http://obrazki.elektroda.pl/5808097300_1... Tak lepiej?
Jeśli tylko długość się zmienia, to nic się nie zmieni, nawet dystans bo liczony jest raczej na jednym z kół pasowych lub obrotów samego silnika tego nie wiem. Wiem natomiast że żeby były zmiany prędkości i tym samym dystansu, trzeba by zmieniać średnicę kół pasowych.
AHF http://obrazki.elektroda.pl/2534501000_1...
Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Demontaż zderzaka pasa wraz z chłodnicami na bok i dojście jest bezproblemowe do roboty.
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Uszkodzenie paska wielorowkowego jest częstą przyczyną uszkodzenia rozrządu.
http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1...
Zwykle robię tak, najpewniej wciskam sprzęgło i sprawdzam różnice, potem demontaż paska wielorowkowego i znowu różnica.
Amortyzator napinacza paska wielorowkowego
https://obrazki.elektroda.pl/5614800600_...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Nikt nie odpowie jaka jest dopuszczalna różnica między płaszczyznami, bo to zależy od odległości między kołami. Producenci podają raczej dopuszczalne kąty offsetu. W [url=https://ww2.gates.com/IF/facts/docu... dokumencie Gates podaje dla paska wielorowkowego dopuszczalne 0,25 stopnia odchyłki, co dla odległości 1 mm oznacza minimalną...
Trochę więcej inicjatywy w szukaniu [url=https://www.youtube.com/watch?v=ESJ...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Także dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Filmik sprężyny
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Czyli mogę np spróbować wspawać elektrodą nakretke do tej śruby urwanej?
http://obrazki.elektroda.pl/3829567700_1... Witam szanownych Kolegów. Na prośbę kolegi popełniłem kopię (niezbyt wierną) podnośnika Minilift 2K. Kopia została wykonana dlatego, że oryginał kosztuje bagatela ponad 5000zł :/ Napęd za pomocą silnika 3f, 0,75kW 930obr./min. Przełożenie za pomocą paska wielorowkowego 1:3, części z Golfa...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Witam :) Napinacz wziąłem mniej więcej na pół oporu i wynik dal 740mm. Szerokośc to około 1 cm. Nie jestem pewien co do ilosci rowków dlatego dodaje zdjęcie tutaj.
Długość musisz dobrać najlepiej w sklepie motoryzacyjnym. Z mojej strony wrzucam schemat ułożenia paska - dla wersji z klimatyzacją oraz bez. https://obrazki.elektroda.pl/7874399100_...
Witam, Spotkała mnie dziwna awaria. Otóż wróciłem do domu wieczorem bez żadnych problemów z samochodem. Rano po odpaleniu otrzymałem komunikat o awarii akululatora/alternatora. Pod maską znalazłem zrzucony pasek i zerwane uchwyty napinacza. Wymieniłem napinacz oraz pasek i po 2 metrach jazdy znowu to samo. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.
Ja w temacie prosił bym o zdj jak zamontować rolki napinajaca i prowadzaca do tego modelu nalepiej jak by ktos zrobil zdj bo ubmnie jedna plokuje o druga jak chce przekręcić jak by były za blisko siebie
witam...mam problem z paskiem wielorowkowym w passacie b5 vr5...po odpaleniu auta slychac stukot,myslalem ze pasek mi sie oberwal i kawalek uderza o cos...ale zobaczylem ze na klimie pasek schodzi okolo 3 milimetry i sie zalamuje ten kawalek, no i ten stukot mnie przeraza...wydaje mi sie ze to gdzies kolo klimy ale nie jestem pewny...Czy mial ktos podobny...
Chyba na to wyjdzie ! Choć aż mi się wierzyć nie chce że trzeba sinik opuszczać aby wyjąć napinacz.
Czy wiecie jakie sa wymiary rolki Suwmiarka i zmierz ,dobierzesz sobie w hurtowni. Spytaj tu: http://www.adpolska.pl/oferta/produkty-o...
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
http://obrazki.elektroda.net/71_12725739... http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Podczas jazdy to raczej nie póki się nie zerwie. Ewentualnie mocno rozładowany akumulator może powodować że pasek piszczy (ślizga się) chwilę po odpaleniu i wrzucaniu nagle na wyższe obroty - dopóki akumulator się nie podładuje.
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Musi być prosty. Pasek idzie normalny
Witam forumowiczów. W pralce którą naprawiam uległy uszkodzeniu mocowania przeciwwagi w wyniku tego spadła ona na pasek wielorowkowy (w trakcie wirowania) i kompletnie go zniszczyła. Do tego stopnia, że nie jest możliwe odczytanie długości, typu ani zmierzenie go. Stąd prośba o podanie długośći paska do tego typu pralki. Pralka ładowana od góry. Z góry...
