Skoro czasem klima chodzi, to jedyną rzecz w układzi e klimatyzacji jaka może czasem działać a czasem nie, jest sprzęgło sprężarki. Sprawdź czy poprawnie działa. Jest załączane elektrycznie, także trzeba pokombinować i sprawdzić czy to problem z elektryką, czy sprzęgło do wymiany.
Gdzie tak wałują, to się płucze anie wymienia (oprócz sprężarki).
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
Sprawdzic na klimatroniku kodem czy nagrzewa się do nominalnej pracy płyn chłodniczy
Po pierwsze diagnoza ciśnień po drugie diagnoza vag.
Sprzężarka ze zmienną pojemnością przy tych parametrach jej dni są policzone. Szukaj nowej.
Duży wentylator pracuje na sprzęgle wiskotycznym, będzie się kręcił zawsze gdy silnik pracuje, mały jest elektryczny i trzeba sprawdzić ręką czy w ogóle da się go obrócić. Bezpieczniki i przekaźniki są nad pedałami, trzeba zdemontować fragment kokpitu
Podstawiona kolejna sprężarka, wszystko śmiga.
Podjedź do speca od klimy. Może trzeba uzupełnić czynnik chłodzący.
A odpowietrzyłeś nagrzewnice książkowo.Przecież tam jest odpowietrzenie na podszybiu ,poza tym one często się zapychają w tym modelu.Po co od razu rozbierać silnik.Żeby nie być gołosłownym tam jest taka dziurka w przewodzie gumowym jak ściągniesz opaskę i odsuniesz trochę przewód to powietrze przez tą dziurkę wyleci .Po co ściągasz całe przewody.Jak...
SILNIK NAGRZEWA SIE DO TEMP NAWET 120 ^C. TO MAM ROZUMIEC ZE NAGLE SAM SIE UKŁAD CHŁODZENIA ZAPOWIETRZYŁ , PŁYNU NIE BRAKOWAŁO OBJAW::: JADE I NAGLE SILNIK MA 120 A CHŁODNICA ZIMNA? ZALEWAM DO PEŁNA UKŁAD CHODZENIA ZAPALAM ICZEKAM PŁYNU NIE UBYWA A NAWET PÓZNIEJ ZACZYNA GO WYRZUCAC
No a co ze słabym chłodzeniem...?
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Problem polega na twoim toku myślenia...jeśli piszesz, że sprężarka się włącza a nie chłodzi to może być problem z ustawieniem np. klap, nie pamiętam czy ten czujnik może mieć wpływ na chłodzenie, może gdyby pokazywał, że w kabinie jest ujemna temperatura.....ale twoje wątpliwości są "nie techniczne" oddaj auto do naprawy po diagnostyce powinno wszystko...
Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
marcin24v. Masz rację, ale należy dodać, że jeżeli w układzie jest powietrze lub wilgoć, to też nie będzie chłodzić.
Oczywiście, że te błędy nie wyłączą sprężarki, ale jeśli klapka zablokowała się wtedy, kiedy układ był ustawiony na grzanie, to niestety ten błąd powoduje zablokowanie klapki na stałe. I dlatego układ pomimo włączenia sprężarki będzie nadal grzał zamiast chłodzić.
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Jeżeli temat jeszcze nie rozwiązany to może podam co by jeszcze można sprawdzić. Jeżeli się grzeje po wymianie rozrządu a pompa wody jest z czujnikiem to raczej ona jest winna. Trzeba także przy wymianie układ dobrze i odpowiednio odpowietrzyć. Ogólnie nie montuje pomp które podczas kręcenia ręką przed montażem stawiają wyraźny opór wybieram innego...
Jak żyje nie spotkałem odcięcia przez gaziarzy, i dobrze coś wtryski musi chłodzić.
mam podobny problem silnik podczas jazdy nie puszcza mi wody na duży obieg. jeżeli grzeje się na postoju to termostat puszcza i wentylator się załącza termostat wymieniony, chłodnica drożna, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego drożny, ogrzewanie działa bardzo dobrze, zapowietrzony nie jest, pasek na pompie puszczony dobrze temperatura podczas jazdy około...
Podłącz kompresor do plusa na chwilę i zobacz czy będzie chłodzić
Robiłem ostatnio taki rozrząd i nie miałem z nim problemu, przy okazji dobrze jest odpowietrzyć układ chłodzenia testerem
A czy masz założony gaz?.
Witam! Tak jak napisałem w temacie mam problem z klimatyzacją w moim Passacie B3. Mianowicie od niedawna klima przestała działać. Przejawia się to tym ,że po włączeniu klimatyzacji słychać zamknięcie sie jakiejś klapy (niestety jeszcze nie jestem zbyt dobrze zorientowany jak to działa :/ , ale nadrabiam ;) ), powietrze zaczyna szybciej wiać , lecz niestety...
pompa wody raczej ok Raczej na pewno to ma obluzowany wirnik.:)
Tylko informacyjnie podaję, że sprawna klimatyzacja działa (chłodzi) przy temp. powyżej 5 *C, a więc (obecnie) w zimie poniżej tej temp. nie będzie chłodzić.
