Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Pasek slizga.
Myśle że to już czas na wymianę rozrządu (wiem że powinienem to zrobić zaraz po zakupie, ale porozkładałem sobie wszystko na raty). Samochód ma teoretycznie przejechane ~112kkm (rozrząd wymieniany wg wcześniejszego właściciela przy 80kkm). Pytanie do Was - co kupić i co jeszcze warto wymienić przy takiej operacji. Myślałem o standardowym zestawie (pompa...
A moze to gwizcze /slizga się/ pasek na alternatorze, jest za mało naciągnięty, lub zużyty.
Układ kierowniczy nie jest powiązany ze skrzynią biegów, tam nie ma co piszczeć w sumie. Ja bym sprawdził naciąg paska alternatora na początek. Zazwyczaj on piszczy gdy dostanie wilgoci.
Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, Na elektrodzie ? Mało to portali "randkowych". Mój kumpel raz skorzystał z takiego portalu, do dziś płaci alimenty na dziecko (twierdzi że nie jego)
Jak masz zatarte, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora, to będzie piszczał, mało tego, nowy bardzo szybko zostanie wytarty/zniszczony
poślizg "naciągniętego jako tako" paska nie spowoduje totalnego braku ładowania Częsta przyczyna braku ładowania w ciągnikach. A dwa alternatory (stary i nowy) z identyczną usterką? Mało prawdopodobne. Nie zaszkodzi mocniejsze napięcie paska, chociażby na próbę.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Robisz od dołu , jak widać mało miejsca. Ale cóż dizle tak mają. Dodano po 1 Tylko jak wyciągniesz to zobacz czy masz wtyczkę 2 czy 4 pinową.
Czytam i nie wierzę.Te kółko jest dostępne w AS bez problemu - mają chyba wszystkie możliwe. Idziesz do najbliższego zakładu zajmującego się regeneracją i prosisz o identyczne. Drugie - przy zakładaniu paska, trzeba pomóc mu się naciągnąć - sama sprężyna pod alternatorem to mało. Luzuje się obydwie śruby altka, zakłada pasek, naciąga ręką zdrowo alternator...
Zciąg pasek alternatora i sprawdź czy oś alternatora się swobodnie obraca,nie wydaje dziwnych dźwięków i nie ma luzów. Możliwe ,że skończyły się łożyska
Pasek który ślizgał i popiskiwał od dłuższego czasu nie nadaje się do naciągania/chociaż można sprawdzić czy nie ma spalonych boków/ natomiast spotykam się z zasadniczym błędem ponieważ założony nowy pasek powinie być po około 3 tygodniach dociągnięty kiedy się ustabilizuje jego długość .natomiast mało kto to robi i dlatego następują tak szybkie zużywania...
neronik to wiem ze ac trza wywalić tylko dobranie paska bedzie nie lada wyczyn, bo wydaje mi poza tym ze alternator i pompa wspom. bedzie mało "opasana" i pasek bedzie sie slizgał :)
U mnie pomogło naciągnięcie paska. Zresztą ten typ tak ma. :)
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Pompa powietrza wtórnego w w201 w zasadzie nie występowała. Dla mnie to "zestaw" z w124. Numer silnika masz wybity na bloku, w okolicach alternatora. Taki płaski przeszlifowany pasek z mało widocznymi wybitymi numerami.
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Samo naciągniecie paska to może nic nie dać ,auto nie odpala więc może się przestawił rozrząd . Sprawdzę wtryskiwacze czy to są krótkie siknięcia paliwa bo jak leja cały czas to dodatkowa coś z dawkowaniem paliwa przez komputer . Dodano po 5 sprawdzę czy się zgadzają oznaczenia na rozrządzie a potem ustawie rozrząd i naciągnę pasek napinaczami ,1 cm...
Poniekąd jest to słuszne podejście skoro osobiste możliwości nie pozawalają na poszerzone działanie. Realizacja zależy od możliwości finansowych. Są gotowe rozwiązania urządzeń przystosowanych do tego ciągnika. Oferta używanych trochę ograniczona jako, że obecne rozwiązania preferują napęd przez pasek wielorowkowy a takiego nie zastosujesz. Jest mało...
