Witam. Dzisiaj postrzępił mi się pasek wieloklinowy napędzający alternator i pompę wody. Sugerując się poprzednim paskiem kupiłem nowy 6 PK 1045. Kiedy zabrałem się do wymiany zobaczyłem, że na wale korbowym jest koło pasowe 6 PK (sześć rowków) a na alternatorze 5 PK (pięć rowków) i widoczne dlatego w starym pasku wystrzępił się jeden z klinów. Teraz...
Witam wszystkich i na wstępie jak zawsze: mam saba 900 2.0 16v 1994 przykładam się do założenia paska wielorowkowego, napędzającego, alternator, pompę wody, wspomagania i klimę. Wszystko jest na 1 pasku a kół pasowych jest ok 8 (poprzedni uległ zerwaniu) więc nie mogłem odtworzyć ułożenia. oże jakiś schemacik?
Test na wykluczenie alternatora przeprowadziłem następująco :Zdjąłem pasek napędzający alternator (i pompę wspomagania) i na chwilę uruchomiłem silnik - dźwięki nie ustąpiły. Złożyłem więc wszystko i pojechałem do mechanika który zainkasował 760pln.
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
Witam, Jako, że jest to mój pierwszy post, a wiedza ma na tematy mechaniczne jest prawie zerowa to będzie to ciężki dla mnie temat. Informacje podstawowe: Posiadam bmw e46 320 ci coupe 1999 r. Dwa dni temu pękł mi pasek klinowy napędzający pompę wspomagania i alternator. Powodem było padnięte łożysko na alternatorze które dosłownie się zatrzymało przez...
pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek. Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
Podczas pracy silnika na wolnych obrotach (ok.850 obr/min) wibruje mi pasek napędu alternatora. Pasek rónocześnie napędza sprężarkę klimy i pompę wspomagania. Zostal wymieniony pasek rolka prowadząca oraz napinacz bo takie byly podejrzenia, ale jednak to nie to powoduje wibrację. Objawia się to tym że po uruchomieniu silnika do czasu rozgrzania slychać...
Witam, Uporałem się ze zmianą paska klinowego na alternatorze. Przy okazji wymieniłem również pasek od pompy wspomagania. Mam jednak dziwny problem, ponieważ po wymianie, wraz ze wzrostem obrotów wydobywa się dziwny świst. Jeśli zdejmę pasek od alternatora tego dźwięku nie ma i wszystko jest w normie. Poruszałem samym kołem pasowym na altku ale wszystko...
Owik, Nie denerwuj sie. Mlodzi ludzie maja tendencje wierzyc swiecie we wszystko, co napisane w madrych ksiazkach i znacznie mniej daja wiary starym prykom. ZZdzisiuu, Jesli ktos ci zaproponuje taka "wymiane paska w poltorej godziny", to rob w tyl zwrot i szukaj prawdziwego mechanika. Nie chodzi tylko o wymiane sparcialego paska, ale o przygotowanie...
Ale żeś wymyślił. Przecież to sprzęgło z kołem dwumasowym ma wytłumić drgania silnika diesla, dodatkowo do wytłumienia drgań paska w większość samochodów masz wulkanizowane koło pasowe. Chyba kolega mnie źle zrozumiał, nie chodziło mi o sprzęgło i koło dwumasowe silnika, tylko o koło pasowe dwumasowe, z którego pasek wieloklinowy bierze napęd na dodatkowy...
Szukam i nie znalazłem samochód ze wspomaganiem. Wyciągnąłem już nawet pompę od wspomagania. I nie znalazłem nic co by przypominało napinacz z silnika 1,6 benzyna. Alternator ma luz osiowy przy dolnym mocowaniu więc on powinien służyć jako naciąg. Mam książkę jednak albo tam rysunek jest od wersji bez wspomagania albo u mnie są jakieś przeróbki bo nic...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Padło łożysko klimy niestety. Mam jeszcze takie pytanko. Pompa wspomagania po przejechaniu ok 15 km zaczyna delikatnie wyć. Kręci się kierownicą bez zmian. Czy to już pompa powoli mósi papa? Ooo..płynu jest max.
Trafiłeś, bo mało już kto pamieta ten program... na marginesie ci powiem, że mój rower niestety ukradli. A wracając do tematu, to w tego typu maszynach pasek obejmuje jeszcze jakąś pompę lub dwie i czasem jeszcze coś. Tak więc dochodzi jeszcze naciąg tego wszystkiego tak, by łożysk w altku nie ponaciągać. Albo paski są np. dwa obok siebie (miałem taki...
Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd pozdro :D Witam Zgadzam się z przedmówcą.Miałem ten sam problem tyle że w Suzuki.Wymieniony alternator, pasek - dwa tygodnie spokoju i od nowa. Przyczyną była pompa wodna. Pasek był poprzednio dociągany i wszystko wracało do normy. Niestety po 2 dniowym...
Nic nie piszesz o przebiegu auta i typie silnika. W 1,6 16V pompa wodna o ile pamiętam powinna być bezwzględnie wymieniana przy wymianie rozrządu a to 60 kkm. Napędzana jest z paska zębatego rozrządu a nie z paska wielorowkowego, który napędza pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji oraz alternator. Pozdrawiam
Sorki ale ty tam masz koło pośrednie na pompie wody i osobne paski na klime i alternator.
Pasek wielorowkowy raczej nie będzie piszczał. Sądzę, że on słyszy pisk pompy wspomagania. Ten pisk znika jak się zdejmie pasek bo podstawą pracy pompy jest praca alternatora.
Dokładnie chodzi o tą rolkę u góry. Nad napinaczem. Nad osią wału z alternatorem. Bliżej koła pompy wspomagania. Tylko z tego co widzę to chyba też jest napinacz. Proszę o potwierdzenie.
