Jakie wspomaganie? Sprawdź naciąg paska i ładowanie bo jak zwykłe wspomaganie to chyba zgubiłeś pasek
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Dobrze kombinujesz - tak to się robi.
Daj znać jak ci poszło. Pozdrawiam.
Witam jak naciągnąć pasek wspomagania , jest dość luźny i wspomaganie „przeskakuje” ? (at)ElektrodaBot
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Jest napinacz hydrauliczno sprężynowy na pasek osprzętu pk. Nie ma regulacji. A w czym problem?
Może masz luźny pasek na pompie? Sprawdź to ja tak miałem w audi 80 był luźny pasek i czasami padało mi wspomaganie aż w końcu spadl pasek
wg ic katalogu bez klimy 5pk1110, z klimą 5pk1180 dotyczy pojazdów od roku 2000,07. Do roku 2000,07 5pk1120, i z klimą 5pk1219
Ściąg pasek i sprawdź łożysko na pompie.
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Gdzie się dymi jak staje pasek?
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Do 98r jest 1555 , od 98r jest 1538.
Witam.Mam problem,przy maksymalnym skręceniu kół pasek od wspomagania piszczy mi.Jaka może być przyczyna.Jest to samochód citroen xsara picasso 2.0 hdi 2000r.
Może jakiś pasek (alternator lub jeśli jest to wspomaganie).
Sprawdzić pasek wspomagania; naciągnąć; wymienić.
Nawet jak znajdę krótszy pasek to między rolką prowadzącą w dolnej części będzie kolizja pomiędzy biegnącym paskiem na pompę wspomagania. Czy dobrze myślę?
(tak jak by przez chwilę nie było wgl. Wspomagania) oraz zapala się kontrola od ładowania. Zerknij na stan kola pasowego walu korbowego. Swoja droga, jesli od dłuższego czasu po zlpaleniu auta, na zimnym silniku, piszczalo coś w okolicach paska klinowgo i nic nie zrobiles, to nie jestes zbyt powazny.
Koło pasowe stoi w miejscu przy pracujacym silniku i winą jest chyba wlaśnie to koło pasowe, bo ono w środku ma jakąś gumę i ta guma sie chyba wyrobiła
Tak pod warunkiem że posiadasz silnik +kabloteka blaszak, skrzynia i chłodnica uważaj dohace mają dwa rozwiązania paska wieloklinowego wspomaganie lub bez.
Wleciała pompa na pasek .
zawór nie objawia sie wlasnie tym ze pompa wyje tu mówisz i zaworze pompy wspomagania
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
W pompie jest zawór ustalający ciśnienie na około 90 bar i prawdopodobnie on uległ zacięciu i nietety pompa nie wytwarza ciśnienia ,przyczyną może być zanieczyszczony płyn,sprawdź klarowność.
A zaglądałeś Ty chociaż pod maskę? Widział na swe piękne oczka tenże pasek? Tylko uważaj, bo jakby coś ten pasek Cię strzelił, to nie będzie dobrze!
Zdejmij pasek osprzętu bo może alternator klima wspomaganie czy napinacz stawia opór.
wymien plyn we wspomaganiu nadaje sie kazdy olej do przekladni automatycznych np HIPOL ATF jesli lubisz placic za marke oleju to zalej CASTROL lub SHELL . Sprawdz naciag paska od pompy wspomagania moze pasek troche slizka na niskich obrotach i nie daje cisnienia , jezeli oczywiscie pompa ma osobny pasek .
Witam. Może ktoś mi podpowiedzieć jak wymienić pasek od wspomagania przy Astrze F 1.7 TD 1995 roku. Czy jest jakas możliwość poluźnienia żeby pasek założyć?? proszę o pomoc
Maglownica została odesłana do firmy Czy uznali tę reklamację i jak to firma ?
Jak Ci si ezagrzeje to zdejmij pasek i sprawdż lekko czy się lekko kreci, jeśli nie to pompa do wymiany. Pozdro
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Może dziś, może jutro, może za rok, tego nie wie nikt. Co najwyżej stanie pompa i pasek szlag trafi.
Wspomaganie kierownicy czysto mechaniczne więc sprawdź czy masz na miejscu pasek i płyn wspomagania.
1. Tam jest wspomaganie elektryczne zintegrowane z maglownicą. Pompy nie ma tak samo jak i płynu. Za to jest silnik elektryczny i przekładania. Jak faktycznie to piszczy to problem w przekładni/silniku. 2. Jeszcze pasek od alternatora pod obciążeniem (a wspomaganie trochę prądu wchłania) może wydawać dziwne dźwięki jak i sam alternator (sprzęgiełko).
