1. Tablica statyczna - po prostu array 2. Parzyste elementy - reszta z dzielenia (dzielenie modulo = mod ) = 0 3. Algorytm bąbelkowy - znajdziesz opis np w tej paczce: http://www.dzyszla.aplus.pl/download-32.... Nie przejmuj się, że to C. Po prostu przeczytaj punkt 2.3 z pliku sorts1.doc 4. pętla i dodawanie do zmiennej 5. kolejna tablica - P pkt....
Witam. Mam do oddania pracę kontrolną z programowania. Temat pracy: "Algorytm wyszukiwania liniowego i wyszukiwania binarnego - opis oraz implementacja w języku Pascal" Jakoś tam opisze teoretycznie te algorytmy wyszukiwania. Ale z praktyką będzie trudno. Ogromna prośba, może poda mi ktoś jakieś przykłady naprawdę prostych programów w Pascalu które...
Przerobić ten kod( prawdopodobnie Pascal ) na C++
1. Ciąg zer i jedynek już podany, mylisz z liczbą np: 110001111 2. Zapoznaj się z pojęciem formatowania kodu. 3. Skomplikowałeś powyżej sensu. 4. Wystarczy tyle: [syntax=pascal]var count:Integer; var ch:Char; begin count:=0; Write('Podaj ciag zero-jedynkowy: '); while true do begin Read(ch); if ch='0' then Inc(count) else if ch='1' then Dec(count) else...
Zajrzyj do drugiego topicu, ktory zalozyles
Witam. Szukam jakiegoś prostego algorytmu liczącego obwody tablicy dwuwymiarowej. Samo liczenie obwodó nie jest problemem, jedyne co mnie niepokoi to duża ilość pętli, które decydują czy jest jeszcze jeden obód czy już nie ma. Problemetyczne sa sytuacje, gdy ostatnim obwodem jest jeden element lub kilka elementów leżących w jednej linii. Gdyby ktoś...
Dziękuję za naprowadzenie. :D Taki sposób oceny i eliminacji niespełniającego kryterium przez porównanie dwóch pierwszych liczb, po posortowaniu jest bardzo dobra i na pewno bardzo przyspieszy program. Myślałem też o porównywaniu sum, ale samo takie porównanie nie wystarczy. W Totolotku raczej granie sposobem 'najczęściej losowane "5" ' raczej nie jest...
podobne ale nie to samo bo tam jest tylko para a ja mam 16 osob i wogole troche inaczej
Nie moge dokończyć algorytmu strassena w pascalu, oto kod źródłowy: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BARDZO PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PROGRAM Strassen; TYPE X1=ARRAY Dodano po 4 Chodzi mi o to żeby np. w takim wierszu: p Dodano po 1 .........poprostu jak zrobić zamiast + żeby była procedura dodawania, zamiast * procedura mnożenia....... :-)
[syntax=pascal]if i mod a=0 then writel(' liczba ',i,' jest podzielna przez ',a);[/syntax]
Może nie jest to idealne rozwiązanie, ale spełnia postawione przez ciebie warunki. [syntax=pascal]program minutnik2; uses WinDos,CRT; const co_ile_godzin = 0; {ile godzin ma trwac odliczenie} co_ile_minut = 30; {ile minut...} co_ile_sekund = 16; {ile sekund...} kod_reset = 'reset'; {kod resetujacy zegar} kod_koniec = 'koniec'; {kod zamykajacy program}...
A czy moglby mi ktos pomoc w przetlumaczeniu tego na jezyka Pascal??
Nie udało się, ponieważ to co napisano nie ma nic wspólnego z zadaniem. Najprostszy sposób: Wczytaj tą liczbę do zmiennej typu string lub po wczytaniu skonwertuj do string. Dopiero ten string analizuj. Krótszy sposób: [syntax=pascal]var Digit,Prev,Value:Integer; ReadLn(Value); Digit:=10; Prev:=11; while (Value>0)and(Digit<Prev) do begin Prev:=Digit;...