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
Naciąg paska alternatora można zrealizować po podniesieniu pokrywy silnika. Należy poluzować nakrętkę na krzywce zamocowania alternatora i delikatne przesunąć go i oczywiście należy nakrętką zablokować alternator. Zbyt duży naciąg jest niewskazany, cierpią na tym łożyska i oczywiście sam pasek. Po wymianie paska to piszczenie jest objawem zupełnie naturalnym,...
Jak jeździsz na krótkich odcinkach to zimą raz na miesiąc musisz podłączyć ładowarkę na parę godzin. Nawet przy sprawnym ładowaniu będą problemy. Do sprawdzenia, regulator napięcia, alternator, szczotki, pasek. 13,8V to niby nie jest mało, właściwie nawet prawidłowo. Podniesienie napięcia do 14,4V na pewno by poprawiło sytuację.
te jakieś 0,5 cm za mało by pasek spasować kombinuj jak ,,motronic,, napisał. a w ogóle to przerzuć koło.
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Opisze problem od początku .jakieś dwa miesiące temu na zimnym silniku po odpaleniu auta napinacz paska alternatora dziwnie podskakiwał .Niby normalne stary to go wymieniłem . Po jakimś czasie a jeżdżę bardzo mało zauważyłem że pasek zjechał o jeden rowek na zewnątrz.No cóż może coś źle założyłem (choć się upewniałem) kupiłem nowy pasek założyłem i...
Problemem okazało się zbieg różnych zdarzeń. Po pierwsze, padł moduł wentylatora klimatyzacji, co powodowało duży opór sprężarki. Po drugie, wtyczka była już uszkodzona i nie łączyła dobrze. W sprężarce nie było opiłków, ale było bardzo mało oleju - tylko 10g! Uzupełniłem go, wymieniłem moduł, wtyczkę i założyłem nowy pasek. Przy okazji zauważyłem,...
Podepnij oscyloskop i wszystko bedzie jasne. . Myślę, że to za mało. Potrzebny skampiuteryzowany wskaźnik fluktuacji napięcia.
Witm najprostrza ale czesta przyczyna to za mało naciagniety pasek zacznij od tego jesli nic nie da to po kolei czszotki regulator Pozdrawiam
Spróbuj odpalić bez paska klinowego, zobaczysz, czy to klinowy, czy może rozrządu piszczy. Czy kolega spotkał się z takim przypadkiem? Sporo opowiadania i mało faktów. Pominięto milczeniem zapytanie o stan akumulatora. Tymczasem osłabiony/zużyty akumulator mie radzi sobie z poborem energii po rozruchu i nagrzewaniu silnika a zatem domaga się mocy od...
A to tylko opel ma pompę wody na paskach osprzętu? Innych samochodów niet? Bez jaj. Jeszcze napisz że alternator też buja pasek rozrządu... Dodano po 17 Sory, z peugeotami mam mało do czynienia, ale napęd pompy przez rozrząd to dla mnie bzdura i idiotyzm. France jednak mają dzikie pomysły. Bujałem się cytrynami, fordami i toyotami. W oplu przy wymianie...
Witam, Posiadam Seata Leona 1.9 TDI, auto ma przejechane 230 tys. km. Dziś zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora, mało tego, światła, które się świecą, to tylko tylne i postojowe. Halogeny w ogóle nie chcą się zaświecić. Kilka dni wcześniej wjechałem w bardzo dużą ilość wody. Najpierw kontrolka od akumulatora się świeciła i na sekundę znikała,...
Matiz 0,8 2000r. Od czasu do czasu miał problem z odpalaniem po sprawdzeniu ładowania niby wszystko ok (13,8-14,2). Zdarzyło mu się zgasnąć 2 razy w takcie jazdy i od czasu do czasu świeciła kontrolka ładowania. Pasek nowy. Ładowanie sprawdzone ok, wymieniłem akumulator na nowy. Miesiąc spokój aż w końcu zgasł w drodze. Kolejne mierzenie ładowania pokazało...
