To typowa usterka opóźnienia konta wtrysku paliwa ,szybko sprawdź pasek rozrządu mógł przeskoczyć lub się rozciągnąć jeżeli pasek jest OK to w pompie wtryskowej jest tak zwany przyśpiesznik kąta wtrysku przy wysokich obrotach .po prostu nie przyśpiesza To robota dla pompiarzy ale przed wizytą sprawdź pasek rozrządu.
Pasek rozrządu się obraca. Przed rozruchem odłączyłem wtrysk od listwy, by sprawdzić, czy podaje paliwo. Parę razy zakręcone, a paliwa brak, po czym odkręciłem kolejny, przy zapłonie nie poszła ani kropla paliwa z obydwu.
Jak kręciłeś ręcznie i nie było blokady to tylko ECU zablokował wtrysk paliwa i nic się nie stało.
Sprawdź pasek rozrządu czy nie zerwał.
Potwierdzam że są wtryski i pasek rozrządu. Obecny filtr paliwa jest wielkości filtru PP836. Taki duży trochę. Chodzi o to ze te pieruńskie końcówki nie pasują. Na wężykach przewodów są takie plastikowe złączki, które sie wsuwa i zaciskaja się one pod wpływem ciśnienia.
Hmm, no to może rozrząd sie posypał jeżeli na hol go brałeś i słyszałeś brzęczenie w silniku ;/ sprawdź pasek rozrządu
Komunikację ze sterownikiem w programie uruchamiasz z górnego czy z dolnego paska narzędziowego?
Gaźnik nie ma ograniczeń ciągnie tyle paliwa ile mu pozwolisz.
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Sprawdź pasek który napędza pompę wtryskową. Prawdopodobnie stracił zęby.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
filtr paliwa poszedł pierwszy na odstrzał,sprawdzone wtryski,praktycznie cały układ paliwowy przeswietlony,zauważyłem że pasek rozrzadu jest zbyt luzny,czy gdyby przestawił sie rozrzad moga byc takie skutki,niewiem czego sie chwycic
na popych z paskiem rozrządu a jak przeskoczy pasek to po silniku z paskiem samochodu nie pali sie na popych
Grzebane było przy rozrządzie wygląda na zbyt późny wtrysk paliwa tam są dwa paski rozrządu trzeba to dokładnie sprawdzić
Witam. Przez świece samochód by Ci nie zgasł w czasie jazdy. Jeśli podczas jazdy nie świeciła się żadna kontrolka usterki silnika to sprawdź sobie czy się nie urwał pasek rozrządu. Jaki samochód ma przebieg? Czy jak kręcisz rozrusznikiem praca silnika nie jest taka jakby samochód nie miał kompresji? Przy kręceniu rozrusznikiem sprawdź czy się kręci...
Witam, wymienilem uszczelke pod głowica i pasek rozrzadu,uszczelniany był tez przestawiacz kata wtrysku (rozbierany) auto ciezko odpalilo,kopcił i byl bez mocy. Opozniłem wtrysk o 1 ząbek na pasku nadal słaby mniej kopci i troszke lepiej zapala. Sprawdzam poczatek wtrysku i powinien być na pierwszym cylindrze nawet jak troche zle ustawiony to w pobliżu...
(...) mam ten problem ,auto po tamtej zimie przestało odpalać dopiero przy pomocy płakać wchodzi na obroty chodzi do 3 tyś obrotów max i zaraz pojawiają się kontrolki czerwony silniczek miga i gasnie po czym jak zimny odpali sam czasami ale i tak po jakimś czasie gasnie ręce mi opadają proszę expertow o pomoc Witam serdecznie na forum elektroda.pl,...
Witam......mam problem z moim lt jechałem i nagle zgasł ,kręci normalnie ale nie odpala wymieniłem filtr paliwa sprawdziłem pasek na pompie i jest dobrze dodam że rozrząd kompletny wymieniony ma 1300km przejechane,dalej podłączyłem na krótko omijając filtr i zbiornik i też nic nie podaje paliwa na wtryski do pompy dochodzi i powrót też jest następnie...
megane 2002 1.9tdi... z wymontowaniem jest chyba problem bo musial bym zdejmowac pasek rozrzadu a tego nie chce robic
Jeśli pali na plaku to pozostaje jest problem z wtryskami lub pompą. Musisz sprawdzić ciśnienie paliwa.
