a z tyłu pralki powinna być osłona do zdemontowania Jeśli ją sobie ktoś fleksem zrobił, to jest :D = Zdjąć sprężynę spinającą zespół porący z obudową, zespół piorący odchylić do przodu pralki ile się da, zarzucić pasek na koło pasowe silnika, naciągnąć w górę by nie spadł z rolki silnika, zarzucić pasek na koło pasowe bębna przekręcić bębnem by pasek...
Jak nie umiesz? Ten: https://www.wyborkierowcow.pl/przewodnik...
1308J5.
nie prawdą jest jakoby dnie był dostępny ten rozmiar paska bo np. Gates posiada taki w ofercie i jest dostępny bez problemu, co do podanych wymiarów to możesz śmiało brać 6PK1675.
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Ja zakładam zawsze pasek długości 925(oryginalnie 923) i trochę to pomaga bo jest mniej napięty.
Chciałem zauważyć że pralka ta dostała już ze 4 nowe paski w ciągu ostatniego roku. Kolego, czy Ty w ogóle czytasz to co piszemy i wyciągasz jakieś wnioski? Sprawa spadających pasków w pralkach Brandt, istnieje od początku ich produkcji, a jedynym lekarstwem na to, jest przesunięcie silnika, o czym już napisałem - jeżeli olewasz to, to kupuj następny...
Wymien sobie napinacz i bedzie cisza.Sprawdzic mozesz psikajac troche np.wd40 na pasek,ucichnie ale nie na dlugo
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Pasek wieloklinowy 1238H7 EL
Dzień dobry, mam starą kamęrę na kasetki DV, ostatnio uruchomilem ją aby przejrzeć stare filmy i okazało się że obraz nie jest płynny a w środku słychać stukanie cykliczne i jednostajne. Rozebralem kamerę i drogą eliminacji ustalilem że to rozciągnięty pasek wieloklinowy, co któryś klin nie trafia w rowek i powoduje przeskok napędu. Przeszukałem cały...
https://obrazki.elektroda.pl/4112766900_... https://obrazki.elektroda.pl/1862890600_...
Polej pasek wodą przy pracującym silniku
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
wystarczy napiąć kluczem
No i rozsądny. A mechanik pytał czy nowy pasek? Nie był założony wczoraj tylko swój przebieg ma.
http://obrazki.elektroda.net/0_120397736... http://obrazki.elektroda.net/0_120397736...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
Taki może być? http://obrazki.elektroda.pl/8065828700_1...
W otwor zkupionego zestawu nie wkręcisz śruby M8 skoro w otworze jest gwint M6. Podkladka do niej też nietypowa bo i pogrubiona i większa. Można przegwintować pod M8, sam tego nie robię tylko albo mam z demontażu albo stosuje dostępne w handlu. Co do ocierania to pewnie ktoryś z wkretów mocujących jest zbyt mało skrócony i ociera. V-ringi w zestawie...
rysunek nr2
W przypadku paska wieloklinowego nie trzeba niczego ustawiać, trzeba tylko najpierw zdjąć drugi pasek. Ustawia się "coś" tylko przy wymianie paska rozrządu.
6PK1198 - bez klimy 6PK1862 - z klima. Pozdrawiam, Georges
typ paska: 1922H8 EL PASEK POLY-V / WIELOKLINOWY Pozdrawiam
Wybierz sobie. Jeśli masz rolkę mimośrodową i napinacz, dokonujesz napięcia wstępnego mimośrodem, dokręcasz śrubę, następnie wyciągasz zabezpieczenie z napinacza które zwalnia go i napina pasek.
Problem tkwi w napinaczu paska wieloklinowego.
Pasek 1046H7 lub 1053H7
Wsadzić rączkę za alternator z kluczem 16 na przedłużce i odkręcić.Nigdy nie rozbieram przodu do wymiany napinacza.Troszkę ekwilibrystyki zawsze dobrze robi.Przecież dostałeś punkty na zachętę nie zmotywowały?
https://www.google.com/search?client=ope... Odpowiedniej wielkości + krótki wałek na dwóch łożyskach i na końcu koło napędzające na pasek wieloklinowy jak na altku., lub paski klinowe, też takie jak w alternatorze. Dodano po 1 Dwa alternatory. Odpowiednie ułożenie pasa zniweluje Dobry pomysł.
Jak to jaki problem , zatarte lub brak sprzęgiełka na alternatorze.
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
To koło co się wygięło jak dotykam delikatnie to rusza się w stronę silnika wygięcie jest znaczące tzn. prawie jak to \ natomiast to większe w które się wkręcił pasek nie chce się ruszyć o milimetr. Pęknięć nie widziałęm
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Spróbować zawsze możesz, jeżeli pasek będzie miał odpowiedni naciąg to ok. Jeżeli ci pasek spadnie to nic poważnego się nie stanie (brak ładowania i klimy.
