Są korbowody z mniejszym wymiarem panewki walu, przeznaczone do wału po szlifie. Numer takiego korbowodu 692420, otwór jest mniejszy o 0.020 cala, czyli 0.508 mm. Takie korbowody są oznaczone literą R.
Źle wyczyszczony kanał w wale.
Jeśli chodzi Ci o panewki glowne wału to 30 Nm potem dokręcić o 50 stopni kątowych i jeszcze raz 30 stopni kątowych.
Dzień dobry mam zapytanie, miałem problem z obracaniem wału który naprawiłem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Tylko że teraz nie wiem , bo panewka mi wystaje i czy to tak ma być czy mam ją dobić na równo z blokiem czy jak to ma wyglądać? https://obrazki.elektroda.pl/5703623200_... https://obrazki.elektroda.pl/8229193800_...
Tak, da radę tak wymienić.
Witam, a nie jest to moze tak, ze ta 'panewka - tuleja' wokol walu w odlewie silnika, ktora jest teraz 'na rowno' z odlewem bloku - moglaby byc lekko wcisnieta o te przykladowe 0,5 mm ? Moze tuleja wysunela sie o 0,5 mm z bloku w trakcie pracy silnika / na skutek nacisku walu od wewnatrz, spowodowanego przenoszeniem napedu kolami o zazebieniu skosnym...
Przy takim rozwiązaniu z łożyskiem, możesz mieć problem ze smarowaniem panewki korbowodu. Łożysko wciśnięte do otworu zamknęło kanał olejowy, którym jest pompowany olej do górnej panewki walu, skąd splywa on po wale i smaruje korbowód. W tych silnikach nie ma smarowania rozbryzgowego tylko ciśnieniowe. W niektórych jest wiercony w wale kanał smarujący...
Masz w załączniku podane wartości.
Silnik szrot-wylatane panewki wału i brak ciśnienia.
Witam, z góry dziękuję za szybką wcześniejszą informacje. Czy mógłbym uzyskać jeszcze bardzo ważne informacje od spodniej części silnika. Czyli: - śruby zamykające wał korbowy ( półblok silnika), - śruby zamykające panewki wału korbowego, - śruby zamykające panewki główne walu korbowego /// śruby o większej średnicy łba nasadki - chodzi o to, że są...
Trzeba pomierzyć wał. https://www.youtube.com/watch?v=PvMkjar_...
Witam, Dziwne pytanie: moment dokręcenia miski olejowej czy panewek wału? Tu masz serwisówkę na stronie 60 chyba co cie interesuje : https://iservice.lombardini.it/documents... i tu https://iservice.lombardini.it/documents...
Jak chcesz robic sam i masz czas i checi to mozesz sie bawic w przekladke walu. Ja wlasnie przerabiam ten temat tylko ze w 2,5v6. Szlif walu mial kosztowac okolo 600zl ale ciezko panewki kupic wiec kupilem uzywany wal za 300zl - ze wszystkimi panewkami. Do tego zawsze dojdzie pare uszczelek ktore trzeba wymienic na nowe i przy okazji zawsze wychodzi...
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
Ktoś wie gdzie dokupię panewkę wału do HS 21?
Możliwe, że są luzy na korbowodzie lub górnej panewce wału. Poruszaj ręką za koło zamachowe na boki i zakręć w prawo i w lewo, zobaczysz czy stuka. Nie zapomnij przedtem ściagnąć fajki ze świecy.
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Siema, mam silnik od Mercedesa W211 3.2 CDI. Z jaką Nm dokręcać panewki korbowodowe i panewki wału?
Dokładnie tak, mam specjalną rozpórkę między szpilki od panewek wału rozrządu o którą zapieram klucz i wszystko ładnie pasuje :) Pamiętaj o idealnej czystości zapinek jak i gniazd sprężyny bo możesz tylko natracić mnóstwo nerwów :)
(at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Trzeba na szrocie kupić koło pasowe wału z jakiegoś auta na pasek 6pk. Od razu napinacz. Dać tokarzowi piastę do dorobienia. W sumie nie wiem czy koszty nie będą większe niż gotowy agregat z marketu
Witajcie mam problem robię remont we Władymircu t25 głównie problem dotyczy odpalania . Wał po szlifie wydał na 1 nowe panewki które szlifierz dobierał wał dokręcony z siłą 145 nm rozrząd ustawiony na znaki tłoki ustawione zgodnie stroną do wtrysku koło zamachowe na 100 nm zawory 0.30 wydech 0.25 ssące ustawione prawidłowo wszystko smarowane olejem...
