w ten sposób nic nie wybadasz - musisz pomierzyć prąd pobierany z aku a nie napięcie pomiędzy słupkiem aku a masą auta bo zawsze będzie (miernikiem zamykasz obwód a przecież zawsze coś w aucie prąd pobiera) co znaczy że altek gorący? jak na niego spluniesz to się gotuje czy po prostu nie możesz utrzymać na nim ręki?
Panowie z tego co tu czytam to nikt z was nie ma tak naprawde zielonego pojęcia jak się za to zabrać a najpierw powinno sprawdzać jak naj drobniejsze żeczy . Ja miałem taki problem cał czas gotowało mi wode i teżtrafiłem na super fachowców powymieniali mi termostat czujniki nawet zdjeli głowice i wymieniali uszczelke ale problem nie znikną , woda jak...
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
VW Passat B8 2,0 TDI oczywiście 190KM 4Motion z 2015r. 267tys.km Dodano po 3 Ale która pompa? I dlaczego gotuje się płyn właśnie? Podobno za silnikiem jest jakaś druga dodatkowa pompa, może to ta? Tylko sam nie wiem do czego ona służy.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Witam miał ktoś taką sytuację. Jazda spokojna np 120km/h na autostradzie temp 90. Na autostradzie 180-190km/h silnik się gotuje po krótkim dystansie przy tej prędkości ok 2-3km. Jak temp skoczy to nie można szybko zbić podnosząc temp wnętrza bo reakcja jest bardzo opóźniona o ok10minut. Rozrząd z pompą robiony 5000km wcześniej skrzynia manual, termostat...
Witam. Otóż mam problem z tym silnikiem BMP, wyrzucał płyn chłodzący przez zbiorniczek wyrównawczy i się potocznie mówiąc gotował. Więc była zdjęta głowica sprawdzona na szczelności (wyszło że wszystko jest OK.) Została więc splanowana. Uszczelka pod głowicą wyglądało że też jest wszystko dobrze. Ale cóż trzeba było założyć nową. Więc podsumowując góra...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
witam mam problem z passatem b3 1992r od soboty zaczął nierówno chodzic silnik, stracił moc i strasznie trząsie podczas jazdy, wymieniłem świece bo myślałem że może nie zapala na jeden cylinder, dzis wymieniłem kable dalej nic. Zauważyłem że wentylator wiatraka się nie kręci, temperatura na wskaźniku ok. 80 stopni, a gotuje wode, ale czy to może byc...
Dokładnie, jadąc z otwartym układem gdzie nie wytworzy się ciśnienie płyn gotuje się w okolicy 100 st nawet poniżej. Więc na własne życzenie usmażyłeś silnik.
Witam mam problem z układem chłodzenia w passacie 1.9 TD zmieniłem termostat ,uszczelke pod głowicą ,zmieniłem również głowicę gdyż stara była spękana jest założona nowa głowica nowe zawory i wszystkie uszczelki pompa wody działa bez problemu natomiast wąż od termostatu jest zimny i gotuje wode z ogrzewaniem też nie ma problemu nie wiem czego się czepić...
wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod głowicą w vw passat 2.0 benz. z 92 roku po złożeniu nie działa mi wskaźnik temp wody. Czy ktoś może mi powiedzieć, który to czujnik? Wymieniałem również termostat bo podobno się nie otwierał a myślę tak bo po pięciu minutach jazdy woda miała 100 st. Celsjusza! Założyłem nowy bo jeździłem trochę bez niego, woda dalej...
Sprawdz czy pod przednimi wycieraczkami nie masz mokro moze padła chłodniczka centralnego . Co do korka sluszna uwaga sprawdz i powinienes go zakrecic np w vv typu golf3 passat 1.8itp czestym winowajca jest korek . Pojdz do koncowki tlumika jesli jest mokra wez na palec i liznij czy slodkie jesli tak to uszczelka w 100% . Chyba ze sie gotuje dopiero...
Witam, mam od niedawna passata 2.0 gt '91 w automacie i taki problem,ze gdy nastepuje w samochodzie pobor pradu,np: zapalenie sie swiatelka przy otwarciu drzwi, lub nacisniecei pedalu hamulca i zapalenie sie swiatel stopu(przy wyl silniku) lub wl dmuchawy , albo kierunkowskazow,itp wtedy wlaczaja sie wycieraczki i chodza ok 5 razy. Problem 2: wentylator...
