Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Witam. Rezystancja pomiędy pinami 1 i 2 czujnika powinna wynosić 500-800Ω. Odległóść czujnika od koła zębatego 1,0±0,7mm. Pozdrawiam...
Sprawdź napięcie na wtyczce czujnika czy pojawia się 5V ? i w parametrach spójrz jaką pokazuję temp. np przy zimnym silniku .wynik powinien pokrywać się z czujnikiem temp silnika.
Brak adaptacji ,zły odczyt z MAP,zły odczyt z czujnika temp. albo dziura w dolocie. Co mówią parametry?
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
W autocomie w parametrach nie mam wykresu obrotów wału więc nie zobaczę. . W Autocomie masz coś takiego jak prędkość silnika - brana jest z czujnika wału.
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
> Kolego ciągle są plusowe temperatury na zewnątrz a ty masz juz problem. problem jest już mniej więcej od zimy > A co do tych pomiarów to wiem że są nie do końca poprawnie wykonane . może kolega rozwinie myśl? > Podaj kilka dla weryfikacji. zaraz idę do samochodu i nagram filmik jak pracuje silnik oraz nagram parametry takie jak: - obroty silnika -...
Czujnik temperatury silnika jest jeden i działa poprawnie. Umieszczony jest z przodu silnika. Kostkę z niego można zdjąć po odkręceniu pompy powietrza wtórnego bo inaczej nie ma jak. Jest standardowa reakcja na odłączenie czujnika. -40 stopni w parametrach, błąd czujnika i oczywiście wentylator na maxa nawet na zimnym silniku.
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
Czy w parametrach bieżących widać obroty silnika ? czy czujnik jest na 100% sprawny ?
to zapytam inaczej uszkodzenie którego czujnika może powodować ogłupienie obrotomierza a przez to pokazywanie bardzo dziwnychj parametrów oraz dławienie silnika?
Diagnoza komputerem nie wykazała żadnych błędów A co sterownik "widzi" podczas kręcenia rozrusznikiem?? Diagnoza to nie tylko błędy ,to przede wszystkim "parametry". 1.Sprawdzić czy sterownik otrzymuje info. o obrotach silnika (sygnał z czujnika wału). 2.Jeżeli "widzi" obroty to czy steruje (kluczuje) cewkami.
Rzecz w tym, że wszystkie elementy, które mogły by być uszkodzone podmieniłem. MAP, przepustnice z czujnikami, dodatkowo silnik krokowy. Zastanawiam się czy nie jest to problem sterownika. Problem zaczyna mnie irytować. W parametrach pracy jedyną nieprawidłowością jaką widziałem jest spadek obrotów po wciśnięciu sprzęgła. Chyba powinienem sprawdzić...
Patrz w grupach parametrów 1, 2, 3
To jeden z tych czujników które są na zdjęciu. Sprawdź w parametrach jakie obroty widzą oba te czujniki. Mają pokazywać taka samą wartość.
Ciśnienie 3.8 BARA ,podepnij pod jakiś tester i zobacz w parametrach bieżących silnika obroty (sygnał idzie z czujnika walu).
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Nie odpala bo zepsuł się pewno czujnik wału, najlepiej podłączyć komputer w parametrach zobaczyć obroty silnika, zakręcić rozrusznikiem i jeśli nie widzi na komputerze obrotów to pozostaje sprawdzić na czujniku czy jest plus, masa i impulsy jeśli zasilanie jest a impulsów nie ma to czujnik do wymiany. Czujnik znajdziesz w okolicach rozrusznika, gdzieś...
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie.
A parametry pracy silnika obejrzane??
Jest napisane engine speed G28 pod spodem czyli czujnik wału , a camshaft speed to czujnik G40 czyli czujnik wałka rozrzadu . Chyba że masz inna teorie na sprawdzenie czujnika wałka rozrzadu G40 ?? Auto ciezko odpala na ciepłym więc winny jest czujnik wałka rozrzadu który pokazuje tyle samo obrotów co czujnik wału a tak nie powinno być. Pokazane https://youtu.be/F2hs3GRemyw...