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z bmw E90 328i 2007 silnik to ponoć n52n wdg vin z carsu 300tkm przebieg, mam problem odnośnie falujących obrotów ciągle faluje lub gaśnie na biegu jałowym (podczas jazdy idealnie wszystko po za marchewami z wydechu) rzeczy które zostały już zrobione w ostatnim czasie to- Rozrząd Kpl swiec Kpl cewek Założony nowy...
Jak nie masz takiego klucza , to użyj zużytego paska wielorowkowego i klucza oczkowego. Paski dostępne u każdego mechanika za darmo.
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Dzień dobry Szukam momentów dokręcenia śrub tylnej piasty łożyska oraz rolek paska wielorowkowego osprzętu w fordzie fiesta 1.4 TD/CI z 2009 r. Vin: WF0GXXGAJG9P37556
1200H8 elastyczny
6KP747
Witam potrzebuje schemat ulozenia paska wielorowkowego w mb sprinter 318cdi 3.0v6 2009r
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Prosze o przeslanie schematu wymiany paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4tdci z 2004r. Z gory dziekuje.
Poszukuje schematu paska wielorowkowego :)
Kolega (koleżanka) sprawdzi naciągnięcie paska wielorowkowego do silnika.
Witam w dniu wczorajszym wyświetlił mi się komunikat o braku ładowania, sprawdzając w ukrytym menu serwisowym napięcie ładowania wskazywało 11,5V. Dziś po odpaleniu, auto nie wskazywało żadnego błędu a ładowanie w menu wskazywało 14,3-14,5V, po przejechaniu ~ 15km znów wyświetlił się komunikat i napięcie spadło do 11,3V. Z braku miernika pod ręką byłem...
Na początek odpal bez paska wielorowkowego i słuchaj czy to z rozrządu dochodzi musisz eliminować po kolei i obejrzyj dobrze koło pasowe
Wielkie dzięki, będę spać spokojniej. I jeszcze jedno czy długość paska klinowego wielorowkowego (osprzęt) ma znaczenie tj. 1203mm a 1200mm bo ilość żeber jest ok , ale co producent to różnica tych 3mm.
Schemat zakładania paska wielorowkowego focusa 1,6 16V. WP to pompa wody http://obrazki.elektroda.pl/9084491800_1... Dodano po 16 Jest sposób żeby sprawdzić głowicę bez zdejmowania (wstępnie). Ja u siebie w warsztacie mam taki tester do sprawdzania zawartości CO2 w układzie chłodzenia (zasysa się powietrze ze zbiorniczka układu i jeżeli...
Już doszedłem do przyczyny gaśnięcia. Nie przywiązałem wcześniej do tego wagi ale przed tą awarią pękła sprężyna od napinacza paska wielorowkowego i strzępy paska wkręciło pod obudowę rozrządu czego nie było widać i okazało się że przeskoczył pasek o jednego zęba, wymieniłem rozrząd i wszystko wróciło do normy. Dzięki za próbę pomocy.
To napinacz paska wielorowkowego i normalna praca jego.
Łeb śruby obraca się razem z kołem pasowym. Czyli to znak, że sprzęgło ok tak? Po zdjęciu paska wielorowkowego opór sprężarki jest minimalny taki jak by koło obracało się tylko na łożysku. Na sprężarce pisze DENSO a więc to chyba nie Czechy. Dodano po 2 A czy do wyciągnięcia tego zaworka trzeba spuszczać klimę?
Witam. Borykam się z problemem hałasującego paska wielorowkowego w moim Audi. Mechanik wskazał na układ napinający pasek wielorowkowy, dlatego od tego zacząłem temat. Ze względów na problemy ze zdobyciem całego, nowego napinacza do tego silnika zacząłem od wymiany rolki napinacza. Niestety, nie pomogła. Po długich poszukiwaniach, udało się znaleźć osobę,...
Witam. Potwierdzam działanie wyżej opisanej prądnicy z silnika trójfazowego, podłączonego według schematu na pojedyncze gniazdo. Wszystko połączone mocno prowizorycznie na razie. Silnik spalinowy honda gx160, silnik elektryczny 2,2kw 2800obr, połączone za pomocą paska wielorowkowego samochodowego i kół pasowych pochodzących z pompy wspomagania VW. Kondensatory...
