One mają seryjne choopery 4 ohmy majster mówi o tym "5a3- 4 -00 ". A błąd choopera to przewaźnie za wysokie zasilanie na szynie DC. Spróbuj przedłużyć rampę hamowania jeszcze. Albo idź na chama i daj DC hamowanie parametr chyba 820.
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Ejże. W przekaźniku SSR nie ma nic do ustawiania. Jeżeli falownik wygeneruje ,,0" Hz czyli zakończy rampę hamowania, to przekaźnik wewnątrz falownika zamknie styki (ustawić taką funkcję w parametrach falownika), i poda zasilanie poprzez styki pomocnicze NC wyłącznika termicznego silnika 1 kW na SSR. Zasilanie tego można bez kłopotów pobrać z wewnetrznego...
Witam. Przy takich mocach powinny być rezystory hamowania, które odbierają energię, a druga rzecz to spróbuj zwiększyć czas zwalniania parametr "F003". Jeżeli ten czas jest zbyt krótki to może być taki objaw. Pozdrawiam. Dodano po 32 Witam. Proponuje sprawdzić jeszcze parametry "B090" oraz "B095"
prędkość rozruchu, hamowania, parametry silnika, max. zakres regulacji, prędkość podstawowa, zabezpieczenia prądowe i termiczne - jeśli są. więcej danych - jaki falownik i jaki silnik ??
Którym parametrem wydłużyć hamowanie
Nie, poziom błędu i awaryjnego wyłączenia to ok 1000V. Przy hamowaniu ledwo wchodzi na 660V. Muszę ratować sytuację włączając dodatkowe hamowanie DC ale tu też jest tak mądrze zrobione że nastaw jest przez określony czas nie do zatrzymania. Jeśli napięcie szyny spada do nominalnego tzn że falownik uważa że zatrzymał silnik? Dostałem sugestię żeby użyć...
Nie sprawdzisz bo ich nie ma - podłącza się dodatkowy zespół rezystora/ tranzystora hamowania do zacisków B1 i B2 (masz na nich pełne napięcie na kondensatorach, przy zasilaniu 230V będzie tam ok 310V DC) i ustawia odpowiednie parametry aby to wykorzystać. Jeżeli rezystora nie ma to ustawia się hamowanie DC lu wybiegiem.
Falownik LG SV055iG5A-4(5.5kW, Prąd -12 A,3-fazowy, 400V, 50/60Hz, 0-400Hz, wbudowany moduł hamujący) powinien dać sobie radę, cena rozsądna, ale może jeszcze 5% dałoby sie utargować. Najważniejsze i pierwsze do zrobienia, to przestawić parametr F22 na 300.
Ok rozumiem, czyli wykorzystać funkcję sterowania hamulca z samego falownika skoro taka jest obecna i posiada nawet trochę tych parametrów? Czy lepiej sterować hamulec z plc jak sam falownik?
(at)stepniu27 Ustawiasz parametr rampy hamowania w falowniku na np. 1 sek. I po takim czasie od wyłączenia presostatu silnik się zatrzyma.
Witam. Moja pomyłka czas hamowania to parametr 1233 i jak tam będzie 0 to falownik nie będzie używał hamowania. A Parametr 1121 tak jak pisałem to zwalnianie.
Witam! Pisałem kiedyś o modernizacji (tablica PDAHL z falownikiem Yakasawa L1000 (załączam instrukcję ang.)). Dźwig do góry startuje dobrze, ale w dół, wpada w wibracje przy wchodzeniu na obroty i przy zwalnianiu. Bardziej odczuwalne to jest na wyższych piętrach. Jak myślicie, słabe zrównoważenie, czy parametr w falowniku? Myślałem wydłużyć mu start...
Bardzo rzadko są spotykane silniki trójfazowe do których podłącza się przewód neutralny. Star-gwiazda, napięcia się z grubsza zgadzają. Mesh?, z takim oznaczeniem się nie spotkałem, ale wskazuje to na trójkąt, i napięcia też pasują. Jeżeli falownik jest zasilany jednofazowo (230V), to tylko połączenie w trójkąt. Falowniki 1F/3F nie mogą ze względów...
Przy nagłym zatrzymaniu, obciążony silnik wykonuje kilka obrotów dopiero zatrzymuje go hamulec. Czy ktoś może podpowiedzieć, którym parametrem zmienić by zatrzymywał się szybciej? Wydłużenie rampy hamowania parametrem F8 nie pomogło.
czym rampy i lamele w silniku Rampy startu i hamowania to czas rozpędzania się i zwalniania silnika od prędkości zero, do prędkości roboczej. Są to podstawowe parametry zaprogramowania falownika. Lamele, to elementy tej pompy - takie łopatki, często grafitowe ,,zagarniające" powietrze wewnątrz cylindrycznej komory i osadzone w wirniku pompy. Częstotliwość...
