Jednak nie powiesz iż w skodzie to wskazana metoda to nie Żuk w którym żaluzję regulowano łańcuszkiem . Tym bardziej jak pisze autor to w lecie również widzi . Wg mnie Janusz zapomniał zdjąć lub uznał że tak ma być. Potem są posty typu silnik gotuje ,dlaczego ?
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Fakt ale niech sobie zasilanie sprawdzi jak założy inny wentylator zanim znowu za gotuje silnik
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
Powachaj opary że zbiorniczka może wyczujesz spaliny. A lpg to weź woreczek załóż na wlew zbiorniczka bez korka ,. Niech silnik popracuje potem się oddal z woreczkiem i zapalniczka go tylko ostrożnie.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Na razie sprawdź sam termostat, może już przy tym wyjdzie że trzeba go wymienić.
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Aby w C-330 zamienić przewody gumowe to trzeba się nieźle natrudzić, więc myślę że to nie wchodzi w rachubę. Zapowietrzony układ też odpada bo sam bez problemu się odpowietrza i to zaraz po zalaniu wodą. Z takimi objawami w C-330 nigdy się nie spotkałem. Jeszcze pytanie, czy wskaźnik temperatury właściwie wskazuje i czy w ogóle woda się gotuje czy nie?...
a nie przyszło wam do głowy że komp może być uszkodzony?? u mnie to samo. układ wymyty, pompa oryginalna audi (dobra). wszystkie czujniki prądy są tam gdzie mają być (dobre) lecz komputer nie podaje odpowiedniej masy do grzałki termostatu i dlatego gotuje mi silnik. włączają się wentylatory a termostat dalej zamknięty. wysterowałem termostat na krótko...
A przez tą twarda pracę silnika, może się on gotować ? Teraz jechał trochę po górach i temperatura nie chce zejść poniżej 100stopni i sięga nawet 120stopni nawet teraz na płaskiej Autostradzie tak ma że się gotuje
Tak jak kolego piszesz, grzeje się, a nawet gotuje silnik. Po nagrzaniu nie odpala, a po ostygnięciu odpala na dotyk. Podejrzewam też uszczelkę pod głowicą. Dodano po 9 Tak jak kolego piszesz grzeje się a nawet gotuje silnik po nagraniu nie odpalą po ostgnieciu odpala na dotyk podejrzewam też uszczelkę pod głowicą
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Dzikilopez czemu tak małe obroty ? Przy silniku 2,2kw spokojnie mozesz dać 1400 obr/min .Ja zrobiłem podobny tylko 70l i przy takim samym silniku mam obroty ok 1700obr/min. Do 8 atm silnik zimny jak trup nawet gdy pracuje pół godziny .Dopiero przy 12 atm zrobił się lekko ciepły .Ważne aby był zawór zwrotny bo bez niego trudno ma wystartować .Chłodzenie...
Witam miał ktoś taką sytuację. Jazda spokojna np 120km/h na autostradzie temp 90. Na autostradzie 180-190km/h silnik się gotuje po krótkim dystansie przy tej prędkości ok 2-3km. Jak temp skoczy to nie można szybko zbić podnosząc temp wnętrza bo reakcja jest bardzo opóźniona o ok10minut. Rozrząd z pompą robiony 5000km wcześniej skrzynia manual, termostat...
Ale jak się silnik nie gotuje to obieg musi być. Przy obecnych temperaturach żeby ci się termostat otworzył to musisz przejechać z 15 kilometrów a po zatrzymaniu trzymać auto na obrotach i najlepiej włączyć prądożerne odbiorniki żeby alternator obciążał silnik. A i nawet jak ci się otworzy to możesz tego nie zauważyć - lodowata wda z chłodnicy ekspresowo...
tomleszno Też zauważam wyższości konstrukcji trójfazowych ale w maszynach z rdzeniem (pakiet blach) w stojanie. Tam rdzeń kanalizuje pożądany przebieg strumienia magnetycznego. W Twojej firmie pracuje silnik spalinowy V16 - można zrobić więcej biegunów niż 16 i bardziej równo i cicho. Brynol12 Łopat jest 12 - Średnica turbiny to tylko 1,6 m - mocy...
