Mam nadzieję , że to pomoże :
Silnik oczywiście kolizyjny zawsze co najmniej 1 zawór troszkę odgięty. Wystarczy ustawić tłoki wszystkie równo , kręcąc wałkiem rozrządu ustawiać suw kompresji i dmuchać przez świece kompresorem. Jak leci dolotem bądź wydechem to wiadomo.
Hej. Niestety glowice trzeba sciagnac. Minimum dwa zawory sie skrzywily. Zaniedbanie rozrzadu to ciezki grzech kierowcy :)
530 0018 10 będzie ok Pompa też
Witam tu masz krotki opis wymiany paska rozrządu. http://obrazki.elektroda.net/62_12783567...
Tak, można zakładać. Ale po założeniu paska i dociągnięciu śrub(!) na kole pasowym polecam delikatnie przekręcić wałem korbowym jeden obrót aby potwierdzić czy się znaczniki pokrywają.
W renault pierwszy cylinder jest od strony koła zamachowego , pompę masz boscha czy lucas ?
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam. Koło pasowe było słabo dokręcone i się popuściło co efektem było ześliźniecie się paska z koła zębatego i automatycznie przestawienie rozrządu co skutkiem tego było pokrzywienie zaworów i uszkodzenie tłoka.
bardzo dziękuje za wyczeroującą podpowiedź Pozdrawiam
W tej pozycji powinien być zablokowany wał korbowy: http://obrazki.elektroda.pl/5165561800_1... To jest koło zębate pompy wtryskowej: http://obrazki.elektroda.pl/3896928400_1... Dolna kreska na kole ma się zgrywać z tym wycięciem: http://obrazki.elektroda.pl/3262482300_1... Koło zębate z kasatorem luzu...
A niech bedzie że świąteczny dobry uczynek :D http://obrazki.elektroda.net/94_12297897... Kolego 9kaczor6 te renówki miały też silniki F2N ale metodyka zmiany paska ta sama :D
Odmierzyłem suwmiarką odległość między rolką a uchwytem naciągu gdzie wkręcasz śrubkę m-6 do naciągnięcia rolki,ale pomimo tego sprawdzałem naciąg paska czy nie jest za bardzo napięty lub lużny.Dasz radę.Pozdrawiam.
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Akurat ten silnik F7R ma odnośniki znaków kół rozrządu na osłonach plastikowych a instrukcja zaleca montaż przy pomocy blokady tj. trzpienia do zablokowania wału korbowego (oznaczenie Renault Mot. 1054) Pozdrawiam!
Po założeniu paska rozrządu okazuje się że jest brak kompresji na pierwszym i drugim cylindrze. T5 Napisał Ci: Kolizyjny, nie trzeba wyciągać silnika. Trzeba zdjąć głowicę i wymienić krzywe zawory. Trochę szkoda roboty, ale teraz wiesz które zawory napewno :D .
(cylindry liczę od paska rozrządu): - cylinder 1 i 2 - jest plus, brak impulsów masowych - cylinder 3 i 4 - są impulsy masowe, brak plusa. Jeżeli pomiar był robiony przy odłączonych wszystkich cewkach i cylindry liczone od rozrządu to ok. Jeżeli nie masz możliwości diagnozy komputerowej to zacznij od sprawdzenia czy fizycznie jest iskra na świecach...
Rozłożyć i złożyć w odwrotnej kolejności . :D Myślę że nikt do takich banalnych rzeczy nie pisze książek . Przynajmniej ja się nie spotkałem . A co do wymiany paska rozrządu to znajdziesz mnóstwo informacji w internecie :D A tak poza tym dla kogoś kto nie działa w mechanice to jest to nie lada wyzwanie . Przynajmniej logistycznie . A propo . Znajomy...
Na 100% ten mechanik spindolił tobie tę robotę. Prawie sam sobie udzieliłeś odpowiedzi na pytanie. Kolego cudów nie ma , silnik jak twierdzisz przed operacja wymiany rozrządu pracował poprawnie. Obstawiam że przy nakładaniu nowego paska na koła - a jest on szeroki i sztywny i do tego jeszcze nie miał założonych blokad . Przestawiło się któreś z kół...
