Okazało się ze zerwał się pasek rozrządu.
Opisz, jak wymieniłeś pompę i ustawiłeś rozrząd oraz napiąłeś pasek.
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
A pasek klinowy to tam jest i się obraca?
Jak ustawić pasek rozrządu do Forda Focus 1.6V benzyna 1998r?
Przyłóż liniał do kół, i zobacz czy koła licują .
Albo za krótki pasek ktoś założył.
Mechanik ma rację są paski i paski. Za 30zł i 100zł :) Jeśli sie chce tanio to wymiana co 3mies :) Jeśli koła pasowe są ok to dali Ci g___y pasek,słabej jakości :) Także czasami nie warto oszczędząć na niektórych częściach :) Bezawaryjności życzę ;)
Może masz przestawiony zapłon albo pasek rozżądu ci ktoś źle założył...
Trzeba zdemontować pasek rozrządu
Zrzuca pasek osprzętu i sprawdź. Ale to jakby powietrze przez nieszczelność się wydostawało.
Ja mam Forda focusa rocznik 2003 o przebiegu 60 tyś km. Czy przy wymianie paska patrzymy na przebieg (mógłbym jeszcze 40 tyś przejechać) ale czas to jest 10 lat użytkowania więc czy mam wymieniać już pasek czy nie?
sprawdz czy po zalączeniu kręci się kolo napędowe sprężarki klimatyzacji. Prawdopodobnie jest zatarta(kłania sie serwis coroczny klimatyzacji) i dlatego wstrzymuje ci pasek.
Wszystko zależy od tego w jakiej pozycji były zawory zablokowane w trakcie gdy ci pasek przeskoczył ,myślę ze nie powinno być problemu wyczułbyś gdyby doszło do uderzenia ,a czym odkręcałeś kluczem pneumatycznym czy ręcznym.
Właśnie pasek nie zerwało Dodano po 47 A co to może być pasek cały
Tylko pierwsze focusy mk2 1.8 kkda miały rozrząd na łańcuchu rocznik do 2006. Jeśli młodszy na pewno pasek.
Z reguły są zębatki lub paski zębate.
Wiem widziałem tylko że tam jest pokazane jak zablokować rozrząd i na zablokowanym zmienic pasek a ja mam zerwany muszę wszystko od nowa ustawić
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Na paskach kontrolnych z generatora może tego rozmycia ostrości nie widać, ale na pewno wystepuje. A jak jest na obrazie kratownicy? Pozostaje sprawdzić i najlepiej wymienić podstawkę kineskopu jeszcze. To rozmycie obrazu po starcie i stopniowe nabieranie ostrości może świadczyć o wyekspoatowaniu kineskopu. Zwiększałeś napięcie focus na trafo?
Witam mam prośbę muszę założyć pasek wieloklinowy do Ford focus mk1 1.6 benz. Nie wiem jak mam to założyć na te koła potrzebuje pomocy i najlepiej schemat.
A jak odpalałeś auto w mrozy? Może na linkę i pasek przeskoczył.
Pasek po świętach do wymiany. + śruba na wale.
Tam masz pasek samonapinający. Stary tniesz. Nowy kupujesz z przyrządem do zakładania.
Przy tych objawach to w pierwszej kolejności pasek napędu alternatora i jego napinacz.
Okazało się tak naprawdę, że kończył się rozrząd, pasek strzelił. Dziwne, bo pasek miał około 50 tys.
A pasek czasem sie nie ślizga
Witm, Zakupiłem nie dawno Focusa i dziś zaczoł mi piszczeć pasek klinowy. Wogóle się na tym nie znam. Czy ktoś mógł by mi napisać dlaczego może piszczeć. Dziękuję i Pozdrawim!
pasek sprawdzałem jest wszystko dobrze
Jak zdjąłem górną obudowę suchego paska, to on się nie kręci niestety, więc raczej zerwał się pasek dolny mokry i pewnie z tym również poszły zawory.
Ładnie, bardzo ładnie 58 cali ... to tak jak by powiedzieć Ford, taki na czterech kołach ... Mondeo , Sierra a może Focus.
Pękł mi pasek ,a musiałem jechać Rzeszów Zakopane.
