Czyli mogę zakładać na pewniaka ? To dlaczego w tej malej membranie ma to takie znaczenie ? typ nowy 35mm typ stary 28mm ? A przyjrzałeś się jak ta mała działa i jak tam sprężyna wygląda?
Wyczyściłeś elektrozawór, ten na parowniku ?. Dalej - możliwe że masz wadę w układzie elektrycznym, elektrozawór powinien "popuszczać" gazu przez chwilę po włączeniu zapłonu, to taka dawka rozruchowa. No i pozostaje kwestia samej regulacji parownika, tzw. wstepne napięcie membrany 2 stopnia.
Regeneracja parownika nie jest skomplikowana. 01K to zestaw naprawczy. https://obrazki.elektroda.pl/8600387000_... Tak wygląda zestaw: https://obrazki.elektroda.pl/7222044000_...
Oringa nie dałeś pod podkładkę na środku membrany albo sama membrana dziurawa. "Bolec" to pewnie tylko kołek ustalający pomiędzy korpusami, bo innego miejsca mu tam nie kojarzę.
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Co to za parownik dokładnie ?? Regeneracja na priv. Pozdrawiam Józef
Odczyt parametrów instalacji Kme nevo z parownikiem tomasetto alaska, mapsensorem nevo i listwą wtryskową omvl zamontowane w skoda octavia 1 ,2.0 8v generuję przekłamanie temperatury parownika o 60-150 stopni. Problem zauważyłem ( mógł występować wcześniej) po regeneracji parownika - reduktora podczas demontażu, którego uszkodziłem czujnik temperatury...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
Kup przewody i filtr powietrza, wymieni je każdy średnio-rozgarnięty osobnik, zmień serwis Lpg, za 4 stówki to kupisz nowy kompletny parownik.
Tak kolego,po pewnym przebiegu od regeneracji parownika-reduktora należy powtórnie powtórzyć proces regulacji w celu zoptymalizowania dawki gazu dostarczanej do silnika. Do wykonania takowej regulacji winien być użyty analizator spalin....
Poprawa nastąpiła natychmiast po zakręceniu gazu czy stopniowo? Jeśli stopniowo to masz źle ustawioną emulację sondy przez co zwiększa Ci się mnożnik czasu wtrysku benzyny i zalewa silnik. Jeśli nagle to masz do regeneracji parownik i/lub do wymiany elektrozawór gazu przy parowniku, bo przy pracy na benzynie dodatkowo podawany jest gaz.
witam ile przejechałes kilometrów na tym parowniku , powinien wytrzymac ok 100-150 tyś km , a jak go sprawdzić nie wiem a wymieniłeś świece i przewody , jeśli masz stare to też trochę więcej będzie palił a co do regeneracji parownika to wiem że można wymienić chyba tkz membranę , ale nie wiem ile to kosztuje a może masz zapchany katalizator ? , silnik...
Witam. Posiadam golfa 2 1.6 na gaźniku pierburg 2e2 z instalacją gazową pierwszej generacji. Mój problem polega na tym iż auto po postoju dłuższym jak około 5-6h nie chce odpalić na gazie, na ciepłym odpala ale też nie od razu. Parownik to tomasetto model AT bez zintegrowanego filtra gazu. Parownik regenerowałem 2tygodnie temu na oryginalnych częściach,...
Zavoli nie jest chyba zbyt popularny. Podstawowe pytanie ile instalacja ma lat i jaki przebieg, kiedy była serwisowana. Objawy wskazują na złą regulację, a w najgorszym przypadku na zużyty parownik. Regulacja do 50zł, regeneracja do 200 o ile się da zrobić.
looknij tootaj http://www.motolpg.friko.pl/schem_lovato...
