Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Witam. Od wczoraj mój passat łapie notlauf. 1.5 roku temu był problem z zapieczoną geometrią. Zostało to wyczyszczone, mechanik nie miał żadnych uwag co do wyeksploatowania turbiny, sprawdzono ją na maszynie. Obecnie auto jak jest zimne i po pierwszym prze gazowaniu do 90km/h na trzecim biegu to wpada błąd 17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania....
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
A jakie masz cienienie doładowania jak zasysa? Mnie to wygląda na to, że turbinka jakby się zatrzymuje. Może rzeczywiście się przyciera? Definitywnie przestaje pompować skoro zasysa wąż do intercoolera. Nawiasem mówiąc to trafiła do mnie taka skoda, w której zasysało wąż to panowie mechanicy (irlandzcy) wstawili w środek metalową rurkę aby wąż nie miał...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam. Mam problem z moim Passatem. Mianowicie samochód nie ma mocy. Robiłem logi dynamiczne programem "delta scan". Niestety nie wiem jakim programem trzeba je otworzyć by było je przejrzyście widać. Jeśli ktoś zainteresuje się tematem, będę mógł podesłać screeny. :) Mniej więcej wyglądało to tak: 003 przepływka maksymalnie dochodziło do 575 mg, gdy...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Panowie...zwracam uwagę kolegom, którzy piszą - jeśli nie ma notlaufów to sobie jeździj. OK.... ale 2700mbara zamiast 1900 to przeładowanie o ponad 40%. Wiecie do jakich obrotów rozpędza się suszara, żeby takie ciśnienie osiągnąć? Do 60% większych niż nominalnie. Temperatura na dolocie rośnie zupełnie niepotrzebnie i pewnie w upalny dzień dalece przekroczy...
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Miałem ten sam problem walczyłem z tym przez rok czasu chodzi dokładnie o Vw Passat b5 1.9 tdi AHU usterka-notlauf przy prędkości 120km/h od razu tryb awaryjny. Wszystko miałem sprawdzone poprzez chwilowe podmiany ze sprawnego auta i nadal to samo żadnej poprawy aż pewnego dnia podsunęła mnie myśl o rozebraniu sterownika silnika w momencie odkręcania...
Klasyka notlauf ciśnienie doładowania różnica między zadanym a rzeczywistym.
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
silnik nic ci nie powie jaki jest to samochud Passat Golf ale mniejsza oo to masz na pewno uszkodzony zaworek N75 jest to zawur regulujący ciśnienie doładowania . W twoim aucie będziesz miał dwa identycze zawory jeden doładowania (z biała główką) drugi recyrkulacji spalin (czarna główka) szukaj tego z białą główką i wymień go. Jak podasz jakie masz...
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
Zrób dynamiczne logi (podczas jazdy) na których będzie uwidocznione ciśnienie doładowania i pomiar masy powietrza. W kwestii szczegółów niech się wypowie jakiś fachowiec od VW.
kolego chodzi o to że mój kolega już podpinał mi go 2razy i pojawiają się błędy: p1550 - ciśnienie doładowania 17958 i nie wiem co się dzieje.... Proszę pomóżcie.
Sprinters dzięki za odpowiedź ale trochę za bardzo technicznie mi to wytłumaczyłeś, a ja jestem laikiem. Z tego co czytałem na forum to w takich przypadkach najczęściej właśnie pada przepływomierz albo ten zawór. Prawie jestem pewien że to on bo się nic nie odzywa teraz, a wcześniej pięknie:) pstrykał już po przekręceniu zapłonu. Można go jakoś sprawdzić...
Witam. Nie zaślepiłem egr-a jeszcze ale miałem dziś niemiłą niespodziankę. Rano pojechałem do pracy passatem. Po wyjściu z pracy odpaliłem a silnik odrazu wskoczył na 2tys obr i odrazu zszedł na normalne obroty. Ruszyłem i okazało się że wogóle już nie ma siły jechać i rozpędziłem się do max 110km/h z pedałem cały czas w podłodze. Zatrzymałem się i...