Czy jeżeli w tym samochodzie pęknie pasek rozrządu to zawory będą się wyginać ?
auto już tylko rano, na początku odpalenia silnika wydaje te odgłosy z okolic rozrządu i trwa to około kilka minut, zmienia to reakcja wciskania sprzęgła i dodawania gazu. Uginałem palcem pasek wielorowkowy i myślę, że przy MOCNYM naciśnięciu jest to około 1 cm.
Witam. Jak zgasł ci silnik po zerwaniu paska to nie wiem czy czasami nie będzie trzeba głowicy zdejmować bo mogło zawory pogiąć i wymiana paska nic nie da.
Auto oddałem do speca który założył poprawnie rozrząd i ustawił wszystko tak jak się należy. Jak długo będzie działało to się okaże, narazie działa :) Dziękuję wszystkim za pomoc.
No i wyjaśniła się sprawa rozrządu. Otóż są dwa rodzaje rolek napinających. Jedna rolka ma 50mm a druga 55mm. Założyłem większą rolke i wszystko gra. Tylko zastanawia mnie pytanie jakim cudem ten rozrząd z mniejsza rolką nie rozleciał sie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
witam mam problem z moim reno pękł pasek od alternatora i wkręcił się w pasek rozrządu panowie mechanicy wszystko wymienili sprawdzili wszystko niby ok ale auto nie pali zapala na plaku i nic więcej bardzo prosze o pomoc
Na znaki. Zresztą na pasku masz kreski
Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D4D 2200 zł. Wczoraj skończyłem S-Maxa 2,5 turbo (silnik Volvo) po urwanym pasku, z uwagi, że silnik był w wyjątkowo fajnej kondycji (230tyś bez gazu, i wyraźne ślady honowania) postanowiłem sam zrobić głowicę. Wymiana i docieranie zaworów, zwymiarowanie...
Po strzale nie powinien zacząć brać dołem oleju. Raz się spotkałem ze auto pomimo wymiany gumek brało przez zawory olej, powodem były duże luzy w prowadnicach, nic nie piszesz o nich, lub ewidentnie spieprzona robota przy zakładaniu gumek.
Naciąg paska odpowiedni?
nie wiem kiedy wymieniałeś rozrząd ale do paska proponował bym rolke, napinacz.... i po ustawieniu pokreć recznie wałem korboywm.... :)
To rozwarstwione koło śmiało można zdjąć. Koło zębate paska rozrządu jest na klinie. Odkręcanie go to najlepiej udarem, ale możesz spróbować założyć klucz i "strzelić" z rozrusznika. Kolegom pomyliło się z kołami na wałkach rozrządu, tam jest stożek i brak klinów. Temat pewnie już nieaktualny, ale może komuś się przyda, jak tu zajrzy. Pozdrawiam serdecznie...
Czujnik wzniosu iglicy wtrysku - brak połączenia lub przerwa w obwodzie. przeca sam piszesz co jest zepsute. To ten wtryskiwacz z kabelkiem, zanim wymienisz sprawdź ciągłóść okablowania, bo nie kosztuje tyle co bułka. Wszystko dobrze poustawiane?
Wracaj do warsztatu niech sprawdzą
Sprawdź dokładnie koło pasowe wału bo najczęściej to ono powoduje uszkodzenie i wciągnięcie paska pod koło rozrządu
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
pasek całkiem nie spadł, a auto chodziło dalej normalnie, ale trochę ciszej, a rozrząd się nie kręcił, tylko stał w miejscu Coś nie do końca rozumiem. Reasumując ustawić rozrząd na znaki sprawdzić czy przeskoczył , wymiana samego paska raczej mija się z celem .
