Przeszukałem ile się dało i okazało się, że rolka napinacza jest niewymienna i nigdzie nie jest oferowana jako cześć zamienna. Nie sądzę aby nie dało się wymienić rolki . Nitowana czy jakoś ... Tak pierwsza z brzegu oferta https://sklep.dynex.pl/products/card/004... Sprawdzić ,wymontować ,...
https://obrazki.elektroda.pl/4112766900_... https://obrazki.elektroda.pl/1862890600_...
Polej pasek wodą przy pracującym silniku
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
No i rozsądny. A mechanik pytał czy nowy pasek? Nie był założony wczoraj tylko swój przebieg ma.
W otwor zkupionego zestawu nie wkręcisz śruby M8 skoro w otworze jest gwint M6. Podkladka do niej też nietypowa bo i pogrubiona i większa. Można przegwintować pod M8, sam tego nie robię tylko albo mam z demontażu albo stosuje dostępne w handlu. Co do ocierania to pewnie ktoryś z wkretów mocujących jest zbyt mało skrócony i ociera. V-ringi w zestawie...
wystarczy napiąć kluczem
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Taki może być? http://obrazki.elektroda.pl/8065828700_1...
Pasek 1046H7 lub 1053H7
Wsadzić rączkę za alternator z kluczem 16 na przedłużce i odkręcić.Nigdy nie rozbieram przodu do wymiany napinacza.Troszkę ekwilibrystyki zawsze dobrze robi.Przecież dostałeś punkty na zachętę nie zmotywowały?
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego.
6PK1198 - bez klimy 6PK1862 - z klima. Pozdrawiam, Georges
Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Spróbować zawsze możesz, jeżeli pasek będzie miał odpowiedni naciąg to ok. Jeżeli ci pasek spadnie to nic poważnego się nie stanie (brak ładowania i klimy.
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
http://obrazki.elektroda.net/43_12554633... http://obrazki.elektroda.net/43_12554633...
a z tyłu pralki powinna być osłona do zdemontowania Jeśli ją sobie ktoś fleksem zrobił, to jest :D = Zdjąć sprężynę spinającą zespół porący z obudową, zespół piorący odchylić do przodu pralki ile się da, zarzucić pasek na koło pasowe silnika, naciągnąć w górę by nie spadł z rolki silnika, zarzucić pasek na koło pasowe bębna przekręcić bębnem by pasek...
Jak nie umiesz? Ten: https://www.wyborkierowcow.pl/przewodnik...
Tak pod warunkiem że posiadasz silnik +kabloteka blaszak, skrzynia i chłodnica uważaj dohace mają dwa rozwiązania paska wieloklinowego wspomaganie lub bez.
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/94_12465347...
nie prawdą jest jakoby dnie był dostępny ten rozmiar paska bo np. Gates posiada taki w ofercie i jest dostępny bez problemu, co do podanych wymiarów to możesz śmiało brać 6PK1675.
1308J5.
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
Chciałem zauważyć że pralka ta dostała już ze 4 nowe paski w ciągu ostatniego roku. Kolego, czy Ty w ogóle czytasz to co piszemy i wyciągasz jakieś wnioski? Sprawa spadających pasków w pralkach Brandt, istnieje od początku ich produkcji, a jedynym lekarstwem na to, jest przesunięcie silnika, o czym już napisałem - jeżeli olewasz to, to kupuj następny...
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Ja zakładam zawsze pasek długości 925(oryginalnie 923) i trochę to pomaga bo jest mniej napięty.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
[url=http://allegro.pl/item619422723_kol...
Wymien sobie napinacz i bedzie cisza.Sprawdzic mozesz psikajac troche np.wd40 na pasek,ucichnie ale nie na dlugo
Co do rozrządu nie jestem pewien ale wiem że napewno paska wieloklinowego z gates już już nigdy nikomu nie założę. Dodano po 6 Co do rozrządu to zakładam conti ,bosza też czasami (jak se klient przyniesie)gatesa też kiedus zakladałem ale raczej bym nie polecał.A co sądzisz o dayco?Podobno nie takie złe.
Jeżeli jesteś pewny ze pasek pk nie wpadł pod pasek rozrządu i rozrząd nie był przestawiony przed wymianą, sprawdź na vagu obroty silnika, ciśnienie paliwa i dawkę paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem. Opcjonalnie aby być pewnym ze z silnikiem wszystko ok, zmierz mu ciśnienie sprężania.
Pytanie podstawowe czy pasek jest cały!!!!! Bo jak nie to czeka cię ubój świnki skarbonki.