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Wskaźnik jest nowy KMF ma 2 lata max. Co do termoststu to nie woskowy taki nie tylko mieszkowy tylko do c 360 też są dwa rózne jeden typowy mieszkowy kotry niby jak sie zepsuje to w otwartej pozycji zostaje i silnik sie nie zagotuje a ten drugi też pewnie jest mieszkowy nie znam fachowej nazwy ale wygladowo jest inny. Czyli coś jest nie tak z moim...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień.
A to nie jest tak, że ten silnik jest chłodzony przez odparowywanie wody? Może jak jest mocno obciążony to to odparowanie jest intensywne.
może zastanów się czemu po osiągnięciu 100 stopni wentylator się nie włączył dopisz jeszcze jakie audi jaki silnik i rok czy gotuje się też podczas jazdy?
Odkopię trochę temat. Także zbudowałem piaskarkę mobilną 50l i z powodzeniem piaskuję dyszą 3mm. Napędzam ją kompresorem 3 tłokowym, który także zrobiłem sam. Silnik 3kw 2880obr i obroty na pompie mam ok. 600 obr/min. Wydajność rzeczywista na poziomie 450l/min. W praktyce na dyszy 3mm trzyma 5,7bar. Na próbę założyłem większą szajbę na silnik (9cm,...
Witam - może ktoś konkretnie mi podpowie bo już mózg mi się gotuje od rycia w necie :/ Potrzebuję sterownik/regulator czasowy aby spełniał następujące zadanie - chcę uruchomiać mały silnik 12V ale może być i sterowanie przed zasilaczem na 220V - chodzi o to bym mógł zaprogramować ilość minut między uruchomieniami np 60 min/ 90 min - na czas np 1/2/5/itp...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
Jak taka zmielona kawa będzie parzona? Chyba "po turecku", wsypuje się kawę do zimnej wody, gotuje do wrzenia, wyłącza i zostawia na kilka minut do zaparzenia, kolejność chyba zachowana, hehehehe jest to młynek SilverCrest z Lidla W Lidlu akurat teraz nie ma tej oferty a dodatkowy atut to 3 letnia gwarancja :) , masz na myśli SilverCrest SKKM 200?,...
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
Witam mam problem taki że, kierowca zagotował mi silnik i teraz po wymianie prawie wszystkiego nadal się gotuje i nie chce zejść poniżej 100stopni i czasami utrzymuje 120stopni, nie jest to sprawa temperatury ponieważ w Zimę też się gotował ( grudzień styczeń ) wyskakuje błąd Usterka silnika, czujnik temperatury sprawny, po 10km drogi nie da się dotknąć...
Sprawdź czy tym cienkim wezykiem co się odpowietrza silnik co idzie do zbiorniczka leci płyn. Musi dosyć mocno leciec. Jeśli nie to ten kruciec plastikowy co jest na bloku jest zapchany i tam zostaje powietrze. Zdejmij ten cienki wężyk i przepchaj drucikiem i będzie ok. Często wszyscy wymieniają głowice silniki i jest to samo bo ten plastik wykręcają...
Witam i dziękuję za zainteresowanie tematem. Oczywiście technologia wygrzewania jest mi znana jednak nieosiągalna :). Poza tym klient zażyczył sobie spawanie na zmontowanym silniku - już pomijając wał korbowy i tłoki - zostawił prawie cały osprzęt. Ale dobra. Silnik wrócił do mnie na poprawkę... ;) Okazało się, że jednak nie ciekło ze wszystkich miejsc...
Nie powiem układzik UC3906 całkiem przyjemny, tylko dodać dwa tyrystory do prostownika z początku tematu i przebudować układ multiwibratora zamiast tranzystorów szeregowych na schemacie powyżej , swoją drogą widziałem gdzieś taki gotowy prostownik był chyba z pomocą rozruchu czego ja nie uznaje bo dobry prostownik naładuje akumulator w 10 min, co jest...
Witam serdecznie mam problem z Audi a3 8l 2000r silnik 1.6 akl. Problem tkwi w termostacie ponieważ nie otwiera się myślałem że jest zepsuty więc kupiłem drugi założyłem i dalej nic nie otwiera się woda gotuje się a wentylatory na chlodnicy nie włączają. Z nawiewu leci gorące powietrze a chłodnica i dolny przewód wodny jest zimny był parę razy próbowany...