Silnik asynchroniczny trójfazowy, 230/400 Δ/Y, 0.75kW, 1440obr/min w wykonaniu standardowym połączony w trójkąt. Sterowany przez falownik LG Sv-IC5 008-1F, U/f, Silnik wykonuje ruch obrotowy przez około 1 sekundę (nie mogę określić momentu oporowego i bezwładności ale powiedzmy że silnik obciążony jest w połowie) i hamowanie (ACC 0.5s, DEC 0.1s)...
Błąd jest typowo programowy, falownik wyliczył sobie że silnik jest przeciążony powinien dać się zresetować przyciskiem na klawiaturze falownika "reset" Częste występowanie tego błędu może świadczyć o ustawianiu złych parametrów: n013, n036, parametry silnika, parametr czas rozpędzania czas hamowania silnika.
Dziękuje za porady. Wiem z elektroniki że moc jest istotna ponieważ jak rezystancja będzie ok a moc za duża to dym i nic więcej. Kolego czyli 10-20% mocy silnika to moc rezystora a rezystancję? U^2/P =R Napięcie do od którego chcemy dopuścić wzrost na szynie DC a P to moc silnika czy moc wyhamowania? Czy w falowniku trzeba ustawiać jakieś parametry...
można go "kręcić" do 87Hz ale trzeba przepiąć go na trójkąt i poustawiać parametry. poczytaj o technice 87Hz. Przy pewnej częstotliwości silnik przestanie przyśpieszać a zacznie szarpać (wyrównanie momentu hamującego z napędowym). zgadzam się z poprzednikami: spadnie moment znamionowy silnika. Pozdrawiam.
Witam, mam nastepujący problem: zamontowałem w pewnej maszynie falownik LG serii IG5A, moc 5,5 kW, jako że falownik steruje podnoszeniem głowicy chciałem aktywować hamowanie DC (oprucz zwykłego hamulca w napędzie) aby przy zatrzymaniu nie opadał zanim złapie hamulec mechaniczy. Po aktywowaniu parametru (F4 z "0" na "1") falownik to przyjmuje, można...
Zero szczegółów i kolega oczekuje odpowiedzi. Ale postaram się coś odpowiedzieć. Jeżeli falownik jest sprawny to trzeba szukać w ustawieniach których we współczesnych falownikach jest masa. Falownik może być tak ustawiony tak, że po przekroczeniu pewnych parametrów odpuszcza i usiłuje hamować na wybieg ,czyli wyłącza sterownie silnika. Wyjście alarmowe...
(at)jozgo I piszesz bardzo słusznie. A doleje oliwy do ognia. Jeśli już wspomnieliśmy o przełączniku D/Y i problemach z tym związane. Może nie konkretnie tej maszyny ale ogółu. Teraz piszemy o czasie wybiegu, a też i poniekąd rozpędzania. To wszystko może zapewnić takie wyśmienite urządzenia jak falownik, tak falownik Panowie ma parametr hamowania,...
witam, czy mógłby ktoś mi pomóc w konfiguracji tego sprzętu? silnik (400V, 1,5A, 1400 Rpm, 0,55Kw, 50Hz), uzwojenie silnika mam połączone w trójkąt. Silnik ma być sterowany zewnętrznie z przełącznika 3 pozycyjnego P/0/L, potencjometru zewnętrznego i dodatkowy przycisk do hamowania. Strasznie dużo parametrów ma ten falownik. Nie bardzo rozumiem jak mam...
Witam, Wystarczy najprostszy falownik serii micro master lub właśnie sinamics ew. nie musi być Siemens, każdy to potrafi... Programowanie, wystarczy panel do danego falownika i instrukcja :-) tryb szybkie uruchomienie, a Kolegę interesuje oprócz poprawnych parametrów silnika ---> rampa hamowania... Pozdrawiam,
Proszę wyjaśnić dlaczego 9 z 15 nie może być na stałe. Domyślam się że może podwójny przełącznik zawierający 15 raz z 9 i 10 natomiast w drugiej pozycji 15 z 9 i 11 Czy też musi być kolejność? W skrócie, po podaniu napięcia zasilającego 3x400V~ na wyświetlaczu powinien ukazać się napis: "Ready not enabled" (str. 26) Można wtedy przejść do zaprogramowania...