Zasada jest prosta, płaskie koła to grzbiet paska a zębate koła to ząbki paska. Z wału na AC z AC na małą rolkę z małej rolki na A z A na górną małą rolkę z górnej małej rolki na wspomaganie (koło położone najwyżej) ze wspomagania na napinacz z napinacza na wał Jeżeli małe kółko między wałem a AC jest gładkie to pasek powinien iść nad nim, a nie pod...
Może to chrobotanie i piski dochodzą z pompy wspomagania?
Co to za sklep, to jakaś kpina. Vw T 4 1,9 D silnik 1X. Pasek alternatora Do nr. nadwozia 70N200000 Gates 6219MC Od nr. nadwozia 70N000001 6PK923 lub 6PK1043 dla alternatora 120 A. Pasek wspomagania ukł.kier. Gates 6306MC.
Witam! Golf 3 1.9 tdi zerwał się pasek alternatora ten zerwał pasek wspomagania auto zaczęło tak jakby nie paliło na wszystkie cylindry, pasek rozrządu jest cały
Tak było sprawdzane, pasek jest cały. Po wyjęciu alternatora słychać w nim już łożysko. I ogólnie jakoś wolno chodzi pasek od alternatora oraz wspomagania.
Witam. Problem polega na tym że tracę wspomaganie na ok od 30sek do 1min. Ale tylko wówczas kiedy jadę w dużym deszczu i kiedy wjade w dość dużą kałuże( gdy sytuacja na drodze zmusza).. Początkowo myślałem że może brakuje w podwoziu jakieś osłonki od paska wspomagania przez co dostaje się pod niego woda i pasek po prostu się slizga.(czasem lecz nie...
Olej wymieniany co 30000 km.nie stary pasek z odpowiednim naciągiem.
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
Wymiana krzyżaka i paska wspomagania.
Zdarza się że po wjechaniu w porządną kałużę pasek dostaje wody i dochodzi do poślizgu. Zwłaszcza gdy nie jest prawidłowo naciągnięty bo zużyty lub napinacz stoi. Jak to było w deszczu to może być wyjaśnienie zagadki.
Witam od kilku tygodni mam problem ze wspomaganiem kierownicy przy skręcie bardzo ciężko się skręca najgorzej jest jak jadę tak wolno to najciężej się skręca przy szybkiej jeździe już jest dużo lepiej ale nie działa tak jak kiedyś tak leciutko obracało się kierownicą na postoju to już w ogóle trzeba użyć siły żeby skręcić kierownica a kiedyś to na postoju...
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Zapaliły się kontrolki bo nie ma ładowania, sprawdzić pasek czy nie ślizga się, a wspomaganie też raczej na tym samym pasku co alternator Tylko ścigający pasek by hałasował? A żadnego hałasu nie ma. Chyba jakoś te zaciski i przewody będę musiał sprawdzić
Dzien dobry, A4 TFSI 2.0 , wysiadło wspomaganie i było tylko na większych obrotach , po przegazowaniu zniknęło całkowicie , po ponownym przegazowaniu zerwał się pasek. Po wymianie paska (samochód ostygł) wspomaganie działało. Po przejechaniu kilkuset metrów i rozgrzaniu silnika , wspomaganie znikało na wolniejszych obrotach , czasem było słychać pompę...
Czegoś ci brakuje? Bo ja już wiem aż za dużo. Nie bzdeć.
Mogę je porównać (FF 75) do wąskich ,długich ostrzy rozświetlających tylko asfalt a nie pobocza czy znaki drogowe.Co do zasięgu-odczuwalnie dłuższy,komfort jazdy w nocy-znakomity-jest więcej czasu na reakcję na ostry zakręt czy na czających się zaraz za ograniczeniem prędkości policjantów(odblaski na ich kurtkach i pasek na radiowozie)
Tak wymień pompę wspomagania i pasek.
Zwłoki paska wpadły pod pompę i ją uszkodziły. Do wymiany pompa wspomagania oraz sprawdzenie co uszkodziło pasek- najpewniej napiancz o którym napisałeś.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
Nie polecam pomp wspomagania na pasek wielorowkowy. Ile ja nerwów straciłem na ustawienie tego. Wystarczyło że pompa albo rolka napinająca ten pasek była odrobinę krzywo i od razu pasek spadał.
Jeśli pasek nie obraca się to również hamulce nie maja wspomagania , pompa vac jest na alternatorze.
