a może by tak powąchać te spaliny?? może założyciel tematu by to zrobił i by to wiele wyjaśniło wesoł13 jeśli nie wiesz jaki zapach ma palony olej to puść kilka kropel na rozgrzany kolektor wydechowy i porównaj z zapachem z wydechu prymitywna metoda ale..... co się dzieje ok 2-3 min po odpaleniu zimnego silnika ? czy nie zaczyna kopcić?
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Witam mam problem i nie wiem co robić w moim passacie 1.9 TDI 130km 2004 r zapała nie kontrolka check engine no i po podłączeniu do SDPROG wyszło że to coś z EGR więc kupiłem na allegro do tego silnika po wymianie silnik zaczął szarpać tz. nie szarpie go cały czas tylko od czasu do czasu no i zaczął kopcić no i kontrolka nadal się włącza nieraz po przejechaniu...
kolego to mogą być wtryski któryś może przepuszczać i dlatego samochód kuleje i kopci miałem ten sam problem ze swoim dieselkiem
witam wszystkich jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. otóż chciałem poruszyć temat "PASSAT 1.9 TDI 130 KM KOD SILNIKA AVF KOPCI NA NIEBIESKO". A mianowicie auto kupiłem w czerwcu 2012r. wydawałoby się że wszystko ok poza chwilowym spadkiem mocy przy 2500-3000 obr. wyczuwalnych na najbardziej na 2-3-4 biegu. Wyczytałem gdzieś na forum że...
Tak rezystancję wtrysków też sprawdzałem tam jest na wszystkich równo 25ohm (na zimnym). Też się skłaniam w stronę uszkodzonego ECU, tym bardziej ze przechodząc przez różnego rodzaju fora znalazłem kilka tematów gdzie auto (passat audi) jechało do warsztatu na wymianę świec lub kabli, po czym nagle zaczynało kopcić i nie palić na wszystkie cylindry...
Zawór regulacji ciśnienia paliwa podaje różne wartości Na zimnym masz 256bar (czyli jest ok) Min wartość wymagana jest 250bar Po rozgrzaniu motoru ta wartość spada do 240bar Przyjąłbym się zaworowi cisnienia Sprawdziłem te wartości zarówno na cieplym i zimnym silnikuskacze w przedziale 230-280. Tyle udało mi się Zaobserwować. Częstotliwość około 3...
Witam mam problem z odpalaniem samochodu na ciepłym i zimnym silniku... Kręci i kręci a jak już załapie coś zaczyna się trząść cały silnik i nagle gaśnie... Jak już odpali i postoi chwile (10 min) auto osiągnie 90*C zaczyna lekko kopcić białym dymem oraz nie równo pracuje... Gdy załączę klimatyzacje coraz bardziej kopci... Gdy już wyjadę na drogę czasem...
Mam Passata 1,9 TDI rok 1998. Pojawiaja sie coraz czesciej problemy z odpalaniem. Na poczatku raz w tygodniu-na zimno, potem juz nawet dwa razy dziennie. Przy tym strasznie kopci.
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz po sprowadzeniu zamonotwał w nim instalacje gazową(...
ale jezeli nie zapala to wina przekaznika (zimne luty)
Równie dobrze mogą być zużyte pierścienie olejowe lub mikropęknięcie w głowicy między zaworami. Nie jestem mechanikiem z zawodu ale miałem kiedyś podobny przypadek z moim starym passatem. Okazało się że głowica miała mikropęknięcie miedzy zaworami jak był zimny to kopcił jak się nagrzał metal się rozszerzał i pęknięcie się uszczelniało i było ok.
A jak wogóle odpala zimny lekko? Może by tak sprawdzić wyprzedzenie wtrysku? Olej olejem napewno nie jest to dobre i normalne, ale ciepły też ciągnie olej a kopci jak zimny. Sprawdz ustawienie zapłonu. To bardzo ważne w TDI
Dlatego, że wynika to z mojej praktyki, po wymianie turbiny dymienie ustępowało. Nie pytam bo uważam ze się mylisz czy coś, przepraszam jeżeli po prostu źle mnie zrozumiałeś. Nie twierdzę też ze niemasz racji myślałem tylko ze coś konkretnie się działo.. W sumie turbo też może rzucać olejem od strony ssącego i bez względu czy zimny czy ciepły kopcic.
Witam! sprawa wygląda następująco:mam passata rocznik 2001, 1.9 TDI, gdy jest silnik zimny to puszcza dość spory obłoczek dymu,po przegazowaniu przestaje i tak w kółko, prosze o rade!
Witam mam taki problem z autem jest to Passat B5 1.9 TDI 130 KM jak odpalę zimny to kopci na czarno i silnik nie równo pracuje jak się rozgrzeje problem znika. Wtryskiwacze są po regeneracji EGR nowy na allegro kupowałem czy on może być przyczyną? Dziękuję za pomoc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę i chce się podzielić
Opisz dokładnie: - Kiedy się pojawia dym (ciepły czy zimny silnik)? - Czy ubywa płynu chłodzącego? - Czy były wymieniane oringi na pompowtryskiwaczch?