Najbardziej podejrzana, przy tych objawach, jest pompa wspomagania. Ściągnij pasek zobacz, czy pompa nie ma luzów lub czy płynnie się obraca. Dla pewności pokręć kołem alternatora (w jedną stronę "ciągnie" w drugą obraca się swobodnie). Jak będzie wszystko dobrze to podmień pasek.
Tam nie ma napinacza. Napina się pasek, razem z pompą chodzi też alternator. Z nim jest wszytko w porządku a obstawiam, że po takim większym naprężeniu i on by się zepsuł. Też myślałem, że pasek może być za bardzo napięty, jednak pasek się ugina pod palcem. Zresztą warsztat jest bardzo polecany, takie prawie ASO Mazdy, więc wątpię aby za mocno pasek...
Najpierw luzujesz napinacz tzn. popuszczasz tą śrubę (na pierwszym i na trzecim zdjęciu od wewnątrz 14 lub 12), potem kręcisz tą długą śrubą aż swobodnie zdejmiesz pasek. Dodam jeszcze że musisz poluzować także śruby które mocują pompę i alternator do konstrukcji. Dasz sobie radę, to proste.
Probowalem wymienic paski klinowe w moim aucie, ten ktory jest do klimy(krotki) wymienilem bez problemu. Natomiast utknalem podczas wymiany tego drugiego(dlugiego) z alternatora, pompy wodnej itd.. nie wiem jak poluzowac ten pasek. Z tego co zauwazylem to jest tam cos w rodzaju napinacza, ale nie jestem pewien. Co mam odkrecic zeby moc ten pasek wymienic?
Witam! Po wymianie: - pasek - gates 25,4mm - rolka pomocnicza Ruville - napinacz Ruville - pompa wody HEPU (wymieniona dopiero za drugim razem,a wiec odpada przy diagnozie) Po wymianie kompletu zaczął zjeżdżać pasek i obcierać o koło wielorowkowego paska alternatora. Pytanie do Was - czy wine za to może ponosić tłoczek i sprężyna, która jets w łapie...
Pasek na pewno nie jest nowy, tak samo napinacz. Zostałeś zrobiony w konia. Do wymiany ponadto górne koło rozrządu - kosmiczne wżery na zębach, ciekawe jak wygląda dolne. Pompy wody nie ma potrzeby wymieniać, w tych starociach była na zewnątrz, napędzana paskiem alternatora.
Nie wiem czy wszystko powiem Ci w kolejności, bo robiłem to w zeszłym roku, po raz pierwszy z życiu, nie mając o tym zielonego pojęcia. Może nie będzie to zgodne ze sztuką, ale może pomoże: 1. Płyn częściowo sam mi wyciekł, bo wałek w pompie się wyrobił, resztę płynu spuściłem. 2. Zdemontowałem maskę, bo nie było dojścia do wszystkich śrub. 3. Poluzowałem...
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Mam w samochodzie instalację około 1.5kW - 1.6kW, przewody 2 x 35mm2 + poprawki samochodowej instalacji na 50mm2. Alternator który mam 90A niestety się nie nadaje absolutnie, także u kolegi - to niech sobie nie zawraca głowy czymś mniejszym niż 150A. Najprościej to dospawać do koła pasowego/alternatora/pompy wody drugie kółko, zrobić mocowanie do drugiego...
Szacunek dla druciarstwa.A zamiast linki gazu użyj sznurka od snopowiązałki.Zamiast paska alternatora-rajstopy żony. Ciekawe co zrobisz z wtryskiwaczami.
Dziękuję za wasze porady.Pytałem o cenę koła na alternator,ok.110zł.Mogę sobie wyobrazić cenę koła na wał silnika.Odpowiadając elektritowi:koło pompy wodnej jest gładkie jak pisze marcys20,biegnie po rowkach paska.Dzisiaj napiąłem,jak mi się wydaje mocniej,alternator.Pisk ucichł.Może jest to związane z jakością pasków.Sprzedawca oferował mi pasek taki...
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
Ale sprawa wygląda tak, że pojazd jest bez paska alternatora, więc nie działa ładowanie i brak wspomagania to na 100%. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa z napędem pompy wody bo nie mogę obejrzeć naocznie pojazdu tylko sprawa mi wypadła że tak powiem "na telefon czy można nim jechać jak nie ma paska alternatora". Właśnie dlatego pytam czy pasek alternatora...
Jeżeli alternator jest sprawny a się nie kręci, to może się uszkodzić podczas pracy silnika. A czasami na pasku nie ma również pompy wodnej, obok wspomagania i alternatora? wówczas mogłaby się woda zagotować. Odnośnie samego napinacza, jeśli pasek nie chodzi po nim na całej powierzchni to może brakuje tam jakieś tulejki, podkładki ?
witam Od pewnego czasu mam pewien problem z hałasem podobnym do szeleszczenia po zapaleniu auta , gdy auto sie nagzeje około 90 stopnik ten szelest zamienia sie w delikatne gwizdanie wmomencie jak poleje wodą na pasek od alternatora to jak i na zimnym silnku i ciepłym wszsytkie odgłosy znikają , czy przyczyną jest tutaj pasek czy koła pasowe pewnie...
Witam . Mam identyczny problem z odpalaniem 1,5 dci. czasem kreci i nie odpali a za nestępnym razem bez problemu. Adrian daj proszejakiś namiar na priva JESTEM Z LUBLINA I MAM TEN SAM PROBLEM ZROBIŁEM JUZ MAŁE ROZEZNANIE. o_rest(at)onet.pl Dodano po 16 Scooter temat zszedł na pasek rozrzadu ale wrajac do wielorowkowego to i z tym tez miłem problem.Jak...