Witam. Zdarzyła się dziś nie miła sytuacja. Dziewczynie padł Matiz, no to jadę po nią, a tu w drodze moje Punto zgasło... No nic, chcę zapalić a tu ani połowa obrotu wałem... Brak słów. Teraz to już były 2 auta do holowania. Owszem ostatnio coś szumiał alternator, ale mechanik powiedział, że możesz tak jeździć (luzu nie było). Jakby patrzeć w Fiacie...
witam, może mi ktos podpowiedzieć co może być przyczyną. Samochód mało jezdzi, 2 m-ce temu miałem zerwany pasek ale staneły mi łożyska w alternatorze. Myślałem że może dlatego zerwało pasek. Łożyska wymieniłem- gniazda łożysk nie wydawały mi się zbyt wyrobione. Dziś spowrotem mam zerwany pasek. Dodam że spok klawiatury mam wycieki oleju ale sam pasek...
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze. Najbardziej widoczne objawy to paląca się wspomniana wcześniej czerwona kontrolka z "akumulatorem " i brak wspomagania kierownicy. Jeżeli zerwał się pasek to sprawa jest prosta i mało kosztowna ok 20...
Alternator nie szaleje z ładowaniem? Czyściutko, odłączyłem go (zrzuciłem pasek), poza tym dla pewności dopiąłem drugi akumulator, jak by jeszcze było mało dołączyłem kondensatory zaraz przy zasilaniu cewek.
po dłuższej przerwie zacząłem od wymiany jeszcze raz paska -założyłem Mitsuboshi i piski ustały tak ,że problem z alternatorem mam z głowyn nowym motocrafta jeżdzilem 20tkm to troche mało zobaczymy jak będzie z tym, może sa jakieś nie osiowości na kołach i to dlatego po ok 20 tkm sie odezwało .dziekuje wszystkim za porady bo nie które były trafne
Poprawne ładowanie zawiera się w granicach 13.9 - 14.4V, tak że 13.5 to stanowczo za mało. Proszę sprawdzić naciąg paska klinowego. Ponadto proszę poprawić temat stosownie do pkt. 11 regulaminu forum.
To jeżeli stojan jest przegrzany / w mojej opinii mało prawdopodobne bardzo mocne uzwojenie / to już nie wspomnę że prostownik jest przede wszystkim do wymiany.P
Coś musi hamować, tak bez powodu to się nie dzieje. Mało prawdopodobne, aby łożysko na rolce lub pompie wody. Alternator ma sprzęgiełko, ale nawet uszkodzone nic nie zrobi. Zostaje pompa wspomagania i sprężarka klimatyzacji.
Ten kabelek to pewnie właśnie jest obrotomierz :) Nie napisałeś na jakim jest miejscu w kostce... A co do ładowania, troszkę mało, pasek masz naciągnięty? Jak wyglądają spadki napięć, masa silnika akumulator (popraw odrazu), B+ alternatora plus akumulatora.
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy od momentu jak mi pękł pasek od alternatora i jechałem przez 30 km bez paska to zawsze jak pasek mi pękł nie miałem wspomagania kierownicy ciężko się nią kręciło po założeniu nowego paska do alternatora wspomaganie nie chodziło tak jak powinno a wczoraj to już w ogóle ciężko zaczęło chodzić dolałem płynu...
W moim VW od wczoraj coś buczy, dźwięk jest zbliżony do pracy silnika od maszyny do szycia (coś pomiędzy gwizdanien a buczeniem)wyraźnie go słychać pomiędzy 20-30na obrotościomierzu.Dźwięk dobiega od pasków rozżądu i alternatora.Silnik to ABD 1,4.Chciałem dzisiaj ściągnąć pasek od alternatora i pompy wspomagania ale mi się nie udało (w książce jest...