Witam wszystkich. Posiadam focusa 1.8 tddi 2001r. 175 tk. Po wymianie na nowe: wtryski, świece żarowe, pasek rozrządu, filtr paliwa, używany czujnik MAP, oraz po regeneracji pompy wtryskowej {wymiana korpusu w serwisie Boscha}. Brak jakichkolwiek błędów po podłączeniu komputera {w ASO}.Ciśnienie sprężania równiutkie na wszystkich cylindrach. Niestety...
A czy ostatnio nie zmieniałeś paska rozrządu?? Ja obstawiał bym końcówki wtrysków. Całkiem niedawno odpalał dobrze ale niedawno jeszcze było ciepło. Byc może końcówki nie utrzymują ciśnienia i stąd problem z odpaleniem. Jeśli aku już słabiej kręci to też bedzie się przyczyniał do gorszego odpalania nawet ciepłego. Jeśli nie wymieniłeś filtra paliwa...
Witam Zawsze po wymianie rozrządu w TDI należy sprawdzić VAG - iem czy jest włąściwy kąt wtrysku paliwa. Pozdrawiam
Program diagnostyczny pokazuje napięcie na akumulatorze. Masz silnik 1100 więc więcej możliwości regulacji i przyczyn nierównej pracy. Sprawdź luzy zaworowe - regulacja płytkowa, ustawienia rozrządu- pasek może przeskoczyć o ząbek itp. Ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku powinno być 1 bar +/- 0.2 bara. Jeśli pokazuje błąd sondy to sprawdź też i to
Duże spalanie benzyny może powodować: - sonda lambda, która podaje zbyt niskie napięcie, co oszukuje komputer sterujący iż silnik zasilany jest ubogą mieszanką - co w konsekwencji powoduje dłuższy czas wtrysku paliwa i większe spalanie. - zasysa "lewe" powietrze , i wtedy sonda lambda będzie podawać sygnały o mieszance zbyt bogatej w powietrze - wtedy...
Jeśli przed wymianą świec działało wszystko ok to podmień świece na inne. Jeśli masz stare które zmieniłeś to na próbę załóż te. Tak myślę czy pasek rozrządu nie przeskoczył ale przy wymianie świec to niemożliwe. Kontrolka wtrysku gaśnie po kilku sekundach?
jaki przebieg? miales wymieniany pasek rozrzadu? byc moze nie jest nastawiony dobrze poczatek wtrysku,czuj temperatury tez mozna by sprawdzic
Nie wiem co to za mechanicy ale nie mają racji. Można bez problemu odpalić silnik bez paska. Po prostu nie będzie ładowania, nie będzie napędzana pompa wody i pompa wspomagania kierownicy. Co do komputera to fakt, zdarzają się usterki wymagające przeprogramowania sterownika, ale wtedy przeważnie ginie sterowanie podwójnego przekaźnika a u Ciebie z tym...
Po wymianie paska rozrządu należy sprawdzić początek wtrysku,koło na pompie paliwa jest regulowane.podpowiadane wyżej przestawienie na pompie spowoduje oczywiście wyższe obroty ale zacznie więcej palić,chyba nie o to chodzi.
W tej wersji to nie ma kontrolki rezerwy paliwa. Włącznik światła cofania do wymiany (7 zł) , nie wiadomo jak pasek alternatora,czy też nie do wymiany (od akumulatora jest lampka czerwona,pomarańczowa od wtrysku)
Pasek rozrządu GATES PowerGrip Pompa wody KAGER Rolka RUVILLE Pasek osprzętu również GATES Filtr paliwa FILTRON Czyli opisany przeze mnie sposob proby przelewowej nieprawidlowy.
Witam......mam problem z moim lt jechałem i nagle zgasł ,kręci normalnie ale nie odpala wymieniłem filtr paliwa sprawdziłem pasek na pompie i jest dobrze dodam że rozrząd kompletny wymieniony ma 1300km przejechane,dalej podłączyłem na krótko omijając filtr i zbiornik i też nic nie podaje paliwa na wtryski do pompy dochodzi i powrót też jest następnie...
