http://obrazki.elektroda.pl/6364063800_1... Proszę.
nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Sprawdź rozrząd.Górna osłona paska do zdjęcia.Blokada wału jest w okolicach półosi.W tym aucie łatwe jest tylko wlanie płynu do spryskiwaczy. :D
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Proszę rysunek 1. wersja bez klimatyzacji,rysunek 2. wersja z klimatyzacją. http://obrazki.elektroda.net/84_12522258... http://obrazki.elektroda.net/74_12522258...
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Kolego u ciebie jest sprzegiełko.i widac nawet że wychodzi z niego rdza co moze swiadczyc o zatarciu wewnątrz sprzegiełka.sprzegiełko powinno blokowac sie w kierunku obroku alternatora a przepuszczac w przeciwna strone do obrotu.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Nie podałeś roku .
Zwal rurki ciśnieniowe i sprawdź czy tryska.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Naładuj akumulator na max-a i sprawdź, czy to "miałczenie" nie przycichnie. Albo rozładowałeś akumulator podczas wymiany/robocizny (np. słuchaniem radia, włączona lampka sufitowa przez dłuższy czas, etc...), albo po prostu dźwięk ze szczotek dochodzi - nic poważnego. Tak czy inaczej, taki dźwięk, to nic groźnego, wkurza ucho, ale wszystko działa jak...
A co sądzicie o wymianie paska alternatora w fordzie KA? Jest na to patent czy tylko ja wyciągam reflektor i łamie rękę w 5-ciu miejscach?
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Rok 2001 Chyba będzie najlepiej jak zaprowadzi do mechanika quote] Tak podejrzewałem że z początku produkcji,tam szyściły się bsi przy słabym aku i od sprawdzenia jego należy zacząć. Szukaj raczej dobrego elektronika samochodowego w okolicy. Pozdr.
Z klimą 5PK1750, bez klimy 5PK1110. Myślę, że w sklepie bez problemu poradziliby sobie bez tych informacji.
Witaj sprawdź ustawienie rozrządu,resztki zerwanego paska alternatora mogły dostać się do rozrządu.
Nie będzie jakichś dużych opiłków, tylko po prostu olej czarny jak z diesla. Kompresor nowy, skraplacz nowy, reszta do płukania.
Cała pompa do wymiany.
zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
Wiecie moze czy na czas kiedy uszkodzony jest silownik napinacza mozna jezdzic bez niego? Czy cos sie stanie?
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7514146300_1...
teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono ... Czyli zle..
Czesc A co z tym starym jest nie tak??
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy ustanie. Po mojemu łożysko oporowe sprzęgła
Nie wiem dokładnie czy to to, ale może komuś się przyda.
Witam, przymierzam się do wymiany napinacza paska alternatora. Jeszcze nie hałasuje ale zauważyłem że po zdjęciu paska na rolce jest spory luz na boki. Potrzebuję moment dokręcania śrub napinacza do bloku/poduszki silnika ale nie mogę nigdzie znaleźć w Internecie ani strony gdzie mogę takie informację znaleźć. Pomoże ktoś? :) Silnik 1.6 TDCI 115KM
Dobrze się bawisz.
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Mnie przeskoczył pasek rozrządu po wkręceniu się strzepów paska alternatora ktore dostały się pod osłonę paska rozrządu.Oczywiście pogieło zawory, które "podstęplowały" tłoki.Naprawa-wymiana kompletnej głowicy,używanej.A winny był napinacz paska alternatora-wymiana. Tak że warto i to sprawdzić.Silnik 1.6/75KM, SKODA Felicia.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Wymiana amortyzatora napinacza paska alternatora
Ta pomarańczowa to rolka napinacza. Temat zamykam dziękuję za odpowiedzi.
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Jak najbardziej.
Naciąg paska ok ? Przewody alternator ok ?
A można to jakoś inaczej ominąc,bez wizyty u elektryka?? Dlaczego nie moge odpalic auta??
Proszę sam sobie sprawdz
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Niektórzy stosują :) Ale nieważne. Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego Pewnie że tak, dodaj j do tego jeszcze wałka rozrządu {koszt takich simeringów to ok 20-30 pln za oba } wymienisz wszystko co można podczas zdjęcia...
