Demontaż zderzaka pasa wraz z chłodnicami na bok i dojście jest bezproblemowe do roboty.
Odchylenie napinacza wystarczy
Witam Wymieniam właśnie pasek rozrządu w samochodzie marki SEAT TOLEDO 1.9 tdi z 1999roku, 110 KM, silnik AHF i mam kilka pytań po rozkręceniu, jutro będę składał: 1. Czy pompe wodną wymienia się zawsze w trakcie wymiany paska, czy ma ona jakies specjalne uszczelnienia ? 2. Jaki polecacie pasek i napinacze? 3. Czy 4 śruby imbusowe podtrzymujące koło...
dzis zauwarzylem ze cisnienie poszlo do zbiornika zwoda do ukladu chlodzenia wiem napewno ze musze wymienic uszczelke pod glowica i odrazu pasek jestem amatorem ale szybko sie ucze i prosze o wskazowki do wymiany paska[/b]
Moja pralka od jakiegoś czasu zaczeła strasznie hucześ przy wirowaniu. Przy normalen pracy wszystko jest ok. Prawdopodobnie chodzi o łożyska. Czy może mnie poinstruować jak je wymienić i czy bez ściągacza łożysk dam sobie rade. Serdeczne dzięki.[/b]
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
witam. auto jak w temacie. strasznie piszczy po odpaleniu silnika po kilku kilometrach jak sie rozgrzeje jest ok. wnioskuje ze to pasek klinowy. mam pytanko czy pasek trzeba wymienic razem z napinaczem czy wystarczy tylko sam pasek. i jeszcze jedno czy da się w tym aucie wymienić pasek i napinacz nie zdejmując całego przodu. gdzieś czytałem że w passacie...
Witam mam taki problem wymieniam właśnie paski od napędu i od kosy w traktorku jonsered 2317 tylko tak się zastanawiam czy od razu nie wymienić napinaczy w sezonie spadł pasek od kosy i raz od napędu tylko mam jeden problem dokładnie nie wiem które kółko to jest ten napinacz odpowiedzialny za naciąg jednego i drugiego paska czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć????...
wszystko fajnie tylko mały szczegół to nie mój napinacz w tym modelu są montowane dwa rodzaje napinacza w tym moim nie ma takiej wypustki na klucz 16 mm
Kończąc temat - wymiana napinacza rozwiązała problem. Robota trochę czasochłonna, opuszczałem silnik, ale dysponując kanałem jak najbardziej wykonalna. Pozdrawiam.
Muszę wymienić rolkę napinacza paska wielorowkowego w 1,25 Zetec 2000r. Po odciągnięciu kluczem 13 i ściągnięciu paska napinacz opiera się o blachy zawieszenia - sprężyna NIE jest całkowicie zwolniona /tak jak np. w Focusie MK1 1,6 Zetec/ Nie próbowałem jej odkręcić w tej pozycji, bo obawiam się, że napięcie sprężyny spowoduje uszkodzenie śruby mocującej...
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Kolego Analyzer...... myślenie nie boli...... . Przecież w napinaczu jest sprężyna, wystarczy odpowiednim kluczem nałożonym na łeb śruby ( tej na zdjęciu) i odsunąć rolkę napinacza. Nawet na zdjęciu jest pokazane że można zablokować nawet napinacz w pozycji umożliwiającej zdjęcie i założenie paska. Ps. nie warto zmieniać samej rolki - wszakże nie tylko...
Witam Ja zanim kupiłem swojego sharana oglądałem kilka aut. W jednej alhambrze się tak działo, właściciel twierdził, że jeszcze w tym samym dniu jest umówiony na wymianę napinacza paska wielorowkowego bo mechanior stwierdził że to jego wina. jak go ręcznie dopychał (napinał pasek) to to ustępowało. pompa pewnie dawała za małe ciśnienie bo pasek się...
Zrób sobie klucze do napinacza, bo tam jest bardzo ciasno. Na koniec płaskownika 30 cm długosci, przyspawaj kwadrat z grzechotki 1/2 cala.