Najpierw odepnij akumulator w celu wyzerowania komputera. O ile pamiętam w tym silniku komputer sterujący zapłonem dobiera sam parametry pracy biorąc informacje z różnych czujników.
Witam.Sprawdź najpierw podstawowe parametry;czujnik ciśnienia CR,regulator ciśnienia CR,Ciśnienie pompy wstępnego zasilania.......
Zacinać pompa wtryskowa -ciekawe określenie:) odnośnie diagnozy komputerowej nie same błędy dają informacje o stanie silnika i możliwych przyczynach usterki, trzeba się przyjrzeć parametrom. Jakie korekcje na wtryskach , jakie wskazania z czujnika temperatury, parametry z przepływomierza.
A poco ci wiedzieć gdzie on jest.Narazie zrób diagnostykę i popatrz nz parametry czujnika.
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
A on ci sie na maxa nagrzewa tylko do 70'c stopni? Dodano po 16 I jak wymieniasz jakieś czujniki, lambdy, przepływomierze to dobrze jest zresetować komputer silnika , można odłączyć masę akumulatora ale jak masz zamek centralny na radio albo podczrw. to może zgubić sygnał i trzeba programować kluczyk(dla nie wprawionych upierdliwe zadanie) lepiej by...
Witam, mam problem z Transitem MK5 2.4 l 115 KM, a mianowicie przy odpalaniu wchodzi błąd P1666, czyli brak synchronizacji obrotów czujnika obrotów z czujnikiem obrotów silnika, tylko w momencie rozruchu. Jak już silnik chodzi, to obroty się zgrywają. Ale przez ten ułamek sekundy przy odpalaniu łapie błąd P1666 i wchodzi w tryb awaryjny i ogranicza...
Witam. Zafira B 1,9 cdti 74 kw. ciężko odpala.Sterownik silnika wykazuje błąd czujnika wałka rozrządu.W parametrach natomiast ów czujnik wykazuje obroty o połowę mniejsze jak obroty silnika czyli ok. Ciśnienie pompy podającej 4 atm, ciśnienie pompy wys. ciśnienia 35 Mpa odczytane w parametrach.Czasami trzeba kręcić do skończenia akumulatora, a czasami...
Te szarpanie,to jak masz stałe obroty 2-3k/min,czy pod obciążeniem jak się rozpędza?Przez neta to lipa,lepiej do gościa podjedź co Ci zobaczy parametry podczas szarpania.
Witam, jak w temacie klientem jest laguna I 1.8 1994. Samochód nie odpala po podłączeniu clipa zero błędów natomiast w parametrach nie widać obrotów silnika. Czujnik sprawdzony oscyloskopem sygnał podaje, przewody sprawdzone nie zwierają, do samego sterownika sygnał dochodzi natomiast ster tego nie widzi. Co może być uszkodzone w sterowniku, bo to taki...
Parametry przy biegu jałowym 10k obr./min Parametry przy 25k obr./min Ten silnik nigdy takich obrotów nie osiągnie.
Szukałem na forum czy można zdiagnozować golfa Mk3 silnik j/w, gdzieś było napisane że tak. złącze obd (dwie wtyczki) Otóż mam pewien problem próbowałem Vagiem wer. 311-2 i VW Tool i nic, nie łączy się :cry: Może wie ktoś czym to ruszyć :?: A może tym powinno iść:?: zewrzyj K i L powinno pojsc P.s. Silnik ma moc tylko czasem go przylewa i falują obroty,...
- czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra. - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika. - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan...
Witam! Potrzebowałbym porady lub schemat sterowania tego silnika Ma czujnik położenia wału i przepływomierz Po odpaleniu brak wskazań obrotów na komputerze w parametrach i od razu błąd czujnika wału, możliwy do skasowaniu tylko na wyłączonym silniku.... Obrotomierz działa chyba z alternatora ale pokazuje źle...zawyża... Jedno połączenie z czujnika znalazłem...
