Sprawdź ustawienie rozrządu i pompy. W załączniku masz instrukcje
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Przecież w gr 011 masz boost pressure actual (odczyt z map sensora) i specified (wartość oczekiwana przez sterownik), mają się pokrywać
Volkswagen Passat B6 2.0 TSI, silnik pracuje nierówno na biegu jałowym, co może być przyczyną? Dodam, że gdy jadę już normalnie, jedzie.
Tak ma znaczenie, dzięki niemu sterownik silnika wie czy jest wciśnięty gaz czy jest bieg jałowy.
I autko dobrze już jeździ?
Ma ktoś może jeszcze pomysł co to może być ? Dodano po 1 Dodam jeszcze że silnik lubi gasnąc jak przerywa na biegu jałowym .
Witaj miałem niedawno passata 1.8T APU na warsztacie z identycznym problemem na biegu jałowym falowanie obrotów na wyższych było ok. winna była jedna cewka po podstawieniu problem zniknął
Otwierasz maskę jak się zrobi ciemno, odpalasz, bierzesz latareczkę i świecisz. Mgłę zobaczysz ;)
A sprawdzałeś ciśnienie na rolkach
Bloki danych, adaptacja to zupełnie co innego. Możesz najpierw wejść w adaptacje - kanał 00, wartość 0, zapisz a potem w bloki danych i tam odpowiedni kanał - 98, przełączyć z prawej strony na USTAWIENIA PIERWOTNE, wtedy przepustnica powinna zacząć się ruszać, odczekać z minutę, przełączyć na BLOKI DANYCH (wcześniej ten sam przycisk miał nazwę USTAW....
Witam, kupiłem niedawno Passata B5 2000r 1.8T z gazem, mam problem z nierównymi obrotami, skaczą dość bardzo, nawet czasem gaśnie. Oczywiście tylko na biegu jałowym, gdy auto stoi. Z tego, co widziałem, poprzedni właściciel wymieniał cewki wszystkie 4, sprawdzałem świece - też są dobre. Cewki są od Audi A4 B5 1.8T. Na gazie też występuje ten problem,...
Nie do końca widać jak Twój jest podpięty ale kierując się schematem podłączysz go poprawnie. Powinno być jak na zdjęciu.
Problm w nastawniku, nie poradzisz sobie sam.
a co jeżeli pomiar wyjdzie nie równo na 1 i 2 gnieździe?? Oznacza to, że pompki są w porządku?? Może tylko wymiana oringów/uszczelek na pompowtryskiwaczach??
Witam kolego poradziła sobie z tym S zarpaniem ?
Dzieki
Powietrza mu mało.
ale jak zamienisz nawet bez immo to zapali na chwile i juz bedziesz wiedzial
Ja mam passata 2.0 benzyna silnik AZM a co to jest ten EVAP i EGR
Sprawa wygląda tak: - silnik 9A - 2.0 16V 136 KM, - urwały mi się przewody przy czujniku biegu jałowego (ten, który jest wciśnięty jak silnik pracuje na biegu jałowym). W związku z tym mam pytanie, jak powinny być podłączone te dwa przewody (który ma być na górze, a który na dole wtyczki)? Dodatkowo miałem tam podłączony TPS od komputera z instalacji...
Witam. Passat b7 2.0tdi 177km.na biegu jałowym obroty silnika nie przekraczają 2.5tys obrotów czy to normalne czy coś się dzieje z autem?
A cobyscie powiedzieli jakby zaslepil EGR,moze jakims cudem by troche oszukal cale to ustrojstwo i niewlanczalo by sprezarki.Po niedzieli ma mi go przyprowadzic wiec bedziemy dalej temat gdybac.pozdrawiam wszystkich ktorzy sie przyczyniaja do tematu zaślepienie EGR nie spowoduje "wyłączenia" pracy turbosprężarki więc to nie będzie rozwiązaniem tego...
Jak w Passacie z silnikiem 2.0L 16V DOHC rok. 90 sprawdzić styk biegu jałowego?
wymiana nastawnika zmiennych faz rozrządu pomogła
Przy wypalaniu dpf są podwyższone obroty biegu jałowego.
