teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono ... Czyli zle..
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Fachowcy z dziedziny motoryzacji zalecają wymienić pasek rozrządu po upływie 5lat nawet gdy samochód nie ma przebiegu zalecanego.
Jeśli jest pasek rozrządu, to nie ma łańcucha rozrządu A nieprawda bo są silniki z paskiem i łańcuchem
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Albo taki pasek firmy krzak, albo uszkodzony ząb na jednym z kół paska.
ja przy wymianie paska uczulam klientów że najlepiej wymienić po 70/80 tys. tak dla własnego spokoju
Blokujesz wał wałki i tyle. Jak się boisz to dodatkowo zaznacz sobie koła pisakiem przed zdjęciem starego paska ale to tylko w celach orientacyjnych bo składaj na blokady. Blokady załóż na starym pasku ewentualnie poluzujesz napinacz jak Ci któraś nie będzie minimalnie pasowała.
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Koło wałka rozrządu na znak a pierwszy cylinder silnika w położeniu ZZ i będzie Ok. Na wszelki wypadek po założeniu paska nie uruchamiaj silnika tylko nim pokręć za pomocą klucza za wał korbowy ( wykręć świece żeby było lżej obracać) - jak będzie coś nie tak to w pewnym momencie się zablokuje - ale nie będzie demolki- wykonać jakieś 8 pełnych obrotów....
Jechałem samochodem ze 30km/h i rozsypalo sie kółko od alternatorai zerwał sie pasek od alternatora przebil osłone od rozrządu i przerwał pasek rozrządu.
Pękł mi pasek na rozrządzie To jest fizycznie niemożliwe, żeby w dieslu po zerwaniu paska nic się nie stało
Zerknij też przy okazji na pasek rozrządu, trzy lata stał i ile wcześniej na nim jeździł? Żeby nie było, że go odpalisz i po jakimś czasie zdechnie, bo pasek pękł.
Adaptacja akumulatora oraz adaptacja wymiany paska pomocniczego.
Jeżeli nie ma jakichś mechanicznych usterek typu zadarcie na kołach przesunięcie to zawsze winny jest pasek.
Peugeot boxer silnik AH03 co ile kilometrów należy wymienić pasek rozrządu (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
Witam, Najczestszym powodem jest zle napiety pasek (dlugosc !!!) lub uszkodzenie napinacza dynamicznego (rozumiem, ze masz napinacz dynamiczny, a nie pasek elastyczny). Pozdrawiam, Georges
Z tego co się orientuję każdy Diesel jest kolizyjny.
Pasek jest cały, tylko się zsunął z kół ? Raczej nie jest możliwe żeby pasek się zsunął gdyż obudowa go też trzyma i słychać jak pasek o nią ociera. Jaki symbol ma ten pasek i jakiej jest firmy ?
Wielorowkowe do napędu osprzętu to pewnie tak jak i rozrządu warto zmienić. To guma i to guma. Przynajmniej ja tak wymieniam. Od czasu do czasu trzeba też na niego spojrzeć,bo z reguły wielorowkowe nie mają osłon i są bardziej narażone na uszkodzenia,zalania olejem itp.
Chyba się starzeje bo ja tam nic nie słyszę nienormalnego , jak masz wątpliwości to najlepiej zdejmij pasek i porównaj hałas .
http://www.fakt.pl/Dlaczego-nie-oszczedz... przeczytaj.
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
Witam. Mam problem z moja 406 tka z 2002 r z silnikem 2.0 HDI bez pompy niskiego cisnienia w zbiorniku .Wszystko zaczelo sie od strzepiacego paska klinowego, ktorego czesci dostaly sie pod obudowe paska rozrzadu i pasek pekl. Wymiana glowicy, nowy rozrzad, pasek klinowy z naminaczem i auto jezdzilo przez rok. No i w tym roku pasek klinowy znowu zaczal...
kiedy zmieniales pasek?czy jest odpowiednio naciagniety?
Immo wykluczone, pasek możliwe, pewne będzie po obejrzeniu i zdiagnozowaniu auta.
