Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
Mam Passata 1,9TDi i mam taki problem że jak mu przycisne to w pewnym momencie tak jakby tracił moc ... Problem ustępuje jak wyłącze silnik i odpale go ponownie. "ten zaworek" o którym tu mowa to N75 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania. W przypadku Jarana komputer pojazdu wpada w tryb awaryjny, podstawia zastępcze wartości przepływu powietrza...
Miałem podobny przypadek do twojego, ale to była wina turbiny. Passat b5 1.9 TDI silnik AFN wchodził w tryb awaryjny z chwilą przeładowania czyli przekroczenia ciśnienia doładowania zadanego z aktualnym. Pozwoliłem sobie zrobić wykres z twojego loga grupy 11 bo wtedy wyraźnie widać co się dzieje z ciś. doładowania. Patrząc na wykres nasuwają się pytania...
Witam, Mam problem z Passatem B5 FL 1.9 TDI AVB. Kiedy zaczyna się "deptać" na 4 biegu i wejdzie gdzieś 2.5tyś-3tyś obrotów auto wchodzi w tryb awaryjny. VAG-COM pokazuję błąd "Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji" Czyli pierwsza myśl nie ma ciśnienia, więc wymieniłem przewody podciśnieniowe, wymieniłem zawór N75, sama turbina...
Sprawdź oprogramowaniem diagnostycznym ciśnienie w kolektorze ssącym, może to być tylko uszkodzenie zegara. U znajomego był podobny efekt, uszkodzony był filterek na przewodzie do czujnika ciśnienia zegara doładowania. Jeśli auto nie straciło mocy, nie syczy itd itp to nie ma co szukać usterki - ale należy zacząć od diagnostyki.
Przyczyn może być naprawdę wiele. Za mało danych - jaki silnik 1.9 (jest ich z 10 typów), jaka moc, jaka skrzynia (automat czy manual). Ale tak na szybko. 1. Też mam Passata 1.9 TDI i w zimę on sobie pozwala na spalanie a to z racji, że jest mocno niedogrzany. Na starcie spala średnio 40/100 i dopiero po osiągnięciu temperatury roboczej spada do swojej...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Witam, temat zakładany juz wielokrotnie jednak ja wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Mój passat jadąc pod górę przełączył sie na tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika stracił moc. Komputer pokazał błąd ciśnienia doładowania. po wyczyszczeniu turbiny błąd zniknął i auto juz sie nie przełącza na tryb awaryjny i nie pokazuje...
Witam. Wczoraj w Passacie włączył mi się tryb awaryjny i wyskoczył błąd silnika. Po zdiagnozowaniu był błąd: P0299 niskie ciśnienie doładowania. Po wykasowaniu auto jeździ, błąd nie wyskoczył. Znalazłam jedynie mała dziurkę w wężu podciśnieniowym i go wymieniłem. Ale auto jedzie bardzo słabo. Zrobiłem logi> proszę o ocenę logów
Co wykazała diagnostyka? Czy auto było podpinane pod komputer? W tym modelu nie ma trybu S. To nie mercedes, w którym jest przełącznik zmiany trybów pracy skrzyni. Czy obsługa skrzyni była robiona? Trzeba zacząć od komputera i nie patrzeć tylko na błędy w skrzyni ale również w silniku. Niekiedy błędna praca elementów przy silniku wpływa również na...
ja bym pojeździl z komputerkiem i podglądal regulacje ciśnienia doładowania. powinno oscylowac ok 1,8 bara jak ładuje ponad 2 nawet chwilowo to beda kierownice.
Nic nie zyskasz, chyba że większą turbo dziurę, bo czym większa turbina tym większa dynamika spalin musi być, a co za tym idzie zmiana map paliwa i ciśnienia doładowania.
Ale on tag nagle zaczął dużo palić?? Może przepływke sprawdz. Poprostu odłącz wtyczkę i zobacz czy jest różnica. Dodano po 4 Jeszcze może być czujnik ciśnienia doładowania. A filtry wymienione masz??