Witam. Kupiłem i przyciągnąłem escorta (1,6 ZETEC) z uszkodzoną elektroniką, ale ponieważ posiadałem model z tego samego roku (tylko mocniej skorodowany i bez klimy) więc przełożyłem komputer, immobilajzer i stacyjkę ... ruszył. Jednak mój stary ford miał o niebo lepsze przyspieszenie niż ten ... ten jest wołem. Przełożyłem dodatkowo przepływomierz...
Mam podobny problem,wracający z Poznania zaczął być słyszalny dźwięk delikatny pisk pomyślałem że to pasek po ok 5 km delikatnie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora,zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i stwierdziłem że pasek od alternatora a ni pasek od pompy wody nie ma dużego luzu,odruchowo sprawdziłem połączenia na alternatorze i było wszystko...
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
Zaczęło piszczeć i nie mogę dojść gdzie ? Wymieniłem łożysko rolki napinacza i bez zmian. Przykładałem drewniany trzonek w miejsca potencjalnie mogące wytwarzać ten pisk (alternator , 2 rolka , pompa wspomagania ) i nic tam nie słychać. Psiknąłem WD40 na wszystkie łożyska i też bez zmian , a w moim poprzednim aucie , jak prysnąłem preparatem na rolkę...
Witam. Posiadam VENTO 1.9TDI o oznaczeniu silnika 1z.Wczoraj wieczorem jadac sobie pekl mi pasek od ladowania i pompy.Przejechalem na tym ok 1,5km i samochod zacza klekotac,wiec go zgasilem.Dodam ze pasek pekl zaraz po odpaleniu,jak jeszcze silnik byl zimny.Wiec nawet nie zdąrzył dobrze sie rozgrzac-nie mial nawet 60" Co moze być przyczyną mojej usterki(klekotani,tego...
Witam, wczoraj wieczorem wpadłem w poślizg i wpadłem prawym bokiem w zaspy ze śniegiem z dosyć duża prędkością. Odpadła mi dolna osłona silnika i zerwał się pasek przy alternatorze. Przestało mi działać wspomaganie, alternator i pompa wody. Czy pompa wody i pompa wspomagania ładowana jest tym samym paskiem czy to może coś jeszcze ucierpiało w tym zderzeniu?
Jeśli ładowanie już się straciło to raczej alternator do wymiany, dopóki tylko gwizdał była jeszcze szansa na naprawę. O ile się całkiem nie zblokował i pasek chodzi to kilkanaście km bez świateł przejedziesz, ale bardziej bym się martwił, że alternator całkiem stanie i zerwie pasek, a bez napędu pompy wody to już daleko nie zajedziesz.
Ściągnąłem pasek, faktycznie sypał się (chociaż ma 4 miesiące), po zastosowaniu tego preparatu do pasków trzymał się tak dobrze, że małe kawałeczki rowków były wbite w koło pasowe pompy wspomagania. Ale jeśli chodzi o ułożenie paska to niestety ale założyłem go tak samo. Ponieważ, żeby go ułożyć wg schematu kolegi wyżej to po pierwsze pasek jest za...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy.
witam wszystkich czytających:) a wiec do rzeczy posiadam golfa 3 1.9 TDI i awarie polegającą na wyciekaniu płynu prawdopodobnie z pompy wody. Piszę prawdopodobnie bo płyn ścieka i kapie po pompie wspomagania, wjeżdżałem na kanał, wycierałem pompę wody i pompę wspomagania żeby sprawdzić skąd dokładnie wycieka jednak dalej pewności nie mam ponieważ jest...
Witam ponownie. Okazało się że dziwne odgłosy nie dochodziły z pompy. Na początek mechanik obstawił koło pasowe (amortyzator drgań), ale po zdjęciu paska okazało się że jest luz w alternatorze, "wysypało" się łożysko no i koło też miało już spory luz. Po wymianie alternatora, koła pasowego i paska hałasy ustały. Pompa też przestała cieknąć jak temperatura...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
Moim zdaniem podczas wymiany paska wyjąłeś/bądź uszkodziłeś jakieś gniazdo/wtyczkę przy silniku. Sprawdź podpięcie wszystkich przewodów, czujnik położenia itp. Sprawdź czy zerwany pasek nie uszkodził jakiejś wiązki. Jeżeli wszystko ok to możesz pod diagnostykę podłączyć oraz sprawdzić napięcia w kluczowych miejscach auta, sprawdzić zasilanie pompy paliwa...
Na szczęście, to nie była upg. Po wymianie wężyka od chłodzenia który wspomniałem powyżej auto chodzi bez problemu. Nie rozbierałem Fast Idle Control Valve bo sprawdziłem ten element zgodnie z książką serwisową i wychodzi na to że działa ok, tak samo Idle Control Valve. Ciekaw jestem w jaki sposób pęknięcie tego wężyka mogło spowodować missfire i niemożność...
Pompa napedzana jest paskiem klinowym z walka rozrzadu. Pasek napinany jest oddzielnym napinaczem. Alternator napedzany jest drugim paskiem klinowym z pompy wody. Ten pasek napinany jest przez odchylanie alternatora. Oczywiscie, mowimy o R5. W Super5 pompa i alternator sa napedzane jednym paskiem, napinanym przez odchylanie alternatora. W obu przypadkach...
Cześć! Sharan 1.9tdi AFN (z klimatyzacją automatyczną) aktualny przebieg 215 tys. - dotychczasowe potwierdzone wymiany pasków: - pierwsza po 95 tys. - druga po 155 tys. Czy trzeba go już wymienić - plus dodatkowo rolkę napinającą i rolkę prowadzącą - oraz przy okazji pozostałe dwa (???) paski: - jeden od pompy wspomagania kierownicy - drugi od alternatora...
To było by za proste. Tam jest jeszcze poło pasowe od pompy wodnej którego na tym rysunku nie ma. Ale mam wrażenie ze jet błąd w dokumentach samochodu bo coś mi sie tu nie zgadza.
