Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
Tam się rozpada koło pasowe walu i fragmenty wkręcają się pod pasek rozrządu
No wlaśnie nie zawsze jest to takie proste. Ja mam Lale z klimą i alternator jest na stałe i nie pełni roli napinacza. Jest dodatkowo rolka napinająca.
Zakładaj koło 150mm i pasujący pasek.
Po ściągnięciu paska znajdziesz bez problemu.
Dlaczego grzebałeś w rozrządzie? Nowy czy stary pasek?
Tylko najpierw dokręć tak lekko, napnij pasek, zablokuj koło i wtedy dokręcaj ostatecznie.
kolor kabla zgadza sie z kolorem + kolor paska np zielony ->zielony +czarny pasek
Witam. Aby uniknąć niedomówień - w zał. jest pełna i dokładna instrukcja wymiany (ustawienie) rozrządu w tym samochodzie - rysunki i opis po polsku (11 stron w .pdf)
Miałaś wymieniany pasek rozrządu????
Pasek, napinacz, pompę - komplet, i masz spokojną głowę na następne 90 tysięcy.
Witam .Proszę o schemat rozrządu Pasek 133 zęby Renault Laguna II 1.9Dci 2005r. Kod silnika F9Q D674.Pozdrawiam i z góry dzękuje .
Pasek zamontowany prawidłowo.
Witam, od 2 lat mam lagunę benzyna 2,OT z końca 2005 r. Autko jest pięknie wyposażone i jeździ bezawaryjnie, mam przejechane 85.000 km czy ktoś mógłby mi powiedzieć po ilu kilometrach musiałbym wymienić pasek rozrządu?
Sprawdź koło pasowe, ogólnie cały pasek rozrządu i okolice.
Aha to taki myk. Czyli jest możliwość, że nie pogięło. Jutro postaram się o pasek i będę próbował.
Dobrze zakładam, według schematu. Kolega up: mowi że źle zakładam to jak wyjasnisz to ze stary pasek miał 1730 mm ?
na 100 procent musisz wymienic rolke alternatora a najlepiej jak byś wymienił jeszcze pasek i napinacz
Po chwilowej nieobecnosci kupiłem nową kopułke bo w starej nie było juz węglika załozyłem nową a problem jest ten sam. Jutro sprawdze iskre na kazdej śwecy jezeli będzie to zostaje tylko pasek rozrządu.
Kolego wymiarów to ci nie podam sam odczytasz jak rozbierzesz powiedzieć ci mogę tyle że ja zawsze wstawiam typu RS i nigdy nie miałem reklamacji tam nie ma nie wiadomo jakich prędkości pamiętaj jeszcze aby pasek naciągać z umiarem z resztą co mam mówić mechanikowi.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Oto blokada, ktora sobie zrobilem (kopia przyrzadu Renault). Pozdrawiam, Georges http://obrazki.elektroda.net/79_12267570...
Po co blokada gdy jet klin na wale????? Jak można nie ruszyć śruby wymieniając pasek???Ech, mechanik!!
Jak się zakończyła sprawa?
nie musisz nic sprawdzać jeśli dotarłeś zawory muszą mieć równy pasek wokółszerokości od 0.5 do 1.5mm
Pasek od napędu sprężarki klimatyzacji.
Pasek i lub koło altka
Silnik jest kolizyjny :( widmoxxx niewiele cię podniósł na duchu. Tam jest dosyć długi pasek napędzający też pompe wody.
Mówisz tu o klimatyzacji i teraz pytanie czy masz klimatyzację, klimatronika czy zwykły nawiew, bo sprężarka klimatyzacji załącza się po lekkim dodaniu gazu i to mogło by być przyczyną. Jak chcesz sprawdzić alternator to musisz ściągnąć pasek i sprawdzić luzy.
A nie jest to dźwięk zużytego łożyska ? Przy uszkodzonym sprzęgle alternatora, po włączeniu obciążenie np. klimatyzacji zdarza się że pasek piszczy i drga.
czy używany silnik lepiej zrób swoją głowicę
Problem rozwiązany :D winne było koło od napędu paska wieloklinowego na wale korbowym.