To silnik z serii TU3 o ile sie nie myle, jest na 100% kolizyjny niestety.. Ja mialem pogiete (leciutko) 4 zawory jak kiedys przy odpalaniu rozlecial mi sie napinacz rozrzadu i pasek tylko przeskoczyl
http://obrazki.elektroda.net/9_124518889... Bezwzględnie oba paski do wymiany, ale jak mówisz, że pękł wałek rozrządu, to zawory na pewno krzywe
Peugeot 207 z 2012roku 1.6hdi 92KM Przeskoczył pasek rozrządu, przez nie wymieniony pasek na czas ze starości odleciały zęby z paska bodajże około 7szt,mam pytanie czy trzeba zwalać głowicę?, bo znajomy mi mówił że tam jest taki wałek rozrządu że krzywki się przekręcają przy kolizji, nie wiem co robić, poproszę o jakieś podpowiedzi
Czy mogę na takie koło alternatora założyć pasek? Możesz . Pozdrawiam.
"A pasek zerwał się całkowicie czy jakaś jego część nadal opasa koła zębate" Tak, powiedziałbym nawet że się nie zerwał. Ale to są strzępy nie pasek... Po rozebraniu dowiem się więcej.
Peugeot 307 cc 2.0 16V 2006 140 schemat wymiany paska rozrzadu
WItam. Mam peugeota z 2000 roku. Auto ma 70tys przejechanych km. Nie miał wymienianego jeszcze paska rozrządu. W instrukcji jest napisane że przy 120tys należy wymienić pasek. Zastanawiam się nad wymianą. Czekać czy wymieniać już? Jakieś rady?
https://obrazki.elektroda.pl/1727860100_... Tam filozofii nie ma. Z walu na napinacz podstawowa zasada https://youtu.be/1-uzdpxxrFg?si=3gH5D5Sj...
Albo kabelki o ile dobrze kojarzę to czujnik siedzi pod kołem pasowym wału, tam nawet pękający pasek PK potrafi wiązkę zerwać
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Może dziś, może jutro, może za rok, tego nie wie nikt. Co najwyżej stanie pompa i pasek szlag trafi.
Zdejmij pasek, wloz wszystkie kolki i bedzie dobrze. Kolo pompy jest na klinie, wiec nie moze byc inaczej.
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Witam, całkowicie już zgłupiałem, google niestety też ogłupia a nie tylko pomaga, czy ktoś kto wie powie mi może co ile należy wymienić pasek rozrządu w peugeot 307 cc 2.0 16V benzyna oczywiście.
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Osobiście miałem przypadek że pasek przeskoczyl w takim silniku, polamalo dźwignię zaworowe. Pokrywa w górę i zobaczysz. Impreza dużo tańsza niż wymiana silnika.
Mam 2008 z silnikiem 1,2 puretech, nie jestem mechanikiem, choć trochę o silnikach wiem. Kiedyś znalazłem: [url=https://www.youtube.com/watch?v=uKq... Może się przydać, ja mam już pasek rowkowy, mówią, że się tak szybko nie zestarzeje. Nie wiem czy to jest silnik model NHK.
6PK1198 - bez klimy 6PK1862 - z klima. Pozdrawiam, Georges
Problemem było zacięcie sprzegiełko alternatora. Pasek wpadał w drgania powodując wibracje. Zostało założone nowe sprzegielko i pasek. Drgania ustały.
Zbiornik wyrownawczy jest stosunkowo nisko, stad naczynie zamiast korka. Mozna tez podniesc cisnienie w ukladzie (przyrzad do wykryania wyciekow, na przyklad). Jest pasek i jest lancuch. Jesli wymieniasz przy 120 tys. km, nie ma problemu. Jesli wymieniasz przy 180 - 240 tys. km, lepiej wymienic wszystko, choc nie ma zadnych zalecen konstruktora na ten...
Czyli wystarczy tani pasek i sprzęgło. 120 zł to bardzo tanio, kilka zł i masz pasek i dzwon.
Do sprawdzenia: wariator (+ ciężar rolek w nim {Speedfight 16x13 8,4gr} i płynność ruchu ),sprzęgło odśrodkowe(może obroty nie powodują całkowitego zasprzęglenia a tym samym poślizg i brak mocy) ,pasek napędowy. Dodaj jakieś zdjęcia.