Prawidłowym dokręcania srub czyli co robię zle? Jaka powinna być kolejność oraz dlaczego na starym regulatorze było wszystko ok a na nowym od razu pękł Bez wyciągania alternatora Bez wyciągania alternatora... Ale koło pasowe rozmontowałeś. Przykręcasz do bloku , mocujesz z obudową wentylatora , mocujesz wentylator ( przy okazji sprawdzenie czy nie...
Wybierz jeden konkretny samochód i napisz ile pojemności z akumulatora potrzeba na rozruch. Zakładając rozrusznik 2 kW w dieslu i przyjmijmy nawet 2 minuty kręcenia. Potrzebna pojemność zaledwie 6 Ah. Natomiast w benzynie, która dobrze odpala są to bardzo małe wartości. Pojemność akumulatora do rozruchu jest mało ważna ale w przypadku uszkodzenia alternatora...
Zapomniałeś się pochwalić wiekiem auta. Przyczyn może być wiele. Ja miałem w Citroenie uszkodzony alternator. Ale to autko z 2002, mało co robione, więc dopadają mnie teraz wszystkie "plagi egipskie". Ślizgający się pasek pewnie byś zauważył.. Jak wspomniał "złowrogi kocur" warto sprawdzic masę po myciu..
W tico jest mniejsze koło pasowe na pasek 9,5 mm a w matizie 10mm. Na łapy podejdzie. Z wtyczką można dojść łądu. 15V to za dużo rozpuści ci akumulator.
Post nr 3, kolego Zworys czytałem ,nie ma w nim podane na którym zacisku jest mniej o te 0.4V (bywa często że na D+ jest większe napięcie),sprawny alternator. .Starsza literatura elektrotechniki samochodowej podaje że różnica nie może przekraczać 0.5V ,czyli się mieści.Wiadomo czym mniejsza tym lepiej.Nie podane jest jakie różnice są w pomiarach ;alternator-akumulator,nie...
rozrusznik kręci niby normalnie tzn. ma ciężko. Zasysa tak jak trzeba, nic sie nie cofa. Aby sprawdzic tam sprężanie to trzeba poswiecic sporo czasu Niestety juz sie o tym przekonałem przy wyjmowaniu wtrysków. samo odkręcenie podszybia nie pomaga, bardzo mało miejsca. Ale pewnie i tak bede musiał to zrobic.
A co z łozyskiem altka???Jeśli chodzi ciężko to kolejne paski będą ci piszczeć i wymagać częstrzej wymiany.Jak łożysko hamuje to i obroty spadają. Jakie napięcie daje ten altek 12,13,14???jak 14V to 13,8 masz za mało norma 14,4-14,7 realne 14,2-14,5V z regułu diody żadziej regulator. pozdro
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
A co może być przyczyną zakłóceń jeśli: 1-napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku wynosi ok. 12,6 V a przy uruchomionym 12,3 i ma tendencje spadkowe np.do 11.8 V. ( Wymieniłam już dwa alternatory i dzieje się to samo) 2-sprawdzałam na kilku akumulatorch i jest to samo 3-chwilowo nie świeci mi się kontrolka ładowania akumulatora, bo dziś wymieniłam...
Witam Mam taki problem. Wymieniam napinacz paska alternatora w moim VW PASSAT B5 1,9Tdi Ahu i nie mogę odkręcić wiskozy bo jest uszkodzona śrubę i obraca się klucz i jest mało miejsca. Czy może mi ktoś poradzi jak to mogę wykręcić
Napięcie powinno być od 13,5 do 14,5 Volta. Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze będzie niższe. A i po założeniu zregenerowanego alternatora akumulator powinien być odpowiednio naładowany, w oplach czasami paliły się diody jeśli akumulator był rozładowany. Sprawdź naciąg paska klinowego, jak będzie za luźny to alternator przy obciążeniu będzie...