Przyczyną był zużyty automatyczny napinacz paska wielorowkowego od osprzętu. Jak konkretnie właśnie z tym problemem zajechałem do aso umówiony wcześniej i dwóch sie za to zabrało to po kilku godzinach znaleźli. Zamówiłem zamiennik, wymienili i już dobrych kilka miesięcy jest ok.
Zagadka rozwiązana. Padło sprzęgło kompresora klimy oraz rolka napinająca paska wielorowkowego. Dzięki za pomoc koledzy:) Dodano po 56 Napinacz paska wielorowkowego oraz sprzęgło kompresora klimy.
Przyczyn moze byc wiele ,wrecz tyle ile ma napedzanych urzadzen z tego paska ( wielorowkowego ) oraz napinaczy a konczac na samych paskach , a tak wiecej o samochodzie? kiedy sie zaczelo i co bylo w nim robione przy paskach?
Dźwięk jest "metaliczny". Czy po zdjęciu paska wielorowkowego nadal występuje ? Podejrzewam alternator a dokładniej jego wirnik/ łopatki trące o obudowę.
Witam wszystkich. Renault Megane scenic 1 lift 2001r 1.6 16v silnik k4m 700. Po odpaleniu silnika popiskuje pasek.Czy ktoś z Was zna wymiar paska wielorowkowego występującego wtym modelu.
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
Witam mam do was zapytanie mam Astre 1 1.8 16v 125km 94r i mam taki problem chciałbym założyć krótszy pasek wielorowkowy pomijając sprężarkę klimatyzacji (zatarte koło pasowe) gdyż nie mam narazie pieniędzy na regeneracje a potrzebuje samochód. Moje pytanie czy jest możliwosc założenia krótszego paska wielorowkowego ?? z góry dzięki za pomoc :)
weź drewniany kij od szczotki i użyj go jako stetoskopu. przyłóż go jednym końcem do ucha (ostrożnie :) ) a drugim do wybranych elementów silnika: - alternatora - napinacza paska wielorowkowego - głowicy w okolicy świec żarowych - obudowy sprzęgła ustalisz gdzie hałasuje. Jeśli: - hałasuje Ci w okolicy altenratora - po dodaniu gazu do powiedzmy 1200...
A jakie tam jest koło na wale z paska wielorowkowego sztywne czy z tłumikiem drgań ??
Kolego rozebrałeś pół auta zamiast zacząć od najprostszego- jak stopiłeś koło pasowe to nagrzałeś wał i przeskoczył pasek rozrządu. A że po czymś takim (po nagrzaniu koła pasowego do stopienia) i tak jest do wymiany to działaj. Ja tez bym stawiał na rozrząd, bym się nie zdziwił jak ktoś jakiegoś moda robił. Też tak myslałem tylko że jeśli rzeczywiście...
Witam ponownie po długiej przerwie, po wymianie i odpowiednim naciągnięciu paska wielorowkowego auto dużo lepiej odpala nie wiem czym to jest spowodowane przez całą zimę ani razu mnie nie zawiódł co prawda trzeba było trochę pokręcić w większe mrozy ale moim zdaniem odpalanie mogę ocenić na dobry- Temat zamykam dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.
Witam serdecznie. Problem dotyczy Peugeota 307 z silnikiem benzynowym 2.0 16v (EW10A). Ponad rok temu pojawiła się usterka w silniku objawiająca się dźwiękiem jakby popiskującego paska. Dźwięk pojawiał się na zimnym silniku, krótko po uruchomieniu i zanikał po krótkiej ok 5 min pracy silnika. Dźwięk nigdy nie pojawiał się podczas jazdy na rozgrzanym...
https://obrazki.elektroda.pl/8077046700_... W czasie jazdy za granicą pRy 140 km/h usłyszałem takie puf i zaczęło troszke gwizdac po dojechaniu na miejsce mechanik stwierdził E to egr lub bi turbo oczywiście domyślnie. Ale nie dałem za wygraną i pojechałem do innego spaliny zaczęły się wydostawać chyba przez gruchę od chłodnicy spalin...
Dzień dobry, Podczas pracy pralko suszarki Hotpoint Ariston dochodzi do zacinania się od czasu do czasu bębna pralki (widać to na filmie). Po odpięciu paska wielorowkowego bęben obraca się normalnie (więc to nie kwestia łożysk w bębnie). Po demontażu silnika słychać przy jego obracaniu stuki, szeleszczenia - czyżby mogło paść łożysko w silniku? Jeśli...
