Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
A skąd, mase akcesoriów sprawdz, jest obok alternatora.
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
Połączenie przewodów przy klemie + lub uszkodzony alternator
czyli będzie to wina alternatora?
sa elektroniczne woltomierze dedykowane pod gniazdko zapalniczki. Zobacz jakie ladowanie jest na klemach i jakie na alternatorze
Człowieku, nie czytaj głupot pisanych przez Macosmail masz mieć ponad 14V. Twoje pomiary mówią o skończonym akumulatorze lub fatalnie je wykonałeś.
Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
wystarczyło wymienić bezpiecznik pod konsolą a co śmieszniejsze,od radia i zmienić alternator;)
kondensator może poprawić sprawe( sprawdzony firmowy ) ale jeśli nie będzie poprawy to mocniejszy alternator
Ja bym sterownik silnika obejrzał... Dodano po 2 Coś musi siać do CAN jak nikt niczego nie podłączył i wiąże się z odpaleniem silnika, alternator - mało prawdopodobne, żeby na CAN jakoś przeszło...
Należało by zmierzyć napięcie ładowania , rano i po całkowitym zgaśnięciu kontrolki. Tylko nie wymieniaj jeszcze alternatora.
Witam Posiadam wzmacniacz axton c500 4X70 W. Samochod w ktorym bedzie zamontowany wzmacniacz to Daewoo Matiz z akumulatorem o pojemnosci 28AH (takie oznaczenie wzialem z netu) i teraz pytanie czy alternator nadazy ladowac akumulator aby napiecie w akumulatorze nie spadlo,chodzi mi o to czy akumulator nie wyczerpie sie mimo tego ze bedzie ladowany przez...
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Witaj .Nie łam sobie głowy podjedź na szrot i kup alternator od matiza ,wtedy nic nie przerabiasz bo koło pasuje wzbudza się bez problemów i jest stosunkowo wydajny przy tak małych wymiarach
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
Co do poboru pradu przez ten kompresor to 25 A przy 12 V daje cos okolo 300 W. Dla porownania zapalone swiatla pobieraja ok 170 W. Alternator Matiza ma maksymalny prad ladowania 55 A wiec przy podwyzszonych obrotach powinien akumulator wytrzymac i nie zostac zbytnio rozladowany jednak po takim pompowaniu pozostawilbym samochod na chodzi przez pare minnut...
np. uszkodzony alternator.
Ściągasz węże za alternatorem i na termostacie i tam lejesz, o odpięciu z nagrzewnicy zapomnj.
Witam. Podłączam światła do jazdy dziennej. Zastanawiam się jak podłączyć by zapalały się dopiero po zapaleniu silnika. Na zapłonie szkoda akumulatora, przy kręceniu rozrusznika powstaje ( może jakieś nie wielkie ale zawsze ) obciążenie co prowadzić będzie do powolnej śmierci światełek. Myślałem o podpięciu pod bezpiecznik alternatora ( znalazłem w...
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Najważniejsze jest to żeby kupić akumulator "świeży" a nie leżakowany niewiadome ile i w jakich warunkach w sklepie, zazwyczaj akumulatory w promocji do takich należą. No i przed montażem nowego akumulatora proponowałbym przyjrzeć się instalacji (wyczyścić wszystkie masy oraz zmierzyć jakie napięcie daje alternator w połączeniu z nowym akumulatorem).
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
po wyjeci alternatora i jego ponownym wsadzeniu zapomniałes przymocowac mase alternatora z silnikiem
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
w komorze silnika jest sporo połączeń na"" kostki"" które rozłączyłem i ponownie połączyłem wszystkie w stanie idealnym bez naleciałości czy śladów utlenień, zostało mi jeszcze okręcenie skrzynki z przekażnikami i bezpiecznikami w komorze silnika, silnik był niedawno rozebrany tj głowica była w remoncie kapitalnym może mechanik czegoś nie podłączył...
wirnik ma za mało.
Regulator ze szczotkami są nowe, więc to chyba nie to. Alternator był sprawdzany na stole?
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Musimy poczekać niech autor wyjaśni te kwestie bo pisał trochę mało precyzyjnie co robił.
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
Mało ,masz spadek na przewodach. Ile jest bezpośrednio na alternatorze?
Kolego ranger 7 w Matizie jest alternator 65A więc o jakim niedoładowaniu mówimy.P
Alternator z Tico ma 50A a alternator z Matiza 65A. Może lepiej kupić alternator taki jaki ma być, nie kombinować moim zdaniem. Niech wypowie się też ktoś inny bardziej doświadczony w tym temacie. Pozdrawiam.