Witam Mam Zafirę 1.8 16V 2000r automat w której silnik umierał umierał... aż umarł (dymił coraz bardziej aż zaczęło zarzucać świecę na pierwszym cylindrze) no więc kupiłem silnik drugi, pojechałem do człowieka który miał zgnitą ale jeżdżącą Zafrę, żeby silnik sprawdzić, zagrzać, zobaczyć jak pracuje, no i nie dymi, nie gotuje się, ładnie pracuje, więc...
Wymieniasz czujnik, bo masz uszkodzony, czy też silnik "gotuje" Ci płyn. Najlepiej odczytać nr ze starego czujnika i taki zakupić (temp. zadziałania powinna być na czujniku, na opakowaniu, w instrukcji pojazdu ). Jeśli silnik gotuje płyn i masz w pojeździe termostat, to sprawdź, czy jest on sprawny. Układ chłodzenia musi być zalany płynem do poziomu...
Duży obieg był czyszczony. Wymieniana była również pompka, która wprowadza ciecz w obieg, Wydaje mi się, że termostat się nie otwiera bo nawet jeśli silnik się gotuje to z nawiewów leci zimne powietrze. Lecz dlaczego się nie otwiera? W jaki sposób odpowietrzyć układ ??
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Witam. Mam problem z gotującą się wodą w Seat Toledo GLX 1800 z 1995r. Po przejechaniu paru kilometrów gaśnie silnik,po czym odpala i jedzie kawałek dalej. I nagle gotuje się woda. Auto było na warsztacie,wymieniono uszczelke pod głowicą, pompę,wszystko posprawdzano....a autko nie działa. Ratujcie, proszę
Witam, więc z odmy powinna się wydostawać jedynie wilgotna mgiełka (!) i spaliny a krople wody to zła oznaka... jeśli ubywa płynu a silnik się nie gotuje to masz albo głowiczkę w kompresorze do roboty lub problem z głowicą lub jej uszczelka.. Pozdrawiam.
Problem wygląda następująco. Ciśnienie w klimatyzacji jest, sprężarka działa. Po włączeniu klimatyzacji włącza się wentylator klimatyzacji, ale nie włącza się wentylator ten od chłodzenia. Efekt jest taki, że po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach gotuje się płyn w klimie i sprężarka się wyłącza. Kiedy lekko temperatura spadnie, sprężarka załącza się...
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Niestety mam ten sam problem ale jeszcze go nie rozwiazalem. Przymierzam sie do wymiany termostatu bo mi sie wydaje ze sie nie otwiera i plyn w obrebie silnika sie gotuje i dlatego silnik zalacza wentylator zeby go schlodzic. U mnie tez wywala checka.
Mercedes klasa c w204 z silniczkiem 2,1 do 2009 r. tylko ze starszym silnikiem ,masz wybór skrzyni manual/ automat- obie nie sypią się , silnik pancerny - komfort kwestia gustu , niskie spalanie itd , Jak słyszę o silnikach tsi to aż mnie gotuje - może rocznikowo 2009 a 2015 nie mozna porównywać bo to przepaść ale lepiej jeździć autem , niż reklamówką...
A czym kolega się sugeruje że silnik się gotuje? Wskazaniami wskaźnika temperatury? Czy może wywala płyn przez korek i ewidentnie słychać że w silniku bąbluje (płyn-woda) Robiłeś żeczywisty pomiar temperatury płynu?
W chwili gdy wyrzuca płyn trzeba zrobić test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i jeżeli wynik testu jest pozytywny to puszcza głowica lub uszczelka lub chłodniczka egr (jeżeli jest) a gdy test jest negatywny to być może przegrzawa się silnik i po prosto gotuje się płyn ( do sprawdzenia wentylatory , termostat ...)
To po ostygnięcu silnika problem powinien sam się rozwiązać? Wentylator ma dwa biegi. Den drugi najwyższe obroty uruchamiany jest tylko przez klimatyzację czy przy wysokiej temp silnika tez załączy? Nie mogę sobie poukładać tej informacji. Silnik się gotuje a sterownik nie ma powodów aby uruchomić wentylator?