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Pasek nie może piszczeć. Napinacz lub zły montaż paska. Alternator Mitsubishi? Raczej napinacz, teraz się przejechałem i przestał piszczeć. I sprawdziłem ładowanie i jest bardzo różnie. W trasie spadło poniżej 12V, a na postoju, zależnie od obrotów wskazuje 13,3-13,8V. Wiem, że mało, ale strasznie dziwne wyniki. Jak włączyłem światła na samym zapłonie...
Mialem podobne objawy gdy padl uklad z diodami 135PLN -Bosch 70A-altek.Uszkodzony regulator z reguly powoduje ze napiecie pływa w zaleznosci od obrotow lub startuje na magiczne 18V :) Jeszcze sprawa lozyska,szczotek.A naciag paska?jesli masz makro to on mało kiedy piszczy wiec sie tym nie sugeruj.powodzenia
Dzień dobry, wymieniłem min. napinacz do paska alternatora. Po założeniu należy usunąć trzpień, aby rolka napieła pasek. Jednak tu jest problem. Są napinacze z umieszczonym łbem śruby, który trzeba przekręcić kluczem, aby poluzować sprężynę i wyjąć trzpień. Jednak ja kupiłem napinacz z otworem pod imbus. I tu pojawia się problem. Tam jest tak mało miejsca,...
VW T-4 Brak ładowania... Skończyły się szczotki. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Na drugi dzień - brak ładowania... jedna szczotka puściła na zgrzewie. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania... Oderwany przewód od alternatora. Zlutowanie, połatanie - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania (orzesz w d...e,...
Dzięki kolego za zainteresowanie i za link. Wytłumacz mi tylko czemu z plaka pali po dwóch obrotach po czym zgaszę i odpalam bez problemu. Ogólnie samochód stał jakiś tydzień, wcześniej wymieniłem alternator. Pasek od klimy zdjęty, ale to raczej nie ma wpływu. Zastanawiam się nad świecami i paliwem. Może dolać mu PB? Dodam, że przez zimę było mało jeżdżone.
No właśnie aku od nowości i jeszzce w lecie oczko było na zielono. Co do obciążenia to jak pisałem światła sobię radzi ale jak dojdzie tylna szyba i dmuchawa to 12 V to zdecydowanie za mało. Paska nie słychać by sie ślizgał a lubi zapiszczeć jak sie kałużę zaliczy. Wiec niestety regulator do wymainy
Aktualnie dociągnąłem pasek sam, bez pomocy mechanika. Robiłem to opierając się na filmiku na YT, gdzie jest pokazane jak prawidłowo powinien być on naciągnięty. Obracając lekko kołem alternatora, pasek ani drgnął ( czyli się ślizgał ). Po dociągnięciu i naprawdę lekkim przekręceniu koła pasek szedł razem z nim. Ugięcie to około 10-15 mm pod palcem...
Witam jestem młodym fascynatem małej elektrowni wiatrowej.Obecnie wybudowałem elektrownie z części od śmigłowca tz.dokładniej wykorzystałem tylni rotor z ogona od MI II wraz z kompletem śmigieł.wszystko jest O.K ale alternator jaki posiadam jest od STARA i napęd przenoszony jest przez pasek wielorowkowy.jak sama nazwa mówi nie jest zbyt nowoczesny daje...
Nagrzewnica zasilana jest plynem chłodzącym ? Ten zapach z nawiewu pojawia się podczas rozgrzewania silnika. Równiez po krótkotrwałym rozgrzaniu silnika unosi się przez chwilę lekka biała para z okolic kolektora, jakby płyn spływał po silniku i odparowywał na nim - ale widoczna dopiero po otwarciu maski w dość chłodny dzień. Płynu ubywa na oko 100-150ml...
Trafiłeś, bo mało już kto pamieta ten program... na marginesie ci powiem, że mój rower niestety ukradli. A wracając do tematu, to w tego typu maszynach pasek obejmuje jeszcze jakąś pompę lub dwie i czasem jeszcze coś. Tak więc dochodzi jeszcze naciąg tego wszystkiego tak, by łożysk w altku nie ponaciągać. Albo paski są np. dwa obok siebie (miałem taki...
kupi 5 piast alternatora na pierwszym lepszym złomowisku. Oczywiście, może i 10 sztuk na zapas. Powód urwania to nie --za bardzo napięty pasek-- tylko brak podkładek dystansowych. Nie popełnij błędu kolejny raz. Bo wykupisz wszystkie okoliczne złomowiska :) i te 10 sztuk będzie mało.
