Niestety musisz wstawić katalizator.
Sprawny katalizator.
Witam Sprawdź katalizator.
Panowie, czy wyjmował ktoś pierwszy element tłumika w Passacie B5 przed liftem? Jest tam katalizator i bardzo mało miejsca, by to poszło w dół. Widziałem filmik z Audi A4 B5, jak koleszka robi to od góry. Czy to jedyny sposób? Ktoś ma inny filmik? 1.9 AFN sedan
a jadąc na stację z litrem w baku stężenie było jak najbardziej "ok" teraz nie ma poco wymieniać ,to tak jak by zacząć myć zepsute zęby łudząc się że sie same zregenerują
Z powodu przytkanego katalizatora nie.
katalizator?
Tak samo. Z resztą nawet nie wszystkie serwisy o tym wiedziały :D
Rodzi się pytanie Po co katalizator skoro chodzi dobrze. Pozatym gaz wykończy katalizator. Praca automatu niestety nie zmienia się tak znacznie po awari sondy( poza zwiększeniem zapotrzebowania na gaz lub paliwo). Obroty muszą byc utrzymywane na stałym poziomie ze względu na automata. Ja bym tam nie montował katalizatora jeżeli jeździ się na gazie....
moze tulejowanie i wymiana pierscieni?
Zestaw bardzo dobry i doskonale obsłuży turbo. Stag 4 nieco starszy ,stag 300 nowsza wersja - ale to bez znaczenia w tym przypadku , więc sam zdecyduj , doczytaj na stronie producenta (warto poczytać). O kacie się nie wypowiadam bo jestem przeciwny kastracji . Zwróć też uwagę na nawiercenie kolektora ( super ważne) : http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf...
Czy auto ma katalizator?
Odpowiednio dobrany katalizator wiadomo ma znaczenie chodzi o Cpsi na 1 cal kwadratowy oczywiście sondy dobrej jakości .(Bosch NTK NGK DENSO) jeszcze jedna rzecz Czy w tym silniku jest urządzenie elektryczne wdmuchujący powietrze do silnika tzw. odkurzacz?(ma za zadanie jak najszybciej doprowadzić sondę lambda do temperatury roboczej )
Jak dobrze kojarzę to jest temperatura katalizatora.
Zajrzyj tu.Wydaje mi się że musisz utrzymywać obroty tak żeby załaczył się test.Pomiędzy 1400 a chyba 2800.Dawno nie robiłem-:D.Na pewno powyżej 1400. Idę wykonać test sondy bo faktycznie chyba nie robiłem. Ma kolega może dostęp do dalszych procedur z tego pliku?
coś podobnego było z peugeotem wymiana katalizatora rozwiązała problem
czasami pomaga, u mnie to się sprawdziło jakiś czas jeździłem na niskich biegach czasami było nawet 4500 obrotów, i po 3 dniach takiej jazdy udało się mi przedmuchąc katalizator.
jak tam filtr powietrza może katalizator się zapchał wtedy dmuchał by w filtr powietrza
Witam Mam pytanie do znawców tematu. Passat 2,0TSI kod silnika CAWB, mam błąd P0420 czyli klasycznie sprawność katalizatora. Tylko mam jedno pytanie: jak rozpoznaje niski stopień sprawności, skoro ma jedną sondę, przed katalizatorem?
Tak. Zbyt bogata mieszanka paliwowa i to czerwone to katalizator. Być może uległ zapchaniu i pod obciążeniem za mocno się nagrzał.
masz zapchany katalizator.
Pewnie nieszczelność dolotu albo MAF. Co do katalizatora odczyt napięcia tylnej sondy po nagrzaniu.
Witam, toć to proste jak drut :D ,turbo zdechło, zapchało mu dolot świeżego powietrza i by silnik się nie udusił zasysa co może a że ma po drodze gumowe węże to jest z nich ssie :D , kol T5 sprawdż dolot swieżego powietrza może tam jest chochlik w postaci zasłonki niewidki bo po stronie cisnieniowej to to dawno juz by było spalone, opcja z katalizatorem...
A jest katalizator?