Jesli chodzilo ci o uzupelnienie miasta to juz zrobione.
jeśli dymi tylko na gazie to jest to spowodowane zbyt bogatą mieszanką biorąc pod uwagę wilgotność powietrza porównaj dymienie na obydwu paliwach po przejechaniu np 20 km (tak żeby wydech był nagrzany) jeśli różnica jest duża to bogato na gazie a jeśli na benie też dymi to możliwe że wełana w tłumikach jest bardzo nasączona wodą i musi się wyparować...
witam gazownik powinien przy ustawianiu mieszanki podłączyć analizator spalin, bez tego najlepszy majster nie ustawi składu poprawnie. jeżeli parownik jest stary to obawiam się że nia da się go wyregulowac (będzie pływał) jego parametry będą się zmieniały po przegazowaniu i wtedy pozostaje tylko wymiana parownika (regeneracji nie polecam - nie ma gwarancji)....
Dzień dobry jestem w trudnej sytuacji , potrzebuje wymienić parownik w samochodzie ( fiat Uno Clip ) ale koszt to 350 zł a w obecnej sytuacji nie stać mnie na taki wydatek , jedynym wyjściem jest REGENERACJA starego, więc czy sam moge wykonac taką operacje , Prosze o POMOC
Czyli trafiłem w "zaufanego" gazownika?
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Przyczyną był padnięty reduktor - membrany twarde jak beton, dodatkowo wymieniona listwa wtryskowa na nowa i teraz już wszystko w porządku. Poniżej zdjęcia z regeneracji parownika
Wg mnie albo Ci centrala nie łączy albo masz już parownik do naprawy (regeneracji).pozdrawiam
Po takim przebiegu na gazie parownik pewnie do wymiany/regeneracji o nie będzie się dało wyregulować. Jeśli chcesz to zrobić dobrze to wymień rzeczy o których pisze zed71, a jeśli masz mały budżet to na razie się z tym wstrzymaj. Zregeneruj parownik i wymień filtr. Jak nie wiesz jak to Cie poinstruuje. Wpisz w profilu skąd jesteś.
Ostatnio zregenerowałem parownik.Użyłem do tego oryginalnego zestawu naprawczego(taki miał być).Zaraz po odpaleniu ,byłem szczęśliwy, bo zapalił na gazie ,tak jak dawniej bywało.Problem pojawił się.w momencie nagrzania się silnika-gasł.Dopiero przy maksymalnym wykręceniu śruby regul. naciąg membramy, obroty jałowy były OK.Ale pojawił się problem ze...
Przepuszcza Ci gaz przez parownik. Do regeneracji parownik albo wymiana na nowy. Zapalaj samochód z wciśniętym pedałem gazu trochę lepiej pali. Odwiedziny u gazownika niezbędne. Mam to samo.
To zależy od twoich umiejętności. Parownik regenerowany czy nowy trzeba po montażu regulować
prawdopodobnie parownik do regeneracji
Stary temat, ale warto by go zakończyć podsumowaniem, by obecnie przeglądający forum znaleźli odpowiedź. Długi czas oczekiwania na przełączenia na LPG lub przełączanie z LPG na PB jest spowodowane zużyciem membran w reduktorze i problemy z ciśnieniem gazu parownika. Prosta regeneracja parownika ( wymiana membran i uszczelek gumowych) załatwia temat...
Parownik do regeneracji
A czy pisałem , że wspawujesz parownik od 268 , czy , że możesz go potraktować jako " dawcę " części do regeneracji twojego parownika ?. Czytaj ze zrozumieniem .I nowy parownik nie od 277 bo jego łatwo nie rozbierzesz . Trzeba będzie zeszlifować zawinięcie blachy i bezpowrotnie go zniszczyć , tylko od 268 ( różnica w wykonaniu ). Zwróć uwagę na wykończenie...
przymierzam się właśnie do kupna zestawu do regeneracji parownika. Jak zrobisz regeneracje napisz ile cię kosztowało to. :)
Według mnie parownik do regeneracji.
podejżewam że będzie parownik do regeneracji
Zamień na próbę parownik , raczej po regeneracji parownika ( jeśli poważna firma ) nic się nie dzieje , ale opis pasuje do uszkodzonej membrany w parowniku.