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Dostanie się płynu do oleju to nie jest błachostka. W tym czasie olej traci swoje własności smarne i powoduje zacieranie się panewek, wału korbowego i innych rzeczy. Tak myśle czy po szlifie i wymianie części mechanicy wyczyścili wszystkie kanały olejowe, może w czasie pracy silnika któryś kanał był zatkany i to spowodowało zatarcie panewki. Jest też...
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
Panewki wału? Raczej nie "rzegotają' tylko klepią. Zazwyczaj na w pełni rozgrzanym silniku, przy schodzeniu z obrotów po gwałtownym depnięciu w gaz. Nie czekaj aż coś wyzionie ducha i pociągnie za sobą resztę, tylko dobieraj się do rozrządu.
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
Na sforzniach tłoków luz zdarza się rzadko, idzie to sprawdzić rękami, zanim przystąpi się do wyciągania tłoków i pomiarów. Panewki na wale ogląda się, potem mierzy się owal wału, ustala czy jest to nominał, czy po szlifie. Jeśli wał nie ma owalu i jest nienaganny, kupuje się panewki nominalne i się wymienia. Trzeba znać momenty dociągania stopek i...
maciek a czy jest opcja dorobic panewki bez wyjmowania walu(zmierzyć wał zrobic kalkulacje luzu który jest i zalozyć nowe dorobione panewki?jest taka opcja czy mozna tak zdupic wał?ktos przedemna podrzucil nowe panewki ale raczej napewno nie szlifowali walu.i silnik chodził co ty na to wiem ze powinno zrobic szlif i na wymiar dorobic panewki tylko to...
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
0,8 na ciepłym to bardzo dobre ciśnienie. Weź pod uwagę, że to ciśnienie na wałkach rozrządu, a nie panewkach wału. Czujnik załącza się chyba przy 0,3 bara.
Panewki główne walu? Nowych dzwięków nie słyszę z silnika tylko popychacze grają dłużej niż zwykle na zimnym silniku i do ok 1800obr a wcześniej słychać je było praktycznie na zimnym. Jakby był problem z napełnianiem popychaczy olejem. A czy na tescie ciśnienia wyjdzie że panewki sa do wymiany ?
Jak stanął na głównych to blok do osiowania panewki oraz wal do wymiany
https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-s320-... ten człowiek ma chyba wszystko do Esów
Nie wiem jak to wygląda dokładnie ale nie ma możliwość abyś miske miał zintegrowaną z łożyskami wału korbowego stosuje się albo malutka miseczka i druga miska aluminiowa jaka usztywnienie bloku albo duża miska i to wszystko albo miska olejowa duża a druga połowa bloku to łożyskowanie wału, możesz miske zdjac bo napewno nie będzie tak że odkręcając miske...
Książka od tego silnika pisze że nie wolno demontować panewek głównych wału.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Panewki na wale,powodem był zatkany smok olejowy a to zas się stało przez podkładki pod wtryskami to taki standard w tym silniku.
Sprawa wygląda tak kupiłem chryslera 300 m z silnikiem 3.5 litra po jakimś czasie zaczęło pukać i okazało się że to panewka, wymieniłem na nowe panewki, wal był w szlifie. Teraz znowu to samo po 4 tys km wal do wyrzucenia chce go naprawiać i zastanawiam się dlaczego tak się dzieje czy może pompa olejowa jest do wymiany czy może jakiś czujnik proszę...
Znam podobny problem z Fordem 1.6 16V. Zużyta panewka oporowa, wał miał kilka mm luzu. Po wymianie dołu silnika na sprawny problem powrócił w niedługim czasie. Został więc wymieniony silnik razem ze skrzynią następnym razem i było git. Problem sprzęgła ? A może skrzyni i wałek sprzęgłowy naciskał na wał ? cuda ;)
Konieczne to jest?
Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz. Oddając wał do szlifu powinien dostać komplet odpowiednich panewek, no chyba że zakład dziadowski.
Witam. Silnik c328 ursusa Zamontowalem wal korbowy odebrany od szlifowania i dobrane panewki przez szlifujacego. I takie luzy wyszly. Moglby ktos ocenic?