Gwint lewy czy prawy znajduje się na rolce prowadzącej pasek wieloklinowy (klucz imbus)? https://obrazki.elektroda.pl/1170611800_... Dodano po 2 Gwint prawy. Odkręciłem.
A czy jest możliwość ściągnięcia paska wieloklinowego poprzez odkręcenie alternatora-pomijając napinacz.
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
Sprzęgiełko alternatora sprawne? Sprawdził?
Czyli jego wymiana pomoże? Może pomoże (o ile triak zmierzony zwykłym omomierzem wskazuje zwarcie) i o ile na silnik i koło pasowe bębna założysz pasek wieloklinowy . Inaczej bez sensu toto. I oczywiście sprawdzisz silnik induktorem na zewnątrz, czy nie ma zwarć międzyzwojowych. I puścić na np. autotransformatorze, celem sprawdzenia (nie w warunkach...
dzieki za wszystkie posty sparwa się wyjaśniła. rozleciała się rolka prowadząca paska klinowego pozdrawiam marcin
http://obrazki.elektroda.net/43_12554633... http://obrazki.elektroda.net/43_12554633...
Możesz podać symbol elementu pod radiatorem. Jest to pewnie moduł z sześcioma tranzystorami IGBT
Witam czy mógłby ktoś pokazać(schemat jak założyć na koła pasowe), wyjaśnić mi jak założyć pasek wieloklinowy bo mi spadł, uszkodzona rolka napinacza. Kupiłem nowy napinacz i pasek ale nie wiem jak założyć.
A czy przypadkiem kolega nie ma napinacza na sprężynie? A Alternator sam w sobie po zdjęciu paska kręci się luźno czy z dużym oporem? Jesli masz duży opór alternatora to będzie się ślizgał i piszczał. To samo dotyczy kompresora klimy. U mnie popiskuje jak klimę włączam, bo łożysko kompresora trzeba wymienić.
Podaj rocznik i kod silnika, nie idą tam przypadkiem 2 paski, wspomagania też nie ma?
jaki to model yarisa
Jest zrobione napunacz alternatora, pasek altratora
Dziwna awaria samochód Audi Q5 2TDI 2010 zerwany pasek wieloklinowy ,zgasł w trakcie awarii.Został wymieniony pasek napinacze brak jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych.Przy okazji wymieniliśmy rozrząd stąd pewność że nie został przestawiony. Vag nie wykazuje żadnych błędów ,paliwo dochodzi do pomp w trakcie pracy rozrusznika a jednak autko nie daje...
Silnik to JTD 105KM z Marei 1999roku. Problem powstał jak zerwał się pasek wieloklinowy i wkręcił się na wał i wtedy najprawdopodobniej przeskoczył pasek rozrządu. Silnik nie odpala ale całe szczęście odbyło się bez kolizji.
Gdyby ktoś szukał takiego paska niech pyta pod mailem, tam mają te paski. abisal(at)abisal.pl
PIOTRPLE - jesteś w błędzie,nie ma potrzeby zdejmowania wzmocnienia czołowego.
coś jest w ryglu ale jest to raczej nierozbieralne, na wyjście przewodu z rygla podaje mase jako obejście i nadal nic Jeśli miałaby byc to przechyłówka to gdzi by była zamontowana - w całej klapie nic nie widziałem
kogan77, ja zastosowałem pasek wieloklinowy, od czego on jest niewiem bo w sklepie mi znajomy dobrał ale jest dość cienki a co za tym idzie elastyczny więc myślę że się to rozwiązanie sprawdzi chodź jeszcze tego nie testowałem bo jestem na etapie budowy gondoli wiatraka.
Tak pod warunkiem że posiadasz silnik +kabloteka blaszak, skrzynia i chłodnica uważaj dohace mają dwa rozwiązania paska wieloklinowego wspomaganie lub bez.
(at)fredflinst dziękuję za sugestie! Tak, jechałem na klimatyzacji. Sam pasek wieloklinowy wyglądał dobrze. Jutro zdejmę osłonę i dokładnie przyjrzę się wskazanym podzespołom. Dwumasa raczej nie - była wymieniana jakieś 2 lata temu razem ze sprzęgłem. Auto robi rocznie ok. 10 tys. km, więc raczej nie możliwe, że znowu by się zużyło.
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/94_12465347...
Pasek wieloklinowy jest odpowiednio naprężony?