Ale skoro jeździł normalnie. Mógł się przestawić? Dodano po 1 Ale skoro jeździł normalnie. Mógł się przestawić? Odpala normalnie bez problemu tylko gaśnie na wolnych obrotach trzeba trzymać na gazie.
Jaki kolektor pękniety? Wydechowy? Dolotowy? Zacząlbym od naprawy kolektora jesli jest nie szczelny. Pozniej zczytac bledy w sterowniku i sprawdzic parametry czujników itd.
Okazało się że czujnik położenia wału był walnięty przeklamywal parametry
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
Czy jest możliwe by sonda lambda pokazywała nierzeczywiste wartości, a co za tym idzie podawała błędne wartości do komputera sterującego, a jeśli tak to czy będzie to miało wpływ na mieszankę ? jak najbardziej,nalezy sprawdzić sygnał bezpośrednio na sondzie, dodatkowo proponuje sprawdzić parametry czujnika temp. silnika
Witam, mam problem z Mazda 3 2003 1.6 benzyna a mianowicie w czasie jazdy zgasła i nie chce odpalić z tego co udało mi się ustalić po podłączeniu do obd2. Komputer pokazał błąd przepływki a dokładnie P0102. Przepływka wymieniona i dalej nic w parametrach rzeczywistych nie widać przepływki i obrotów silnika. Dolny czujnik położenia wału wymieniony na...
Sprawdż parametr czujnika obrotów wentylatora na komputerze i czy pojawiają się impuls na wtyczce wentylatora z czujnika obrotów wentylatora.
Próbowałeś na plaka z odpiętymi wtryskiwaczami aby nie dawkowała paliwa i czy będzie chodzi dłużej? Możesz zobaczyć w parametrach obroty wału, przepływomierz powietrza,?
http://obrazki.elektroda.net/100_1236290... Dodano po 12 Witam! Wyżej zamieściłem odczyt parametrów z komputera ecu na obrotach biegu jałowego. Odczyt obrotów silnika nie zmienia się mimo że zmieniam obroty, natomiast gdy silnik nie pracuje wartość obrotów silnika wynosi 25. Następnym chyba nieprawidłowym parametrem jest odczyt z czujnika...
Czujnik mam OK ,patrzyłem oscyloskopem ,Bardzo ważne żeby kabel od czujnika szedł po plastykowej obudowie rozrządu,bo jesli jest blisko kabli od wtryskiwaczy to bedzie łapał zakłucenia i może powodować wyłaczenia silnika ,ale wtedy na komputerze wświetli bład. Kupiłem interfejs EUROSCAN i wszystko widać , można się pobawić ,sprawdzić parametry ,czujniki...
W parametrach bieżących widzi obroty silnika . Jakie ciśnienie na rayli?
Ten silnik ma 14000 obrotów na minutę, tacho nie generuje impulsów tylko napięcie (impulsy generowane są tylko przy czujnikach halotronowych). To że pralka ma 1000 obrotów jest uzyskiwane przełożeniem napędu na koło pasowe.
Sama wymiana dwumasy nie powinna spowodować takich objawów - sprawdź czy podczas wymiany nie uszkodziłeś kabli albo któregoś z czujników. Sprawdź obroty na parametrach rzeczywistych. Są jakieś błędy?
Odłączyłem czujnik wału to wyskoczył błąd więc jest dobry. Jest sprawny elektrycznie(obwód), ale trzeba w parametrach bieżących sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem. Druga rzecz, czy na plaku zacznie pracować, a trzecia to trzeba podłączyć manometr w miejsce zaślepki i sprawdzić czy pompa tandemowa buduje ciśnienie...
