Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
EGR przyblokowany, otwarty
Passat z pompowtryskiwaczami kopci na biało i czuć ropę w wydechu. Czy to problem z pompowtryskiwaczami, uszczelką pod głowicą czy układem chłodzenia?
A jaki zapach tych białych spalin? Gryzący? Bo miałem taki przypadek, że trzeba było uszczelnić pompowtryski (frezowanie gniazd + zestawy uszczelek).
DPF-a nie sprawdzisz sam czy masz i czy nie jest zapchany, uszczelek pompowtrysków też nie ocenisz i poprawnie możesz nie zamontować, na regulacji pompek raczej się nie znasz, diagnozy nie zrobisz, itd. Może jednak poszukaj sprawdzonego mechanika znającego się na rzeczy - może źle oceniam Twoje możliwości ale gdyby łatwo naprawiało się samochody to...
Wszystko właśnie zostało zrobione z dbałością o szczegóły:(
Nie wiecej niż 10%
Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować! Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
W dawnych dieslach to oznaczało uboga mieszanka. Zapchane przewody paliwowe : sitko w zbiorniku , filtry paliwa lub zapowietrzanie się układu paliwowego a to już jest poezja któryś uszczelniacz na pompie lub przewód. Jeżeli w tym modelu nie ma pompki elektrycznej w zbiorniku to w akcie desperacji przed filtrem można założyć taką tzw. gaźnikową 0,6 BAR.
Witam, mam problem, a zarazem pytanie. Przyczyn może być wiele, aczkolwiek chciałbym poznać waszą opinię. Passat 1.9 TDI, gdy po kilku godzinach odpalam, przez parę sekund kopci/dymi na biało i po chwili przestaje. Silnik równo pracuje, brak innych objawów.
Sprawdziłem swiece i grzeją wszystkie i gdzie tu dalej szukać
Objawy książkowe zapowietrzenia skoro dymi na siwo/biało.
Poniżej 18 bar na biało.
vw passat 1.6d (bialo niebieski dym) jak moze byc tego przyczyna slyszalem ze w silniku diesla ustawia sie zaplon na czym to polega i jak to sie robi??i chce zapytac o jeszcze jedno dlaczego diesel bardzo dymi (siwo-niebiesko) czy to moze byc uszczelka pod glowica czy pierscienie?? pozatym ciezko pali bez roznicy czy zimny czy cieply co to by moglo...
Witam posiadam passata B4 1,9 TDI 90 KM z rana długo kręci zanim odpali paliwo jest nie cofa się świece grzeją po odpaleniu duzo dymu białego z przejściem w niebieski i zapach ropy nieprzepalonej jak się rozgrzeje to dalej dymi ale trochę mniej i tylko na biało. Proszę o wsparcie pilny temat
Na ciepłym silniku odpala momentalnie bez problemu i dymienia Na zimnym silniku wiekszego oporu też nie stawia lecz strasznie dymi na biało/siwo czasem sie auto nawet trzęsie . Znajomy powiedział mi że mogą być to pompo wtryski jest to możliwe Świec jeszcze nie sprawdzałem
Jak pokazywał 002 to na razie nie montuj, wysoka korekcja może być też od uszczelniaczy jak dałeś stare, dymi na biało czy niebiesko bo nie widać wyraźnie?
To że turbo po regenacji nie znaczy ze napewno nie puszcza oleju. Ja też obstawiam jak koledzy powyżej że spala ci olej, chyba że dymi na biało to może być uszczelka pod głowicą. Sprawdź np. po trasie czy nie spada ci stan oleju w silniku. Napewno dolewka innego oleju niż był w silniku nie ma nic do dymienia z wydechu.
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju?
a jeżeli wskazania temperatury są takie same w 01 engine i 17 instrument to czujnik ten jest sprawny? bi mi wariuje wskazówka od temperatury płynu chłodniczego raz jest 90 potem 75 a czasami spada do 0 potem rosnie na 90 i to podczas jazdy. Samochód odpala za pierszym razem ale troszkę po odpaleniu skaczą obroty i dymi na biało. Auto to Passat 03 tdi...