Albo źle założony pasek, albo źle poskładany rozrząd.
Sprawdż stan i naciąg pasków klinowych, potrafią piszczeć będąc luzem. Innym powodem może być słabo naładowany akumulator, który mocno obciąża alternator i nieco zniszczony pasek się ślizga. pozdrawiam
Przestawiony rozrząd oddziałuje w całym zakresie obrotów. Mam nadzieję, że kiedyś ten samochód jeździł dobrze i masz porównanie. Bardzo luźny pasek to też trochę prawdopodobne.
pasek i roki nowe . cały napinacz wymieniłem
Trzeba maskę otworzyć i zajrzeć. Nie trzeba się znać aby popatrzeć czy coś nie zwisa itp. i zlokalizować bardziej po dźwięku skąd dochodzi. Alternator to po lewej taka okrągła skrzynką metalowa na której właśnie jest pasek, zobacz w tym miejscu.
a sprawdziłeś pasek rozrządu czy przypadkiem nie został zerwany???
Wczoraj sprawdzałem piny w ecu i kostkach ale są jak nowe. Tak jak pisałem wszystkie masy (skrzynia i kielich) oczyszczone na rozrusznik też jeśli chodzi o 3 piny no regulator nowy więc piny czyste jeśli chodzi o kostkę nie wydaje mi się żeby gdzieś była przerwa bo wtedy by nie było przodu na którymś pinie a jest na 3ch 12v, 2.3v,8.5v na starym regulatorze...
Witam. Poszukuję schematu do paska rozrządu Ford Focus z 2004 roku 1,8 TDCI 115KM. Jeśli ktoś mógłby podesłać, byłbym wdzięczny.
Schemat zakładania paska wielorowkowego focusa 1,6 16V. WP to pompa wody http://obrazki.elektroda.pl/9084491800_1... Dodano po 16 Jest sposób żeby sprawdzić głowicę bez zdejmowania (wstępnie). Ja u siebie w warsztacie mam taki tester do sprawdzania zawartości CO2 w układzie chłodzenia (zasysa się powietrze ze zbiorniczka układu i jeżeli...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Sprawdź jeszcze poziom napięcia paska rozrządu, czy nie jest za mocno naciągnięty. Podobnie miałem w Oplu. Wymieniłem pasek bez popuszczania napinacza, nowy okazał się dosyć ciasny i coś wyło tak jak by z pompy lub któryś z rolek. Jeżeli nie masz mechanizmu w trudnodostępnym miejscu, poluzuj go. Oczywiście zgodnie z zaleceniami serwisowymi, żeby pasek...
Pasek w jakim stanie.Może ślizga i brak obiegu.
Do bodajże 2008 był łańcuch, potem pasek Dodano po 9 Moim skromnym zdaniem masz tam na dole łańcuch a nie mokry pasek. Przecież pokazujesz ideogram z mokrym paskiem :)
Pasek 100% lepszy! :D Blacharka i silniczek nie do zdarcia...
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
pasek ok bo wymieniłem kilka dni temu napinacz+nowy pasek i nic nie pomogło. A jak sprawdzić regulator napięcia ??
Trzeba zacząć od dobrej diagnostyki, później sprawdzić choć by właśnie ustawienie rozrządu. Paska czy łańcucha?
Witam, jestem po wymianie samego paska rozrządu rolki prowadzącej i napinającej z tego co wiem. Problem jest taki że od strony rozrządu czasami przy odpaleniu i przy zgaszeniu występuje "stuk" a na wolnych obrotach czasem występuje takie "grzechotanie", "terkotanie". Ktoś ma pomysł z czego taki fakt może wynikać ? Z tego co wiem rozrząd tam jest dosyć...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Witam Mam problem z fordem focusem 99r. 1.8TDDI(90km). Otóż zaczeło się od tego że strzelil pasek rozrzadu,po wymianie auto nie chcialo odpalic,zostala zrobiona regeneracja pompy wtryskowej ale po kilku dniach znow to samo...inny mechanik wymienil wtryski na nowe oraz pompe i samochod odpala ale jest bardzo slaby,brakuje mu mocy. Bardzo prosze o pomoc...