Wyżej zamiast "słowo" powinno być "słowa" Tak jak napisałeś jest źle, bo złożoność to suma złożoności
Cała teoria o którą pytasz (łącznie z algorytmami napisanymi w Pascalu) opisana jest w książce "Algorytmy+Struktury danych=Programy autorstwa Niklausa Wirtha na stronach 99 do 129. Pozdrawiam wszystkich jjanek
A możesz narysować schemat lub przynajmniej opisać punktowo algorytm?
sry, nie zwróciłem uwagi bomber999 , nie bardzo rozumiem ten algorytm twój...
Witam, dziękuje za trop. Ma ktoś może przykład implementacji takiego algorytmu na ciągach znaków? (C++,Pascal, PHP...)
Jeżeli chodzi o sortowanie liczb (zaimplementowane w pascalu) to może to się przyda: http://omklnx.il.pw.edu.pl/~rgajewski/pa... http://www.sciaga.pl/tekst/42010-43-sort... Ale nie znam dokładnie zadań tego program, lecz poczytanie tego w linkach powinno dać jakiś pogląd na algorytmy sortowania ;)
ok dzieki za podpowiedz
Zgoda, też widziałam wersję pascal na mikrokontrolery (chyba jakiejś niemieckiej firmy). Werse demo były na płytach z Elektroniki Praktycznej. Natomiast w dyskusji jest mowa o TP (Turbo Pascal). To jest inny towar. Jeżeli chodzi o sam pascal, to polecam lekturę samego twórcy pascala: Niclaus Wirth "Algorytmy + struktury danych = programy". Bardzo dobra...
www.google.pl wpisz np algorytmy sortowania i dostaniesz odpowiedz na swoje pytanie
http://www.if.uz.zgora.pl/~adam/material...
Mam implementację w Matlabie, z badaniem czasowej złożoności obliczeniowej i sprawozdaniem. Może gdzieś uda mi się znaleźć implementację dla Pascala.
Nie znam pascala ale algorytm działania w kazdym jezyku bedzie taki sam. A to liczba wejściowa Reszta z dzielenia A przez 10 pomnożyć przez 10 da to Ci dziesiatki natomiast jedności to A dzielone przez 10. Reszta z dzielenia to chyba oprerator Mod a dzielenie to /
To może zamiast for k:=0 to 5 do for i:=0 to 5 do zrób for k:=0 to 5 do for i:=k to 5 do
Do autora tematu: Drogi kolego. Twój post był raportowany, jako post naruszający 16-ty punkt regulaminu. Jeżeli nie znasz (z jakiegoś powodu) składni Pascal-a, to chociaż wykaż dobrą wolę i opisz własnymi słowami, jaki chciałbyś zastosować sposób(algorytm) na wykonanie tego zadania.
Ja tam już miałem pascala, logo, algorytmy i html w gimnazjum :D
Ale dlaczego ty porównujesz i zamieniasz elementy j i j+1? Chyba się zamienia i z j. Czy pomieszałem algorytmy sortowania, bo dawno się tym nie bawiłem? Teraz są gotowce.
Witam. Mam problem z wykonaniem ćwiczenia poniższej treści: Zapisz algorytm wyznaczania najmniejszego elementu w n-elementowym zbiorze liczb całkowitych w wersji rekurencyjnej. [syntax=pascal]uses crt; var x,i,n,min:integer; tab:array[1..200] of integer; begin readln(n); for i:=1 to n do begin readln(x); tab[i]:=x; end; min:=tab[i]; for i:=2 to n do...
Można i z jedną zmienną, np. łącząc oba zaproponowane algorytmy w jeden: [syntax=pascal] program Test; var text:string; u:integer; begin ReadLn(text); u:=1; while (u <= (Length(text) div 2)) and (text[u] = text[Length(text)+1-u]) do Inc(u); if u <= (Length(text) div 2) then WriteLn('nie') else WriteLn('tak'); end. [/syntax] Teraz mi się trochę...
Ja bym to zrobił przy pomocy tablicy boolean gdzie jeden element oznacza że określona karta byłą już wylosowana albo nie. Do tego licznik ile zostało kart i za każdym razem losujesz liczbę z zakresu 1 do "licznik" i wybierasz n-tą kartę która jeszcze istnieje do rozdania. Powinno to działać znacznie wydajniej niż algorytm losujący do oporu.
