Najpierw chyba trzeba wyciągnąć simering a potem wybić łożyska Taka kolejność. Łożyska 6204 i 6206, simmer. 35X65X10. Jeżeli łożyska w kawałkach, to należy przyjrzeć się dokładnie wałkowi bębna, bo może być nieodwracalnie uszkodzony.
M.in. zawory do wymiany jeżeli pasek zerwał się.
Po prawej stronie jest mała blaszka o odpowiednich profilach która pracuje jednocześnie jako napinacz paska. jeżeli wypadła z mocowania to należy jej szukać w obudowie po prawej stronie.
Czyli powinien być 1220J5 EL
Zakładaj pasek i mierz kompresję, przecież bez wymiany pompy wodnej to kilka minut roboty. Aparat raczej nie mógł być jedyną przyczyną, bo prędzej go powinno zmielić niż pasek zerwać.
Nie patrz na znaki na pasku. Ustaw wałek na znak (kręć bez obaw silnik jest bezkolizyjny). Potem ustaw koło zamachowe na ząbek 0st w otworze pod cewkami. Załóż pasek. Zrób przy pomocy klucza 13 dwa pełne obroty silnikiem. Ustaw znowu koło zamachowe na ząbek 0st i zobacz czy koło wałka jest na znaku. Jak jest- gotowe. Rozrząd ustawiony prawidłowo. Zawsze...
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Poslalem email.
Dawno temu rozebrałem na części jakiś tego typu aparat Panasonica. Być może mechanizm jest taki sam. https://obrazki.elektroda.pl/2839436900_... https://obrazki.elektroda.pl/3070897000_... Pierwsze zdjęcie raz jeszcze po skorygowaniu z lepiej widocznym paskiem. https://obrazki.elektroda.pl/6081847700_...
Wszystkie 3 przewody będą podłączone do grzałki. Przewód czerwony i szary to przewody zasilające grzałkę a przewód żółto-zielony to przewód ochronny. Powstaje pytanie czy uszkodzeniu nie uległ czujnik temperatury i jego przewody: https://north.pl/karta/grzalka-do-pralki... By to zrobić solidnie musisz zakupić konektory...
Przekrój paska ma znaczenie, im większy tym większa siła przenoszenia momentu wychodzi mi że średnica to ok 33-34mm dla cieńszego, 34-35mm dla grubszego, cena dla pojedyńczego paska u nich to 10 -15 zeta normalnie w necie kupuję po 2-3zł. Ale lepiej się upewnić sklej nitkę kropelką i załóż trochę naciągnij na kartonowy stożek odrysuj pod nitką , obetnij...
Moim zdaniem naprawa, ale twoja musi być decyzja. Fakt, wymiana paska nie nalezy do najszybszych robót. oczywiście pasek nie pękł sam z siebie Skąd takie założenie ? Zdarza się to.
A po co to mierzyć? Jak pogięło to kręci jak bez kompresji. Kręci tak?
Tak spotkaliśmy się już z tym. Pogięte zawory.
Trzeba sciągnąć panel programatora i przednią ściankę tą z fartuchem,ściągnąć sprężynę i po pochyleniu do przodu zbiornika założyć pasek.
No to pewnie pasek zerwany.
Czy napinacz był taki sam jak przed wymianą? Są napinacze z kołnierzem i bez, których nie można stosować zamiennie w tym silniku.
Masz na kokpicie, na środku pod przyciskiem awaryjnych przycisk ryglowania drzwi (taki z kłódką)?
Zdejmij pokrywę zaworów, zazwyczaj pękają koniki, zaworom się nic nie dzieje teoretycznie.
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Zobacz na schemat połączeń. Gdy już połączysz przewody to załóż czarny pasek a nie biały. http://obrazki.elektroda.pl/4479400500_1... Pasek: http://north.pl/karta/1196j6-pasek-naped... 1- czujnik NTC 2- grzałka 3- oczywiście 4- schemat
Jest jedna blokada - wału korbowego, bez trudu do znalezienia w google. Blokując wał, patrzysz w okienko osłony paska rozrządu czy znaczek na kole wałka widać i to w zasadzie całe sprawdzenie. http://www.akbi.pl/mp/pdf/carisma_19td_r...
Sprawdziłem, pasek zerwany, jutro będę mieć nowy pasek. Ale palcem przesuwałem koło i działało ciągłem. Więc myślę że to jest to
Jeśli jest pasek rozrządu, to nie ma łańcucha rozrządu A nieprawda bo są silniki z paskiem i łańcuchem
Witam ,a dlaczego pasek się zerwał może koło pasowe ma luzy pralka chyba nie jest stara .A czasami pasek o tych samych wymiarach nie pasuje trzeba przymierzyć
A ten z allegro z innego modelu nie będzie pasował ? https://allegro.pl/oferta/graphite-59g39... lub szukaj o takim symbolu "richeng 3m-237-17" bo w archiwum znalazłem, że ten był sprzedawane do tej szlifierki. https://www.albeco.com.pl/235933-product...