Nie zgodzę się. Silnik jest praktycznie identyczny z 1.6 HDi 8v ma zmniejszona średnicę tłoka w porównaniu do 1.6 TDCi (HDi) ktory był w focusach przed liftem. 1.5 Eco blue który mam w nowszym focusie to zupełnie inna konstrukcja. Z rozrządem to jest taki motyw że pasek wycierał plastikowa rolkę napinacza i potrafił przeskoczyć. Nowe rozrzady mają już...
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
Focusa weź po lifcie, ma lepsze zabezpieczenie przed rudą, mój kumpel ma Focusa i bardzo fajne autko fajnie się prowadzi po zakupie wymienił tylko akumulator pasek rozrządu i dwumasę, jeździ i się nie psuje.
może pasek zalany i sie ślizga albo uszkodziłeś alter albo myjka oberwała/ zalała jakieś wtyczki kable.
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Co do rozrządu to na postoju było by wszystko ok a podczas ruszenia problemy? Koła wałków trafiają na znaki tak jak powinny ale nie zaglądałem względem koła pasowego wału. Rozrząd sprawdzony. Ustawiony tak tak był przy wymianie paska ok. rok temu.
Na trafopowielaczu pownien byc potencjometr podpisany SCREEN - pokrec nim delikatnie linie powinny byc bardziej wyrazne lub zniknac przy tym obraz powinien sie sciemniac lub rozjasniac Prawdopodobnie jest tez drugi podpisany FOCUS - sluzy do regulacji ostrosci nie koniecznie musisz sie nim bawic. A te paski przy krawedzi obrazu to prawdopodobnie wina...
Ten plastyk z przewodami to trafopowielacz. Na nim są dwa potencjometry, spróbuj jednym z nich ( z napisem Focus) pokręć i postaraj się wyregulować ostrość.
Nie odłączaj akumulatora, nie ma takiej potrzeby. Nie musisz blokować koła bo dokręcisz na kołku i będzie OK. Pasek dopiero wymieniałeś więc możesz go zostawić. Nawet Ford nie przyznał by nowego. Kołek, listwa na wałki, nowe koła + "pająk" skręcasz i jedziesz. Jak odłączysz aku to wygeneruje litanie kodów bo spadnie napięcie. Nie dokręcaj/dokręcaj kół...
Witam najbardziej ograniczającą blokadą prędkości jest blokada założona na wariatorze jest to zwykła podkładka włożona pomiędzy tależe wariatora.Uniemaożliwia ona zsunięcie się tych tależy i tym zamym większego przełożenia.Muzisz zdjąć pokrywę tam gdzie masz pasek klinowy odkręcić nakrętkę na wale korbowym zdjąć talerzyk i zdjąć podkładkę która będie...
Eee tam fajnie. W omedze A miałem jeszcze podświetlane klamki wewnątrz i zewnątrz,wtedy o paskach mogłeś sobie pomarzyć .:)
Pasek jak najbardziej napędza jeden wałek post 2 ,a są dwa i drugi jest przez łańcuszek w pokrywie napędzany z pierwszego.
Witam. Mam problem ostatnio stałem na postoju z 2h na odpalonym silniku. I pokazała mi się kontrolka ładowania. Teraz gdy odpalę auto ona po chwili gaśnie, a następnie się zapala ponownie po ok minucie. Żeby sprawdzić czy jest ładowanie nie miałem miernika odłączyłem klemę akumulatora (+). Silnik od razu zgasł, a wszystko było wyłączone. Czy wymienić...
Może nagraj ten dźwięk tarcia. Może to nie trze koło, tylko pasek pompy wspomagania zaczyna się ślizgać i daje taki efekt.
Wymieniłem świece i przewody. Problem po części zniknoł. Jednak focus trzyma obroty na poziomie 600 a chyba powinno być na 1000?? (klima wyłączona, radio itp.) o co chodzi? Może to być wna paska wieloklinowego? piszczy na zimnym silniku.
Witam, u mnie wczoraj też tak stukał silnik. Stukał stukał i zgasł. W kwietniu wymieniałem pasek rozrządu i nie mam pojęcia co się mogło stać. Ma ktoś jakiś pomysł ??