Ja chętnie pomogę, chociaż w programowaniu dopiero raczkuję... Liznąłem trochę C++,PASCAL,QBASIC ,BASCOM i to na niskim poziomie... Ale jakieś algorytmy itp dodawać jakimś przystępnym narzędziem mogę, wyprowadzać wzory itp. Matmę i fizykę mam na rozszerzeniu więc to codzienność...
Na początek podpowiadam algorytm: Algorytmy sortowanie plików sekwencyjnych - łączenie proste (pozostałe algorytmy to jego modyfikacje), składa się z dwóch etapów: Podział: otwieramy plik do odczytu (p1), a dwa do zapisu (p2,p3), zapisujemy pierwszą liczbę (element) a pliku p1 do p2, bierzemy kolejną liczbę, jeśli większa bądź równa zapisujemy do p2,...
Przypomniały mi się, kolejne rzeczy. Kiedy uczyłem się języka Pascal. Musiałem przepisywać algorytmy z książki. Te algorytmy nie były poprawione. Zawsze gdzieś był błąd. Te błędy trzeba było poprawić. Podczas tego przepisywania i poprawiania, wielu rzeczy się nauczyłem. Mam do dzisiaj kody tych programów. Czasami do nich zaglądam, żeby zobaczyć, jak...
Wiecie może jak wygląda schemat blokowy do wież hanoi (najlepiej żeby był pod pascala)
Faktem jest, że SCL jest językiem "wysokiego" poziomu przypominającym trochę Pascal i można w nim programować (a nawet trzeba 'skomplikowane' algorytmy numeryczne np. sortowanie ) ale pewnych rzeczy nie da się w nim zrobić, albo jest to niecelowe. No i wtedy przesiadamy sie na stary i wszystko mogący zrobić z PLC podobny do asemblera język STL.
podałem Ci cały algorytm...
Witam! Wpadłem na chyba szalony pomysł - mianowicie: chcę zrobić "benchmarka" w języku Pascal (inny odpada ponieważ tylko ten dobrze znam). Więc kilka pytań: 1. Czy Pascal umie "rozpoznać" konfigurację komputera? Tzn. ilość ramu, szybkość proca itp. 2. Jak SuperPi oblicza liczbę PI? Jaki jest jego algorytm? 3. Czy w Pascalu można zrobić kilka funkcji...
Ściągnij sobie Turbo Delphi albo nabudowanego na FP Lazarusa (bardziej toporny, ale za to dostępny pod Linuxem). Masz free pełny pascal obiektowy + środowisko + biblioteki + porządny help Z podręczników polecałbym Wirtha Wstęp do programowania systematycznego oraz tegoż Algorytmy+struktury danych = programy Solidne podstawy bardzo ważne.
Witam! Polecam dział "Algorytmy z powrotami" z książki "Algorytmy + dane = programy" N. Wirth. Tam w bardzo przystępny sposób opisane są metody "prób i błędów" (taką widzę w Twoim przypadku). Tę książkę napisał twórca języka PASCAL i MODULA 2 zatem jej Autor (z całym szacunkiem dla Niego) chyba sroce spod ogona nie wypadł... Polecam podrozdział "Algorytmy...
Nie denerwuje się , tylko proszę o własciwe sformułownaie problemu tj. przedastawinie diagramu z algorytmem albo algorytmu ze źródłem-kodem-Wirtha? Tak nazywał się szwajcarski twórca pierwszej składni języka Pascal.
a wiesz może jak to by sie przedstawiało w pascalu?
Jeżeli nie chcesz zamieścić kodu, podaj swój algorytm wg którego światła mają się zmieniać. Program jest prosty.
http://www.jakubas.pl/pr-pascal/teksty.h... tu jest w pascalu No tak to w pascalu a chlopak chcial w C. Pozatym algorytm Pana Jakubasa nie jest zbyt ciekawy. Mam na mysli implementacje. Osobiscie znam 2 bardziej ciekawsze algorytmy, w tym jeden rekurencyjny (zajmuje okolo 8 linijek). Dolaczamsie do poprzednikow, uzyj google bedzie sporo wynikow.
A nie można użyć własnego algorytmu do losowania. Trochę tego jest, głównie oparte o liczby pierwsze. Sam generator może już zapewnić wylosowanie bez powtórzeń.