Witam Mam pytanie odnośnie modyfikacji mapy do Passat b5 1.9 tdi AHU. Mianowicie zmieniłem oryginalne wtryski z ciśnieniem wtrysku 190/300 na wtryski 220/300 od ASV. Oczywiście także zwiększyłem napięcie na nastawniku jakieś 5% w zakresie dawki od 25/mg/suw, oraz ciśnienie turbo w boost na 1.1 bar. Czy powinienem zmienić mapę odpowiedzialną za kąt wtrysku...
Auto jak w temacie. Iskra jest na wszystkich czterech świecach, wtryski chodzą, są impulsy, paliwo jest podawane, bo po chwili kręcenia śmierdzi paliwem.Świece mokre. Pompa chodzi. Sprężanie na garach około 9 kg/cm2. Immo się dezaktywuje. Auto kręci rozrusznikiem i nic. Po chwili kręcenia czuć paliwo, ale nawet na moment nie zapali. Auto staneło nagle....
Po wymianie paska i i stawianiu rozrządu powinno się ustawić na nowo kąty wtrysków.
Wymieniałem sąsiadowi rozrząd w lteku 80r. Według danych powinna być regulacja napięcia paska pompy wtryskowej, jednak takiej regulacji nie ma. Fasolki na pompie nie zmieniają naciągu tylko zmieniaja kąt statyczny wtrysku paliwa. Sąsiad ma druga pompe luzem i w niej to samo. Wałek w pompie jak i fasolki nie maja wpływu na naciąg paska. A pasek jest...
Witam. 2,5L. W 2001 roku zmodyfikowano silnik VM poprzez przeprojektowanie głowic i wprowadzenie nowoczesnych technologii dystrybucji paliwa. Oznaczenie kodowe R 425 DOHC oraz zmieniana nazwy na CRD. Zastosowano zamiast czterech osobnych jedną wspólną głowicę z dwoma wałkiem rozrządu i o 4 zaworach na cylinder. Do napędu wałków zastosowano pasek zębaty...
Pierwsze robisz to co wymaga najmniejszego wkładu finansowego i jest podstawą prawidłowej pracy silnika czyli regulacja. Sprawdzić luz zaworowy, kąt wtrysku paliwa, wyczyścić żeberka na głowicach i cylindrach, sprawdzić napięcie paska klinowego.
Witam. Jak wyżej napisałem pacjent to passat B5 1.8 20V 125 KM 99rok z instalacją gazową STAG. Rok temu mechanik zmieniał mi głowice o oznaczeniu ARG gdyż była pęknięta na 2 cylindrach w 4 miejscach. Znalazłem po kilku tygodniach poszukiwań tylko o oznaczeniu ADR. Wszyscy ,,znachorzy" których się dopytywałem mówili że będzie pasować bo to tylko inne...
Sprowadź czy nie masz problemu: - czujnikami położenia walków - czy regelacja biegu jałowego jest prawidłowa - ewent stan układu podawania paliwa (cienienie na niskich obr /wyższych obr), jesli tak to możliwy jest problem z pompa iz podaje ona niewłaściwa mieszankę stechiometryczna do ilości obrotów, silnik prze t wchodzi na wyższe obroty. Nie jest...
Może on nie ma tych 70 kucy, bo w tym aucie to naprawdę dużo. GTD to już rajdówka. Może masz słabe sprężanie, zły kąt wtrysku na pompie, przestawiony pasek rozrządu, lejące wtryski? Ten silnik nie powinien odczuwać kompletu pasażerów na pokładzie. Sprawdź jego stan, a potem możesz zwiększyć ciśnienie doładowania na turbinie. Ale eksploatacja zdecydowanie...
benzyna, wtrysk, iskra Jeśli sa te rzeczy i pasek rozrządu nie uszkodzony to powinien palić.
Panowie, mam problem. Po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 10l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Jeżeli masz osprzęt boscha to pompę paliwa zostawiasz w spokoju i dajesz listwę wtryskową bez przelewu z 1,2 16v i wtryski takie jak jeździły fabrycznie w bravie tj niebieskie
tylko po prostu chodziło mi czy z tym paskiem wszystko okej jest. Dobrze jest u mnie też nie leży dokładnie na środku górnej zębatki. Rolka prowadząca i dociskowa robią swoje -nie spadnie ha ha! Napinacz też prawidłowo. Jak mnie pamięć nie myli to znaczniki co dwa obroty się pokrywają -to jest najważniejsze -znaczniki muszą się pokrywać one są na dole...
witam... przy każdej wymianie oleju wymieniam filtr.. a co druga wymiana to tez filtr powietrza... śmigam od wymiany do wymiany bez dolewki... Dodano po 1 a pasek i pompa oczywiście po 50tyś.. filtr paliwa po 20tyś..
