Po wyrzuceniu Fapa powiedziałbym, że będzie kopcić, ale siwo biało - niespalona ropa z powtrysków. Jak poszedł olej w wydech przy poprzedniej turbinie, to FAP faktycznie mógł umrzeć.
Witam, to znowu ja. Nie wiem, jak to się stało, ale gdzieś czytałem. Żeby samochodowi dodać mocy, trzeba zaślepić EGR. Tak zrobiłem - odkręciłem rurkę, co idzie z EGR do kolektora i dorobiłem blaszkę. Może ktoś mi wytłumaczy, jak to się stało, że auto jak ręką odjął przestało kopcić.
a może by tak powąchać te spaliny?? może założyciel tematu by to zrobił i by to wiele wyjaśniło wesoł13 jeśli nie wiesz jaki zapach ma palony olej to puść kilka kropel na rozgrzany kolektor wydechowy i porównaj z zapachem z wydechu prymitywna metoda ale..... co się dzieje ok 2-3 min po odpaleniu zimnego silnika ? czy nie zaczyna kopcić?
Jasne... Olej napędowy może kopcić na czarno (w zasadzie ciemno-szaro), ale nigdy na niebiesko.
witam wszystkich jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. otóż chciałem poruszyć temat "PASSAT 1.9 TDI 130 KM KOD SILNIKA AVF KOPCI NA NIEBIESKO". A mianowicie auto kupiłem w czerwcu 2012r. wydawałoby się że wszystko ok poza chwilowym spadkiem mocy przy 2500-3000 obr. wyczuwalnych na najbardziej na 2-3-4 biegu. Wyczytałem gdzieś na forum że...
Gdyby spalało olej to kopcił by na niebiesko.
Witam. Dzisiaj właśnie przed chwilą stał się pewien problem z moim autem, a mianowicie VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V 140 KM BKP. Auto jest bez DPF (nie mam pojęcia, czy to oryginalnie, czy był wyrzucany, tak już było po kupnie). Auto jest po wymianie całego silnika kilka dni temu, razem z filtrami, płynami i olejami. I dzisiaj, po przejechaniu około +/-...
Sprężarka zapieczone kierownice.
A więc zrobilem nastepujace logi http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80233.htm http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80232.html http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80231.html http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80230.html http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80229.html http://vaglog.rtnet.pl/mir977_80228.html Tak naprawde to jeszcze jemu tak niedeptalem no i na koniec logów tak zaczoł...
Trzeba przetrzepać auto żeby poznać dokładny powód. Kopci cały czas czy tylko przez chwilę i przestaje, dużo tego dymu? Może nagraj jakiś filmik.
Jak po zakupie nie kopcił a po wymianie oleju zaczął to miałeś wlanego doktora na chwile pomaga .
Podejrzewam ,że gdzies ze 100ml dokładnie niepowiem ale postawiłem go spadkiem do IC i troche to sciekało plama na podłodze sie zrobiła.A co do kopcenia to jak pisałem,że niecały czas kopci.
Wtryskiwacze do sprawdzenia.
Cześć, podpinam się "Bracie bliźniaku". Mamy chyba ten sam samochód. Audi a4b5 1.6 AHL rocznik 98, z gazem ale nie jeździ na gazie, bo chyba jest wyciek, bo 25 litrów gazu na 100km to trochę dużo więc jeździ tylko na benzynie. Mam te same objawy. Dziadem jeździł syn, wszystko ok, do czasu. Zaparkował, postał dwa dni i nie chciał odpalić, aku zeżarte...
Właśnie podobno tych się nie regeneruje zaproponowali mi czyszczenie i kalibracja za tysiąc złotych czy jest szansa ze jeśli sam je wyczyszcze za pomocą Liqui Molly 5154 będzie poprawa samochód zachowywał sie dobrze tylko puki się nie rozgrzać to kopci na bialo/niebiesko
uszczelniacze? gniazda? Silnik jak zimny pali od strzala nawet po 4 dniach postoju, uklad szczelny paliwo sie nie cofa, powietrza lewego nie lapie. Vacum pompa? Silnik nie kopci na niebiesko, w filtrze paliwa nie ma oleju.