Witam wszystkich, zauważyłem ostanio taki problem w moim passacie 1.9 tdi 130km, a mianowicie auto nagle podczas postoju zaczyna dymić na biało po czym ruszam i ciągnie sie za mną biała chmura, ale objawy zaraz znikają i wszystko wraca do normy. Macie może pomysł co to moze byc? płynu chłodzącego nie ubywa a turbo to raczej nie jest bo na wolnych dymi....
Witam Volkswagen Passat 1.9 TDI 2004 rok po wymianie wałka rozrządu ciężko odpala na zimnym silniku i Dymi na biało rozrząd był robiony jest sprawdzany wszystko jest okej bezpieczniki od świec żarowych sprawdzone świece żarowe sprawdzone przekaźnik sprawdzony jak już raz zapali później pali od strzała
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika (w zimie), który dymi na biało w początkowej fazie pracy, to na początek m.in. sprawdź działanie świec żarowych. Test ten przeprowadź z wykorzystaniem próbnika wykonanego np. z żarówki o mocy min. 12 V/21 W, po zdemontowaniu "fajek" zasilania, badając każdą świecę oddzielnie. Świece żarowe uszkodzone należy...
Wymieniono pasek, wszystkie blokady pasowały, nikt nic nie kręcił i nie przestawiał, jedynie były wypięte przewody od filtra paliwa. Nie wypięto klemy akumulatora. Przy próbie odpalenia dymi na biało, czasem odpali na 5 sekund i gaśnie.
Miałem sytuację że mi dymił na biało przez odme
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
Czyli można wnioskować że turbina do wymiany? czy może tylko jakieś uszczelki? po czym można jeszcze poznać że turbina przepuszcza olej? bo silnik na prawde pracuje super, ponadto na rozgrzanym silniku wyjmowalismy bagnet i żadnego dymi nie było (m.in. taki sposób sprawdzania czy cos jest nie tak znalazłam w necie) Qurcze oby to nie było nic poważnego...
Na dużych obrotach zawiesił się silnik, zaczął nierówno chodzić, nie chciał wchodzić na obroty i zgasł. Przy próbie odpalania dymi na biało. Co to może być?? Jeżeli ktoś może coś podpowiedzieć i może poradzić jak to naprawić byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję.
Mam problem z autem -dymi na biało. (Passat B5 1.9 TDI) Moje pytanie brzmi co może być przyczyną, że auto dymi? Albo lepiej gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być te wtryskiwacze . Naprawione: planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, regeneracja turbiny, uszczelniacze, przeczyszczony cały obwód paliwowy, wymiana chłodnicy oleju. Poniżej napisałem...
Witam posiadam VW passat b3 92r. 1,8 B+G. Po dłuższym postoju lub po nocy ma problem z odpaleniem musi z 3 razy pokręcić i dymi na biało ale po chwili i prze gazowaniu dym znika. Co może być przyczyna oleju nie bierze a jeżeli tak to minimalnie bo znacznego spadku poziomu nie zauważyłem. Pozdrawiam
Prymus na benzynę w kolektor druga osoba kreci i pali od strzala. Filtry juz któryś komplet próbowałem nawet bez tych oryginalnych zalozylem taki od passata i nic paliwo z kanistra byla verwa lotos Shell nawet i ruskie nic to nie zmienia jutro spróbuję go od starego dobrego kwacza odpalić delikatniejsze od prymusa płomień z szmaty namoczonej w ropie....
Jeśli dymi na biało to z pewnością zaciąga olej z intercoolera ( jeśli taki masz zainstalowany) a do niego może puszczać olej turbina lub odma ( odpowietrzenie skrzyni korbowej). Zdejmij przewód powietrza za turbiną i zobacz czy są w nim ślady oleju lub zdemontuj intercooler i sprawdź .