Filtr paliwa odpada,bo jak tylko kupiłem wymieniłem go razem z paskami,itp... Wtryski chyba nie, bo kopciłby wtedy, ale poszukam chyba jakiś porządny warsztat i sprawdzę to. Najbardziej denerwuje mnie to szarpanie na wyższych biegach. Też mi się wydaje,że to wina przegubów wewnętrznych. Pojade do mechanika niech to sprawdzi. Dzięki za podpowiedzi. Pozdr:D
Może po prostu pękł pasek zębaty napędzający pompę paliwa ,bo tam jest osobny pas zębaty napędzający pompę od wałka rozrządu, z tyłu silnika od strony skrzyni znajduje się pompa paliwa ,jak pęknie pasek to silnik bedzie kręcił, a pompa będzie stała.Sciągnij osłonę plastykową tą od strony skrzyni biegów i sprawdź czy obraca pompe .
Witam! W samochodzie z roku 1991, marki Peugeot, model J5 z silnikiem 2,5 D, typ silnika: U 25/661,moc 73km, uległ uszkodzeniu pasek napędzający pompę wtryskową. Posiadam książkę napraw do Citroena C25 D i Peugeota J5 D. Jest w niej opisane jak określić początek wtrysku paliwa na silniku i jak znaleźć początek wtrysku na pompie. Aby odnaleźć początek...
Po niedzieli muszę zorganizować sobie trochę czasu i zająć się tym. Z tego, co mi wiadomo, to auto zgasło po wciągnięciu końcówki paliwa, taka wersja właściciela, ja natomiast zauważyłem rozwalony napinacz paska pompy i cały luźny pasek. Zaczynam więc od początku, zakładam pasek na pompie na jej stare znaki, i spróbuję odpalić, na płaku i podglądnąć...
W tym silniku nie ma pompy wbaku lub poza - to pompa wtryskowa 'ciągnie' paliwo z baku. Dlaczego nie odpala, to niestety może być wszystko, od uszkodzonej pompy wtryskowej, brak jej napędu (pasek rozrządu) po coś elektrycznego - immo lub czujnik wału, czujnik ciśnienia na listwie. Trzeba podłączyć pod komputer, szybki odczyt błędów i parametrów i będzie...
Po co ruszać skoro samochód jeździ? Pompa ma naddtatek ciśnienia ponad dwa razy większy w stosunku do wymagań regulatora ciśnienia na wtrysku. Samochód ma 11 lat - zapewne przy wymianie uszkodzi się szybkozłączki filtra - dasz do mechanika to jego sprawa ale jak sam uszkodzisz sam będziesz sztukował naprawiał bo nowej części (szybkozłączki) nie dostaniesz....
Grupa 4 pole 3 to kąt wtrysku ale nie początek tylko wartość kątowa trwania. Zależna od wielu rzeczy. To taki odpowiednik czasu wtrysku ale bardziej zależny od kilku czynników. Temperatura paliwa (czym zimniejsze tym kąt większy bo paliwo o większej lepkości) , od obciążenie widomo większe obciążenie dawka większa czyli kąt, synchronizacja wałka (czyli...
Nie, rozrządu nie ruszałem, ale pasek jest już trochę wyciągnięty, dziś będę właśnie robił rozrząd, a z tym zapłonem, to myślałem, że przestawiając pompo-wtryski ustawia się zapłon, ale z tego, co się dowiedziałem, to w ten sposób reguluje się dawkę paliwa. Godzin od ostatniego remontu to około 1500, a może wiesz jak zabrać się za wymianę uszczelniaczy...