Przekaźnik i żarówka to jeszcze nie elektronika, a jaki prąd płynie przez ten uszkadzany element może pompka się kończy.Podstawa napraw w układach elektrycznych to pomiar napięcia prądu i oporności.Piszczenie paska świadczy o poślizgu, oprócz powyższych wskazówek może to być spowodowane zużyciem koła pasowego alternatora lub uszkodzeniem samego alternatora.Przeświadczenie...
Witam,potrzebuję porady dotyczącej samochodu matiz z 2000r przebieg 80000,benzyna bez gazu.Problem polega na piszczeniu w silniku(tak mi się wydaję)tak jak nieraz paski piszczą,jakby ktoś blachę ciągnął po bruku.Wymienione są paski,rozrząd,alternator sprawny.Odgłosy te występują w różnych odstępach,nieraz są nie raz ich nie ma,generalnie uciążliwe i...
Objaw niedostatków w bilansie energetycznym. Pierwszw pytanie o odborniki bowiem może się okazać, że dla zasolenia odiorników potrzebna niezła elektrownia. A jeśli ilość energii pobieranej mieści się w granicach "przyzwoitości" to najbardziej posądzałbym odlutowanie lub uszkodzenie diody. Może to być zużycie szczotek ale raczej mało prawdopodobne. Alternatory...
Drodzy, a może ktoś z was wie jak wyciągnąć w tym silniku napinacz paska wieloklinowego? Ten od alternatora etc. Strasznie ciężko mi chodzi-odchyla się, jakiś taki z użyty a mam drugi z całym tym korpusem czyli pompą wody i sprzęgłem wentylatora. Tylko żeby go wyjąć to trzeba odkręcić rolkę wentylatora chłodnicy a za cholere nie wiem jak. Wszystko się...
Witam Mam taki problem moje autko ma za słabe ładowanie. Przy właczonych światłach oraz dmuchawie i radiu (czyli przy prawie pełnym obiążeniu) miernik przyłożony do akumulatora pokazuje niespełna 13,5 V. W instrukcji akumulatora napisane jest że ładowanie powinno mieścić się pomiędzy 13,9 a 14,5V, więc u mnie jest chyba troszkę mało. Akumulator kupiłem...
Ale wtedy trzeba sie liczyc z tym, ze jak juz wyzej zostalo wspomniane w Uno jest mało miejsca, wiec tylko jeden wiekszy altek, a nie dwa. W postach powyzej nie wzieliscie jeszcze pod uwage ze alternator to nie perpetum mobile, tzn, że energie mechaniczna przetwarza w elektryczna. a co mi chodzi ? Chodzi o to, że trzeba przy jednym wiekszym czy tych...
Alternator z jednej strony czyli od tyłu samochodu ma przykręcone koło paska klinowego natomiast od przodu wentylator chłodzenia silnika. Można wyjąć alternator odkręcają wcześniej wentylator i pozostawiając go w obudowie. Trzeba zdjąć gruby wąż którym zasysane jest powietrze do chłodzenia silnika, dopasować klucz (najlepiej z przegubem bo miejsca mało),...
Jakie są napięcia międzyfazowe alternatora bez oraz z obciążeniem żarówkami 230V? Info, że żarówki świeciły, jest za mało dokładne. Z jakich diod zrobiłeś mostek? Podaj typ. Zenerki mają mieć ANODĘ dołączoną do bramki. Sprawdź jeszcze raz układ połączeń. Nie sugeruj się paskami na obudowie tylko sprawdź miernikiem! Tym bardziej, że masz wątpliwości...