Witam koledzy, w mojej 22 letniej igiełce chyba przeskoczył rozrząd a mianowicie podczas dość dynamicznego startu po ok 50 metrach zgasł mi samochód i nie chciał odpalić, po chwili odpalił, ale silnik chodzi jakby miał z pod maski wyskoczyć i lekko dymi na biało. Czy to może być powodem ze przeskoczył rozrząd czy coś innego, no i czy już po silniku,...
mój passat b3 1.8 75KM lpg jest mulasty, słabo przyśpiesza, i w przeciwieństwie gdy jest zimny nie puści nic, żadnej chmurki, lecz gdy sie rozgrzeje strasznie dymi na biało-siwo, gdy przegazuje jest spora chmurka, dodam że gdy jest zimno to przez jakieś 4-5 min pracuje na bardzo wolnych obrotach, ledwo silnik sie kręci i przerywa, a gdy rozgrzeje sie...
Problem nie mały, miałem coś podobnego z laguna. Kopcila na biało, gasla aż po kilkudniowym postoju rozladowal się aku i po ponownym podłączeniu wszystko wróciło do normy. Do dziś nie wiem co było. ( jakby sie okazało ze ktoś źle zrobił remomont silnika to mam taki na zbyciu:) )
witam mam passata b5 2001 rok 2.5tdi 150 km oznaczenie silnika akn. przechodze do zeczy wymieniłem skrzynie biegów z automatycznej na manualna i jest problem z komputerem a mianowicie auto odpala i dymi na biało a w błedach wyskakuje czujnik połozenia wału. prawdo podobnie trzeba zmienic oprogramowanie w sterowniku silnika czy ktos moze mi w tym pomóc...
Jak odpale samochód to strasznie dymi na biało, jak się trochę zagrzal to już tak przeszło ale gdy dam gaz w opór i puszczę to spada z obrotów i gasnie, już nie zapala. Dodano po 7 Może mieć coś do tego zaworek zwrotny? Myślałem że może uszczelka pod głowica, ale z korka od wlewu oleju nie dmucha, oleju w zbiorniczka od wody nie ma
No to obstawiał bym na winie pompy. Na samym dole masz tłoczek który przestawia zapłon i tam właśnie zbierają się wszelkie nieczystości i woda. Kąt wtrysku zatrzymał się na wczesnym zapłonie i dlatego jak zimny dymi na biało i nie wkręca się na obroty. A gdy rozgrzeje się jest git. Ale nie zmieniał bym od razu pompy Ekolodzy dalej nie czytają ;) Ja...
Auto świeżo kupione więc nie wiem o nim za dużo Witaj miałem kiedyś podobny problem w Passacie , okazało się że było pęknięcie głowicy między zaworami, ale kojarząc fakty sam zamordowałem silnik przez to że dolałem oleju na ciepły silnik. Może poprzedni właściciel był tak "mądry" jak Ja. :not:
dziś wróciłem ponownie z warsztatu gdzie był montowany emulator DPF , autko cały czas dymi na biało-niebiesko- bardziej nawet niebiesko. w/g komputera zawartość sadzy 0%, autko dymi najczęściej na zimnym silniku tak do 50 stopni C. mechanik zauważył że dawki paliwa na wtryskach są dziwne - pierwszy 0,68 , drugi -2,82 trzeci 3,68 a czwarty 1,44 czy to...
myślę że jak już się przedostaje to jak samochód pracuje ciśnienie płynu, temperatura itd. dymienie po zapaleniu na biało przy tych temp. jest normalne ( różnica temperatur)
Nie dymi w trakcie jazdy ani na biało ani na niebiesko czy czarno nic nie widać. Rozmawiałem z jednym mechanikiem mówił że to będą gumki na zaworach lecz dziwi mnie to że gumki mogą wziąść aż tyle oleju Tak samo nie wierzę w to że turbina przecież to też nie możliwe dlatego się zastanawiam czy coś jeszcze może brać i jak to sprawdzić. Wydałem już ponad...