Witam, Chciałbym jeszcze zapytać, czy przy problem z wiązką nie powinny pływać korekty na pompowtryskiwaczach i dlaczego problem nie występuje na zimnym silniku? Pożyczyłem sprzęt do diagnozy, przeanalizowałem logi i nie ma do czego doczepić się (korekty są cały czas na tym samym poziomie: -0,09; -0,05; 0,24; -0,09). Znalazłem jakiś półśrodek na powyższy...
Jak to zrobić?
Brak styku biegu jałowego,podstawa pod zespołem wtryskowym uszkodzona,sonda lambda na wykończeniu.
Dziękuje za szybki odzew i za porady. Jeszcze jedno pytanie. Czy gdy cofnę do oporu silniczek i ustawię tą przerwę 0,5mm to czy przy takim ustawieniu styki mają zwierać czy nie ?.
masz cos ze skrzynia biegów
Nie.........
pomyłka, sitka nie ma, ale ta fotka jest z instrukcji jak wyczyścić nastawnik
Jak wygląda zużycie oleju silnikowego?
Co ma pukanie na pół sprzęgle , na biegu jałowym wspólnego z poduszkami?
Witam szanownych kolegów ja też mam taki problem tyle że mój pali na dotyk moc idealna tyle że jak przekroczę prędkość 120km/h i puszcze tylko gas samochód zaczyna mi szarpać byłem na diagnostyce i zero błędów wymieniłem poduszki pod silnikiem i agr i dalej to samo. Czy mógł by mi ktoś pomóc.
Dziękuje za liczne pomocne rady, bez nich bym sobię nie poradził. A więc kolejnego dnia odpalił jak trzeba. Po całym dniu stania również. Tematu nie zamykam poczekam kilka dni, ale na razie mu przeszło samo z siebie.
Zielone pole pokazuje poprawne ciśnienie w silniku benzynowym na biegu jałowym.
pomppki mozesz podmienić od 115 Mysle ze problemem jest zle osadzony pierścień uszczelniacza wału od strony skrzyni biegów.
Witam Oto co udało mi się zdobyć załączam Pozdrowienia
silnik krokowy Pozdrawiam
Zainteresuj się elementem pt "zawór nagrzewnicy". A potem pytaj dalej. P.S. Piotrek, przy oberwanym wirniku będzie gotował silnik - nawet na biegu jałowym.
Właśnie mi się też to nie podoba. Dodano po 28 Fotki bloków danych na biegu jałowym.
Ja bym jeszcze sprawdził wałek rozrządu.
Cały zestaw jest nowy ma przejechane jakiś tysiąc kilometrów i podczas jazdy jest dziwne szarpnięcie i czasami faluje na biegu jałowym
Skoro są błędy to trzeba zacząć od nich.
GregSid tam nie ma krokowego tylko nastawnik przepustnicy. proponuje wyregulować włącznik biegu jałowego.
Problem z w/w Passatem, polega on na tym iż po dojeżdżaniu do skrzyżowania i wyłączeniu biegu często obroty spadają do zera i samochód gaśnie a jeśli nie zgaśnie to obroty falują np na postoju przy skrzyżowaniu i po chwili się stabilizują. Na komputerze zero błędów. Samochód posiada gaz.
Jaki kod błędu? Pewno problem ze stykiem biegu jałowego
Kolego Viper555 czy jesteś pewien, ze tam ma byc napięcie i czy nowy czujnik, który założę nie uszkodzi się??? Dodano po 4 w takim razie zakładam nowy czujnik. dziękuje Wszystkim za pomoc i zamykam temat
Posprawdzaj czy masz szczelne przelewy przy wtryskiwaczach... ps. 00532 to regulacja obrotów biegu jałowego...
Ty tam masz dwie pompki? Wydaje mi się że masz wstępna i vacum. Zobacz czy wstępna się odzywa i czy w ogóle coś pompuje Dodano po 2 A kto wie czy po wymianie się poprawi. Popatrz czy ci się układ paliwowy nie poci, coś nie kapie. Może się ropa cofać jeśli pompka nieszczelna Dodano po 27 Zobacz czy w filtrze oleju nie ma. Może vacum pompa być nieszczelna....
Tomekjak sonda lambda jest uszkodzona,brak styku biegu jałowego.
a nieda sie jakoś wyczyścic tego wyłącznika biegu jałowego?