...oczywiście ten drobny szczegół w postaci obecności instalacji LPG w aucie uznałeś za zupełnie nieistotny i niewarty wspomnienia o nim. Co znaczy, że wydaje odgłos jak na zerwanym pasku? Jak masz zerwany pasek to albo wcale nie kręci albo kręci bardzo szybko, bez kompresji. Sprawdziłeś czy jest iskra i czy wtrysk podaje paliwo? Pompa paliwa działa?
no dzisiaj szybciej z pracy sprawdzę ustawienie paska i zobaczę jak tam ropa na wtryskach tylko zastanawia mnie czy czasami pompa nie poszła bo nie jest pierwszej nowości
mysle ze wystarczy jak kopisz zawozek i załozysz go miedzu filtrem a pompa sa takie mam nawet u siebie na 90%pomoze Dodano po 4 a ten biały dym to kolega twalk ma racje moze nie byc cisnienia na cylidrach a moze tez byc puzny kont wtrysku moze wymieniałes ostatnio pasek rozrzadu albo juz długo tego nie robiłes
Nie zajrzysz do filtra paliwa i nie opiszesz wyglądu koloru paliwa to nie mamy o czym gadać. Ja naprawiałem swój i właśnie ten element pominąłem, a to podstawa wszystkiego i od tego się zaczyna - ty przynajmniej wiesz po co to robisz, mi mówili zrób to, ja nie wiedziałem po co, a teraz wiem. Olewałem to, a to podstawowy błąd jaki dużo osób popełnia....
A jakie silniki są opisane na CDR-ach bo w moim autku jest zainstalowany silnik 1F z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Mój problem polega na tym, że postanowiłem wymienić pasek rozrządu i podczas ustawiania znaku na kole zamachowym okazało się, że są 2 znaki (płaskie wypustki) a pomiędzy nimi jest nacięcie (podobne jak spod pilnika trójkątnego). Teraz...
Wałek przestawiony o ząb nie działa tak samo. Co do pompy to tak na prawdę możesz ją wsadzić całkowicie odwrotnie i też będzie działała ,bo ona robi jedynie ciśnienie a za kąty, ilość paliwa i ilość wtrysków na cykl odpowiadają wtryskiwacze elektryczne. Nie należy jednak pompy wkładać inaczej z pewnych względów,ale to na osobny temat bo awantura tutaj...
Ma iskrę i ma paliwo i nie odpala? Jak ma iskrę i paliwo idzie to ma palić!!! Ten samochód jest konstrukcyjnie bardzo prosty.... No chyba że ci pasek rozrządu przeskoczył to ci może palić nie będzie.... Albo gdzieś się zasilanie wtryskiwaczy odłączyło.... Albo ci sterownik padł i nie podaje masy na wtryski.... Sprawdź rozrząd. Rocznik napisz. Ewentualnie...
Mam problem z fiatem ducato 2,5 tdi 116KM w najwieksze mrozy (-17)potrzebowałem auto a nie uzytkowałem go przez 2 tygodnie wczesniej. Po probie odpalenia przy pomocy rozrusznika wpadłem na pomysł, zapalenia go na zaciag( bardzo zły pomysł). Raz załapał i nic wiecej. Odpusciłem sobie do dzis( +1). Wymieniłem nowy filtr paliwa, wstawiłem auto do garazu...
Czy jest jakaś serwisówka w pdf do tego auta bo nie chce zawracać głowy a kolejne problemy się pojawiły. Mam tylko "sam naprawiam seicento" Tymczasem walczę nadal bo wczoraj pracował perfekt, dziś znów nie chce palić na benzynie i gaśnie, chyba że przytrzymam gaz na full wtedy tak zamula chwile a potem się wkręca na obroty maksymalne. Na lpg odpala...
Witam Mam paska po dachowaniu i po naprawach blacharki i lakiernika auto nie pali :( Vag wywala blad nr. 01268 Moze mi ktos podpowiedziec gdzie moze byc przyczyna. Pompa na wtryski nie daje paliwa a na dojsciu do pompy jest. W auto dacie widze ze blad ma zwiazek z niewlasciwa iloscia paliwa ale gdzie ??? Pozdrawiam
Masz książkę do ciągnika? Opisze jak umiem bo z książki nie każdy rozumie. Odkręć przy pompie przewód wysokiego ciśnienie od pierwszego cylindra - wtrysku. Zahamuj ciągnik, ustaw na luz, podnieś zawory, ustaw maksymalny gaz i ciągnij za pasek klinowy by obracać walem silnika tylko zgodnie z jego obrotem. Jak nie dasz rady to klucz na nakrętkę kola pasowego...