Problem rozwiązany. Pomogła wymiana sondy lambda sterującej na nową. Pomocne były sugestie podawane przez multidiag. Ponadto zwiększyłem ciśnienie gazu podawane przez parownik do 1,36 bara. Okazało się, że po półtorarocznym użytkowaniu instalacji LPG sprawność parownika spadła i podawał ciśnienie poniżej 1 bara. Czeka mnie więc gruntowne czyszczenie...
Czyli gaz do regulacji. Zwyczajnie zostaje zalany gazem :) Albo nawet parownik do regeneracji/wymiany.
Moze parownik do wymiany, nie kazdy parownik po regeneracji sie nadaje do użytku.
Zamiast silniczka krokowego wstaw ręczny regulator lpg i wyreguluj a potem sprawdź czy problem pozostał. Jeśli nadal auto gaśnie na zimnym silniku to parownik do regeneracji.
Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego parownika Landi li02?
Regulacja parownika po regeneracji była przeprowadzona? Filtr gazu fazy ciekłej wymieniony? Elektrozawory puszczają gaz do parownika?
Rocznik i oznaczenie silnika podaj.
Reduktor(parownik) do regeneracji lub wstaw nowy
Najważniejsze pytanie ile km jest przejechane na instalacji. Wszystko wskazuje na sztywne membrany w parowniku czyli nowy parownik lub regeneracja.
brc to jeden z najlepszych parowników do regulacji (ja miałem poloneza który spalał 6.4 litra gazu na trasie nie przekraczajac 120 Km/h przy 4 stopniowej skrzyni biegów,miasto-miescił sie w 8), problem kolego tkwi w tym ze twój parownik podaje za duzo gazu z dawki stalej ktora trzeba zmniejszyc do minimum (jesli zmniejszysz do zera wtedy potrzebna będzie...
podstawowe pytanie: tak się dzieje tylko na gazie? czy na gazie i na benzynie? Zapewne na gazie, to gaz do regulacji lub parownik już do regeneracji
Sztywne membrany, brudny parownik. Do regeneracji jak napisał kolega gimak, lub wymiany. Zestawy naprawcze są często miernej jakości i regeneracja czasami nie pomaga.
Witam. Na dzień dobry. Zakręć gaz na butli. Wypal cały z instalacji - czyli do momentu aż przełączy się samoczynnie na benzynę. I zobacz czy będzie lepiej. Ile tam masz przejechane na LPG od założenia. Jest wysoce prawdopodobne że już parownik się skończył. Jest jeszcze inna metoda. Od parownika do dolotu idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie dolotu....
orion000 znalazłeś tą regulację? Mam taki sam parownik po regeneracji tylko, że nie chodzi lepiej. Udało Ci się coś z tym zrobić?
Pierwsze moje pytanie czy sonda lambda jest podłączona do sterownika gazu. Wielu gazowników nie wiem z jakiego powodu nie podczepia się do sond lambda. Miałem w swoim życiu kilka przypadków że po podłączeniu sondy falowanie ustępowało, głównie ze stag-ami. Jeżeli program nie wykrywa wartości sondy to może się tak dziać. Wszyscy klienci też mówili że...
Na początek zmień silniczek krokowy na zwykłą śrubę , jeśli nic to nie pomoże to parownik do regeneracji lub wymiana na nowy.
regeneracja parownika powinna załatwić sprawę
to może być np. szwankujący czujnik halla, brudna przepustnica, parownik do regeneracji zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy
Regeneracja parownika to mit.
zakręć gaz na butli aby nie szedł w układ i wtedy wypal go do końca i zobacz czy będzie poprawa jak tak to parownik do regeneracji
Byłem u gazownia do wymiany jeden wtrysk i regeneracja parownika koszt 800zl. Do tego zalecane usunięcie luzów zaworowych
Chyba pozostaje regeneracja parownika.
