http://obrazki.elektroda.pl/5808097300_1... Tak lepiej?
Jeśli tylko długość się zmienia, to nic się nie zmieni, nawet dystans bo liczony jest raczej na jednym z kół pasowych lub obrotów samego silnika tego nie wiem. Wiem natomiast że żeby były zmiany prędkości i tym samym dystansu, trzeba by zmieniać średnicę kół pasowych.
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
AHF http://obrazki.elektroda.pl/2534501000_1...
Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
6KP747
1200H8 elastyczny
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Demontaż zderzaka pasa wraz z chłodnicami na bok i dojście jest bezproblemowe do roboty.
5PK1210 powinien pasować jeśli to model Opel Astra G 1999r. 1.6 8V z klimatyzacją.
Uszkodzenie paska wielorowkowego jest częstą przyczyną uszkodzenia rozrządu.
Pompa wody ma napęd od paska rozrządu. Więc możesz spokojnie jechać bez paska wielorowkowego. Do czasu jak prądu nie braknie. Coś ci się zatarło i stanęło. Wcześniej przecież powinieneś usłyszeć hałas. No chyba że sprzęgło na alternatorze się wysypało.
Amortyzator napinacza paska wielorowkowego
http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1... http://obrazki.elektroda.pl/4086130900_1...
Zwykle robię tak, najpewniej wciskam sprzęgło i sprawdzam różnice, potem demontaż paska wielorowkowego i znowu różnica.
1210569
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Długo jeszcze będziemy wałkować ten temat? Pasek do wymiany i sprawa zamknięta. Po problemie.
https://obrazki.elektroda.pl/5614800600_...
Cześć, możesz odpalić bez paska wielorowkowego . Jeśli po zdemontowaniu paska "odgłos' nadal będzie słyszalny to masz do wymiany jedną z rolek rozrządu lub napinacz, jeśli będzie cisza to alternator, wspomaganie lub klima (jesli masz).
Proszę. http://obrazki.elektroda.net/71_12658308...
Tak jak napisał kolega kryzđ , zdejmij boczną osłonę i wszystko będzie wiadomo. Napęd z silnika na przekładnie jest realizowany za pomocą paska wielorowkowego. Dla biegu wstecznego, jest osobny pasek.
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
Trochę więcej inicjatywy w szukaniu [url=https://www.youtube.com/watch?v=ESJ...
Kolego Do napinacza wkładasz klucz płaski jeżeli dobrze pamiętam to 18 i luzujesz naciąg wyciągając pasek.
1238H7 EL PASEK POLY-V H7EL 8-10G L=1238CF39PL GENERICO
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt. Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska. Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z...
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Także dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Tylko nie daj się naciągnąć na kosmiczne ceny:) Wymiana 250-400zł, części mogę dojść nawet do tysiąca...(łącznie z wymianą napędu paska wielorowkowego). Rozrząd plus pompa wody którą należałoby wymienić może zamknąć się w okolicy 500zł.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Filmik sprężyny
To znaczy, że jednak pasek oznaczony 1270J5 może mieć RÓŻNE długości? Niestety może się tak zdarzyć. Niektóre paski są wykonywane dla konkretnych producentów pralek i ich symbolika nie ma nic wspólnego z ich długością. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o pralki, ale z całym szacunkiem, już na "zdrowy rozum" wydaje mi się, że skoro pasek jest na tyle...
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Nikt nie odpowie jaka jest dopuszczalna różnica między płaszczyznami, bo to zależy od odległości między kołami. Producenci podają raczej dopuszczalne kąty offsetu. W [url=https://ww2.gates.com/IF/facts/docu... dokumencie Gates podaje dla paska wielorowkowego dopuszczalne 0,25 stopnia odchyłki, co dla odległości 1 mm oznacza minimalną...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Jak ściągniesz pasek wielorowkowy i bedzie wszystko grać, to znaczy, że albo kolo pasowe, albo cos co napedza pasek wielorowkowy.
Pasek pewnie gates.Wymień choćby na włosko/chinskie dayco i po sprawie.
Kolego Analyzer...... myślenie nie boli...... . Przecież w napinaczu jest sprężyna, wystarczy odpowiednim kluczem nałożonym na łeb śruby ( tej na zdjęciu) i odsunąć rolkę napinacza. Nawet na zdjęciu jest pokazane że można zablokować nawet napinacz w pozycji umożliwiającej zdjęcie i założenie paska. Ps. nie warto zmieniać samej rolki - wszakże nie tylko...
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
https://allegro.pl/oferta/pasek-napedowy... czy będzie pasować?
Pasek wielorowkowy 1230H8EL
rolki napinacza 25Nm sprzęgła jednokierunkowego alternatora należy dokręcać momentem 80 Nm (maks. 85 Nm)
Jak nie masz takiego klucza , to użyj zużytego paska wielorowkowego i klucza oczkowego. Paski dostępne u każdego mechanika za darmo.
Czyżby nie było na tym forum ludzi którzy wiedzą jak działa napinacz w 2,5 tdi ?