Od sterownika do n75 idą przewody na których pojawiają się impulsy elektryczne Które pobudzają cewke zaworu i utrzymują doładowanie w normalnej pracy a gdy dochodzi do maksymalnego doładowania impulsy zanikają i ciśnienie z turbiny uchyla klapę i upuszcza spaliny
Witam Mam takie pytanie , jakie ciśnienie powinna zrobić sama pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku. Specyfikacja podaje Ciśnienie systemu 4.0 bar, Ciśnienie regulacji z podciśnieniem 3.5 bar. Czyli gdybym wpiął miernik ciśnienia paliwa po między pompę a listwę takie ciśnienia powinienem uzyskać. Przy zapalaniu ok 4.0 bar bo podciśnienie jeszcze nie...
17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji - Najprawdopodobniej coś z n75 lub z łopatkami od zmiennej geometrii 16705 Czujnik prędkości obrotowej wału - Sprawdź czujniki G40 i G28 532 Napięcie zasilania sygnał za mały - Błąd poduszek powietrznych, jeśli nie świeci się kontrolka airbag pewnie miałeś słaby akumulator 18057 Brak komunikatu...
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam. Jakie ciśnienie w cylindrach powinno być? Passat. 1.9tdi 130km avf. Po pomiarach wyszło wszystkie Cylindry blisko 20bar i silnik rozgrzany do 70°, pytam informacyjnie, samochód moc ma w miarę, odpala bez żadnego problemu na pół obrotu czy to-15° czy na plusie, ciągle tak samo pali. Czy rozgrzany czy zimny to nie ma problemu, i tak odpala od ponad...
Jak za pomoca VAGa sprawdzic cisnienie doladowania w silniku benzynowym?
Podbijam temat. Trochę czasu upłynęło.. może ktoś się wypowie. podmieniłem czujnik obrotów wału- szarpie jakby trochę inaczej ale dalej szarpie, czujnik obrotów walka rozrządu tez nic nie zmienia. Założyłem lepszy egr-autko minimalnie mniej pali ale poza tym nic innego nie zmienia. Poszedł lepszy wałek rozrządu i nowe popychacze-silnik delikatniej pracuje...
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy o nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem...
Witam posiadam pasata b5 fl 2001 r silnik azm mam problem z odpaleniem pomierzylem cisnienie na listwie wtryskowej pomiary byly nastepujace po przekreceniu zaplonu 0.4 bar po odpaleniu 2.3bar po dodaniu gazu spadalo do 2.2 bar 2.1 po zablokowaniu węża od strony listwy barometr rósł 2.4 do jakie powinno byc prawidlowe ciśnie z góry dziękuję za pomoc...
Witam! Problem jest następujący może ktoś pomoże: Auto podczas przyspieszania szarpie tzn ma takie zdławienia charakterystyczne gdy nie dostaje paliwa. Błędy wskazują na czujnik ciśnienia niewiarygodny sygnał. Pomiary online podczas jazdy pokazują, że wysokie ciśnienie na biegu jałowym to między 40-50bar, po dodaniu gazu rośnie lecz gdy ruszam i "depnę"...
Jedyną niepokojąca rzeczą w logach jest ciśnienie w dolocie 2950 bar. I teraz albo coś zablokowało dolot (dlatego podejrzewałem klapę gaszącą albo EGR). Możliwe że sam czujnik doładowania szaleje.
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
autko troche przymulone. po diagnozie vag. czy przy prawidlowych wartosciach odczytow z blokow 001 004 na wolnych + 004 008 pod obciazeniem mozna wykluczyc zuzycie pompy. rozchodzi mi sie czy moze ona nie wytwarzac pozadanego cisnienia? i czy istnieje taka mozliwosc ze to cisnienie podawane na jeden z wtryskiwaczy jest mniejsze? jakie cisnienie powinna...
Hejka mam takie pytanie czy ktoś może orientować się o co chodzi , wzrosło mi spalanie w 1.8t passat, jest w gazie Dodatkowo problem iż zauwazyłęm ze mam korekty krótkoterminowe wachąjace się od 0 aż do 35 % długoterminowa jest na 25% doładowanie z turbiny pokazuje mi tylko 0.2 Bara
Potrzebuje się dowiedzieć jakie cisnienie dokładnie powina dawac turbina w passacie 1.9 tdi 90 1z
Audi A4 B6 2.5 V6 TDI 120 kW 163 KM Zadane ciśnienie doładowania powinno być niższe niż ciśnienie doładowania?
