Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Polej pasek wodą przy pracującym silniku
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
a z tyłu pralki powinna być osłona do zdemontowania Jeśli ją sobie ktoś fleksem zrobił, to jest :D = Zdjąć sprężynę spinającą zespół porący z obudową, zespół piorący odchylić do przodu pralki ile się da, zarzucić pasek na koło pasowe silnika, naciągnąć w górę by nie spadł z rolki silnika, zarzucić pasek na koło pasowe bębna przekręcić bębnem by pasek...
No i rozsądny. A mechanik pytał czy nowy pasek? Nie był założony wczoraj tylko swój przebieg ma.
Pasek 1046H7 lub 1053H7
https://obrazki.elektroda.pl/4112766900_... https://obrazki.elektroda.pl/1862890600_...
Jak nie umiesz? Ten: https://www.wyborkierowcow.pl/przewodnik...
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
wystarczy napiąć kluczem
nie prawdą jest jakoby dnie był dostępny ten rozmiar paska bo np. Gates posiada taki w ofercie i jest dostępny bez problemu, co do podanych wymiarów to możesz śmiało brać 6PK1675.
1308J5.
jest napinacz sprężynowy i tłumik drgań na wahadle No to pewnie musisz go wymienić i kup jeszcze dla pewności oryginalny pasek ze znaczkami Merca.
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Taki może być? http://obrazki.elektroda.pl/8065828700_1...
Chciałem zauważyć że pralka ta dostała już ze 4 nowe paski w ciągu ostatniego roku. Kolego, czy Ty w ogóle czytasz to co piszemy i wyciągasz jakieś wnioski? Sprawa spadających pasków w pralkach Brandt, istnieje od początku ich produkcji, a jedynym lekarstwem na to, jest przesunięcie silnika, o czym już napisałem - jeżeli olewasz to, to kupuj następny...
W otwor zkupionego zestawu nie wkręcisz śruby M8 skoro w otworze jest gwint M6. Podkladka do niej też nietypowa bo i pogrubiona i większa. Można przegwintować pod M8, sam tego nie robię tylko albo mam z demontażu albo stosuje dostępne w handlu. Co do ocierania to pewnie ktoryś z wkretów mocujących jest zbyt mało skrócony i ociera. V-ringi w zestawie...
Ja zakładam zawsze pasek długości 925(oryginalnie 923) i trochę to pomaga bo jest mniej napięty.
6PK1198 - bez klimy 6PK1862 - z klima. Pozdrawiam, Georges
Spróbować zawsze możesz, jeżeli pasek będzie miał odpowiedni naciąg to ok. Jeżeli ci pasek spadnie to nic poważnego się nie stanie (brak ładowania i klimy.
Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Wymien sobie napinacz i bedzie cisza.Sprawdzic mozesz psikajac troche np.wd40 na pasek,ucichnie ale nie na dlugo
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Pasek wieloklinowy 1238H7 EL
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.net/43_12554633... http://obrazki.elektroda.net/43_12554633...
Tak pod warunkiem że posiadasz silnik +kabloteka blaszak, skrzynia i chłodnica uważaj dohace mają dwa rozwiązania paska wieloklinowego wspomaganie lub bez.
Twoim problemem nie jest pasek "wieloklinowy" - co to za wymysł, to jest pasek zębaty. Obejrzyj "talerzyki" a przekonasz się, że są popękane, nigdzie ich nie dostaniesz.
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/94_12465347...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
a mogłbys napisac co po kolei trzeba odkręcić zeby wymienic pasek.
rysunek nr2
typ paska: 1922H8 EL PASEK POLY-V / WIELOKLINOWY Pozdrawiam
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
https://www.google.com/search?client=ope... Odpowiedniej wielkości + krótki wałek na dwóch łożyskach i na końcu koło napędzające na pasek wieloklinowy jak na altku., lub paski klinowe, też takie jak w alternatorze. Dodano po 1 Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje Dobry pomysł.
http://obrazki.elektroda.net/0_120397736... http://obrazki.elektroda.net/0_120397736...
Samo zerwanie paska nie powoduje dużych szkód w silniku natomiast pasek lub rolka mogła coś uszkodzić, Sprawdź czy nie zostało coś uszkodzone przez rolkę lub pasek.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
Co do rozrządu nie jestem pewien ale wiem że napewno paska wieloklinowego z gates już już nigdy nikomu nie założę. Dodano po 6 Co do rozrządu to zakładam conti ,bosza też czasami (jak se klient przyniesie)gatesa też kiedus zakladałem ale raczej bym nie polecał.A co sądzisz o dayco?Podobno nie takie złe.