Mam podobny problem, hałas również. Tylko, że u mnie jak przygazuje to robi się cicho 😐 to alternator ? Witam. U mnie problem został rozwiązany przez wymianę pompy płynu chłodzącego (zatarła się po około 90tyś.). Wymiana dosyć prosta - trzeba poluzować pasek wieloklinowy i odkręcić kilka srób mocujacych pompę (po zluzowaniu paska można sprawdzić pompę...
Ja kiedyś nietypowy pasek wieloklinowy do napędu PTZ załatwiłem tutaj http://www.prema.com.pl/ - szybko i w dobrej cenie. Zadzwoń popytaj.
No mi też się zdarzyło przejechać kilkadziesiąt kilometrów fordem 1,6 tdci. Z elektryczną pompą wysokiego ciśnienia i elektrycznymi wtryskiwaczami. Na szczęście w dzień, więc jazda bez świateł, bez nawiewu i jazda bardzo ostrożna, bez żadnego wyprzedzania. Strzeliła na zwarcie dioda w alternatorze, więc zdjąłem pasek wieloklinowy i jakoś musiałem dojechać.
Pasek wieloklinowy sprawdzałeś jaki ma stan czy nie popękany?
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Zdejmij pasek wieloklinowy i sprawdź
Może faktycznie przesadziłeś ze smarowaniem i przy"okazji" posmarował się pasek wieloklinowy napędzający rolki i przy obciążeniu ślizga ? ;-) "Mówiąc ślizgacz masz na myśli tą podłogę do której przylega taśma? "- Tak
U mnie w fordzie 7840 też rozłącza mi się wom i fiksuje licznik obrotów silnika .Wydaje mi się że to wina alternatora .bo ostatnio zaczął pasek wieloklinowy piszczeć przy odpaleniu (na pulpicie pokazuje ładowanie 14 v)
Pasek wieloklinowy do wymiany a reszta do weryfikacji.
A czy przypadkiem nie stukało by w takim wypadku nawet na zimnym silniku?? Sprawdzę zdejmując pasek wieloklinowy i przejadę się kawałek już na rozgrzanym silniku.
Samochód po całkowitym remoncie, wszystko nowe i działało. Po 2 tys. km pękł pasek wieloklinowy i uszkodził uszczelniacz, wymiana na nowe i nagle nie ma sprzęgła. Pompa i wysprzęglik wymienione na nowe. Sprzęgło odpowietrzone ale biegi nie wchodzą, na sucho biegi są wszystkie. Co to może być bo już nerwów brak?
to że jest tam pasek wieloklinowy (micro-v) nie znaczy że może być słabo naciągnięty
Sprzęgło jest na osi alternatora, to na który zakłada się pasek wieloklinowy. Powinno pracować w jedną stronę.
pasek wieloklinowy a oznaczenie silnika gdzie mam to sprawdzić
Może masz luźny pasek wieloklinowy. Jak się zagrzeje przestaje się ślizgać.
Witam mam prośbę muszę założyć pasek wieloklinowy do Ford focus mk1 1.6 benz. Nie wiem jak mam to założyć na te koła potrzebuje pomocy i najlepiej schemat.
[url=http://allegro.pl/item619422723_kol...
Co do rozrządu nie jestem pewien ale wiem że napewno paska wieloklinowego z gates już już nigdy nikomu nie założę. Dodano po 6 Co do rozrządu to zakładam conti ,bosza też czasami (jak se klient przyniesie)gatesa też kiedus zakladałem ale raczej bym nie polecał.A co sądzisz o dayco?Podobno nie takie złe.
Zapewne to jest pasek wieloklinowy. Moze byc problem z rolka napoinajaca, lub wada paska?
oczysc komutator silnika wymienic pasek wieloklinowy o 10-20 mm mniejszy
auto jak w temacie ,silnik f4pb720 . Pasek wieloklinowy przesunął sie na kółku w strone bloku silnika po czym zaczął sie scinac i ten waski paseczek (ok 2 mm) wkrecil sie na wal ,powodując przeskoczenie rozrządu. Słyszalem od kilku mechaników ze to czesty przypadek w reno,prawda to? Boje sie ze po zrobieniu glowicy sytuacja moze sie powtórzyć. Dodam...
Najlepiej będzie jak wymienisz pasek wieloklinowy. Pasek slizgając się powoduje takie anomalia jak piszczenie i skakanie obrotów (w silnikach diesla, gdzie napęd obrotomierza brany jest z alternatora.
1287H8EL Taki ma być pasek do tej pralki. Jak Autor tematu nie potrafi go założyć, to ma problem. Pasek wydaje się dwa razy za krótszy, ale trzeba go założyć na oba koła. Na Forum nikt go nie założy za Autora. Jak nie potrafi, to niech stówkę wprawnemu serwisantowi zabecaluje. Filmiki na jutubach są dostępne, jak założyć pasek wieloklinowy do pralki....