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
Brak błędów w ECU i innych modułach. Can hula we wszystkich modułach. Jedyny parametr którego brakuje podczas rozruchu to obroty silnika. Instalacja sprawdzona- czujnik podmieniony.
witam madre glowy. Mam taki problem, klient dostarczyl mi auto z innego warsztatu z rozebranym silnikiem na pace FIAT DUCATO 2012 2.0 MJTD 115KM. Po weryfikacji i kosztorysie podjeto decyzje o wymianie silnika. Zamontowalem nowy silnik z przebiegiem 60 tys km i kompletem nowych wtryskow ,pierwsze uruchomienie auto zapalilo prawie od zabka, wylaczenie...
zrob diagnostyke komputerowa jesli nic nie pokaze sprawdz parametry zeczywiste i co pokazuje czujnik temperatury
jedynie nie rozumiem tego "kąta"....ruszę pompą i zobaczymy Rozumiem że pokazuje że zapłon za wczesny i muszę i muszę pompą pokręcić do "przodu"....?! Już tłumaczę uprzejmie. Jest to ustawienie wtrysku względem położenia wału. W czasie pracy silnika będzie się on zmieniał. Najbardziej chodzi o jego parametry w czasie pracy silnika na obrotach jałowych....
tomi300zx widzę, że VW/AUDI ciągle zagląda do Twego warsztatu, masz może jakiegoś VAG-COM-a bo błąd P0321 wyraźnie wskazuje na czujnik G28 obrotów wału korbowego a w temacie padały różne wersje tego błędu więc przypuszczam, że i z tym 2.0 TDI będzie problem bez Vaga, i zaś bydzie problym kaj je ta sztanga przi turbo i czamu ni chodzi cołkiym jak mo...
Jak padł czujnik położenia walu to na 100% nie odpalisz silnika. Nie pisz głupot ,silnik pali z czujnika pompy a parametrach widać obroty silnika.Obrotomierz stoi,ale to przy całkowicie odpiętym czujniku lub przerwanym obwodzie.Ale jak czujnik daje zniekształconą sinusoidę wtedy są problemy ,szarpnięcia i czasem nie zapali ,niema synchro z czujnikiem...
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
udało mi się wejśc w parametry nastawne, podczas uruchomionego silnika wyświetla mi który czujnik sie włącza, obroty, prędkość pojazdu czas wtrysku, sygnały sondy lambda, przepływomierza, napięcia na czujnikach. Tylko chciałby wiedzieć które parametry mogę przestawiać i w jakim celu. np. Co da mi wydłużenie czasu wtrysku lub zmniejszenie, lub co będzie...
Przestawiasz jedynie nastawy kiedy silnik jest zimny i nie czyta parametrów spalin tylko pracuje w trybie domyślnych nastaw sterownika. Gdy się nagrzeje dopasowuje obroty do odczytu czujnika spalin. Musiałbyś chyba zmienić mieszankę inaczej mówiąc mapę silnika ewentualnie pokręcić pompą ale to nie takie proste.
U mnie jest tak: Silnik ma na stałe zadaną prędkość 1500RPM, nie ma aktywnego regulatora obrotów. Kalibruje się tak, że bierze się ręczny miernik obrotów, mierzy obroty silnika, i tą wartość wstukuje się w sterownik. Pomiar częstotliwości jest oddzielnie, ale pokazuje się w zakładce parametrów prądnicy, a silnik wywala alarm bez dopiętego czujnika obrotów....
Witam, sterownik pokazuje: 103f sterownik kontrola Błąd wewnętrzny 1007 czujnik obrotów silnika sygnał niezrozumiały. Podglądając w rzeczywistych parametrach obroty silnika podczas odpalania to jak nie chce zapalić to faktycznie źle pokazuje( 0 albo skoczy na ponad 4000) i tylko wtedy łapie wyżej wymienione błędy. Czujnik wału podmieniony i to samo....
Witam, mam problem z Kia Cee'd 1.6 crdi 2008. Gaśnie na zimnym silniku, z dwa obroty dłużej kręci. Wymienione wtryski, regulatory zaworów, podciśnieniowy zawór na pompie. Błędów brak, wczytałem parametry, niby ok. Ma coś wspólnego z tym czujnikiem położenia wału?
