najczęściej sie zatyka slauchik olejem, ale niewykluczona awaria samego czujnika.
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
Panowie...zwracam uwagę kolegom, którzy piszą - jeśli nie ma notlaufów to sobie jeździj. OK.... ale 2700mbara zamiast 1900 to przeładowanie o ponad 40%. Wiecie do jakich obrotów rozpędza się suszara, żeby takie ciśnienie osiągnąć? Do 60% większych niż nominalnie. Temperatura na dolocie rośnie zupełnie niepotrzebnie i pewnie w upalny dzień dalece przekroczy...
Ja tu widzę że mało powietrza jest zasysane i mało jest tłoczone. I to bardzo mało, wygląda to tak jakby turbina wcale nie pracowała, ciśnienie jest nawet niższe od atmosferycznego. Jakbyś miał dziurę w kolektorze, i powietrze było zasysane bezpośrednio ze środowiska, albo jakby turbina była wykończona. Sprawdź też działanie czujnika ciśnienia doładowania.
inspekcja pali sie ci dlatego że nie wykonałeś przeglądu:) technicznego auta na serwisie A co do braku mocy to jak sie zachowuje auto po braku mocy czy jak obroty ci spadną poniżej 3 to auto rozpędeza sie normalnie do 3 tyś czy nabiera prędkości bardzo leniwie jeśli tak jest to usterka może leżeć po strone zaworu ograniczającego doładowanie może ci...
może się jeszcze VNT zacinać, może być gruszka dziurawa, mogą być nieszczelności w układzie doładowania..
To jest pompa płynu dla chłodnicy spalin. Czujnik masz kawałek nad tą pompą, na plastikowym przewodzie który doprowadza powietrze do aluminiowej przepustnicy którą widać na zdjęciu na środku z przodu silnika. Ewentualnie szukaj pod sprężarką klimy, na rurze plastikowej. (at)grala1 wysłał zdjęcie od 2 litrówki ale 8 zaworowej na pompowtryskach, u Ciebie...
Ten sam problem co 1,5 roku temu..
Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania.
Nieszczelny układ doładowania. Do sprawdzenia intercooler i wszystkie przewody powietrza doładowanego.
A nie mruga wtedy kontrolka od żarowych tzn nie łapie błędu np za małego ciśnienia doładowania?
Pomyśl, słabo ciągnie, słabe ciśnienie doładowania.
Bez diagnostyki to możemy wróżyć z fusów. Wskazania kontrolek mogą sugerować problem z zasilaniem w paliwo jak i powietrze. Nie wiem o jakim silniku mowa, ale sprawdź EGR i szczelność układu doładowania.
Czujnik ciśnienia doładowania.
Teraz podłącz zawór tak jak być powinien, i zrób logi ponownie. Na tych logach, brakuje ciśnienia doładowania.
wymieniłem dziś pompę vacum to hamulce są żylety jak kiedyś ale dalej to samo się dzieje że łapie mula w czasie jazdy a może też być to wona czujnika ciśnienia doładowania
Co mają wtryski do tego, skoro na 3biegu działąją bardzo dobrze? Ewidentnie jest tu wina z ciśnieniem doładowania.
NIeszczelnym zaworem egr będzie Ci uciekać powietrze pod ciśnieniem w wydech i będzie brak doładowania.
No oczywiście, pełne normalne doładowanie, poza momentem występowania problemu, ale na wolnych obrotach ciężko mówić o doładowaniu...
sprawdź kolego żarówką plusy i minusy na sterowniku taką 20 w.............. pozdro rox............
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania.
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Nie widzę dziury po stronie doładowania. Sprawdź chłodnicę spalin.
Tworzenie sie podciśnienia o takiej wartości dla wolnych obrotów w kolektorze ssącym jest niedopuszczalne. Podaj numery z czujnika ciśnienia doładowania.
Nic nie zyskasz, chyba że większą turbo dziurę, bo czym większa turbina tym większa dynamika spalin musi być, a co za tym idzie zmiana map paliwa i ciśnienia doładowania.
