Przy tych objawach to w pierwszej kolejności pasek napędu alternatora i jego napinacz.
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Nie wie co to za pasek czy od rozrządu czy Alternatora jest po szarpany i czy to poważna usterka?
No i zrobiłem :) Trzeba wymontować zbiornik płynu chłodzącego, zbiornik płynu wspomagania. Oczywiście bez odłączania przewodów Za pomocą klucza oczkowego z dźwignią założonego na śrubę napinacza wyluzować pasek wieloklinowy ( W 1,8 w prawo, w 1,6 w lewo ). Odłączyć akumulator.Wykręcić dwie śruby alternatora i odchylić go do przodu samochodu ( sporo...
O ile pamięć mnie nie myli, to zawsze blokowałem wał korbowy przed odkręceniem śruby, a dopiero rozbierałem reszta części rozrządu i tak demontując w kolejności: 1. Blokowanie wału korbowego. 2. Poluzowanie śruby na wale korbowym. 3. Odkręcamy górną łapkę mocowania silnika, oczywiście wcześniej podkładamy pod silnik podporę bądź kobyłkę. 4. Zdejmowanie...
Witam FORUMOWICZÓW Przywiódł mnie tu następujący problem.Otóż dziś rano po odpaleniu samochodu(1.9 TDI AJM Passat B5 1999) zaczęła mi migać kontrolka ładowania akumulatora i jednocześnie podczas migania kontrolki zaczął mi cykać przekaźnik 373. Mierzyłem napięcie na alternatorze i nie ładuje.Dodam że wczoraj problem nie występował.Może ma ktoś jakieś...
Witam, jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko...
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
Pomocy alternator nie ładuje przy okolo 2500 obrotach gasła kontrolka i normalnie było teraz juz tak nie gaśnie wogóle cały czas swieci prosze o pomoc co jest tego przyczyną może jakies zdjęcie jak i co wymienić
Witam. Moje auto to passat D '81, alt Bosch. Proszę o pomoc, bo nie wiem 'co jest grane'. Aku mi sie rozładowywał cyklicznie co tydzień, a kontrolka zaczęła gasnac dopiero po dodaniu 'gazu' i potem cały czas sie lekko się zmiennie żarzyła. Sprawdziłem ładowanie i było 13.5 na biegu jałowym i 12.9 ze swiatlami, więc zmieniłem szczotki i było juz ok.->14.4...
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Witam. Pare dni temu zaświeciła mi sie kontrolka od ładowania akumulatora. Po sprawdzeniu vagiem okazalo sie ze nie ładuje. 12,3v. Na vagu pokazalo błąd : 17911 P1503 Load signal from Alternator Term. DF Range/performance/Incorrect Signal Sprawdziłem szczotki, były ok, wiec wstepna diagnoza padła na regulator napięcia. Wymieniłem alternator na nowy,...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Nieprawdopodobna historia. Jak by było aż tak duże obciążenie to by pasek paliło a nie urywało sprzęgła. Coś jest krzywo i nie w osi. A jak jesteś pewiem że ok ,to alt na stół i naprawa.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Trzeba maskę otworzyć i zajrzeć. Nie trzeba się znać aby popatrzeć czy coś nie zwisa itp. i zlokalizować bardziej po dźwięku skąd dochodzi. Alternator to po lewej taka okrągła skrzynką metalowa na której właśnie jest pasek, zobacz w tym miejscu.
Sprawdż stan i naciąg pasków klinowych, potrafią piszczeć będąc luzem. Innym powodem może być słabo naładowany akumulator, który mocno obciąża alternator i nieco zniszczony pasek się ślizga. pozdrawiam
Mi kiedyś też piszczał pasek(wieloklin) w e36. Różnych sposobów próbowałem, od smarowania paska sprayem do pasków do wymiany koła pasowego alternatora. Wymiana paska nie pomogła, wymiana koła pasowego nie pomogła. Okazało sie ze koło pasowe pompy wspomagania było tak śliskie i wygładzone ze nie obracało się jednakowo z innymi napędami. Pomógł mi w tym...
pasek sie delkatnie moze naciagnac przez te 150 tys km wiec moze troche przekłamywać jesli sam zmierze. a co do tych 47 to własnie to mnie niepokoi ze do diesla tyle jest bo do diesla znalazłem dokładny rysuneczek blokady, a numer przyrządu fordowskiego jest inny, ale tez różnią sie zakonczeniem na nasadke ( do diesla jest dłuższy uchwyt na klucz bo...