Tak na szybko... przemyśl procedurę EDYTUJ, bo obecna jej zawartość nie odpowiada czynnościom, które chcesz wykonać :( Weź rozbij całą procedurę na czynności proste, typu: 1. pobranie identyfikatora, 2. wyszukanie rekordu, 3. itd... i spróbuj rozrysować algorytm. To Ci znacznie pomoże. Swoją drogą po co usuwać cały rekord, jak chcesz edytować jego zawartość....
Ja proponuję na początek pascala z docelową przesiadką na C/C++. -Turbo pascal raczej na pewno będziesz miał w szkole na zajęciach. -Jest darmowy (obecnie). -IDE (środowisko) TP umożliwia późniejszą przesiadkę na Turbo C (również darmowe) które też prawdopodobnie będziecie mieli na zajęciach. -Pascal jest teraz bardziej używany jako język do wyjaśniania...
Robie w automatyce to "pierwsze" i hajs dobry . Do tego działalność i wlasne fuchy. Te "zaawansowane" algorytmy to pewnie jakis pic na wodę tak jak u mnie w technikum bylem na "systemach i sieciach komputerowych". Z komputerów byl tylko Pascal hehe. A nawet jeśli ogarniesz takie " zaawansowane cos" to poszukaj terwz sobie ofert pracy z tego zakresu...
Turbo Pascal to język szkoleniowy na komputery PC(i chyba tylko PC), mający na celu nauczyć podstaw "myślenia programistycznego", tworzenia algorytmów, itp. Zainteresuj się Assemblerem(każdy mikroprocesor/mikrokontroler ma własną odmianę, zestaw instrukcji) oraz C/C++(też są różne odmiany specjalnie pod dany układ/rodzinę).
Kolego mbalawajder . Napisałeś pod tematem (..) Pytam głównie o to czy istnieje jakiś konkretny algorytm (..) więc to jest moja odpowiedź Pewnie że istnieje taki algorytm. Nazywa się metodą eliminacji Gaussa-Jordana (..) i wcale nie brakuje w niej podmiotu (o ile znam gramatykę to podmiotem w tym zdaniu jest rzeczownik algorytm). Piszesz Warto by to...
nie pamietam juz pascala ale moze chociaz idee ci podsune. Z zalozenia listy jednokierunkowej wiadomo ze ma wskazanie na glowe, a kazda komorka posiada wartosc i wskazanie na kolejny element. Szukasz elementu przedostatniego i zapisujesz pod x. Wtedy element x.next (czyli ostatni) zapisujesz pod zmienna pomocnicza. x.next:=nil (tak pozbywasz sie zapetlenia)....
Kolego draski, jak najbardziej zgadzam się z tobą. Pomijając fakt, że ten "syf" ma jakieś 70% rynku (większe grono odbiorców). Najważniejsze jest opanowanie jak "maszyna" myśli i rozumuje, z tego się pisze algorytmy działania. Z tym się każdy zgodzi, lecz potem czy ten algorytm będzie napisany w języku C++, Pascal, Asembler czy Basic to będzie działał...
Pozwolicie Panowie że i ja dodam coś od siebie. :) Z programowaniem miałem już styczność w podstawówce i tam pisaliśmy w LOGO na komputerkach ELWRO :P W technikum i na początku studiów uczyłem się PASCALA i języka MATLAB. Gdy w połowie studiów przyszedł przedmiot podstawy techniki mikroprocesorowej, przyszło mi pisać w ASM (MCS'51). W międzyczasie zainteresowałem...
Jakkolwiek. Poszperaj w google, a w szczególności na Wiki, pełno jest prostych algorytmów szyfrujących. Nie mam oczywiście na myśli niczego w rodzaju szyfrowania asynchronicznego z kluczem publicznym, raczej prymitywne, proste w "ręcznej" implementacji algorytmy, np. szyfr Cezara, ROT13 itp. Raczej nie piszesz nowego oprogramowania dla ZUSu, więc niskie...
Szczerze to przeglądałem niektóre programy w innych językach. Jednak VB mi sie najbardziej spodobał. A jeżeli sie nie myle := nieoznacza to to samo co <>? Operator ' := ' oznacza przypisanie wartości wyrażenia z prawej strony tego operatora, do zmiennej po lewej stronie. Jest to operator języka Pascal. Jego odpowiednik w Basic-u to operator '...
