Bo do tego jest blokada, wtykana w koło zamachowe? Zajrzyj koło bagnetu.
http://obrazki.elektroda.pl/9658155200_1... Dodatkowo sobie pozaznaczaj (dla pewności) jakimś markerem "po swojemu" koła zębate do obudowy (przed demontażem starego paska) i będziesz pewny, że Ci się nic nie poprzestawiało :D .
Jak nie ma jak jest ??
Witam,kolego na obudowie sprzęgla masz wziernik(oczko z plastikowymkorkiem)w oczku masz zabek a znak na kole zamachowym,ustawisz tam na znag i masz gmp.zgodnie ze znakami na pompie.
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Jakaś podpowiedź pomoc?
Witam. Ta wersja, o którą pytasz wystąpiła dla tego silnika tylko w 2000 i częściowo w 2001 roku. W zał. instrukcja wymiany rozrządu w silniku VOLVO 1.6 16V (B4164S2) do 2001 r. Rysunki, opis po polsku.
Nie koło względem pompy tylko koło względem reszty rozrządu. Ustawić koło wałka rozrządu na blokadę wtedy znak na kole pompy ma wskazywać mniej więcej łeb śruby górnej mocującej pompę. Jeśli tak nie jest ustawić i ma działać jeśli czujnik i okablowanie w porządku.
Blokada w koło zamachowe .
Jeszcze nie regulowalem ale mogę Ci napisać jak ustawić koło i rozrząd tylko muszę zajrzeć do filmiku gościa z Anglii który to robił.A wiesz jakie plastiki trzeba zdjąć?
A jak mam ustawić koło paska rozrządu? ono nie jest przecież stałe tylko ma fasolki do obracania.
Tam jest koło na kołek i nie powinno obrócić , wbij nowy kołek i ustaw koło wałka rozrządu na wycięcie u góry , koło na wale korbowym ma znak na obudowie rozrządu .
Musisz odkręcić tylne koło z wałka rozrządu i ustawić wycięcie w wałku równolegle do płaszczyzny głowicy
Potrzebuje schemat ustawienia rozrządu w tym cudownym wozie. Dokładniej jak ustawić tylne koło faz rozrządu. Mam schemat z tronica, ale słabo. Posiadam zestaw blokad rozrządu i nijak to pasuje, proszę o szybką odpowiedź.
Nad łapą sprzęgła, na obudowie skrzyni jest podziałka 0, 5, 10° ustawiasz koło zamachowe kreską na 0
Proszę o poradę w sprawie wymiany rozrządu w corsie 1.0. Wiem że potrzebuje blokad. Szukałem ale nie znalazłem.Gdzie znajduje się miejsce do zablokowania wału korbowego.Jak ustawić koło na rozrządzie do czujnika Halla.Jak rozpiąć łańcuch. Proszę o jakiś schemat lub rysunki.
Jeszcze jedno pytanie, na osłonie koła rozrządu są dwa znaki obok siebie, jeden wyżej drugi niżej. Na który z nich ustawić koło?
http://obrazki.elektroda.pl/8388478100_1... Mam nadzieje że pomoże.
Ustaliłem gmp wstępnie przy pomocy otworu świecy i na tej podstawie znalazłem znacznik na skrzyni biegów choć nie wygląda tak jak na zdjęciu tylko malutki rowek 2 mm długi praktycznie niewidoczny. I teraz ustawiłem dolne koło wału na 0 stopni następnie ustawiłem górne koło wałka rozrządu na znak i założyłem pasek kreską na górnym kole na znaku niestety...
nie ma znaczenia zakładasz pasek naciągasz dokrecasz koło sprawdzasz ustawienie i po robocie
Wystarczy zdjąć koło zębate pompy, zamontować blokade, ustawić rozrząd, ponownie założyć koło zębate pompy, nie jest konieczny jej demontaż (jezeli nie demontowałeś jej przy ściaganiu głowicy)
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Witam, dołączam się do tematu. Jak ustawić koło fazatora ??