Sprawdza się pomiędzy 1 a 3 pinem 0 stopni 5000-6500 omów ,50 stopni 725-925 omów, 90 stopni 200-285 omów.Zasilanie 5V.
Tak jak napisał Lenin ,ale nie brak hokeja powoduje słabe chłodzenie ,tylko brak kraty wlotu powietrza w zderzaku i jeszcze specjalna osłonka na chłodnicy bardzo ważne.Bez tych rzeczy nie ma chłodzenia ,bo jak,cały przód zabudowany.
Dzieki po wciśnięciu econ+obieg zamknięty 3s. Wyświetliło mi się po lewej stronie wyświetlacza 25b a po prawej stronie 00 25b 00 Czy ktoś wie co to oznacza? W opisie kodów błędów znalazłem takie opisy w języku niemieckim: 25A/D VALUE KICKDOWN SWITCH może ktoś to mi wytłumaczy?
Jedź do dobrego mechanika, mają środki które dodają do płynu i od razu widać czy uszczelka jest dobra, czy nie bo płyn wtedy płyn zmienia kolor pod wpływem spalin przedostających się do układu chłodzenia. A wymiana termostatu na pewno nie zaszkodzi, tym bardziej że raz miałem 100°C Po takim zagrzaniu pierwsze co się robi to wymiana termostatu. Jak nie...
Zaworek w korku wlewu paliwa to tak zwany bezpiecznik on nie reguluje ciśnienia tylko ma puścić w przypadku zbyt dużego. W poprawnie działającym układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ale "małe" . Najlepiej pojechać do warsztatu który ma urządzenie do sprawdzania czy są spaliny w układzie chłodzenia. Koszt około 50zl
Opis: Przekaźnik pompy, chłodzenie paliwa; Przerwa/zwarcie obwodu do masy -nieciągły Kod błedu: 19466
Tam nic nie było, jedynie są złącza wiązek klimy, wentylatora, czujnik temp... itd..
Witam. W passacie b3 klimatyzacja działa ale chłodzi. Sprężarka sie załącza. Klima świeżo nabita. Przekaźniki sprawdzone. Przekaźnik od sprężarki podłączony " na krótko". Co może być przyczyną braku chłodnego powietrza?
To masz samoczynnie odpowietrzający się układ czyli zalewasz układ płynem i grzejesz silnik aż do włączenia się wentylatora lub otwarcia termostatu. Wtedy układ sam się odpowietrza ż uwagi na to ze zbiornik wyrównawczy jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
witam:)mam problem z klimą!nie wiem co jest bo po wlaczeniu klimy w samochodzie nie robi sie chlodno tylko leci normalny nawiew...wentylator sie wlacza wszystko na wyświetlaczu pokazuje sie ok..licze na jakies porady..Pozdrawiam
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Wymiana sprężarki klimy oraz zaworu rozpreznego pomogła.
Uszczelka - o'ring korka zbiorniczka wyrównawaczego się podwinął.
klapki wszystkie pracują, jeżdżę po mieście i klima chłodzi bez problemu. Komputer nie pokazuje błędów, odpływ drożny
Błędów brak.
Pewnie "nabite" sprayem z Allegro i teraz nie wiadomo co dalej ;)
Ja też nie zauważyłem ze coś jest nie tak auto chodzi bez problemów. Czy moge wlać zamiennik do układu chłodzenia ?
Witam. I co tam znalazłeś ten oring? Ma ktoś wymiary bo mi też cieknie na tej złączce co widać na zdjęciu.
Od lewej strony na dużym gniezdzie , na dole jest , jedynka , póżniej liczymy w prawo i slalomem przechodzimy do następnego rzędu. Duże gniazdo kończy się na numerze 52.
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
OK spróbuje powyższego sposobu ale klimatyzacja jest raczej pełna ponieważ po jej włączeniu klima chłodzi dobrze.
Test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia na początek.Jeśli negatyw to wykluczy uszczelkę głowicy. Jeśli pozytyw,trudno głowa w górę i reszta co się z tym wiąże..Poza tym odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy jest obieg cieczy chłodzącej-powinien być zdrowy strumień cieczy z cienkiego wężyka który dochodzi z góry zbiorniczka. Układ...