A ja bym bardzo dokładnie sprawdził alternator, kiedyś miałem podobny przypadek u kolegi i okazało się ze alternator był źle złożony.
Zamontuj małe koło pasowe, np Matiz tico polonez.
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Niektórzy stosują :) Ale nieważne. Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego
Lepiej kupić nowy i mieć spokój .Przy okazji sprawdzić ładowanie alternatora . Dobry sprzedawca doradzi jaki akumulator kupić ( do matiza i tico wielkiego wyboru nie ma) i sprawdzi ładowanie .
witam mam problemik i proszę o pomoc ,kupilem matiza 2000rok i gubi gdzieś prąd tzn rozładowuje akumulator i ie ma ładowania sęk w tym że alternator jest ok bo zawozilem juz go do elektryka,i wlaśnie wtedy gdy wykręcilem i ponownie włożylem alternator przez okolo tydzień autko nie zawodziło i po tygodniu dzieje sie to samo plisss pomórz ktoś gdzie szukać...
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
grzałka załącza się za każdym razem,nie ważne co ustawię na climatronicu. próbowałem różnych kodowań, przywracałem ustawienia fabryczne i nic... do póki temp. płynu nie osiągnie 80*C grzałki grzeją na max czyli 1000W, a jak dodatkowo ustawię nawiew na 12 (max) to alternator mało nie chce wyjść z siebie. Obroty na jałowym zaczynają pływać, a przewód...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Kupiłeś alternator z dużego fiata, tak? Ilu diodowy? Bo w tym aucie występowały oba rodzaje. I czemu kupiłeś regulator do zupełnie innego alternatora? Mało tutaj informacji o tym, jaki regulator do jakiego alternatora i czym się poszczególne różnią? Jakim cudem chcesz do alternatora, który ma jedną szczotkę na masie podłączać regulator do całkiem innej...
Możesz spradzić napięcie akumulatora rano przed odpaleniem i chwilę po jeżdzie kiedy zacznie szarpać. Miałem identyczny objaw i akumulator miał 11,2V wyciągłem naładowałem i auto idealnie chodziło i po paru km znów zaczęło szarpać bo spadło napięcie. Wtedy okazało się że gróby kabel na alternatorze był ugnity przy końcówce. Widać komputer tak się zachowywał...
Temat ogarniety. Zalozony alternator od matiza. Pasuje bez wiekszych przerobek. Temat do zamkniecia
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
witam jakie łożyska do alternatora 140a a3 8p0 2.0tdi? Witam. Za mało danych , potrzebny numer alternatora. Dodano po 2 Jakie łożyska będą pasować do alternatora VALEO 058903016E do AUDI A4 1.8 ADR? Szumią już konkretnie a nie chcę całego alternatora wymieniać... Witam. Łożyska po rozbiciu numeru valeo A13VI156 : 6303 - 17x47x14 6202 - 15x35x11 Pozdrawiam...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
A moze to gwizcze /slizga się/ pasek na alternatorze, jest za mało naciągnięty, lub zużyty.
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Coś czytałem o tym inteligentnym alternatorze , tyle że chyba jest mało inteligentny. Po zgaszeniu auta napięcie jest 12.0v trochę mało. Po dwóch dniach postoju jest problem z odpaleniem auta , aku. nowy. Włączając pełne obciążenie , czyli nadmuch max tylna szyba światła i klima , nadal 12,5v.
Nie liczcie na to, że po kilkunastu czy kilkudziesięciu sekundach zmaleje prąd ładowania. Owszem, po rozładowaniu samym rozruchem silnika tak ale mocno rozładowany, nie zasiarczony akumulator będzie bardzo długo pobierał bardzo duży prąd i wcześniej ubije diody alternatora niż ten prąd zmaleje. Obniżenie napięcia na alternatorze mało realne, łatwiej...
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
akumulator po prostu przestanie przewodzić. Nawet jak odpadną płyty, też będzie przewodził , wystarczająco dla alternatora, za mało dla rozrusznika.
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
Mam pytanie od którego rocznika montowano alternator w maluchu. Rocznik 1978 miał, włoski (marelli) . Jak wcześniejsze to nie wiem. Te składane w makaroni, one miały mało wspólnego z tym co u nas produkowano. Nawet nazwa inna: Bambino...