Został podpięty pod komputer i wyszły takie błędy… 18010 brak zasilania +15 ??????? 00544 ciśnienie doładowania. górna granica przekroczona P0103 zwarcie przepływomierza Sonda lampda Cewki i świece sprawdzone i jest ok. Numer przepływomierza mam taki : 280 217 117 037 906 461C czy muszę kupić taki sam o tych numerach czy może być dowolny ? Chyba,...
Turbina pracuje cały czas napędzana gazami spalinowymi. W AFN jest turbina ze zmienna geometrią , na VAG-u sprawdzić jakie ma ciśnienie doładowania.
Czujnik ciśnienia doładowania.
I za co on odpowiada? Reguluje ciśnienie doładowania.
Pomyśl, słabo ciągnie, słabe ciśnienie doładowania.
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania.
Sprawdź jakie masz ciśnienie doładowania.
Witam. Piszę tutaj wątek bo na forum passata coś cisza ostatnio. Mianowicie mam taki problem z passkiem że do 120km zbiera się idealnie ale gdy osiągnę prędkość 120kmh czyli na 5 biegu gdzieś granica 2.2/2.4k obr/min to odcina mu moc tak jakby turbo się przeładowało czy coś w tym stylu i więcej nie chce jechać. Gdy wyłączę zapłon i włączę ponownie dalej...
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
Manometr i sprawdż ciśnienie doładowania.Ale jeżeli trudno osiągąć 3000 obr/min to raczej pompa wysiada.
Witam. Mam dość duży problem z swoim Passatem. Chodzi o to że po wymianie uszczelki pod głowicą spadła mi moc. Czasami jak się go odpali to na biegu jałowym falują obroty. W dodatku wyskakują błędy: 1. Nieprawidłowy sygnał z przeplymowierza powietrza (nieciągły) 2. Ciśnienie doładowania, odchyłka sterownika (stały) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Wygląda że swiece dobre. Masz czym zdiagnozować żeby sprawdzić jakie jest ciśnienie doładowania? Ile ma auto przejechane i jaki jest zalany olej? Może być zmęczona sprężyna na zaworze i przepuszcza ciśnienie turbo ... Jak gorący sprężyna się rozszeża i niby ok ! Ewentualnie kiepski olej i problem z popychaczem ? nic tam nie klekocze jak zimny ? Może...
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Tak więc dziś testowałem , sprawdzałem autko może z 4 godziny kod silnika to : ATJ sterownik silnika: Diesel EDC 15P porównanie ilościowe mg/H : zawór 1 -1,01 zawór 2 0,49 zawór 3 0,61 zawór -0,11 kąt wyprzedzenia zapłonu 63,5 stopnia, wartość masy powietrza zadana 250 mg/H a zmierzona 401,5 mg/H, w szynie CAN BUS błąd 0.414 Sterownik błędnie kodowany...
Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant. Konfiguracja auta: -1.9 TDI AHU -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300 -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm -turbosprężarka z silnika CAHA -Program Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie...
Witam posiadam Passata b5 z 1998 roku po teście VAGiem wyszlo na jaw ze na turbine idzie 2700mbara. Z tego co mi wiadomo to wartość ta jest zdecydowanie za duża i powinna być w maksymalnie okolicach 1900mbara. Przy zakupie właściciel mowił ze jest włożony jakich chip. Zaczynam się jednak obawiać czy to nie jest jakis "wieśtuning" na zasadzie boxa. Dużo...
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Ty nie masz niedoładowania tylko przeładowanie. To, że na KTS'ie wyszło takie niskie ciśnienie doładowania to efekt tego, że te parametry sprawdzałeś na postoju wciskając pedał gazu a nie pod obciążeniem czyli podczas jazdy z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu do podłogi od 1500 RPM w górę. Poza tym o przeładowaniu świadczy fakt, iż auto do 2200 RPM...