Kol. <bonanza> falowniki L100 czy L200 nie posiadają możliwości ustawiania napięcia wyjściowego.Parametr A82 jest to poziom napięcia AVR związany z procesem hamowania-skokowa zmiana parametru.Falownik L100 nie posiada parametrów z grupy H.
witam Nie wiem jakie ustawić parametry 3F silnika 0.4kw podłączonego w trójkąt do trójfazowego falownika wektorowego, Nie wiem czy nie lepiej połączyć silnik w gwiazdę pod takie użycie: Silnik działa przy niskich obrotach, hamowany wybiegiem, sterowany wielkością częstotliwości
Problem rozwiązany. Zmiana parametru P52_02 z 50 na 35 Hz/s pozwoliła wydłużyć czas hamowania. Ciekawe jest, że parametr ten odpowiada za hamowanie w sytuacji E-Stop. Tak jest skonfigurowane sterowanie.
Na początek ustaw tak parametry ( sterowanie z panelu na falowniku ) - przynajmniej ja tak bym ustawił. drv - 0 Keypad - Start/Stop realizowany poprzez przyciski na klawiaturze falownika. Frq - 0 F20 - 60 - częstotliwość maksymalna F50 - 1 ACC - 3 - Trzy sekundowe rozpędzanie silnika dEC - 3 - trzy sekundy na hamowanie drC - F - kierunek obrotów do...
Parametr 16 odpowiada za przyspieszanie/hamowanie w trybie JOG. Wówczas parametr 15 odpowiada za częstotliwość generowaną przez falownik. Może dajesz sygnał START w trybie JOG? Tak wygląda jakbyś tak właśnie robił.
Cześć, zastanawiam się czy w falownikach samo podpięcie rezystora hamowania wystarczy? Czy są jakieś parametry które mają wpływ na czas hamowania jak np rezystancja, moc rezystora. Czy np chopper hamowania zawsze się uruchamia czy jest możliwość jest aktywacji/dezaktywacji? Nie mam na myśli konkretnego falownika, tylko jaki jest ogólny pogląd u producentów?...
Po kolejnych godzinach nierównej walki z falownikiem porażka. Parametr H-22 ustawiałem wszystkie po kolei, bez efektu, sinik nadal nie przechwytuje obrotów, tylko hamuje i dopiero się rozpędza. Już brakuje mi pomysłów.
(at)gs14 Żadnych rampach. Rampa to czas rozpędzania się się silnika i czas jego wyhamowania do zera. Ustawiasz na jednym wejściu cyfrowym 50 Hz, czyli obroty nominalne, na drugim np. 30 Hz czyli zmniejszone, rampy na np. 2, 3 sekundy celem łagodnego rozpędzania i zwalniania wentylatora. Napięcie zasilania i napięcie silnika, oraz jego moc. To wszystko...
Śruba kulowa/przekładnia/silnik zwrot do sieci możesz liczyć na 55%+. Na czas opadania włącz sobie np. bojler i on to pochłonie. Jak dasz śrubę o γ=9-10° to sprawność gwintu przy opuszczaniu ciężaru sięgnie 90%. Śruba kulowa/przekładnia/silnik/falownik/przet... ~692V>14.4V****11-12V>~692V/falownik/sil... to te 30% może być cudem. ****Teoretyczna...
falowników nie opiszesz w paru słowach. są to bardzo sprytne i skomplikowane urz. najbardziej rozbubowade jakie dotykałem posiadały ponad 100 parametrów. najptościej mówiąc- zasilasz z sieci 1-faz lub 3-faz wewnątrz falownika (dravera) jest prostownik który zasila wszystkie obwody wew. muzgownica falownika zgodnie z parametrami ustawionymi przekształca...
Witam! Wysokie udc wskazuje na przekroczone napięcie na szynie prądu stałego, przyczyną tego stanu może być np. błędnie ustawiony parametr 1.5 lub 1.7 i dlatego od tego proponuję zacząć - zwiększyć ten czas (dla diagnozy nawet kilkakrotnie więcej). W zależności od rodzaju napędzanej maszyny (wentylator transporter mają inne charakterystyki) zdeterminowana...
Twój problem leży w liczniku, a nie w falowniku. Jak sobie wyobrażasz zwalnianie "przed" sygnałem osiągnięcia wartości zadanej? Równie dobrze mógłbyś żądać, aby samochód hamował, zanim kierowca dotknie pedału hamulca. Nie wiem, jaki masz licznik, ale proponuję taki: https://www.tme.eu/pl/details/a-h8da-12-...