Kołęk na koło rozrządu i blokada na koło zamachowe.
rozrząd się nie przestawił
jak znaleźć znaki i ustawić koło wałka rozrządu i koło pompy paliwowej w oplu meriva 1,7 DTI? nie mogę znaleźć znaków na kole pompy paliwowej i obudowie - z tym mam problem, proszę o pomoc.
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Mam trochę dokumentacji na temat tego silnika i dokładnie rozrysowany rozrząd i pompa . Niestety brak szczegółów montażu koła na wałku pompy. Poza elektrozaworem sterującym nic nie ma na pompie (jak założysz tak powinno działać), robiłem remont tego silnika i nie było problemów .
koło zębate wałka rozrządu było na znaku ?
W pompie wtryskowej jest otwór 5-6 mm a nakole pompy jest wcięcie. Można użyć poprostu wiertła i zablokować koło pompy ( oczywiście wałek rozrządu oraz wał korbowy na znakach ).
Musisz odkręcić pokrywę zaworów i ustawić wałek np. wg. czujnika zegarowego. To oznacza, że na czwartym cylindrze krzywki muszą "się mijać", tzn. muszą mieć identyczną odległość od zaworów. Koło rozrządu ma być zablokowane (chyba śrubka 6mm pasuje) w tym momencie i kiedy już ustawisz/wyregulujesz wałek - dokręcasz koło rozrządu.
No ok tylko jak mam ustawić wałek rozrządu, bo wiem koło muszę poluzować i zablokować wał blokadą, tylko gdzie znajdę jakieś znaki na wałku rozrządu
To sprawdz czy kołek jest wyłamany musi być miejsce po nim. Kąt wyprzedzenia zapłonu wynośi 10 st. przed ZZ. Ustaw duże koło rozrządu na znak i szczerbina na kole pasowym powinna pokrywać się z kołkiem w bloku oczywiście jest niemożliwe żeby dokładnie ustawić duże koło rozrządu będzie to wskazówka gdzie w przybliżeniu powinien być ten kołek. A zapłon...
załuż pasek tak jak ci napiszę zdejmujesz pokrywę zaworów i bierzesz obracasz wałek rozrządu tak aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym tłoku były do góry wtedy na końcu wałka rozrządu blokujesz go płaskownikiem 4,5mm pompę wtryskową blokujesz trzpieniem fi 16mma wał korbowy ustawiasz w okienku w skrzyni biegów będziesz tam miał trzy kreski dwie małe...
Ok, a jak ustawić rozrząd? Koło zębate górne strzałka do góry, a jak dolne?
Witam, posiadam mazdę 6 2.3 benzyna z 2004 roku.ustawiam rozrząd , na jednym wałku znajduje się koło zmiennych faz rozrządu. Mam pytanie jak to koło należy ustawić względem wałka lub innego punktu.Pozdrawiam
ale ma być tam klinek czy nie czy tylko koło dociska
właśnie nie ma blokady na koło zamachowe. Jak ustawić punkt na kole na wale?
Czujnik wałka rozrządu jest pod górnym kołem rozrządu. Trzeba to koło zdemontować czyli również zdjąć i ponownie ustawić pasek rozrządu
Ustawić na blokady,koło wałka rozrządu prawidłowy moment dokręcenia,a na końcu ustawienie kąta początku wtrysku.
duże koło napędu wałka rozrządu jest tak skonstrułowane że pasuje na wałek(pokrycie otworów) tylko w jednym miejscu czyli jak zgrasz koło wału z kołem rozrządu (kreska z kropką) będzie dobrze.Dla pewności możesz sprawdzić położenie pierwszego tłoka , będzie on w pozycji górnej zawory zamknięte-praca
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
oznaczenia na kołach do siebie koło na wale na godz. 12 , koło pompy na godz. 15 Dodano po 5 Rozumiem silnik J3 ?
Witam, po wymianie obudowy rozrządu Ford 1.0 EcoBoost samochód nie odpala, a konkretnie brak iskry na świecach. Najprawdopodobniej źle ustawione koło pasowe, ktoś wie jak je ustawić?