Witam poszukuje zdjęcia schematu montażu paska w peugeot boxer 2.2 hdi 2008r ale bez klimy
Możliwe że rozsypało się łożysko pompy CR na czole, co się może stać? A wszystko, od zabrudzenia opiłkami wtrysków które trzeba będzie regenerować, po zerwanie paska i poważne uszkodzenie silnika, a może nic się nie stać, decyzja należy do Ciebie, jeśli cieknie z przodu pompy, czyli od koła, i ON idzie na pasek rozrządu, obstawiam tą drugą opcje, nie...
Mogl przeskoczyc pasek na rozrzadzie i dlatego nie pali. Jak rozrzad ok to pomiar cisnienia w cylindrach. Rozrzad był niedawno wymieniany Tymbardziej do sprawdzenia
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
zapomnij ze podejdziesz z elm do tego auta i cos zrobisz... ogarnij kogos z diagboxem, ten samochod nawet z zerwanym paskiem osprzetu nie bedzie chodzil, bledow wysypie choinke a ktos to musi zinterpretowac. musisz zczytac ECU, BSI, i dwa moduly napedu hybrydowego Sprawdz tez czy pasek osprzetu jest caly, raz mialem taka akcje ze pekl idealnie naa alternatorze...
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
Tłumik jest jest FABRYCZNIE "wklejony"w samo koło. Nie ma możliwości ponownego wklejenia go, aby to miało sens. Uruchomienie bez tłumika - nie polecałbym ;/ W niektórych zakresach obrotów pasek będzie drgał i błyskawicznie się zużyje, lub będzie miał szanse na przeskoczenie - co skończy się remontem/wymianą silnika.
Albo kabel przy kole od czujnika ABS.
Tam wszystko masz na blokadach, plus, potrzebny Ci będzie czujnik naciągu paska..: http://obrazki.elektroda.pl/1873466900_1...
Zablokuj wał. Załóż pasek na wał rolkę i na koło wałka wydechu (bez blokady na znaczk). Naciągnij delikatnie i za śrubę wałka zeby weszła blokada. Załóż analogicznie na koło ssącego i zablokuj. Załóż na resztę i napnij. Wyjmij blokady zrób dwa obroty wałem. Zablokuj wał i sprawdź czy blokady wałków pasują. Tylko przy blokowaniu wału jak nie trafisz...
To nie teoria tylko doświadczenie. Conti to nie jest zła firma tylko tak akurat się zachowuje. Wymień pasek na GATESA a zobaczysz że twe problemy się skończą. P.S. 15 lat pracuje w zawodzie z czego 7 lat to serwis autoryzowany PEUGOTA.
Porwany pasek uszkodził pasek rozrządu uszkadzając głowice silnika.
Regula przy zakupie samochodu jest zawsze ta sama czyli nie wierz w to co mowi sprzedajacy. Na zdrowy rozsadek mozna sobie tylko policzyc ile taka osoba musialaby dolozyc zeby wymienic wszystkie rzeczy eksploatacyjne i dochodzi sie do wniosku ze sprzedaje auto za darmo. W twoim przypadku najpierw bym wymienil pasek rozrzadu po zakupie bo wydac 300zl...
poszukaj może tutaj [url=http://www.aamkatalog.ctapps.de/aam...
Witam, ja obstawiam na rozrusznik. Gdyby coś tarło to byłoby słychać cały czas. Wpierw możesz jeszcze zdjąć pasek klinowy i zapalić bez niego. Jak nie będzie dźwięku to pasek.
http://www.proficentrum.pl/217,blokada-r... tak wyglądają blokady do tego modelu/silnika, wykonałem sobie je sam i tak wałek ssący zblokowany, wałek wydechowy zblokowany, koło zamachowe zablokowane, pasek założony, sprawdzam nie ma kolizji odpalam chodzi jak na 3 gary i rzuca silnikiem. Jest tylko jedno ale jak można...
