Ten pasek jest gumowy. Ja kupiłem od Dedry DED7812 i oznaczenie paska jest XDED7812.086. Mam wrażenie, że to bliźniacze maszyny, tylko inne mają nr na schemacie. Porównaj sobie wymiary, ale u mnie śmiga.
Pasek rozrządu, a właściwie cały rozrząd bezwzględnie do wymiany! pasek ma kord z włókna szklanego, dlatego się nie rozciąga, jak przeskoczył, to nastąpiło uszkodzenie włókien wewnątrz
Polej pasek wodą przy pracującym silniku
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Spróbować zawsze możesz, jeżeli pasek będzie miał odpowiedni naciąg to ok. Jeżeli ci pasek spadnie to nic poważnego się nie stanie (brak ładowania i klimy.
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
Z tego co pamiętam to nic się nie luzuje na podstawie napinacza (taka blach do której przykręcona jest rolka) jest łeb śruby na którą nałożyłem nasadkę chyba 18 albo 16. Do nasadki duża przedłużka żeby wyjść poza błotnik odpowiednia grzechotka i kręcimy. Siłownik się ugina i pasek się luzuje. Druga osoba ściąga pasek z rolki, ewentualnie może dasz radę...
Witam! A więc da się zmienić pasek bez opuszczania silnika, jest trochę zabawy z tym, ale i trzeba dorobić klucz płaski tzn. trzeba dospawać do niego przedłużenie. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam!
Samo zerwanie paska nie powoduje dużych szkód w silniku natomiast pasek lub rolka mogła coś uszkodzić, Sprawdź czy nie zostało coś uszkodzone przez rolkę lub pasek.
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
Witam, koledzy wymienilem alternator w aucie i niepotrzebnie sciagnolem pasek klinowy z wszystkich kół. Teraz mam duzy problem zeby to założyć spowrotem, dysponuje moze ktos takim rysunkiem jak jest na oryginalnym kartoniku od paska ?
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Tylko zakup nowych i wymiana tarcz bębna i łożysk skończy twoje "męczarnie" ,żaden pasek który to zlikwiduje nie istnieje jak osie: bębna i walka silnika nie będą równolegle. a to przywróci tylko w/w wymiana. Magnes jest z drugiej strony bębna i ma swoją, małą tarczę i oczywiście znajduje się po przeciwnej stronie niż klapy bębna w pozycji otwierania...
Znalazłem taki pasek na Allegro u gościa który handluje używanymi orbi-trekami
VW 1.9TDI 110PS. Napinacz paska wieloklinowego nie cofa się samoczynnie do końca bez paska a pasek trochę popiszczywał jak był założony. Napinacz jest połączony z taką gruszką po drugiej stronie "2" i pewnie w niej jest jakaś sprężyna ale boję się to rozebrać w ciemno żeby czasem mi się to wszystko nie wysypało lub sprężyna nie rozwinęła. Powiedzcie...
witam. auto jak w temacie. strasznie piszczy po odpaleniu silnika po kilku kilometrach jak sie rozgrzeje jest ok. wnioskuje ze to pasek klinowy. mam pytanko czy pasek trzeba wymienic razem z napinaczem czy wystarczy tylko sam pasek. i jeszcze jedno czy da się w tym aucie wymienić pasek i napinacz nie zdejmując całego przodu. gdzieś czytałem że w passacie...
Miałem kiedyś podobnie, po wymianie paska ustąpiło, stary pasek był wyrobiony i naciągnięty. Masz odpowiednią długość paska?
Jedyny problem to przegrzanie jednostki . Możnaby z grubej sznurówki albo coś zbliżonego zrobić prowizoryczny pasek między kołem pasowym a samą pompą .
witam . prosilbylm o schemat paska wieloklinowego vw sharan 1.9tdi 90km 98r. AHU. poniewaz kupilem auto bez sprezarki klimy do kupilem ja i teraz nie wiem jak zalozyc pasek poniewaz byl krotszy zalozony dziekuje z gory pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/2526755500_1...
Pierwsze pytanie - po co? Czy widzisz, że ten pasek jest uszkodzony? Bardziej trzeba martwić się paskiem rozrządu, bo awaria tego paska, to = awaria silnika, natomiast awaria paska wieloklinowego niczym poważnym się nie kończy, ewentualnie brak ładowania. Pytanie po co się udzielać jak się nie ma o tym pojęcia? Uszkodzony pasek PK też może się wsunąć...
Jeżeli jesteś pewny ze pasek pk nie wpadł pod pasek rozrządu i rozrząd nie był przestawiony przed wymianą, sprawdź na vagu obroty silnika, ciśnienie paliwa i dawkę paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. Opcjonalnie aby być pewnym ze z silnikiem wszystko ok, zmierz mu ciśnienie sprężania.