Sprawdź naciąg paska klinowego - od tego bym zaczął :)
Wlasnie obawiam sie tego lancucha bo nie wiem jak to wygląda. W sumie moje pierwsze auto bez paska :) To mowisz ze Focus 2 z takim silnikiem wiele sie nie rozni? Bo sa duzo tansze ale znowu ludzie narzekaja na fordy w dieslu.
Tak powiedział mechanik i tak to wyglądało, bo olej rozrzucony był przez pasek i tam mokro dookoła było ,od strony rozrządu żeby była jasność.
na pewno jest 8 zaworowy jak szukałem paska rozrządu to w katalogach sprawdzali
(at)AydeeN Nie rozśmieszaj towarzystwa na forum, obsługa auta po kupnie ze 2 tys. i co pasek rozrządu będziesz kleił np.?? Typowo polskie zagranie..
Witam mam problem piszczy mi pasek . Wymieniono rolki , pasek i dalej. Piszczy jak jest deszczowa pogoda. Jak wyshnie to przestaje, jak wjade w wode prawym kołem to też piszczy zawsze jak dostanie wody. Proszę o pomoc może wiecie co to mechannik mi mówił że to pompa wspomagania ale koła ok czekam na wasze uwagi
Bez zdjęcia paska rozrządu nie zdemontujesz koła rozrządu wału a pod nim jest uszczelniacz
Witam, mam taki problem w momencie gdy jadę jakieś 60-65/h i 90-110/h rosą mi obroty w zakresie 2000 do 3000 mam wrażenie jak by ślizgało się sprzęgło albo pasek rozrządu. kiepsko znam się na samochodach ale może ktoś będzie wiedział co to może być
A co dokładnie Cię interesuje? Jak idzie pasek? :) Powiem tyle, że nie ma klina na wale i jak nie masz blokady to się spocisz
Witam, wiem, że minęło trochę czasu, ale miałem ten sam problem. Wszystko sprawne, a tacki nie widzi - bo tej tacki w tym modelu nie ma. W tych ekspresach wgrywany jest uniwersalny soft, który pasuje do kilku różnych modeli. Używając czterech przycisków z lewej strony w czasie uruchamiania (napis aulika i pasek postępu na wyświetlaczu), trzeba wejść...
W zasadzie już sobie poradziłem. Nie mogąc znaleźć takiej diody na szybko podłączyłem 3 diody z paska led. Trochę prowizorka, ale działa. https://obrazki.elektroda.pl/3141750400_...
IMHO patent ze sterowaniem foobarem przy pomocy skrótów klawiaturowych jest o tyle chybiony, że to działa tylko gdy Foobar jest akurat aktywnym programem. Gdy na wierzchu masz jakiś inny program lub Foobar siedzi w trayu a focus jest ustawiony na pulpit lub pasek zadań to nie jesteś w stanei kontrolować foobara :-(
W tym silniku jest tak prosty rozrząd że nie wiem jakim cudem można coś spieprzyć! Żadnego zapłonu tam się nie ustawia. Wymieniasz pasek i rolke. Czas 40min i po robocie...
Trafił do mnie martwy, po wymianie besp, mostka i elek w zasilaczu ruszył lecz jest pewien problem tzn: z lewej strony ekranu obraz jest nieco ciemniejszy niż na pozostałej jego części , pasek szerokości ok 10cm od góry do dołu, wymieniłem elki na BO inne elementy wyglądają na sprawne (uszkodzony był rezystor 100M przy regulacji FOCUS wymieniłem na...
Mazda Fantom ,i nie myślisz , że CI pasek rozrządu może peęknąć i skasować silnik. Mam z paskiem .Pozdrawiam
Zdejmij pasek wieloklinowy i odal jezeli sie uciszy to cos z osprzetu a jak nie to szukaj dalej. 1.8 tdci hhhmmmm powodzenia
trzeba czesto wymieniać pasek rozrządu (co 60kkm) Dla mnie to jest normalna częstotliwość wymiany :)
Witam! Jak obiecałem opisuje usterkę :zablokował się elektrozawór w pompie po przeczyszczeniu i odpaleniu auto zgasło i po podpieciu komputera wyskoczyła awaria czujnika połozenia walka rozrzadu (350 PLN).Po wymianie czujnika zgineło zasilanie na silniku i okazalo0 sie ze padł przekaznik. W sumie naprawa kosztowala 1000 złotych tj.czujnik 350zł.(trochę...