Witam. Potrzebuje kupić łącznik elastyczny katalizatora do samochodu Volkswagen Passat b5 fl 1,9 TDI. Wie ktoś może albo ma dostęp do katalogów jakie wymiary ma mieć ta plecionka ? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Katalizator był cały? Jak skontrolujesz ekrany cieplne i resztę, to szukaj kawałków katalizatora w tłumiku.
Żółta kontrolka check engine może oznaczać wiele awarii i optymalnym rozwiązaniem byłoby podpięcie vaga i odczytanie o co dokładnie chodzi. Możesz popytać czy ktoś nie zabrał ze sobą laptopa z odpowiednim interfejsem i może ci to sprawdzić. Jakaś szansa zawsze jest, bo ja np. zawsze mam ze sobą taki zestaw i wtedy przy odczytaniu błędu ze sterownika...
Katalizator sprawdź! Musi być czysty albo wcale go nie trzymaj. Jeszcze raz to samo! Wywal katalizator!!
Sądze, że będzie to coś z układem wydechowym. Najprawdopodobniej zabity katalizator spalin lub tłumik końcowy. Miałem to samo w passacie TDI.
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Czyszczenie turbiny to niestety zabieg na dziś, a w jakim stanie była ta turbina może nadawała się do regeneracji i tu cały problem istnieje. Masz może jeszcze katalizator ?
Ten gadżet to silnik dmuchawy powietrza dodatkowego (wtórnego, Secondary Air System) . Uruchamia się tylko na zimnym silniku i ma za zadanie szybsze rozgrzanie katalizatora poprzez dopalenie benzyny bezpośrednio w katalizatorze.
Miałem kiedyś Audi 80 2.3 i jak mi się zapchał katalizator to odkręciłem go z jednej strony i sztywnym prętem poprzepychałem go na wylot (wtedy jeszcze nie słyszałem o strumiennicach) i z takim podziurawionym katem jeździłem jeszcze jakieś trzy lata i nic się nie działo.
Nie zauważyłem... Sory. :) W zasadzie to samo, a nawet kolega będzie miał łatwiej, bo na chłodnicy powietrza w AVJ zamontowany jest MAP sensor i można odczytać wartości doładowania za pomocą VAG'a. Nie trzeba wpinać osobnego manometru. :) No i przepustnica drive-by-wire oraz druga lambda za katalizatorem. :)
Witam mam passata 2.0 z 1991 roku z przebiegiem 233 tys. i roczną instalacją gazową. Pytanie zgodnie z opisem dotyczy katalizatora mianowicie czy mogę bez obaw go usunąć i zastąpić strumienicą podobno auto zyskało by trochę na mocy. Nie wiem jaki by to miało wpływ na silnik i czy cokolwiek by to zmieniło Proszę o w miarę wyczerpujące objaśnienie!!!...
Volkswagen Passat V diesel. Czy ten błąd (sporadyczny) jak w temacie, może mieć coś wspólnego z uszkodzonym (nieszczelnym) łącznikiem przegubowym między turbo a katalizatorem ?
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Chodzi o katalizator? Jak na normy które ma to auto do spełnienia wystarczy tani zamiennik, za około 300zł.
Jeśli wsad nie dłubany to wstaw z powrotem katalizator.
Przyczyn może być wiele, sonda, zapchany, wypalony katalizator, wypalone gniazda zaworowe i wiele innych. Do zweryfikowania po odpowiednich pomiarach , czy demontażu katalizatora. Jak muł to pewnie katalizator + weryfikacja szczelności zaworów.
witam mam paska 1.8 lpg i mam problem z obrotami przy kazdym chamowaniu obroty spadaja prawie do 0 a nawet gasnie tak samo dzieje sie na benzynie,czasami tz sie dusi i szarpie czy przyczyna noze byc sonda lambda ????????????????????????? czekam na jakiekolwiek info :cry: Dodano po 3 help me please
Hej mam taki problem kupiłem autko i od początku swieci mi katalizator. były wlascieciel mówił ze po przekładce tiptronic nie działał jak powinien ale u mnie wszystko działa w 100% oprócz tej kontrolki bo swieci cały czas a autko pali troche jak smok. Proszę o pomoc
witam ile przejechałes kilometrów na tym parowniku , powinien wytrzymac ok 100-150 tyś km , a jak go sprawdzić nie wiem a wymieniłeś świece i przewody , jeśli masz stare to też trochę więcej będzie palił a co do regeneracji parownika to wiem że można wymienić chyba tkz membranę , ale nie wiem ile to kosztuje a może masz zapchany katalizator ? , silnik...
wina lezy po stronie turbosprezarki/jej sterowniu/ukladzie dolotowym badz tez podcisnien .... katalizator jest ?