Witam. Mam problem z wymianą paska klinowego/wielorowkowego w Ford Ka 2 2010r. Jest tam pasek na napinaczu automatycznym/samonapinającym. Zbytnio nie wiem jak sie tam dostać. Od góry jest jakby błotnik, oddzielający pasek od przewodów od klimatyzacji. Od dołu jestem w stanie odkręcić nadkole, ale nie mogę wyciągnąć plastiku zasłaniającego koło pasowe....
Kup ponownie napinacz paska wielorowkowego i zleć jego wymianę, chyba że wykonasz to sam.Sprawdź jego osiowość względem paska. No i rada,nie kupuj najtańszego który znajdziesz.Najważniejsze - popraw post odnośnie interpunkcji oraz poprawnej polszczyzny.
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Pasek wymienia się, jak w większości silników-luzując napinacz (klucz 15 i ciągniemy do siebie lub do tyłu jak działamy z kanału) Co do sprawności rolek/łożysk to musi ci to sprawdzić mechanik bo przez neta nie słychać http://obrazki.elektroda.net/77_12739212...
Najlepiej we dwóch. Od góry i od dołu jest dojście. Możesz od dołu. Zdejmij osłony na dole i rurę dolot-ic, płasko oczkowa 16, zwalniasz naciąg. Możesz zablokować bolcem i pasek zdjęty. A z drugiej strony to przy takiej sprawie jak wymiana paska pk to po chwili obserwacji napinacza idzie się zorientować jak to zrobić, więc może daj to mechanikowi, sprawa...
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
mam pytanie odnosnie wymiany lapy/podstawy alternatora zeby ja wymienic musze niestety ruszyc rozrzad, odkrecic dwie rolki takie małe pod dwoma kołami rozrządu, sciagnac pasek Czy sam moge to bezpiecznie zrobic bez ustawiania na nowo rozrzadu? pomyślałem ze po prostu zaznacze punkty na pasku, rolkach i gdzies na silniku, zsune pasek, odkręce te rolki,...
Witajcie 2 tyg temu w sobotę skończyliśmy składać samochodzik. W aucie zostały wymienione, rolki, napinacze, tulejka napinacza paska wielorowkowego, łożysko od sprzęgiełka wiskotycznego, uszczelki pod kolektory, filtr oleju. Gwoździem programu była wymiana hydrauliki zaworowej, po 24 szt. podkładek, dźwigienek i popychaczy firmy INA. Zalany został oryginalny...
Witam. W marcu 2019 kupiłem swój pierwszy samochód. Jest to Skoda Fabia I generacji w kombi rocznik 2003r. z silnikiem 1.2 12v HTP 64km z wtryskiem MPI, benzyniak bez gazu. Samochód kupiony po rodzinie od wuja z potwierdzonym przebiegiem 250,000 tys. km. Dałem za niego 4000 zł z kompletem opon zimowych i letnich + alufelgi. Samochód niestety kupiliśmy...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Witam co w tym modelu i przy jakim przebiegu wymienić żeby nie było przygód na drodze. Przy jakich przebiegach profilaktycznie wymienić turbo pompę wody paski wielorowkowe ich napinacze podstawę wisko sprzęgło w automacie itp chodzi mi głównie o istotny osprzęt silnika
Dobra Panowie, wymieniłem rolkę i założyłem nowy pasek, piszczenie na ten moment nie występuje, stara rolka miała wyczuwalny luz, teraz tylko pluje sobie w brodę, bo mogłem wymienić też rolkę prowadzącą, ale tak jak wcześniej wspomniałem nie wykryłem w niej na ten moment żadnych defektów, także ją zostawiłem zobaczymy. Ogólnie taka porada dla tych co...
wymiana paska wielorowkowego wymiana napinacza paska wymiana paska napinacza
ledowy pasek mechanizmy magnetofonów bezpiecznik zwłoczny szybki
zasilanie podłogówki naprawa walkman
Zestaw zamków do drzwi i stacyjki Ligier JS50L Kondensator rozruchowy do silnika 230V 390W - dobór