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Proszę o podanie rozmiarów paska klinowego do napędu pompy i alternatora, do Volkswagena Caddy diesel- najstarszego modelu, takiefo jak na zdjęciu (zdaje się, że ten sam sinik/pasek był używany w modelu VW Golf1).
Jeśli bez klimy to /teoretycznie/ 5 PK 950. Napędza Pompę wody, alternator, wspomaganie.
Bylem sprawdzic i podczas krecenia kierownica napewno pasek piszczy na kole od pompy wspomagania.. po dodaniu gazu na 1500 tys drgaania nadal sa ale duzo mniejsze a przy 2000obr praktycznie stoi w miejscu napinacz ale jeszcze minimalnie drzy :P
Rozwiązywałem podobny problem rozrywania paska alternatora, pompy wody i wspomagania w fordzie. Też miałem wyciek na wale silnika po stronie pasażera i okazały się wyrobione panewki na wale, koło pasowe wpadało w wibracje i rozrywało pasek. Myślę żeby autor sprawdził luzy na kołach pasowych i sprawdził czy rolki oraz alternator, pompa i inne łatwo się...
Przepustnica idealna wyczyszczona na lustro ustawiona do momentu żeby się nie zakleszczała , pompa nowa (oryginalna) zresztą na lpg to samo. Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało .Czasami wszystko jest ok. ale zdarza się to może raz w miesiącu . Zresztą jakby było coś nie tak mechanicznie , albo któryś z czujników by szwankował to po ściągnięciu...
witam wszystkich, dzisiaj podczas jazdy pękł mi pasek od pompy wspomagania, wspomaganie natychmiast przestało działać i zapaliła się czerwona kontrolka ładowania akumulatora przejachałem jeszcze kilka kilometrów i wyłączyłem go. I teraz się zastanawiam czy próbować wrócić samodzielnie do domu (czas jazdy ok 40 minut) czy holować go. Czy pasek napędzający...
To powiedzcie co bo zrobione jest: sprzęgło w alternatorze -350zł szczotki w alternatorze - 80zł łożyska w alternatorze - 120zł pompa klimatyzacji - 250zł napinacz - 120zł wszystkie rolki - 400zł pasek - 50zł robocizna - 500zł Razem 1870zł I jak huczało tak huczy już nikt nie wie co zrobić. Jeśli macie pomysły co może być to napiszcie.
jednak klientowi nie można wierzyć. Rozrząd przestawiony o 3 zeby. Pompa wysokiego cisnienia była nieszczelna. Teraz silnik działa, ale głośno pracuje. cos grzechocze. czyli jeszcze rozbieranie pokrywy zaworów i moze sprawa sie wyjasni
neronik to wiem ze ac trza wywalić tylko dobranie paska bedzie nie lada wyczyn, bo wydaje mi poza tym ze alternator i pompa wspom. bedzie mało "opasana" i pasek bedzie sie slizgał :)
A zobacz czy ci alternator nie stanął i nie zablokowało paska, bo przecież pompa wody nie wygina się bez powodu. Zresztą dziwne że pasek nie spadł a strocił się na krzywym wałku pompy.
może być masa usterek ,pasek alternatora bądź napinacz , głownie on piszczy nie jest ząbkowany jak rozrządu , napinacz rozrządu , pompa wody objawy nie ubywa płynu w chłodnicy , samochód się nie grzeje? i piski z alternatora
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
Witam. Zerwał mi się pasek alternatora i aby go wymienić muszę ściągnąć najpierw pasek od pompy wspomagania. Problem polega na tym że nie mam pojęcia jak poluzować ten pasek, aby go zdjąć. Proszę o podpowiedź jak tego dokonać.
Właśnie wróciłem z warsztatu i co się okazuje... Napinacz paska i Alternator za jednym zamachem Ja to mam szczęście.... Oczywiście w alternatorze tylko słabe łożysko ale i tak trzeba wymienić cały.........
Nie chce amperomierza ani nawet woltomierza kontrolka jest najlepsza ponieważ w przypadku kiedy mam zerwany pasek między wałem pompą wody i alternatorem od razu o tym wiem mama sygnalizację. A jak nie popatrzę na voltomierz co w czasie pracy jest oczywiste to będę jeździł do czasu aż mi się woda zagotuje. Kto ma jakiś pomysł ?
Dobra byłem u mechanika,pasek dobry tylko może być jakiś napinacz albo kolo albo jakieś łożysko. Jeszcze jakbyś mógł mi podpowiedzieć jak działa "ssanie" w takim Clio. Mam bowiem urwana linkę od tego i chciałbym się dowiedzieć czy ona ma ciągnąć czy pchać to "coś" od ssania na pompie paliwa. Wydaje mi się że powinien ten mechanizm nawet teraz pracować...
Jedyny element mocno powiązany z temperaturą, to pompa wody (po za nagrzewającymi się samoistnie padniętymi łożyskami). Ściągnij pasek , zakręć alternatorem, pompą, posprawdzaj, czy któreś z nich nie ma luzu.
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. W VW jest taki mały myk, że zdejmuje się pompę, alternator i jeszcze podstawę pompy i nie trzeba rozpinać rozrządu, trochę więcej roboty ale nie trzeba ustawiać potem nic.
Hej Wkutek awarii i konieczności szybkiej naprawy po zerwaniu paska alternatora mechanicy odkręcili mi napinacz i pasek od klimy, było to w styczniu. Chciałem go dziś przekręcić, ale nie ma tam jak włożyć ręki ani klucza... Napinacz włożyłem na miejsce, ale co dalej ? Jak tam dojść ? Demontaż pompy wspomagania i od góry ? Jakimś sposobem od dołu ? Pomocy...