Witam, Po pierwsze sprawdzić mechanikę, a nie komputer. Może poleciał pasek i zblokował się w górnym położeniu tłoków. Wpierw wyeliminować mechaniczne sprawy a dopiero. Elektronika. Tak będzie bezpieczniej. Może przewód masowy się rozłączył - pomiędzy silnikiem i budą i wiele różnych spraw. Najpierw trzeba ustalić czy silnik można bezpiecznie próbować...
Piloty zamawia się w ASO, numer wydrukowany jest na żółtej karteczce przyklejonej do elektroniki odbiornika (taki sam numer powinien być przyklejony do elektroniki pilota). Ja podpinałem się do cienkich kabli wychodzących z czujnika podczerwieni (idą w lewym słupku). Nie wiem o jaki metalowy pasek chodzi.
Problem rozwiązany, zatarte było sprzęgło na alternatorze. Zorientowałem się w momencie kiedy podczas pracy poza piskami pasek zaczął "strzelać " wychodził na ranty rowków i spadał. Po wymianie cisza, nic nie łapie nie szarpie.
Pasek nie może piszczeć. Napinacz lub zły montaż paska. Alternator Mitsubishi?
Zacząć od tego by silnik bez paska i nawet bez wariatora wkrecal się w obroty praktycznie równo z manetką. Potem to już proste. Złożyć jak należy i musi jeździć
Nie ma nic do "ustawiania". Luz jest po to, aby dokladnie ustawic walek wzgledem walu, ktore sa ustalone kolkami prawie bez luzu (zadne srubki 7 lub 8). Napnij pasek przy luznym kole na wale, sprawdz, czy zadna strona nie opiera sie o wpust i dokrec kolo pasowe w tej pozycji.
To masz dobrze zablokowane + czujnik naciągu paska powinien być. Teraz znalazłem dodatkowe potwierdzenie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Blokować nic nie musisz, pewnie jest samonapinacz więc też nic nie napinasz, zakładasz pasek a napinacz sam go napnie. Skoro płyn jest czerwony to lej czerwony.
ja tam z diesli najbardziej chwalę sobie XUD9/Dw8 czyli 1.9D Citroen/Peugeot - jest na zwykłej pompie na linkę, zero elektroniki, jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu co 60tyś i olej co 10tyś to ten silnik będzie wieczny - występuje w mnustwie aut, ja miałem z tym silnikiem c15, Xantię, a teraz Peżota Boxera. Występuje też z turbiną, którą celowo omijam,...
Witam. Mam problem serwał mi sie pasek rozrządu w peugocie 307 2.0HDi. Mam pytania: Czy stało sie coś poważnego z silnikiem??Czy jest jakaś blokada bezpieczeństwa?Czy tylko wystarczy że wymienie pasek i ustawie go odpowiednio i bedzie wszystko ok?? POMOCY
Te koła się rozlatują, a czy podczas demontażu, niezbędnego do wymiany paska rozrządu, w warsztacie mu "pomogli", to już ciężko powiedzieć.
Mam skuter Peugeot vivacity 50 I jak odpalam to pochwili coś zaczyna trzeć strzelać koło paska napędu co to może być bo niewiem ?
alarm znikł po wymianie napinacza paska wieloklinowego i koła paska wieloklinowego na alternatorze>:)
Pasek jest cały, napędza pompę bez problemu, napinacz paska też jest ok
Sprawdzić luz paska na złożonym napędzie, potem sprawdzić na odpalonym silniku jak zachowuje się pasek to już może wiele powiedzieć.
Ale pieprzy... smuty . Głowica i tłoki do wyjęcia bo i tak pozapiekało pierścienie. Pozatym jak ktoś chce ciągnąć to żwawo a nie kangurki. Od kangurków leci pasek. Pozatym jak pompe chyciło to na pewno nie tylko.
Napisałem ,że napinacz ok. Pasek ok. Koło pompy stawia bardzo duży opór,że aż pasek się ślizga. Tylko czasami i po uruchomieniu kilka minut.
Przyjrzyj się bardzo dokładnie, jeśli jest potrzeba to przemyj kable, powinny być jakieś paski cienkie lub napisy. jeśli oba kable są identyczne to idz po wiązce i zobacz czy się nie łączą w którymś punkcie.