Sprawdzimy wszystko u mechanika, najpierw kompresje i jeśli wyjdzie OK to zrobimy synchronizacje kąta wałka. Jeśli to nie pomoże to musimy dalej szukać. Problem jest w tym, że poprzedni właściciel jeździł na ropie rolniczej, mógł trochę po prostu po zapychać lub po prostu trochę rozprężyć kompresję. Więc wtedy czeka mnie prawie cały remont silnika....
Należało by zainteresować się, kondycją chłodnicy spalin, jeśli chodzi o "bulgotanie" bo to jedna z możliwych opcji przedostawania się spalin do układu chłodzenia i płynu do układu wydechowego. Warto by też, zainteresować się kondycją i stanem filtra cząstek stałych DPF, jeśli chodzi o dymienie z układu wydechowego.
Robert, ja bym sprawdził dwie rzeczy, mianowicie jakie ciśnienie daje pompka wstępna w zbiorniku to raz, oraz założyłbym przezroczysty przewód paliwowy na próbę na zasilanie i powrót z tandem pompy co nam ukaże czy piana robi się bo nie pobiera paliwa z filtra czy na powrocie z tandem pompy bo są wydmuchane miedziane uszczelki na wtryskach, i kompresja...
W 1.8 tdci forda miałem podobnie i były to świece żarowe tylko że nierówna praca i dymienie trwało kilka kilkanaście sekund zależnie od temperatury zewnętrznej.
Prosze o analize logów bo Passat zachowuje sie coraz gorzej STATYCZNE 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_188014.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_188015.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_188012.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_188013.html BASSIC SETTING 000,001,003 http://vaglog.rtnet.pl/log_188016.html 004,007,013 http://vaglog.rtnet.pl/log_188017.html.....
Witam, mam problem z Passatem 1.9 TDI 115 km silnik AJM. Zaczął on strasznie dymić na biało. Mocy nie ubyło, płynu chłodniczego nie pali, oleju nie ubyło. Z wydechu czuć niespaloną ropę. Pompowtryskiwacze w Vagu wyglądają ok, wszystkie mieszczą się w zakresie -1,4 do 1,4. Filtr paliwa i powietrza wymieniony.
Witam wszystkich.Auto troszke odmienne ale silnik i problem mocno zbliżony.Auto to passat 2.5 tdi v6 99r 150 km.Po wymianie wałków rozrządu też miałem błąd regulacji początku wtrysku.Poczytałem wasze posty poregulowałem i już jest ok.Zero błędów.Natomiast mam troszke inny kłopot cały czas dymi na niebiesko może biało tej kwestii regulacja kąta zapłonu...
Witam od 3tygodni jestem posiadaczem VW passat B5 1.9tdi 74kw 2001 problem z bardzo szybko znikającym płynem chłodniczym ...zaczęło się od tego że auto nie miało mocy i poduszka silnika była uszkodzona po naprawie parę dni było ok jednak w dłużej trasie na autostradzie zapaliła się kontrolka od oleju i auto nagle zgasło akumulator się rozładował brak...
Dlatego, że wynika to z mojej praktyki, po wymianie turbiny dymienie ustępowało.
Witam wszystkich. Przejrzałem cały Polsko języczny Internet i pół Angielskiego i nie znalazłem odpowiedzi. Volkswagen Passat B7 z 2010r z silnikiem 1.6 TDI i mocy 105km przebieg 285tys/km(na liczniku) Wracając z pracy na autostradzie zauważyłem nagle za sobą wielką siwą chmurę. Zwolniłem i usłyszałem także dźwięk podobny do walnietej panewki. Auto na...
Witam, Wyjaśnił się...uszczelka pod głowicą. Kupiłem test spalin, ale nic nie wykazał, czyli spaliny nie szły w układ chłodzenia. Auto dymiło czasem trochę na biało, i silnik nierówno pracował, ale nie było to ciągle, dlatego trudno mi było ustalić przyczynę. Nie naprawiałem, sprzedałem całego paska za 5k w 2023 r.