O czym mówisz? Fabrycznie to tam nie ma koła klinowego tylko koło na pas transmisji... Jakie ktoś sobie dorobi takie założy. Ja mam koło na dwa paski szescioklinowe do napędu pompy hydrauliki, kompresora i alternatora oraz dwa większe jednoklinowe do napędu przekładni redukcyjno-kątowej skrzyni biegów. 993616
Pasek mógł się zerwać jak nie ma również wspomagania. Jest on wspólny dla alternatora i pompy wspomagania, pierwsze bym właśnie jego sprawdził.
Byłem na przeglądzie, diagnosta zaprosił mnie pod auto i pokazał, że wycieka płyn chłodniczy z okolic pompy wody. Na początku ubywało go ~100ml na 2 tygodnie. Aktualnie schodzi cała widoczna część w tydzień. Chcę wrzucić auto do mechanika, ale że przez podwyżki cen problem z kasiorą, to prosiłbym ładnie kolegów o opinię ile oni by wzięli pi-razy-oko...
Silnik 1,4 KFX. 98r. Najbardziej pasuje mi 1 obrazek. OK, czyli dwa paski. Najpierw luzujesz alternator, ściągasz pasek, potem luzujesz napinacz i zdejmujesz ten od wspomagania. Poprawne napięcie tego w "warunkach domowych" może być problematyczne, bo jest do tego specjalny przyrząd. Wartość naprężenia paska: 102 jednostek seem. Napinanie za pomocą...
gdy silnik jest odpalony pompa wspomagania pracuje caly czas, napędza ją najczęsciej ten sam pasek klinowy co od alternatora, obroty pompy zmieniają sie razem z obrotami silnika. Pozdrawiam! Filip
Raz piszesz, że rozrządu nie ruszałeś, za chwilę że mechanik sprawdził rozrząd na oko i przestawił o jeden ząbek. Jedź do serwisu, a nie do "pana Edzia" i niech sprawdzą rozrząd jak się patrzy - na blokadach, bo na oko to można było było w Polonezie ustawiać, tu masz 2 wałki i niczego na oko nie da się ustawić. Jeśli chodzi o czujnik to do sprawdzenia...
Silnik do ostatnich swoich dni pracował bardzo dobrze, jednakże auto zrzuciło pasek alternatora i chłop w garażu założył drugi. Silnik popracował 10 sekund. Problem rozwiązany.
Witam przepraszam ze zakladam nowy temat ale nie moge znalesc pasujacego do mojego problemu. Klient przyprowadzil mi carisme 1.9 DID po wymianie rozrzadu ktory sam robil nie chce zapalic. Komputer napewno sie polaczyl bo pokazuje kazda odpieta kostke a po skasowaniu pokazuje tylko uszkodzona swiece zarowa. Rozrzad napewno dobrze ustawiony brak punktu...
Stary był pewnie źle włożony. Rolka prowadząca ma być pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania.
Pasek alternatora sprawdź - wymień , pompa sporo prądu potrzebuje.
Silnik jest najprawdopodobniej z golfa 3 1.9TDI 90KM. Czerwony bagnet oleju i metalowa mała pokrywa zaworów, egr mechaniczny (na podciśnieniu), mechaniczna pompa wspomagania, pompa wody na pasek, alternator 70a, skrzynia biegów z wybierakiem na linki. Numery silnika oraz głowicy mogę podać tutaj dopiero jak silnik wyczyszczę z oleju i piachu ponieważ...
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Kup UPS jak do komputerów, śrdniej-wiekszej mocy. Na UPS 200 Wh długo pociągniesz. Jak go doładować przy braku zasilania? Może lepiej pociągnąć 12 V z samochodu , a przetwornicę postawić w mieszkaniu? Zapewne będzie potrzebne mniej niż 80 W, więc kabel nie musi być przesadnie gruby. Dodano po 1 silnik samochodu zaprojektowany na osiąganie dziesiatek-setek...
Pasek wygląda na dobrze naciągnięty. Jak odpaliłem i zajrzałem pod maskę to pasek sie nie obracał tylko piszczał. Drugi raz jak odpaliłem i przygazowalem trochę to zaczęły sypać sie iskry najpierw z koła której jest chyba od pompy a potem z kola alternatora. Wyglądało to jakby iskry wychodziły spod paska. Za trzecim razem odpaliłem i pasek już nie piszczal...
A więc tak, nie jest to ten alternator. Mój z przodu jest na pasek mikro a z tyłu ma jeszcze jedno kółko i napędza kompresor. Demontaż zajął 1.5h bo wszystko dobrze rozplanowałem. Mocowany jest na jedną śrubę od dołu 14" z zakrętką na "kontre" i jeszcze jedną zwykłą wkręcaną w (silnik chyba) też na 14". To tylne koło to chyba vakum pompa. oto on :
Dziękuję za odp. Założyłem pompę wody Hepu P094 nową taką wg. katalogu patrzyłem na numer silnika, ma taką samą ilość zębów bo 2 razy liczyłem 20 zębów. Mój nr. silnika na bloku to 6712641a pompa jest taka sama jak tutaj: tylko ja mam ją od kogoś innego. Tak masz rację były dwa rodzaje pomp. Gdybym założył inną o innej liczbie zębów najprawd. by przeskoczył...
Czegoś nie rozumiem, ten cały "osprzęt", napędzany paskiem alternatora to sam alternator - którego w żaden sposób wykluczyć się z życia pojazdu nie da (zasilanie elektryki silnika, niezbędnej do zapłonu i kontroli emisji spalin), zasilanie prądożernego oświetlenia, układu wentylacji wnętrza, układów bezpieczeństwa oraz pompa klimatyzacji - która potrzebuje...
Witam wczoraj wymieniłem pasek od alternatora bo strasznie piszczał. Po wymianie okazało się ze nadal coś popiskuje na wolnych obrotach powyżej 2 tys przestaje. Piszczenie dochodzi z okolicy napinacza, pompy. Nie dasie tego dokładnie zlokalizować!! Może to wina Przegwintowania napinacza bo nie miał wcale gwintu? ale mimo wszystko pasek chodzi na swoim...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka. Drugim problemem było...