Witam, szukam schematu rozrządu do Vitary silnik jak w temacie rok 2009r potrzebuję ustawić go na gmp bo chyba źle założyłem koło zamachowe :/
Witam mam problem z ustawieniem wałków w rozrządzie a mianowicie wałek wydechowy, jak ustawić koło zębate względem wałka ssącego, Z góry dziękuje za szybka i fachową odpowiedz.
Witam. Po remoncie uszczelniaczy i pierścieni znajomy który mi to robił stwierdził, że auto odpaliło i po jakimś czasie zgasł (podobno szarpnęło i przeskoczył na łańcuchu). Po zdjęciu głowicy okazało się, że 10 zaworów zostało uszkodzonych zrobiłem głowice i teraz czeka mnie ustawienie rozrządu. Rozumiem że na górne wałki musi być płaskownik w poziomie...
Przy okazji -sprawdź ślizgi -sprawdź kółko napinacza ( rozypuje się łożysko) -ściąg koło pasowe i zobacz czy nie jest wykręcona śruba zaworu ciśnienia oleju, śruba się wykręca i opiera o obudowę.
Pod rozrusznikiem otwór na trzpień 8 mm wchodzi przez blok w koło zamachowe.
Z tego co pisujesz, to wygląda mi na źle wyregulowane koło faz rozrządu albo uszkodzona po stronie wydechu. (Ale warto jeszcze spróbować ustawić w ten sposób.) Przyjmuję że łańcuszek rozrządu jest nowy i masz oryginalne narzędzie do blokowania rozrządu. Co tutaj będziesz musiał ponownie ustawić na znakach i zastosować ponownie blokady rozrządu. Następnie...
I uważaj na zmienią fazę rozrządu żeby dobrze ustawić bo jak poluzujesz koło na sprężynie to wszystko będzie ok na pierwszy rzut oką tyle że nie będzie miał mocy. Tak jak by turbo nie dmuchało
Bardzo dziękuję;-) ale to jest na dwa koła a mój chłopak ma na jedno koło.
Witam zawory ssący na 0,06 i wydechowy 0.07 okręć te śruby kluczem 17 płaskim i ustaw koło zamachowe na literze T jeżeli masz wersje silnika z rozrusznikiem podejrzewam ze masz bez wiec jeżeli masz bez rozruchu to ustaw na literę F ,które znajdziesz w lewym deklu od góry jest śruba srebrna na płask wkrętak, ustaw zawory dobrze skontruj i kopnij następnie...
I rozumiem, że po znalezieniu blokady koła zamachowego (dziurki 6 mm w kole zamachowym) i zablokowaniu wału korbowego (brak możliwości kręcenia silnikiem) mam zdjąć pasek rozrządu i ustawić odpowiednio koło pasowe rozrządu (przekręcić lekko koło pasowe tak, aby bolec 10 mm wszedł w otwór silnika)? Wtedy "timing" (nie wiem jak to po polsku nazwać (ustawienie...
Koło na wale głównym można ustawić w dwóch położeniach, Nie ma takiej możliwości - totalna bzdura! Nie patrz na złożony rozrząd, weź po uwagę sam blok silnika z tłokami! Jeśli wszystko będzie na znakach, to nie ma możliwości, żeby było źle!!!
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
W oczku w kole od wałka rozrządu ma być widoczny znak, na kole od wału też powinien być znak i trzeba go zgrać ze znakiem na obudowie lub ustawić tak jak masz na fotce nr 2, tzn koło pasowe ma wejść na klina na wale, na tym kole masz wycięcie i ma się ono pokryć z 0 st na obudowie rozrządu. Koło zębate nr 2 to pompa oleju, nic nie ustawiasz.