Pomijając milczeniem fakt, że logi mi się nie otwierają, wygląda na uwalony Map sensor/czujnik ciśnienia doładowania. Oczywiście do sprawdzenia np. woltomierzem.
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Zrób logi przepływki i ciśnienia doładowania
WITAM WSZYSTKICH! WINOLS PODAJE MI PROPONOWANE MAPY JEDNAKŻE NIE MOGĘ ODNALEZC MAP PALIWOWYCH ANI DOLADOWANIA. JAK SZYBKO JE ODNALEZC? EDC15 PASSAT 130KM?
Przy tym silniku napewno trzeba zrobić dokładną diagnozę ale nie sam odczyt błędów tylko pomiary parametrów pracy silnika. Z tego opisu wygląda mi na usterkę związaną z przeładowaniem turbo lub po prostu coś z ciśnieniem doładowania
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
A jak tam pokazuje czujnik ciśnienia doładowania ?
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Możliwości masz tylko dwie, zapieczone kierownice albo uszkodzony N75, wszelkie nieszczelności na wężykach czy nawet niewysterowanie N75 powodowały by jedynie obniżenie ciśnienia doładowania.
I za co on odpowiada? Reguluje ciśnienie doładowania.
No niezły syfilizm
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
możesz miec nieszczelnosc w układzie doładowania silnika na poczatek dokładna kontrola wszystkich węży i ich połaczen
Więc zaprowadź samochód do mechanika. To prosty diesel, jednak bez sprzętu nic sam nie zrobisz. Masz czym zmierzyć ciśnienie doładowania?
RychuPeja proszę Cie usuń ten post z ciśnieniem na postoju. Jeszcze tego brakowało aby na postoju pompowała ;D
Chciałbym jeszcze zapytać czy np. nieprawidłowa praca EGR może mieć wpływ na ciśnienie spalin i tym samym wpływać na ciśnienie doładowania?
sprawdż napięcie akumulatora. jeżeli niskie - doładuj
Logi turbosprężarki problem z doładowaniem, vcds, passat b5 1.9tdi 130km avf Pompowtryski stan bardzo dobry, odchylenia maksymalnie na -18 a średnio -15 więc tylko samą turbosprężarkę, jest po regeneracji 3 razy i tak samo dalej, pierwsza regeneracja była bo turbo już olej puszczało, po drugiej regeneracji i 3 czyli poprawieniu wszystko tak samo jest,...
kod silnika?
Witam Z tym odlutowaniem kabla śrubokrętem to bym chwile zaczekał i najpierw podłączył Vag-a a później ciśnienie w garach na wtryskach i doładowania. POZDRAWIAM
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
koledzy a jak sprawdzić czy ten przepływomierz działa poprawnie? Trzeba podstawić drugi czy można to jakoś sprawdzić? Narazie ustaliłem tyle że Vag pokazuje że jest błąd z ciśnieniem doładowania turbiny.
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Jedyną niepokojąca rzeczą w logach jest ciśnienie w dolocie 2950 bar. I teraz albo coś zablokowało dolot (dlatego podejrzewałem klapę gaszącą albo EGR). Możliwe że sam czujnik doładowania szaleje.
Przy teście bs11 N75 pracuje w trybie on/off (0 i 100%). Czyli pełne podciśnienie jakie pompa wakum daje / atmosfera. Tak jest ti normalne i a wsakazanie poza skalą świadczy o dobrej kondycji pompy wakum. Tylko ze test BS11 to jest test wstępny czy sztanga się rusza. Turbo do prawidłowej pracy potrzebuje płynnej pracy w zakresie 30-70% bez zacięć i...
co dzieje sie z doładowaniem mieszanką przepływomierz
Spoko , najważniejsze że jest zainteresowanie tematem , i pewnie się uda naprawić tego passata , moje wypowiedzi na pewno są bardziej pomocne niż "Z tym fantem - udać się do mechanika nie wróżki i będzie wiadomo. " cytat pana T5 . A i wysłałem pytanie do moder. kogo można nazwać cytat " tępy jesteś." . Pozdrawiam wszystkich użytkowników i przepraszam...