Trzeba dźwignią podważyć napinacz i założyć. Chyba że kupiłeś za krótki.
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
wkrecilo sie kawalek paska w rozrzad
Olej czy woda?
Pociągnąć ręką za pasek i bez klucza się obejdzie. Gorzej w drugą stronę. Ja mam do takich rzeczy zestaw takich kluczy: http://obrazki.elektroda.pl/3840222700_1... W tym 10mm, i w niego standardowy krótki bit.
Dzieki za wszystkie podpowiedzi. Czeka mnie wiec wizyta w przyszlym tygodniu u mechanika. A zapomnialem dodac tylko ze jak autko sie nagrzeje to piszczenie ustaje. Mi cos sie wydaje ze to problem bardziej wychodzacy od alternatora bo poprzednim razem jak gosc powymienial szczotki i nie wiem co tam jeszcze z nim zrobil to przestalo piszczec.
Tak na szybko. https://obrazki.elektroda.pl/7293993300_... Dużym imbusem robisz to jednym palcem . Wkładasz dzwignie między rolkę a ramię napinacza.
Dobra byłem u mechanika,pasek dobry tylko może być jakiś napinacz albo kolo albo jakieś łożysko. Jeszcze jakbyś mógł mi podpowiedzieć jak działa "ssanie" w takim Clio. Mam bowiem urwana linkę od tego i chciałbym się dowiedzieć czy ona ma ciągnąć czy pchać to "coś" od ssania na pompie paliwa. Wydaje mi się że powinien ten mechanizm nawet teraz pracować...
Co to za sklep, to jakaś kpina. Vw T 4 1,9 D silnik 1X. Pasek alternatora Do nr. nadwozia 70N200000 Gates 6219MC Od nr. nadwozia 70N000001 6PK923 lub 6PK1043 dla alternatora 120 A. Pasek wspomagania ukł.kier. Gates 6306MC.
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Pękniety pasek alternatora , zawinął się pod spód koła pasowego po zgaszeniu silnika wyciągnąłem pasek, odpaliłem ponownie silnik pracuje głośniej i słychać jak zaciąga powietrze i prawdopodobnie stracił na mocy co może być przyczyną ? czy coś uszkodziło wewnątrz silnika ?
Tu masz różne filmiki na ten temat: https://www.youtube.com/results?search_q...
Pasek alternatora do wymiany lub przynajmniej do naciągnięcia, warto sprawdzić czy pasek nie jest czasem nie jest zanieczyszczony jakimś płynem.
Sprawdziłem i ceny są kosmiczne 150-200 pln Kup se na złomie skoro nowe ''drogie''. I zamknij temat.
Bmw E46 320D 136km 2L 99r dziwne popiskiwanie i odgłos w okolicy alternatora, i szarpanie paskiem. Koło pasowe nowe założone, pompa wspomagania Nów, rolki są w porządku, pasek nowy nadal to samo.
Wykręć świece sprawdź jak wyglądają, sprawdź czy bezpośrednio na Świecy jest iskra, jak masz możliwość porzyczyć miernik i zmierzyc ciśnienie sprężania jak juz wyjmiesz świece też pomorze. rozrzad nie sądze zeby od stania w nocy sam przeskoczył, może poprostu naładuj pożadnie akumulator auto jak kręciło ledwo pewnie pozalewało świeczki i teraz ma problem...
Uszczelniacz wału korbowego
Szukam pomocy w związku z szumami w głośnikach. Szumy słychać jak silnik jest wyłączony, słychać szumy gdy muzyka jest zciszona lub delikatnie gra, słychać również jak laser zczytuje z płyty. Jak zapale silnik to szumy sa nadal do tego słychać alternator. Wraz z obrotami silnika szumi coraz bardziej. W łaśnie nie dodałem że szumów niema gdy podłącze...
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Sprawdź czy kółka są w jednej linii tzn czy nie są przesunięte wobec siebie oraz czy są na pewno równoległe. Już to przerabiałem parę razy...
Pasek alternatora kosztuje niewiele, sama wymiana tez jest bardzo prosta. Lepiej więc profilaktycznie go wymienić, niż mieć później problem gdy zerwie się gdzieś w trasie. ;)
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
nie wiem bo gosc skasowal a juz potem nie wyskoczylo
Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz
Pasek wymieniony -jest OK.