Rozsypały się panewki . Wał i głowica szlifowane. Dokładną specyfikacje naprawy prześlę w formie zdjęcia bo po godz 14 będę u mechanika a cała dokumentację mam w schowku. Dodano po 6 Niestety nie jestem w stanie zrobić zdjęcia dokumentacji naprawy bo auto już jest na podnośniku u mechanika. Tak jak pisałem rozsypały się panewki przez co wal poszedł...
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Jeżeli masz w C 328 tzw P1 to zakładasz korbowody od C 330 i panewki nominalne. Piszesz również coś o 0.25 co by świadczyło, że to P2 czyli panewki od C330 tzw.pierwszy szlif.Tylko pomiar walu wtedy Ci powiem jakie panewki na pewno.
Cześć jeżeli na niskich obr. ciśnienie oleju było by powiedzmy gdzieś w okolicach 0,5 bar rozebrał bym dół i sprawdził panewki, wał, ale tu problemem jest wysokie i na 99% obstawiam problem z pompą, to ona ma zaworek który, ma za zadanie wyhamować ciśnienie do max 5 bar, kanały masz drożne, filtr i olej wymieniony, w podstawie filtra jest też zaworek...
Znalezc przyczyne zablokowania silnika. Nie widze zadnej rdzy, ktora moglaby zablokowac silnik. Panewki sprawdzone ? Jakies opilki w oleju ? Dlaczego sciagal glowice, a nie zagladal endoskopem do srodka poprzez otwor od wtryskiwaczy ? Cos sie cala ta historia mechanika nie klei. Stoja tloki, czy stoi na panewkach ? Czy po poluzowaniu podpór walu silnikiem...
dzieki bardzo te wymiary to znam potrzebny wymiar lozysk glownych ale w bloku po skreceniu stopki z blokiem bez panewki.. osiowosc bloku chce zrobic bo kazdy otwor jest znieksztalcony jes owal i po wlozeniu panewek, walu i skrecena wal nie obraca sie
Paski do pomiaru luzu w panewkach (plastigage) [0,025-0,076mm kupisz np. w Intercarsie koszt około 13 zł . Luzy da się pomierzyć bez wyciągania wału. Panewek nie będzie słychać.
Sciagne panewki i zobacze czy nie porysowalo walu i czy koncowki wtryskow nie spochly
Dzień Dobry, Pacjent: Focus 2.0 Duratec benzyna 145km Mam problem z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach przy rogrzanym silniku (miga kotrolka). Problem zaczął się po obróceniu panewki w silniku. Wymieniłem wal na nowy, panewki, pompa oleju, czujnik cisnienia oleju, filtry itp. oraz wyczyscile wszystkie kanaly olejowe oraz smoka. Nie ruszałem glowicy...
Cena szlfu walu 200 panewki glowne i korbowodowe 200 uszczelki glowicy 44 Twardosc walu na czopach 24,spec powiedzial ze jest ok. http://obrazki.elektroda.net/32_12663476...
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki.
Witam pytanie Saab 1.9 wymiana panewek korbowodowych wie ktoś ile ma wał nominalny wymiary mój ma około 53 mm Z19 DTH żeby dobrać panewki
Dalej obstawiam koło pasowe - panewki wału. Czy pisk się zwiększa wraz z obrotami silnika?
Za 15 tys zrobisz sam remont. Szlif cylindrow Tloki, głowica, wal, panewki, Głowica sama 2800zl planowanie ,zawory ,frezowanie gniazd ,uszczelniacze , prowadnicę, myślę że jak sam poskładasz motor to 15tysiecy starczy
Nom nie wiem. Widzę, że ty też nie wiesz bo nie rozpoznasz po panewce ale szczegół nie chce się spierać. Jak by te panewki były takie jak inne że np pisze NO25 to bym nie prosił o pomoc. A powie mi ktoś jakie są wymiary naprawcze np. ile powinien mieć czop walu po pierwszym szlifie i jaki po drugim byłbym bardzo wdzięczny.
owszem wymieniłm pierscienie na tłoku oraz panewki które nadają się od c328 i śruby które skręca się panewki no myślę że wszysto będzie ok silnik odpalił za 1 razem jeżdżę już 3 dzien
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
Coś jak śruba od panewki wału korbowego.
(at)magik332, czy mógłbyś mi jeszcze proszę sprawdzić momenty dokręcania wszystkich śrub panewek wału korbowego oraz pokrywy zaworowej, w której są wałki rozrządu?
Pompa, panewki, wał, wałki, przestawia z zmiennej fazy.