Algorytmów wraz z implementacją na wyszukiwanie min i max tutaj na forum tylko znajdziesz całą masę. Raczej nikt nie będzie robił za innych pracy domowej...
Nie ma żadnej gotowej funkcji. Należy zaimplementować algorytm konwersji liczby (czyli dzielenie w pętli i wypisywanie znak po znaku wartości wynikającej z reszty dzielenia przez podstawę systemu.
Witam. Mam wielki kłopot z napisaniem algorytmu (funkcji bądź procedury) zamieniającego podaną liczbę w systemie szesnastkowym na dziesiętny i odwrotnie. Ucze się Pascala od ponad pół roku, ale konwersja systemów liczbowych jakoś mi nie idzie :/ Więc gdyby ktoś miałby gotowy program, albo chociaż trochę pomógł w napisaniu - będe bardzo wdzięczny :)...
IntToStr to po prostu zamiana liczby na string (zgodnie z nazwą). Praktycznie podałem gotowy algorytm. Pęlta? Wedle uznania! Może być for, while, repeat..until... Badasz tak długo, aż dojdziesz do końca ciągu wejściowego.
Dobry Wujek Google - szukaj: prównywanie trzech liczb... i pierwszy link jaki znalazłem Za dlugi algorytm jak na 3 liczby. lepiej: a,b,c,najwieksza 1. a>b tak: najwieksza=a nie: najwieksza =b 2.najwieksza >c tak: wyswietl najwieksza nie: wyswietl c
Generalnie wszystkie języki programowania są pod wieloma względami identyczne. Oj, chyba Kolega niewiele języków poznał, i akurat wszystkie były podobne... próbował Kolega Lisp-a (albo elisp-a)? :arrow: miszcz310 "Mi się wydaje, że trzeba powiedzieć język programowania != programowanie." - racja "zacząłbym of Pythona i do tego jakiś dobry kurs/książka...
Implementacji prostych algorytmów w pascalu jest sporo. Poszukaj sortowania, metoda zależy od Ciebie. Wpisz w google choćby "sortowanie bąbelkowe" a znajdziesz algorytmy lub nawet gotowe kody, nie ma filozofii przekształcić je na własne potrzeby wg. sugestii arnoldziq
To masz problem (1) z pascalem i implementacja algorytmu, czy po prostu (2) nie rozumiesz tej metody rozwiązywania równań? Jeżeli (1), to której częsci nie rozumiesz? Jeżeli (2) to pomyliłeś dział. Wyjaśnienie jest w podręcznikui do matematyki i w internecie.
Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad studiami, bo za niedługo będzie trzeba studia, które pomogą mi w dalszym rozwoju. Sprawa polega na tym, że jestem bardzo dobry z wszystkich przedmiotów informatycznych, a szczególnie z programowania. Jednak nie byłbym na informatyce gdyby utworzono kierunek elektroniczny, ale nie utworzono....
Hej Kocia! :) Dawno Cię nie było, aż wspominałem ostatnio że może byś komuś pomogła wskaźniki zrozumieć :P Ale do rzeczy - faktycznie, jak Krzycho wspomniał, operacje na innych systemach liczbowych najłatwiej przeprowadzać bazując na tekstach. Generalnie opiera się o założenie takie: wartość = Σ a(i)*p^i, gdzie i=0 i - numer kolejny cyfry...
Pascal niedoprecyzowany? Można i tak. :-) A z tą tablicą dynamiczną to całkiem dynamiczna była raczej lista albo drzewo. Tam z kolei nie było dobrej kontroli nad rozmiarem, a segment DOSa obowiązywał: "Algotytmy + struktury danych=programy". Nie zapominaj w którym roku to wymyślili. Zanim zbudowano pierwszego PC-ta, PASCAL był już szeroko używany na...
// w tym miejscu stoję, wymyśliłem pewien algorytm ,że liczba pierwsza to taka która (a mod 2) będzie <> 0 oraz ,że liczba a nie jest podzielna przez żadną z liczb aż do a-1.. Pomyślałem ,żeby zwiększać i=i+1 i znowu sprawdzić czy a mod i=0 Ten pomysł jest dobry, sprawdź taki kod (spróbuj to dokładnie zrozumieć): readln(n); a:=2;...