Czy w tym parowniku jet tylko jedna śrubka do regulacji a może jest jeszcze jakieś pokrętło do kręcenia. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie to śmiało no i oczywiście namiary na dobrego gazownika w Łodzi. Dzięki
Czy tak samo zachowuje się na benzynie? Ile kilometrów przejechane na tym parowniku - może czas na regenerację?
Według mnie, źle ustawiona instalacja (stąd to coś na wlocie powietrza) - źle założony mikser lub dobrany mikser, albo parownik wymaga regeneracji-wyczyszczenia i regulacji.
czyszczenie lub regeneracja parownika i ponowna regulacja i bedzie hulac
Witam. Na dzień dobry. Zakręć gaz na butli. Wypal cały z instalacji - czyli do momentu aż przełączy się samoczynnie na benzynę. I zobacz czy będzie lepiej. Ile tam masz przejechane na LPG od założenia. Jest wysoce prawdopodobne że już parownik się skończył. Jest jeszcze inna metoda. Od parownika do dolotu idzie cienki wężyk. Zdejmij go po stronie dolotu....
nie chodzi o to żebym go odstawił do warsztatu tylko żeby ktoś mi doradził. Parownik jest po regeneracji, filterek gazu wymieniony, przewody zasilające+kopułka+palec także. Parownik był parę miesięcy temu regenerowany...
Tak, instalacja II generacji. Parownik AT07, sterownik LECHO WR. Parownik po regeneracji. Filtry nowe. Świece nowe. Kable nowe. Pompka nowa. Altek nowy. Zresztą co ja się rozdrabniam. 2/3 auta = nowe.
Nie wiem jak dugo jeździsz na LPG ale przebieg w granicach 60-80 tys km parownik powinien wytrzymać przy normalnej eksploatacji więc nie sądzę (chyba) aby u Ciebie był już parownik do regeneracji.
Swrdeczne dziękuję. Były to przewody wysokiego napięcia. Jeszcze raz dzięki!!!
Instalacja gazowa do ustawienia. Najlepiej podjedź do jakiegoś gazownika i zrobi to profesjonalnie. Możesz sam pokombinować przy parowniku regulować i na kablach od gazu ale na własne ryzyko. Być moze membramy parownika do regeneracji.
No to masz na 100% parownik do wymiany lub regeneracji co nie zawsze przynosi porządany wynik. Kup nowy parownik i nie będziesz żałował,że kupiłeś zestaw naprawczy a po jego montażu nie jest tak jak być winno.
Sprawdzałeś szczelność parownika? Sprawdzałeś czy nie ma wżerów? Tzw. regeneracji parownika nie można robić ile razy się chce. Stop, z którego jest zrobiony też ma swoją ograniczoną żywotność, tak samo jak membrana i inne. Tutaj dowiesz się więcej: https://lpg-forum.pl/brc-mtm.html
Parownik do regeneracji. Dodano po 2 A ortografia do poprawy! "pomóżcie"
Pomysły takie sobie lub jeszcze bardziej.Najprościej bez późniejszego stresu nowy parownik lub regeneracja posiadanego i następnie radykalne posunięcie czyli założenie archaicznej śrubki czyli registra. Przy założeniu że nie można zmusić centralki do odpalenia na gazie w trybie awaryjnym.
Regulacja na woltomierz zdaje egzamin bo osiągam spalanie 7 L/100 km LPG na trasie. Regeneracja parownika - i kolejna regulacja na woltomierz również pomogła. Dziękuję za pomoc.
Zmień filtr powietrza, powinno w minimalnym stopniu pomóc, ale regeneracja parownika wydaję się konieczna.
Szykuj się na wymianę filtrów gazu i regenerację parownika.