Dobrze, że tylko tyle do wymiany. Fakt u mnie w 206 '00 1,4 cewkę też wymieniałem, objawy były podobne. Tyle, że zapach palonej gumy połączony ze stukami z silnika niepokoił najbardziej. chociaż dzwięk mógł wynikać z tego, że palił nierówno na 1-2 gary W sumie po kupnie, to dobrze przegląd u mechanika zrobić i rozrząd wymienić. Lepiej pasek teraz, niż...
TU - pasek - 120000km/10 lat, EP - lancuch - brak zalecen.
Też wydało mi się to normalne. Ale jak puszcze pasek to rolka nie napina spowrotem paska. Dopiero jak obrócę wałem. I dlatego wolałem sie upewnić. Dziękuję za pomoc:)
I tylko na rozgrzanym był problem? Dodano po 17 A jeszcze jedna dziwna sprawa. Jak odepnę czujnik wałka wydechowego to wypadania zapłonu brak nawet wentylator załancza się na pierwszym biegu tylko coś zaczyna piszczeć jak pasek od strony rozrządu ale to nie pasek bo bez paska też piszczy. Czujnik temperatury dałem nie wpięty w obieg żeby oszukać komp...
może pompka się kończy. Przekaznik na pewno nie pada z powodu nadmiernego pradu (zabezpieczenie bezpiecznikiem i ten powinien sie spalic pierwszy). Jezeli cos pada, to albo styki sie zuzywaja po kilku setkach tysiecy kilometrow, albo siada sterowanie. Tak, czy inaczej, wymiana starego na stary konczy sie tak, jak sie konczy. Piszczacy pasek i przekaznik...
Jeśli pasek nie wychodzi poza koło rozrządu a jedynie układa się przy jego krawędzi, wszystko jest właściwie poskładane, to nie ma problemu.
Jest klin ale to jest tzw pływający klin. W kole pasowym paska rozrządu na wale jest szerszy otwór niż klin. Przez to można przesunąć wał w stosunku do wałka. Tam wystarczy kilka wierteł zamiast blokad. Wał blokuje się poprzez zablokowanie koła zamachowego. Z tego co pamiętam to otwór na blokadę jest pod rozrusznikiem. Najlepiej wyjść rozrusznik - niecałe...
To,że przeskoczył pasek nie ma najmniejszego znaczenia,blokujesz wał,blokujez koła wałków i masz ustawiony rozrząd,Nie ma tam znaków,są miejsca na blokadyJak przeskoczył pasek to ustaw rozrząd i zmierz kompresję bo i tak skończy się rwaniem głowicy.
no i się okaże czy jest magik co na słuch diagnozuje Niezależnie od dźwięków, sprawdzałeś ciśnienie oleju, pasek rozrządu, układ olejowy (czy np nie zatkany 'smok')? Takie tam typowe przypadłości tego silnika...
Witam poszukuje zdjęcia schematu montażu paska pk w peugeot boxer 2.2 hdi 74kw 2010r prosze o pomoc.pozdrawiam.
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku alternatora i rolki wszystkie przy okazji.
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
Na znanym portalu aukcyjnym wpisz "napinacz paska 607 2.7 hdi". Ostatnią ofertą jest sama rolka.
Nie mam jak podpiąć komputera a DPF wyjęty Dodano po 1 Chyba za luźny pasek jest i stąd te dźwięki , możliwe?
Lucas jak dla mnie to troche smietnik syzbko padaja, regeneracja kosztuje majątek, mało kto to robi i bóg wie ile bedzie jezdzić Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc, najważniejsze jest to zeby koło od pompy wtryskowej było mniej wiecej takich samych rozmiarów (mozna wtedy dac dluzszy lub krotszy pasek) i miało identyczne zęby na pasek rozrządu, zeby Ci...
peugeot pasek pasek peugeot pasek rozrząd pasek peugeot pasek klinowy
whirlpool migające schemat wycieraczki szyby tylnej lexmark czarny wydruk
Wkrętarka Parkside PPBSA 20-Li A1 - mrugająca dioda, brak uruchomienia Ekspres Philips LatteGo grzeje bez przerwy - przyczyny i rozwiązania