A może na początek jednak Pascal. Kod czytelny i przejrzysty. Pisanie programu wymaga pewnej dyscypliny i przemyślenia algorytmów (np. deklaracja zmiennych w nagłówku, a nie w miejscu gdzie się przypomni...) Z Pascalem można poznać wiele zasad, które później można przenosić do innych języków. Skróty stosowane w C (np. i++ itp.) mogą na początku zaciemniać...
że warto by jeszcze raz obejrzeć czy program został poprawnie przeniesiony z C++ Jeszcze raz mówię to jest algorytm opisowy, a nie kalka kodu z C++. Błąd 207 to się pojawia przy wykonywaniu a nie przekroczenie zakresu zmiennej (po delikatnym fejsingu).
Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu tych zadań. Mam dokonać analizy problemu, narysować schemat blokowy zastosowanego algorytmu a następnie napisać program w języku Pascal, który: *Będzie obliczał wartość wielomianu stopnia n (n nie większe niż 5) o współczynnikach podanych przez użytkownika dla podanego x a następnie rysował wykres tego wielomianu...
Chciałbym napisać program, który będzie tworzył kilka plików tekstowych. Mam z tym mały problem, nie mogę napisać algorytmu, który tworzy nazwę plikowi. Program wygląda następująco: Proszę pamiętać o używaniu znaczników syntax. Opcja Listing kodu. Post poprawiłem.
Czy ja gdzieś napisałem "zamiast" ? w sumie to napisałeś : Jeśli system docelowy to XP, to lepiej w ogóle nie wiedzieć, że kiedyś było coś takiego jak pamięć XMS, a Turbo Pascala olać. Ja to odebrałem jako : "Nie poprawiaj algorytmu - napisz to w czymś co go zaakceptuje" Co z uważam za z gruntu mylne podejście. Jeśli źle Cię odebrałem przepraszam....
No dobra, ale jak nie potrafisz nawet tego rozrysować czy choćby opisać, to raczej trudno będzie to "nie wiem" zaimplementować... Musisz wyjść od zaprojektowania dobrego algorytmu na grafie (bo słownie to będzie można się pogubić w punktach). Potem można to zapisać instrukcjami warunkowymi. A de'facto podałem rozwiązanie - kwestia zastąpienia funkcji...
Nie znam się na PLC ale z tego co sie domyślam jest tam jakiś uproszczony język programowania na zasadzie składania klocków, więc masz do dyspozycji tylko te klocki co są w pudełku i możesz tylko mieć nadzieję że są to dobre klocki i nadają sie do tego do czego chcesz ich użyć. Języki programowania PLC to temat rzeka. Norma IEC 61131 wyróżnia generalnie...
Proponuję przeczytac to, tu jest porównanie metod i przykłady implementacji w języku Pascal, co łatwo przełożyć na inne języki: [url=http://fatcat.ftj.agh.edu.pl/~i6grz... numeryczne http://www.algorytm.org/index.php?option... http://pl.wikipedia.org/wiki/Ca%C5%82kow...
Drodzy koledzy i koleżnaki mam do napisania program w Turbo Pascalu: "Napisz algorytm, którego wynikiem działania jest wartość najmniejszej z trzech rożnych liczb podanych na wejściu" To są moje początki z tym programem. Proszę o jakieś pomocne linki. Chyba musze wpisać warunki IF? IF A>B>C THEN WRITE ('A>B>C') ELSE WRITE ('C>B>A'); Już się pogubiłem...
Generalnie co któryś przeskok pętli musiałbyś dokonać ruchu potwora. Nie potrzebujesz drugiej tablicy - można spokojnie oprzeć na tej istniejącej. Potrzebujesz wyłącznie pamiętać jego współrzędne (dla wygody). Jeśli byś chciał, aby gonił on pacmana, to musiałbyś zastosować algorytm budowania trasy (podobny do tego wykorzystywanego w szelkiego rodzaju...