Mechanik z Forda w Danii zdemontował część napinacza i założył pasek z Transita (6K831 1C1Q-6C301-AD),ale nie wiem dokładnie z jakiego modelu. Pasek ten biegnie tylko przez koło pasowe i alternator. Wcześniejsze wibracje spowodowane były wyeksploatowanym kołem pasowym. Potwierdzam że istnieje możliwość założenia krótszego paska wieloklinowego celem...
Witam, dostałem do wymiany łożysk pralkę ariston avsd 129 bez paska wieloklinowego - poprzedni macher sobie zabrał (stwierdził że nie da się wymienić łożyska) ... i mam problem w doborze. Jest to pasek H dość krótki (w okolicach 1100 lub mniejszy) ale dokładnie nie mogę znaleźć informacji - proszę o pomoc.
Jeśi roka ma luz to wiadomo że tak, ale pasek ma wpływ na zużywanie się łożysk i rolek
Zrzuć tylko pasek wieloklinowy i uruchom silnik. Jeżeli będzie cicho, to problem leży w napędzie pasowym osprzętu. Jeżeli bez paska wieloklinowego nadal będzie głośno, to oznacza, że coś sie dzieje z silnikiem. Jeżeli bez paska będzie cicho, to zgas silnik i pokręć ręką wszystkimi rolkami i kółkami. I dochodzimy do finału, jeśli wszystkie rolki i komponenty...
Witam posiadam samochód VW Golf III 1,9D rok 1994. Zwracam się do forumowiczów z zapytaniem o możliwą przyczynę konieczności częstej wymiany paska wieloklinowego (to ten biegnący przez rolkę alternatora). Pasek wymieniam średnio co 5 tys km, przy czym jest on już poszarpany oraz wytarty od strony rowków. Pasek zaczepiony jest o alternator (działa jako...
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
Witam, Mam zagwozdkę. Mam renię 19 1.7B na gaźniku Solex 2-gardzielowym. Auto powypadkowe (pierwszy raz w bok, naprawione, jeździł dłuższy czas, potem w prawą stronę w tył, nie naprawiane), stoi u mnie na podwórku już koło 12-13 lat, nieodpalane, trochę rozebrany na części i sprzedany, reszta stoi. Otóż, silnik się ostał i chciałbym z nim coś zrobić,...
Pasek założyłem jak na schemacie z PDF nr 1. Żeby sprawdzić czy wszystko jest ok, zaczynam obracać wałem jednak pasek zaczyna spadać z rolki prowadzącej. W moim samochodzie jest tylko jeden napinacz druga rolka jest tylko prowadząca (bez możliwości regulacji)
Witam, mam pytanie takie strikte łopatologiczne, szczerze to się uczę robić samemu coś przy samochodzie bo mnie to interesuje bardzo. A pytanie brzmi czy przy ściąganiu paska wieloklinowego w silniku 1.9tdi 110km muszę zadbać o to żeby się tam coś nie poprzestawiało czy nie ma z tym problemu? Jak wymienić to wiem, tylko mam problem z tym że jak sciągne...
Witam, mam problem,wymienilem alternator w aucie i niepotrzebnie sciagnalem pasek klinowy z wszystkich kol.Teraz mam duzy problem zeby to zalozyc z powrotem, dysponuje moze ktos takim rysunkiem jak jest na oryginalnym kartoniku od paska?
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
Witam wszystkich zorientowanych w temacie. Opiszę krótko jaki mam problem. Pacjent: ford fiesta 2002 rok silnik 1.4 tdci duratorq 50 kW. Klient zażyczył sobie pełny przegląd czyli: rozrząd(pompa wody,rolki,pasek),wszystkie płyny i filtry. Wszystkie części z górnej półki. Następnie wymieniliśmy koło wału paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą,kompletny...
Witam W Mondeo MK IV z 2007 r z silnikiem 1.8 tdci pojawia sie co jakiś czas gwizd lub pisk. Poczałkowo miałem wrażenie ze to pompa wspomagania sie konczy, ale po zdjęciu paska wieloklinowego pisk tez sie pojawił wiec osprzęt i pasek odpada. Dochodzi on z okolicy kolektora ssaceg (przynajmniej tak mi sie wydaje) Słychać go zaraz po odpaleniu i przygazowaniu...
Mam problem z napinaczem paska wieloklinowego w golfie IV 1.9 TDI z 2002r. Mianowicie na wolnych obrotach napinacz napina i luzuje pasek z dużą częstotliwością, skok to ok 15mm. wywołuje to wibracje które się przenoszą na karoserie. Zjawisko potęguje się przy obciążeniu światłami o kręceniu kołami. Występuje to tylko na wolnych obrotach, przy ok. 1200...
Kawałki paska wieloklinowego dostały się pomiędzy koło dwumasowe wału a obudowę.Obudowa jest z plastyku,a za kołem jest pasek rozrządu.Silnik ja składałem.Obudowa z wałkiem rozrządu są z drugiego peugota.Dzisjaj nie miałem czasu zajrzeć,ale wydaje mi się,że chyba jest cos nie tak z pompą naobudowie wałka rozrządu.To chyba ona odpowiada za podicśnienie...