Zdejmij pasek KZFR dokręcaj po jego założeniu
Wał i wałki na blokad potem pasek rozrządu i dopiero dokręcasz wszystkie koła .
Żeby mieć 100% pewności to pewnie trzeba rozebrać. Poszukaj kogoś kto ma doświadczenie z wymianą koła zmiennych faz rozrządu. Przy okazji może się okazać że wypadałoby wymienić też pasek rozrządu z osprzętem.
Kółko od wałka rozrządu się delikatnie przestawił bo klin się zerwał, po wymianie klina i ustawieniu kółka i paska jest ok
Wymień czujnik pojeździj trochę i zobacz czy nie wywala błędu a muzę już przeskoczył pasek tych bryczek nie ciągaj
i założeniu paska osprzętu Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
Szukam pełnej instrukcji/ serwisówki renault wymiany alternatora w silniku 1,9dci- jak ktoś posiada lub podpowie jak to znaleźć to będę wdzięczna. W książce sam naprawiam , nie ma za wiele informacji A po co komu to, co w demontażu/montażu niesamowitego? To z serwisówki Laguny, nota MR339. Jak widać żadne mecyje. Do trafica też mam. :lol:
ile razy pasek rozrządu był wymieniany?
Potwierdzam, że w tym silniku dostanie się resztek paska osprzętu do paska rozrządu jest niemożliwe.
bardzo dziękuje za wyczeroującą podpowiedź Pozdrawiam
Pompa jest z rozrzadu. Jak przeskoczyl pasek to pozamiatane. Nalezy miec nadzieje ze tylko o zabek
No ja o kole mówiłem niema nic, wkurza mnie to auto pomału no ale zobacze jak bendzie wychodziło ze znakami na pasku, czyli po jednym obrocie wałka rozrządu znaki mają dalej sie zgrywać? Jeszcze mam takie pytanie mianowicie o dokręceniu głowicy mam uszczelke i jest kartka z tymi etapami i czytałem też po forach ale coś mi sie niezgadza bo w przedostatnim...
Albo pasek był źle założony albo dobrze wyliczony kiedy ma walnąć. Sprawdzałem kiedy miałem ostatnia wymianę - 57. 5tys / 3lata temu. Ciut więcej niż mi się wydawało. Ale i tak poniżej zalecanych 60tys. I miałem w planach zmieniać pasek na wiosnę. I dupa
http://obrazki.elektroda.net/44_12197775... http://obrazki.elektroda.net/44_12197775...
A kolega sprawdził czy oby nie pękł pasek od alternatora? Zaglądałeś wogóle pod maskę?
Wersja była taka, że po kupnie auta standardowo zmienił rozrząd i pasek mu ścieło. Nie szedł całkiem ale szkód narobił.
Rolę anteny w LI PH II pełni układ podgrzewania (paski) tylnej szyby.
Zmiana szyby ? jest przejście między paskami co innego gdyby przejścia nie było.
I jakie wnioski wyciągasz z tej roboty? Masz coś do przekazania dla innych użytkowników, którzy będą tak jak Ty, próbować wymieniać pasek rozrządu? Cenne uwagi mile widziane
Witam Jak w temacie, borykam się z problemem dość częstej wymiany napinacza paska PK w mojej Renault Laguna II 1.9dci 88kw. Wymiana jest częsta bo co około 5 tyś km. Napinacz zaczyna stukać, petem pasek piszczeć i trzeba wymieniać, wymianiałem już sam napinacz jak rónież w zestawie z paskiem. Nawet po założeniu nowego napnacza i paska, rolka na napinaczu...
Plak nic nie dał , czyli czeka mnie wizyta u mechanika , rozumiem że nowy pasek będę musiał założyć i koło wału , na coś jeszcze zwrócić uwagę ?
Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
ja bym najpierw sprawdził gruby przewód zasilający rozrusznik jeżeli wcześniej rozrusznik nie dawał znaku że coś z nim jest nie tak a to kliknięcie to efekt załączania automatu rozrusznika nie koniecznie przyczyna musi leżeć po stronie rozrusznika a diesla na pych to trochę ryzykowne ze względu na pasek rozrządu i niską temperaturę
Nie ma związku z wymianą paska. Niestety nie ma sposobu bezinwazyjnego.
Tylko wymiana, bo ci zepsuje pasek i rozwali silnik i będzie jojcenie że Laguna 2 jest Be.
To co oznacza to że pompa do wymiany? A jak pompa do wymiany to pasek rozrządu tez? Jaki to jest szacunkowy koszt ? I czy pompę opłaca się kupić na allegro?
Rozbierz czytnik i pewnie zobaczysz ułamany plastik, który naciska na stycznik po włożeniu karty na pozycję 1. Naprawisz to bez problemu, ja rozwiązałem to w ten sposób: wyciąłem cienki pasek elastycznego plastiku (w moim przypadku wykorzystałem resztkę nadkola samochodowego), odpowiednio wygiąłem końcówke (porównaj z plastikiem, który dotyka drugiego...
Renault Laguna 2.0 16V z 1998 roku. Wymieniłem rozrząd, jakieś 40tys km temu. Zastosowałem rolki "INA" i pasek "Gates". Ile kilometrów można na nim przejechać?
Witam, jak się okazało odczepił się wiązka kabli od świateł i ,,przetarł'' o pasek klinowy co powodowało zworkę i samoczynne przełączanie się świateł.
Nie regulowałem. Samochód posiadam od niedawna i nie zaglądałem do silnika ani rozrządu poza sprawdzeniem paska i jego ustawienia.
Pewnie to nie ma nic do tematu, ale dziś przed tą usterką słyszałem że strasznie piszczy mi pasek któryś. Rozrząd jest na łańcuchu. W jaki sposób go sprawdzić?
Witam.tak jak napisał kolega baton180-jeśli się da,to zrzuć pasek i zrób rundkę.Problem powstał nagle czy zakupiłeś auto już z bolączką?
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Masz nowy pasek, i znaki na kole. Na pasku też są znaki, kup "Gates"- bo to dobry pasek, jeden z lepszych.Ustawisz 0 stopni, znaki na kole i pasku muszą się zgadzać i nie ma mocnych!, musi działać!
Diagnoza mechanika - wymiana koła pasowego, paska oraz rolki napinacza, po wymianie objawy zniknęły.
Witam ponownie. Nie pisałem na forum, gdyż przez kilkanaście dni byłem w rozjazdach. Po powrocie do domu udałem się ponownie z moją Laguną do czwartego już mechanika. Auto stało kilka dni w warsztacie, jednak po raz kolejny nie udało się ustalić przyczyny falowania obrotów. Mechanik rozłożył ręce mówiąc, że nie ma pojęcia co może być przyczyną usterki....
Witam! Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy w mojej Lagunie 2.2dci z 2002roku 150KM, oznaczenie silnika z numeru VIN to:KG0F, znajduje się pasek rozrządu czy łańcuszek? Poczytałem wiele ale niestety dalej jestem w kropce. Dodano po 59 I jeszcze jedno ile kosztuje średnio wymiana paska czy też łańcuszka w tym autku?
Mało tego coś zaczelo mi piszczec z prawej strony i nie jest to pasek a i auto jak jest zimne to nie warjuja obroty dopiero po 15 km
Jak wymienic pompe wody w renault laguna 2.0 benz. ? Jedno z kol napedzanych paskiem wieloklinowym nie obraca sie i ogrzewanie w samochodzie dziala bardzo slabo. Mysle, ze jest zatarta pompa wody. Czy ktos moze mi powiedziec, jak skoplikowana jest wymiana pompy wody ? (pasek naciagany kółkiem na mimośrodzie
Jak silnik kręci szybko to po mojemu słyszysz sam rozrusznik, slizga wolne kolo w zębniku. Moż ebyć jeszcze tak że przeskoczył pasek, ale iskra z cewki by była, ni ebyło by na świecach
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
Prawdopodobnie trzeba szukać przyczyny w rozrządzie.Czy mechanik znalazł przyczynę przeskoczenia paska? Może pasek znowu przeskoczył czujniki na wale i wałku się nie zgrywają i sterownik odcina wtryski.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
wiec prawdopodobnie jest tak rozpadla sie guma na kole pasowym kolo walnelo w pasek rozrzadu przestawil sie rozrzad jutro bede wiedzial ale prawdopodobnie glowica do naprawy
Że to ten sam silnik co w Renault Laguna. Diesel z systemem common rail. Bez znaczenia dla tej usterki.