Witam. Mam problem ostatnio stałem na postoju z 2h na odpalonym silniku. I pokazała mi się kontrolka ładowania. Teraz gdy odpalę auto ona po chwili gaśnie, a następnie się zapala ponownie po ok minucie. Żeby sprawdzić czy jest ładowanie nie miałem miernika odłączyłem klemę akumulatora (+). Silnik od razu zgasł, a wszystko było wyłączone. Czy wymienić...
To wszystko to raptem kilka śrubek - ja mam wersję z DPF, jest tam zdecydowanie najwięcej maneli (klapy, przepustnice, czujniki), ja zdejmuję to prawie w całości, uprzednio odpinając wiązkę. Napinacz - odkręcić jedną ze śrub, naciągnąć go, zablokować kołkiem (wiertło 4 mm), pasek na bok, i odkręcić pozostałe dwie śruby. Alternator górą wychodzi, w odpowiedniej...
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Dokładnie na elektryce samochodowej się nie znam ale jestem elektronikiem i umiem obsługiwać miernik. Dokładnie myślałem o tym tylko jakieś dwa miesiące temu miałem wymieniany pasek ale sprawdzę to bardzo dokładnie myślałem nawet żeby kupić sprey do pasków co o tym sądzicie, na moje oko jest napięty i nie piszczy ale w chwili gdy spada ładowanie do...
Obejrzałem kilka filmików na yt dotyczących regeneracji alternatora. Zazwyczaj padają szczotki i jak jest za mocno napięty pasek to łożyska ale wtedy je słychać. U mnie nic nie słychać. Podjadę w weekend na giełdę i kupię nowe szczotki i łożyska (na wszelki wypadek też wymienię) Jak to nic nie pomoże kupię regulator napięcia a jak to tez nie pomoże...
Witam. Mam już dość leciwego Focusa Mk1, ale jakoś mam do niego sentyment i nie chcę się go póki co pozbywać. Mam jednak od zawsze różne problemy z elektryką: -radio zakłóca na wszystkich stacjach, nawet tych najsilniejszych (typu RMF czy Zet) -sporadycznie wariuje centralny zamek (nie chce zamknąć auta - pilot zamyka, po czym zamek sam się z powrotem...
wszystko stało sie po wymianie rozrządu pompy wody i oleju(5W30) (175tys km przebiegu) Dopuki silnik sie nie nagrzeje jest ok. Po uzyskaniu normalnej temperatury pracy silnika i przekroczeniu ok.2tyś obr/min wydobywa sie dziwny" jazgot" (jakby huczała jakaś rolka)??? -sprzęgło ok -zdejmowany był juz pasek napedzający pompe wody i wspomagania z alternatorem...
Dziękuję koledze tomekmazepa za pomocny post ze zdjęciem. Ja sprawdziłem rozrząd w inny sposób. Znajomy dorobił mi tulejkę z trzpieniem wysuwnym, wkręcaną zamiast świecy, na górę tulejki mam założony czujnik setkowy 0,01mm. Teraz nie mając dostępu do wału korbowego, to według książki do fordów dietera korp założyłem grzechotkę na alternator i powolutku...
Witam ponownie, Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wszystkie są dobre, sprawne. Gdzie dalej szukać? Co dalej robić? Odłączyłem akumulator na 3 godziny i go doładowałem, podłączyłem ponownie dalej auto nie odpala, wyczyściłem papierem ściernym klemy od akumulatora, żeby był lepszy styk, myślałem że się zrestartuje i będzie działał niestety...
A ja radzę nie kupuj żadnych używanych samochodów! Będzie to skarbonka bez dna. Nikt nie pozbywa się auta bo kolor się znudził. I nigdy auto, które kupisz nie było eksploatowane a) przez dziadka tylko do kościoła b) przez kobietę tylko po dzieci i na zakupy itd. Będzie to samochód poflotowy, albo używany w firmie w najlepszym wypadku maksymalnie zajeżdżony,...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Witam Więc jestem już po sprawdzeniu rozrządu i tak pasek główny przeskoczył o 2 ząbki a na pompie o ząbek i wyszło wszystko. Aku sprawny w 100% , świece także, rozrusznik kręci jak głupi a mam z Focusa 2,2 kw, na garach mam 30-30-31-30, alternator także w 100% sprawny. Przestroga - nigdy nie odpalaj na zimnym silniki Diesla szczególnie FORDa. A Jak...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
pasek alternatora focus pasek pasek focus
sprawdzanie lampek choinkowych liczba zespoli kalkulator pionowe elektrownie wiatrowe
kupię pamięć fiskalnaą bateria macallister
Konica Minolta Bizhub C451i - Nie uruchamia się Błąd "Err" na prostowniku PowerTech SDC10 - przyczyny i rozwiązania