Mam problem z peugotem 605 2.5 TD .Jadąc dłuższą trasą jest ok.Problem problem pojawia się na krótkich odcinkach i po jezdzie w mieście.Silnik zaczyna się dławić i nie ma mocy.Temperatura wzrasta.Czy zbyt małe podciśnienia ma na to wpływ? Dodano po 51 POMOCY! Jak wcześniej pisałem auto miało awarię-pęknięcie paska wieloklinowego (po trzech miesiącach...
witam szukałem długo interesującego mnie przypadku i nie znalazłem na elektrodzie, może ktoś mi wskaże przyczyne otóż : moja thalia na niskich obrotach chodzi cicho natomiast po dodaniu gazu zaczyna strasznie wyć , dzwięk ten dochodzi z okolic paska wieloklinowego , po jego zdjęciu i odpaleniu jest cisza , sprawdziłem napinacz i raczej jest ok nie ma...
Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że pasek wieloklinowy na wolnych obrotach wpada w nieprzyjemne drgania. Pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy - wymiana koła pasowego na alternatorze!! ALE - dziś po odwiezieniu dziecka do przedszkola zauważyłem wyciek pod samochodem z układu chłodzenia, werdykt - uszkodzone trzy węże na trojaku. Wszystko było...
Witam Czy mogę się podpiąć do tematy mam zgola problem zwiazany też z głowica w berlingo ale z silnikiem 1.9D moze ktos z was podsunie mi jakies rozwiazanie w zeszła sobote jak zwykle odpalilem silnik, po okolo 5 min pracy na wolnych obrotach zgasł próbowalem odpalic ale bez efektu. Zholowalem do mechanika: 1. pasek wieloklinowy wecz sie rozlecial wkrecajac...
Witam. Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące...
jest napinacz sprężynowy i tłumik drgań na wahadle No to pewnie musisz go wymienić i kup jeszcze dla pewności oryginalny pasek ze znaczkami Merca.
Mam problem:( kupiłem pralke Amica PA4560A411C i okazało się że nie ma w niej paska wieloklinowego. I tu moja prośba czy może wie ktoś jaki jest pasek w tej pralce?! proszę o pomoc!
Jak pękła śruba? Urwała się? Jeśli tak to nie uszkodził się silnik? Może źle napięty pasek, może... zbyt dużo pytań. Napisz coś więcej.
Dzięki.Pękł mi pasek,zajechałem do moto,a tam dali mi za krótki.Teraz mam problem-dziś sobota i wszystko czynne do 14.Pech.
Ppodczas jazdy zablokowało mi rolkę prowadzącą paska wieloklinowego, to znaczy łożysko w rolce stanęło. Spadł wówczas pasek, przejechałem tak może około 3 kilometrów. Wymieniłem obie rolki i pasek wielokinowy i jakiś czas było wszystko w porządku, aż tu pewnego ranka, po uruchomieniu silnika słychać dziwne stukanie w okolicach rolek. Stukanie trwa tylko...
Witam Mam taki problem coś wyje mi pod maską gdy dodaje gazu wyje głośniej. Po zdjęciu paska wieloklinowego cichnie. Elementy jakie wymieniłem na nowe to pompa wspomagania dwie rolki i pasek. I jak bylo tak jest został jeszcze alternator sprężarka klimatyzacji i koło pasowe ( rolka alternatora jest bez sprzęgła) może miał ktoś taki przypadek proszę...
http://obrazki.elektroda.pl/4385068200_1... Tak to wygląda kołami zaznaczyłem miejsca ułamane. I jeszcze pytanie czy możliwe że mechanik czegoś niedokręcił? Bo jakieś 3 miesiące temu miałem zakładany nowy pasek rozrządu bo stary pociął się od lodu który cudem się dostał pod osłonę. Jeszcze lodem była zatkana odma. Mechanik powiedział...
Dla ułatwienia i dla wszystkich ciekawych... sprawcie sobie ładowanie podczas tego rozłączania klimy... bo jeśli macie skoki napięcia sprzęgle sprężarki to wam będzie rozłączało cały czas... Ja miałem problem w uszkodzonym napinaczu paska wieloklinowego.. po wymianie napinacza i paska wszystko wróciło do normy. Otóż nikt nie zwraca uwago czy pasek pracuje...
napinacz pasek wieloklinowego paska wieloklinowego wymiana paska wieloklinowego
volvo silnika radioelektronik kolumna klucz pralka electrolux
wymuszanie pasma wymuszanie pasma
Zapętlanie wtrysków benzyny: podłączenie sygnału obrotów w instalacjach LPG MAN EDC 03751-10 – korozja wtyczki rozrusznika, naprawa i skutki poruszenia kabli