Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Albo za krótki pasek ktoś założył.
Przy tych objawach to w pierwszej kolejności pasek napędu alternatora i jego napinacz.
Tam masz pasek samonapinający. Stary tniesz. Nowy kupujesz z przyrządem do zakładania.
dziwne bo powinna zgasnac odrazu, potem o ew. problemach z ladowaniem poinformuje kontrolka, kolego alternator na 80% do regenracji, ew sprawdzic walek prowadzacy pasek-alternator
Niedawno wymieniłem pasek alternatora jak i sam alternator Alternator nowy, czy używany?
Proponuję na początek sprawdzić naciąg i stan paska napędzającego alternator.
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Dla mnie to dźwięk zacierającego się sprzęgła alternatora wtedy napinacz zaczyna drżeć, najlepiej by było odpalić bez paska PK lub przyjrzeć się napinaczowi jak pracuje
Sprawdż stan i naciąg pasków klinowych, potrafią piszczeć będąc luzem. Innym powodem może być słabo naładowany akumulator, który mocno obciąża alternator i nieco zniszczony pasek się ślizga. pozdrawiam
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Trzeba maskę otworzyć i zajrzeć. Nie trzeba się znać aby popatrzeć czy coś nie zwisa itp. i zlokalizować bardziej po dźwięku skąd dochodzi. Alternator to po lewej taka okrągła skrzynką metalowa na której właśnie jest pasek, zobacz w tym miejscu.
Sprawdź naciąg paska klinowego - od tego bym zaczął :)
Co powiecie na jednostki 1.4 TSI koncernu VW? W serwisowanych nie widzę kłopotów. Dziś już nie ma małoawaryjnych samochodów i trzeba sobie to głośno powiedzieć i zrozumieć... Co do: Roboty nie braknie nie ma się co martwić. Tu bym spekulował :D Roboty nie braknie osobom kompetentnym a nie osobom, które są w posiadaniu kilku kmpl. kluczy + forum i uważają...
Witam. Mam problem ostatnio stałem na postoju z 2h na odpalonym silniku. I pokazała mi się kontrolka ładowania. Teraz gdy odpalę auto ona po chwili gaśnie, a następnie się zapala ponownie po ok minucie. Żeby sprawdzić czy jest ładowanie nie miałem miernika odłączyłem klemę akumulatora (+). Silnik od razu zgasł, a wszystko było wyłączone. Czy wymienić...
To raczej żadna zagadka tylko trzeba popatrzyć w odpowiednie miejsca. Sprawdź koło pasowe wału korbowego, sprzęgiełko alternatora i napinacz paska wieloklinowego. Ale to prawdopodobnie będzie koło pasowe. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Temat stary. Ale z tego co pamiętam to wymieniłem alternator z nowym regulatorem i paski. Ale przy włączeniu ogrzewania przedniej szyby i tak było widać delikatny spadek napięcia po światłach. Nic z tym nie robiłem :)
Z wyciaganiem alternatora w tym modelu też nie ma jakiegoś specjalnego problemu - na spokojnie do około godziny roboty. Pierwszy raz najgorszy jest, zwłaszcza odkręcić te dwie śruby obok osłony termicznej wydechu - a wystarczy je lekko zluzować dosłownie (płaski klucz 16mm, cienki dość) Ale oprócz tego trzeba zdemontować łącznik kolektora dolotowego...
Nie, raczej odpada choć nie wykluczam. Leżałem dziś pod autem znowu i pisk klekot dochodzi raczej z rolki prowadzącej albo klimatyzacji, ale nie wykluczam opcji kolegi i tej najdroższej napinacza, a napinacz niestety najdroższa opcja. Dałem plamę bo naprawiał mi mechanik alternator i wtedy mogłem wymienić rolki na nowe, ale kto to się spodziewał.
pasek sie delkatnie moze naciagnac przez te 150 tys km wiec moze troche przekłamywać jesli sam zmierze. a co do tych 47 to własnie to mnie niepokoi ze do diesla tyle jest bo do diesla znalazłem dokładny rysuneczek blokady, a numer przyrządu fordowskiego jest inny, ale tez różnią sie zakonczeniem na nasadke ( do diesla jest dłuższy uchwyt na klucz bo...
Sprawdzałeś zawór EGR? jeśli zabrudzony to recyrkulacja spalin nie działa prawidłowo a to właśnie przez niego idzie powietrze do turbiny,słychać na filmiku że problem z wkręcaniem się obrotów. Zawór właśnie zostawiłem póki co , czekam na zaślepkę , zdejmę go i wyczyszczę i zaślepię . ale czy EGR mógłby odcinać turbinę ? Póki co zdiagnozowałem chyba...