Tucson - przebieg 7 tys. , przy wiekszych skretach kierownica, zatrzymuje sie pompa wspomagania-pasek slizga sie po kole,momentami zapala sie kontrolka ladowania tak jakby rowniez zatrzymywal sie alternator. Czy to swiadczy ze zaciera sie pompa?, pasek naciagniety prawidlowo,poziom plynu prawidlowy bez wyciekow. Rowniez czasami przy malych skretach...
Chyba przekombinowujecie sprawę. Ale jeśli już poradzisz sobie z mocowaniem to, czy masz obrotomierz? Jeśli tak to jak zapewnisz jego działanie. Jeśli dobrze pamiętam to wspomaganie hamulców jest napędzane z paska rozrządu. a możesz mnie oświecić ?? chodzi o przełożenie?? przecież obroty będą takie same, wspomaganie hamulców w dieslu nie jest z paska...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Dopiszę tak od siebie z moich doświadczeń. Alternatory VALEO w tych samochodach wytrzymują ok 120 tys km. Potem wymiana na nowy. Zbyt mocno naciągnięty pasek sprawi że stopa alternatora wyrwie się z bloku. Jak wymieniacie alternator to zróbcie pod stopę podstawkę z blachy 8-10 mm przyspawajcie do niej stopę alternatora - i przykręćcie to 3 śrubami -...
Witam wszystkich szanownych frumowiczów . Wiem że wiele jest już tego tymu problemów na forum lecz pomimo tego postanowiłem założyć nowy temat. A mianowicie posiadam scenica 98 dti, moje problemy z autem zaczęły się o urwanego uchytu pompy paliwa. Gdy uchwyt pękł mechanik stwiedził że trzeba wymienić całą głowice lub spawać starą. Postanowiłem kupić...
Witam, czy do zdjęcia alternatora z XP 1.6 hdi z klimatyzacją jest możliwe wyjęcie alternatora od góry? Z tego co się dowiedziałem alternator ma 4 śruby. Czy prócz pompy wspomagania/dolotu i węży do IC/paska jest coś wymagane do demontażu? Dostęp do śrub od góry widzę, że jest ok. natomiast jak wygląda sprawa od spodu? Wydaję mi się, że 1 śruba to rolka,...
Kupiłem C328 i zauważyłem , ze koło pasowe pompy wody nie jest w jednej płaszczyźnie z kołem pasowym wału i alternatora. Jest dość znacznie cofnięte w stronę rozrządu tak że pasek klinowy chodzi krzywo. Co może być powodem ?
musisz odpiąć te węże.Masz tak-jeden idzie do dóry,mniejwięcej naprzeciw osłony paska rozrządu idze go odczepić od rurki.Czasami się daje go odkręcić od vacumpompy-krotki klucz 24.Drugi wężyk jest (od dołu)przykręcony drążoną śrubą na klucz 14 mm (uwaga na dwie podkładki miedziane).Trzeci wąż od dolu -wystarczy zluzowac opaskę.Ważne-podstaw naczynie...
Witam zrobił mi się problem po małym remonciku. Postaram się jak najdokładniej opisać go, a mianowicie zabrałem się za wymianę pasków klinowych przy okazji wymieniłem rolki napinaczy od klimy i od alternatora jak tak już zacząłem wymieniać myślę sobie to od razu zrobię małe regeneracje rozrusznika i alternatora. Z rozrusznikiem nie miałem żadnych problemów,...
Gdyby pompa potrzebowała 50 KM, to ileby zostało do napędu samochodu? Pompa z reguły jest napędzana paskiem, tym samym co alternator. Czasami może być na zębatkach od wału korbowego.
Mam pytanie czy to możliwe, ale po kolei: Pod sklepem przy uruchomieniu silnika brak wspomagania kierownicy. Podjechałem pod dom zgasiłem i zapaliłem kilka razy, to samo pasek cały więc do mechanika i stwierdzenie że to alternator. Wymiana na nowy, ale po wymianie dzwoni do mnie i mówi że nie odpala bo poszedł komputer pompy, immobi więc wymienił "pestkę"...
Żartujesz? :) Patrząc od przodu; Zakładasz na pompę wody, z lewej strony idzie prosto do dołu na koło alternatora, prawa strona na koło pasowe wału korbowego, pod kołem wału idzie na rolkę napinacza i wraca do kompresora klimy, pod kompresorem idzie poziomo do alternatora. Narysować? :)
Już wymieniłem. Trzeba najpierw ściągnąć pasek wielorowkowy odciągając rolkę napinacza. wsadza się klucz na śrubę i tak jak do odkręcania odciąga się ramię. Następnie Trzema śrubami odkręca się pompę wspomagania (dwie są od strony koła napędzającego a jedna od przeciwnej. Węży się nie odczepia. Odchyla się ją na bok i odkręca alternator. Ja nie mogłem...
Witam wszystkich zorientowanych w temacie. Opiszę krótko jaki mam problem. Pacjent: ford fiesta 2002 rok silnik 1.4 tdci duratorq 50 kW. Klient zażyczył sobie pełny przegląd czyli: rozrząd(pompa wody,rolki,pasek),wszystkie płyny i filtry. Wszystkie części z górnej półki. Następnie wymieniliśmy koło wału paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą,kompletny...
Mi kiedyś też piszczał pasek(wieloklin) w e36. Różnych sposobów próbowałem, od smarowania paska sprayem do pasków do wymiany koła pasowego alternatora. Wymiana paska nie pomogła, wymiana koła pasowego nie pomogła. Okazało sie ze koło pasowe pompy wspomagania było tak śliskie i wygładzone ze nie obracało się jednakowo z innymi napędami. Pomógł mi w tym...