Witam, wiem, że błąd opisywany często ale przeczytałem i zrobiłem już wiele a dalej jestem w punkcie wyjścia. Po kolei. Mój klient kupił Mastera II 2,5 dCi, wracał po zakupie i po włożeniu "4" zamiast "2" samochód zadławił się i złapał ww. błąd. Błąd po przekręceniu stacyjki znika ale w podobnych sytuacjach wraca i auto przechodzi w tryb awaryjny. A...
Tak też zrobiłem. Wyszedł z tego najgorszy scenariusz jaki sie domyślałem. Poszły 3 ząbki na pasku rozrządu (dlatego silnik dziwnie łatwo się kręcił przy rozruszniku, nie było spręzania). Poszło 5 zaworów do wymiany (dobrze, że to 8 zaworowy). Koszt naprawy 1100zł. Najbardziej denerwujące w tym to, że na paniedzialek byłem umówiony na wymianę paska...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
Podpinałem się Delphi. Przed tą awarią wymieniałem czujnik położenia wału i też nie chciał odpalić. Odkręciłem wtedy przewód do wtrysku i psikało paliwem, ale słabo, mimo tego odpalił na plaku, ale z trudem. Dodano po 10 Dostałem się do rozrządu bo i tak pasek miał być wymieniany i oczywiście nic się nie przestawiło. Nawet jak by się przestawiło to...
Witam, problem polega na tym że była czyszczona zmienna geometria, teraz samochód wcale nie ma siły i wyskakuje taki błąd. Czy jest to możliwe że zatkany jest katalizator i na tej podstawie jest ten błąd ? Znalazłam takie odpowiedzi, jednak chciałbym wypowiedz kogoś kto już miał do czynienia z tym dokładnie silnikiem. Oto podpowiedzi: Problem z przerwą...
Po tym jak reaguje na gaz i jak szybko wchodzi na obroty, można wnioskować, że może mieć nieco za wczesny wtrysk. Także za wysokie wolne obroty mogą być spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem. Dlatego wpierw ustawiłbym prawidłowy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jak Bóg przykazał, na kołkach. Jeżeli jesteś pewny prawidłowego ustawienia, obniż wolne...
bezpieczniki sprawdzone. słychać jak pompa paliwa pracuje oraz przy lekkim "pchaniu" samochodu bez wkręconych świec, na zapłonie słychać charakterystyczne cyknięcia wtrysków. dziś sprawdziłem pasek rozrządu i nie jest przeskoczony. wyczyściłem przepustnice wraz z silnikiem krokowym, zmniejszyłem szczeliny na świecach na ok 0.6mm i matiz zapalił, działał...
Rada jest prosta, jak nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko zepsuć. Procedura regulacji początku wtrysku i dawki paliwa jest trochę skomplikowana dlatego radzę, pojedż do zakładu który tym sie zajmuje. A 0550 to właśnie błąd regulacji początku wtrysku. Regulację taką wykonuje się po każdej wymianie paska rozrządu i jest to standardowa procedura.
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
Witam, mam problem z Partnerem 1.4 '99 rocznik benzyniak. Sprawa przedstawia się następująco - autko kręci rozrusznikiem ale nie odpala. Problem był już zauważalny ok miesiąc wcześniej, nieraz trzeba było go 3-4 razy kręcić, ale odpalał, teraz ostatecznie już nie chce. Tak jakby coraz bardziej miał problemy z odpalaniem, aż wreszcie finalnie "zdechł"....
Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo na kole od wałka rozrządu. Kolego proszę cię nie pisz bzdur. A w takiej lagunie nie przeskoczy żaden pasek jak jest dobrze napięty. Tam jest sztywny napinacz. I tylko stary pasek lub żle napięty. Problemem w tych autach jest częsta awaria (albo...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Witam wszystkich. Mamy taki problem. Auto to fiat Ducato 2011 rok z silnikiem 2.3 otóż problem był z rozruchem silnika. Jak się okazało był źle ustawiony rozrzad tj. pasek byl przestawiony o zabek albo dwa ale auto po uruchomieniu jeździło 'jakos'. Teraz gdy wszystko jest poprawnie ustawione auto pali od pierwszego razu. Ale pojawiły się nowe problemy...