Jak zgaśnie po rozgrzaniu to niech ktoś zobaczy Ci komputerem czy widoczne są obroty silnika w parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeśli nie to czujnik położenia wału do wymiany.
Czy w przypadku, kiedy czujnik indukcyjny dostaje przerwy nie powinno być błędów w ECU? Nie. A najlepsze ci opowiem ze w parametrach bedziesz widzial obroty silnika a silnik niezagada bo jest walniety czujnik,mialem dwa takie przypadki i tylko oscyloskop prawde pokazał. Ale ty masz raczej inny problem skoro niezapala ci sie kontrolka na desce.kierunek...
Jest jeszcze takie pytanie:czy wpływu na te odchyły od wzorcowych wartości nie mogą mieć np. minimalnie za wysokie lub za niskie obroty?
Jaki przepływomierz został zamontowany.Sprawdź rano przed odpaleniem auta parametry silnika (temperatury czujników powinny mieć podobną wartość). Podaj więcej danych auta ( najlepiej kod silnika ). Pozdrawiam
Teraz parametry, kręć rozrusznikiem i sprawdź czy widzi obroty, ciśnienie, oczywiście sprawdź czy błędy się kasują. Błąd cz. temp. paliwa nie ma wpływu na palenie ale zasilanie czujników tak.
To nie wina katalizatora. Zmień mechanika bo potrafi tylko czytać błędy a nawet nie rozumie ich znaczenia. Narobi Ci on kosztów. Nr błędów wraz z opisami. Odczyt temperatury na zimnym i ciepłym silniku, odczyt parametrów z sondy na ciepłym silniku.
Tak sobie myślałem (z tą wodą w bloku) że jak woduję motorówkę to przepływomierz jest nagrzany od słońca, a po zwodowaniu nie ma wody w bloku i jak silnik chodzi na wolnych obrotach to bardzo się nagrzewa(bo nie ma chłodzenia). Dopiero po zwiększeniu obrotów turbina napędu motorówki tłoczy wodę a silnik ją zasysa. Po starcie przepływomierz się schładza...
WDB9630201L637949 Podłączenie zaworu masz prawidłowe. Czujnik na pin 6 Pozostaje ci manewrowanie tymi parametrami co podałem. Czas oczekiwania po otwarciu sprzęgła na ok. 5 sek (widziałem nawet na 10), obroty silnika na 560 (w każdym razie tak jak jałowe), obroty wałka w skrzyni na 80 lub 60 o ile pamiętam. Podniesienie obrotów PTO dopiero po otrzymaniu...
Czy można przy pomocy jakiegoś wzoru obliczyć prędkość obrotową mając częstotliwość przełączania sekcji ? Na pewno można, wystarczy tylko, że podasz nam obciążenie silnika w jednostce czasu, uwzględniając przy tym, jak wyżej pisał kolega, że zmienia się ono za każdym podmuchem,itp. Silnik BLDC nie zadziała Ci bez sprzężenia zwrotnego, tj czujnika pozycji...
W parametrach temperatur w porządku po wymianie czujnika temperatury płynu, obroty przestały falowac i auto pracuje równo, lecz nadal ciężko odpala z rana. Parametry pompy w porządku. Jakie mogą być jeszcze przyczyny ciężkiego opalania na zimnym silniku??? Dodam że mocu nie brakuje.
Podmień albo sprawdź czujnik temperatury (podgląd na zimnym w parametrach).
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Nie. Chyba że olej ścieka na czujnik i styki wariują. W każdym razie wyciek z pod pokrywy zaworów nie ma wpływu na parametry smarowania.
Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry: P0400 Recyrkulacja spalin P0725 Czujnik prędkości obrotowej P1335 Sygnał DZG MSG/PSG Obroty silnika 636 1/min Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min Czujnik położenia pedału 0% Regulacja początku wtrysku 0 NW Co to oznacza?? Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa. Proszę o pomoc
U mnie jest jeszcze jeden objaw po odłączeniu czujnika ciśnienia na listwie silnik pracuje i nie gaśnie w parametrach ciśnienie utrzymuje się w granicach 390 bar na wolnych obrotach a na pełnym gazie silnik ma 3000 obr i ciśnienie 500 bar . Czy możliwe że czujnik ciśnienia szaleje i podbija regulator na pompie :?: bo już sam nie wiem regulator jako...
Tak jak pisałem, byłem u mechanika, komputer pokazał błąd czujnika położenia wału. Nie, żadna kontrolka z kluczykiem się nie świeci. Dziś jade do kolejnego, zobaczymy co on mi powie. Jeżeli po wykasowaniu błędu z czujnikiem położenia wału błąd pojawi sie odrazu po włączeniu zapłonu (nawet jeżeli nie zakrecisz) to posprawdzaj wtyczkę do czujnika i sam...
Nagrałem parametry podczas jazdy ale recorder zapisał w niewłaściwym formacie, muszę je przeconwertować. Jedno co zwróciło moją uwagę a czego nie umieściłem w zamieszczonych parametrach to krótkoterminowa korekta czasu wtrysku rząd 1 czujnik 2 która bez względu na obroty silnika i obciążenie pozostaje na poziomie 99,2 %. Po odłączeniu EGR nie widzą...
Pobieranie sygnału z wtryskiwacza, to chyba ślepa uliczka, bo liczba wtrysków jest przecież zmienna w zależności od obciążenia i charakteru pracy silnika (wtrysk wielokrotny) ale dzięki za podpowiedź i dobre chęci. Myślę, że faktycznym rozwiązaniem problemu (jakże oczywistym!) jest pobranie sygnału z czujnika obrotów wału korbowego. Ciekawi mnie jednak,...
Czujnik na wolnych i w całym zakresie obrotów pokazuje prawidłowe parametry więc raczej nie to.
z wału jezeli obwód nie jest przerwany to nie bedzie błedu. poprostu w momecie wystąpienia ustrerki trzeba sprawidzic w parametrach rzeczywistych obroty silnika. ale dobrze kombinujesz. to jest mozliwe ze podczas nagrzania czujnik wariuje. co do falowania to wyczysc przepustnice zrób adaptacje. sprawdz czy nie ma nieszczelnosci w układzie dolotowym
NAwet układ który dawał by tylko max obroty musi mieć jakąś regulację albo czujniki... Dla każdego silnika w zależności od jego parametrów obciążenia itp. max częstotliwość a co za tym idzie obroty będą inne... Ba nawet ten sam silnik z i bez obciążenia może mieć różne max obroty (częstotliwość)... Można zrobić w miarę prosty układ z uC który będzie...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
A jak silnik pracuje na obrotach 1500 ? Stary samochód, stary silnik, samo życie. Oczujnikować czujnikiem wibracji, akcelelometrem, przyklejonym do bloku i rejestrować, zwiększając obroty silnika Dodać do tego odczyt obrotów silnika, parametry wtrysku z OBD i po analizie FFT będą znane częstotliwości wibracji i z tego łatwo obliczysz co wibruje i z...
Przy pompie vp niesprawny czujnik wtrysku sterującego nie powoduje zapalenia kontrolki EDC jednak sterownik widzi to jako błąd. Weryfikacja początku tłoczenia odbywa się wtedy w oparciu o czujnik obrotów wałka pompy. Silnik pracuje praktycznie bez zmiany parametrów. Część manów z pompą VP w ogóle nie posiada wtrysku z igłą.
W moim HDS 790c spalił się silnik... Znacie zakład który zajmuje się przezwajaniem lub ma ktoś taki silnik na stanie? jaki to dokładnie model ? zdjęcie tabliczki można prosić lub parametry typu moc obroty rodzaj chłodzenia itp? to taki jak ten hsd790ci z allegro? czujnika temperatury uzwojeń nie było u ciebie? https://obrazki.elektroda.pl/4568554100_...
