Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
(at)kortyleski czyli co sugerujesz ? Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje problem ze zbyt dużym obciążeniem promieniowym panewki wału. Trzeba na szrocie kupić koło pasowe wału z jakiegoś auta na pasek 6pk. Od razu napinacz. Dać tokarzowi piastę do dorobienia. W sumie nie wiem czy koszty nie będą większe niż gotowy agregat z marketu
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Mailem niedawno samochód w którym sprzęgiełko się rozwaliło i zjechało około 2cm, dopiero wtedy pasek spadł, niewiele uszkodzony. W Renault często widuję źle założony pasek, niektóre koła 7pk a pasek 6pk więc przesunięcie spore, i nic się nie dzieje poza większym hałasem i szybszym zużywaniem paska.
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
Aha jak jest napinacz to zawsze z wału idzie pas na napinacz idąc trasa paska w prawo potem już jest wszystko wygląda prosto. https://www.youtube.com/watch?v=qecynN1n...
Zwiększona temperatura sugeruje że następuje zwiększony uślizg. Myślałeś nad podwójnymi szajbami na dwa paski albo pasek wielorowkowy (6pk).
Podobne. Pasek 6pk wystarczy. Klinowy jak dasz szerszy to nie poradzi sobie z małą średnicą koła alternatora. Będzie jeszcze gorzej.
030903119C To chyba te. Podobne ale to ma 6 żeber a w moim jest ich 5 a w pasku 6 rowków i oznaczenie paska 6PK 923
Ekhm, a sądzisz że po co ten altek napędza pasek 6pk napięty jak struna? Jak dla mnie objaw prawidłowy - wzbudzony alternator zawsze będzie stawiał opór.
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Luz na łoźyskach nie ma tu nic wspólnego ze scinaniem paska, poprostu koła nie sa w osi i dlatego ściąga pasek 6PK i nie ma innej opcji
Zmieniony pasek osprzętu 6PK 1950 !!! Nowy napinacz . Charczy wszystko . Włączam klimę na nowym pasku charczenie ustaje . Zakładam stary pasek wszystko chodzi cichutko i zgrabnie . Może pasek za długi bądź za krótki .
Zmień pasek osprzętu (6pk 1200) i wtedy posłuchaj. Paska nie należy zaniedbywać bo gdy się zerwie to może wkręcić się w rozrząd.
Witam Proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania związanego z napięciem paska alternatora w w/w pojeździe. Dwóch mechaników którzy oglądali samochód uznali, że ten ma dość nietypowe rozwiązanie. Zgodnie z tabliczką znamionową silnik w samochodzie to AGR. Nie mam pewności czy silnik nie był wymieniany. Do posta załączam zdjęcie zgodnie, z którym w miejscu...
Sprawdź czy w twoim silniku nie powinien być założony pasek 5PK, a mechanik zakłada 6PK i pasek się niszczy. To że koła są na 6 rowków nie oznacza że ma być 6PK. W niektórych renówkach jest właśnie nieosiowo ustawiony osprzęt.
Sprawdź czy masz zamontowany pasek 5PK czy 6PK. Ma być 5PK, na kole alternatora pierwszy rowek od obudowy wolny.
Jak mam alterek od VW Sharan 2.8. Musiałem niestety trochę przerabiać ale jak najbardziej można to zrobić. Jeśli nie chcesz robić przeróbek to coś może też od corsy/tigry tylko większego. Bogatsze wersje miały alternatory 100 Amperowe na szerszym pasku (chyba 4pk) Dodano po 1 Tylko trzeba pamiętać o zmianie koła pasowego od zapłonu. Ja swoje mam od...
nie wiem jak koledzy ale ja w tych szmelcwagenach znam każdą śrubkę i każdy pasek :) i wiem z doświadczenia że te tylko 2mm to aż 2mm i po założeniu tego 923 będzie on zbyt mocno napięty no i to na 100% będzie 6PK
Witam, Buduję własny ciągnik na bazie silnika S231 (popularnie zwanym S12) i mam problem z alternatorem. Jako, że ciągnik posiada kabinę, maskę a miejsca jest jak na lekarstwo to udało mi się tam zmieścić alternator od 126p A115-34b. Problem tkwi w tym, że niskie obroty są zbyt małe na poprawne wzbudzenie i wydajność prądową. Przełożenie to około 1:1.30...
Czyli w ciągu godziny pasek alternatora zużywa z grubsza 10 kW energii lub 2-3 litry paliwa. Koszt paliwa 14 zł, koszt 10 kWh - 2 zł. Tyle możemy zaoszczędzić instalują silnik elektryczny w miejsce alternatora i napędzając go mocą 10 kWh. I nie wiem czy dobrze liczę bo pasek w jednej sekundzie przenosi 10 kW jak to się przekłada na 1 h? Czy ktoś mądrzejszy...