Czyli mogę np spróbować wspawać elektrodą nakretke do tej śruby urwanej?
Witaj,dość częstą przyczyną brak obracania bębna w tego typu suszarek jest zerwanie paska napędowego WIELOROWKOWEGO. Wymiana jest dość kłopotliwa,nie oznacza że nie jest możliwa. EDH13386GW https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/su...
Ja w temacie prosił bym o zdj jak zamontować rolki napinajaca i prowadzaca do tego modelu nalepiej jak by ktos zrobil zdj bo ubmnie jedna plokuje o druga jak chce przekręcić jak by były za blisko siebie
ok dzieki ;)
Czy wiecie jakie sa wymiary rolki Suwmiarka i zmierz ,dobierzesz sobie w hurtowni. Spytaj tu: http://www.adpolska.pl/oferta/produkty-o...
Aleksander_01 sory za laickie pytanie: jak sprawdzić czy zatarta? Zrzucasz pasek wielorowkowy z klimy, wymuszasz zasilanie sprzęgła, kręcisz ręką za szajbkę - wot i cała filozofia.
witam...mam problem z paskiem wielorowkowym w passacie b5 vr5...po odpaleniu auta slychac stukot,myslalem ze pasek mi sie oberwal i kawalek uderza o cos...ale zobaczylem ze na klimie pasek schodzi okolo 3 milimetry i sie zalamuje ten kawalek, no i ten stukot mnie przeraza...wydaje mi sie ze to gdzies kolo klimy ale nie jestem pewny...Czy mial ktos podobny...
Chyba na to wyjdzie ! Choć aż mi się wierzyć nie chce że trzeba sinik opuszczać aby wyjąć napinacz.
Witam miałem bardzo podobny problem u mnie pomogło naciągnięcie paska wielorowkowego.
http://obrazki.elektroda.net/71_12725739... http://obrazki.elektroda.net/71_12725739...
Sprawdź napęd kołyski. Na 99% urwany pasek wielorowkowy. Częsta przypadłość tego i starszego (C25/35) modelu.
Żle założony pasek
Index ardo to : 416003900 lub 416004600 oczywiscie pasek wielorowkowy Pozdrawiam
Jest pasek wielorowkowy w tej pralce. Trzeba rozkręcić bok pralki i sprawdzić pasek czy się nie zerwał lub nie spadł.
Jeżeli pasek wielorowkowy będzie za blisko którejś krawędzi koła pasowego to się może zsunąć. Powinien pracować na środku koła pasowego.
Poszukaj pasek napędowy wielorowkowy 1233 J5.
Witam potrzebuje schemat ulozenia paska wielorowkowego w mb sprinter 318cdi 3.0v6 2009r
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Podczas jazdy to raczej nie póki się nie zerwie. Ewentualnie mocno rozładowany akumulator może powodować że pasek piszczy (ślizga się) chwilę po odpaleniu i wrzucaniu nagle na wyższe obroty - dopóki akumulator się nie podładuje.
Zdejmowalem najpierw pasek od klimatyzacji byl ten dzwiek, natomiast jak zdjalem wielorowkowy, zostal tylko na rozrzadzie byla cisza chodzil fajnie cicho zadnego piszczenia nie uslyszalem wiec nie wiem co by moglo tak grzechotac piszczec jak pasek nowy byl napinacz, pompa wody i po zlozeniu z poczatku wszystko bylo ok dopiero pozniej po kilkunastu kilometrach...
Poszukuje schematu paska wielorowkowego :)
Zdejmij pasek wielorowkowy i uruchom silnik na chwilę ( nie długo,bo pompa wody nie pracuje) i posłuchaj czy ustało obcieranie, jeżeli tak to któryś z osprzętów powoduje to obcieranie.
Musi być prosty. Pasek idzie normalny
Zdejmij pasek, odpal bez paska, i słuchaj.
Obroty biegu jałowego powinne wynosić w przedziale 750-800 obr/min . A dla pewności kontrola stanu paska wielorowkowego, napinacza rolek powrotnych, poziom ładowania alternatora , straty na kablach , stan klem ich zakucie i cyi się nie grzeją.
Dzień dobry Szukam momentów dokręcenia śrub tylnej piasty łożyska oraz rolek paska wielorowkowego osprzętu w fordzie fiesta 1.4 TD/CI z 2009 r. Vin: WF0GXXGAJG9P37556
Który rok tego NV400? Te co robiłem miały napęd pompy wspomagania z paska wielorowkowego.
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Wymiana rozrządu w tym silniku jest co 90tys. km. Żadnych kółek na wale się nie wymienia,tylko pasek,pompę wody, rolki i napinacz,dobrze też jest wymienić pasek wielorowkowy.
Witam.jaki pasek klinowy(wielorowkowy)założyć ,żeby ominąć sprężarkę klimatyzacji. W tej chwili jeździ auto na normalnym pasku,ale z racji takiej,że klima się rozsypała i niemiłosiernie hałasuje,chętnie bym ją ominął i założył pasek krótszy,ale nie wiem jaki wymiar. Może ktoś z Was robił taki manewr i ma doświadczenie?