Robocop nastawnik biegu jałowego pisz poprawnie :D:D:D
Witam Mam taki problem z tym autem, jak auto gorące i pracuje równo na biegu jałowym zaczyna wysterowywać EGR i wtedy obroty zaczynają spadać i rosnąć. W momęcie otwierania EGR tak jakby zaczynał sie przyduszać po chwili go zamknie słychać jak obroty podejdą do góry. Z zaworu EGR słychać klaśnięcia jak go zamyka. Przy tych pompnięciach EGR aż cały silnik...
Tylko na biegu jałowym? miałem taką sytuację w passacie b5 fl, tylko ze na biegach tez byly klopoty z obrotami i wkręcaniu sie na obroty, to tylko przeczyścilem styki kostki przepływomierza i git, sprawdz tą przepływke zawsze to jakiś krok na przód :D
może to być krokowy kolego pokaż mi w tym silniku silnik krokowy nie rozróżniasz podstawowych urządzeń regulujących prędkość biegu jałowego
Zdaje się, że zrobiłeś wszystko, co mogłeś. Nic więcej nie przychodzi mi, niestety, do głowy... Może spróbuj zalać inne paliwo. Śmiałem się z żony gdy mi o swoich obserwacjach o paliwie mówiła, bo przecież od zawsze tankuję na tej markowej stacji różne samochody i nigdy nie było problemu. Ale gdy nie było mnie w domu, to żona tankowała na innej stacji...
.... Zastanawiałem się, czy ( w moim przypadku ) winny nie jest czujnik temperatury - ten podwójny. Podobno lubią się psuć. Ten mój jakoś działa ale niezbyt precyzyjnie - pokazuje temperaturę od czasu do czasu i zaniżoną (to nie wina tablicy wskaźników - sprawdzałem) . ... U mnie (Audi B4 ABK) mam dwa czujniki od temperatury cieczy chłodzącej - z niebieską...
spalania na biegu jałowym ( bez klimy od 1.5 do 1.8 l/h. Jakby było litr mniej to by było w normie.Czas sprawdzić pompowtryskiwacze czy są od tego auta.
Spróbuj jeszcze na chwilkę odłączyć sondę lambda i sprawdzić czy się coś zmieni na gazie. Na benzynie też jest mało dynamiczny? Na gazie nie ma czasem falowania obrotów na biegu jałowym?
Na jałowym biegu około 13 hPa, a jak przycisnę, to około 180 hPa.
po zawieszeniu obrotów podaj mase na styk drugi od dołu przy nastawniku przepustnicy jeśli obroty spadną-styki biegu jałowego.
Witam. Auto to Passat B5 1,9TDI AFN (110KM). Problem, to drgania silnika na biegu jałowym. Dodam, iż pojawia się to zjawisko tylko i wyłącznie na mocno rozgrzanym silniku i przy dość wysokiej temperaturze zewnętrznej. Drgania są bardzo denerwujące, ponieważ przenoszą się na karoserię, kierownicę i układ wydechowy. Przy normalnym poruszaniu się autem...
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
No to wymień IC. Jak dostanie ciśnienia to się rozszczelnia. Na biegu jałowym tego nie wyłapiesz.
Usterka czujnika ABS nie powoduje gaśnięcia silnika - to po primo, po drugie primo ;) to błąd 00575 jest przyczyną odczuwalnego spadku mocy podczas jazdy spowodowany trybem awaryjnym ( z winy niedoładowania lub przeładowania turbo) a po trzecie primo, to jestem ciekaw do jakich obrotów kręcisz silnikiem na biegu jałowym, że podwiesza mu zawory - nie...
do sprawdzenia. -zapłon -styk biegu jałowego -TPS -ECT sensor
Problem polega na tym że przy odpaleniu obroty skaczą trzęsie autem .Wtryski sprawdzone,założone nowe uszczelniacze z podkładkami ,dalej zero poprawy .Auto kuleje ale nie zawsze przy temperaturze od 0 do 2 pracuje równo.Zauważyłem też ale nie zawsze przy odpaleniu zadymi na niebiesko,świece sprawdzone,silnik bardzo trzesie i przenosi się to na karoserię...