Witam kupiłem niedawno Passat 1,9 tdi 101 km AVB od początku jak był silnik zimny zaczął dymić na biało po paru minutach jak nabrał temp. wszystko było ok podłączyłem samochód do vaga i pokazało mi błąd 16686 (Cylinder 2 - wypadanie zapłonów) w grupie 13- tej cylinder 1,3 i 4 mieściły sie w zakresie natomiast 2 miał wynik 2,99 i nawet nie drgnął po...
Jak na biało to prędzej bym stawiał na inne przyczyny niż turbinka. Ja miałem nieszczelność w układzie doładowania. Autko też było "trochę mulate" ale jak depnąłem to dymił na czarno.
Witam mam cały czas problem którego nie mogę rozwiązać a mianowicie mój Passat 1,9 tdi 101 km gdy silnik jest zimny kopci na biało i nie równo pracuje gdy sie trochę rozgrzeje to wszystko jest ok. W vagu wyskakuje mi błąd 16686 - cylinder 2, wypadnięcie zapłonu, parametry w grupie 13 to cylinder 1,3 i 4 w normie natomiast 2 ma wartość 2,99 i stoi, w...
Witam kolego .Niedawno miałem ten sam problem z płynem. W moim wypadku okazało się jednak co na to nie wskazało że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Jeden z kolegów zasugerował że jak puści uszczelka pod głowicą to będzie samochód dymił na biało. Wcale nie prawda,że musi dymić, jeżeli uszczelka zaczyna dopiero puszczać w małym stopniu w moim wypadku...
Witajcie :) Kupiłam ostatnio passata B5, model 2002. Na początku wszystko było ok. Po miesiącu zauważyłam, że kopci na biało. Robi to jedynie okazjonalnie, gdy stoję w korku, czy też przystanę gdzieś na chwilę i postoi na luzie. Zaczyna dymić dopiero, gdy ponownie ruszę. Po jakimś czasie zauważyłam, że za każdym razem,gdy zakopcił zniknęło trochę płynu...
W jaki sposób sprawdzałeś świece? Samo przejście prądu nie wystarczy, one muszą grzać czyli rozgrzewać się do czerwoności nie do temperatury 40 stopni. Wystarczy, że padnie jedna świeca a silnik będzie dymił kołysał się po odpaleniu już utrudnionym.
Witam problem z autem vw passat 2,0tdi 140 2007 rok a mianowicie dzisiajpo przejechaniu 5 km zatrzymałem sie na kilka sekund i po powturny włanczaniu się do ruchu nadrugim biegu auto strciło moc zaczeło dymic na biało zatrzymałem sie nie wyłączając silnika było słychac lekkie zegotanie zgasiłem i zapaliłem ponownie juz było duzo głosniej zadzwoniłem...
Nie mogę uważać, że OK, bo tylko ten co robił wie co zepsuł albo zrobił dobrze. Masz parametry jak synchronizacja, korekty itd. Tak, że potrzebna diagnoza. Co do dymienia, to np. uszkodzone świece, lejące wtryski, albo np. olej w komorze spalania. Potrzebna jest diagnoza.
dodam jeszcze ze autko wchodzi na 2800 obr/min straznie dymi i obroty sas nie rowne czasem spadaja do 2000obr/min powyzej 2800 nie ma szans turbina jest sprawna prosze pomozcie czekam na dalsze pomysly
Mam 10km do mechanika i chcę wiedzieć czy tym zajechać czy nie.Sam silnik pracuje tak jak po odłączeniu podciśnienia od turbiny.czyli jedzie ale bez doładowania. Dodano po 2 Pierwsze co zrobiłem jak zaczął tak mocno dymić to sprawdziłem stan oleju i jest ok.Akurat teraz po niedzieli miałem wymieniać olej i filtry,nie zdążyłem,może to i dobrze.
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
passat kopci biało k800i biało drukuje biało
ariston hotpoint pralka iskry nagrzeje kabel rozciągnąć
wiązka pedału przyspieszenia wiązka pedału przyspieszenia
Wymiana immobilizera w Volkswagen Polo 1.4 na 1.0 Radio Manta RS5501 Toronto - samoczynne włączanie