Witam ! Po zrobieniu log. 010 (masa powietrza pobranego 560, ciśnienie atmosferyczne 989,ciśnienie w kolektorze dolotowym 1213 ) 011 ( przy prędkości obrotowej silnika 3500obr/min, ciśnienie doładowania wynosi 1948mbar, natomiast ciśnienie w kolektorze dolotowym tylko 1132mbar ). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest już max. jakie można wyciągnąć w...
Zawór recyrkulacji spalin sterowany podciśnieniowo zaworem elektropneumatycznym, bez sprzężenia zwrotnego (brak kontroli rzeczywistego jego położenia)- jego zacięcia komputer nie wykryje - sądzę, że to on może być przyczyną tych problemów. Możesz spróbować po demontażu go oczyścić (w necie znajdziesz wiele porad na ten temat) - niekiedy to pomaga a...
Witam, kupiłem niedawno passata b4 z silnikiem 1.9tdi 1z, na chwile obecna nie mam z nim problemów, pali od strzała, nie kopci, dobrze przyśpiesza. Podczas testów vagiem i innym interfejsem zauwazyłem, że dawka jak i kąt wtrysku odbiegają od norm(w załączniku wykresy i wartości) Jak wcześniej wspomniałem auto jeździ "dobrze", moze troche więcej spala....
Witam. Od wczoraj mój passat łapie notlauf. 1.5 roku temu był problem z zapieczoną geometrią. Zostało to wyczyszczone, mechanik nie miał żadnych uwag co do wyeksploatowania turbiny, sprawdzono ją na maszynie. Obecnie auto jak jest zimne i po pierwszym prze gazowaniu do 90km/h na trzecim biegu to wpada błąd 17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania....
VW Passat B8 MY2017 benzyna 1.8 kod CJSC Błąd: P2563 niewiarygodny sygnał: Nastawnik ciśnienia doładowania V465 Jak do niego dojść aby sprawdzić złącze tego czujnika czy nie zaśniedziało, trzeba demontować osłonę półosi czy da się od góry to rozłączyć, tam jest tak ciasno że tragedia normalnie. Dodam jeszcze że to silnik EA888 wersja 3, chociaż rocznik...
Witam, mam problem z podłączeniem czujnika ciśnienia. Czy może ktoś posiada schemat do podłączenia, albo jakiekolwiek zdjęcie, by ułatwić pracę?
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Witam. Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika ciśnienia doładowania w VW Passat 1.9 TDI z 94r.
Witam. Posiadam Passata B6 2.0 TDI BMR 170 KM 2005r składanego po wypadku. Auto odpalało, ale osiągało max 3000obr i prawie wcale nie jechało, a po kilku minutach silnik gasł, i nie palił aż wystygnie. Teraz nie pali wcale. Na uniwersalnym interfejsie pokazuje w silniku błędy : 16622 - czujnik ciśnienia doładowania - sygnał zbyt wysoki - zwarcie do...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
najprawdopodobniej problem z doładowaniem może zawór AGR zablokowany, lub rura od ciśnienia doładowania gdzieś jest nieszczelna, jeżeli kopci przy tym może to pompowtrysk
Witam. Od czasu kupna auta j.w Passat B5 98 rok, silnik AHU cierpiał na niedoładowanie turbo. Ciśnienie żądane przez ECU było ok. 1800, ciśnienie w układzie to było zaledwie 1600. Ostatnio mechanicznie uszkodził się N75, wymieniłem na nowy, oryginalny Pierburg. Po tym zabiegu żadnych zmian, zaniża nawet więcej. Przepływka była podmieniana, to nie jej...