Witam. Dzisiaj dostałem do sprawdzenia Lagunę z 1.9 dti. Objawy jak opisane powyżej. Rozrząd wskazywał, że jest wszystko ok. Jednak zaniepokoił mnie luz na kole zębatym pompy wtryskowej. Po rozebraniu koła pasowego okazało się że jest tam plastikowy przegub, który dostał luzu i się wygniótł. Spowodowało to przesunięcie koła zębatego o kilka stopni względem...
Panowie....wszystkim którzy radzą używać ściągacza albo młotka Gratuluję wiedzy.... wystarczy odkręcić śrubę od koła zębatego pompy założyć klucz na koło pasowe i ruszyć lekko wałem w lewo w prawo żeby zlikwidować naprężenie kół zębatych i to kółko Samo zejdzie dodatkowo dodam że nie trzeba zdejmować koła pasowego jak to dużo osób twierdzi że trzeba.......
Rozrząd pompę wszystkie rolki, pasek klinowy i tutaj rolki też wymieniałem nie dawno i nie ma różnicy. Koła wyważane wszystko zazwyczaj robione na czas.
mialem taki przypadek ze po zlozeniu alternatora ladowal poprawnie 14 v ale ciagle mi padal akumulator czyli nie mial wydajnosci ,alternator to pradnica pradu przemiennego i to 3 fazowa czyli tak jak by 3 pradnice w jednym jesli laduje bez obciazenia i daje 14 v to jedna faza kuleje u mnie puscilo lutowanie jednego uzwojenia i jedna faza nie dzialala...
Zmierz ciśnienie sprzężania w tłokach. Prawdopodobnie masz żle ustawiony rozrząd. W moim fordzie po kapitalnym remoncie silnika też tak było z brakiem mocy i okazało się że pasek był żle założony o 1 ząbek, mimo że zapalał giteś to pod górkę nie miał siły.
Zrób tak jak pisał kajron. W tych miejscach gdzie iskrzy powstaje duża temperatura i szyba może rozlecieć się w kawałki. Kupić używaną i wymienić, albo zrezygnować z grzania tylnej szyby.
Może nie jestem w temacie laguny ale u mnie w paski światła zapalają sie z silnikiem a gasną jak zaciągne ręczny, tak że praktycznie cały rok na nich jezdze.
Jeśli nie widać ubytku oleju i nie rzuca na pasek to jeździć. Jak chcesz wydać pieniądze i mieć sucho to kup nową pompę. Wybór należy do Ciebie.
świece żarowe były zmieniane (grzeją ok), pasek rozrządu także, filter paliwa, akumulator, czujnik śledzenia obrotów wału wyczyszczony, alternator sprawdzony pod względem ładowania,
Dzisiaj sprawdziłem paski na szybie i wszystkie grzeją,gdzie szukac dalej.
Kupiłem drugi używany Alternator i teraz jak po włączam wszystko. Co się tylko da to ładowanie przy 2 tysiącach obrotów wynosi 14.21 volt i ten w porównaniu z tamtym nie stawia takiego oporu żeby się pasek popiskiwał.A jak mam tylko włączone światła i dmuchawę to ładowanie wynosi 14.41-14.51 volt.