Zły odczyt powodował, że wentylator nie włączał się, a płyn się gotował, dlatego wybijało.
też jest lipa jak nie trzyma cisnienia (1,5 bar),powoduje wtedy wrzenie ,gotowanie.
Najwyżej jest zbiorniczek położony. Gotować się nie gotuje tylko chyba odpowietrza jeszcze. Termostat otwiera się przy 100 stopniach wiec woda by się gotowała ale płyn nie.
A może klin na pompie wody poszedł i nie ma obiegu a silnik się gotuje. Ogrzewanie jest dobre ?
witam mam problem z wskażnikem oo temperatury w moim passacie w czasie jazdy podeszła na maksa ja by miał sie gotować i tak została nawet po zgaszeniu auta nie mam pojęcia co sie stało
Zainteresuj się elementem pt "zawór nagrzewnicy". A potem pytaj dalej. P.S. Piotrek, przy oberwanym wirniku będzie gotował silnik - nawet na biegu jałowym.
temperatura wody dochodzi mi pod 110* ale niewidac zeby woda się gotowała. co to moze byc za problem?
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Trzeba zrobić test na CO2 i tyle samo patrzenie na pęcherzyki niewiele da bo czasami gotuje a dwutlenku brak :)
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Podoba mi się podejście kolegi, nie miałem inwertera, więc przylutowałem bez niego... Dobrze, że obiadu nie gotujesz, bo gdybyś nie miał soli i dodał cukru to zupa byłaby za słona ;) Zastosuj inwerter albo zwykły przkaźnik, ewentualnie nie podłączaj klapy wogóle.
Powinieneś oczyścić nagrzewnicę.Bardzo dobrze robi się to za pomocą octu.Zdejmujesz przewody od płynu z nagrzewnicy,gotujesz ocet i wlewasz do chłodniczki(nagrzewnicy).Ocet musi być bardzo gorący.Zatykasz jedną rurkę(wylot) i pozostawiasz ten ocet w chłodniczce na około 10-15 minut i następnie wydmuchujesz go za pomocą sprężarki.Robiłem to już w kilku...
Najprostszą i niezawodną domową metodą sprawdzenia układu czujnik temperatury-wskaźnik temperatury jest wymontowanie czujnika z auta, przedłużenie przewodów ale solidnie zrobione (styki) i zanużenie czujnika w wodzie, którą gotujemy. Należy uważać, by nie zamoczyć styków bo wskazania napewno nie będą właściwe. Można do tej kąpieli włozyć termometr i...
Jakbyś mógł napisać po polsku byłoby nam łatwiej zrozumieć ;-) Brak komprechy na czterech garach , mechanik stwierdził że padły pierścienie . Dał kwita z pieczątką i podpisem że tak jest faktycznie . Auto sprzedałem w jeden dzień po wystawieniu na OLX za 3.5tys PLN-ów :D (telefon mi się gotował , umawiało się ze mną naprawdę mnóstwo ludzi a to tylko...
Sam nie. Raczej nie aczkolwiek nie wykluczone. No właśnie tak i mam wrażenie że on często mógł się gotować bez mojej wiedzy. W kabinie nie raz było wręcz czuć takie buchnięcia pary jakby taki nagły wzrost wilgotności. Na początku bagatelizowałem ten problem.
Jadąc zauważyłem kłeby dymu z wydechu.Po przejechaniu jeszcze kilku kilometrów zapaliła sie kontrolka oleju. Po zatrzymaniu sie i wyciągnięciu bagnetu sprawdzającego olej wybiło go jakby bylo podciśnienie w silniku i zauważylem wyciek oleju przez tylny wydech.Silnik na mocy nie stracil pali normalnie wody nie gotuje temperatura jest dobra.Po dolaniu...
Kolega jest zdrowy na umyśle ? Jeśli silnik się nie gotuje, tzn. temperatura nie przekracza rażąco 100 stopni, nigdzie para nie gwiżdże, ogrzewanie działa, to czego tu chcieć? To nie benzyniak, tylko dość wysokosprawny diesel, on ma nie buchać żarem dookoła tylko jechać. Wahania na wskaźniku o niczym nie świadczą, on sygnalizuje tylko silnik zimny/ciepły/awaria....
Witam. Mam takie małe pytanie odnośnie akumulatora 12V 74Ah. Podczas ładowania akumulatora zaczyna się gotować 5(jedna ani drgnie) na 6 komór czy to normalne? Wydaje mi się, że powinny gotować się wszystkie 6. Po naładowaniu napięcie na akumulatorze utrzymuje się w okolicach 12,65V czyli niby jest ok, samochód również po naładowaniu odpala bez problemu....