Ten silnik jest niekolizyjny?? Witam Kolizyjny to on jest (z nowszych fiatowskich tylko 1,2 8v jest niekolizyjny) i jak pasek się zerwał to głowicę na 100% trzeba ściągać a koszty naprawy mogą znacznie przekroczyć wartość używanego silnika plus koszty podmiany. Krótko mówiąc w 1,4 12v zerwany pasek to poważna awaria. Pozdrawiam
A pasek był zerwany? To że masz taki komunikat nie zawsze może świadczyć o zerwanym pasku. Nawet jak zerwany to generalnie robota na 20 minut i trudno przy niej uszkodzić tasiemkę od skanera (tylko mniej rozbieram maszyny niż Ty).
Witam, jeżeli pasek był zerwany to wysypały się rolki wariatora i teraz skuter ciągnie na najwyższym biegu. Rozkręcić wariator i złożyć ponownie z rolkami na swoim miejscu.
Może być zbyt luźny lub zerwany pasek dowijania taśmy. Ten może być widoczny od strony mechanizmu.
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
a nie jest zerwany pasek napędu skanera? kiedyś miałem też uszkodzona taśmę sygnałową tą białą :)
Witam Jeżeli zerwał się pasek rozrządu to nie koniecznie głowica do remontu bo wszystko zależy od tego przy jakich obrotach się to stało i w jakich warunkach.Zrób tak rozbierz rozrząd zamontuj nowy pasek oczywiście ustawiając właściwie znaki.Następnie za pomocą klucza obracaj wałem korbowym .ale wcześniej wykręć wszystkie świece.Jeżeli nie napotkasz...
Pasek się nie zerwał, tylko wkręcił w koło jedno o tym mowilem pasek od alternatora itd.byl zle zalozony Rozrzad to inna bajka chodzilo ni o to zeby bledu nie powtarzac...
Nie ma benzynowych ,,szesnastek,, bezkolizyjnych. Nawet nie próbuj kręcić jak podejrzewasz zerwany pasek.
Wystarczy zdjąć prawy bok obudowy - jeden wkręt z przodu na samym dole, a reszta z tyłu. Pasek spadł, lub jest zerwany.
W Sony pokazuje EJECT gdy jest zerwany pasek napędowy magnetofonu. I tutaj zacząłbym poszukiwania.
Witam. Sprawdź, czy pracuje licznik taśmy . Jeżeli nie , to masz zerwany pasek licznika i nie obraca się czujnik przesuwu taśmy.
Jesli autor ma zerwany pasek to niech zrzuca czapke po prostu.
Użyłem gumki recepturki, która idealnie pasowała zamiast paska.
Jeśli zerwał się pasek to oprócz wymiany kompletnego rozrządu do wymiany dźwigienki zaworowe.Zawory przeważnie się nie uszkadzają .Możliwe też że zerwał się łańcuch w głowicy.
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Zerwany pasek, zerwane osie bębna, spadnięty pasek z powodu krzywych osi bębna, skoro górnowsad niby wiruje a pranie nie jest odwirowane.
Witam! Jeżeli pralka normalnie się uruchamia, należy sprawdzić czy nie spadł, albo nie zerwał się pasek.
Czujnik halla, zerwany pasek rozrządu, stacyjka i wiele innych możliwości. Daj to naprawić komuś kto ma o tym pojęcie.
Jest pasek wielorowkowy w tej pralce. Trzeba rozkręcić bok pralki i sprawdzić pasek czy się nie zerwał lub nie spadł.
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
Albo kabelki o ile dobrze kojarzę to czujnik siedzi pod kołem pasowym wału, tam nawet pękający pasek PK potrafi wiązkę zerwać
Kilka razy naprawiałem zerwany pasek w napędach Somfy i jeszcze nigdy nie kupowałem nowego. Paski zawsze zrywały się właśnie na łączniku. Trzeba zdemontować napęd, odłączyć napęd od prowadnicy, rozkręcić łącznik, obciąć rozwalony pasek szlifierką (jest zbrojony stalową linką), skrócić prowadnicę napędu o ok 2-3cm od strony bramy, zmontować wszystko...
Jeśli pękł, przeskoczył albo coś tam to oczywiście że zawory pogięło, sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział, głowica na pewno do zdjęcia.
http://obrazki.elektroda.net/57_12894025... Leń.