Witam, przyjechał do mnie passat w którym zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju podczas jazdy. Podłączyłem manometr i na biegu jałowym na w miarę ciepłym silniku ciśnienie oleju wynosi 2.0 bar a po dodaniu gazu nie wzrasta. Czy tak ma być czy pompa oleju padła ? Według danych technicznych: Min. 2,0/ 2000 (80° C) Max 7,0 bar przy zwiększonej szybkości...
Mam problem : W passacie '95 1.9 TDI USTERKA:obroty na wyższych biegach dochodzą najwyżej do 4 000 zdiagnozowałem VAGiem usterkę oznaczoną kodem 575 air intake manifold preasure - co wskazuje na niesprawność elektrozaworu ogranicznika ciśnienia doładowania, oczywiście sterownik nie jest w stanie zdiagnozować jednoznacznie uszkodzenia elektrozaworu,...
Zielone pole pokazuje poprawne ciśnienie w silniku benzynowym na biegu jałowym.
Czy uje ktos wie jak rozwiazac ten problem? Po zapaleniu skacza obroty jak by chcial zgasnac po wyczyszczeniu bledow chwile jest ok a potem to samo. Na kompie pokazuje Ladowarka kontaktowa-zawor przepustnicy-spadek cisnienia. Panowie experci co na to?
Witam Mam problem z Passatem 98. Auto było poważnie rozbite i źle poskładane. Nie mogę poradzić sobie z kontrolkami a mianowicie, po uruchomieniu silnika gasną wszystkie kontrolki które powinny, a pali się kontrolka ładowania, po zwiększeniu obrotów kontrolka ładowania gaśnie a zapalają się kontrolki poziomu płynu spryskiwacza, płynu hamulcowego, ABS....
Witam.Panowie chcieliśmy zmierzyć u znajomego ciśnienie oleju.Niestety nie mamy profesjonalnego przyrządu z odpowiednimi końcówkami.Mamy sprawny manometr i końcówkę która wchodzi w miejsce czujnika oleju.Niestety nigdzie nie możemy dostać redukcji miedzy tą końcówkę a manometr.Połączyliśmy te dwa elementy gumowym wężykiem.Połączenia są szczelne jednak...
Witam. Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym dokonałem naprawy w swoim samochodzie (wymiana sprzęgła wiskotycznego oraz uszkodzonego wentylatora elektrycznego chłodnicy klimatyzacji). Niestety po wymianie tych uszkodzonych elementów klimatyzacja dalej nie chłodziła. Pojechałem na stacje w celu wykonania diagnozy. Okazało się iż jest za mało czynnika...
Witam wszystkich forumowiczow:) Pisze z problemem mojego passata b5fl ktory niechce jechac. Z autem juz glowie sie z rok i dalej ten sam klopot. Z poczatku jezdzilem po mechanikach no to 1sze stwierdzenie turbo bo wirnik mialo zjechany. Ok zalozylem turbo od 110km z ta mniejsza gruszka poprawa moze magiczne 2km wiecej ale dalej nie to i cisnienie doladowania...
Spadek mocy skutkujący prędkością maksymalną około 120 km/h, a i z resztą uzyskiwaną dość mozolnie, sugeruje wejście sterownika silnika w tzw. notlauf, czyli tryb awaryjny, zapobiegający jego uszkodzeniu. Najczęściej ma to związek z zablokowanymi, blokującymi się kierownicami turbiny, przez co ciśnienie doładowania za mocno wzrasta. Dobrze by było sprawdzić...
w komputerze brak błędów A ciśnienie doładowania jakie widzi? Co z egr-em? Sprawny?
skoro wystąpiły różnice w cśnieniu doładowania to sprawdź szczelność układu dolotowego (nieszczelność skutkuje brakiem mocy i dymieniem z rury) . Parametry ciśnienie doładowania rzeczywiste i zalecane przez PCM powinno się z grubsza pokrywać )
Może warto sprawdzić ciśnienie sprężania. Jeśli wszelkie parametry podczas jazdy są ok, pompki, mają w miarę korekcje i BIPy (chyba, że mają idealne, to powinno być ok z ciśnieniem).
Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
Na postoju więcej jak 2500 obr.min nie wykręcisz bo komputer odcina, a drugie - jak sprawdzałeś ciśnienie doładowania? Pewnie na postoju, a to jest błąd, bo wtedy nigdy nie wyjdzie rzeczywiste ciśnienie, musisz przeprowadzić jazdę najlepiej na 3 biegu i z gazem w podłodze patrzysz jak się rozwija sytuacja. Z doładowania odejmij też bar, bo pamiętaj...