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
witam Błąd klapek już zrobiony czujnik miał luz i nie właściwie odczytywał pozycje. Natomiast dalej na jałowym nie chodzi prawidłowo i ciężko się wkręca. Pozostał już tylko błąd doładowania. I tak np. jadę, gaz do końca i patrze na ciśnienie doładowania sterownik chce 1500 jest 1100, przekroczy 4tyś obr/min i osiąga te zadane i zaczyna ciągnąć jak szalony,...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Passata B5 1.8T niezłe autko. Rocznik 97 z małym przebiegiem i dużą ilością elektryki. Silniczek żwawy i do pory dopóki nie podłączyłem Paska pod kompa nie było problemów. Powodem podłączenia pod kompa była zwykła ciekawość. Po dzisiejszej diagnostyce. Po podpięciu pod kompa wyskoczyła mi lista błędów: 00561 Dopasowanie...
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
To w końcu TDi czy 75KM bo jedyne 1.9 TDI 75KM było w Audi a4 b5. Sprawdź cokolwiek: ciśnienie doładowania, czy w w dolocie jest olej, ciśnienie sprężania, czystość filtra powietrza, kąt wtrysku... To że jak dasz w palnik na postoju i puści czarnego bąka to normalka.
Wgranie fabrycznego oprogramowania i wyłączenie w nim dpf'u załatwiło sprawę. Autko nie dymi i zbiera się tak jak powinno. Jednak że szczęście trwało chwilę. Po kilku kilkunastu minutach jazdy i kilku odpaleniach auto zaczęło łapać przy włączaniu zapłonu błąd P1592 (Czujnik ciśnienia doładowania, zgodność między ciśnieniem doładowania a atmosferycznym)....
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Trzeba by sprawdzic jak zachowuje się ciśnienie doładowania rzeczywiste wzgledem tego co chce uzyskać sterownik. Generalnie albo jest za małe doładowanie albo za duże i w większości przyczyna leży w turbo. Czasen da sie je jeszcze pogratulować a czesem zostaje wymiana od samej gruszki do calego turbo lub chociaż czyszczenie.
Mialem ostatnio passata z takim bledem, ale przy jezdzie testowej odczytalem zbyt duze cisnienie doladowania. Kasowalem blad jezdzil znowu ok do chwili mocnego przygazowania np: na trzecim biegu (okolo 4200 obr/min). Po depnieciu lapal blad i znowu mula. Wymienilem szary zawor sterujacy turbina i klient twierdzi, ze jest ok. Pozdr.
Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny?? Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS. Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki...
Miałem identyczny problem z Borą 2003 też 130 PS. Nie znalazłem przyczyny. Odłączałem nawet na próbę katalizator. Sprawdź ciśnienie doładowania - u mnie wyliczone było dużo wyższe od rzeczywistego. Dopiero po osiągnięciu wysokich obrotów (3000) ciśnienia zgadzały się. Wczoraj właśnie dzwonił do mnie właściciel tej Bory i powiedział, że zostawił ją w...
podaj kod błędu N75 jaki pokazał sterownik podczas diagnostyki, na jakiej podstawie stwierdzono słabe doładowanie - była robiona diagnoza dynamiczna ? jeśli tak to jakie były wartości ciśnienia doładowania w grupie 011 a jakie wartości pokazywała przepływka w grupie 03 - wklej logi w tym temacie.
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem doładowania gdy przestaje ciągnąć. Nad pedałem sprzęgła również jest czujnik, sprawdź go.
W tym pliku są zrobione logi. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Najpierw blok 13, 23, 18 na postoju potem podczas jazdy. Następnie blok 3, 10, 11 na postoju a potem w czasie jazdy. Dodatkowo żadnych błędów komputer nie widzi. W czasie przyśpieszania na 1 i 2 biegu między 2 a 3 tys obr. nie chce jechać, szarpie, jak mocniej depnę to się tak jakby odblokuje...