Witam , padł kompresor klimatyzacji zatarty koszt naprawy nieopłacalny bo niechodził juz chyba z 10lat i przewody połamane. Czy jest możliwość w tym modelu założyć pasek omijając klimę ,w tym modelu wystepuje pasek który jest "micro" z obydwu stron. Pasek napedza wspomaganie+klimę w tym modelu. Dziekuje
Zaraz po rozruchu o ile nie machasz kierownicą pobór mocy masz od alternatora. W skrajnych położeniach układu kierowniczego masz szczytowe ciśnienie więc maksymalny pobór mocy. Reasumując, za długi pasek, zbyt słabe napięcie, zużyte koła.
Problem rozwiązany (jak zwykle znajduje się go dopiero po napisaniu na elektrodzie... magia), był nim pasek pośredniczący. Pompa wspomagania napędzana jest przez koło na pompie wody, ona zaś wraz z alternatorem jeszcze innym paskiem. Okazało się że zatrzymuje się także pompa wody, więc zacząłem naciągać tamten pasek do chwili aż faktycznie przestał...
Podaj rocznik i kod silnika, nie idą tam przypadkiem 2 paski, wspomagania też nie ma?
Mam pomę wspomagania elektryczną w Golfie III a na dowód tej tezy podaje zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/42_12094877... http://obrazki.elektroda.net/40_12094878... http://obrazki.elektroda.net/43_12094878... http://obrazki.elektroda.net/3_120948789... Uległa ona najprawdopodbniej zniszczeniu a koszt nowej w moim wypadku to 2000 PLN....
hej, pilna sprawa padł nam pasek klinowy nie możemy założyć golf v bez klimy, wspomaganie elektroniczne są tylko dwa koła i jeden napinacz, dostęp bardzo słaby.
Dzień dobry, Chciałbym wymienić pompę wspomagania w Peugeot 306. Chciałbym zapytać, czy przy zrzucaniu paska i jego zakładaniu trzeba coś blokować? Obejrzałem jakiś film i nie wiem, czy ktoś blokuje napinacz czy jakiś inny element? Czy ten pasek przy zakładaniu musi być jakoś napięty odpowiednim momentem, czy da się jakoś to "normalnie" ustawić - napiąć...
Sprawdź pasek czy się czasami nie ślizga.
Ja proponuje zdjąć pasek akcesoriów (klima wspomaganie itd) odpalić i patrzeć co się dzieje, bo ztego co opisujesz coraz mniej mi to wygląda na wadliwą prace klimy. Pozdrawiam
A jest tam jakiś pasek do pompy wspomagania, może już nie istnieje?
Chciałem kolegów zapytać jak założyć pasek klinowy w Bravie. Kupiłem nowy pasek klinowy i nie mogę go za nic nałożyć na koła pasowe za bardzo napięty, nie mogę zwolnić napinacza. Długość paska jest dobra. Może istnieje jakiś sposób na zluzowanie napinacza. Pasek napędza wspomaganie , alternator, klimatykę. Proszę o jakieś rady. pozdr. slawo1
Witam, rozwiązałem problem okazało się ze winny był rozciągnięty pasek i przeskakiwał po tych ząbkach włożyłem nowy i jest idealnie, jakbyś miał jakieś pytania to pisz, pozdrawiam
Nie przejmuj się odpowiedziami tylko sprawdż pasek może go już nie ma. Nie wiem czy w tym samochodzie pasek ma wpływ na wspomaganie ale na ładowanie akumulatora na pewno.Szerokiej drogi!
Range Rover sport i wspomaganie elektryczne na pasku zębatym. Producent nie przewiduje wymiany paska...
Wspomaganie jest w pełni elektryczne i jeżeli jest brak ładowania to wyłączane jest wspomaganie. Pasek sprawdziłem napięty jest poprawnie.
Moim zdaniem nie jest to hałas od alternatora. Może on pochodzić od łożysk rolek, napinacza paska rozrządu, pompy wodnej lub pompy wspomagania (jeśli auto posiada).
A jaka powinna być wydajność pompy jeśli mam orbitrol od Bizona? Mam pompe 14 L. na minute czy nie będzie za duża? Jakie są wady jeśli wspomaganie będzie na pasek klinowy we " władku."
Nie, pasek rozrządu nie może piszczeć. Ale jest jeszcze pasek wspomagania/alternatora, jak piszczy to znaczy że się ślizga a to może wynikać ze zużycia albo złego naciągnięcia.