Silnik świeżo złożony, samozapłonu nie dostał korbowody proste winklowane i mierzone w GMP. Zdjąłem kolektory i widać że silnik po uruchomieniu ładnie pracuje 3do 10 sek nie kopci i nagle przestaje chodzic na jeden gar dym niebieski potem siwy.
1.9 TD AAZ. Skoro kopci na niebiesko to olej, a podczas jazdy na czarno bo nie ma ciśnienia i ropka się nie spala. Wszystko wskazuje na turbo.
Turbina i odma pyli olejem w dolot, po nocy olej skrapla się i rano kopci na niebiesko. Zajrzyj do dolotu na pewno wszystko tłuste.
Możliwe że turbina puszcza olej w układ wydechowy i kopci aż go nie wypali. Możliwe że puszcza go w drugą stronę czyli przez rury w kolektor i też go pali ale w tym przypadku kopcił by raczej cały czas.
świece wymienione na nowe Dodano po 1 jakby turbina padała, to na niebiesko, a jest typowe podlanie paliwem
A nie kopci na czarno/niebiesko jak jest problem z odpalaniem? Tzn odpali i po 1 sekundzie chmura dymu z wydechu.
Wymieniłem dwumas i sprzęgło i niestety żadnej reakcji. Wtryski dalej zachowują się tak samo, raz jest spoko raz nie. Raz na postuje pracuje idealnie, nie ma najmniejszego drgania (spalanie 0.6l/h), raz zaczyna rzucać silnikiem (spalanie 1l/h). Mam wrażenie, że w ogóle auto straciło trochę mocy. Zastanawiam się nad sprawdzeniem pompy tandemowej. Dodatkowo...
Jak kopci po odpaleniu, to uszczelniacze zaworów, ale to kopci na niebiesko. Biała chmura, to woda, więc może uszczelka pod głowicą.
spaliny mają kolor biało niebieski. mechanik mówi że kąt wtrysku jest ok pompę też wykluczył mówił ze jeżeli puszczałby pierścieniami to kopciłby cały czas
A jak wogóle odpala zimny lekko? Może by tak sprawdzić wyprzedzenie wtrysku? Olej olejem napewno nie jest to dobre i normalne, ale ciepły też ciągnie olej a kopci jak zimny. Sprawdz ustawienie zapłonu. To bardzo ważne w TDI
Wymieniłem lecz teraz mi nie pokazuje temperatury podejrzewam ze nie taki kupiłem, a kupiłem z końcówka zielona a powinienem z niebieska , pozostała wymiana w sklepie
został mi olej na dolewkę, ale mam go 3 litry 3 litry na dolewkę to bardzo dużo. Tym bardziej, że : Muszę tym autem jeździć jeszcze 2 miesiące + powrót do polski 1400km Załóżmy, że razem przejedzie auto 3 tyś km to musiałoby teraz bardzo palić olej ( zostawiając za sobą niebieską chmurę). Czy aż tak kopci ? Może są wycieki oleju ?
Kopcenie na niebiesko w 1.9tdi to wygląda na brak paliwa , albo trudności z jego doplywem.
Proponuję założyć markowy filtr powietrza na początek, np bosch, Mann, albo knecht i obserwować poziom oleju. Nie mniej jednak, niebieski dym oznacza z reguły olej, puszczany przez turbo gorąca stroną.
Jaki olej jest teraz ? jaki ma przebieg ? Co to ma za znaczenie? Skoro puszcza niebieskiego bąka po postoju, to uszczelniacze/prowadnice zaworów. Żadna wymiana oleju nic tu nie pomoże.
Świeżo zregenerowana pompa i wtryski w Passacie B6 z 2008r. 2.0 Tdi z silnikiem CommonRail, wystąpił błąd P246E czujnik temperatury spalin, silnik nierówno pracuje, zgrzecholi, kopci na niebiesko i czuć spaliny, spirala od świec mruga, kontrolka od pompy świeci się. Czy ktoś miał podobnie? Co się może dziać i jakie niespodzianki mogą jeszcze wyskoczyć?