Jak basowe dźwięki dochodzą kierował bym się na ukł. wydechowy / tłumiki itp. rozwalony katalizator.
Przy nieodpowiedniej mieszance i nie odpowiednim ujściu spalin może pokazywać błąd sądy lambda. Dlaczego? Przypchany tłumik, katalizator - mogą być identyczne objawy. Sprawdź ten przepływomierz - jak jest kiepski - też mogą być takie objawy.
Tam jest katalizator czy DPF?
Lubię termin "kultura techniczna". Można nie mieć wykształcenia technicznego - nie każdy musi, nie każdy powinien. Ale można mieć kulturę techniczną, która pozwala rozumieć, że wypada wymienić bezpiecznik na IDENTYCZNY jeśli awaria została usunięta (np żarówka widowiskowo się spaliła) albo wezwać elektryka bo nie wiadomo co wywaliło bezpiecznik. Kultura...
Pilni poszukuje schematu instalacji elektrycznej do VW PASSAT kombi -poj. 1,8i , katalizator , rocznik 88,kod silnika RP.Z góry bardzo dziękuję.
Wykrec katalizator i wydmuchaj kompresorem.
Katalizator byl problemem.
No sami widzicie ze są takie auta z wtryskiem. Zapewniam cie ze ten passat nie maił katalizatora. Jakiś starszy rocznik pewnie był. A przed dosłownie chwilą znalazłem w necie schemacik który mnie utwierdza w mojej teorii
Wężyki są pozmieniane na nowe . Ciachciach użyczył mi fotek z których jasno wynikało , że mam go założonego odwrotnie. Po przełożeniu pierścienia , turbina przestała przeładowywać . Z dołu nie ciągnął już przed przełożeniem pierścienia. Co do ustawienia sztangi , to mam trochę z tym problem . Podejrzewam , że kuleje N75 , bo dopiero przy 90% otwarciu...
Zgodnie z rozpiską etki: - czujnik 1 pinowy wskaznika temperatury i stabilizatora wolnych obrotów - czujnik 2 pinowy wyłącznik termiczny dla silników z katalizatorem 9A
Jak wymienisz świece, wtryski, uszczelniacze zaworowe i pewnie katalizator to efekt będzie już niezauważalny. Także, da się, ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma.
Ta kontrolka może pojawić się przy 1000 innych usterek więc nie musi być to wina katalizatora. Wykręć świecie i zobacz jak wyglądają elektrody.
Poduszka silnika / skrzyni do sprawdzenia. Grzechotanie pewnie ma niewiele wspólnego z trybem awaryjnym. Chyba, że to sprawka katalizatora lub tłumika.
To zrób logi dynamiczne grup 003 008 010 011 I statyczne 004 013 018 023 Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Dolot szczelny? Katalizator nie przytkany?
wsadzic silnik 1.8T i bedzie miał 150 km. a tak powaznie to mozna zrobic rozne pierdoły ale za wiele nie pomoga, filtr stozkowy, wywalic katalizator. Mozna go zchipowac ale to fachowcy konkretni robia
Doładowanie turbiny mierzone Vagiem.Przy 160 jest około 4 tyś obrotów.Koła to prawda mam 15 calowe.Auto nie dymi wogóle nic.EGR zaślepiony a katalizator wycięty.
Dziura to napewno nie jest. Albo przepływka zaniża albo przytkało katalizator. Wrzuć grupę 008.
Pali na 4 cylindry ?, zapchany katalizator ?, filtr powierza ?
Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, filtr powietrza zobacz profilaktycznie, sonde zobacz czy chodzi i wykręć ją by zobaczyć czy wydech się nie zapchał bo objaw zatkanego katalizatora jest prawdopodobny.