No to ja pasek się uciągnął to masz odniesienie do GMP. Przed rozebraniem możesz wymierzyć. Ja kiedyś w nim ustawiłem bez blokady wału z luźnym kołem.
Ja robie tak. Zakładam i napinam pasek, potem dokręcam wał, wszystko raz jeszcze sprawdzam czy pasuje i dopiero dokręcam wałki. Nigdzie nie masz klinów, więc taka metoda jest najbardziej odpowiednia moim zdaniem. Powodzenia.
Jedź z reklamacją.
Witam o jakich numerach te błędy pompy wtryskowej,bo może tu tkwi problem,albo czujnik polożenia wału warjuje
Po mymianie trafa trzeba wyregulować focus bo chyba z tym masz problem. Paski to druty maskownicy i były przedtem też i tak ma być.
Raczej są dwa potencjometry jak i w monitorach skren i focus !!
regulowales na trafo focus?
Jeżeli TV ma na trafopowielaczu dwa pokrętła (screen i focus) to pokręć sobie tym od screen'u. Może też być tak, że gdzieś na trafopowielaczu są np. zimne luty.
Pompa wspomagania miała wyciek na łożysku przez co miała luz i powodowała opór na pasku,aż do momentu że pasek spadł,a mimo to nie miałem pojęcia dlaczego spadł aż zacząłem sprawdzać każde koło od paska klinowego i od pompy wspomagania miało luz. Jak się okazało akumulator był walnięty totalnie nie trzymał napięcia często się rozładowywał,gdy go sprawdzałem...
Co powiecie na jednostki 1.4 TSI koncernu VW? W serwisowanych nie widzę kłopotów. Dziś już nie ma małoawaryjnych samochodów i trzeba sobie to głośno powiedzieć i zrozumieć... Co do: Roboty nie braknie nie ma się co martwić. Tu bym spekulował :D Roboty nie braknie osobom kompetentnym a nie osobom, które są w posiadaniu kilku kmpl. kluczy + forum i uważają...
Zdjąć te podejrzane węże albo kolektor i zobaczyć czy są drożne.... Zdjąć obuwę paska i zobaczyć czy nie jest przestawiony rozrząd
Focus 1.8 DTCI . Auto po zakupie trafiło do mnie z domniemanym piszczeniem od strony paska klinowego . Sprawdziłem i nic tutaj nie znalazłem. Znalazłem to to w rozrządzie :D https://obrazki.elektroda.pl/3013051400_... To widok po usunięciu pyłu z paska ( stracił z szerokości ponad 2mm ) i odkręceniu rolki napinacza. Strzałką zaznaczyłem...
Sprawdzałeś zawór EGR? jeśli zabrudzony to recyrkulacja spalin nie działa prawidłowo a to właśnie przez niego idzie powietrze do turbiny,słychać na filmiku że problem z wkręcaniem się obrotów. Zawór właśnie zostawiłem póki co , czekam na zaślepkę , zdejmę go i wyczyszczę i zaślepię . ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ? Póki co zdiagnozowałem chyba...
Witam mam problem z samochodem choć ciężko to zdiagnozować ponieważ raz dobrze odpala a raz nie , przy rozruchu silnika , kreci od strzała a za drugim razem muszę wcisnąć gaz żeby nie zgasł jak może być przyczyna auto ford focus 2010 silnik benzyna 1.6 w lipcu wymieniony olej wszystkie filtry , rozrząd pompa wody pasek klinowy i świece , przyznam szczerze...
focus pasek alternator focus pasek alternatora pasek rozrządu focus
koszt naprawa telewizor samsung pralka candy zapchana 93c56 eeprom
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Deutz F2L511 – ustawienie luzów zaworowych, wartości i procedura regulacji Deutz F2L511 – luz zaworowy ssący i wydechowy 0,15 mm – regulacja i specyfikacja