Witam autko ma przejechane 220 tys km jak jest zimny silnik kopci jak moge to naprawic obroty lapie idealne od samego poczatku pozdrawiam
Porównuje do takiego samego silnika w innych samochodach. Oczywiście że uszczelniacze jak i śruby HD zakładane nowe przy każdym wyjęciu. Co do kompresji na najsłabszym cylindrze 32 Na 4cylindrze pompka po rozgrzanym ma 0,3 ... Co do kopcenia, to nie jest zadyma tylko delikatne i tylko i wyłącznie gdy zimny.
U mnie działo się tak głównie na zimnym silniku. W kompie niby wszystkie parametry były ok, ale po odpaleniu kopcił na biało i się telepał. Zapach spalin był taki, że łzy z oczu leciały. Po konsultacji z znajomym zakładem zajmującym się układami wtryskowymi oddałem im auto. W naprawie chodzi o wyrównanie gniazd pompowtryskiwaczy i uszczelniania wszystkiego.
problem jest nastepujacy. jezeli silnik jest zimny, po nocy po kilku godzinach postoju pali "na dotyk", a jezeli jest ciply ( po zgaszeniu, kilka-kilkanascie minut) trzeba krecic kolo 5-8sekund zanim zatrybi. VAG-COM nie pokazuje zadnych bledow, samochod nie kopci, przyspiesza ok, praca rowna. od czego zaczac.
Witam jestem posiadaczem passat 115 km na pompowtryskach i taki problem gdy zimny to kopci na niebiesko,po przekroczeniu 3000 obrotow wchodzi prawdopodobnie w tryb awaryjny i niepojdzie wiecej jak 80 po zgaszeniu i odpaleniu wszystko ok do ponownego przekroczenia 3000,no i sspalanie wdelug kompa nie rowna sie z rzeczywistocia na kompie max srednie mi...
Witam mam cały czas problem którego nie mogę rozwiązać a mianowicie mój Passat 1,9 tdi 101 km gdy silnik jest zimny kopci na biało i nie równo pracuje gdy sie trochę rozgrzeje to wszystko jest ok. W vagu wyskakuje mi błąd 16686 - cylinder 2, wypadnięcie zapłonu, parametry w grupie 13 to cylinder 1,3 i 4 w normie natomiast 2 ma wartość 2,99 i stoi, w...
Witam, mam problem. Gdy kupiłem Passata auto kopciło, głównie podczas zapalania. Nie przeszkadzało mi to gdyż samochód był przed wymianą oleju. Jednak gdy zmieniłem olej problem nie ustąpił, zawsze gdy jest zimny to kopci na siwo. Gdy silnik się trochę rozgrzeje to przestaje pusczać dyma jednak spaliny śmierdzą w specyficzny sposób przepalonego oleju....
witam ponownie silnik w passacie gada tylko ma jakis dziwny metaliczny dzwiek jak sie nagrzeje jak jest zimny praca jest jaknajbardziej ok. co to moze byc ma ktos jakies sugestie
no ale cos sie musi dac zrobic bez przesady kopci na biało przez chwile i chodzi nie równo dokładnie a potem pali na dotyk juz
Witam! mam taki problem z autkiem a mianowicie jak jest zimny i odpale go to silnik nierowno pracuje i kopci . Nie wiem od czego zaczac naprawiac autko. Jezeli można to prosze o pomoc. Dziekuje
Witam mam takie pytanie czy czujnik temperatury silnika tz.płynu chłodzacego ma wpływ na nie równą pracę silnika. Objawy są takie odpala od strzału tylko jak jest zimny to trochę nie równo pracuje i trochę kopci na czarno. Wtryskiwaczy po regeneracji przepływomierz powietrza nowy Egr nowy. Proszę o podpowiedź
Passat B6 2.0 TDI BKP 143 KM. Po wymianie rozrządu i filtra paliwa. Teraz po odpaleniu przez jakieś 20-30 sekund trzęsie, rzuca autem i wylatuje biały dym z rury, później jest OK. Kopcił już przed wymianą, ale nie trząsł się po odpaleniu. https://filmy.elektroda.pl/84_1742060798... Teraz też wycieka paliwo spod tych starych zacisków na przewodach....
Kiedy najlepiej sprawdzać poziom oleju?? Nie istotne byle w takich samych warunkach tzn jeśli na zimno to wiadomo że po odstaniu i bez uruchamiania przed sprawdzeniem, jeśli na ciepło to należy poczekać kilka minut po zgaszeniu.