Jeśli z = len(a) i x = z, to len(a) < x? Podstawiając z dwóch pierwszych równań do nierówności otrzymujesz z < z - takie zdanie jest zawsze fałszywe. A tak w ogóle cały tok rozumowania jest niewłaściwy. Zadaniem jest znaleźć z tablicy pozycję najkrótszą (z całej, nie z dotychczasowej), a więc jest to algorytm identyczny jak znajdowanie najmniejszej...
Witam Musze napisać program w pascalu: Danych jest n wynikow pomiarów wprowadzonych z klawiatury. opracować algorytm, schemat blokowy oraz program znajdujacy numer pomiaru oraz jego wartość najblizszą średniej arytmetycznej wszystkich pomiarów. Program musi się otwierać w devpascalu. Pomoże ktoś z góry bardzo dziękuję za dobre chęci. Pzdr.
A czego tu nie rozumieć ? Po prostu musisz sobie zrobić osobne procedury albo etykiety dla każdego rodzaju przeliczeń czyli osobną dla Mohm, Kohm ,Ohm . Następnie układasz algorytm np coś takiego. Wybór jednostki wejściowej Mohm Kohm Ohm i teraz wybierasz sobie rodzaj jednostki następnie z klawiatury zczytujesz wybór z menu i teraz musisz mieć wszystkie...
szukalem wlasnie w necie Virtualnych implementacji javy na swojego Smartfona i trafiłem na temat,a że może byc aktualny to sie wtrące. PC(){ case (HDD=>8gb) ..to pomysl o linuksie, np Ubundu 8.10. (200MHz) jak ci sie chce to poczytaj o Wirtualnej Maszynie na kilka komp/sprzetow z mozgiem."wspomniales cos o pracowni". (Source) poszukaj alternatyw, tj...
Myślę, że to co napisałem jest wystarczające żebyś sam stworzył odpowiedni kod - trochę się musisz pomęczyć. Dopowiem tylko, że algorytm, który podałem, jest właściwy dla środkowego elementu. Pierwszy i ostatni element usuwa się dużo prościej. Poza tym podejrzewam, że w sieci jest pełno funkcji napisanych w Pascalu operujących na listach.
Tak jak napisał kolega jankolo Musisz samodzielnie poczytać sobie o językach programowania, systemach operacyjnych, sieciach, i wielu, wielu innych zagadnieniach. Co lubisz - posiedzieć grzecznie i klepać tylko w klawke czy grzebanie w obudowie w kabelkach?? Masz lutownice? Informatyk musi znać wszystko przekrojowo, a potem się specjalizuje. Rozwiązuj...
To zależy co chcesz programować?? i czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z programowaniem?? Jeżeli jesteś zielony w programowaniu to polecam tekturkę o algorytmach na start bo to podstawa w programowaniu, żeby dobrze programować musisz umieć dobrze myśleć a język programowania to już tylko narzędzie w rękach programisty są języki do pisania aplikacji...
(at)LordBlick - wiadomo, że w pewnym momencie z interpretera basica 2.0/3.5/7.0 czy jaki tam był w konkretnych modelach zainstalowany ludzie przesiadali się na lepsze kompilatory basica, później zabawy z pascal/c, albo wręcz od razu asm (czy też choćby dostęp przez program monitora) - niemniej wcale nie jest takim pewnym stwierdzenie, że jak ktoś zaczyna...
Coś mi się wydaje kolego, że chyba czekasz na gotowca ;) Na takim podstawowym poziomie Pascal dużo się nie różni od C. Musisz użyć tych funkcji co linkuje, tutaj świetnie opisanych z przykładami, żeby zaimplementować algorytm, który wyżej opisałem, czyli wszystko co potrzeba do zrobienia tego. Jak napotkasz błędy podczas implementacji to ją tutaj przeklej,...
Niejasno to tłumaczysz, załącz program.