1. Rozbierz obudowę i sprawdź: - czy nie leży na spodzie jakiś zerwany pasek napędowy - czy kręci się wałek przesuwu (czy działa capstan motor) - czy taśma jest dociskana do wałka przez kółko gumowe
rysunek z opisem http://obrazki.elektroda.net/63_12721850...
Jak zerwał się pasek, to do wymiany masz oprócz pogiętych zaworów również wałek rozrządu, krzywki są na wcisk i przestawiają się podczas kolizji
Witam. Kolega to chyba źle opisuje. Bo wg foty to prawa jest od odwijania i naciągu taśmy. Jeżeli patrząc na magnetowid od przodu to wtedy prawa nie nawija taśmy na rolke kasety. Tak? To w czym problem zobaczyć z dołu mechanizmu dlaczego tak sie nie dzieje? Nie przesuwa się główny napęd sprzęgła. Teraz popatrzałem na filmik. A przewija? Lewo, prawo?...
Pierwszy cylinder ma być w górnym martwym punkcie i wtedy ustawiasz na znaki na równo.
w xantii 110 konnej HDi po zerwaniu paska wymienilem dzwigienki popychaczy auto chodzi bez problemu pomimo sceptycyzmu wielu forumowiczow tutaj
Pasek założony?? jak nie będzie paska (zerwany), to też będzie błąd F7.
Jak zerwiesz pasek to się przekonasz, że to nie bzdura.
Czy może używkę kupić
Sprawdź czy koło pasowe nie zostało obrócone- będzie widać skos prowadzenia paska. Koło wymienione tydzień temu a pasek w piątek wczoraj sobota pasek zerwało (poszarpało)
Przyczyna to zerwany pasek osprzętu który wg warsztatu wpadł pod pasek rozrządu.
witam, ewidentnie widać zerwany pasek napędu katerki lub też uszkodzenie mocowania paska, element który jest na zdjęciu to element mocujący pasek do obudowy karetki. za pomocą "tryrttki-małej opaski zaciskowej" można umocować pasek zebaty do obudowy karetki. Miłej zabawy.
Jeśli nie zawiodły materiały to powodem może być przeładowywanie suszarki, krzywe ustawienie-przechył w tył, nieregularnie czyszczony filtr- powinien być czyszczony po każdym suszeniu. Wyczyść dokładnie, wymień to co potrzeba, będzie służyć :D
Witam .Może te schematy pomogą
Te silniki odpowietrzyć to jest dramat. Plak i na poluzowanych nakrętkach wtrysków próbuj. Te ich procedury odpowietrzenia nie działają.
Oto blokada, ktora sobie zrobilem (kopia przyrzadu Renault). Pozdrawiam, Georges http://obrazki.elektroda.net/79_12267570...
Pewnie napinacz się rozleciał
Jechałem samochodem ze 30km/h i rozsypalo sie kółko od alternatorai zerwał sie pasek od alternatora przebil osłone od rozrządu i przerwał pasek rozrządu.
"A pasek zerwał się całkowicie czy jakaś jego część nadal opasa koła zębate" Tak, powiedziałbym nawet że się nie zerwał. Ale to są strzępy nie pasek... Po rozebraniu dowiem się więcej.
Tak moga sie spotkac ale to wszystko jest zalezne w jakich warunkach doszlo do zerwania paska i czy pozniej bylo krecone. Mialem przypadek jeden ze sie nic nie stalo ale tez sie spotkalem z sytuacja ze nawet tloki poniszczylo.
Dla czego zerwało te zęby na pasku ? Ten typ tak ma. jakie szkody mogą być ? Zawory pogięte na 100%.
Przyczynę blokowania bębna musisz ustalić sam. Posprawdzać trzeba ślizgi, łożysko i ew rolki prowadzące. Zdalnie tego Ci nie sprawdzimy. edit Autorze, masz nieco farta, bo dziś robiłem taką sztukę, masz źle założony pasek, nie ta strona jest przeciągnięta przez rolkę, zresztą widać w głębi, ze pasek leży na podstawie i trze o nią.
Witam ja tez poszukuje takiego paska ale na tej stronie sa chyba hurtowe sprzedaże
Ok płyta wyjęta ale szufladka nadal się nie otwiera chyba jednak trzeba będzie zanieść do serwisu Powinien być silnik i na jego osi pasek, może się zerwał (albo rozpuścił ) Jeśli potrafisz to otwórz tą szufladę na max, powinno być widać napęd szuflady.
Jak nie ma jak jest ??
Nie spotkałem się z zerwaniem mimo, że wymieniałem je przy przebiegach rzędu 380 000 - 400 000 km. Myślę, że te paski ratuje praca ze stałym obciążeniem bez pulsacji. Natomiast są zestawy rozrządu razem z tym paskiem, ale dotyczą one głównie 1.6 TDI, w których i tak trzeba zmieniać rozrząd z powodu awarii przesłony pompy wody lub z powodu wycieków z...