Witam Posiadam Scenica II z grudnia 2004 wersja grand i mam już dłuższy czas problem z hałasującym osprzętem silnika i potrzebuje informacji czy były modele alternatora bez sprzęgiełka? Wymieniałem 2 razy kolo pasowe (7rowkowe) na wale. Jest pewna różnica w dźwięku na każdym z nich, podejrzewam ze nowe to mało wyrobione ale przy ruszaniu czy obciążeniu...
Mam problem dotyczy ładowania, wydaje mio się że alternator nie daje wszystkiego z siebie, i tak jak auto pracuje na wolnych obrotach łądowanie jest 100% jak podkręcę mu obtoty jest dalej OK problem się zaczyna jak coś się włączy np. nawiew, światła czy wycieraczki albo kierunkowskazy łądowanie spada o połowę czyli do 50% pojechałem to sprawdzić i okazało...
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora....
Gdzieś w internetach wyczytałem że Scenic 2 nie ma sprzęgła na alternatorze, po czym to organoleptycznie sprawdzić na pierwszy rzut oka. Wiadomo, nie chciałbym niepotrzebnie pakować dobre 2 stówy w koło pasowe na wale skoro jest dobre. Nadmieniam że auto mi też podskakuje na jałowych, tak jakby nie palił do końca na któryś gar. Może te drgania są od...
Tak jak myślałem. Ta sama wartość napięcia którą odczytałem bezpośrednio na wyjściu D+ alternatora, znajduje się w gnieździe nieszczęsnego przekaźnika. Czyli żadnych dodatkowych spadków po drodze nie ma. Pomyślałem że może rezystancja przekaźnika jest za mała ma za mało Omów więc podłączyłem dwie cewki przekaźników szeregowo tak aby prąd w tym obwodzie...
Podepnij alt , ale zdejm pasek. Włącz zapłon , ujmij za koło pasowe i kręc nim. Powinieneś czuć płynny wyczuwalny opór, który zniknie jak odepniesz 3-pinowa wtyczkę. Nie możesz czyć coś a'la przeskakiwanie, jak byc próbował zakręcić silnikiem modelarskim. Bardzo często problemem jest-mało kto zwraca na to uwagę- błedne złożenie tego alternatora. Polega...
Alternator ze zdjęcia pochodzi z Fiata 127 i podobnych, czyli min. Zastawy. Nie da się go wlepić do "ciapka", ze względu na jego nietypowe mocowanie - miejsca tam pod sprężarką jest mało, a zaraz idzie drążek kierowniczy. Ponadto w razie awarii do wyrzucenia - sam koszt zamiennego regulatora napięcia zniechęci. Najprościej, najtaniej i najłatwiej to...
Witam . Szukam altenatora który mógłbym dopasować do ciągnika rolniczego ... z racji tego że mam kompletnie spaloną instalacje zamontowałem alternator od ursusa c360 który ładuję prądem ok. 40 A co jest stanowczo za mało i te alternatory nie są trwałe ( robione na szybko byle można było pracować w dzień i odpalać) Po roku czasu i 5 "zużytych" alternatorach...
Co do pierwszego problemu, jeśli mechanik sprawdził alternator,jakie wartości miało lądowanie?powinno wynosić około 14 volt. Jeśli miało mniej, zaczą bym od regulatora napięcia. Po drugie,w jakim stanie jest akumulator?po trzecie,czy pasek alternatora był wystarczająco naciągnięty? Problem trzeci. Możliwe że serwo masz uszkodzone, albo poprostu nowe...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Witam, mam taki problem był ciężki do wstępnej diagnostyki, ponieważ mało tego, że czujniki (tylko przednie) widzą przeszkody jedynie po założeniu zderzaka na samochód ( gdy leży na ziemi 30 cm od samochodu działa normalnie) to dodatkowo okazało się że klient kupił 4 szt. ori czujników, które cały czas działają nieprawidłowo. Koniec końców po założeniu...
temat wałkowany wiele razy, wystarczyło poszukac ale dla spokoju...cyt.. Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy...
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator. Mało miarodajna i wiarygodna metoda. Zauważ że przy uszkodzeniu...