3 pierwsze znaki to model auta 8L0 to Audi S3 8L, 8L masz też w VIN 1J0 Golf 4 1J5 to Golf 4 ale miał z tego co pamiętam tarcze wyskalowane na wyższą prędkość i chyba inny kolor. 3B0 to Passat B5 Potem masz 920 lub 919 Pierwsza cyfra tutaj,czyli 9 to informacja czy to część silnika, skrzyni, nadwozia,elektroniki itd. 1 to silnik 2 układ zasilania paliwem,...
ale to "I" to intercoller
Witam, czy passat b5 posiada wentylator od klimy. Czy ten elektryczny obok visco to ten od klimy.Jak tak to mi się nie załącza. Klima działa, ale jak stoję to mniej chłodzi.
Podstawa to szczelny układ chłodzenia !!!
Poczekaj do środy - takie objawy , przynajmniej w wielu markach to niedostateczna ilość czynnika chłodzącego - po uzupełnieniu do zalecanej wagi u producenta - objawy ustępują.
W komorze silnika jest przekażnik świec dogrzewających (w układzie chłodzenia)silnik.
Sprawdź pw
kolego kup sobię tester na obecność co2 w układzie chłodzenia(około 30zł)... od tego bym zaczął
to nie tak!!!!!! -sa to dwie rózne usterki nie związane ze sobą ani skutkiem ani przyczynowo Klima została uszkodzona poprzez ruchomy element z tej chłodnicy - tarł, tarł aż wytarł dziurkę. Jeszcze wróciła sprawa zaparowywania szyb w samochodzie - o nie nie wspominałem. Skrzynia jest nie uderzona - wracałem z długiej drogi i zauważyłem że wyskakuje...
Lepiej doprecyzuj post bo można się domyślać, że olej był wymieniany w silniku. Do tego nie spuszczałeś oleju z chłodnicy a jedynie płyn chłodzący. No chyba że w układzie chłodzenia stosujesz olej?!
Tylko przy niesprawnym układzie chłodzenia lub stabilizacji temperatury dochodzi do zawrzenia płynu w udładzie chłodzenia.
Zanim rozbierzesz głowicę sprawdź "organoleptycznie" szczelność układu chłodzenia. U mnie identyczne objawy dawał malutki wyciek z trójnika. Po zaklejeniu silikonem wysokotemperaturowym problem znikł. passat
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
trzeba poszukać nalotu w kolorze płynu chłodzącego na całym układzie chłodzenia .wyciek może być wszędzie na chłodnicy na wężach wody (przeważnie tych z tyłu silnika idących do nagrzewnicy)
Witam Jako że jestem nowy witam szanowne grono, Pacjent passat B7 Nie chłodzi klimatyzacja po nabiciu Wentylatory nie załączają Podmieniony czujnik ciśnienia nie dał żadnych rezultatów, Wentylatory na krótko działają , Brak kodów błędów po pod pięciu pod auto com Zawór regulacji w kompresorze 13,2 ohma Napięcie na kostce od kompresora od 3,5 -5v Podmieniony...
A powie mi ktoś gdzie można sprawdzić poziom czynnika chłodzącego w takim aucie jak w temacie.
Witam problem jest taki klimatyzacja chodzi ale w aucie nie chodzi , pradopodobnie sie cięgno jakies zerwało , , jak się zdejmie schowek od pasazera i się wejdzie w test elementów wykonawczych obydwa silniki chodzą czy śą jeszcze inne silniki czy mozna to zrobić bez zdejmowania kokpitu ?
rozwiązałem problem, wymieniłem wężyk. Koszt u mechanika 40zł z robocizną
Witam ! Mam takie pytanie odnośnie układu chłodzenia passat b5 lf 1,9 DTI 130KM. Wymieniłem termostat na nowy , a nadal mi się przegrzewa silnik jak by coś blokowało nie wiem co?Rura od powrót do zbiorniczka wyrównawczego jest zimny nie wiem co jest ?? Proszę rade
To intercooler
Można to jakoś sprawdzić, czy to na pewno uszczelka pod głowicą? Test obecności spalin w układzie chłodzenia.
Sprawdź wymienik ciepła olej- woda, turbo chłodzone płynem? Albo blok w mak rozebrać i dać na sprawdzenie szczelności.
1.W takich samochodach, słabe ogrzewanie spowodowane często jest źle założoną instalacją gazową, miałem kilka takich przypadków w passacie. Układ chłodzenia w tych samochodach powinien się sam odpowietrzyć. 2.Na przewodach do centralki ogrzewania umieszczone są specjalne termostady i to też może być przyczyną
Nie, raczej zapowietrzony układ chłodzenia.
1. Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony? 2. Czy występują oznaki przedostawania się gazów spalinowych do układu chłodzenia?
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Typowy objaw lekko puszczającej uszczelki pod głowicą. U mnie (ATD) problem się nasilał aż udepnięcie i przytrzymanie na obrotach powodowało że temperatura leciała do 130 w minutę czy dwie. U mnie test CO2 w układzie jednoznacznie potwierdził ,płyn zrobił się z niebieskiego zielony. Na szczęcie słupki AJM są śmiesznie tanie 1000-1500 zł. Nie opłaca...