Pompa oleju wymieniona za pierwszym razem z panewkach wału. Kompresor również wymieniony.
dzięki zeimp.takie jeszcze pytanko bo nie montowałem panewek wału korbowego bez zamka a w tym dci takie są, wiec moje pytanie jest takie czy zasada montowania takich panewek jest taka sama jak z zamkami ?
Witam, może mi ktoś podać moment dokręcania panewek walu korbowego? 2.3 DCi, 2012 r, 92 kW.
Coś nie gra z tymi panewkami jak wałem nie idzie obrócić. Dlaczego wymieniasz?
Witam, Chciałbym zapytać czym różnią się sliniki TU5JP4 (kod silnika NFU, 109KM) i TU5JP4B (kod NFR, 90KM) ? Z czego wynika różnica mocy ? Dotychczas porównałem numery katalogowe bloków, panewek, wałów korbowych, wałków rozrządu i głowic i nie widzę żadnej różnicy. Gdzie tkwi haczyk ?
Myśle że to raczej niemożliwe żeby szacować koszt naprawy nie widząc silnika i uszkodzeń, panewki około 60zł, szlif walu myśle ze około 100 ale zależy od warsztatu, dalej niewiadomo czy poszły panewki na wałku rozrządu, czy uszkodzeniu ulegla pompa oleju itd... najlepiej poproś o zachowanie faktur/paragonów od zakupionych częsci. Powodzenia Jacek.
Jaką siłą dokręcić stopy główne i korbowe wału silnika ford transit 2.5D glowne lozyska etap1,,, 84Nm etap2,,, 170Nm korby etap1,,,56Nm etap2,,, 69Nm. pozdro
Wiec tak, jazda bez przegrody jest na spokojnie możliwa, jednak silnik i tak mu padł 3 panewki obrocone wal porysowany jazda 100 m na uszkodzonej misce nie wchodzi w grę tak na przyszłość drugi silnik w drodze temat rozwiazany
Niestety silnik będzie trzeba rozpołowić i sprawdzić. Na moje to luz w łożyskowaniu stopy korbowodu lub luz w łożyskach głównych wału/panewkach.
Sprawdź czy to nie panewki oporowe wału
Raczej ktoś próbował podnieść ciśnienie oleju likwidując spryska. Dalej twierdze że są tylko 3 możliwe przyczyny. 1. Pompa słaba albo nieszczelna na smoku (zasysa powietrze zamiast oleju). 2. Zawór ciśnienia nie pracuje prawidłowo nie zamyka się całkowicie poniżej 5 barów. 3. Jest za duży luz na panewkach wału wałka. Czy tez nieszczelność na kanałach...
W starszych silnikach był to objaw kilu problemów: 1.Zużycia panewek wału. Luz był na tyle duży, że wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego przyrostu ciśnienia na wolnych obrotach. 2.Zablokowanie się zaworu nadmiarowego ciśnienia oleju w samej pompie. Przy otwartym przepływie przez zawór, wydajność pompy zębatej nie powoduje wystarczającego...
Kontrolka zapali się przy ok. 0,3 bar. Obstawiam panewkę wału.
pomocy po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie 1,5 na wolnych 5,6 na wiekszych pompa nowa Dodano po 1 polerka zrobiona po zatarciu panewki korbowodowej
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Mam jeszcze jedno pytanie, będę wymieniał panewki oraz nowe pierścienie. Chce kupić części i przekazać je mechanikowi, w co muszę się przygotować ? https://motogar.pl/sklep/honda/1286-polp... Dodano po 4 Oraz czy można dostać gdzieś nowe tłoki ?
Zrób zdjęcia panewek i wału i wrzuć na forum.
Nie mam pojęcia czy rozrusznik mógłby aż do tego stopnia go złapać, że w 2 osoby nie mogliśmy go na piątce do przodu popchnąć. Najgorsze że mechanik mi mówi że trzeba zacząć od wymiany panewek na wale🤔 To możliwe żeby panewki złapały wał tylko w jednym kierunku??
Z czym może być to jeszcze związane?? Czujniki tylko mierzą ciśnienie. Wartość ciśnienia zależy głównie od sprawności pompy oleju, ale też od stanu panewek wału, panewek korbowodów itd. Zacząłbym od sprawdzenia pompy.
Blok będzie zrobiony, jedank panewki obróciły się a wal się nie zatarl. Silnik normalnie chodził, tylko stukal.