Temat został rozwiązany ? jakaś podpowiedz w jaki sposób autko uruchomiłeś ?
Nie mogę skręcać (kierownica zablokowana - musze mocno kręcić żeby pól obrotu zrobić) To kierownica zablokowana, czy wspomaganie padło? Ta kontrolka, to na pewno immo? Nie przypadkiem akumulator? Zajrzałeś pod maskę i sprawdziłeś, czy wszystko na swoim miejscu? Pasek się nie zerwał przypadkiem?
Zdjęcia konektorów nic nie dają :( . Zrób dobre zdjęcie ogólne tej strony pralki. Podaj pnc pralki :!: Czy jest to 91372954101 :?: :!:
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
czy używany silnik lepiej zrób swoją głowicę
Nie ryzykuj zerwania paska, bo koszty naprawy silnika po takim zerwaniu są naprawde duże. 60.000 km to optymalny przebieg do wymiany paska. Też mam Polo tylko, że to diesel. Pozdrawiam
racja pasek zerwany ale jak porowadzić nowy ??
Dokładnie. Po drugie kolego, zechciej posłuchać radzących i ściągaj głowicę. Narobisz się tylko bez sensu, może być nawet tak że uda się odpalić. Tylko, że za tydzień czy miesiąc urwie Ci się grzybek i dopiero będziesz miał koszta. Twoja sprawa, zrobisz co zechcesz. Powodzenia.
Tak, w obu przypadkach.
Jeżeli chodzi o obsługę pralki, to nikt nic nie wie o awarii. Rozumiem, że oprócz niedomkniętych drzwiczek, nie ma innych możliwości zerwania paska. Witam. Na ogół tak jest że nie ma winnego. Sprawdź czy nie masz czegoś pomiędzy zbiornikiem a bębnem co mogłoby zablokować bęben w trakcie włączonego prania.
(at)jacksailor Sprawdziłeś pasek napędu koła zamachowego, czy się nie zerwał ?
Witam! Golf 3 1.9 tdi zerwał się pasek alternatora ten zerwał pasek wspomagania auto zaczęło tak jakby nie paliło na wszystkie cylindry, pasek rozrządu jest cały
EA6 - Brak sygnału z czujnika DSP podczas uruchamiania silnika: - Usterka czujnika DSP. - Zerwany pasek napędowy. - Usterka głównego układu elektronicznego. - Usterka przewodów. Jednym słowem najprawdopodobniej do wymiany pozycjoner bębna: https://north.pl/karta/8086405019-czujni...
raczej padł tu enkoder - brudny pasek, zerwany pasek, brudne oczko czytnika, uszkodzenie czytnika.
To pasek się zerwał czy przeskoczył? bo po zerwaniu od razu zgaśnie silnik.
Pierwsze co zrób to sprawdź termostat bo to raczej na niego wskazuje, no chyba że masz zerwany pasek pompa alternator, no ale wtedy tez byś nie miał ładowania... Wymiana termostatu to 20 minut roboty, koszt t około 40 złotych. Przy dalszej takiej eksploatacji to uszkodzenie UPG pewne jak najbardziej, jeżeli już nie ucierpiała...
Okazało się ze zerwał się pasek rozrządu.
Taki sygnał oznacza błąd karetki - możliwe, że córeczka zerwała lub odczepiła pasek enkodera, który jest odpowiedzialny za odczyt położenia karetki.
http://www.google.pl/imgres?q=schemat+us...
Po części oboje koledzy mają rację. Mogło nie dojść do jakiś większych uszkodzeń, ale nie ryzykowałbym wymiany we własnym zakresie, za dużo roboty ze sprawdzaniem wszystkiego (głowicę musisz zrzucić żeby to obejrzeć) a w razie czego mechanik będzie miał radę jak to najszybciej i najtaniej zrobić. A tak naprawdę to na twoim miejscu zrobił bym tak, że...
Powiększony luz zaworu wskazuje na skrzywienie trzonka zaworu wskutek zderzenia z tłokiem i regulacja luzu niestety nic tu nie pomoże , musisz zwalać głowicę .
Ja bym zaczął od założenia samego paska. Jak byś nie próbował odpalić to prawdopodobnie obeszło by się bez kosztów.
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
zerwać pasek pasek klinowy zerwać zerwać pasek alternator
sprawdzić agregat lodówki indesit pralka samsung bęben stukać samsung ue37d5500rw
pralka electrolux reset ir2153 bramy
Unitra MDS 432 - Diody świecą, brak sygnału Jak podłączyć zasilanie do urządzeń elektronicznych?