Gotuje się mi mózg jak słyszę że ktoś golfa 1.4 wolnossaka chce czipować wynalazkami z allegro przecież to jest śmiech na sali.Najtańszym kosztem jest swap silnika na mocniejszy np. 2.0 od passata b3 1.8 lub Vr6;] Policja powinna zająć się tymi kolesiami co sprzedają te gówno i wciskają ludziom chłam.Pozdrawiam
Witam. Mam problem z Passatem 1.9 tdi Mianowicie chodzi o wąż dolny chłodnicy który jest zimny. Wymieniłem drugi termostat i dalej nie pomaga. Nie gotuję się. Nie wyrzuca płynu. Nie spała płynu. Odpala nagrzewa się do 90 stopni i tak trzyma. Zero jakichkolwiek objaw uszkodzenia układy chłodzenia. W aucie jest bardzo gorąco. A dolny wąż dalej zimny....
wtyczka była odpinana i jest reakcja wszystko działa normalnie, zwarcia też nie ma. Temperaturę patrzyłem w zbiorniczku termometrem. Temperatura raczej będzie taka sama bo nie ma termostatu wiec moim zdaniem wszędzie będzie tak samo. No a poza tym w takiej temperaturze auto by się gotowało a tu jak odkręcę korek od zbiorniczka przy tej temp to nawet...
Witam. Ja znów znam innego inteligenta, który kupił auto z S&S. Tylko po to, żeby pod blokiem się chwalić. No ale jak dowiedział się, ile kosztuje akumulator, to trzyma auto na światłach (skrzyżowania) właśnie na sprzęgle, żeby nie gasiło się. Ciekawe, co wyjdzie taniej i dłużej - akumulator czy sprzęgło? Zresztą co tam dużo rozwodzić się - sporo ludzi...
Spotkałem się z podobnym przypadkiem , silnik pracował normalnie i nie gotował płynu, tam po prostu wskaźnik temperatury pokazywał za dużo ok.120C , temperatura na chłodnicy ok.90C zmierzona miernikiem z sondą . Z tego co wiem Tempra jeździ tak do dziś bez problemu .
Otóż dziś temp na wskaźnikach 120 normalnie moje oczy na wierzch, sprawdziłem na vagu 80 stopni..... węże nie maja raczej 100 stopni(da się trzymać je ręką przez chwile) i wentylator w chłodnicy nie włączył się. Na początku obstawiłem termostat... popukałem go (myślałem że się zawiesił) no ale okazało się ze węże górny ciepły dolny tez ciepły, choć...
Witam!!! Mam problem z temperaturą tzn. silnik się nagrzewa do 130 stopni, wentylator się załącza ale temperatura silnika nie spada, ciepłe powietrze w kabinie nie leci, Słychać trzy sygnały a następnie zapala się kontrolka od temperatury wody(miga). Chłodnica jest zimna, woda w zbiorniczku się gotuje, po otwarciu zbiorniczka wodę wyrzuca na zewnątrz...
Było odpowietrzone, przewody wyglądają dobrze. Po odpowietrzeniu hamulec nie był za dobry, ale twardy jak należy. Po przejechaniu 5 km objawy powróciły. W golfie kiedyś gotował mi się 1 zacisk, ale wtedy reszta była ok. Po ruszeniu odpowietrznika zaciski puszczają, wcześniej są zaciśnięte. Dodano po 1 Nie rozbierałem zacisków ale puszczają tarcze po...
Witam Problem jest taki ze pali bezpiecznik do wentylatora chlodnicy(bezpiecznik w tym module kolo zbiorniczka z plynem spryskiwaczy), ten bezpiecznik 20A(nie ta blaszke 50A i nie ten mniejszy 7.5A). Problem pojawia sie gdy jade powyzej 180km/h, jak przelece sie tak troszke szybciej to wlasnie gdy sie zatrzymam widze ze bezpiecznik spalony jest.Wtedy...
Napisałam tak bo być może ktoś ma stage1 który jeździ na nim bez problemów akurat pasuje do mojego tak by można było sprawdzić. Ale ok do rzeczy. Przed zrobieniem chipsa samochód przeszedł podstawową diagnostykę plus hamownie i wszystko jest w normie zero błędów. Mam to auto 5 lat i nigdy nie było problemów żadnych. W maju 2020 roku pewna firma zrobiła...