Jakie masz tam wspomaganie?
problemy z wspomaganiem + ładowaniem = pasek altenlatora. Pozdrawiam Janusz
Przecież tp tylko golf4, pasek wielorowek napędza alternator, pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, nie podałeś silnika oraz to co cię interesuje czyli napinacz paska. Przyczyną jest napinacz paska, który zawiesza się w pozycji i nie dociska paska, przez co momentalnie tracisz ładowanie i wspomaganie. Nie wiem co za mechaników macie w podkarpackim,...
Wspomaganie jest. A z czego mam zrzucić pasek,z pompy wspomagania ? Jak tak to jak to zrobić ?
W tym modelu auta po znacznym przebiegu - a pewnie auto taki ma , nie naprawia się tylko szczotek . Dodatkowo sprawdza się jeszcze kolo napędowe alternatora .Pod obciążeniem zużyte koło cofa sie na alternator , co powoduje niewspółosiową pracę paska wielorowkowego i koło, tnie pasek kanałek po kanałku. Pasek ma wtedy żywotność dziesiątek kilometrów....
chodzi o srube która jest na kole na ktorym jest pasek od wspomagania alternatora klimy itp ?
z założeniem nie ma problemu,ale musisz też w zmienic alternator na pasek PK
Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy od momentu jak mi pękł pasek od alternatora i jechałem przez 30 km bez paska to zawsze jak pasek mi pękł nie miałem wspomagania kierownicy ciężko się nią kręciło po założeniu nowego paska do alternatora wspomaganie nie chodziło tak jak powinno a wczoraj to już w ogóle ciężko zaczęło chodzić dolałem płynu...
Mam jeszcze pytanie czy napędzając tą pompę paskiem który napędza alternator i pompę wody nie będzie skutków ubocznych typu siądzie łożysko w alternatorze czy pompie wody? Ponieważ pompa wspomagania musi chyba mieć pasek naciągnięty dość mocno?
A można bez wspomagania dojechać do mechanika ? Czy nie bardzo żeby pompy nie zatrzeć? Nie próbuj, pompa bez płynu momentalnie się zniszczy !
Spadnięcie paska wielorowkowego i brak ładowania alternatora, ewentualnie brak wspomagania ukł. kierowniczego. W najgorszym przypadku wciągnięcie w układ rozrządu.
Wymieniłem czujnik kąta skrętu G85 i potrzebuje wykonać adaptację pomoże ktoś? Posiadam vcds, Pasek B5 rocznik 2000, wspomaganie hydrauliczne.
Ja kolego wczoraj robiłem 206 z roku 2004 z silnikiem 1,4HDI i było normalne hydrauliczne na pasek.
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
Zdejmij pasek, chwyć ręką koło pasowe od pompy, parę razy pokręć samym kółkiem , w taki sposób łatwo sie przekonasz o jej sprawności przecież. Aha ortografia , popraw te liczne błędy
nie wiem co ma wspomaganie do alternatora i napięcia :) oprócz paska który to wszystko napędza :) naciągnij ten pasek i będzie ok przynajmniej powiano :) napinacz jest na alternatorze
Wiem ze jest zawór priorytetowy. Ale on służy do podpinania dwóch pomp pod jeden układ hydrauliczny. Dzielnik strumienia służy do podłączania dwóch odbiorników pod jedną pompę bez spadku ciśnienia na jednym obwodzie w czasie korzystania z drugiego. Gdy jest taka potrzeba są regulowane lub z asymetrycznym rozdziałem. Więcej lub mniej na odbiorniki o...
A jaki jest stan paska i koła pasowego? I bez paska wspomaganie zadziała, no chyba że .... spalony bezpiecznik
Tucson - przebieg 7 tys. , przy wiekszych skretach kierownica, zatrzymuje sie pompa wspomagania-pasek slizga sie po kole,momentami zapala sie kontrolka ladowania tak jakby rowniez zatrzymywal sie alternator. Czy to swiadczy ze zaciera sie pompa?, pasek naciagniety prawidlowo,poziom plynu prawidlowy bez wyciekow. Rowniez czasami przy malych skretach...
Na filmie jest silnik benzyna 1.4 a jeśli bez paska nie ma tego dzwięku to najpewniej pompa wspomagania.
Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd pozdro :D
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Co ci kolego piszczy-opony? Przy jakim kącie skrętu? A może to pasek pompy wspomagania?
wymiana pasek wspomaga pasek pompa wspomaga pasek pompa wspomaga peugeot
selfa predom tranzystor bf215 regulacja prędkość pompa
suszarka bosch suszarka bosch problemy
Renault Kangoo błąd DF053 - auto nie odpala Problemy z BSOD po klonowaniu dysku IDE na SATA