Za to wyciecie katalizatora powinienes dostac po lapach .
Jest jakiś sposób na Sagem z Xsara Picasso? Świeci się błąd katalizatora? Muszę wylutować?
Nie zgasnie. Trzeba skasowac testerem. Prawda kiedyś rozsypał mi się katalizator w Passacie b5 FL błąd wskazywał słaba wydajność katalizatora i palił się check.Po wymianie katalizatora lampka się świeciła do puki nie skasowałem jej testerem. Kiedyś tez nie maiłem pod ręką testera i po wymianie lambdy szerokopasmowej w Golfie,odpiełem aku na 30 minut...
Jeśli chodzi o układ wydechowy, to możesz sam go sprawdzić. Np. poruszaj "wydechem" i osłuchuj, czy niepokojące Cię odgłosy pochodzą od tłumików uderzających o elementy podwozia. Może po uderzeniu o coś podwoziem rozleciał się katalizator.
A oznaczenia silnika? Zapewne AZJ i masz 2 sondy - 1 przed, a 2 za katalizatorem.
vw polo 1.2 12v 64km Witam bloku 31 mam 1.99 1.99 blok 32 -1.56% 0.00% blok 33 -10% nawet do + 10% w czasie jazdy nawet + 25 +30 1.48v 1.6v blok 36 0.66v b1 s2 ok sonda tez stoi bieg jałowy blok 37 0.66v b1 s1 ok sonda stoi na jałowm czy powinna pracowac od 0.1v do 0.9v?Czy to wskazuje na uszkodzenie sondy przed katalizatorem?
Powracam do tematu. Odbyłem trasę 2 x 300km. W jedną stronę jechałem praktycznie cały czas 120km/h to spalanie wyszło 6.7. W drodze powrotnej prędkość wynosiła 90 to spalanie wyniosło 5.6. Takie "dość" niskie spalanie na fis auto osiągnęło dopiero po przejechaniu 150km, ponadto praktycznie się nie zatrzymywałem. Sprawdzałem tankując do pełna i wynik...
czy to turbinka?? Może tak, a może nie. Po to silnik ma dość zaawansowany sterownik z możliwością odczytu parametrów zadanych/ rzeczywistych żeby z niego korzystać. A tak to gdybanie - równie dobrze może to być zapchany katalizator.
Kolego wygląda to tak jak byś miał "zapchany" katalizator. Wydaje mi się że sam i tak z tym nic nie zrobisz więc musisz odwiedzić mechanika
Passat vr6 posiada tylko jedną sondę lambda przed katalizatorem. Sonda lambda jest oryginalna i nowa. Szukam osób, które posiadają taki samochód i od których mógłbym się dowiedzieć kilku rzeczy o zamontowanych i działających instalacjach gazowych.
Odepnij wydech,może wkład w katalizatorze się oderwał i blokuje.
Regulacyjna czyli przed katalizatorem. Diagnostyczna jest za katalizatorem
Jakbys mial passata lub a6 to wtedy byloby normalnie. :> Jak realny przebieg to moze plukanka z nafty przy nastepnej wymianie oleju ?
a co sonda na taką mieszankę? jakie V pokazuje?
Od 12 lat mówisz się zajmujesz? Dziwna sprawa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Dla mnie możesz się zajmować nawet 100 lat, to o niczym nie świadczy. Powodzenia w wycinaniu katalizatora.:D
Witam passacik zrobiony. Do wymiany był zawór N75 i coś tam jeszcze. Opisze wszystko jutro ;) pozdrawiam;)
nie rozumiem Niema katalizatora , a co z tą sztangą ?
czy wóz posiada katalizator? jeśli tak to może się rozsypał i zapchał wydech
najpierw sprawdz odme bo faktycznie to może być usterka a jeśli nie to to radzę sprawdzić zawór sterowania turbiną i katalizator
Witam wszystkich Mam taki problem z passatem b4 1996 1.8+lpg auto rano swiezo po odpaleniu jedzie normalnie tzn wkreca sie na obroty rozwija pelna moc, natomiast po przejechaniu 3km kiedy sie nagrzeje dostaje tak jakby odciecie przy 3000obr tzn probuje sie wkrecac wyzej ale tak jakby cos je przyduszalo? Problem wystepuje na bezynie i na gazie O czym...