Bez rysunku zobacz na rolki gładkie,rowki i kierunek napinania.A jak chcesz rysunek to model silnika ewentualnie klima czy bez.
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
Problem rozwiązany :D winne było koło od napędu paska wieloklinowego na wale korbowym.
Pasek wieloklinowy 1238H7 EL
Najszybciej wyciągnąć silnik. A i jest to chyba 1.7 cdi
Jaki masz problem? Wystarczy zablokowac wal, zalozyc klucz odpowiedniej dlugosci i odkrecic srube, jak kazda inna (w lewo, na wypadek watpliwosci).
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Znalazłem taki pasek na Allegro u gościa który handluje używanymi orbi-trekami
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Witam ... Samo napinacz na sprężynie podskakuje ... No podskakuje. Ale czy rolka samonapinacza może mieć luzy czy należałoby ją też wymienić?
alarm znikł po wymianie napinacza paska wieloklinowego i koła paska wieloklinowego na alternatorze>:)
Cześć , trafic 2,5cdi 2009r potrzebne momenty dokręcenia śrub osprzętu i rolek paska wieloklinowego, z góry dzieki
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
Vectra B 1.6 16V, do wymiany paska wieloklinowego trzeba odkręcić silnik od nadwozia. Wyjęcie sprężarki klimy=demontaż połowy wydechu, wykręcenie i podniesienie silnika, opuszczenie sanek.
Bez zamontowanego alternatora auto odpalisz . Rozrusznik nie jest ,, puszczony przez alternator , Jest jednak jedno ale , czy do alternatora ( na zacisk śrubowy ) dochodzi jeden czy dwa przewody. Jeżeli dwa lub więcej wszystkie one muszą być połączone razem , np ściśnięte śrubką i zaizolowane . To czyn grozi jazda bez paska kol . opisali
Sprawdź dokładnie ładowanie 13,8-14,4musi być Przewód Aku do alternatora Napięcie paska wieloklinowego Dokładnie sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora
kiedyś też go wymieniałem w swoim aucie , ale działał tylko miesiąc potem umarł. Jednak musiałem kupić nowe . POZDRAWIAM
Twoim problemem nie jest pasek "wieloklinowy" - co to za wymysł, to jest pasek zębaty. Obejrzyj "talerzyki" a przekonasz się, że są popękane, nigdzie ich nie dostaniesz.
Witam mam problem z paskiem wieloklinowym mianowicie znajduje się tam dodatkowa rolka napinacza i 2 razy mi już pękła śruba. Czy ktoś zna przyczynę i czy jest ta rolka tam potrzebna? Będę wdzięczny za każda informacje.
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
I teraz jeszcze ten dziwny dźwięk. Czy to coś poważnego? Odpal na chwilę silnik bez paska wieloklinowego i sprawdź czy dźwięk jest nadal .. Wtedy wyeliminujesz pompę wody i alternator ..
Sprzęgiełko w kole pasowym alternatora ma zadanie wytłumić i uciszyć drgania paska wieloklinowego, powstałe przez montaż koła dwumasowego na wale korbowym.
jaki napinacz jeśli idzie o paska wieloklinowego (alternator pompa wody wspomaganie)to w środku koła jest śruba typu TORX wystarczy zdjąć pasek i ją odkręcić.
Zna może ktoś oznaczenie paska wieloklinowego tego krótszego (poz. 74 na schemacie) w grubościówce-strugarce Parkside PADM 1250? AI: Czy sprawdzałeś już w instrukcji obsługi lub na stronie producenta, czy jest tam podane oznaczenie tego paska? Tak, ani w instrukcji ani na samym uszkodzonym pasku nie ma oznaczeń. Są na drugim pasku, ale oba różnią się...
rysunek nr2
typ paska: 1922H8 EL PASEK POLY-V / WIELOKLINOWY Pozdrawiam
https://www.google.com/search?client=ope... Odpowiedniej wielkości + krótki wałek na dwóch łożyskach i na końcu koło napędzające na pasek wieloklinowy jak na altku., lub paski klinowe, też takie jak w alternatorze. Dodano po 1 Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje Dobry pomysł.
http://obrazki.elektroda.net/0_120397736... http://obrazki.elektroda.net/0_120397736...
Zapewne masz uszkodzony napinacz paska wieloklinowego - to ten po prawej ze sprężyną - jest napewno pochylony na bok - ostatnio to przerabiałem - niestety nie obejdzie się bez demontażu całego ''Pyska" Powodzenia!!!
witam!! mam podobny problem w swoim pasku b5 rok 98 silnik AHU,ale z tego co wiem to passaty nie mają visca pracuja z paska wieloklinowego.