Na biegu jałowym napięcie sygnału z przepływomierza mierzone multimetrem ma wynosić od 0,7 do 0,8 V.Minus masa plus jeden z czterech pinów na wtyczce przepływomierza.
tak właśnie myślałem Dodano po 3 dodam tylko ze u mnie na biegu jałowym drgań nie ma
Jest jakiś program lub strona, na której będą podane poprawne wartości pracy silnika? Np. wartość dla przepływomierza na jałowym biegu - 200-250mg/R dla 1.9tdi
Generalnie wartość kąta wtrysku podczas tuningu jest modyfikowana prze z tunera. Ale dla silnika pracującego na biegu jałowym ustawienia powinny być fabryczne. Chodzi mi o to, że wartość w ustawieniach podstawowych w bloku 000 w 2 oknie powinna być właściwa dla danego typu silnika (przeważnie między 50-58) Pozdrawiam Repa
Wolne obroty u ciebie wynosza 3000 obr/min??????:D
Odpalał by. Zresztą dolne koło daje szybko znać o sobie w przypadku poluzowania - dzwonienie, "kulanie" biegu jałowego, trudny rozruch.
Jestem pewien, że objawy u kolegi wyglądają tak : przy zmianie z 1 na 2 bieg zaczyna bardzo szarpać samochodem jeśli nie depnie się od razu ostrzej na pedał gazu - auto dosłownie skacze do przodu jak żaba, odczuwalne jest to również na 3 biegu jeśli znowu zbyt mało stanowczo wciśnie pedał gazu, na biegach 4 i 5 jest ten problem pewnie już najsłabiej...
Ja stawiałbym na silnik krokowy żle reguluje skład mieszanki jesli by to była sonda uszkodzona to jej funkcje przejmuje moduł sterujący i podaje dane ze swojej pamięci mapowej oczywiście to są dane nie tak dokładne jak z sondy ale silnik chodzi względnie
Sprawdzasz te 14.1 na załączonych wszystkich odbiornikach prądu? Dopóki nie spada poniżej 13.7 pod obciążeniem na biegu jałowym nie ma co panikować.
Zrobic logi z czujnika różnicowego DPF, ewentualnie podać ile masz na jałowym, potem przy 2000,3000 RPM a potem podczas jazdy przy pełnym obciązeniu założmy 3 czy 4 bieg i 3000RPM Czujniki w tych autach często padają więc może to być on jak najbardziej
Na początek sprawdź olej, jego poziom i stan. Jest to auto które takie kupiłeś? Auto należy do koleżanki i jest w jej rękach od 4 lat. Problemy ze skrzynią pojawiły się niedawno. ....skrzynia nieraz wybija sama bieg. Jadąc z prędkością np. 80km/h i wciskając pedał przyspieszenia obroty silnika rosną, ale auto nie przyspiesza. Opisz to dokładniej czy...
wymieniłem Na jakie ? stwierdzono awarie pompowtrysków Ile sztuk ? A tak może standardowo filtr paliwa ? Jak wyglądają korekcje na biegu jałowym ? Synchronizacja, ustawienie rozrządu, kompresja ???
W silnikach ZI najczęściej stosowane są dwa systemy sterowania pracą silnika na biegu jałowym: system sterowania prędkością biegu jałowego ISC (ang. Idle Speed Control ), który za pomocą silnika krokowego steruje położeniem przepustnicy. Silnik krokowy regulacji położenia przepustnicy jest silnikiem prądu stałego. Sterowanie prędkością obrotową na biegu...
Miałem do czynienia z podobnym modelem i identycznym problemem. Problem ustąpił po wymianie czujników temperatury cieczy chłodzącej (prawdopodobnie jest ich 2). Gdy komputer silnika wykryje awarie tych czujników przyjmuje, że silnik ma temp. 90 stopni, co powoduje brak płynnej regulacji wolnych obrotów na zimnym silniku. Jest jeden (i zacznij od niego)...
W czym jest problem?ano w tym...ze jak samóchód sobie pracuje na biegu jałowym to wszystko jest OK...instalacja działa...jak jedzie....szczegółnie po dziurach....wariuje...gasi sie instalacja,samochód sie dusi...Powodem zapewne jest to ze ostatnio wszystkie kable od półki odpinałem zeby ładnie załatać dziury w górnej części grodzi...Po podpięciu jest...