W LT nie ma takiego koloru przy przepływce tylko są czarny, 2 pomarańczowe i czerwono-zielony. W passacie jest czarno-żółty i na nim jest plus po stacyjce. Czyli w LT odpowiada czarno-żółtemu czarny. I tam mam plus cały czas w LT. Masz może schemat dla LT35 ? Lub wiesz do czego on idzie ?
Czyli jednak to pompa.....:[ chciałem nadmienic ze układ był zalany płynem boxol wczesniejszy własciciel spaprał robote!!!!! JAk odpale auto to jest ok płyn w zbiorniczku jest normalny czyli taki jak zawsze ale po chwili płyn który wraca do zbiorniczka jest tak jakby natleniony z bombelkami, i wtedy pompa zaczyna wyc i kierownica troszke ciezkawo czasem...
A nie mówiłem... Czynnik ludzki ... Ja według tego schematu wzorowałem się tylko,w rzeczywistości wszystko inaczej po podłączałem do mikrokontrolera : 8-O Poprosiłem cię o schemat. Twój schemat rzeczywisty a nie według czego się wzorujesz... to jakieś trochę nie porozumienie wręcz faux pas. To tak jak idziesz do mechanika odjesz mu Passata a on tak...
Pokrętło u góry ustawia PRÓG zadziałania membrany w stosunku do podciśnienia, czyli można by ją nazwać "wydatek", choć nie do końca, bo wydatek to suma ustawień attuatora i tegoż właśnie pokrętełka. Można to regulować, chyba, że się jest fabrycznym matołem. Jeśli na dworze jest poniżej zera, to termostat może się otwierać wolniej. Ale po 10 km powinien...
Osobiście miałem z tym do czynienia. Mój Chrysler był zalany wodą, która przy 105-ciu stopniach "gotowała" się. Poprzedni właściciel zamontował więc czujnik od Forda, który leżał na kolektorze wydechowym <lol>. Rezultat był taki, że wiatrak pracował prawie bez przerwy, bo silnik był jeszcze zimny, a kolektor wydechowy gorący. Usunąłem ten dodatkowy...
Hmmm,widziałem wiele samochodów,ale nigdy nie spotkałem się z takim,żeby wskaźnik temperatury pokazywał 100 stopni w normalnych warunkach pracy silnika.No i wypowiedz kolegi Elektritra,że 100 stopni to wcale nie wysoka temperatura.A przy jakiej ntemperaturze zaczyna się gotować woda? Albercik weź audi te auta kręcą się w okolicach 100°C i to norma...
Przyznam jednak szczerze, że nie testowałem ich temperatury otwarcia przed montażem - no przecież nie będę latał do domu i gotował nowego termostatu przed montażem Ano trzeba. Miałem problemy odwrotne. W VW passat '86 (zabytek) sytuacja odwrotna. Przy bardzo niskich temp. otoczenia nie otwierał się ani nowy ani żaden ze starych. Kupiłem 3 nowe na możliwie...
Problem dotyczy układu chłodzenia, a może to normalne, nie wiem. Przy temp. powietrza powyżej 25st. , nie zawsze, ale zaczyna mrugać mi kontrolka od temp. wody. Wyłączam silnik, odkręcam zbiornik wyrównawczy, stan wody ok, nic się nie gotuje. Jeszcze coś co zauważyłem, to wskazówka od temp. wody nieraz też wariuje, ponieważ niby zaczyna wzrastać do...
Czy układ chłodzenia został odpowietrzony ? Najprawdopodobniej został bąbel powietrza i nie wypchało go na zewnątrz więc ciepło nie przechodzi przez nagrzewnicę. Sprawdź czy przewód wchodzący i wychodzące z nagrzewnicy są ciepłe. Jeśli ciepły jest tylko wchodzący to instalacja jest nadal zapowietrzona. Jeśli oba są zimne to najprawdopodobniej układ...
058133753 suction pump. Czyli po polsku inżektor . To jest taki zaworek trójdrożny. U mnie grube krućce przepuszczały w oobie strony. Cienki zapchany. Benzyna I gotowanie pomogło. W wąskim krućcu nie mà żadnego zaworka tylko coś w rodzaju dyszy a zasada działania jest taka że przepływ przez grube króćce powoduje zassanie powietrza przez ten cienki...
jest druga generacja i trzecia tego systemu z tego wynika Dodano po 2 http://wiki.ross-tech.com/index.php/VW_T... sprobuj z tiguana te kody do sterownika jesli masz 3 generacji Dodano po 1 najpierw probuj procedury z 2 generacji i zobaczysz ,jak nie to z 3 Dodano po 6 http://wiki.ross-tech.com/index.php/ESP_...