Odkrencałem w starym 2.2cdi, tam gwint był prawy, koło blokowałem za pomocą paska wieloklinowego, a śruba była przykręcona bardzo mocno, klucz udarowy się poddał, dopiero długie pokrętło na nasadkę pomogło, ale łatwo nie było.
To raczej żadna zagadka tylko trzeba popatrzyć w odpowiednie miejsca. Sprawdź koło pasowe wału korbowego, sprzęgiełko alternatora i napinacz paska wieloklinowego. Ale to prawdopodobnie będzie koło pasowe. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Uszkodzenie paska wieloklinowego nie jest winą spawalnika, wina tkwi w osprzęcie silnika
Wymieniłem świece i przewody. Problem po części zniknoł. Jednak focus trzyma obroty na poziomie 600 a chyba powinno być na 1000?? (klima wyłączona, radio itp.) o co chodzi? Może to być wna paska wieloklinowego? piszczy na zimnym silniku.
To koło co się wygięło jak dotykam delikatnie to rusza się w stronę silnika wygięcie jest znaczące tzn. prawie jak to \ natomiast to większe w które się wkręcił pasek nie chce się ruszyć o milimetr. Pęknięć nie widziałęm
rozrzad miał niecale 30 tys, to wina paska wieloklinowego, strzelil a jego strzepy wciagnelo w tryb na wale i gotowe.
Zrzuć tylko pasek wieloklinowy i uruchom silnik. Jeżeli będzie cicho, to problem leży w napędzie pasowym osprzętu. Jeżeli bez paska wieloklinowego nadal będzie głośno, to oznacza, że coś sie dzieje z silnikiem. Jeżeli bez paska będzie cicho, to zgas silnik i pokręć ręką wszystkimi rolkami i kółkami. I dochodzimy do finału, jeśli wszystkie rolki i komponenty...
Stukanie to może być początek awarii napinacza paska wieloklinowego - w ahu i podobnych z uwagi na beznadziejną konstrukcję tego napinacza bardzo częste.
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Gwint lewy czy prawy znajduje się na rolce prowadzącej pasek wieloklinowy (klucz imbus)? https://obrazki.elektroda.pl/1170611800_... Dodano po 2 Gwint prawy. Odkręciłem. Dodano po 2 Gwint jest prawy. Rolka jest mimośrodowa. Śrube musiałem wyjąć z rolki z pomocą młotka, była zapieczona.
Czyli jego wymiana pomoże? Może pomoże (o ile triak zmierzony zwykłym omomierzem wskazuje zwarcie) i o ile na silnik i koło pasowe bębna założysz pasek wieloklinowy . Inaczej bez sensu toto. I oczywiście sprawdzisz silnik induktorem na zewnątrz, czy nie ma zwarć międzyzwojowych. I puścić na np. autotransformatorze, celem sprawdzenia (nie w warunkach...
Sprzęgiełko alternatora sprawne? Sprawdził?
Żarówka to żaden problem, skręcamy koła, otwieramy klapkę w nadkolu i mamy miejsca aż nadto. Co do karoserii to tak jak nadmienił poprzednik błotniki jak i tylna klapa to plastik więc nie ma co gnić. Cała podłoga od spodu tez jest wykładana plastikiem, podobnie jak progi. Kolejna sprawa grzebanie przy silniku – od tego jest mechanik i uwierz przez...
wymiana rolki prowadzacej paska wieloklinowego w ladunie 2.2 97r?Wyjac silnik czy jak????? Dodano po 33 poszukuje uslnie schematy paska alternatora do mojej lagunki 2.2 d 97r.Jakos sobie poradze.
dzieki za wszystkie posty sparwa się wyjaśniła. rozleciała się rolka prowadząca paska klinowego pozdrawiam marcin
Witam trafił mi się dziwny przypadek że po wymianie paska rozrządu , pompy wody, rolki przewijającej silnik po ok. 3 min po uruchomieniu silnika zaczyna wydawać dziwne dzwięki tak jakby ocierania przy ok 1000 obr/min lub też ociera przy spadaniu z obrotów przy ok 1500 obr/min. Jest to dość głośne ocieranie. Po zdjęciu paska wieloklinowego ( pk ) napędzającego...
Do sprawdzenia sprzęgło elektromagnetyczne kompresora. Przyczyną może być również uszkodzony napinacz paska wieloklinowego. Ta usterka wiąże się z wymianą koła pasowego wału korbowego. Przyczyny mogą być inne ale od tego bym zaczoł.