Tak, to już też robiłem. Wyłączałem klimę, nawiew, radio, pasy zapiąłem żeby nie pikały;) i słuchałem silnika. Dziś się zastanawiałem czy by nie zrzucić w ramach testu paska wielorowkowego i przejechać kawałek bez osprzętu. Co sądzicie?
Od zdjęcia paska wielorowkowego i manualnego sprawdzenia wszystkich kół pasowych napędzanych tym paskiem.
Nie jestem właścicielem ale czasem naprawiam znajomemu takiego punciaka. Ma od nowości (rok 2010) 1 właściciel pedantycznie zadbany wygląda na 20 000 przebiegu jednak już 280 000 minęło. Oprócz serwisów olejowych oraz tym co trzeba zrobić to w sumie udane auto. Skrzynia manual bez problemów działa ale od nowości jest problem z lekkim poceniem - uzupełnianie...
Po wymianie paska wielorowkowego i kontroli stanu rolek oraz napinacza napięcie podskoczyło do 12.85 pod obciążeniem.
Panowie, nie mogę zdemontować napinacza paska wielorowkowego w Fabi ,silnik 1,4 czeski z klimą . To ten na długim ramieniu. Odkręciłem 2 śruby od bloku , ale nijak nie chce zejść . Ta duża czarna puszka ma zejść ? Uderzyć w to jakoś?
.Jak mozna sprawdzić w domowych warunkach? Bardzo prosto , odkręć ściankę boczną tą od strony paska wielorowkowego i zobacz czy cały .
Witam coś się tłucze może rozpią sie łancuch/ogniwo/spinka jeśli sprawdzałeś po zdjęciu paska wielorowkowego i tak samo hałasowało to sprawdz jednak rozrząd co z tym łańcuchem
Witajcie, Czy macie jakiś pomysł na ściągnięcie kółka paska wielorowkowego kosiarki elektrycznej ? Siedzi tak mocno, że ściągacz nie daje rady. Czy jest możliwe, że na ośce jest jakiś pierścień i żeby zdjąć kółko trzeba je najpierw wbić głębiej, aby usunąć to zabezpieczenie ? Zdjęcia: https://obrazki.elektroda.pl/4184604100_... https://obrazki.elektroda.pl/5737255000_...
100% nie jest to wina uszczelki tylko przestawiony rozrząd, ustaw go wg. znacznika na kole pasowym paska wielorowkowego a nie na kółku rozrządu.
Zacznij od wymiany kondensatora rozruchowego silnika o czym wspomniał już kolega (at)Chupacabra czyli ten: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... jak widać cena tej części nie jest duża i powinno to rozwiązać problem. Naciąg paska wielorowkowego również warto sprawdzić bo pralka ma już swoje lata i mógł się nieco...
Kup ponownie napinacz paska wielorowkowego i zleć jego wymianę, chyba że wykonasz to sam.Sprawdź jego osiowość względem paska. No i rada,nie kupuj najtańszego który znajdziesz.Najważniejsze - popraw post odnośnie interpunkcji oraz poprawnej polszczyzny.
WItam .. Moze ktos mi doradzic jak wymienic w dosc prosty i szybki sposób napinacz paska wielorowkowego od alternatora + klima w silniku 1.9TDI . 1998 rok ford galaxy Pozdrawiam..
A może być tak, że ani jedno, ani drugie, tylko w tarczy impulsowej pod kołem rozrządu /na godz 12/ i pasuje kołek od napinacza paska wielorowkowego
W tym modelu auta po znacznym przebiegu - a pewnie auto taki ma , nie naprawia się tylko szczotek . Dodatkowo sprawdza się jeszcze kolo napędowe alternatora .Pod obciążeniem zużyte koło cofa sie na alternator , co powoduje niewspółosiową pracę paska wielorowkowego i koło, tnie pasek kanałek po kanałku. Pasek ma wtedy żywotność dziesiątek kilometrów....
odwrotnie ci założyli napinacz paska wielorowkowego lub jest do wymiany.sprubuj go docisnąc srubokrętem gdy pracuje silnik to drżenie ustanie będziesz w tedy miał pewnośc
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
Witam! Jestem właśnie po wymianie bezpiecznika i wszystko działa. Mam jednak pytanie. Jaka powinna być grubość okładzin ciernych na kole pasowym i sprzęgielku? Bo u mnie tak jakby nie ma wogóle i może właśnie z tego powodu poszedł bezpiecznik. Kilka uwag: 1. Żeby zablokować sprzęgiełko (ta tarcza, która jest przyciągana do koła pasowego) najlepiej je...