No coz. Wszyscy jak jeden maz uparli sie na Lovato. Ja jestem mocno przekonany do Landi-Renzo niezaleznie czy to gaznik czy tez wtrysk. Mam to przetrenowane na dwoch samochodach i nigdy nie bylo problemu. Ani z jego dzialaniem ani tez z regeneracja (dostepnosc czesci). Wiec jeszcze raz - polecam Landi-Renzo. Pozdrawiam
No to regeneracja parownika ew regulacja. Na parowniku można przejechać różnie od 50 do 100 może więcej tys. później trzeba go regenerować.
Szczerze powiedziawszy to lepiej wymienić od razu parownik i nie bawić się w regenerację starego. Jaki parownik Lovato + elektrozawor będzie pasował do Tico?
Haha, no to gaz przestanie chodzić, pewnie jeszcze będzie parownik do regulacji (regeneracji). Taki urok I(II) generacji.
https://filmy.elektroda.pl/36_1710259755... teraz ustawiłem na zekaze 1.2 bar w programie pokazuje 1.8 Dodano po 3 Jutro regeneracja parownika , lexia pokazała 4 błędy dwa związane z mieszanką paliwa to raczej przez lpg , dwa przez lewe powietrze w kolektorze lub przepustnica robię jutro test szczelności podepnę sie pod przewód odmy i dmuchnę dymem
ja bym mimo wszystko radzil odpalac na benzynie, dluzej pozyje parownik, a koszt regeneracji troszke kosztuje, pozdrawiam
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi wymieniłem zestaw naprawczy parownika i zrobiłem regeneracje gaźnika i wszystko wróciło do normy.A z zapłonem w poldkach to jest tak jak mówił krzychol66
Regeneracja parownika niewiele daje przy sekwencji. Wymiana na nowy pomaga. Jaki masz reduktor, wtryskiwacze? Filtry oczywiście wymienione? Może mapsensor siada?
Regeneracja parownika- jak gazownik podejrzewał uszk. membrany to powinien sam zaproponować naprawę parownika Co do pilnej odp na forum jest zasada że należy się dzielić informacjami:-)
A napisz przynajmniej od jakiego czasu masz założoną instalację, bo to by sugerowało odpowiedź, jak masz w miarę nową instalację to nie wyrabia miedź, a jak już trochę przejechałeś no to parownik do regeneracji (szczególnie jak masz przełączanie przy 20 stopniach zrobione zimą) Parownik masz dobrze dobrany i sprawny powinien dawać radę bez problemu...
Membrana reduktora , prawdopodobnie jest zużyta i struchlała. Proponuję regenerację parownika lub jak koledzy wyżej , wymianę parownika na odpowiedni.
Na początek serwis układu zapłonowego i regulacja gazu jak to nie pomoże. Jak dalej źle to pewnie parownik do wymiany/regeneracji.
Problem rozwiązany. Pstrykanie to gaz wypuszczany z zaworu bezpieczeństwa, po regeneracji parownika problemu nie ma - "grzybki" zaworów wewnątrz parownika były już powybijane. Teraz pozostał tylko problem ze spadającymi obrotami , czasem prawie do 0 rpm przy hamowaniu w trakcie jazdy w korku lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Co to może powodować...
Lewe powietrze / parownik do regeneracji. LPG nie jest podstawowym źródłem zasilania silnika i nie powinno się odpalać auta na samym LPG. Wiadomo, że się da ale czasem naprawa szkody jest nie opłacalna. Należy sprawdzić skład mieszanki w całym zakresie, zbyt uboga wybucha.