Jeżeli jesteś pewny ze pasek pk nie wpadł pod pasek rozrządu i rozrząd nie był przestawiony przed wymianą, sprawdź na vagu obroty silnika, ciśnienie paliwa i dawkę paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. Opcjonalnie aby być pewnym ze z silnikiem wszystko ok, zmierz mu ciśnienie sprężania.
Znalazłem taki pasek na Allegro u gościa który handluje używanymi orbi-trekami
To koło co się wygięło jak dotykam delikatnie to rusza się w stronę silnika wygięcie jest znaczące tzn. prawie jak to \ natomiast to większe w które się wkręcił pasek nie chce się ruszyć o milimetr. Pęknięć nie widziałęm
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
Bez rysunku zobacz na rolki gładkie,rowki i kierunek napinania.A jak chcesz rysunek to model silnika ewentualnie klima czy bez.
Problem rozwiązany :D winne było koło od napędu paska wieloklinowego na wale korbowym.
Czyli jego wymiana pomoże? Może pomoże (o ile triak zmierzony zwykłym omomierzem wskazuje zwarcie) i o ile na silnik i koło pasowe bębna założysz pasek wieloklinowy . Inaczej bez sensu toto. I oczywiście sprawdzisz silnik induktorem na zewnątrz, czy nie ma zwarć międzyzwojowych. I puścić na np. autotransformatorze, celem sprawdzenia (nie w warunkach...
Potrzebujesz jeździć bez? Daleko nie zajedziesz, zagotujesz silnik lub zabijesz akumulator. Na krótki dojazd do mechanika możesz kupić krótszy pasek, tymczasowo.
Gwint lewy czy prawy znajduje się na rolce prowadzącej pasek wieloklinowy (klucz imbus)? https://obrazki.elektroda.pl/1170611800_... Dodano po 2 Gwint prawy. Odkręciłem. Dodano po 2 Gwint jest prawy. Rolka jest mimośrodowa. Śrube musiałem wyjąć z rolki z pomocą młotka, była zapieczona.
Sprzęgiełko alternatora sprawne? Sprawdził?
Najszybciej wyciągnąć silnik. A i jest to chyba 1.7 cdi
dzieki za wszystkie posty sparwa się wyjaśniła. rozleciała się rolka prowadząca paska klinowego pozdrawiam marcin
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Jeśi roka ma luz to wiadomo że tak, ale pasek ma wpływ na zużywanie się łożysk i rolek
Jaki masz problem? Wystarczy zablokowac wal, zalozyc klucz odpowiedniej dlugosci i odkrecic srube, jak kazda inna (w lewo, na wypadek watpliwosci).
Witam czy mógłby ktoś pokazać(schemat jak założyć na koła pasowe), wyjaśnić mi jak założyć pasek wieloklinowy bo mi spadł, uszkodzona rolka napinacza. Kupiłem nowy napinacz i pasek ale nie wiem jak założyć.
alarm znikł po wymianie napinacza paska wieloklinowego i koła paska wieloklinowego na alternatorze>:)
Cześć , trafic 2,5cdi 2009r potrzebne momenty dokręcenia śrub osprzętu i rolek paska wieloklinowego, z góry dzieki
Vectra B 1.6 16V, do wymiany paska wieloklinowego trzeba odkręcić silnik od nadwozia. Wyjęcie sprężarki klimy=demontaż połowy wydechu, wykręcenie i podniesienie silnika, opuszczenie sanek.
Możesz podać symbol elementu pod radiatorem. Jest to pewnie moduł z sześcioma tranzystorami IGBT
Tak też pomyślałem. Rodzaj hamulca. Kosiarka już po koszeniu po regeneracji. Dużo dało wyczyszczenie komutatora. Miedż po tylu latach była czarna. Sporo syfu, sproszkowanej trawy wewnątrz silnika. Sam pasek "wieloklinowy" miał poupychane małe kamyczki w rowkach. Wydłubałem i posmarowałem smarem silikonowym. Kosiaka zyskała moc co było widać i czuć przy...
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Sprawdź dokładnie ładowanie 13,8-14,4musi być Przewód Aku do alternatora Napięcie paska wieloklinowego Dokładnie sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora
jaki to model yarisa
Podaj rocznik i kod silnika, nie idą tam przypadkiem 2 paski, wspomagania też nie ma?
Jest zrobione napunacz alternatora, pasek altratora
Jak pękła śruba? Urwała się? Jeśli tak to nie uszkodził się silnik? Może źle napięty pasek, może... zbyt dużo pytań. Napisz coś więcej.
Silnik to JTD 105KM z Marei 1999roku. Problem powstał jak zerwał się pasek wieloklinowy i wkręcił się na wał i wtedy najprawdopodobniej przeskoczył pasek rozrządu. Silnik nie odpala ale całe szczęście odbyło się bez kolizji.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
kogan77, ja zastosowałem pasek wieloklinowy, od czego on jest niewiem bo w sklepie mi znajomy dobrał ale jest dość cienki a co za tym idzie elastyczny więc myślę że się to rozwiązanie sprawdzi chodź jeszcze tego nie testowałem bo jestem na etapie budowy gondoli wiatraka.
