zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Zdemontuj pasek wielorowkowy, skontroluj koło pasowe wału, alternator i sprzężarkę klimy - odpal sprawdź czy jest róznica w dzwięku, jeśli hałas nadal występuje demontaż filtra oleju w celu poszukiwania opiłków i kontrola łańcuszka rozrządu
ja obstawiam alternator najlepiej zdjac pasek
WP - water pump - pompa wody oczywiście PAS - Power assist steering - wspomaganie kierownicy CS - Crankshaft - wał korbowy GEN - Generator - alternator AC - Air condition - klimatyzacja T - Teens - napinacz G - nic nie przychodzi mi do głowy, chyba gear - kółko, rolka, w każdym razie rolka prowadząca.
Sorki że dopiero pisze,ale miałem ograniczony dostęp da auta-taka praca. Zdjęłęm pasek ale musiałem zdjąć alternator i odkręcić śruby mocujące napinacz. Założyłem krótszy pasek(6PK 1215) ale po naciągnięciu napinacza na maxa pasek ledwo wszedł(nawet lekko się uszczerbił) i miał delikatne wibracje.Myślę że jakbym założył delikatnie dłuższy(6PK 1225)...
Ciekawe w jaki sposób? wprawdzie komputer silnika ZETEC czyli Visteon Lewanto oparty na procesorze MPC 555 ma dwa wyjścia typu CAN-BUS ale ale .. alternator/regulator CHYBA ani jednego. Pomijam pasek łączący silnik z alternatorem. raczej Viseton Black Oak,i w załączniku fragnent instalacji PCM tego Edmunda. A35 to PCM,G1 to alternator 8)
Możliwe że nie widziałem kolega na pewno więcej ich robił. Co do paska nie ma pewności bo nie wiadomo które mondeo to jest. W moim pasek napędza sam alternator a pompa wspomagania ma przeniesiony napęd z pompy paliwowej.
Pewnie pompa. Już się swoje nakręciła :) pasek jest ten sam co napędza alternator i resztę.
klm787 Jeszcze tylko pytanie czy dam radę sam wyciągnąć alternator bo widzę że ma on jakąś rurę a poza tym trzeba zdjąć pasek klinowy. Obawiam się że najlepiej będzie jak od razu podjadę do elektryka i niech z nim zrobi co trzeba i tak trzeba zapłacić i tak. Kupił bym już dzisiaj alternator jakiś najmniej używany ale wolę jak to elektryk osądzi. Dziękuję...
Masz alternator do roboty. Nie pytaj co się w nim zepsuło bo nie wiem ale w fordach lampka się zapali jak się pasek zerwie. Miłej zabawy z najlepszym napinaczem paska.
A jak w ciągu tych zacnych 720 tys. km. rozrusznik, alternator, elektryka, ogrzewanie i tym podobne duperelki Rozrusznik regenerowałem, czyli została tylko nowa obudowa przy 427k km, ale należy pamiętać o osłonie dolnej, pomaga to na rozrusznik i alternator, sam alternator regenerowałem dwa razy, ostatnio tydzień temu. Nie mam informacji jak spisywał...
Witam... jestem nabywcą mondeo 1.8 td endura 97rok (silnik z 96) zmieniany z powodu urwania paska. ominąłem w nim immo. problem polega że od początku jego uruchomienia obrotomierz nie działał poprawnie. po odpięciu kabelka od alternatora nie ma żadnej reakcji. Podczas przyspieszania obrotomierz działa do 2 póżniej szybki przeskok do 3 tys. i z powrotem...
Mechanicznie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wirnik chodzi lekko, łożyska nie "grzechoczą" pasek się nie ślizga, jest prawidłowo naciągnięty. Diody w prostowniku sprawdziłem miernikiem uniwersalnym i to chyba ze trzy razy, ponieważ alternator co chwilę loduje na stole i za każdym razem mam obawy czy się nie spaliły. Pomiar zawsze jest taki...
Sądziłem że to normalne tzn: Pasek popiskiwał bo wyładowany aku potrzebował więcej prądu z alternatora, a żarząca się kontrolka - myślałem że to deszcz i kałuże. Tak czy inaczej parę dni temu gdy zaczęła mi się żarzyć kontrolka sprawdziłem ładowanie i było 14,2 lub 14,35V dokładnie nie pamiętam. Problem ze wysokim poborem prądu mam od samego początku...
Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też. No i pasek klinowy który to napędza alternator, i nie tylko.
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
z tego co wiem to tylko w benzynach mondeo miały sprzegło alternatora Jeśli wiesz lepiej, to po co się pytasz? Nie wpadłeś na pomysł żeby obejrzeć i ewentualnie wymienić pasek? nie pytałem o sprzęgło alternatora
Sprawdź napięcie paska napędu alternatora, zdejmij pasek, oceń jego zużycie, poruszaj kołem alternatora czy nie ma luzów. Podczas pracy gdy hałasuje sprawdź czy pasek nie "biczuje" po kołach pasowych.
Zwal pasek i sprawdź sprzęgło alternatora, rolki. Sprawdź napięcie ładowania dopiero później pytaj. Trochę własnej inicjatywy.
Dowiedziałem się tez że w VW TDi często przyczyną takiej usterki była uszkodzona sprzęgło alternatora ? Tylko w jaki sposób to ma być uszkodzone (zacięte?) zeby wpływało na naprężenie paska ?(wydaje się być b. mocne).