Nie odczytywałem ale myślę że jest problem ze sterownikiem bo po włączeniu klimatyzacji też nie chłodzi gdyż nie załącza się żaden wiatrak a powininny obydwa z tego co kojarze, płynu chyba jeszcze nie gotuje zgasiłem silnik zaraz po tym jak temperatura zaczęła rosnąć na wskazaniu licznika a zaczęła jak trzymam auto kilka minut na biegu jałowym powyżej...
przy odpaleniu chlupnie woda Faktycznie zalany wodą? Kolektor na głowicach aluminiowy czy plastikowy? To jest silnik V kolektory odpowietrzajace na glowicach sa plastikowe rurki A zalany woda bo szkoda srodowiska na plyn jak sie gotuje to na ziemi idzie a w dzisiejszych czasach to ogromne koszty
Obieg wody jest bo woda w chlodnicy "skacze" temperatury nie sprawdzalem jaka jest ale woda sie gotuje bo az slychac bulgotanie. Silnik sie grzeje na wolnych a na wiekszych obrotach jeszcze bardziej. Termostat jest założony dobrze (strona otwierajaca w strone silnika). Remontu silnika nie robilem kupilem sprawny na chodzie. Dodano po 59 Jesli chodzi...
A co w tym złego? Masz przy 3300 max moment obrotowy to byś chciał jeździć przy 2 tys obrotów w benzynie? Przy 6500 masz czerwone pole, także ponad 5 tys można spokojnie utrzymywać. No chyba że silnik śmietnik, pluje olejem albo pożera hektolitrami lub gotuje się płyn chłodzący, to wiadomo że trzeba odpuścić ale to wtedy weryfikuje się usterkę. Wg mnie...
116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Może i masz rację, a ja myślę że silnik jest do tego przystosowany, skoro ma tak "urządzone" chłodzenie (ciśnieniowy układ). Gdy zaświeci kontrolka i widząc to zaprzestaniemy jazdy moim zdaniem nic się nie...
A mianowicie objawy zapalamy silnik poziom wody wszystko jest okej silnik pracuje rowno nie ma z nim zadnych problemow tyle ze woda sie gotuje i nie schladza silnika. Jakie moga byc przyczyny.
Raczej nie o taką próżnię chodzi w tej prawdziwej próżni woda się gotuje . Takie próżnie z ciekawymi efektami próżniowymi to jeszcze co najmniej 100 razy bardziej trzeba odpompować powietrze. Wtedy można zapalić plazmę najpierw wokół elektrod a pompując jeszcze bardziej w całej komorze , przypomina wtedy zorzę polarną , pompując jeszcze bardziej plazma...
Twój sąsiad ma :) Idź do niego i zróbcie porównanie, on gotuje na gazie, a Ty na oleju napędowym.
no podczas spoczynku to usmażysz tego uln'a ja tez tak zrobiłem :P bo płynie prąd przez cewkę i gotuje silnik i uln'a pozdrawiam
Zarżnales silnik taką jazdą, oczywiscie przy 200 km/h nikt nie patrzy na wskaznik temperatury i masz za swoje. Zniszczona uszczelka pod głowicą, pęknieta głowica albo obluzowana tuleja czylindrowa.
UL1901 steruje silnikiem od koła zamachowego (SG?) na schemacie (?). Tak wynika z opisu instrukcji serwisowej. Podmieniłem filtr na tym silniku bo jeden z kondensatorów był pęknięty, po tym zabiegu zwiększyły się obroty silnika, ale nic to nie dało, nadal gotuje się stabilizator i kondensator. Jak sprawdzić czy faktycznie silnik pada? Te Silmy da się...
Wyglada jak resztki oleju zmieszane z paliwem i wodą. Usuń to ręcznikiem pamierowym do sucha. Bulgocze i gotuje się bo silnik gorący.
Witam Problem jak w temacie, nie włącza się wentylator chłodnicy, silnik gotuje wode. Wentylator sprawny, włącznik chłodnicy też. W książce o Mazdzie 626 jest schemat i tam napisane jest że są 2 przekaźniki do wentylatora. Niestety ja znalazłem tylko 1 i on jest sprawny. Jakby ktoś wiedział co jest nie tak to piszcie. pozdrawiam
Witam. Powiedz może jaka jest usterka, bo z tego co piszesz, to wszystko gra. Temperatura otwarcia termostatu, to około 87*C. Nic w tym dziwnego, że otwiera się tylko podczas postoju - jest zima :wink:. Napisz coś więcej, np. ile *C pokazuje wskaźnik ?. A podstawowa sprawa, to marka, a o niej nic nie ma. P.S. Czy silnik gotuje płyn ?. Pozdrawiam :).