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Kolega (koleżanka) sprawdzi naciągnięcie paska wielorowkowego do silnika.
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
Witam forumowiczów. W pralce którą naprawiam uległy uszkodzeniu mocowania przeciwwagi w wyniku tego spadła ona na pasek wielorowkowy (w trakcie wirowania) i kompletnie go zniszczyła. Do tego stopnia, że nie jest możliwe odczytanie długości, typu ani zmierzenie go. Stąd prośba o podanie długośći paska do tego typu pralki. Pralka ładowana od góry. Z góry...
zapewne jest to pasek wielorowkowy 5PK lub 6PK wiec bez problemu doatniesz, gorzej z kolem pasowym, w tej sprawie polecam szroty lub allegro.
Witam wszystkich. Renault Megane scenic 1 lift 2001r 1.6 16v silnik k4m 700. Po odpaleniu silnika popiskuje pasek.Czy ktoś z Was zna wymiar paska wielorowkowego występującego wtym modelu.
Tu mogą być dwa czujniki temperatury : 1- na króćcu wodnym 2- na chłodnicy i ten mógł zadziałać. Ewentualnie czujnik na króćcu, gdyż zawiesił się termostat, lecz to by się nie zgadzało ze wskazaniami. Gdy się sytuacja powtórzy to otworzyć maskę i kontrola węży chłodnicy (góra/dół) czy są ciepłe, nie zaszkodzi wymyć lamelki chłodnicy byle nie wysokim...
Jeżeli w zbiorniku coś jest a piszczy to dolanie nic nie da, co innego gdyby w zbiorniku było pusto. Jeżeli stawiacie na pompę wspomagania to zdemontuj pasek wielorowkowy i wtedy odpal. Czasami sam pasek potrafi piszczeć - można spróbować prysnąć go WD40.
masz pasek wielorowkowy który napędza wszystko? czy dwa, trzy paski klinowe? Dodano po 1 to kup spray do pasków i popsikaj i zobaczysz czy pisk ustanie na jakiś czas
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z bmw E90 328i 2007 silnik to ponoć n52n wdg vin z carsu 300tkm przebieg, mam problem odnośnie falujących obrotów ciągle faluje lub gaśnie na biegu jałowym (podczas jazdy idealnie wszystko po za marchewami z wydechu) rzeczy które zostały już zrobione w ostatnim czasie to- Rozrząd Kpl swiec Kpl cewek Założony nowy...
To napinacz paska wielorowkowego i normalna praca jego.
witam ... tak jak w temacie głośna praca paska wielorowkowego i w dodatku podskakuje . zostały wymienione na nowe takie rzeczy jak koło na wale i pasek i nadal to samo ... co może być przyczyną w tych autach bo nie tylko w jednym aucie mam tak , miał ktoś może taki przypadek ??
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Zagadka rozwiązana. Padło sprzęgło kompresora klimy oraz rolka napinająca paska wielorowkowego. Dzięki za pomoc koledzy:) Dodano po 56 Napinacz paska wielorowkowego oraz sprzęgło kompresora klimy.
Proponuję jeszcze wymianę zestawu napędu osprzętu tj: pasek wielorowkowy i napinacz oraz płyn hamulcowy. Części polecam oryginalne (ceny jak zamienniki a jakość porządna). Myślę że jak mechanik i tak będzie wymieniał płyn to niech robi uszczelkę.
Witam wszystkich. Chciałem ściągnąć pasek alternatora w Toyota Yaris I 2001 r. 1.0 chce zlokalizować gdzie występuję hałas, na pewno od strony paska, może ktoś z Was podpowie jak ściągnąć pasek wielorowkowy?. Dzięki z góry.
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Pasek to nie kondon żeby się rozciagal. Nie bym był tego taki pewien Polecam lekture https://www.google.pl/search?client=fire...
Minimum 14V. Sprawdź pasek klinowy, lub wielorowkowy, napinacz.
Prosze o przeslanie schematu wymiany paska wielorowkowego w Fordzie Transicie 2,4tdci z 2004r. Z gory dziekuje.
Witam, problem dotyczy ciągłego poluźniania się paska wielorowkowego, gdyż śruba która reguluje wysokość alternatora w wyniku czego napina pasek nie ma solidnego oparcia. Podejrzewam że wcześniej było tam dla tej śruby specjalne wgłębienie ale teraz to miejsce jest "wyślizgane" do samej krawędzi że pod wpływem drgań śruba ciągle się ześlizguje i spada...
schemat paska wielorowkowego układ paska wielorowkowego napinacz paska wielorowkowego
excel szablon nawigacja widzieć satelit falownik inwerter solarny
prosty uklad zastępujący przekaźnik wf60f4e3w2w wirowanie
Nawiew klimatyzatora nie działa na 3 i 4 stopniu w Hyundai H-1 Czy suszarka slim Hoover jest dobrym wyborem?