Temp. płynu chłodzącego i powietrza
Nie rozumiem co to znaczy mapownego chłodzenia. Wyjaśni ktos
ten objaw wskazuje na niedogrzanie parownika.sprawdz poziom płynu w układzie chłodzenia[/center]
przypuszczam ze gosc ten perwszy zrobil wszystko ok. Problem bedziesz mial w sterowaniu klima czuli sam climatronic i z przeslonami. Zrob diagnostyke komputerowa climatronica jakie sa bledy.
Trzeba pozamieniać miejscami przewody zasilające silniczki w nastawnikach klap i będzie ok.Przerabiałem osobiście w przeróbce z anglika.pozdr.
Mam pytanie, klimatyzacja w Passacie b5 2005r. działa odwrotnie zamiast chłodzic grzeje a zamiast grzać chłodzi, co jest nie tak ?
Witam zrobiłem samo-diagnozę i mam taki błąd 116 co to jest?klima chłodzi ładnie.
Bezwzględnie dwubiegowy, numer VW 3A0 959 455B, bodaj czy nie z wyjściem napędu na pasek klinowy drugiego wentylatora. W moim Golfie 3 1Z z fabrycznym hakiem i klimą (automatyczną) - mam jeden elektryczny, dwubiegowy wentylator napędzający paskiem drugi wiatrak. Passat jest cięższy, więc musi mieć równe lub większe chłodzenie! Ktoś wstawił zespół chłodnicy...
Tam tak jest - dopóki nie włączysz trybu eco to sprężarka działa czy grzejesz czy chłodzisz. Zawsze ciekawiło mnie dlaczego?
Tak a pompa wody jest dla ozdoby (to nie jest instalacja CO). 2. To po co na wentylatorze sprzęgło wiskotyczne też dla ozdoby? Choć to nie jest instalacja CO to fizyki nie oszukasz i zawsze cieplejsze jest u góry.Mozesz spytac kazdego uzytkownika passsata 1,9tdi i ci powie ze wiatrak pracucje cały czas na wiskozie..Termostat zapewne jak był wymieniany...
witam myśle że się załącza bo jak troche pochodzi to zimnym dmucha jak były teraz te cieplejsze dni to chłodziło trochę ale nie tak jak powinno
Gdybym miał okazje kupić pompe do chłodzenia wodnego za 80zł to bym kupił(wreszcie chłodzenie było by w kompie a nie poza nim). A że kupiłem blok CPU + BLOK NB + NAGRZEWNICA od VW passata + POMPA za 60zł to inna sprawa :D
Ostatnio nic nie było wykonywane przy układzie chłodzenia?Jaki masz stan płynu chłodzącego w układzie?
WITAM Moim zdaniem skoro rurka jest zimna to powinno chłodzić.Sprawdż sterowanie klapami nawiewu.
to może być to wina niewłaściwego wpięcia parownika w mały obwód chłodzenia. Witam. Remik71 ja wiem ze parownik mozna wpiac zle. Tylko gdzie masz go wpiac jak nie w mały obieg chłodzenia???????
Alternator w b5 valeo czy Bosch jak sie go odłączy od plusa po prostu przestanie ładować. Nie uszkodzi się. Ten pobór to świece w glowicy i nurnikowe dogrzewające plyn chłodzenia po prostu. Wszystko jest ok.
Uszczelka pod głowicą się kończy - jest już pęknięta i płyny sie mieszają. Głowica do góry, planowanie i nowa uszczelka. Do tego świerzy olej i cały płyn w układzie chłodzenia.
Witam. Mam dokładnie taki sam problem. Passat B5 1.9TDI 98' Wskaźnik temperatury raz sie podnosi do 90'C innym razem w czasie jazdy opada do 1/4 pola lub opada do minimum. (\ I /) Innym razem całą droge jest ok. Ruszałem kostką czujnika, ale wiele to nie pomogło. Czujnik jak mi się wydaje jest blisko pompy wtryskowej na gumowym przewodzie od układu...
Tak problem był z uszkodzonym czujnikiem
Silnik zatarty od nadmuchu lub slaby przepływ powietrza który chłodzi opornik. filtr kabinowy nie zapchany?
Niech podłączy równolegle z nagrzewnicą i ogrzewanie wróci. Ewentualnie na próbę trzeba wrócić do stanu pierwotnego i zobaczyć czy będzie grzało.
układ chłodzić passat schemat chłodzić passat pojemność układ chłodzić chłodzić
zasilacz przegrzanie szyba tylna dwufunkcyjny ustawić
liczniki energii brumienie laptop
Schemat spawarki inwerterowej Magnum THF 220 P Corsair VS550 PSU Schematic: OEM Variants, Block Diagram, Common Faults