Drodzy, a może ktoś z was wie jak wyciągnąć w tym silniku napinacz paska wieloklinowego? Ten od alternatora etc. Strasznie ciężko mi chodzi-odchyla się, jakiś taki z użyty a mam drugi z całym tym korpusem czyli pompą wody i sprzęgłem wentylatora. Tylko żeby go wyjąć to trzeba odkręcić rolkę wentylatora chłodnicy a za cholere nie wiem jak. Wszystko się...
Witam czy mógłby ktoś pokazać(schemat jak założyć na koła pasowe), wyjaśnić mi jak założyć pasek wieloklinowy bo mi spadł, uszkodzona rolka napinacza. Kupiłem nowy napinacz i pasek ale nie wiem jak założyć.
Witam. Sprawdz: 1.Przeciwwagi - czy nie poluzowały się śruby mocujące. 2.Zawieszenie. Przeczyść kółko pasowe na silniku (chodzi o rowki w których mogą znajdować się resztki gumy z paska wieloklinowego)
Jak w temacie - jak ktoś ma wypraktykowany dobry sposób na naciągnięcie napinacza w celu założenia paska wieloklinowego alternatora, to proszę się pochwalić. Klucz 15 z metrową przedłużką, to raczej nie jest zbyt dobry pomysł, poza tym nie wiem, czy skuteczny...
Podgrzewacz cieczy w matizie? ty tam bimber pędzisz? :D kurcze ludziska to mają wyobraźnie matiz to takie "cudo" gdzie aby dostać się do paska wieloklinowego trzeba się nieżle namęczyć a tu drugi alternator haha Ciekaw jestem w jakim celu alternator składny jest na sylikon wysokotemperaturowy?
witam . prosilbylm o schemat paska wieloklinowego vw sharan 1.9tdi 90km 98r. AHU. poniewaz kupilem auto bez sprezarki klimy do kupilem ja i teraz nie wiem jak zalozyc pasek poniewaz byl krotszy zalozony dziekuje z gory pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/2526755500_1...
Peugeot Partner 1.6 HDI 90 KM 2015 r. Po podniesieniu samochodu w celu sprawdzenia luzów i opuszczeniu go, zaczęły się duże wibracje od wspomagania podczas kręcenia kierownicą. Zwłaszcza podczas powolnego początkowego ruchu (może tak do 5-10 stopni poza granicę luzu). Widać, że aż napinacz od paska wieloklinowego skacze w rytm tych wibracji. Po wyjściu...
Mechanik z Forda w Danii zdemontował część napinacza i założył pasek z Transita (6K831 1C1Q-6C301-AD),ale nie wiem dokładnie z jakiego modelu. Pasek ten biegnie tylko przez koło pasowe i alternator. Wcześniejsze wibracje spowodowane były wyeksploatowanym kołem pasowym. Potwierdzam że istnieje możliwość założenia krótszego paska wieloklinowego celem...
Możesz podać symbol elementu pod radiatorem. Jest to pewnie moduł z sześcioma tranzystorami IGBT
Pierwsze pytanie - po co? Czy widzisz, że ten pasek jest uszkodzony? Bardziej trzeba martwić się paskiem rozrządu, bo awaria tego paska, to = awaria silnika, natomiast awaria paska wieloklinowego niczym poważnym się nie kończy, ewentualnie brak ładowania. Pytanie po co się udzielać jak się nie ma o tym pojęcia? Uszkodzony pasek PK też może się wsunąć...
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Witam Mam taki problem coś wyje mi pod maską gdy dodaje gazu wyje głośniej. Po zdjęciu paska wieloklinowego cichnie. Elementy jakie wymieniłem na nowe to pompa wspomagania dwie rolki i pasek. I jak bylo tak jest został jeszcze alternator sprężarka klimatyzacji i koło pasowe ( rolka alternatora jest bez sprzęgła) może miał ktoś taki przypadek proszę...
Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że pasek wieloklinowy na wolnych obrotach wpada w nieprzyjemne drgania. Pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy - wymiana koła pasowego na alternatorze!! ALE - dziś po odwiezieniu dziecka do przedszkola zauważyłem wyciek pod samochodem z układu chłodzenia, werdykt - uszkodzone trzy węże na trojaku. Wszystko było...
wymiana paska wieloklinowego napinacz paska wieloklinowego schemat paska wieloklinowego
impedancja falowa wykorzystać wyświetlacz radia impedancja przesunięcie fazowe
mikrokomputer cobra1 toshiba 22el833g
Wymiana czujnika poziomu wody w zmywarce Electrolux - krok po kroku Lokalizacja czujnika Halla w Audi A8 D4