Wpadasz w awaryjny Główny problem: Czujnik ciśnienia doładowania - G71 poczytaj
Jest tak błąd wyskakuje za każdym razem tak samo ok minuty po odpaleniu wtedy sztanga się wsuwa ,cięgno się ponosi a zawór n75 przestaje dawać podciśnienie nawet jak dodam gazu to gruszka stoi i nie drgnie w górę czy dół n75 nie daje podciśnienia,ustawiłem na znaki jak było przed demontażem ,grucha trzyma ciśnienie sprawdzałem dużą strzykawką ,co ciekawe...
Chciałbym jeszcze zapytać czy np. nieprawidłowa praca EGR może mieć wpływ na ciśnienie spalin i tym samym wpływać na ciśnienie doładowania?
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
Spadek mocy skutkujący prędkością maksymalną około 120 km/h, a i z resztą uzyskiwaną dość mozolnie, sugeruje wejście sterownika silnika w tzw. notlauf, czyli tryb awaryjny, zapobiegający jego uszkodzeniu. Najczęściej ma to związek z zablokowanymi, blokującymi się kierownicami turbiny, przez co ciśnienie doładowania za mocno wzrasta. Dobrze by było sprawdzić...
Mało prawdopodobne ale nie niemożliwe. Robiłeś jeszcze jakieś inne logi? Ilość zasysanego pow. Ciśnienie doładowania ciśnienie w ukł dolotowym etc? Spróbuj wymusić wypalanie DPF Ewentualnie jeszcze odepnij wtyczkę od przepływomierza. Mogłeś jeszcze zrobić korekty np przy 2.000obr Dodano po 8 I sprawdzić wszystkie podciśnienia czy wężyki nie popękane...
Witam, Od tygodnia samochód zgłasza błąd czujnika ciśnienia doładowania. W log10(silnikowej) ciśnienie pokazuje ok 2197 bez znaczenia czy włączony czy wyłączony silnik. Totalny brak mocy, turbo w ogóle nie wstaje. Zamówiłem czujnik w ciemno ale jakiez było moje zdziwienie kiedy nie potrafię go zlokalizować. Od góry, od dołu, na odlocie, za dolotem,...
Mam problem : W passacie '95 1.9 TDI USTERKA:obroty na wyższych biegach dochodzą najwyżej do 4 000 zdiagnozowałem VAGiem usterkę oznaczoną kodem 575 air intake manifold preasure - co wskazuje na niesprawność elektrozaworu ogranicznika ciśnienia doładowania, oczywiście sterownik nie jest w stanie zdiagnozować jednoznacznie uszkodzenia elektrozaworu,...
Witam mam taki problem auto to Passat 1.9 TDI 90 KM z 2000r. problem jest taki autko ciągnie do jakichś 2500obr/min ,później bardzo słabo sprawdzone: przepływka , N75, czujnik ciśnienia doładowania, wyświetla błąd 17553 nie daje się wykasować :cry:
Jedynym błędem jest zamarłe ciśnienie doładowania, a przyczyna tego szarpania jest w 90% pompa miałem taki przypadek w audi b4 z takim silnikiem i passacie identycznie winna była pompa.
Passat 3C 2,0TDi 140KM BKP 2006r. Na silniku vag wykrywa następujące błedy: VIN : WVWZZZ3CZ6 Numer Sterownika : 03G906018A Nazwa : R4 2.0l PPD1.1 G Kodowanie : 03 78 SW : 39373233 DTC : 4071:66 P0113 Czujnik temperatury zasysanego powietrza - G42 za duża wartość sygnału Zwarcie do plusa Lamp OFF DTC : 40EE:66 P0238 Czujnik ciśnienia doładowania sygnał...
Witam panowie pytacie czy wcześniej z turbiną było wszystko ok.Tak była w porządku choć gry się załączała to wydaje mi się że zbyt głośno chodziła,póżniej załączała się ale już przy wyższych obrotach ok2600 póżniej moja wizyta i błąd jaki wtedy mi wykazało to Regulacja ciśnienia doładowania,za niska wartość graniczna regulacji.Efekt -spadł wąż od intercoolera.Usterka...