Hej, czy jeszcze ktos posiada ten samochód? kolega mi go podstawił z pękniętym paskiem napedzajacym pompę wtryskową i nie mam zielonego pojecia jak ustawić koło pompy wzgledem koła wałka rozrządu???? pomożecie????
dziiękuję Tak zrobiłem ustawiłem wszystko ale prawe koło rozrządu jak cofałem to czuć bylo jak sprężyna zaworów przeciąga go dalej za ZNAK. Teraz jest na znaku ale to nie jest taki "martwy punkt" tego koła zębatego-tylko jak by pomiędzy dwoma przeciwległymi sprężynami i ruch koła o ząb dwa "przeciąga" je o kilka zębów. Dodano po 7 Nie wiem tez czy nie...
A więc dmuchać w koło, a bardziej w otwór w zaworze należy dmuchnąc w momęcie wymiany samegó łańcucha, a to po to by dobrze ustawić rozrząd. Jeżeli wymieniasz koło powinno być zablokowane kołkiem od strony śruby centralnej. Jeżeli nie jest to poszukaj wiertło ok 3mm i wciśni w koło. Powinno być tam takie kwadratowe nacięcie i z nim powinno być widać...
Witam ponownie. Jakiś czas temu został w grany program bez DPF, poprawiły się osiągi auto przestało kopci, jak się okazało drugie koło zaworów wydechowych było przestawione. Problem dymienia powraca etapami, średnio co 200 - 300 km na wolnych obrotach, staje na światłach wyprzedza mnie dym, po około 10 minutach dymu nie ma. Jak poprawnie ustawić drugie...
teraz blokady lub mechanik , który zdejmie pokrywę zaworów i ustawi. Blokady rozumiem że są potrzebne żeby ustawić rozrząd ale pokrywę zaworów jak chcesz w tym silniku ściągnąć ... ? Robiłeś już ten silnik ? ktoś naprawiał już takie cudo Twój silnik nadal jest produkowany przez Fiata jako 1.4 16V np. Fiat Bravo II różnica jest tylko w pojemności gdzie...
Dzięki wskazówkom znalazłem punkcik na kole zębatym ,zdjąłem koło zamachowe i nie zwróciłem uwagi na ustawienie cewki zapłonowej ,czy wystarczy ustawić aby nie obcierało koło zamachowe ,po złożeniu trzeba regulować zawory ?W ramach podziękowania wciskam Pomógł.Uszanowanie !
Po tym właśnie można odróżnić profesjonalistę od zwykłego amatora. Ja przed rozebraniem rozrządu sprawdzam, czy koła zębate są dobrze ustawione według znaków. Jeżeli nie to robię własne oznaczenia i składam rozrząd według nich. I zawsze działa. Z doświadczenia wiem, że w tych ciągnikach czasami występuje taki problem, że jak się ustawi według znaków...
Witam kolego.Sprawajest prosta dlamnie,na wale masz oznaczenie na kole zamachowym(okrągly wziernik,ząbek i oznaczenie tylkojedno na kole zam.)pompa wtryskowa też ma oznaczenie .jak ustawisz wał to na pompie łatwo znajdziesz(znak na kole od czoła i kreska na obudowie)niestety na kole wałka rozrządu zrob sobie oznaczenie bo znaków tam niema,ijeszcze jedno...
Czy można zle ustawić czytnik czujnika położenia wałka rozrządu? Czujnika nie można źle ustawić bo nie ma możliwości go inaczej zamontować. Koło sygnałowe dla tego czujnika masz źle ustawione.
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Sprawa rozwiązana , metoda jest prosta, 1. przed założeniem przekładni odpalić wózek i ustawić koło na wprost 2. założyć rozrząd ( dobrze zablokować pozycję jakimś klinem włożonym między kołnierz i zębatkę pzdr eleg
To co podałeś nie jest oznaczeniem silnika, jeżeli masz rozrząd na 2 paski ( silniki AFK, AHW, APE, AUA, AUB ) znak na kole wału (wycięty ząbek) ma się pokryć ze znakiem nad kołem . Koła wałków rozrządu mają miejsce na specjalną blokadę - dwa otwory które po ustawieniu wału korbowego mają być na przeciwko siebie. Jeśli nie masz blokady a masz trochę...