Witam. A może tak od doładowania zacząć Turbina chodzi?
Sztanga pracuje podczas jazdy(na postoju nie ma potrzeby), widać to po odczycie ciśnienia doładowania w parametrach.
zrob komplet logow dynamicznych 001/003/004/008/010/011 .... poza tym przeszukaj caly dolot i podcisnienia .. moze gdzies jest nieszczelnosc ...
Nic nie widać na tym filmie. Jeśli dym jest czarny i jest go dużo, szukaj nieszczelności w układzie doładowania, jeśli nie potrafisz tego zrobić, zgłoś się do polecanego w waszej okolicy mechanika.
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
Funkcja szukaj się by przydała albo odwiedz forum golfa tam to jest opisane,a służy to do podnoszenia dawki w zależności od ciśnienia doładowania,przy małych modyfikacjach podnosi moc silnika
Sprawdź krótki łącznik gumowy, zaraz przed kol. dolotowym.
Brakuje mu cisnienia doładowania. log robiony bardzo dawno 06.2023
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Wyczyść klemy dokręć masy odłącz . akumulator na 10min , słupki poczyść na mokro , woda te siarkę ładnie rozpuszcza . Tu piszą o tych błędach : https://forum.vw-passat.pl/threads/6644-... 17965 problem z ciśnieniem doładowania
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Nie potrafił podnieść ciśnienia doładowania.
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi.
ujżąłem coś takiego Niemożliwe żeby na wolnych tyle doładował. Czujnik kłamie, sprawdź jego masę.
Sprawdź cała droge miedzy turbiną a kolektorem ssacym,intercooler itd. Jeśli będzie gdzieś nieszczelność to będzie " gwizdało" przy dodaniu gwałtownym gazu (przez druga osobe). Ponadto widoczny bedzie olej silnikowy (czarny kolor). Wiem, że w Vw awarii ulegają "zatrzaski" w obejmach przewodów gumowych i wtedy dochodzi do rozszczelnienia obwodu doładowania...
to jest taki pierscien ktory kieruje łopatkami fachowo on sie nazywa łożyskiem pierścień się nazywa łożyskiem - ciekawe od kiedy ? - ani łożyska nie przypomina ani nie ma takiego zadania, nie musisz mi tłumaczyć co jest powodem zapiekania się zmiennej geometrii a wartość ciśnienia doładowania sprawdza się w grupie 011. silnik założyciela tematu ma...
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Najgorsze jest to ze te śmieci z wirnika pewnie poleciał dalej w układ, czyli kłania się czyszczenie całego układu doładowania po regeneracji turbinki.
Jak turbina wali olejem to kopci na biało. Jaki zamiennik turbiny? Jestem w stanie się założyć że padła geometria, najpierw to sprawdź a później pogadamy dalej.
Przyczyną może być problem z ciśnieniem doładowania podjedź do warsztatu.
Gruszka na podciśnienie powinna pracować góra dół 12-15mm. Sprawdź podczas jazdy parametry doładowania czy jest prawdłowe.
Zmierz ciśnienie doładowania, ma być max 0,83 bara.
To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5. Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku... To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
Cześć ponownie, zacznę od tego, że już jestem mega zmęczony tym tematem doładowania w moim Passacie, że nie wspomnę już o zapewne twojej wyczerpującej się cierpliwości :).... Myślę, że jest to zbiór różnych awarii. Problem był także z podciśnieniem, jeden z wężyków wisiał luźno. NIe wiem jak do tego doszło, ale było. Nie zmienia to faktu, że nawet jak...
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Zacznij od sprawdzenia układu doładowania przyczyna może być nieszczelność.
Wskazanie przepływomierza leci na dół a doładowanie stabilne.
Widać że turbo dmucha zbyt dużo a N75 nie jest w stanie tego ograniczyć. Skoro raz jest dobrze a raz źle to warto zobaczyć czy się geometria nie blokuje. Widać na bloku 11 że od ok 1900obr turbo dmucha już zbyt dużo a N75 próbuje to ograniczyć ale nić to nie daje, wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się doładowanie.