Dopisze się do tematu autora. Vectra c też 2.2 125km. Objaw migania pewnie identyczny. Dodatkowo po odpaleniu piszczenie paska (to chyba dlatego że alternator oddaje sporo prądu i stawia spory opór). Pasek był wymieniany, podejrzewamy łożysko/a ale problemy mechaniczne damy radę usunąć. Pomaga delikatne naciskanie i puszczanie gazu w takt mrugania i...
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
mój kolega ma identycznego golfa 4 1.9SDI jak ten co dałeś w ogłoszeniu i jest z niego bardzo zadowolony, jest całkowicie bezawaryjny i na prawdę mało pali, a że dość lekki to i dobrze idzie, także to dobry wybór NAJWAŻNIEJSZE PO ZAKUPIE TO WYMIENIĆ PASEK ROZRZĄDU I OLEJ Z FILTREM!!!! pasek 70zł (Contitech lub dayco. NIE GATES!!,) olej Mobil 10w40 80zł...
Ogólnie wygląda to tak, kupiłem auto od handlarza, kopcił na niebiesko po przekroczeniu 1800 obrotów. Zajrzałem do chłodniczki EGR, żeby mieć dojście, zdjąłem Aku i obudowę. Gdy zdjąłem chłodniczkę, zauważyłem, że dolot powietrza, ta część aluminiowa, jest zawalona nagarem. Została zdjęta do czynienia, z automatu poszła chłodnica intercoolera do czynienia,...
Jeśli to alternator sześciodiodowy, to do poprawnej pracy lampki kontrolnej ładowania potrzebny jest właściwy przekaźnik. z tego co liczyłem diody, to jest ich 6, tak jak widać na obrazku, jaki przekaźnik dokładnie ma być użyty? Jeśli to alternator sześciodiodowy, to do poprawnej pracy lampki kontrolnej ładowania potrzebny jest właściwy przekaźnik....
Wiem, że nie uwierzycie ale nie przypominam sobie żeby mi kiedyś traktor sam zgasł, może raz jak u sąsiada przewoziłem przyczepę gruzu i dałem za mało gazu. Nawet jak mi zgaśnie to jest bardzo duża szansa, że będę w stanie podjechać autem (pamiętacie - przy domu tylko:) ) a jak nie będzie jak podjechać (na co jest szansa 1/100 to za płotem mam teścia...
Po części idzie w parze ale nie liniowo. Wszystko zależy od gęstości w jaką został sprasowany (proszek) w płytę ołowiową, od powierzchni płyty, od ilości płyt w jednym ogniwie. Ku pamięci : mało kto pamięta o takiej oczywistości jak kompensacja temperaturowa i spowolniony proces ładowania w temperaturach ujemnych, co z tego że ktoś ma sprawny alternator...
Awaryjność. Przebieg 160tys. W tym samochodzie psuje się wszytko po kolei. W przeciągu zeszłego roku zostały przeprowadzone naprawy i wymiany: pasek rozrządu, napinacz, rolki, uszczelka pod głowicą, prostowanie zaworów(efekt pękniętego paska), alternator, lampy przednie(popękane uchwyty), całe zawieszenie(2000zł), tarcze, klocki, płyn hamulcowy, świece,...
Witam ,jeżeli temat aktualny to proponuje do Tico orginalne przewody zapłonowe Tico/Matiz firmy Sentech,z tego co wiem to są czarne i wymienić cały kąplet koszt ok 40zł oraz częsta przypadłość przy Tico z słabym zapłonem to kopułka zapłonu koszt ok30zł(polska jest lepsza niż orginał korea,kolor polskiej czerwony a orginał czarny).Przy sprawnej instalacji...
matiz pasek alternator matiz alternator alternator matiz
kabel ethernet przerywa slaby sygnal z18xe wymiana silnika
problem hałasu spawarka problem hałasu spawarka
Komunikat AL failed na sterowniku MTDC do solarów: przyczyny i rozwiązania Sterowniki UGREEN 40759 dla Windows 7 - Instalacja