Z tych logów wynika, że kąt synchronizacji w grupie 004 masz źle ustawiony - optymalna wartość to "0" z drobną tolerancją do "0,6" a Ty masz "5". Przyczyna, która powoduje notlauf to wadliwie działająca regulacja ciśnienia doładowania turbo a przyczyna zapewne tkwi w zapiekającej się zmiennej geometrii turbosprężarki. Proponuję dynamiczną jazdę na każdym...
Nie doszukuj się czegoś czego tam być nie powinno. Zauważ, że wtyczka do przepływomierza ma jeden (pierwszy) pin wolny gdyż czujnik temperatury zasysanego powietrza G72 masz montowany w dolocie pomiędzy intercoolerem a kolektorem ssącym (zależnie od rocznika Passata jest albo odrębny albo zintegrowany z czujnikiem G71 ciśnienia doładowania) więc drugi...
czipowany passat ma zwiększoną dawkę paliwa chipbox w wielu przypadkach to po prostu opornik obniżający sygnał z czujnika temperatury nawet do -40 i układ zwiększający ciśnienie doładowania sprawdz czy prąd dochodzi prad do swiec i wtryski
Witam. Jestem posiadaczem Passata b5 99r AHU 90ps. Problem jest następujący, gdy podłącze chip-boxa i podkręcę go prawie do max. to mruga mi kontrolka świec żarowych. Gdy go zmniejszę to przestaje migać. Gdzie może tkwić problem dlaczego nie mogę podkręcić go do maximum? Czy przyczyną? Może być uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania?
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Witam. Mam passata b5 1998r. 1.8T i problem. Mianowicie jak go odpale to po chwili zgaśnie. Nie ma wolnych obrotów. W czasie jazdy czasami szarpie i tylko jak zdejmę nogę z gazu to gaśnie. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Przepustnica wymieniona - brak poprawy. W czasie jazdy czasami słychać jakby łapał lewe powietrze - podciśnienia sprawdzone. Co...
Witam. Kolega kupił Passata jak z tematu. Zaglądamy pod maskę a tam nie jest podłączony czujnik ciśnienia doładowania oraz pewne węże? Załączam zdjęcia. Czy ktoś pomoże rozwiązać zagadkę? Dlaczego ktoś miał taki pomysł aby rozłączać i jak to naprawić? Z góry dzięki.
Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi się rozwiązać przyczyny. Dodam, że EGR mam zaślepiony...
Poniosło mnie i to nie trochę - to fakt a alkohol też zrobił swoje - przepraszam za emocje. Logi ciśnienia doładowania turbo wskazują, że jest moment (miejsce) w którym zmienna geometria się haczy i spada wtedy ciśnienie doładowania (w zakresie 2800 do 3100 obrotów). Ponowne zlogowanie tej grupy pozwoli na sprawdzenie czy tak się dzieje za każdym razem...
Wyczyść klemy dokręć masy odłącz . akumulator na 10min , słupki poczyść na mokro , woda te siarkę ładnie rozpuszcza . Tu piszą o tych błędach : 17965 problem z ciśnieniem doładowania
Jak w temacie; gdzie na Śląsku mogę sprawdzić ciśnienie doładowania i ile takie coś kosztuje. Może ktoś potrafi to zrobić, podjechalbym?. Mam Passata 1.8TSI; bierze mi litr oleju na 1000km i dymi na czarno. Podejrzewam turbinę. W załączeniu dodaję filmik. Może ktoś pomoże mi to zdiagnozować?
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry VCDS w normie [youtube][/youtube] Jakieś pomysły?
Witam Po odpaleniu Passata i przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka od świec żarowych, przy czym traci moc, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błąd znika, na zimnym silniku czasem powraca, ostatnio po przejechaniu 700km ani nie wyskoczyło. Po podłączeniu do komputera błąd P2563 p0238 oraz komunikat zdjęcie poniżej. Wymienialem czujnik ciśnienia,...
