wystarczy napiąć kluczem
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Zacznij od zdjęcia paska napędu osprzętu
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Napisy zgodnie z obrotami silnika, stoisz przy prawym błotniku i czytasz normalnie napisy na pasku
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Sprawdź rozrząd, może przeskoczył pasek.
M.in. zawory do wymiany jeżeli pasek zerwał się.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Swoją drogą nie mam pojęcia z czego robią te paski Bo tam nie jest problemem pasek ani olej tylko benzyna przedostająca się do oleju i ta mikstura powoduje degradację paska
Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
http://obrazki.elektroda.pl/5808097300_1... Tak lepiej?
napinacz paska
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
Jak wymienisz pompę to już raczej nie zakładaj z powrotem tego paska...
że dzieje się to podczas "pobierania prądu" Zerknij na koło pasowe na alternatorze. Sprawdź osprzęt paska.
Zapewne to jest pasek wieloklinowy. Moze byc problem z rolka napoinajaca, lub wada paska?
Był jeszcze 110KM DTJ z paskiem 131....ale to tylko tak.....
Bo powyrywało mu tylko zęby przy dolnym kółku. Albo wygoliło zęby na części paska.
a co ma ładowanie wspólnego ze wspomaganiem jeżeli oba mają osobne paski?
Ale jak to ustawiać bez paska rozrządu
No chyba tylko i wyłącznie współosiowość i płaszczyzny profesjonalnie, przecież żaden chochlik nie siedzi i nie zrzuca paska :)
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/94_12465347...
Miałem dokładnie to samo z INA w 1.9 AWX. Tak jak koledzy piszą, jest to spowodowane farbką na napisy używaną przez producenta paska. Zastanów się następnym razem nad Dayco, nigdy w życiu nie miałem z nimi problemów i kasowo są dobre. Trzeba tylko uważać na ich paski klinowe z PRC.
Też się Autodatą kierowałem. Samochody nadal jeżdżą.
Dostęp od nadkola, poluzuj napinacz i odkręć pompę. To tyle. Chyba zapomniałeś o plasyikowej dolnej osłonie paska.
Wymiana termostatu nie obejdzie się bez ściągania koła rozrządu i paska.
mógłbyś napisać który rocznik masz tego auta . Dodano po 7 Wygląda to na znaki na kole zamachowym . Poszukaj gdzieś otworu między silnikiem a skrzynią
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
Słuchajcie mam pytanie czy ktoś orientuje się jaka długość paska klinowego do Astry F 95r 1.4 90KM bo wczoraj na trasie poprzedni się rozleciał nawet nwm gdzie i nie mogę znaleźć jaka długość powinna być. Z góry dzięki za pomoc
czy jest gdzieś opis wymiany paska rozrzadu w ASTRZE 1,6
Jak golfy,paski i astry.
Pytanie podstawowe czy pasek jest cały!!!!! Bo jak nie to czeka cię ubój świnki skarbonki.
Termostat da się wyciągnąć bez ruszania paska, trzeba tylko poluzować obudowę paska.
Wsadz pasek led z metra cięty
Witam!! Moze jednak warto zaczac od tego rozrzadu, posprawdzac punkty i ew. gorne polozenie tloka wzgledem zaworow. Powodzenia i wytrwalosci!!
Na nowym pasku napinasz na kreskę we wgłębieniu , jeżeli potem zachodzi konieczność zluzowania paska napinasz na kreskę po lewej stronie , pasek pracujący dłużej niż dwie godziny uważa się za używany .
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Astra F to baaaardzo szerokie pojęcie - miała mnóstwo silników, miały klimę lub nie, wspomaganie lub nie; to wszystko wpływa na układ i rozmiar pasków. Tak więc: rocznik, typ i kod silnika, wyposażenie. Wówczas być może ktoś z Kolegów z Forum ma takie autko i zrobi fotkę, gdy pasek jeszcze jest.
Witam! Ja bym sprawdził rozrząd - ustawienie paska
KASOWANIE INSPEKCJI OLEJU W NIEKTÓRYCH MODELACH PASKA
Pomierzyc wysokośc krzywek względem płaszczyzny głowicy na pierwszym tłoku powinna byc jednakowa .
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
OK.Jak w silniku c14nz naciągnąć pasek? Tam chyba pompa jest napinaczem a była wymieniana kilka lat temu... Proszę o porady bo nie chce wymieniać całego rozrządu z powodu luźnego paska.
Być może nie trzeba wymieniać koła pasowego bo jak pisałeś że pasek jest naciągnięty to myślałem że to wina zużytych kół ( koła ). Ale skoro nowy pasek jest luźny to został zamontowany za długi i trzeba założyć taki jak ma być.
jeśli masz pod ręką multimer sprawdź czujnik położenia wału, https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9sp... Dodano po 2 tak sprawdzisz, bez problemu zdejmiesz plastikową osłonę paska rozrządu, zwróć uwagę cze niema zerwanych lub lekko nadszarpanych ząbków na pasku, co mogło by świadczyć o przeskoku paska.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
chodzi o ten którego kabel wychodzi z obudowy koło paska rozrządu
Jeżeli możesz to zmierz napięcie na wolnych i szybkich obrotach. Zacznij od sprawdzenia naciągu paska.