Możliwe że turbina puszcza olej w układ wydechowy i kopci aż go nie wypali. Możliwe że puszcza go w drugą stronę czyli przez rury w kolektor i też go pali ale w tym przypadku kopcił by raczej cały czas.
passat tdi v6 kopci bardzo mocno ale tylko rano albo gdy postoi 3do5 godz.kopci raczej na szaro czuc nie wypaloną ropę.po rozgrzaniu kopcenie ustaje ,pracuje ciszej i .równiej na zimno trzęsie nim nie pracuje na wszystkich garach .nowe świece wtryski ,wałki popychacze itd.przebieg 154000km.jaka to może być przyczyna .może pompa ?pomocy
Witam. Mam pewien problem z autem.Od kiedy kupiłem passata mam problem z brakiem mocy. Na początku przełączał się w tryb awaryjny po przekroczeniu prędkości 110 km/h - okazało się że turbina jest do czyszczenia. Po usunięciu usterki było ok. Po pewnym czasie problem się powtórzył. Auto nie przyspiesza tak jak powinno. Samochód był podłączany pod KTS...
I jak udało się rozwiązać problem. Mam takiego samego Passata 2.0 TDI BMR sterownik Siemensa. Jak go kupiłem rok temu to zdziwiło mnie że często włącza się wypalanie DPFa przez co zwiększał się systematycznie stan oleju (ropa leciała do oleju). Miesiąc temu DPF umarł i dałem go usunąć. Został elektronicznie wyłączony i mechanicznie usunięty. Po kilku...
Zrób jeszcze pare km , ja tam miałem z passatem pomimo zalania dobrego paliwa dalej tak było bo po prostu sie wszystko wymieszało i dalej kopcił jak szalony , a swiece zarowe sprawdzone? , mysle ze bez zczytania błędów z ecu nic dalej Ci nie moge poradzić. P.s proponuje jeszcze sprawdzić pompke paliwa , cisnienie. No i wtryski.
Witam wszystkich. Posiadam passata b5 2.0 8v benzyna. Problem jest następujący auto podczas przyspieszania szarpało silnikiem . Pewnego dnia na zimnym silniku nie chciał odpalic. Po wielu próbach odpalił, ale tylko na dwa gary i mocno kopcił, było czuć benzyną. Okazało się że leją wtryski na 2 i 3 cylindrze. Zaprowadziłem do serwisu VW, a w serwisie...
dziś przy -1 przy odpalaniu jak kręciłem rozrusznik to 3-4 razy chciał załapać a za 5 załapał i nie było widać żeby kopcił z tylu ale wcześniej przy - 17 jak go zapalałem, co tak długo go kręciłem to na zewnątrz czuć było bardzo mocno ropę... dziś go kilka min po 1 odpaleniu zapaliłem i zapalił ładnie wydaje mi się ze to coś z przewodami jest a nie...
Krasnoludki cichaczem w nocy podmieniły? Jeśli nic nie było grzebane, to ten dziwny parametr prędkości czujnika g28 to bug oprogramowania - zwraca nieprawidłową wartość. Gdyby faktycznie przekazywał do EDC taką wartość, to albo by nie palił wogóle, albo kopcił jak smok, albo zwyczajnie wywalał błąd - bo jak by synchronizację CKP->CMP łapał? Jak dla...
Auto robił mi kolega, jedynie ja robiłem diagnoze komputerową, dziwne bo on robił wielokrotnie rozrzy w takich TDI i sam ma TDI i niby sprawdzane było wszystko w rozrządzie. Dodano po 3 Rozrząd sprawdzony, jest dobrze ustawiony, wszystkie znaki sie zgrywają, postaram sie po południu wrzuci zdjęcia z każdego kroku przy ustawieniu rozrządu, mam podejrzenia...
Witam. Dla mnie jest to temat rzeka dlatego postanowiłem połączyć 10 tematów w jeden. Sorki ale w tym przypadku musiałem napisać książkę. Problemy zaczęły się mniej więcej od drugiej połowy grudnia, czyli jeszcze w temp. ok +13 stopni. Na początku dłużej kręcił na zimnym silniku, po podgrzaniu świec odpalał szybciej czyli np za 3 przekręceniem. Na ciepłym...
Czytam i czytam... i też walczę. a4/b5/ajm. Początkowo sądziłem, że wraz ze spadającą temp. jest coraz gorzej i tak zresztą było (co jest naturalne jak spadam temp.)... Po czasie doszedłem, że to jednak czas przestoju pomiędzy kolejnym odpaleniem ma większe znaczenie a temp. tylko dokłada swoje "2 grosze". Ciepły silnik w zimnie szybciej stygnie i bardziej...
kopcić ciepłym zimne passat kopcić kopcić zimne silnik
massey ferguson katalog wyłącznik różnicowoprądowy uziemienia kontrolka renault master
samozamykacz furtka sztuka elektroniki
Skoda Octavia II 1.6 MPI: Migający Check Engine i ASR Moment dokręcania VW LT 2.5 TDI: wałek rozrządu, wtryski, wał korbowy