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Witam, kupiłem silnik Andoria 1hc102 s15, ale ma zamontowaną pompe wody i chłodnice z wentylatorem. W silniku nie ma kompresji ale wymieniam cylinder, tłok, pierścienie, nowe uszczelki i głowica do planowania. Ale zastanawiam się czy taki zestaw chłodzenia jest potrzebny dla tego silnika, bo jak wiem to chłodzenie powinno się odbywać wyłącznie przez...
Witam, Mam problem z moim Movano 2.5 115 KM G9U 720, otóż przejechałem nim ok. 90 tys. km (w sumie auto ma niecałe 300 tys. przebiegu), w tym czasie wymieniałem co najmniej 8 razy rolki (prowadząca i napinacza) i pasek. Raz wymieniałem również napinacz oryginał Renault. Wszystko jedno czy rolki BTA, INA, SKF czy FAG nie wytrzymują wiecej niż 5-8 tys....
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Strzępy paska mogły się dostać do rozrządu i przestawiony. To znaczy ? Pedał wpada w podłogę, czy jest twardy ? Twardy, tam jest pompa vacuum na alternatorze.
Witam. A więc tak, od samego początku zakupu auta ok 2,5 lata temu z pod maski było słychać typowe tyrkotanie, na początku został wymieniony cały rozrząd z wszystkimi paskami i napinaczami, później wymieniona na nową pompa wspomagania ( stara padała i się tłukła) lecz dźwięk pozostał.. Później wymieniłem przewód hydrauliczny od pompy do maglownicy bo...
Kolego Gerri nie jest prawdą że mi się nie chciało napisać ani modelu ani rocznika, nie pomyślałem że te dane są tak bardzo istotne. Chodzi o Mercedesa Vito W 638, silnik 2.0l 112 129KM w benzynie. Rok produkcji 1997 (1996 - 2003) r.nadwozie Autobus. Obecnie ma założoną instalacje gazową LPG Poprawiam, chodziło mi o 20 000 km. Vito 111 CDI, 2,2 l, 80...
Zluzuj pasek popuszczając napinacz którym jest alternator.
SDi ma elektroniczny pedał gazu i pompę wtryskową z elektromagnetycznym nastawnikiem dawki i przestawiaczem kąta wtrysku, ma przepływomierz, egr i wtrysk sterujący, no i ma bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów, bez komory wstepnej Czyli ma ecu. Jak u mnie. Heh. Niemiecka kombinacja . Czy jest możliwe ,aby urwany przewód w kolorach biały,z czerwonym...
Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich (a ja w takich mieszkam). Całość powstała praktycznie...
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam Zużyte łożyska w alternatorze wyją, możliwości są dwie - zeskosowane mocowanie alternatora, koła pasowe wału, altka i pompy wodnej nie są w linii, zużyte...
Drgania i wibracje paska klinowegolub napinacza/zeskakiwanie paska klinowego<br/><br/>Witam może komuś przyda się i oszczędzi kilka zł. <br/> <br/> <br/>Po wymianie napinacza paska, pompy wody i rolki. <br/> <br/>Sprawdzeniu reszty urządzeń pracujących na tym pasku. <br/>Dźwięk nie ustał. <br/>Problemem...
[quote="senek"]wirnikiem od alternatora nie mogę przekręcić przy założonym pasku. Sprawdz najpierw czy na alternatorze masz tzw wolne kolo, bo jak piszesz auto jest z 1996r, a tam byl montowany diesel z pompa wtryskowa a nie na pompo-wtryskiwaczach i alternator mial sztywne kolo.....
Co to znaczy "szlaczkiem"? Nie ukrywam, że najlepsze byłoby jakiekolwiek rozwiązanie do wypróbowania, gdzie nie trzeba wyciągać altka z auta. Rozwiązania polegające na przezwojeniu (mam dwa stare stojany) to raczej wersja o którą można się pokusić mając chociaż ponad 50% szans na sukces. To wyjmowanie altka odbywa się w moim przypadku za każdym razem...
Witam posiadam samochód VW Golf III 1,9D rok 1994. Zwracam się do forumowiczów z zapytaniem o możliwą przyczynę konieczności częstej wymiany paska wieloklinowego (to ten biegnący przez rolkę alternatora). Pasek wymieniam średnio co 5 tys km, przy czym jest on już poszarpany oraz wytarty od strony rowków. Pasek zaczepiony jest o alternator (działa jako...
Witam Problemem jest piszczący pasek wieloklinowy na wolnych obrotach przy pełnym skręcie pompę wspomagania aż blokuje gdy koła są na wprost słychać jakby pompa się męczyła i pasek dostaje większych wibracji niż w innym aucie (takim samym modelu), wspomaganie działa troszkę słabiej. Został wymieniony sam pasek, napinacz, pompa wspomagania, przewody...
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Witam!!! Mam następujący problem... Mam scenica 97 rok. Auto miało kiedyś silnik F8Q 1.9 DT niestety przy prędkości 150 km/h zamknął się termostat i auto momentalnie się zagotowało i zatarło, ale nie o to chodzi... Mianowicie... Szukałem podobnego silnika zwykłego DT na mechanicznej pompie ale nie było nic całego w dobrej cenie i dobrym stanie. Kupiłem...
Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący. Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem. Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał...
witam. mam vw polo 1.4 benz 9n3 2006. siada mi pompa klimatyzacji i nie jestem w stanie jej teraz naprawic. czy moge ja pominac zakladajac krotszy pasek klinowy? jest to w jakis sposob realne? Dodano po 4 a druga sprawa w serwisie sprawdzili mi ;adowanie akumulatora w samochodzie. bylo za male prawdopodobnie alternator bo strasznie sie grzal. po jego...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Witam wszystkich. Mam problem a dokładnie dwa ze swoją meganką , jeżeli napisałem w złym dziale to przepraszam (o ile są działy) ale wracając do tematu: 1. Któregoś pięknego dnia gdy odpaliłem Renie to usłyszałem tak jakby "buczenie" chodź bardziej bym powiedział "wycie" z prawej strony silnika , plus cykanie - wszystko wydobywa się tak jak by od pompy...