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Obejrzałem kilka filmików na yt dotyczących regeneracji alternatora. Zazwyczaj padają szczotki i jak jest za mocno napięty pasek to łożyska ale wtedy je słychać. U mnie nic nie słychać. Podjadę w weekend na giełdę i kupię nowe szczotki i łożyska (na wszelki wypadek też wymienię) Jak to nic nie pomoże kupię regulator napięcia a jak to tez nie pomoże...
Tak jak pisał kolega Rolandos -pomiaru dokonaj również na samym alternatorze to że przewody wyglądają dobrze nie oznacza że nie mają straty wewnętrznej /nie pierwszy raz w tych autach/poza tym spróbuj na innym akumulatorze pomiaru.A na koniec czy napinacz paska klinowego chodzi płynnie lubią się zacinać i nie dopinają paska co spowoduje niewidoczne...
O ile pamięć mnie nie myli, to zawsze blokowałem wał korbowy przed odkręceniem śruby, a dopiero rozbierałem reszta części rozrządu i tak demontując w kolejności: 1. Blokowanie wału korbowego. 2. Poluzowanie śruby na wale korbowym. 3. Odkręcamy górną łapkę mocowania silnika, oczywiście wcześniej podkładamy pod silnik podporę bądź kobyłkę. 4. Zdejmowanie...
No i zrobiłem :) Trzeba wymontować zbiornik płynu chłodzącego, zbiornik płynu wspomagania. Oczywiście bez odłączania przewodów Za pomocą klucza oczkowego z dźwignią założonego na śrubę napinacza wyluzować pasek wieloklinowy ( W 1,8 w prawo, w 1,6 w lewo ). Odłączyć akumulator.Wykręcić dwie śruby alternatora i odchylić go do przodu samochodu ( sporo...
Witam, mam podobne obiawy j.w. podnosi się temperatura i obroty silnika na biegu jałowym skaczą Po wymianach termostatu, czujnika temp., paska alternatora objawy są dalej takie same. Teraz zostało że to może powodować uszkodzona płytka w alternatorze po sprawdzeniu napięcia mam za duże powinno być 14V a ja mam 15V na jałowym a przy wzroście obrotów...
Witam Więc jestem już po sprawdzeniu rozrządu i tak pasek główny przeskoczył o 2 ząbki a na pompie o ząbek i wyszło wszystko. Aku sprawny w 100% , świece także, rozrusznik kręci jak głupi a mam z Focusa 2,2 kw, na garach mam 30-30-31-30, alternator także w 100% sprawny. Przestroga - nigdy nie odpalaj na zimnym silniki Diesla szczególnie FORDa. A Jak...
Dziękuję koledze tomekmazepa za pomocny post ze zdjęciem. Ja sprawdziłem rozrząd w inny sposób. Znajomy dorobił mi tulejkę z trzpieniem wysuwnym, wkręcaną zamiast świecy, na górę tulejki mam założony czujnik setkowy 0,01mm. Teraz nie mając dostępu do wału korbowego, to według książki do fordów dietera korp założyłem grzechotkę na alternator i powolutku...
wszystko stało sie po wymianie rozrządu pompy wody i oleju(5W30) (175tys km przebiegu) Dopuki silnik sie nie nagrzeje jest ok. Po uzyskaniu normalnej temperatury pracy silnika i przekroczeniu ok.2tyś obr/min wydobywa sie dziwny" jazgot" (jakby huczała jakaś rolka)??? -sprzęgło ok -zdejmowany był juz pasek napedzający pompe wody i wspomagania z alternatorem...
Witam , potrzebuje pomocy. Ford ma raptem niecałe 4 lata 54tyś przejechane i w sumie od tygodnia zaczęło coś sie dziwnego dziać. Na poczatku zaczął wydawać dziwny odgłos- ni to mruczenie , piszczenie , wycie, taki cichy odgłos juz po odpaleniu silnika, podczas jazdy i postoju ( nie podobny wcale do paska klinowego). Dziś odpalił, owszem skoczył na wysokie...
Witam ponownie, Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wszystkie są dobre, sprawne. Gdzie dalej szukać? Co dalej robić? Odłączyłem akumulator na 3 godziny i go doładowałem, podłączyłem ponownie dalej auto nie odpala, wyczyściłem papierem ściernym klemy od akumulatora, żeby był lepszy styk, myślałem że się zrestartuje i będzie działał niestety...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
A ja radzę nie kupuj żadnych używanych samochodów! Będzie to skarbonka bez dna. Nikt nie pozbywa się auta bo kolor się znudził. I nigdy auto, które kupisz nie było eksploatowane a) przez dziadka tylko do kościoła b) przez kobietę tylko po dzieci i na zakupy itd. Będzie to samochód poflotowy, albo używany w firmie w najlepszym wypadku maksymalnie zajeżdżony,...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
pasek alternatora pasek focus diody alternatora focus
akumulator skuter elektryczny światła mijać honda rysunek rozrządu
Mop akumulatorowy Silvercrest - diody LED podczas ładowania Napęd nie reaguje na piloty i domofon, migająca dioda