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
Jakieś kody trzeba przetestować vagiem. Wygląda że masz problem z doładowaniem lub sterowamiem doladowania
Witam, co prawda młode auto, ale problem wskazuje na turbinę bo właśnie ona zaczyna działać przy ok. 2500 obrotów, jeżeli nie działa prawidłowo silnik powyżej tych obrotów słabnie to sprawdź szczelność doładowania. Pozdrawiam Zdzisław
sprawdz czy masz szczelne przewody ciśnieniowe ATL ( turbiny) czesto w passacie b5 po wymianie np filtra paliwa jest uszkodzony przewód doładowania ten co idzie od intelcolera :idea:
Od sterownika do n75 idą przewody na których pojawiają się impulsy elektryczne Które pobudzają cewke zaworu i utrzymują doładowanie w normalnej pracy a gdy dochodzi do maksymalnego doładowania impulsy zanikają i ciśnienie z turbiny uchyla klapę i upuszcza spaliny
No oprócz ecu jeszcze wiązka silnika ,pedał gazu ,czujnik wału, przepływomierz ,doładowania itp. Jaki dokładnie kod silnika masz?
Ale on tag nagle zaczął dużo palić?? Może przepływke sprawdz. Poprostu odłącz wtyczkę i zobacz czy jest różnica. Dodano po 4 Jeszcze może być czujnik ciśnienia doładowania. A filtry wymienione masz??
Jak na biało to prędzej bym stawiał na inne przyczyny niż turbinka. Ja miałem nieszczelność w układzie doładowania. Autko też było "trochę mulate" ale jak depnąłem to dymił na czarno.
Coś jest nie tak. Owszem, ale jako że nawet pobieżnego pojęcia nie masz co, to bądź uprzejmy przestać bajki pisać. - kąt wtrysku, - temperatura paliwa, - wskazania przepływomierza rzeczywiste/oczekiwane, - najważniejsze, korekcje wtryskiwaczy. Do tego może się okazać, że auto kopci jak Batory - niesprawność systemu doładowania. Wszystko da się sprawdzić.
Obstawiał bym że turbo się przycina, zwlasza że łapie błąd przeladowania i nie doładowania. Widać "turbo dziure" w zakresie 2000-2500 rpm.
Trzeba się przejechać z podłączonym komputerem i zrobić logi z grup 003, 008, 011 Będzie widać w parametrach czy problem jest z ciśnieniem doładowania, przepływem powietrza, czy z dawką paliwa
Wpadasz w awaryjny Główny problem: Czujnik ciśnienia doładowania - G71 poczytaj http://forum.vw-passat.pl/archive/index....
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
Dla mnie wyglada to namax dawkę paliwa czym spowodowane nie mam pojęcia, może układ ograniczający ciśnienie doładowania i silnik się rozbiega.
2.0TDI niby fajnie chodzi, no ale tam już niestety DPF i EGR trochę droższy niż w starych PD, Zrób jak ja, i kup z silnikiem wolnossącym. Brak EGRu, delikatnej turbosprężarki, jakieś proste katalizatory, silnikowi od razu się bez doładowania lżej pracuje, może pracować na byle czym. Polecam :)
Klapki w kolektorze w porządku, wszystkie uszczelki dolotu wymienione oraz uszczelki wtryskiwaczy. Powietrza nigdzie nie ciągnie. Wie ktoś może w którym bloku pomiarowym są wartości przepływomierza i doładowania (zadane i rzeczywiste). pozdrawiam
ciśnienie doładowania passat passat ciśnienie doładowania czujnik ciśnienia doładowania passat
przelotka naprawa schemat podłączenia włącznika światła limit polaczen
vestel 17mb130p firmware pomiar konduktancja
Audi A4 B8 2.0 TDI 2013 - Częsta regeneracja DPF Peugeot 208 2012 - Nawiew nie działa, opornica wymieniona