Jeszcze raz tego kolegę z komputerem i podgląd parametrów ciśnienia paliwa i obroty silnika. Czy w filtrze paliwa były szarne plamki?
Mam taki nietypowy problem, bynajmniej ja pierwszy raz się z nim zetknąłem. Auto nie stabilizuje obrotów, normalnie jak pracuje jest ok, ale jak włączysz światła, grzanie szyby i dmuchawe i jak szybko wyłączysz odbiorniki to auto zwięszy obroty do 1200 -1400 i tak trzyma przez dłuższą chwile, czasem obroty pływają od 800 - 1000obr/min, a czasem 500obr/min....
Mam trochę więcej informacji. Po podpięciu programu diagnostycznego (parametry bieżące) widać że sczytywane obroty silnika w trakcie kręcenia rozrusznikiem są rzędu 250 obr/min. Widać więc że czujnik położenia wału i kable od niego są ok. Przy okazji czujnik położenia wału korbowego w tym modelu jest na styku połączenia sinika ze skrzynią biegów - stojąc...
iskra jest w punkcie Czego to się człowiek nie dowie...:) Iskra jest na wszystkich świecach i cały czas jak kręcisz rozrusznikiem ? Podepnij komputer i sprawdź parametry pracy silnika będzie wiadomo czego szukać. Weź oscyloskop w rękę i posprawdzaj sygnały z czujnika obrotu wału, z wtrysków, sprawdź czy sterownik silnika na pewno ma wszystkie zasilania...
bo potenciometr ma ok 100 k na regulatorze Na zdjęciu widzę B500kΩ, generalnie taki "regulator" ma bardzo prostą konstrukcję, ale przez wysokie napięcia na potencjometrze bardzo trudno go przerobić na sterowanie elektroniczne. jest to taki czujnik jak piszesz tylko czy on daje opor w przeciwna strone tak jak czujniki ntc mam taki Żeby cokolwiek...
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )
Jedyne co moge podowiedzieć to : czujnik temperatury silnika. Sprawdz jeżeli możesz na komputerze w parametrach na zimnym silniku. A skoro check się zapala więc coś musi tam zapisac w sterowniku. a jak nie to miernikiem sprawdz czujnik na zimnym silniku. pozdrawiam
Ja nie rzeźbię:D:D, tylko silnik mnie wyrzeźbił:D:D Cewki komp mi nie pokazał i pomiary były prawidłowe. Świece zawsze miał suchutkie, jaśniutki orzech, prawie białe-wprost ideał spalania. Tylko był taki "cherlawy" przy przejściu z wolnych na średnie, szedł bez "ale" do odcięcia. Check engine nie zapali się dopóki dany czujnik nie przekroczy parametrów...
Drodzy koledzy jak w temacie partner na pompie na linkę, sterownik LUCAS, silnik DW8. Klient zakupił auto 100% sprawne, po przejechaniu ok 7-8 tyś km padł silnik(ugotował się). Postanowił wymienić silnik na taki sam ale z braku takiej możliwości w miejscu awarii (wybrzeże) ściągnął auto do miejsca zamieszkania. W warsztacie wymieniono cały słupek goły...
Skupiłbym się na pomiarze obrotów, bo bez tego parametru nie wiem czy jest sens dalej sprawdzać osprzęt. Zwykle jak czujnik położenia wału padnie to jest odwrotna sytuacja nie widzi obrotów silnika i gubi zapłony albo nie odpala wcale, ale jeszcze nie widziałem, żeby sterownik widział obroty stojącego silnika. Może jednak zwarcie albo sam sterownik...
parametry czujnika obrotów bosch błąd czujnika obrotów silnika błąd czujnika obrotów silnika iveco
bezpiecznik wysokiego obudowa zatrzaski programować skaner uniden
prostownik tyrystor neotec magnus
Maksymalny bezpieczny prąd na rezystorach emiterowych we wzmacniaczu WS432 Schemat elektryczny wiertarki Promotech PRO-30