Podobno nie ma Dodano po 4 A jestem w stanie yo sam sprawdzic ?? Poprawiac nie bede ale ch ialbym sie upewnic. Wytlumaczy mi ktos krok po kroku ?? Dodano po 34 Panowie a co sadzicie o eletrozaworze podcisnienia ?? Moze miec to zwiazek ?? Odkrecilem obudowe rozrzadu fakt faktem ze zawiele tam nie widzialem ale pasek wyglada na dobrze napiety, nie ma...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Witam! Posiadamy auto jak w temacie. Auto dzień przed awarią dało oznaki że coś jest nie tak. Tzn stracił moc ale po chwili mu przeszło. Teraz auto nie ma mocy i nie wchodzi na obroty. Na postoju na wysokich bardzo nie równo pracuje i daje taki dźwięk bardziej basowy. Nie wiem jak to opisać. Coś jak w benzyniakach na gazie jak się kończy gaz. Mam nadzieje...
Jak jeździ to nie narzeka a jak ma wymienić i usłyszy 10 wahaczy to narzeka :). Może pasek jest trochę snobski (znacznie mniej niż Audi, BMW, Mercedes) i sporo płaci się za markę ale bezawaryjność, niezawodność to dla wielu priorytet.
Witam, czy jest ktoś w stanie podać mi wymiary przyrządu do blokowania wału korbowego w Renault Laguna z 1998 r. Silnik benzyna 1.6 16V. Z góry dzięki za odpowiedź. Jestem właśnie w trakcje wymiany paska i muszę zablokować ten wał. Pozdrawiam
Z którego roku jest ta laguna i jaki ma silnik. A co do tego pisku to bardzo możliwe że wysiada Ci a raczej wydaje ostatnie tchy łożysko w skrzyni biegów. Piszesz że przy zmianach biegów, a zapal auto zostaw na luzie i wciśnij sprzęgło jak nic nie piszczy to dodawaj gazu jak dalej nic to na wciśniętym sprzęgle i dużuch obr zmieniaj biegi ( auto niech...
pasek jest łatwo wymienić zaznaczasz cobie markerem lub farbą połozenie paska i wymieniasz. ja w chondzie civic 2.0 sam 2 razy juz wymieniałem i cyka bez problemu
Przy wlaczonym ogrzewaniu napiecie spada ponizej 13V. Tak jak napisalem, inne odbiorniki nie powoduja takich spadkow, wiec do 12V nie dochodzi. Z tego co pamietam, to napiecie na alternatorze, akumulatorze i wzmacniaczu w bagazniku, przy wylaczonych wszystkich odbiornikach to 14.2-14.3V niezaleznie od obrotow silnika. Ale zamotałes teraz nic już zupełnie...
Mam następujący problem wymieniłem pasek wielo- rowkowy napędzający między innymi alternator i od tego czasu pasek głośno pracuje dostaje wibracji , może ma ktoś książkę do tego modelu szukam opisu układu napinacza paska wielo-rowkowego. Z przyjemnością porozmawiał bym z kimś kto ma taki samochód z takim silnikiem.
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
Witam posiadam Renault Trafic 2004 rok silnik 1,9 DCI mam pytanie odnośnie rozrządu koło zębate na wałku rozrządu ilość zębów 40 koło od pompy ilość zębów 40 Dolne koło zębate Ile zębów 20 pompa wody Renault Trafic 1 9 DCI napinacz od Renault Trafic 1 9 DCI a pasek rozrządu jest za krótki nie wiem czy mocowanie pompy ma znaczenie bo mocowanie jest od...
Witam. Posiadam Lagunę z 95' od jakiegoś czasu coś złego dzieje się z silnikiem. Po odpaleniu bardzo dziwnie chodzi silnik podobnie jak diesel a to benzyniak tak stukocze dziwnie, chodzi jak traktor tylko ciszej. Nie mam pojęcia co jest tego powodem. Świece nowe, kable, filtry paliwa, oleju, powietrza, olej, pasek rozrządu, rozrząd ustawiony zgodnie...
pasek rozrządu renault laguna napinacz pasek renault laguna renault laguna pasek rozrząd
hyundai obrazu stare hydrofory kabel sieciowy odłączony
samsung wf70f5e0w2w moduł dea701
Przepalanie się frytkownicy beztłuszczowej - przyczyny i zapobieganie Jak usunąć błąd Heavy 10 w New Holland T5 105?