W Internecie łatwo znaleźć przykładowe algorytmy (niezbyt skomplikowane w implementacji) zamiany liczb między systemami, a co do znaku i części ułamkowej, to w zadaniu nie ma wyszczególnione, w jakim formacie ma być wprowadzana liczba binarna, a to robi różnicę. Jest kilka sposobów zapisu liczb ujemnych, a zapis liczb z częścią ułamkową zależy od przyjętego...
hejka! mam troszke czasu i postanowilam napisac fajny programik , ale do jego realizacji jest mi potrzebny algorytm losowania 4 liczb, tak aby zadna z nich sie nie powtorzyla. raczej to nie jest trudne ale cos mi nie wychodzi:/,bede wdzieczna za pomoc.pa Zamykam. - arnoldziq
Informatyk bez znajomości programowania? No weź nie żartuj sobie. A Pascal, C, czy cokolwiek innego nie ma być grafiką? A słyszałeś o algorytmach wzrostowych? Słyszałeś o wszelakich operacjach przetwarzani obrazu? O obrazach afinicznych i ich tworzeniu? O geometri fraktalnej? I Ty mówisz, że grafika i programowanie to nic ze sobą wspólnego nie mają......
Prosze pomóżcie: mam do napisania prace na temat stosu w językach wysokopoziomowych To nie jest jednoznaczne: czy kolega ma napisać pracę o programowaniu algorytmu stosu w językach wysokiego poziomu czy też o zastosowaniu stosu w językach wysokiego poziomu? Jeżeli prawdziwy jest przypadek pierwszy, to co z innymi językami niż Pascal? Jeżeli przypadek...
Jeśli chcesz programować to przede wszystkim musisz poznać dany język programowania. Zobacz co pokazały Google na temat "pascal tutorial": http://www.geocities.com/SiliconValley/H... http://www.taoyue.com/tutorials/pascal/c... Poczytaj troche a potem dopiero bierz się za pisanie programów. A jeśli chodzi o algorytm to bedzie...
To jeszcze po części zależy od tego, jak chcesz zrealizować interfejsowo kwestię. Tak, na plansze nada się tablica dwuwymiarowa. A właściwie to dwie - po jednej na każdego zawodnika. Gra by musiała składać się z dwóch etapów: 1 - wypełnienia tablicy (ręcznie lub automatycznie), 2 - właściwej gry. Jeśli to mają być tylko pojedyncze statki, to sprawa...
Hmmm.. to dziwne bo dają mi takie programy do zrobienia na strukturach danych i algorytmach. i to jest drugi taki program. Dodano po 22 Co do WinAPI to zalezało mi aby z poziomu pascala napisac taki program
Ja mam tylko takie pytanie, bo to co wkleiłeś nam to tylko fragment kodu służący drukowaniu listy w Pascalu. A gdzie masz resztę kodu rozwiązujący cały algorytm. To masz już napisane?
Jeśli chcesz coś wykonać wiele razy, to po to programiści wynaleźli "pętle": decyzja='tak'; while decyzja='tak' do {pętla jest wykonywana} begin {tu kod do wykonania} {tu pytanie o dalszy przebieg programu} Readln(decyzja); end; lub repeat {kod do wykonania} {tu pytanie o dalszy przebieg programu}...
To źle uważa. Umiejętność programowania jako sztuki jest potrzebna w grafice. szczególnie osobom, które planują tworzyć animacje. Także obecny rozwój procesorów graficznych i interfejsów pozwalających na wykorzystywanie ich mocy do obliczeń fizycznych i graficznych wskazuje, że umiejętność programowania moze być niezwykle istotną. Ale nawet proste animacje...
Bardzo chętnie, ale coś mi nie gra... 1) Wpierw piszesz, że napisałeś grę z rankingiem... 2) ...a potem pytasz, czy zmiana tego rankingu to coś zbyt skomplikowanego dla Pascala ??? To się nie klei... 3) Piszesz o odczytywaniu danych z pliku... 4) ...a potem pytasz o obróbkę ich w pamięci w czasie trwania algorytmu gry. ??? To się ponownie nie klei....
Myślę, że będzie trudno napisać algorytm, że jeśli podasz 'dwa' to ma robić 2 4 8, a jeśli 2 to ma robić 2 4 4... Rozumiem, że jak podasz 'trzy' to ma robić 3 9 27, a jak 3 to 3 9 9, czy może 3 6 6?
podstawowe algorytmy algorytmy przetwarzania zadania algorytmy
iskrownik ustawić oprawa rtęciowa sodowa wariuje klawiatura
philips senseo sterownik ładowarki akumulatora
Kodowanie pilota VW Passat B5 FL 1.8T 1999 Wkrętarka Makita DFS452 nie włącza się - diagnoza i naprawa