No to masz problem, bo bez blokad się nie obędzie. Ten kod który Ci "wywala" to usterka czujnika wałka rozrządu, ale to zapewne związane ze złym ustawieniem rozrządu.
Jeżeli pasek nie spadł, to wystarcza zrobic punkty farbą. Pan goldwinger też ma rację. Pozdrawiam. Każdy sposób prowadzący do celu jest dobry. Zauważcie jednakowoż że np w 1Z koło wałka rorządu po to nie ma klina żeby można było rozrząd precyzyjnie ustawić, czego znaki zrobione farbą raczej nie zapewnią. Chociaż ja mam samochód świeżo po z raichu i...
Nie ma to znaczenia bo koło jest na klinie. Ustawiasz na znaki a nie na tłoki i musi być dobrze.
ten lewy to jakiś wałek wyrównujący [podobno] a to prawe koło na tym krótkim pasku ?
Rozrząd ustawiłeś na znaki...Ale jak ustawiłeś wałek rozrządu? Bo, o ile mnie pamięć nie myli, to można go inaczej ustawić, a duże koło i tak bedzie się dało przykręcić...
Niestety to nie jedyna dziwność Renault Pamiętaj by koło lewego wałka ustawić wstępnie maks w prawo
nie unikniesz tego ustawienia musisz ustawić rozrząd odkręcić koło na wale korbowym i najlepiej jak załatwisz sobie 2 koło szkoda czasu na zabawe z tymi urwanymi śrubami
Jak nie hałasuje i nie ma luzu to nie ma co wymieniać. Powinno się 150-200 tys coś koło tego
ajj źle opisałem o co mi chodzi to tak ... koło pasowe na rozrządzie jest bez klina na zacisku nom a na obudowie skrzyni biegów niema otworów ani oznaczeń jest całkiem zabudowane koło zamachowe nom i chodzi mi o to gdzie znaleźć punkt odniesienia by ustawić to koło zamachowe ? Gdy tłoki są u góry .
Albo mylicie się z ustawieniem wału, albo wałek rozrządu przestawiony o 180stopni, albo koło wałka inne (istnieją dwa różne typy!). Ja jednak obstawiałbym na błąd w ustawieniu - sprawdźcie na spokojnie raz jeszcze dokładnie.
Ale komplikujecie załóż małe koło i i przyłap odpowiednio duże (wszystkie otwory musza sie zgrywać) następnie ustaw wał korbowy i wałek rozrządu tak żeby jak przłożysz linijkę przez srodki wałów to musza pokrywać się ze znakami (wybite punkty) na kołach rozrządu. A aparat jak nie będziesz odkręcał to nie ma możliwości przestawienia się nawet gdy masz...
Wymieniałem koledze uszczelkę pod głowicą w musso z silnikiem mercedesa . Jest to silnik 3.2 m104 . Wiem gdzie jest znak na kole pasowym , wiem też jak ustawić wałki rozrządu natomiast koło na wałku ssącym jest "ruchome" Zapewne służy to do zmiennych faz rozrządu . I teraz moje pytanie do znawców - jak ma być ustawione to ruchome koło .
https://obrazki.elektroda.pl/5967441800_... Jak wskaźnik się urwał to na pokrywie łańcucha rozrządu powinno być miejsce po nim, o ile dobrze pamiętam to koło pasowe jak jest na OT to znak jest miej więcej na górze koła pasowego.
To co mu może być? A co by było jakby koło od pompek przedstawiło się o ząbek?
jak AAZ lub inny diesel w tym że nie tdi to na znaki;koło zamachowe,rozrząd,pomp wtryskowa
Witam. Jeżeli jest ktoś w posiadaniu schematu ustawienia rozrządu w Mazdzie 6 2.0 benzyna 141KM (104KW) to proszę o udostępnienie . Nie zaznaczyłem położenia wału względem wałków rozrządu przy rozbieraniu i teraz mam problem. GMP ustawiony, koło pasowe zamontowane na śrubkę 6mm, koła rozrządu poluzowane. Jak ustawić wał żeby można było założyć blokadę...