Wystarczy. Różnice można usłyszeć w takich przejściówkach w średnich i wysokich. W niskich mało się to wyróżnia. A tuba na pierwszy zakupu może być.
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów? Ma i zapewne nie kręci sie do 5000, operator tak mało wie o poprawnej obsłudze ciągnika, ze nie wie jakie widzi wskazania.... Problem leży w alternatorze, który...
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
3 świece żarowe uciągnie nawet alternator matiza . I żaden normalny user nie gra 1kW bez ładowania po pierwsze bez ładowania masz ok 40% mocy mniej co objawia się niestety harczeniem. Miałem nawet 150A w matizie ale się zjarał a napraw jego to był koszmar potem laguna 150A teraz mazda pracuje i jest ok. A mam w nagrzewnicy opiekacz z A4 który codzienni...
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.
Dalej nie wiem jak sprawdzić, ale już mało ważne.
No ale mamy spadek 0,4V na drodze akumulator - alternator, to nie jest mało
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Jak masz zatarte, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora, to będzie piszczał, mało tego, nowy bardzo szybko zostanie wytarty/zniszczony
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Nie. Z alternatora wychodzi 14V Za mało. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator? Nie. Jaki przewód od alternatora do rozrusznika.
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
Czym zalejesz cewkę i jak go wyważysz ? Zmierz opór tego drutu przed nawinięciem bo wychodzi za mało omów.
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
Matiz kręci nie ma siły odpalić, po którymś razie odpala na chwilę ale gaśnie, czasami udaje się dodać mu gazu i chodzi normalnie, po zgaszeniu odpalił ale już następnym razem znowu to samo.. Akumulator nowy, świece nowe, rozrząd, pompa wody, filtry wszystkie i oleje wymienione, alternator wymieniony.. Gdzie szukać przyczyny?
To by było świetne rozwiązanie. Wymiarami pasuje alternator od matiza. Do którego pinu dać tą kontrolkę wzbudzenia? https://obrazki.elektroda.pl/4545220700_...
Witam Jest na elektrodzie kilka tematów na ten temat.Nawet nie dawno przeglądałem.Ten schemat powinien pomóc.Oczywiście należy kupić regulator.Ja przerabiałem koparkę z taką prądnicą.Silnik 3-cylindrowy.Przerabiałem na alternator z Tico lub Matiza.
Są tacy co mają dobre efekty... nie widziałem co sam tam skleciłeś kolego, pewnie jest w 2. części 2. części, której jeszcze nie przeczytałem. Do alternatora wsypiesz bardzo mało miedzi Może ktoś kto ma pojęcie powie czy można te stojany skleić? raczej o to czy będzie sie trzymało nie martwię się, ale klej pomiędzy stojanami będzie izolatorem czy to...
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Mierzysz na alternatorze czy na zaciskach akumulatora ? Bo jak na alternatorze to ciut mało, jak na akumulatorze to przeczyść jeszcze masę i połączenie na rozruszniku.
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Jakie straty w PWMie ? W przetwornicach step down ok 10%. czy ja wiem czy to mało. W samochodzie z alternatorem to może mało ale dla takiego wozidełka każdy amper jest ważny.
Mam go wyjąć z kieszeni? :-) Za mało czy za dużo te 5A?
Mierzyliśmy właśnie ile akumulator dostaje mocy od alternatora j wyszło ze 11-11,5. To nie za mało? Bo tu kolega nam podsunął ze ten kupiony używany alternator pewnie trZeba będzie zregenerować.
Zdj z podłączeniem dodałem dla pewności. Uważam, ze jest dobrze. Czasem dobrze jak ktoś zerknie. A fachowych oczu to nie mało 🙂
Po pierwsze na wolnych obrotach to normalka. Po drugie zmierz napięcia na wzmacniaczu podczas głośnego umcy umcy. W tej drezynie nie ma wielkiego alternatora przeważnie. Dodano po 1 Alternator ładowanie na światłach Jeśli mierzyłeś na alternatorze to za mało ci alternator daje, masz Boscha czy valeo?
matiz alternator alternator podłączenie matiz pasek alternator matiz
biale linie transformator inwerter sprawdzić z18xe wymiana silnika
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Krups EA8260 – brak menu kalibracji młynka, regulacja i tryb serwisowy MA6D49 vs STPS10LCD150C – zamienność diod Schottky, różnice parametrów, SOT-323, DPAK