Witam. Raz. Pasek wieloklinowy (tak to się nazywa?) i rozrząd były wymieniane gdzieś w okolicach 90.000km. Pozdrawiam.
Pasek wieloklinowy psikałem wd40 i nic to nie dawało. Alternator był u dwóch mechaników, jeden go rozebrał, pomierzył, jedyne co pamiętam mówił że to może być wiatrak i powietrze generuje taki odgłos. Drugi mechanik oddał go do regeneracji, po odbiorze wyglądał jak nowy, wszystkie parametry zasilania się zgadzają. Mechaników twierdzi że inne takie same...
A ileż to roboty zrzucić pasek wieloklinowy, zapalić silnik i posłuchać czy piszczy dalej.
Zdejmij pasek wieloklinowy i odal jezeli sie uciszy to cos z osprzetu a jak nie to szukaj dalej. 1.8 tdci hhhmmmm powodzenia
Dodam że to pasek wieloklinowy . Nie szukam rozwiązania z punktu mechanicznego , tylko sposobu za pomocą którego wykluczyłbym uszkodzenie samego alternatora . Może ktoś wie jak dokładnie się zachowuje alternator przy uszkodzonej jakieś diodzie ? :)
marix1998 Pierwotny plan zakładał po 2 otwory na cylinder. na 3/4 zaworki te same rurka praktycznie sam gwint obspawany Te zawory nie są plastikowe tylko mosiądz w środku z gumą. Silnik nabyłem bez głowicy. Napęd pierwotnie miał być na przegubie ale pasek jest prostszy w wykonaniu. Na zdjęciu jest kółko na pasek wieloklinowy.
Brak ładowania, skończony akumulator. Pasek wieloklinowy jest? Otworzyłeś maskę czy od razu na kompa usiadłeś?
Zrzuć tylko pasek wieloklinowy i uruchom silnik. Jeżeli będzie cicho, to problem leży w napędzie pasowym osprzętu. Jeżeli bez paska wieloklinowego nadal będzie głośno, to oznacza, że coś sie dzieje z silnikiem. Jeżeli bez paska będzie cicho, to zgas silnik i pokręć ręką wszystkimi rolkami i kółkami. I dochodzimy do finału, jeśli wszystkie rolki i komponenty...
Pasek wieloklinowy z kola pasowego walu korbowego napedza pompe wody oraz pompe wspomagania hydraulicznego: https://nissan-europe.epc-data.com/almer... Slychac popiskiwanie paska w skrajnych pozycjach, kiedy krecimy kierownica na postoju, ale to raczej norma (pomijam, ze nie powinno sie tego robic normalnie).
Trzeba sprawdzić w któym momencie piszczenie ustaje. Może być luźny pasek wieloklinowy. Najpierw załącz auto bez tego paska i posłuchaj.
Witam, ma problem z rozłożeniem wsadu - im mocniejsza wirówka tym czulsza automatyka wagowa - na szczęście - za mało /za dużo wsadu ewentualnie nierównomiernie obciążony (pojedyńczy, koc, zasłona, itp) - również luźny pasek wieloklinowy
… ściągane łożysko oparło się o ROLKĘ NAPĘDZAJĄCĄ pasek wieloklinowy … i dalej ni hu, hu, … Na mojego nosa ta rolka założona jest na wcisk … ale chciałbym się upewnić, że tam żadnego 'gwintu' nie ma … i mogę ... Dodano po 15 oczytaj na początek te posty: .... i potem zastanów się czy dasz radę sam to zrobić. Z dwie godziny...
Rozsypał mi się pasek wieloklinowy,dostał się pod dolne koło i do paska rozrządu.Auto zgasło.Rozebrałem osłonę,a tam jest jeszcze jeden pasek obustronnie ząbkowany-od czego on jest?
Problem rozwiązany :D winne było koło od napędu paska wieloklinowego na wale korbowym.
Może. To może wskazywać na to, że kończy Ci się alternator, lub pasek wieloklinowy. I to oczywiście można połączyć z dziwnymi wskazaniami obrotomierza, który sygnał w tych autach bierze właśnie z alternatora.
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
wieloklinowy pasek pasek wieloklinowy piszczy pasek piszczy wieloklinowy
indeksowanie dysku powiadomienie dzwonienia astra błąd poduszki
Zielona dioda nie świeci - przyczyny i rozwiązania Dodatkowy włącznik wycieraczek w skuterze elektrycznym - jak zamontować?