Prawdopodobne jak na niebiesko ze to turbina moze wypluwa olej czy co, sprawdz to, na internecie znajdziesz bez problemu jak sie to robi
Witam. Zakupiłem Passata z silnikiem benzynowym 1.6 ALZ. Samochód miał usterkę bo kopcił na siwo-biało i trochę niebiesko. Podczas jazdy przy "butowaniu" zostawiał smugę za sobą i przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu też była zasłona dymna. Płyn chłodniczy był OK, czysty bez plam oleju, ciśnienie w układzie OK. Mało nim jeździłem przed robotą...
Witam mam nadal problem ze swoim passkiem poniewaz wymienilem wszystkie filtry rozrzad ustawienia pompy akumulator i jak go odpalam rano to mam problem a mianowicie dlugo kreci zaczyna lapac i ciezko mu zatrybic a jak zalapie po kilku kreceniach tak okolo 2-3 razach to kopci na biolo-niebieskim dymem a pozniej jak sie nagrzeje to bez problemu odpala....
Hystori to nie znam mam go od 1.5 roku wiem tylko że rok temu robiłem remont silnika tzn wymieniony wałek rozrządu ,popychacze , szlif Ale pompo wtryskow nie robiłem w każdym bądź razie zapłaciłem 3,300 . Wiecie jak to jest będzie Pan zadowolony. Pojezdziłem trochę i musiałem wymienić pompę vakum (tandemowa) coś takiego. Dziś znów odpalamy był na plaka...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Równie dobrze mogą być zużyte pierścienie olejowe lub mikropęknięcie w głowicy między zaworami. Nie jestem mechanikiem z zawodu ale miałem kiedyś podobny przypadek z moim starym passatem. Okazało się że głowica miała mikropęknięcie miedzy zaworami jak był zimny to kopcił jak się nagrzał metal się rozszerzał i pęknięcie się uszczelniało i było ok.
witam wszystko posprawdzałem i wszystko chodzi dziś przeciągnąłem autko do ponad 4 tyś. obr. na jedynce i dwójce ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary i strasznie kopcił na siwo Surprised po chwilowym postoju samochodu na wolnych obr. auto doszło do siebie lecz cyka coś w silniku ? co to morze być ? ;/ Kiedyś był taki temat, "Podpieranie...
Wiec tak, zrobiłem zamianę miedzy N75 a N18. trochę męki było ale mniejsza. Dodatkowo zrobiłem 2x test sztangi, pochodziła sobie trochę. Po przejeździe próbnym niby problem nie wystąpił ale przejazd nie był az strasznie długi. Jedynie zauważyłem że po tej zamianie i teście sztangi po odpaleniu i z1km kopcił czarno-niebiesko... Potem to ustało, tak nei...
Witam, wczoraj zdarzyło się tak, że dłuższą trasę musiałem kończyć, kiedy wskazówka wskaźnika paliwa znajdowała się na w połowie czerwonego pola. Tuż przed dotarciem do domu w końcu odwiedziłem stację i zatankowałem tak mniej więcej do połowy baku. Dojechałem na miejsce i wszystko grało. Dziś auto już nie odpaliło, tzn można powiedzieć, że tak na sekundę...
Witam serdecznie . Zadam pytanie czysto teoretyczne bo doskonale wiem że bez obejrzenia auta nic nikt dokładnie nie powie czego to jest wina lecz przejdę do problemu ... Zacznę od tego że w auto wpierdzielałem naprawdę mnóstwo kasy jak np. pełne zawieszenie na przód lemforder , srzęgło sasch itd. no ale mniejsza z tym przejdę do rzeczy. Jeżdżąc autem...
kopcić niebieski passat kopcić niebieski kopcić zimny
podłączenie komputer honda accord volvo usterka philips niebieskiego koloru
PR Master nie wykrywa portu COM - rozwiązania i diagnostyka Napięcia 12V i 5V w zasilaczu Xbox 360 Slim