Mam jeszcze jedno pytanie czy te koła posiadają jakieś szczególne ustawienia, czy tylko blokuje wałki z tyłu i je dokręcam po naciągnięciu paska w jakiej bądź pozycji?
Kupiłem auto i jeździłem i niby nic się złego nie działo, musiałem co jakiś czas troszkę dolać oleju i płynu chłodzącego… Znalazłem przyczynę ubytków płynu chłodzącego w nieszczelnym korku wlewu, syczał podczas naciskania na przewód na wyłączonym silniku… Założyłem inny korek z Meganki, który był szczelny i wtedy płyn zamiast uciekać przez korek, poszedł...
Tak przy okazji mam pytanie do tego i tym podobnych silników. W Autodacie jest kategorycznie zakazane odpalanie silnika bez paska klinowego, bo może zostać uszkodzone koło pasowe na wale. W jaki niby sposób?
Witam, posiadam pewien problem silnikowy. Zakupiłem głowicę do silnika F4R 720 , która okazała się być z silnika F4R 820. Wszystko do siebie idealnie pasuje , ale w trakcie zakładania rozrządu okazało się, że szpilka napinacza jest umieszczona nieco nizej jak w pierwotnej głowicy F4R 720 . Po napięciu paska rozrządu wydaję się być ok, ale mam wątpliwosci...
O ile przeczytałem pierwszy post ze zrozumieniem to chodzi nie o wymianę paska a o ustawienie rozrządu a to drobna różnica.
Wiesz że bzdury piszesz? Naprawdę nie wiem w jakich firmach pracowałeś, może pochwal się tutaj publicznie, jakich firm mamy się ewentualnie wystrzegać.Jaka firma zaryzykuje wymianę paska za 200-400 zł, na rzecz naprawy lub wymiany silnika za 5-50 tys zł, skoro pasek tak czy inaczej jest zdjęty. Nawet instrukcje gwarancyjne nie przewidują takich bzdur....
Witam, W zeszłym tygodniu wrócił do mnie mój Scenic I, 1.9dTi słupek F8T. Mechanik wymienił silnik po tym, jak w poprzednim padła rolka napinacza paska rozrządu i zrezygnowałem z remontu silnika. Wsiadłem, przejechałem parę km i po mocniejszym hamowaniu brakowało ciągu proporcjonalnie do dodawanego gazu. Po przegazowaniu kilka razy(bo nie wiedziałem...
Witam sprawdź napinacz paska rozrządu .
zatrzymałam, zgasiłam Kobiece dłonie na zdjęciu jak nic. Teoretycznie wyła pompa. Po zsunięciu paska przestała dlatego silnik chodził ciszej. A że jeszcze wał ledwo obracał wałek silnik chodził.
Cześć, mam problem z silnikiem Renault 1.5 DCI 9K9 50kw rok 2009 z przebiegiem 130tys. Ostatnio zabrałem się za wymianę rozrządu jak gdyby nigdy nic wszystko przebiegło pomyślnie, koła zablokowane na blokady złożone wszystko do "kupy" odpalam i usłyszałem głośne klepanie. Natychmiast zgasiłem auto po czym dwukrotnie rozebrałem wszystko do zera i sprawdziłem...
Zerwane zęby paska rozrządu albo zerwany
To zależy, ja kupiłem już naprawione auto (silnik ma z anglika), do wywalenia był tylko blok, tłoki i wtryski, choć podobno są szpece co tulejują bloki, ale ja bym nie chciał czymś takim jeździć, może w wersji 110KM to przechodzi ale 150KM z 2,2 to już troszkę ciepła się wydziela. W brew pozorom, opłaca się zwykle robić remont starego silnika (jeśli...
wymiana paska rozrządu renault naciąg paska rozrządu renault napięcie paska rozrządu renault
szuflada zamyka dekoder telewizja analogowa zmywarka aristo hotpoint
schemat driver ledów ubezpieczenie laptop
Instrukcja serwisowa GDM 705 - gdzie znaleźć? Problemy z odbiorem MUX-8 na Sharp LC-40LE730E