Kiedyś czytałem, że ktoś miał ogromny problem z ustawieniem rozrządu w tym silniku, ja wymieniałem rozrząd u mechanika ale okazuje się ,że ten kto mi go wymieniał jest oszustem i założę się, że go nie wymienił (teraz piszczy), fakt że to było 4 lata temu ale i tak zadzwonię do gościa i go zwyzywam. Może porównaj z takim samym silnikiem ten rozrząd ,...
Witam ponownie. Auto przerobione, przejechało już ponad 1000 km i wszystko gra. Jest troche spadek mocy i dynamiki, ale tragedi nie ma, podobno można jeszcze troche dawką paliwa ruszyć, ale tego jeszcze nie testowałem. Spalanie raczej takie samo jak przed przeróbką, choć to auto żony więc dokładnych danych nie powiem,ale ostatni wyjazd na wczasy załadowany...
Witam, mam pytanie. Kupiłem samochód z pękniętym paskiem rozrządu w cenie złomu, silnik 1,8 turbo z gazem 150KM. Po rozkręceniu pokrywy zaworów nic nie było widać, wałki całe, szklanki całe. Kupiłem pasek, ustawiłem na znaczki wałek i wał, i silnik odpalił, chodzi na 3 cylindrach, na 3 jest ciśnienie, na wszystkich jest iskra i wtrysk paliwa. Chcę to...
Czy w jakiś sposób można zablokować koła wału i rozrządu żeby po ściągnięciu paska zębatego nie straciły ustawień - poza metodą zrobienia własnych znaków.? Czy pompę paliwa można zdemontować od silnika bez odkręcania od niej koła zębatego oraz czy można je zablokować koło na pompie żeby się nie obróciło? Pompa przy montażu musi być też ustawiona odpowiednio...
silnik zgasł po przygazowaniu ale nie na maxymalne obroty, po sprawdzeniu rozrządu-szok! wszystkie koła zębate dostał nowe, pasek i napinacz, pompa oleju też nowa-ustawiony rozrząd na 100% dobrze, czujnika na wałku rozrządu nie ma czujnik jest tylko na kole zamachwym i na pompie wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze raczej mają równy przelew, bede musiał...
Właśnie rzecz w tym, że 2 miesiące temu ten mechanik mimo mojej prośby, na początku gdy zostawiłem u niego auto nie podłączył manometru i nie zrobił pomiarów tylko od razu ściągnął miskę olejową i zaczął "działać". Na pytanie dlaczego nie zrobił pomiarów, powiedział że tam była taka masakra, że nie było co mierzyć bo to ewidentnie to. Wymienił: - pompę...
Mój "Rowerek" zgasł w trakcie jazdy i nie odpala. Opiszę co już sprawdzono. Pompa paliwowa, filtr paliwa, ciśnienie na listwie i wtryski - wszystko OK Podpięty komputer (z problemami ale się udało) - brak błędów Rozrząd czy pasek nie przeskoczył - OK Ciśnienie na cylindrach - OK Cewka, przewody, kopułka, świece - OK Kończą się mi pomysły a zaprzyjaźniony...
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam mam problem z audi A6 C6 2.7tdi z 2010r mianowicie kręci nie odpala. Na plaka chodzi pasek na miejscu. Po podłączeniu auto com jest błąd stały p0641 otwarty obwód prądowy A czujnika napięcia odniesienia. Dodam że od kilku dni paliły mi się światła stopu pojawiła się mrugająca świeca żarowa i abs kilka dni tak jeździłem i nagle auto przestało odpalać...
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz Przepływomierz nie był podłączony. Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator...
Witam VW Passat 1.9TDI jak sprawdzić i ustawić prawidłowo pompę paliwa, czy Polski VAG 4.9 może być przydatny? Na jakie parametry patrzeć? Po podłączeniu wyskoczyła błąd 550. Może pasek ktoś źle założył? Co do odczytu to mam kilka parametrów: Polski VAG4.9 Błąd 550 silnik, blok 4 - Wyprzedzenie wtrysku azkładane i aktualne wynosi 252 77% wypełnienie...