Koło wałka tak powinno być ustawione ale ja bym jeszcze sprawdził wałek czy jest tak jak pisałem. I ten wał musisz ustawić na znaki a żeby ci koło rozrządu nie uciekło podczas napinania musisz je zablokować na wałku z tyłu to samo odnosi się do kola wału.
Mógł się ściąć wpust na wałku napędzającym pompę wtryskową tam gdzie przykęcane jest koło rozrządu. 5cm to bardzo dużo.
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Witam! Mam problem z ustawieniem rozrządu w mojej Corsie B (1.7 diesel, silnik ISUZU 97r.) wiem, że koło od wtrysków i od wałka rozrządu klinuje się śrubami, ale nie mam pojęcia jak ustawić dolne koło - bodajże wału korbowego, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc!! Pozdrawiam!!!
Koło zamachowe blokujesz koło rozrusznika ( narzedzie Fiat nr 1860863000), do wałka rozrządu stosujesz śrubę 8mm, do pompy 2x śruba 8mm
koło z wałka rozrządu jest na stożku to jak je później ustawić Jak się nie mylę są do tego specjalne blokady wałka. będę musiał zdjąć wałek rozrządu A nie da się zdjąć wałka razem z kołem? 🤔
Witam forumowiczów:) Ma może ktoś fotke ze znakami na kołach od rozrządu do autka jak w temacie? Na wale korbowym jest z tyłu na kole zmachowym ale jestem prawie pewny że jest żle ustawione to koło. Byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
Kolego napinacz łańcuszka rozrządu reguluje jego naciąg ( śrubą możesz regulować nacisk sprężyny). Aby poprawnie ustawić zapłon w tym skuterze musisz zgrać 3 pozycje tj. znaki na kole magnesowym względem znaku na karterze, ustawić tłok w GMP oraz właściwie ustawić koło zębate wałka rozrządu (2 otwory muszą jednakowo być ustawione względem głowicy. Czy...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
pasek przeskoczył, zawory dostały, klin sciety, ale silnik pracuje bez problemu po zalozeniu nowego koła rozrzadu Dodano po 59 wymienione koło wałka rozrzadu
Nie. Napinacz masz u góry , znak na kole pasowym , rozrząd chyba wiesz jak ustawić.
Witam kolegów , Mam kłopot z silnikiem 1.6 hdi , a mianowicie : Zakupiłem silnik który nie miał paska rozrządu i zdjęte było koło pasowe wraz z tarczą magnetyczną . Ustawić pompę paliwa i wałek rozrządu zrobiłem tylko pytanie , jak ustawić wał i tarczę magnetyczną , zakupiłem nowy zestaw . Czy jest na to jakiś sposób ??? Bardzo proszę o porady , ewentualnie...
Ten przyrząd to kawał płaskownika z 6 dziurami w jednym poziomie i czterema śróbami M6 lub M8. Jak masz rozebrane wszystko to pomierz i dorób to. Łatwa sprawa bo za blokadę chcą chyba koło 300pln.
Na pompie koło łańcuchowe jest podwójne, w autodacie masz instrukcje, potem korekta faz rozrządu i "włala"
Oj miałem doczynienia z tymi silnikami. Straszliwie fikuśne silniki. Aby ustawić rozrząd koło magnesowe musi być na punkcie T a wałek rozrządu ma trzy otwory. Jeden duzy na środku i dwa po bokach. Dwa małe ustaw równolegle do miejsca styku głowicy z jej pokrywą a duzy otwór wzdłuż osi pracy tłoka (do przodu). Oba zawory są wtedy zamknięte! Jak na zdjęciu:...
koło rozrząd koło rozrząd volvo volvo koło rozrząd
sterownik ekran nvidia windows opalarka grzeje koszt naprawa telewizor samsung
Passat B5 1.9 TDI – kontrolka poduszek po wymianie foteli, airbag, VAG, wiązka, kombi Zaniki dźwięku w organach cyfrowych Yamaha, Roland – diagnostyka zasilania, DSP, DAC