6pk 2045 taki pasek pasuje
6PK 1453 - mm
Klimatyzacja, czy klimatronik, bez znaczenia, tak jak napisałem wyżej, pasek osprzętu 6PK 1660 Kompletny napinacz dla przykładu SKF VKM 31012 (w opakowaniu najczęsciej siedzi oryginał Litens - stosowany na pierwszy montaż) Dlaczego zaleciłem sprawdzenie pozostałych elementów - bo to ta sama robota a będziesz miał pogląd na całość i wiedział czego się...
Witam. Zerwał mi się pasek alternatora w Megane Scenic 2000r 2.0 16v z klimą 84 KW Wymieniłem rolkę prowadzącą pasek,która była przyczyną zerwania paska. Nie mam zielonego pojęcia jak poprowadzić nowy pasek po wszystkich rolkach. Pasek jest odpowiedniej długości 6PK 1660 Wydaje mi się,że przerobiłem wszystkie kombinacje,ale koncepcja mi sie skonczyła....
Romuś, paski o takiej podziałce zęba to paski PJ a nie PK.
Jak się urwie kupie 6pk. Ale najpierw powiadomi mnie piszczeniem. Większe obciążenie ma pasek 10mm w 1,6 ale też nie kwiczy.
Witam, mam Renault Megane 1 kombi z silnikiem 1.6 16v model k4m 700 ale bez klimatyzacji i nie mogę dobrać długości paska klinowego, gdyż pasek do silnika z klimą jest to 6pk 1700 ale jest on za długi, natomiast bez klimatyzacji na forach piszą że jest to 5pk 1100. Z kolei ten ma tylko 5 żeber a ja potrzebuję na 6. Proszę pomóżcie
Może ktoś mi doradzi:mam octavke 1,6 dołożona klima firmy webasto .Piszczał pasek ;wymieniłem go oraz jedną rolkę i dalej piszczy .czy jest jakiś sposób aby to wyeliminować.Pasek jest to rowkowy 6PK i ma dłygość 1413mm. Podejrzenie jest na pasek bo na cóż inne jak to ma przejechane 36 tyś. Poradzcie może są jakieś preparaty? pzd. Darek
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z bmw E90 328i 2007 silnik to ponoć n52n wdg vin z carsu 300tkm przebieg, mam problem odnośnie falujących obrotów ciągle faluje lub gaśnie na biegu jałowym (podczas jazdy idealnie wszystko po za marchewami z wydechu) rzeczy które zostały już zrobione w ostatnim czasie to- Rozrząd Kpl swiec Kpl cewek Założony nowy...
Przeciągnij sobie po ręce takim paskiem to zobaczysz jaka to temperatura. :D Zęby paska muszą się klinować, jeśli "zęby" kółka będą dosięgać do końca rowków paska czy odwrotnie "zęby" paska będą dosięgać do końca rowków kółka to na 100% będzie się ślizgać. PS Domyślam się że to 6PK bo altek jakiś taki "nowocześniejszy". :D
Jest jeszcze patent ze starym paskiem 4pk lub 6pk (alternatora) i dużym kluczem oczkowym 27 lub 30. Pasek owija się wokół koła i przeplata przez oczko klucza. Na drugim końcu łapie i zaciąga wtedy jak zadziałasz kluczem jak dźwignią zaciśnie się mocniej a klucz da dodatkową dźwignię do trzymania koła pasowego w miejscu.
Dzien dobry, A4 TFSI 2.0 , wysiadło wspomaganie i było tylko na większych obrotach , po przegazowaniu zniknęło całkowicie , po ponownym przegazowaniu zerwał się pasek. Po wymianie paska (samochód ostygł) wspomaganie działało. Po przejechaniu kilkuset metrów i rozgrzaniu silnika , wspomaganie znikało na wolniejszych obrotach , czasem było słychać pompę...
Prądu nie sprawdzałem bo nie mam miernika o takim zakresie a napięcia to jak pisałem są raczej w odpowiednim zakresie tj. 13,8-14,2 V zależnie od obciążenia chociaż jak wystepuje pulsowanie to napięcia skaczą od około 14,2 do 13,7 a jak nie pulsują to napięcie ani drgnie. Klimatyzacja czy załączona czy nie to jest tak samo, pasek cały, nieposzarpany...
Normalna rolka na 6pk z łożyskiem 6203. Dopasujesz w dobrym sklepie/hurtowni bez problemu.