Diagnoza na odległość to wróżenie z fusów. Sądząc po zaniżonej ilości zassanego powietrza i po zawyżonym ciśnieniu doładowania podejrzewałbym zacięci się zaworu recyrkulacji spalin. Co do paska. Sterownik powinien zinterpretować to jako poważne uszkodzenie silnika i zatrzymać silnik. Przestawiacz wtrysku potrafi się zaciąć,sprawdziłbym jeszcze ciśnienie...
Czy przy wymianie pompy wody był też wymieniony pasek rozrządu? Czy rozrząd jest na pewno prawidłowo ustawiony? Jakie są wartości ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach? Trzeba zacząć od podstawowych rzeczy. No i ta diagnostyka ECU (kody błędów) o której pisałem.
Po zmianie głowicy i kombinacjach z ustawieniem paska rozrządu pozostało ustawienie kąta wtrysku. W tym samochodzie nic nie działa wg instrukcji podejrzewam zły kąt wtrysku, był przestawiany na oko wcześniej, potem znowu z powrotem tak, że teraz są takie objawy: - auto odpala bez problemu, dużo lepiej niż wcześniej - nie kopci na żaden kolor (wcześniej...
Witam serdecznie!!! Mam problem z moja astra jest ona wyposażona tez w LPG ale największy problem mam z nierównomierną pracą i szarpaniem silnika na benzynie. Wymieniłem juz następujące rzeczy: świece wraz z przewodami wysokiego,pasek rozrządu(ustawiony pasek i kola zębate sa dobrze),olej wraz z filtrem, pompkę paliwa, filtr paliwa, cały wtrysk, wraz...
VCDS i sprawdzenie błędów. Weryfikacja, czy jest iskra oraz czy wtryski się otwierają. Przyczyn problemu może być wiele: czujnik położenia wału, cewka zapłonowa, zerwany pasek rozrządu (zdarza się czasem), komputer sterowania silnikiem, zaśniedziałe kostki i/lub połączenia elektryczne, uszkodzony immobiliser. Ogólnie proponuję oddać samochód do kumatego...
Pacjent: Touran 1.6 TDI 2012r. Aby samochód mógł odpalić trzeba kręcić z 10 sekund nawet i czasem dłużej. Jak zapali to to silnik szatkuje chwile, później się uspokaja i dalej to samo. Ciśnienie na listwie się waha +- 20-30 Bar. Odpinam czujnik temp paliwa i samochód pali na tyk, ale dalej po chwili szatkuje. Ciśnienie sprężania OK, wtryski, pompa paliwa,...
najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre,...
Sprawdź jeszcze czy na 2 końcówce każdego wtrysku pojawia się masa tj. czy wtryskiwacz jest sterowany. Jeśli jest iskra i wtryskiwacze podają paliwo to trzeba zakręcić się wokół rozrządu (jego ustawienia). Byłaby szansa, że pasek przeskoczył. P. S. Iskra na wolnym powietrzu nie znaczy to samo co iskra w cylindrze. Można by próbować wysuszyć cewki na...
Podsumowując historię mojego Berlingo 1.6 HDI z 2007 roku, po wymianie wtrysku, który zamówiłem na Allegro i miał podejrzenie zbyt dużej korekcji trysku, nic się nie zmieniło. Dalej występuje ten sam problem falujących obrotów, auto gaśnie i takie tam dziwne rzeczy. Pomyślałem sobie, że spróbuję przepłukać je i zakupiłem podejrzany środek Tec 2000 na...
Witam Wspaniałych forumowiczów:) Mam problem z moja Madzią 2.0 Comprex 97r. Autko odpala pięknie ale problemy zaczynają się gdy dodaje gazu, otóż obroty dochodzą max do 1800 a nawet spadają (na wciśniętym gazu) do 1000 i wtedy silnik zaczyna się dławić, kaszleć a z tłumika wydobywa się chmura dymu z gryzącą parafiną. moje odczucie jest takie ze gdy...
wyciek paliwa wtrysku wtyczka wtrysku paliwa schemat wtrysku paliwa
uszkodzić migawka nikon akumulator webasto bateria wkrętarka naprawa
Brother DCP-115C Unable to Clean – reset licznika PURGE, absorber, czyszczenie stacji serwisowej Hecht 587 – brak iskry po złożeniu, nowe zabezpieczenia, czujnik oleju, pałąk bezpieczeństwa