Witam koledzy dziś założyłem kółko ze sprzęgłem ale jeszcze nie odebrałem auta bo pracuje ale dzwoniłem do kolegi co mi to zakładał i powiedział że teraz to nie to auto słychać tylko diesla i pasek pracuje równiutko jutro rano pojadę po auto to jeszcze napiszę co i jak wygląda. Pozdrawiam
witam mam pytanie czy dam rade naciagnac pasek alternatora bez kanalu ford modeo 1997r 1,8td interesuje mnie jak zapalaja te silniki w zime i jakie powinny byc swiece zarowe
Witam jeszcze raz koledzy to huczenie paska jest spowodowane braku kółka ze sprzęgłem alternatora fabryczne jest zwykłe ja dziś zmieniłem raczej mechanik dzwoniłem do niego powiedział że jest ok. pasek idzie równo i nic nie huczy jutro napiszę więcej. Pozdro
Jurek, pytasz o kolo pasowe to mam założone z firmy Corteco. A te z alternatora mam oryginalne. Ale jak mowie wcześniej problemów nie miałem z chrobotaniem gdy został wymieniony pasek z rolka i kolo pasowe.
Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem. Przedmiotem problemu jest Mondeo MK.III TDCI 130KM z 2002r a dokładnie pasek osprzętu, który piszczy , huczy, brzęczy i jest bardzo uciążliwy po wymianie rolek prowadzących oraz napinacza problem nie zniknął. Po dłuższej obserwacji zauważyłem że koło pasowe sprężarki klimatyzacji zatrzymuję się co jakiś...
Powiem to co już wiem. Rozrząd idealnie iskra na świecach jest paliwo dochodzi (na wykręconych świecach paliwo odpala) czujniki ok i ch... nie odpala silnik kreci szybko tak nienormalnie. Dla wszystkich pozostałych silnik benzynowy ( świece zapłonowe ) 1.8 16v. A prowadząca kobieta jest kierowcą o wiele lepszym niż niejeden facet. Rolki i napinacze...
A kwestia spalenizny może być bardzo prozaiczna, po prostu pasek klinowy jest za luźny i się ślizga i przypala Nie prozaiczna.Jeżeli nie schładzany jest czynnik chłodniczy to ciśnienie w układzie jest za wysokie,a co za tym idzie sprężarka stawia duży opór a też nie zawsze czujnik ciśnienia rozłączy sprzęgło.W mk2 stosowane był pasek MICRO wiec jak...
Hej Wkutek awarii i konieczności szybkiej naprawy po zerwaniu paska alternatora mechanicy odkręcili mi napinacz i pasek od klimy, było to w styczniu. Chciałem go dziś przekręcić, ale nie ma tam jak włożyć ręki ani klucza... Napinacz włożyłem na miejsce, ale co dalej ? Jak tam dojść ? Demontaż pompy wspomagania i od góry ? Jakimś sposobem od dołu ? Pomocy...
kurde cienko więc. pierścienie da sie je wymienic z tego co wiem. ale z wymiana pierścieni i to i szczotki trzeba wymienić. Dodano po 1 nie olej nie cieknie sucho jest Dodano po 3 ostatnio wymieniałem pasek wieloklinowy altka z łożyskiem rolki napinajacej owy pasek i korciło mnie wyjąc altka i go przejżeć ale dałem se na luz teraz wiem ze źle zrobiłem,...
Oddaj to auto jak najszybciej- mój byl 2002 rok. A oto co wymieniłem - sprzęgło z dwumasa, wtryski 2 razy czyszczenie ukladu paliwowego, piaste tylnego koła lewa prawa, rozrusznik kilka razy wyciagany i czyszczony(syf ze sprzegla), plus regeneracja. Doły drzwi rdza. A i najwazniejsze pasek PK alternatora z czasem dorovisz sobie klucz do luzowania bo...
moj ma przebieg 186tys.km 2003r sprowadzony z Holandii,nie wiem czy krecony bardzo mozliwe,ale silnik super utrzymany.Nie bierze oleju,nie kopci,pali bez zarzutow w zime,ale tankuje tylko na Orlenie i Shellu.Czeka mnie juz kilka wymian czesci ale to zwyczajna eksploatacja,sprzeglo powoli zaczyna klekac no i chyba wymienie z dwumasowka za 1-2 m-ce.Rozrusznik...
Z tym rozrządem to wydaje się być dobry trop. Aby nie dopasowywać teorii do problemu, przedstawię kilka obiektywnych faktów, o których zapomniałem napisać. Sprawdziłem termin wymiany rozrządu, półtora roku temu, tj. 60kkm - więc już wymiana. Rozrząd był oryginalny Fordowski. Nie wymieniałem (nigdy) pompy płynu chłodniczego (idąc tropem rozrządu, znalazłem...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Witam, mam pytanie otóż zdażyło mi się już z 2-3 razy, że poczułem smród z silnika spalonej gumy, po otwarciu klapy stwierdziłem, że to wina paska który ledwo chodzi czasami nawet się zacina (jeden pasek od sprężarki, alternatora itd) I ewidętnie na załączonej klimatyzacji ten pasek chodzi z owiele większymi oporami czasami nawet z zacinkami niż jak...
mondeo alternator alternator mondeo mondeo pasek
silnik elektryczny toyota prius lexia sterowniki interfejsu usterka nawiewu
p0491 p0492 lodówka samsung rl41pcih
Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS 2007 – masa przepływomierza 5-pin: skąd wychodzi przewód? Alarm zamrażarka Electrolux – sygnał dźwiękowy, wysokie temperatury, diagnostyka, modele No-Frost