Witam Mam problem z Passatem 1.6 TDI z 2012r Wracając z nad morza w góry stracił moc zapaliła się kontrolka wtrysków po kilku kilometrach zgasł i podczas próby odpalenia działa kilka sekund na wolnych obrotach i zgaśnie . za każdym razem zapali i zgaśnie . Brak błędów w sterowniku silnika - był tylko 1 błąd stary o niewłaściwym ciśnieniu doładowania...
Witam . Mam problem w vw passacie b7 2.0 Tdi 140 z błędem czujnika ciśnienia doładowania błąd P0237. Czasem po odpaleniu miga kontrolka świecy po wyłączeniu i uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie i jest przez jakiś czas ok czasem zapala się w czasie jazdy i ogranicza moc . Może ktoś miał taki problem i coś podpowie czujnik cisnienia jest nowy .
Witam mam problem z moim Passatem 2.0 Tdi BMP, na zimnym silniku wyskakuję mi tryb awaryjny i błąd p0299 niedoladownie chyba że trzymam go koło 3k obrotów to wszystko jest okej, jeśli silnik złapie już temperaturę to wszystko jest okej nic się nie dzieje czujnik ciśnienia doładowania zmieniony, zawór n75 zmieniony gdzie jeszcze szukać problemu.
z tego co napisałeś wynika że masz za wysokie ciśnienie doładowania W przedniej częścisilnika jest taki mały elektrozaworek [przy osłonie rozrządu] wkolorze czarno-szarym wymień go
może masz otwarty cały czas zawór recylkulacji spalin i dlatego masz wrażenie braku mocy a w silniku td turbina jest sterowana siłownikiem pneumatycznym o ile dobrze pamietam ale żeby sprawdzić to trzeba podłączyć ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie doładowania
Na KTS-ie 650 wyskoczył bład 023F i tekst :regulacja ciśnienia doładowania-różnica regulacji. Być może to to samo oznacza co różnica doregulowana. Jak szukałem w ESI to jako możliwe przyczyny błędów podano: -uszkodzony regulator ciśnienia doładowania( pytanie -czy to ten N75?) -przerwa/zwarcie przewodu łączącego -uszkodzony zawór elektromagnetyczny...
Mam pytanie -elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania pracuje tak głośno że z odległości 30 metrów nie słychać pracy silnika tylko jego stukanie - czy jest to odgłos świadczący o jego awarii czy też nadchodzący koniec jego życia. Auto ma 200tyś. km przebiegu. Chciałbym zapytać jeszcze czy może ktoś wymieniał oryginalny zawór na zaworek firmy PIERBURG...
Panowie dziękuje za wszystkie rady. Jednak musze zacząć wszystko od początku. Pogubiłem sie już który czyjnik, który zawór jest od czego. Na poczatku grubej rury z powietrzem są dwa czujniki jeden na górze(czujnik masy powietrza), a pod rurą jest drugi - nie wiem do czego. Idąc dalej przed turbina jest jakis miernik mocy tak to nazwał mechanik jednak...
Sprawdź ciśnienie doładowania, jeśli za małe sprawdzaj szczelność węży/rur.
Na 100% masz zapieczone kierownice w turbo. Możesz podłączyć VAG-COM jeżeli masz taką możliwość i sprawdzić ciśnienie doładowania w momencie przyspieszania (jak przechodzi w tryb awaryjny), są to bloki pomiarowe nr 10 i 11. Dokładnie przeczytasz o tym na
Sprawdz elektrozawór sterujący ciśnieniem doładowania. Tzn. siłownikiem przy turbinie, może się zatkał albo węzyki pozamieniane.
Dla mnie wyglada to namax dawkę paliwa czym spowodowane nie mam pojęcia, może układ ograniczający ciśnienie doładowania i silnik się rozbiega.