Dodam ze pasek pekl zaraz po odpaleniu,jak jeszcze silnik byl zimny Przejechalem na tym ok 1,5km Brak obiegu płynu spowodował lokalne przegrzanie silnika. Mogło się stać wszystko. nie sądze żeby w 1.5 km przegrzał się silnik i to w dodatku jeszcze zimny -oglądnij pęknięty pasek - czy faktycznie pękł z starości czy może z innego powodu,sprawdź napinacz...
Witam. Mam pytanie czy fiat tipo 1.4 moze dzialac bez rolki paska alternatora i czy pasek moze byc zalozony na 3 pozostalych kołach i wszystko bedzie wporzadku???.prosze o odp
Także dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Koło na alternatorze plus niedoładowany akumulator.
Napnij pasek , wieśwageny lubią mieć wychluśtane kółko pasowe alternatora psujące paski.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
witam szukam wymiaru paska dla alternatora . Silnik 1,4 16 V 75 KM 55 KW rok produkcji 2001 .
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
witam mam problem z moim reno pękł pasek od alternatora i wkręcił się w pasek rozrządu panowie mechanicy wszystko wymienili sprawdzili wszystko niby ok ale auto nie pali zapala na plaku i nic więcej bardzo prosze o pomoc
poszukaj dobrze przy alternatorze
Może jakiś pasek (alternator lub jeśli jest to wspomaganie).
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Zerwał się pasek alternatora .W serwisie Ponti sprzedali mi pasek o numerze 6pk 2080 miał pasować ,okazało się,jest za długi .Proszę o pomoc w znalezieniu właściwego rozmiaru ,numeru paska Chrysler voyagr v6 96 3.0
Co za błędy ten launch ci pokazuje pewnie synchronizacje kluczy trzeba zrobić do tego pin ci jest potrzebny .
Pasek alternatora się ślizga tak to wygląda . Może za długi kupiłeś ? Albo napinacz nie radzi sobie .
Witam urwał mi się pasek od alternatora w ki carniwal 2.9 crdi silnik od razu został zgaszony .Problem polega na tym że nie chce zapalić trochę łapie ale tylko pojedyncze stuknięcia pasek nie jest jeszcze założony czy to może być problemem ?
Może tak da radę? https://obrazki.elektroda.pl/4116785300_...
wg ic katalogu bez klimy 5pk1110, z klimą 5pk1180 dotyczy pojazdów od roku 2000,07. Do roku 2000,07 5pk1120, i z klimą 5pk1219
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Łożysko kompresora klimatyzacji lub alternatora. Demontaż paska PK i będzie odpowiedź.
Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
U nich ''lecą'' zawory ciśnienia, no ale to trzeba zbadać przed wymianą.
Odnośnie kopcenia na zimnym silniku nie trzymają uszczelniacze od tyrbiny i dostaje sie olej sprawdz czy ci go nie ubywa.A z innej beczki ostatnio jeździliśmy do takiego mechanika co podmienił turbinę w transice 2,5 td kapneliśmy sie po strasznym kopceniu i innych nr turbiny była juz wymieniana i z poprzedniej faktury wziołem nr .A jak szedł w zaparte..
Do wymiany kolo wolnobieżne na alternatorze.
Jeśli bez klimy to /teoretycznie/ 5 PK 950. Napędza Pompę wody, alternator, wspomaganie.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Sprawdzałeś czy nie oberwało klina na kole zębatym wałka rozrządu, skoro pasek alternatora był potargany, to istnieje taka możliwość.
Witam! W Citroenie C4 MK1 nie ma kontrolki ładowania :-) W przypadku gdy zerwie się pasek od alternatora pojawi się kontrolka SERVICE i komunikat na komputerze pokładowym informującym o braku ładowania :-) Pozdrawiam.
między kołem pasowym na wale a na alternatorze jest rolka i to jest napinacz, regulowany ręcznie, przykręcony na 2 śruby
wymiana paska alternatora naciąg paska alternatora schematy paska alternatora
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot ustawienie poziomu paliwa pomiar zniekształceń nieliniowych
naprawa sterownika salda naprawa sterownika salda
Renault Scenic 1.6 16V - kontrolka przed nagrzewaniem Zamienność tranzystorów KTC3205-Y-AT i 2SC3205