Witam posiadam astrę f 94 rok z silnikiem c16si z klimą mam pytanie ponieważ rozsypała mi się sprężarka klimy i koszt naprawy jest nieopłacalny to czy mogę założyć pasek klinowy z innej astry f tak żeby ominąć klimę. No i jak to miałby być rozmiar paska Pozdrawiam
Przy zdejmowaniu paska rozrządu w Oplu Astrze 1,7D (rok 94) pasek pękł, wszystkie zębatki się poprzestawiały niezły dowcip :D nie bierz sie więcej za taką robotę
Witam. Może ktoś mi podpowiedzieć jak wymienić pasek od wspomagania przy Astrze F 1.7 TD 1995 roku. Czy jest jakas możliwość poluźnienia żeby pasek założyć?? proszę o pomoc
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Możesz sobie rozkręcić plastikową osłonę z lewej strony silnika. Pod nią jest cały układ paska rozrządu.
A ten pasek obraca się? Ta pompa nie jest na pasek.
a może ktoś cie oszukał przy wymianie rozrządu i pompy wodnej nie wymienił... jedno wiem napewno po tym co zobaczyłem nie kupię w życiu paska GATESa
Sprawdź połączenie kabli oraz naciąg paska klinowego.
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Byc może że wada jest w pompie wspomagania, z drugiej strony jeżeli masz alternator bosch to robią takie cuda. No i obowiązkowo kontrola naciągu paska.
Potrzebuję pilnie kupić pasek klinowy do Astra H Z19DT z klimatyzacją. Na co dzień kupuję poprzez internet i nie znam sklepów stacjonarnych. Możecie pomóc gdzie w Warszawie najlepiej wola śródmieście dostanę dzisiaj taki pasek od ręki??
Zdejmij pokrywę zaworów, zazwyczaj pękają koniki, zaworom się nic nie dzieje teoretycznie.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
A nie wymieniałes ostatnio paska rozrządu?
Witam. Sprawdź szczotki w alternatorze i naciąg paska klinowego.
Podepnę się pod temat, astra F po zerwaniu paska, po naprawie i założeniu nowego rozrządu , na postoju łapie temperaturę w miarę poprawnie, natomiast podczas jazdy praktycznie wcale. Czyżby nieszczęsny termostat, przed zerwaniem paska termostat działał idealnie ?
Mam prośbe potrzebuje informacji na temat opla astry 1.6 16v a konkretnie paska rozrzadu co ile powino się wymieniać lub jak poznac ze to czas na wymiane jeżeli się nie wie kiedy był wmieniany prosze o pomoc.
po 4latach lub 60tyś to czas na nowy pasek
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
Czym się różni silnik TWINPORT od zwykłego ? Tylko tym że ma zamiast paska rozrządu łańcuch ??
Jak zablokowac wal korbowy aby zdjac pasek rozrzadu
98r ... tyle wiem
Co 6 lat bądź 140 000
Liczę się z konsekwencjami. Wolę to niż 'paski LED' w zderzaku.
Tak, jest możliwe tylko trzeba dobrać rozmiar.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Troche podstaw z budowy samochodow trzeba miec. rpm jest tam gdzie masz pasek rozrzadu
Dwa razy udało mi się trafić na źle wycięte paski. Spróbuj podstawić inny pasek. Pozdrawiam
Pewnie napinacz się rozleciał
wysusz kopółke rozdzielacza i sprawdż czy wałek rozrządu sie kręci (mógł sie zerwać pasek)
A to nie z okolic pasków? pasek jakiś nie ociera o osłonę?
Czy blokada z wpustem zakładana w miejsce pompy podciśnienia wystarczy zamiast czujnika zegarowego do ustawienia wałka rozrządu? [url=http://www.tesam.pl/s0000038-blokad... Czy blokada od 1.7d jest taka dobra do 1.7DTL z Astry F ? Z którego rozwiązania korzystacie wymieniając zestawy paska rozrządu?
Zrób swoje :)
A czy aby to radio jest od tego auta? Czy nie podmienione?
zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
pasek naciągnięty?
A ja bym załozył nowy pasek i sprawdził stopień sprężania, pękł kiedys pewnemu gościowi pasek w astrze (wprawdzie benzyna), ale po założeniu nowego paska(który i tak będziesz musiał kupić) okazało się,ze nic się nie stało (głupi to ma zawsze szczęście!)
Witam szukam umiejscowienia napinacza w opel zafira a 2.0 do czy ktoś może mi pomoże?
Fotka z kącika Astry. Silnik C14NZ (8V) po zerwaniu paska. (Oczywiście jest to przypadek ekstremalny)
Na pewno nie jest to ten sam pasek.
Pytanie za 100 pkt-w jakiej to astrze naciąga się napiacz paska alternatora? Wszelkie jakie znam to albo rolki napinacza nie maja jak jest zwykly pasek klinowy, albo mają samonapinacz ramieniowy jak jest pas płaski.
Ok. Wielkie dzieki za informacje spruboje sie dowiedziec czy ktos wymienial pasek
Za bardzo naciągnięty pasek rozrządu
Wymień koło alternatora i pasek.
Sprawdzisz miejsce przerwy miernikiem na V . Oczywiście na włączonej
Łap, bo nigdy nie zrobisz! http://obrazki.elektroda.pl/9639497500_1...
Identycznie miałem w Audi 1,6TD , po wymianie paska rozrządu i napinacza problem znikną.
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
kolego przerabiałem ten sam temat w oplu astra 2004 rok , urwała się masa łącząca silnik z nadwoziem.. taki plaski pasek...
ok koszty kosztami ale gdzie kupić taką lampę ???? :?
Mam tylko oólne dane dotyczące napraw i regulacji. Wymiana paska rozrządu itp. itd.
tłumik astrze podświetlenie astrze alarm astrze
dekoder cyfrowy polsat zamiennik łożyska electrolux wykrywac metali
grzałka nadprodukcja sofar grzałka
Amica okap – jak bezpiecznie czyścić panel przycisków, jakie środki stosować DACO sprężyny tylne do Renault Laguna II – opinie, trwałość, gdzie kupić podkładki