No i znowu kiła, mechanik nic nie zrobił. Rurkę odpływu z odma przepchał. Bez zdejmowania miski i wymiany . Olej dalej leci z dolotu w miejscu wejścia spalin z egra do dolotu(przy charnonijce).i w miejscu osi od klapki dolotu. Silnik po rozgrzaniu dalej jęczy, pomimo wymiany rolki napinacza paska wielorowkowego i koła dolnego. Dziwne ze jęczy tylko...
No i wszystko się wyjaśniło... Kawałek paska wielorowkowego wkręciło się do rozrządu....:( Przez co rozrusznik nie był w stanie kręcić. Stało się to na postoju wiec mam nadzieje że straty będą niewielkie. Tak czy siak silnik do roboty.....
witam ... tak jak w temacie głośna praca paska wielorowkowego i w dodatku podskakuje . zostały wymienione na nowe takie rzeczy jak koło na wale i pasek i nadal to samo ... co może być przyczyną w tych autach bo nie tylko w jednym aucie mam tak , miał ktoś może taki przypadek ??
Witam Ostatnio z pod maski wydobywa mi się taki metaliczny szum.Słychać go najgłośniej gdy silnik jest zimny.Wydobywa się on (mi się wydaje) z okolic alternatora.W tamtym roku miałem wymieniany napinacz paska wielorowkowego wraz z tłumikiem na nowy firmy INA/Litens więc raczej napinacz by odpadał. Miał ktoś już taki problem. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Wczoraj podjeżdża lexus na klimatyzację, podobno nabita tylko paska wielorowkowego brak. Koła pasowe aż kapią od rdzy (klima napędzana osobnym paskiem). Pytam czy kiedykolwiek chodziła klima, "oczywiście cały czas używaliśmy". Kręcę kołem pasowym, chodzi elegancko, chcę zakręcić wałem sprężarki a ten ani drgnie. Skończyło się na tym że powiedziałem...
Witam Auto ma małe problemy z odpałem na zimnym silniku juz przy +15st. im chłodniej tym gorzej. Niby odpala na dotyk ale trzęsie i kopci. Jak chwile pochodzi wszystko wraca do normy. Jeździ tak jak na 110-tke przystało. Sprawdzane chyba wszystko. Po krótce opisze. Świece ok, prąd do świec ok, dawka ok, zapłon ok, koło na wale sprawdzałem czy się nie...
Dwumasę wykluczam, robiłem kiedyś test 5 bieg i mocne wciśnięcie gazu auto rozpędza się normalnie, nie ma jakiś niepokojących wibracji. Na postoju też nie ma wibracji , jakby to był dwumas to by byłby metaliczny hałas na postoju a hałas ten odbywa sie tylko podczas redukcji biegów ( przy większej prędkośc) jak prędkość mniejsza to hałasu nie ma. Zastanawiam...
Witam,A jak tam akumulator nic nie piszesz,napiecie nie mniejsze niz 12,5Volt,ponizej tego napiecia elektronika w samochodach robia problemy.Przewody masowe(minus)wato sprawdzic,jakosc zlaczy(klem)na akumulatorze ,czystosc i brak nalotu,stan paska klinowego lub wielorowkowego napedzajacego alternator i wspomaganie.
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
Jeśli amortyzator nie wytrzymuje, to coś powoduje jego nadmierną eksploatację. Osobiście sprawdziłbym wszystkie elementy pracujące w obrębie paska wielorowkowego - bicie kół pasowych (zwłaszcza koła pasowego na wale), opory, jakie stawiają sprężarka klimatyzacji, pompa wspomagania i alternator oraz stan sprzęgła jednokierunkowego alternatora, o ile...
Jest wkręcony w blok silnika pod napinaczem paska wielorowkowego (nad filtrem oleju). Jak patrzysz na kolo pasowe wału to na godz. 10. Czeka więc Ciebie demontaż pompy wspomagania. Nie odkręcaj tylko przewodu od pompy (problem z późniejszą szczelnością-króciec z uszczelką w ASO Ford-dopasowany oring może być nieszczelny), odchylisz ją w bok razem z...
układ paska wielorowkowego napinacz paska wielorowkowego wymiana paska wielorowkowego
elektronika dysku seagate testy akumulatorów obciążenie sieci elektrycznej
darmowa telewizja przez internet eplan problem
VISHAY 5125FE (dawniej IR) – identyfikacja tranzystora MOSFET TO-220-5P HEXFET Asus E200H Factory Reset: Windows 10/11, F9 Recovery, eMMC Issues, Clean Install