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
skoro przepływ praktycznie zamyka skalę to i turbo raczej dmucha ponad wszelkie normy a nie tylko błąd MAPsens. Dobre spostrzeżenie - wyciągasz słuszne wnioski lecz z tego wynika jedno : pod wątpliwość należy zatem poddać, że zmienna geometria lub siłownik podciśnienia pracują wzorowo w czasie dynamicznego przyspieszania. Nie wiem czy ich działanie...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
sprawdziłem polskim vagiem wykresy doładowania na postoju i już mi wyszło, że przy 1300 obrotach daje ciśnienie prawie 3000 to jest nie możliwe żeby turbina takie ciśnienie dawała już zamówiłem czujnik MAP-a, a kierownica pięknie działa zawór N75 też sprawdziłem na krótko zamyka i otwiera bez zastrzeżeń. Jak wymienię czujnik MAP-a to napiszę. Dodano...
Witam ! Po zrobieniu log. 010 (masa powietrza pobranego 560, ciśnienie atmosferyczne 989,ciśnienie w kolektorze dolotowym 1213 ) 011 ( przy prędkości obrotowej silnika 3500obr/min, ciśnienie doładowania wynosi 1948mbar, natomiast ciśnienie w kolektorze dolotowym tylko 1132mbar ). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest już max. jakie można wyciągnąć w...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
Jak w temacie; gdzie na Śląsku mogę sprawdzić ciśnienie doładowania i ile takie coś kosztuje. Może ktoś potrafi to zrobić, podjechalbym?. Mam Passata 1.8TSI; bierze mi litr oleju na 1000km i dymi na czarno. Podejrzewam turbinę. W załączeniu dodaję filmik. Może ktoś pomoże mi to zdiagnozować?
to proste. sprawdź podczas jazdy ciśnienie doładowania i będziesz wiedział gdzie jest problem. wszystko jest w parametrach. Skoro nie zapisuje dtc ,a odcina moc to znaczy że ktoś usuną tabele błędów z flasha i sam tego nie naprawisz. Mogę Ci pomóc w naprawie.Na początek odczytaj flasha z edc15.
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
Podaj wreszcie podstawowe parametry w liczbach a nie stwierdzeniu że jest ok. Jak pompy sprawne to tylko turbo zostaje. Sprawdzałeś chociaż czy sztanga chodzi w całym zakresie? Znowu cyferki, jakie ciśnienie doładowania wymagane, zamierzone i rzeczywiste.
czipowany passat ma zwiększoną dawkę paliwa chipbox w wielu przypadkach to po prostu opornik obniżający sygnał z czujnika temperatury nawet do -40 i układ zwiększający ciśnienie doładowania sprawdz czy prąd dochodzi prad do swiec i wtryski
Niskie ciśnienie doładowania do ok 2000 obr. tak wynika z logów, dlatego z dołu nie zbiera się dobrze, może być nieszczelność w dolocie i dla tego również przepływka źle mierzy ,sprawdź najpierw dolot czy jest szczelny.
Logiem nic nie zdziałasz tu potrzeba porównać wartości z czujnika z manometrem. Czujniki podobnie jak przepływomierze są do różnych silników inaczej wyskalowane. Czujnik ciśnienia jest kluczowy dla turbo im wyższe ciśnienie doładowania to wyższe obroty turbo. Diesel przyjął by ciśnienie doładowania nawet 2-3 bary ogranicza się je dla ekologi na niepełnym...
wyrzuca błąd przeładowania czyli zbyt wysokie ciśnienie doładowania Przy przestawionym rozrządzie chyba by niee było synchronizacji wałków, a w tym przypadku jest dobrze. Chyba, że tu czujnik jest na jednym wałku i jest mozliwe przestawienie rozrzadu tak, że wszystkie parametry sa w porządku
ciśnienie doładowania passat doładowania passat iveco ciśnienie doładowania
passat głośniki brother reset licznika bębna przekaźnik cd4017
zestaw wkretakow precyzyjnych czyszczenie kondensacyjnego
Problemy z odpaleniem na zimnym silniku: przyczyny i rozwiązania Schemat elektryczny Honda Shadow 125 VT - gdzie znaleźć?