Witam. Mam starego podczciwego passata 1,6TD-i rocznik 1989, i związany z nim problem. Otóż już od jakiegoś czasu nie pracuje silnik równo na wolnych obrotach, raz obroty są podwyższone po czym wraca do normy i tak na okrągło.Od czego by tu zacząć?
Witam, Czarny czujnik jest od wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej, ważniejszy jest niebieski - podaje informacje o temperaturze do sterownika wtrysku. Jego uszkodzenie objawia się falowaniem obrotów na jałowym biegu.
Ale na biegu jałowym podczas wciskania sprzęgła nic nie słychać. Tylko podczas jazdy
Witam,czy ktoś podpowie o ile sie da, jak podnieść obroty biegu jałowego Alfa 147
niemam silnika krokowego mam zawór elektromagnetyczny biegu jałowego
Wczoraj jak robiłem ten test ze słoikiem , nie zrobiłem jednej rzeczy. A mianowicie nie wcisłem w pedał gazu na wysokie obroty i dalej mi odcina wysokie obroty silnika powyżej 2.2tys . Na wolnych obrotach, biegu jałowym silnik chodzi równo nie falą obroty. Już jestem bezradny.
Pytanie czy sonda lambda pracuje poprawnie na biegu jałowym i przy podwyższonych obrotach/2500/,sprawdż proszę. :?:
Zawsze czy tylko na ciepłym silniku? Czy to ke-jetronik czy ke-motronik ? Co się dzieje jak wypniesz kostkę z zawóru stabilizacji biegu jałowego ?
Dobrze żeby był oczyszczony ze wszelkich osadów, czyli zregenerowany. Ale odblokowanie go z nadmiaru sadzy na pewno pomorze w przepływie spalin przez filtr. Filtr pewnie wygląda podobnie jak poniżej http://obrazki.elektroda.pl/7549918000_1... gdzie utrudniony jest przepływ spalin. Jeśli chodzi o bloki pomiarowe to bloki od 68 do 75 dotyczą...
Nie do końca, kiedyś miałem przypadek taki w moim aucie Passat B6, ukruszył się przewód od czujnika, bieg jałowym ok, przekroczenie 1500obr i kontrolka. Zewrzyj ten przewód do masy i zobacz czy się zapala, nie powinna.
No właśnie pasek 2E,jeżeli masz gaz sprawdż czy klapa przepływomierza się nie zacina,oraz odpowietrzenie silnika.Regulator biegu jałowego nie wolno tak sprawdzać.
Witam Panowie. Pacjent to Passat B5 FL 2001r 4x4 Variant Combi, na zimnym silniku pali od strzała ale jak pojeżdzi trochę i np.idę do sklepu i wracam po 20 minutach ma problem z odpaleniem, czasami zakręci 4-5 razy i zapali a czasem nie palo w ogóle. Jakby brakowało paliwa. Usterka pojawiła się nagle. Komputer nie wykazuje błędów. Co zostało zrobione...
Witam. Stawiam na zestyk biegu jałowego który jest w silniczku reg przepustnicy, jeżeli na biegu jałowym nie ma na wyjściu masy albo jest nie pełna to właśnie w ten sposób reaguje silnik...
Witam, mam Passata vr6 mam problem z obrotami na biegu jałowym jest wszytko dobrze ale w czasie jazdy to obroty rosną bardzo powoli jak w dieslu i największe obroty to 4500, nie wiem co jest z nim. Mam przerobiony wlot powietrza, nie myślę ze to może być problem.
Wg mnie również jest ok i stawiałbym na zachipowanego Passata. Pojedź autem szefowej na hamownie, albo przejedź się inną 90siątką dla porównania. Kąt pownien być 2 st. po GMP do 4 st. przed GMP dla AFN (od 2 do -4) dla biegu jałowego, czyli masz dobrze...
jałowy współczynnik pompa jałowy jałowy transformator
autko akumulator mercedes excel makro wstaw amica pobiera wypompowuje wodę
amplituner yamaha mikrokomputer cobra1
Płytka sterująca do odkurzacza Bosch BBH2P14/L01 - diagnostyka i naprawa Czy korek odpowietrzający ma otwór?