Jeżeli uszkodzi się termostat to przeważnie ma 2 stany . Albo jest otwarty i daje pełny obieg przez chłodnice albo jest zamknięty tak jak w twoim przypadku i gotuje silnik .
Oleju przybywa, przegrzewa się, wyrzuca płyn testowy z rurki, na ciepłym silniku się pogarsza - pachnie pękniętą głowicą niestety. Jeśli pomieszało ci płyn z olejem i to w misce olejowej to kiepsko. Jeśli jest to duża ilość tego płynu w oleju to spróbuj może zostawić auto na noc a potem odkręć korek spustowy oleju i spuść trochę do jakiegoś pojemnika....
Zależy co się dzieje. Jeśli silnik FAKTYCZNIE się gotuje - to żadne manipulacje czujnikiem nie pomogą - źle założony czujnik co najwyżej zafałszuje odczyt temperatury i będą wariowały wskazania temperatury na wskaźniku deski (no i silnik też - tryb awaryjny bez potrzeby). Te teksty o czujniku to bardziej poprawianie sobie przez ludzi samopoczucia (wykręcę,...
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
W układzie mam płyn chłodniczy To zamontuj pompke webasta i chłodniczke dla schładzania tego wynalazku. W tym silniku chłodzenie polega na wygotowywaniu wody, jak się nie gotuje to nie chłodzi.
Witam Wszystkich mam nadzieję że ktoś przeczyta i pomoże mi w moim problemie otóż w mojej Kiance pojawił się dziwny problem silnik zagrzewa się odpowiednio ale dmucha w kabinie zimnym powietrzem czasem zaskoczy i te ciepło się pojawi ale jest to zadość czy na obrotach czy na też nie jest tylko słabe ciepło. Wszystkie węże są ciepłe nie są twarde. Niestety...
Zararte wycieraczki na czopach w podszybiu dają duży opór silnikowi a on gotuje i uwala czasówkę. Co do chłodzenia to jeśli woda gotuje a dolny wąż chłodnicy jest zimny lub ciepły to wina termostatu. Uwaga jak silnik zagotuje może wytworzyć się takie podciśnienie że rozerwie zbiorniczek wyrównawczy. Spotkałem się z tym w Cieniasie.
Sory że się podłączam do tematu ale mam identyczny problem z identycznym autem i czegoś nie rozumie jak włączę test elementów to ecu zapina mase na przekażnik wentylatora jak włączę klimę tez wentylator się załączy a jak grzeję silnik to idzie do 103 i się gotuje .Więc nie bardzo mi to na uszkodzenie ecu wygląda .Może ktoś ma jakiś pomysł .Układ prosty...
jakos ostatnio nastala moda na zwalanie winy na uszczelki, jesli stan oleju sie nie podnosi lub w zbiorniczku wyrownawczym po wlaczeniu silnika sie nie gotuje (nie wali komprecha w uklad) to uszczelka ok. Masz chyba silnik typu C, zgadlem?
Według mnie to może być coś z pompą bo dziwne jest że w silniku płyn sie gotuje a przez reduktor i nagrzewnice płyn nie przepływa? Jeśli układ jest nie odpowietrzony, to silnik momentalnie zacznie sie gotować i wyrzucać płyn ze zbiorniczka, pompa miele powietrze zamiast tłoczyć płyn. Dlatego nie działa ogrzewanie i zamarza reduktor, po prostu w przewodach...
witam. Mam fiestę 94r 1.3 benzyniak. Mam wymienioną chłodnicę, problem pojawia się tu że wentylator chłodnicy nie chce się kręcić, woda w zbiorniku już mi parowała i tryskała, wszystko gorące, a wiatrak i tak się nie kręci. Podpinałem go na sucho, wiatrakiem kręciło. Temperatura silnika wskazuje na normie. Próbowałem już nagrzać silnik z otwartym korkiem...