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
(at)fredflinst dziękuję za sugestie! Tak, jechałem na klimatyzacji. Sam pasek wieloklinowy wyglądał dobrze. Jutro zdejmę osłonę i dokładnie przyjrzę się wskazanym podzespołom. Dwumasa raczej nie - była wymieniana jakieś 2 lata temu razem ze sprzęgłem. Auto robi rocznie ok. 10 tys. km, więc raczej nie możliwe, że znowu by się zużyło.
Gdyby ktoś szukał takiego paska niech pyta pod mailem, tam mają te paski. abisal(at)abisal.pl
Pasek wieloklinowy jest odpowiednio naprężony?
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
autko jak w temacie, nie działa mi oświetlenie w bagażniku, chciałem przerobic na LEDy i nie moge znajśc krancówki. Wersja lift back. Z góry dzięki za podpowiedź. Drugi problem to w trakcie przyspieszania tak mi się wydaje że piszczy pasek wieloklinowy. Pasek wymieniłem wraz z rozrządem ale nie minęło.
kiedyś też go wymieniałem w swoim aucie , ale działał tylko miesiąc potem umarł. Jednak musiałem kupić nowe . POZDRAWIAM
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Zrzuć tylko pasek wieloklinowy i uruchom silnik. Jeżeli będzie cicho, to problem leży w napędzie pasowym osprzętu. Jeżeli bez paska wieloklinowego nadal będzie głośno, to oznacza, że coś sie dzieje z silnikiem. Jeżeli bez paska będzie cicho, to zgas silnik i pokręć ręką wszystkimi rolkami i kółkami. I dochodzimy do finału, jeśli wszystkie rolki i komponenty...
Sprzęgiełko w kole pasowym alternatora ma zadanie wytłumić i uciszyć drgania paska wieloklinowego, powstałe przez montaż koła dwumasowego na wale korbowym.
Pasek wieloklinowy sprawdzałeś jaki ma stan czy nie popękany?
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Zdejmij pasek wieloklinowy i sprawdź
Samochód po całkowitym remoncie, wszystko nowe i działało. Po 2 tys. km pękł pasek wieloklinowy i uszkodził uszczelniacz, wymiana na nowe i nagle nie ma sprzęgła. Pompa i wysprzęglik wymienione na nowe. Sprzęgło odpowietrzone ale biegi nie wchodzą, na sucho biegi są wszystkie. Co to może być bo już nerwów brak?
Może faktycznie przesadziłeś ze smarowaniem i przy"okazji" posmarował się pasek wieloklinowy napędzający rolki i przy obciążeniu ślizga ? ;-) "Mówiąc ślizgacz masz na myśli tą podłogę do której przylega taśma? "- Tak
Zna może ktoś oznaczenie paska wieloklinowego tego krótszego (poz. 74 na schemacie) w grubościówce-strugarce Parkside PADM 1250? AI: Czy sprawdzałeś już w instrukcji obsługi lub na stronie producenta, czy jest tam podane oznaczenie tego paska? Tak, ani w instrukcji ani na samym uszkodzonym pasku nie ma oznaczeń. Są na drugim pasku, ale oba różnią się...
to że jest tam pasek wieloklinowy (micro-v) nie znaczy że może być słabo naciągnięty
U mnie w fordzie 7840 też rozłącza mi się wom i fiksuje licznik obrotów silnika .Wydaje mi się że to wina alternatora .bo ostatnio zaczął pasek wieloklinowy piszczeć przy odpaleniu (na pulpicie pokazuje ładowanie 14 v)
Pasek wieloklinowy do wymiany a reszta do weryfikacji.
A czy przypadkiem nie stukało by w takim wypadku nawet na zimnym silniku?? Sprawdzę zdejmując pasek wieloklinowy i przejadę się kawałek już na rozgrzanym silniku.
Może masz luźny pasek wieloklinowy. Jak się zagrzeje przestaje się ślizgać.
Sprzęgło jest na osi alternatora, to na który zakłada się pasek wieloklinowy. Powinno pracować w jedną stronę.
pasek wieloklinowy a oznaczenie silnika gdzie mam to sprawdzić
wymiana pasek wieloklinowego napinacz pasek wieloklinowego paska wieloklinowego
tranzystor to220 silnik goracy gazie ściemniacz zegar
kiano slimstick tmobile światłowód
Kosiarka elektryczna - napięcie dochodzi, ale nie działa Drukarka HP LaserJet drukuje czarne tło - przyczyny i rozwiązania