Na statycznym widać że jednak zaślepiony EGR lub wycięty programowo. Po logach czysto jedynie widać że turbo niedomaga szczególnie na ostatnim dynamicznym 011a tam jest zawór upustowy. Albo zatkany katalizator albo turbo do remontu...
A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator. Z doświadczenia przyznam rację, zatkany katalizator potrafi czynić cyrki.
Więc wygląda na to że sterowanie turbiną działa. Albo turbina padła, albo coś blokuje odpływ spalin, np. zatkany katalizator.
według kodu jest to przegrzanie się katalizatora - sprzawdż czy wydech nie jest przypchany
Jak masz wszystko na wierzchu, to wyczyść EGR i sprawdź jego działanie. Sprawdź też turbinę, przepływomierz oraz szczelność połączenia rur od interkulera i przy okazji stan wężyków od podciśnienia. W jakim stanie jest katalizator (chyba, że wycięty).
Myślę że jak ma przytkany katalizator to też mogą być takie objawy.
Czyli tańszym kosztem wstawić zwykły tłumik ...do tego założyć końcówke z dyfuzorem ...i dzięki temu uzyskam lekki przyjemny pomruk który niebędzie straszył ludzi po nocach... A co wstawić zamiast katalizatora ?
spróbuj bez katalizatora albo wyciąg go i zobacz czy jest prześwit
Silnik pracuje tak jak wczesniej? Czyli dobrze czy slabiutko? Dodano po 27 Katalizator? Silnik bierze olej?
witam jestem nowy mam paska 1.8b+LPG SilnikABS miałem spalanie LPG około 12/100 w trasie przy spokojnej jeździe.teraz wypróżniłem kata i spala 10/100,jeszcze zamieniłem silnik krokowy w LPG na zwykły pegulowany ręcznie (podobno spalanie ma spaść do 8/100 ) zobaczymy w praniu Moj passat to B4, ale silnik ten sam :D Katalizator mam niesprawny, a na sondzie...
Nie przez nią samą , ale przez potencjometr przepustnicy , zawór regulacyjny biegu jałowego i też sondę. Sonda znajduje się przed katalizatorem , na rurze wydechowej.
Tak tak Dodano po 2 Czasami słychać takie stukanie w okolicy katalizatora przy obciążeniu ponad 2500 obrotów, a jak się puści gaz, to już nie słychać. Możliwe, że katalizator zapchany? Ale mocy mu nie brakuje, spalanie i benzyny, i LPG dobre. Nie kopci, nie bierze oleju, błędów brak, ręce już opadają.
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
Potrzebuje porady. Tworze projekt dla siebie i dużo zmian zachodzi w aucie. Pacjent to Passat B5 przedlift 1.8 4Motion. Passat już jest po swapie na 1.8T ANB. Usunąłem kompletnie SAI oraz katalizator i chciałbym aby nie było żadnych błędów z tymi rzeczami w sterowniku. Mógłby ktoś sprawdzić czy dobrze usunąłem z flasha SAI oraz drugą lambdę i czy dobrze...
Tzok, mogę się zgodzić, jeżeli masz na myśli sondę za katalizatorem, ale w tym starym sznyclu takiej nie ma.
jak Ci wyżej napisałem, zobacz czy nie zatkany tłumik a bardziej katalizator. Co szkodzi zerknąć na ustawienie rozrządu?
Takie przypadłości wskazują na sondę lambda , ewentualnie przewody i świece . Chociaż spotkałem się już z czymś podobnym w przypadku zatkanego katalizatora i ostatniego tłumika . Pozdrawiam .
passat usunąć katalizator katalizator objaw katalizator pusty katalizator
licznik prądu jednofazowy perkins ciśnienie wtryskach zasilacz domofonu elfon
pilot uniwersalny schemat zwrotnicy
LiFePO4 – montaż baterii na leżąco czy na stojąco? Zasady, marki, typy ogniw BlendyGo 3 – specyfikacja, demontaż, typowe usterki, serwis, porównanie z BlendJet 3