Dlaczego twierdzisz ,że osłona gotuje wszystko i dlaczego uważasz,że wtryski nie ac-w03? w sensie,że się nie zmieszczą, czy jakiś inny problem z nimi jest w przypadku tego silnika? Bardzo dziwnie wygląda silnik bez tej osłony.... dlatego zakupiłem drugą w idealnym stanie. Myślę,żeby jeszcze przed montażem wtrysków pod osłoną pojeździć chwilę z czujnikiem...
100°C to nic strasznego . Najważniejsze , żeby płynu chłodniczego nie wywalało . Dopóki płynu nie wywala , to znaczy że się nie gotuje , czyli nie tworzą się pęcherze powietrza i silnik jest równomiernie chłodzony . Zastanówcie się , co się stanie z olejem który będzie 10°C cieplejszy ? Nic . Żelastwo , aluminium itd. w tych okolicach temperaturowych...
Witam. Mój problem dotyczy tego że dół chłodnicy robi się gorący, góra zimna. To sprawia że wentylator nie załącza się i temperatura silnika rośnie, gotuje mi płyn chłodniczy i wywala ze zbiorniczka gdy silnik pochodzi na postoju. Wymnieniłem nowy termostat, wentylator chłodnicy sprawny, czujnik temperatury też ok. Co może być przyczyną takiej sytuacji?
1. A jak wygląda olej normalnie czy go "przybyło"?? 2. Auto traci moc?? 3. To na pewno nie wina mostu są luzy na wale?? Jakieś stuki? Myślę że to odrębny temat. 4. Termostat masz całkiem wyjęty?? Jeśli tak to auto jest na dużym obiegu więc płyn od-razu płynie przez chłodnice czyli nie powinno się przegrzewać. Wentylator ten duży powinien się załączyć...
Przy gorącym silniku obie rury muszą być gorące i miękkie ,jeśli górna między silnikiem a chłodnicą będzie zimna znaczy ,że termostat nie otwiera się i gotuje silnik a i może wywalić płyn zbiorniczkiem, jeśli górna gorąca termostat ok ,a dolna zimna znaczy chłodnica zawalona i nie ma obiegu chłodzenia
Visco powinno w przypadku dużego ciepła "zaskoczyć" i spowodować, ze wiatrak zacznie się kręcić szybciej - zgodnie z obrotami wału gdzie jest przyczepione. Często się uszkadza (w środku jest płyn, który twardnieje od wysokiej temperatury) co powoduje, ze wiatrak kręci się na biegu jałowym. Ale. Nie koniecznie to musi być przyczyną. Visco by się załączyć...
witam mam tez problem z wyżucaniem płynu , kupiłem auto juz z uszkodzeniem , kiedy jechałem samochodem do 1900 obr. to było oki , ale jak sie przekroczyło to zaraz gotował sie , mechanik stwierdził i wymienił uszczelke pod głowica , do tego rozrząd komplet , ale co do czego auto znowu sie gotuje :/ okazało sie ze dodatkowa pompka jest uszkodzona , została...
czujnik temperatury wymień - skoro woda w chłodnicy się gotuje a na wskaźniku masz 60-65 stopni. Jak przegrzałeś silnik to za jakiś czas uszczelka pod głowicą będzie do roboty. Możesz wymontować termostat i zobaczyć w jakim jest stanie. Zrobić próbę w garnku z wrzątkiem. Bo może zamiast płynu chłodniczego była woda! i zamarzło (miałem taki przypadek...
Cześć.Moja przygoda z wentylatorem chłodnicy zaczęła się jak stałem w korku i trwa do dziś. Na wyświetlaczu pojawił się komunikat o bardzo wysokiej temperaturze i że muszę wyłączyć silnik.Wentylator się nie załączył. Sprawdziłem wentylator na "krótko" jest OK.Przekaźnik przy chłodnicy też.Oporów wolnego biegu nie sprawdzałem bo nie jestem pewny czy...
Witam, to może przedstawię swój problem. Pralka bierze wodę pobiera 14 watt potem cicho pobór mocy 1,5 watt i co kilkadziesiąt sekund dwa pyknięcia w programatorze i znów cisza. silnik kręci bo po przekręceniu programatora włącza się i wyłącza jak w cyklu prania wodę też wyrzuca jednak pralka nie wiruje Może ktoś podpowie co wykręcić :cry:
Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
Witam mam problem z Oplem Movano. Po włączeniu silnika na zimnym w zbiorniczku wyrównawczyn na moment pojawia się efekt bulgotania(bąbelkuje) i po chwili jest ok. Po rozgrzaniu silnika i po tym jak wentylator się załączy aby schłodzić czynnik znów pojazwia się bąbelkowanie aż wyrzuca czynnik chłodniczy przez otwór na korek Master ma silnik 2,5 DCI....