Nie znam tego parametru. Moge jedynie spróbować odczytać z parametrów falownika aktualna moc wyjściowa która kształtuje się w przedziale od 8.6kW chwilowo w stanie obciążenia do -5.1kW w stanie hamowania czas hamowania 0.1s z 65Hz do. 27Hz
(at)ravender Rampa jak najmniejsza oczywiście ile pozwoli falownik. Z przyśpieszaniem nie ma problemu z hamowaniem już jest jeśli jest duża inercja. Trzeba pokombinować ewentualnie dołożyć rezystor hamowania. Autotuning chyba nie zdał relacji w bloku technologicznym, trzeba ręcznie dobierać parametry. Kwestia jaką dynamikę ruchu potrzebujemy.
Witam, na początek po tych wszystkich twoich próbach zresetuj go do ustawień fabrycznych. Ustaw parametr A1-03 na 2220 i zatwierdź. Powinieneś wrócic wtedy do ustawień fabrycznych ze sterowaniem 2-przewodowym. Wyłącz i włącz zasilanie. Ustaw parametr A1-06 na 1 (Water Supply Pump) Ustaw parametr B1-01 na 0 (Digital Operator) Jeżeli chcesz miec rampy...
Prędkości stałe St1, St2, St3. W podstawowej grupie parametrów, wywoływane odpowiednio zaprogramowanym wejściem 2-stanowym. Potencjometr niepotrzebny.
Jeżeli ta tachoprądnica daje przy maksymalnych obrotach wałka > 10VDC to puść ten sygnał na potencjometr (np. 10kohm) a z suwaka na falownik. Ustaw potencjometr tak aby przy max obrotach nie dał więcej niż 10V. Jeżeli chcesz aby zmiany prędkości wałka i silnika były takie same musisz ustawić w falowniku ( ustaw parametry ) czas rozruchu i czas hamowania...
trzeba czytać DTR do urządzeń, w dodatku że jest w języku polskim. a np parametr F8 to jest próg od którego zaczyna się hamowanie prądem stałym, tzn. jak miałeś 40Hz to poniżej tej częstotliwości nie następowała procedura hamowania pr. stałym. i niektóre parametry powinny nie być ustawione na 0 jak F9 Pozdrawiam.
Podasz typ falownika ? zakres napięć na szynie DC będzie można oszacować na podstawie dostępnych parametrów hamowania.
Witam! 1. W tym przypadku falownik może być skalarny (ale w dzisiejszych czasach to właściwie wektorowy i skalarny małej mocy to jedna cena). 2. Co do rezystora może być, ale nie musi dla deceleracji 2 minuty, jak będzie to nie zaszkodzi. 3. Falowniki LS (LG) iG5A mają dobry stosunek cena/ jakość i dodatkowo 2 letnią gwarancję! 4. Podstawową sprawą...
Witam! Jakie parametry ustawiłeś do pracy wektorowej- wylistuj je według kolejności bo mam wrażenie, że nic nie ustawiłeś a dałeś charakterystyke wektorową. To samo dotyczy hamowania nie znam urządzenia hamującego w ciągu 0 sekundy, popatrz parametry hamowania da Ci to odpowiedź dlaczego nastąpił wolny wybieg. Pozdrawiam
Witam. Borykam się z takim problemem. Mam falownik jak w temacie AMD-F 0045. Przy rozruchu silnika jak i przy hamowaniu silnik się przycina, szarpie nie wiem jak to opisać. Przy starcie wykonuje mały ruch, staje, ruch, staje, ruch, staje i tak coraz szybciej, aż się rozpędzi. Tak samo jest przy hamowaniu, zwalnia aż w końcu ruch staje ruch staje......
Witam. Oczywiście że można. Każdy z falowników z jakimi miałem do czynienia miały wejścia "start" oraz "stop". Sygnał z tego czujnika misisz podać na wejście "stop" (oczywiście przy starcie sygnał ten musi być "zdjęty". Czas zatrzymania (parametr falownika) powinien być ustawiony na jak najmniejszą wartość, najlepiej zero. Dla bezpieczeństwa powinieneś...
Cześć, Mam pytanie, czy taki rezystor hamujący bezproblemu podłącze do falownika Danfoss FC-302 7,5kW REZYSTOR HAMOWANIA MCRF 1,2KW 60 OHM J (linku nie wstawiam, nie wiem czy można) Czy musi być jakiś konkretny od Danfossa? na stronie danfossa nie mogę z takimi parametrami znaleźć, jedynie znalazłem 56OHM 680W MCE101A56R0P680RE54CAW 175U3337, dziękuje...
hamować falownik falownik hamować falownik parametr
onkyo cykanie skaner lampa range value
ariston kocioł przekazniki sharan
Rehm Tiger - Błąd Er 1 na wyświetlaczu Jak zresetować bieżnię Crane Sports Run8 - instrukcja