Witam zerwał mi się pasek w puncie I 1.1 od walu który napędza alternator samochód mi zgasł a po wymianie paska na nowy nie chce odpalić ! Iskra jest paliwo z pompy tez
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
W c330 pasek 13mm, czyli A jest do pompy wodnej i alternatora, pasek 17mm czyli B do sprężarki. Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Czy naprawdę uważasz, że dorobienie dwóch dużych kół na pasek wielorowkowy i dołożenie napinacza może być bardziej oczywistym rozwiązaniem niż dokupienie jednego małego...
Czy winą za piszczenie może być wytarte kółko alternatora, czy pasek klinowy np:kiepskiej firmy?Był wymieniany w listopadzie 2005.W Lanosie nie ma napinacza Witam. W moim lanosie też coś piszczało i szumiało po wymianie paska slternatora. Czepiałem się chyba wszystkiego: alternatora, pompy wspomagania, kół pasowych. Jednak dobrze, że miałem jeszcze...
Witam, Mam problem z paskiem wieloklinowym zerwało mi ten pasek i teraz sie zastanawiam jakim torem ten pasek powinien iść ? Mam olbrzymią prośbe do osób które posiadają taki silnik w swoim VW lub fachowców którzy posiadają taka wiedze o podpowiedz jakim torem ma iść pasek dodam że pasek jest osadzony na kole wału korbowego ,kole pompy wodnej,koła alternatora...
Panowie!Alternator w wersji od Caro jest od kilku lat w sprzedaży jako dedykowany do C-360 i c-330 z maleńką modyfikacją (długa oś montażowa w uchwyty od prądnicy) w cenie ok 280 zł.Jako informację podam,że alternatory od wszystkich typów polonezów idealnie nadają się do wszystkich ciągników serii Ursus i Zetor(do kupienia w autoszrotach za marne 30...
Takie samo rozwiązanie miał poprzednik Trabanta,czyli P-70 . Dodatkowo cały zespół był umieszczony na przedłużeniu wału korbowego... Obecne rozwiązania w nowo -projektowanych samochodach tzw concept-carach idą dalej: Likwidacji ulegnie prawdopodobnie cały zewnętrzny osprzęt silników napędzany paskiem,a wszystkie te funkcje będzie realizował multiblok...
no wy tu gadu gadu a ja wlasnie po 2 dniach pracy skończyłęm rozrząd w moim SEACIE TDI 99 rok tak jak pisałem na początku postu. Pozwole sobie na kilka przemyśleń. 1. Nie trzeba było żadnych blokad serwisowych, specjalnych . 2. Pompę wtryskową zablokowałem wiertłem fi 6,5 mm. 3. Koło rozrządu zablokowałęm kołkiem drewnianym wbijając go między nie a...
Na bank to nie pasek. Ale ponieważ temat mi powraca zaiteresowałem się nim - głównie ze wzgl. na przestoje. Akcja jest taka: odpalam, idzie wyjątkowo ciężko potem siwy dym i spalony pasek. Jestem na kilku forach Suzukowskich i kilka samochodów tej marki mam ale ten jeden jakiś nieznośny. Pytanie do Sz.P. czy to łożysko pompy wodnej czy może być coś...
Wita, mam pytanie, niedawno zmieniałem pasek klinowy alternatora przy temperowce , stary ciagle piszczal, po wymianie nie bylo roznicy tylko tyle ze chodzil i ladowanie bylo, czy to jest wina alternatora a mianowicie łozysk, czy tez pompy wodnej ktora moze co jakis czas blokowac... >?
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Witam Wszystkich, to mój pierwszy post - mam leciwego Dodga Grand Caravana 3,3l prod. 1996 (gaz zwykły). Kupiłem go bo mam małe dzieci i potrzebuję dla nich przestrzeni - zakup był tani ale liczyłem się z naprawami. Wiatrak miał spięty na krótko i poprzedni właściciel powiedział że jest tak dla bezpieczeństwa ale w zimie mogę go rozpiąć i sam się załączy....
Alternator z jednej strony czyli od tyłu samochodu ma przykręcone koło paska klinowego natomiast od przodu wentylator chłodzenia silnika. Można wyjąć alternator odkręcają wcześniej wentylator i pozostawiając go w obudowie. Trzeba zdjąć gruby wąż którym zasysane jest powietrze do chłodzenia silnika, dopasować klucz (najlepiej z przegubem bo miejsca mało),...
Witam mam pytanie dotyczące paska w saabie900 1994 poj.2.0 16V.A mianowicie czy taki pasek napędzający pompy: wspomagania,wody,alternatora jest dostępny w każdym motoryzacyjnym oraz czy w tym ż sklepie dostanę każde koło pasowe.Dziękuje z góry za zainteresowanie i pomoc.
Mianowicie prądnice w traktorach są budowy zamknietej a alternatory wentylowane. I tu jest problem bo uzwojenia chwytaja kurz i ziemie i obrastają i o dziwo sie nie palą z przegrzania tylko uzwojenie koroduje- zielenieje.I albo sie upala albo zwarcie z rdzeniem robi. Nawet z Zetorach i MF. Diody obrośniete brudem o dziwo sie nie pala. Większego zużycia...
Witam, po przeczyszczeniu silnika, wyrównaniu szczotek... popmpa chodzi do dnia dzisiejszego, silnika niedobierałem choć miałem taki zamiar. Myślę nad innym rozwiązaniem a mianowicie, chce dokupić pompę manualną tzn zwykłą na psek klinowy... ceny zaczynają się od 30zł.... Chcę dorobić mocowanie pompy i podpiąć się pod alternator paskiem klinowym, koszt...