Trzeba go zdemontować, włożyć do garnka z wodą, i podgrzewać ;) Dowiesz się tym sposobem czy się otwiera. Nie ma to sensu bo i tak widać że mu się otwiera - gdyby nie otwierał to by wywalał płyn. Takie sprawdzanie nic nie daje bo nie wiesz czy otworzył się przy 80 czy przy 97. Tak można sprawdzić jak się gotuje silnik - wtedy będziesz wiedział czy...
Przerabiałem ten silnik dwukrotnie, problemów co nie miara. Jedyne co mogę Ci zaproponować to odpuścić, zanim wpuścisz się w koszty.
Witam mam problem z przegrzewaniem się silnika, objawy są następujące temperatura się podnosi i gotuje się woda w zbiorniczku wyrównawczym, a chłodnica jest zimna nie włącza się wentylator bo okolice czujnika went. są zimne. Chłodnica zawsze była ciepła do pewnego momentu. Pompa wody raczej sprawna ponieważ słychać krążący płyn po nagrzewnicy.
Określiłeś dość jasno „ Witam Mam problem z chłodzeniem silnika w Oplu COrsa B 1996r. Wymieniono już termostat, uszczelkę pod głowicą, a nadal silnik się przegrzewa. Czy może ktoś miał podobny problem? tak więc dostałeś odpowiedzi z prawdopodobnymi usterkami , a teraz jeszcze raz opisz co się dzieje . Silnik się przegrzewa / gotuje / czy masz...
witam . Mam rebak robiony z silnikiem 7.5Kw 1450 obrotów na minute z pompą A72X 175bar wałek od pompy do stożka 19/22. SIŁOWNIK Średnica tłoczyska (pręta): 900mm wysów 50cm OBJAWY SĄ ŻE OLEJ SIE PRAWIE GOTUJE PO GODZINIE. TŁOCZYSKO POWROTU MA BARDZO DŁUGI I PRAWIE STAJE ŚILNIK. I OCZYWIŚCIE SILNIK JEST BAARRDZOO GORĄCY. BŁAGAM O POMOC BO ZAMARZNE A...
Doslownie miesiac temu wkrecilem nowe swiece champion. nie chce robic na darmo bo zamierzam zdjac glowice tyle tylko ze plyn chlodniczy jest, olej czysty, silnik sie nie gotuje i ma normalne osiagi dlatego dziwna sprawa co radzicie?
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Witam. Mam problem ze skodą felicja . Problem dotyczy dokładnie układu chłodzenia. Bardzo szybko wzrasta temperatura a płyn w zbiorniczku gotuje się. Wymieniłem już termostat (był on uszkodzony ponieważ pękło mocowanie wkładu termostatu i wszystko się rozsypało). byłem pewien, że wszystko jest dobrze jednak po przejechaniu się silnik znów zaczął się...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
Witajcie raz kolejny Mam problem bo mnie coś oszukują wskazania temperatury [co prawda temperatura oleju w 126p czujnik zamontowany w misie olejowej] jak na temperaturę oleju powinien pokazywac jak silnik w ciepły dzień dostanie po garach to silnik się gotuje a temperatura tylko 60 wskaźnik kupiłem na aukcji a czujnik od cc 700 [ze starymi zegarami]...
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
no i tak ma być ,auto w korku stoi, silnik pracuje -wentylator jest ledwo na to obliczony [o ile jest sprawny] i ma sie włączać i wyłączać 0k 90st-chyba że gotuje wodę
silnik gotuje akumulator silnik gotuje płyn bojler gotuje
montaż zasilacza antenowego schemat unitra merkury silnik gotuje
agregat prądotworczy multimedialne urządzenie autors
Auto zwijacz do 30 cm taśmy materiałowej - jaki wybrać? Zamiennik kondensatora Miflex KSPPLZ-10 - jakie opcje?