A parownik moze ma już potrzebę regeneracji? Co to za instalacja gazowa?
poniewaz nikt nie odpisal na ten post ponowie pytanie czy można podnieść cisnienie w parowniku omvl dream ?? Mialem cisnienie w parowniku 0.8 -1.2 wiec postanowilem zregenerowac go. Po regeneracji parownika nic sie nie zmieniło. Podczas regeneracji zauwazylem ze w jednej z komór w której znajduje sie membrana jest śruba z nakretka i spręzyną (wkrecilem...
i niestety, po regeneracji parownika jest identycznie, dalej maxymalne ciśnienie reduktora z podlączoną kompensacją wynosi 1 bar. Jaki jest powod nieskiego cisnienia nowego parownika ?, kiedys to wszystko dzialalo. Czy filterek wielozaworu w butli która ma 2 lata moze sie zatkac???
Dzięki za wskazówki. Być może coś się dzisiaj wyjaśni. Auto już u mechanika. Przy okazji wymiany sprzęgła mają sprawdzić co i jak z tym telepaniem. I żeby być bardziej w temacie LPG, ponawiam wcześniejsze pytanie co do regeneracji parownika - czy manual od wersji AT07 będzie przydatny przy regeneracji parownika o symbolu AT09? Tak się zastanawiam, ile...
Witam. Mogą to być membrany w parowniku pod tym warunkiem że masz już przejechane dość sporo km na LPG. Ja miałem podobny problem i w moim przypadku tak było. Pomaga regeneracja parownika tj. wymiana membran lub wymiana parowanika na nowy (prawie tak sama cena). POZDRAWIAM.
bez urazy ale trudno się zgodzic z kolegą Raven'em.Nowy parownik np Lovato to koszt 200-300zł a zestaw naprawczy oryginalny Lovato (memranki + uszczelki) to koszt 44 zł. Masz rację jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie zakup reperaturki/parownika. Ale zakup to nie wszystko, trzeba wykonać pracę żeby reperaturkę wymienić, potem trzeba wyregulować całość,...
Jeżeli przy gaźniku na gazie jest "zamulony" to wymiana lub regeneracja parownika a później regulacja.Mogą dojść przewody wysokiego palec i kopułka.
No to dokładnie miałem podobnie z parownikiem brc. Prawdopodobnie możesz już mieć zużyte membrany i gaz który jest w parowniku zalewa Ci kolektor ssący tym cienkim wężykiem. Spróbuj z zakręconym gazem. Jeżeli objawy na benzynie ustąpią to albo regeneracja parownika albo wymiana. A tu jedna fotka po rozebraniu parownika https://obrazki.elektroda.pl/6656442800_...
Witam, Nie wiem czy trzeba być pajacem jak pisze kolega koti112. W tej niby najlepszej instalacji padł czujnik temperatury, którego nie mozna wymienić, do wymiany jest cały przyrząd który rozdziela gaz na poszczególne wtryski i w nim jest ten czujnik. Koszt tego rozdzielacza w Epigazie (bo tylko oni mają tę część) to 1600 zł. Do tego nie wiadomo jak...
Nie podajesz powodów które skłaniają Ciebie do regeneracji parownika. Przyjmuje, ze parownik ma przejechane ok 40-50 tysięcy km, regularnie odkręcałeś śrubę aby opróżnić parownik ze wszystkiego co sie tam nazbierało. Proponuje wymienić go na nowy, nie polecam regeneracji. Szkoda czasu i pieniędzy.
jak przełączę na gaz to jadąc około 30 sekund samochód gaśnie. Wracając do problemów z gazem to tak jakby wszystko naraz padło. Instalacja 7 letnia.Wymieniona listwa wtryskowa plus filtry 300 zł regeneracja parownika 120 zł teraz niby komputer fajne wydatki przed świętami.
regeneracja parownik ciśnienie parownik regeneracja regeneracja parownik reduktor
serwisowy almera komunikacja domofon cewka zapłonowy skoda octavia
junkers celsius termowizja termowizyjny
Schemat elektryczny frezarki AXA 3 – dokumentacja, warianty, serwis, Siemens Sinumerik, napędy SIMODRIVE Moment dokręcania koła zamachowego Briggs & Stratton – kosiarka, wartości Nm, procedura