Sam mam diesla i zauważyłem dziwną prawidłowość. Długo walczyłem z ubywającym płynem co prawda w 1.9 TDI PD (ATD). Poszedł pełen remont głowicy oddana sprawdzona wymienione prowadnice i zawory ,uszczelniacze zaworowe spolerowane gniazda pompowtrysków do tego nowe zestawy uszczelnień ,uszczelka pod głowicę ,wałek ,panewki wałka i szklanki. Puki docierałem...
Witam. Borykam się z problemem grzejącego sie silnika. Podczas powolnej jazdy jest ok temp oscyluje w granicach 90st. jednak jak już pojedzie się trochę szybciej od razu gotowanie. Co zrobione: - nowa chłodnica - nowy termostat original ASO - test na CO2 zrobiony płyn się nie zabarwił - pompa wody wygląda ok, łopatki siedzą sztywno - korek zbiorniczka...
No wkońcu :) Testowałem to w taki sposób że włożyłem termometr elektroniczny do wody w garnku umieszczonym na gazie. gdy temperatura wody była 60°C włożyłem klej a gdy osiągneła 70°C wyciągnołem (klej nie dotykał dna). klej zrobił się płynny. Ale dzisiaj mój kolega w pracy powtórzył to doświadczenie ze swoim klejem i zrobił się bardziej elastyczny ale...
Poszukuje schematu do w\w auta. Mam problem z wentylatorami chlodnicy, najprawdopodobnej mam upalony czujnik, ale mam jeszcze takie pytanie, w tym samochodzie jest silnik wentylatora z dwoma biuegami, nigdy nie widzalem zeby wlaczal sie na drugi bieg zawsze powoli sie krecil, czy to jest przyczyna upalonego czujnika, czy moze coś innego, silnik chodzi...
Witam. Od wczoraj jestem posiadaczem Passata B4 1995 rok z silnikiem 1.9 TDI 90 koni (1Z). Generalnie podczas oglądania i zakupu wszystko było ładnie, pięknie. Silnik pali na pół obrotu rozrusznika zimny i ciepły, chodzi równo, nie kopci, nie dławi się ani nie gaśnie. Jest dość żwawy więc myślę że trzyma moc. Po podpisaniu papierów w drodze do domu...
Witam. Od ostatniego razu , robiłem głowicę bo po wymianie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy źle zamontowali pompowtryski i wybiło gniazda pompowtryskiwaczy, robiłem całą głowicę z regulacją pompowtryskiwaczy na stole, zwałkiem i regulatorami ,lekko przyblokowałem zawór recyrkulacji spalin / blaszka z 3 otworami / .Pompki po regulacji mają korekty od...
Witam od 3tygodni jestem posiadaczem VW passat B5 1.9tdi 74kw 2001 problem z bardzo szybko znikającym płynem chłodniczym ...zaczęło się od tego że auto nie miało mocy i poduszka silnika była uszkodzona po naprawie parę dni było ok jednak w dłużej trasie na autostradzie zapaliła się kontrolka od oleju i auto nagle zgasło akumulator się rozładował brak...
Z tym pomógł to pomyłka przepraszam Panowie. Może troszkę od początku.Wymienialiśmy uszczelkę ponieważ gotował wodę,prawdopodobnie wina termostatu {teraz jest nowy} wentylator pracuje normalnie.Przed wymianą nie brał oleju,ale możliwe że był mocno przegrzany ponieważ problem pojawił się podczas jazdy w górach.Po wymianie uszczelki okazało się że nie...
Heh.. a ja mam już kolejny problem z moim czerepem który oddalił mnie od pomysłu regeneracji układu paliwowego.. Mianowicie.. - pojeździłem parę dni i po raz 4 już chyba rozwalił mi plastikowy bok chłodnicy przy wężach gumowych..:(( maaaasakra... Poprzedzone to był kilku krotnym zagotowaniem się i wylaniem wody ze zbiorniczka po krótkiej przejażdżce.....
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
bojler gotuje podkowa gotuje szybko gotuje
przegląd instalacja elektryczny schemat piły tarczowej wyświetlacz blaupunkt renault
Głośnik Tonsil GD 18-13/2 w radio Diora Kaprys 6275 – oryginalny model i zamienniki Electrical energy examples: lightning, LED bulbs, electric cars, lithium-ion batteries, supercapacitors