Właśnie owe rowki (czyli np .6Pk 6 wąskich pasków klinowych połączonych równolegle) zapewniają przeniesienie mocy na alternator i inne urządzenia . W tej chwili , z tego co piszesz , masz pasek płaski ,
nie prawdą jest jakoby dnie był dostępny ten rozmiar paska bo np. Gates posiada taki w ofercie i jest dostępny bez problemu, co do podanych wymiarów to możesz śmiało brać 6PK1675.
Spotkałem się z przypadkiem, że koła były 5PK, ale jedno 6PK, to było chyba w Partnerze 1.9D i wyglądało na montaż fabryczny. Ale jakiś "miszczu" nie zwrócił uwagi i założył pasek nie w te rowki co trzeba, objawy były takie same jak u Ciebie.
Kontrolka CODE zaświeca się i gaśnie prawidłowo. Natomiast kontrolka wtrysku po włączeniu zapłonu zapali się i mrugnie tylko raz i pali się cały czas, a później po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu nadal pali się cały czas i nie mruga. Dodano po 5 Natomiast jeśli chodzi o czujnik położenia wału to jak dobiorę się do niego to go sprawdzę i napiszę...
Też tak kombinowałem z paskiem 6PK1264 ale jest nieco za długi.
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
Założyłem pasek 6PK1715. Dziękuję za pomoc.
Co to za sklep, to jakaś kpina. Vw T 4 1,9 D silnik 1X. Pasek alternatora Do nr. nadwozia 70N200000 Gates 6219MC Od nr. nadwozia 70N000001 6PK923 lub 6PK1043 dla alternatora 120 A. Pasek wspomagania ukł.kier. Gates 6306MC.
witam VW Sharan 1.9 TDI AHU 90KM rok 98 bez klimy byłem dziś w sklepie po paski napędzające osprzęt silnika i mam mętlik. Sprzedawca się zapytał jaki mam rodzaj napinacza Automatyczny czy Manualny.. oraz prąd ładowania alternatora. Auto mam za granicą i nie mam jak sprawdzić jaki mam napinacz, wiem że mam napinacz: Rolka - pręt z tulejkami - napinacz....
Przy tej zmianie ułożenia paska musisz mieć pasek 6PK923, bo teraz masz 6PK950
6PK1437 Pasek idzie kolejno z walu korbowego na napinacz, pompe wspomagania, rolke kierunkowa duza, alternator, rolke mala i na wal. Napinacz przykrecony jest centralna sruba BTR (klucz trzpieniowy 8 mm).
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
Podaj dane zapisane na pasku, jeśli go jeszcze masz. Dodano po 8 6PK862 - prawdopodobnie ten.
Mam problem z paskiem wieloklinowym wspomagania. Powinien pasować pasek o symbolu 6PK1740 ( samochod posiada klimatyzację ) ale przy zalożeniu okazuje sie za długi. Moze Ktoś posiada schemat ułożenia paska na poszczególnych kołach, rolce i napinaczu? Regulamin pkt 10,9 proszę poprawić. goldwinger
Już po "bólu". Okazało się że stuki na wolnych obrotach powodowało uszkodzenie koła pasowego, trudne do lokalizacji na słuch a i wizualnie nie możliwe ponieważ z zewnątrz wyglądało OK. Całość operacji to wymiana: 1. Koło pasowe rowkowe (2150011) - 286.06 zł; 2. Koło napinacza (56630) - 225,41 zł; 3. Koło napinacza (APV1028) - 131,15 zł; 4. Pasek wzdł....
Witam. Panowie proszę o podpowiedź. Muszę wymienić pasek wielorowkowy w swoim Passacie 1,8 '95 silnik ADZ. Pasek 6PK1150 lub jak kto woli Gates 68377 do napedu alternatora i sprężarki klimy. I mam pytanie. Czy wystarczy odchylić sprężyste ramię napinacza z rolką (między alternatorem a głowicą) by zdjąć i założyć pasek, czy jest jakieś inne rozwiązanie?...
Dwa paski jednakowo napiniesz, ale więcej? No chyba, że dla każdego paska zastosujesz indywidualny napinacz, Ouuuu, braki.... Pasek 6PKxxx widziałes kiedy? 6 paseczków, z jednym napinaczem dla wszystkich.... Rolnicza kosiarka rotacyjna "Meduza" miała napęd 4-ema pojedynczymi paskami klinowymi, wymieniało się zawsze wszystkie razem, nigdy pojedynczo...
sterownik pasek pasek thomson pasek pasek pasek peugeot pasek
pomiar przetwornic oscyloskop stycznik prostownik mechatronika studia zaoczne
wózek widłowy linde błędy skrzynia biegów scania zgrzyta
Jak uruchomić Suzuki Bandit 600 bez wiązki elektrycznej? Jednostka sterująca stacyjką w Mercedes-Benz: funkcje i problemy