Odkręciłem panewki na pierwszym zniszczona wal wygląda ok czy pomorze wymiana nowych panewek jak myślicie
Witam rozebrałem mój silnik 1.8t bfb i zabrałem się do ściągania gratów i mam mały problem z dojściem do ładu z panewkami oporowymi na wale miałem 2 sztuki zamówiłem pod ten silnik nowe przyszły 4 i o wiele mniejsze przeszukałem kilka hurtowni i internet i nie potrafię znaleźć odpowiednich może ktoś tu pomoże bo ręce opadają
Roznice? kosmos :D - blok nie mam pewnosci ale raczej inny (nie wiem czy RFN ma natryski oleju ale raczej nie) -panewki -wal -korbowody -tloki -pierscienie -cala glowica (zmienna faza na dolocie + duzo wieksze zawory 35mm ssace) -inny dolot alumuniowy z przepustnica alu, filtr powietrza, rezonator itp -kolektor wydechowy 4-1 -katalizator metalowy +ogolnie...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
moze akumulator masz trefny,nowy nie zawsze znaczy dobry.koles mial podobny problem jak mu zalozyli za ciasne panewki na wal ale kto robi remont silnika i sprzedaje auto?? sprawdz jeszcze ladowanie i klemy.na noc odlacz go od autka i sprawdz czy wtedy tez sie rozladuje, moze jakies zwarcie??
Dzień dobry, Jakie są momenty dokręcenia panewek głównych wału korbowego oraz panewek korbowodowych w silniku 2.0 TDI DSR
Trzeba przeszlifować wał nowe panewki opłaca nie opłaca Ty musisz wiedzieć.
To nie jedyny przypadek odnośnie 60-ki gdzie po remoncie ciśnienie jest trochę wyższe niż podaje instrukcja. W tym silniku klawiatura jest smarowana olejem płynącym swobodnie a nie pod ciśnieniem, pod ciśnieniem jest smarowany wałek rozrządu i wszystkie panewki wału. Pomijam fakt że kolega podał ciśnienie przy 2500 obr/min gdzie ten silnik powinien...
Witam nie jestem mechanikiem a jedynie użytkownikiem ducato 2,8 jtd 2001 samochod zostawilem w warsztacie cel: remont kapitalny powód: panewki, wał uszkodzony noi padla turbina wycieki oleju i inne wiec wal poszedl do szlifu. nowe panewki. regeneracja wtrysków(wymienione koncówki) wymieniony rozrząd wraz z pompą wody, uszczelniacze i uszczelki, ojej...
jeśli przed rozbiórką (naprawą) była cisza, a jedynym elementem który był naprawiany (regenerowany) było koło dwumasowe... to nie masz się co za bardzo zastanawiać co jest powodem?.. pod warunkiem, że wszystko jest poprawnie założone/poskręcane... nie jest dobrym rozwiązaniem, aby w takim stanie użytkować samochód... uszkodzone koło dwumasowe prowadzi...
Panowie jakie sa wartości dokrecenia srub panewek glownych walu 1.4 109 km Hyundai i30
Takrze rozebralem silnik i okazalo sie ze wydechowe zawory spotkaly sie z tlokiem po przestawieniu rozrzadu(odbite zawory na tloku)... profilaktycznie zrobilem rewizje panewek bo duzo w misce bylo tych drobinek z prowadnic plastikowych i jak na 160 tys przebiegu to nie ma dramatu i pytanie terqz czy tylko wymienic te panewki bez zadnego chonowania walu...
Witam szanownych kolegów. Wymieniam panewki z wałem korbowym i szukam momentów dokręcania wału korbowego w silniku OM 611962. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Witam, Częstą przyczyną awarii uszczelki pod głowicą, a w dłuższym okresie eksploatacji również szybkie wyrabianie się panewek wału korbowego, powodować może taka pierdoła jak zbyt wczesny kąt wtrysku. Zwróć na to uwagę, zwłaszcza jeżeli Twój 3P pracuje głośniej od innych tego samego typu. Pozdrawiam vper
Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Najszybciej to masz panewki na korbach do wymiany jak już. Ale powiedzmy, że wymieniasz wszystkie. Wymiana panewek na wale jest możliwa bez wyciągania silnika. Musisz poluzować wszystkie podpory, zrzucić rozrząd.
panewki mazda moment panewki założyć panewki
programy batch hoover schemat pap2t firmware
schemat peugeot partner schemat peugeot partner
Dwukrotny sygnał dźwiękowy podczas jazdy - przyczyny i diagnostyka Jak przerobić klawiaturę przewodową na bezprzewodową