mozesz podmienic z N18 ...
Powodem usterki okazał się zabrudzony mapsensor oraz zawór n18
Chodziło mi o podciśnienie. Jak nieszczelne na EGR to może to jest powodem. Zawór N18 podaje do N75.
Wszystkie z wymienionych,to zawory N18. Podany 1K0 906 627D od 10/2008 jest zamiennikiem do 1J0 906 627.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witam. A czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za takie blędy? N108, N75, N18. Autko to passat 1.9tdi 90km. Jest. Obok sterownika silnika.
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Zamień N75 z N18 (tym od EGR) Jak pomoże zawór do wymiany , jak nie turbo do czyszczenia.
Są 2 sposoby sprawdzenia, odpięcie samej wtyczki z N18 (zawór podciśnienia od EGR), odpięcie przewodu podciśnienia i zaślepienie go, chodzi o upewnienie się czy np. N18 nie przepuszcza.
Jakie masz awarie? Dawkę paliwa można zwiększyć na 3 mg, przepływka trochę tnie dawkę, turbo przeładowuje nadal. Podmień na próbę N18 z N75, jak nie pomoże to musi być zasyfiona suszarka. Logi się wrzuca tu www.vaglog.rtnet.pl i wkleja później linki.
W jaki sposób się zajął? Przepływomierz na pewno w najbliższym czasie będzie do wymiany, ale prócz tego jest problem ze sterowaniem turbo. Skoro się zajął to albo zrobił to źle, albo jest problem w drodze podciśnienia(stawiam na to 1). Możesz na próbę podmienić zawory n18 z n75 to powinno wszystko wyjaśnić.
Witam. Passat 3C rok. prod. 2006 Gdzie, w silniku 1.9 TDI 105 KM BLS jest N18 Pytam , bo nie mogę znaleźć N18 . N75 ( z białą główką )zlokalizowany , po prawej stronie na podszybiu. EGR z lewej strony , ale nie widać N18.
witam mam pytanie potrzebuje schemat podciśnienia do passata b6 2.0 tdi 16v 140km .
czyli czerwony z niebieskim ale one ida do n18 tego od recyrkulacji spalin
http://obrazki.elektroda.net/93_12649362... 1 - zaworek zwrotny 2 - elektrozawór N18 3 - elektrozawór N239 4 - siłownik kąta nachylenia łopatek zmiennej geometrii turbosprężarki 5 - do pompy podciśnienia (pompy tandem) 6 - siłownik klapy dławiącej 7 - siłownik zaworu EGR 8 - akumulator podciśnienia 9 - elektrozawór N75
Możesz podmienić zaworki, działają tak samo n18 ma podobno mniejsze kanały więc ciut mniejszy przepływ.
Ja miałem od zawsze problemy z mocą mojego 1.9 TDI 90hp. 96 passat. CZyściłem zawory... min. N75 N18 Smarowałem turbinę a co się okazało? Przepływka była brudna... umyłem ją ciepłą wodą z kranu, zamotnowałem no i auto jak nowe. Pojechałem na test na obwodnicę i przeżyłem szok. 195km/h. Później sobie przypomniałem, że opony mam do 160 :)
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Wyczytałem ze zamiannie n18 można stosować z n75. Czyli taką metodą wyeliminuję N75 zgadza się,? A gdzie jest n18? Oraz czy roznią sie midzy nimi wejścia? Prawidlowe podłączenie.
Po odpaleniu auta, załącza się układ recyrkulacji spalin EGR - steruje nim zaworek N18. N18 wyłącza się po dłuższym czasie na jałowym biegu. Przy zwiększeniu obrotów lub ponownym odpaleniu znów się załączy - podejrzyj na vagu kanał 003 BS, jak się przesterowuje. Może N18 jest winny zmierz na nim rezystancje i podaj.
W sumie to N18 od EGR to taki sam zawór jak N75 więc mógłbyś sobie je zamienić dla testu jak ci się chce grzebać ;)
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Czy do tego zaworu nie powinien iść jakiś przewód od podciśnienia (od N18 czy n75) ?? czy on tak jak na zdjęciach powinien być ? rafal.jaro jak bym się znał bym ci odpowiedział, a pytanie na pytanie nic nie pomagasz
mam zamiar odłączyć ten zawór programowo w sofcie i będzie po problemie na razie dzięki za pomoc chyba ze sie mu to odnowi to będę was dalej prosił o pomoc pozdrawiam KUBA nie musisz go odłączać programowo, jeśli odłączyłeś wtyczkę od N18 to wystarczy jak w piny wtyczki włożysz opornik o rezystancji 18 Ω i wtedy sterownik silnika nie będzie sypał...
Odwrotnie spojrzałem przewody dobrze były podłączone! Problem aktualny, jedyne czego jeszcze nie podmieniałem to zawor magnetyczny, ale mysle ze gdyby byl uszkodzony to objawy bylby by takie jak przy uwalonym n75 czy n18, no chyba ze sie myle.. Autko zrobione lata jak ta lala, przyczyna? Zwarcie we wtyczce do wiazki centralnej na podłużnicy...
On ma, normalnie na górze map sensor (czujnik ciśnienia i temperatury powietrza), teraz jest on na dole, pomiar temperatury będzie zafałszowany, bo będzie przed chłodnicą, a ponadto zaklei go olej z turbosprężarki Sek w tym, że w moim oryginalnym coolerze nie występował w czujnik, map sensor masz na wężu blisko egr (bodajże N18, nawet go zmieniałem)....
I 2 pytanko w tym silniku niby n75 nie wiem jak to nazwać "zintegrowany" N75, N18, N239 i N345 w 1. Ale nie mogę nigdzie nawet go znaleźć żeby kupić, tak w tych silnikach jest czy o co tu chodzi? Pozdrawiam ☺ Według schematu n75, n18 i n345 jest jakby zintegrowany. Wszystkie te zawory łączy 6-cio pinowa kostka. https://obrazki.elektroda.pl/5760000800_...
Z EGR możesz zdjąć wężyk i zaślepić,mam passata 1.9 TDi te same problemy ale po wymianie turbo mi pomogło wysterowanie sztangi VTG.ale możesz spróbować przeczyścić n75,do sprawdzenia n18.
Można napisać odczyty z vaga ale bardziej wiarygodny będzie log z grupy 007 sterownika silnika oraz log grupy 003 sterownika zegarów. Dla mnie ciekawostką jest również to (sam kod i jego opis) : Jedyny bład silnika u mnie związany z N19 jest 01256 Edit : Sprawa z błędem wyjaśniona - chodzi o błąd 01265 i elektrozawór N18. Test zegarów wyszedł pomyślnie...
Ok. Jutro zaślepię N18 jeszcze raz i zrobię loga. A co do kolegi Ciachciach , to człowiek bardzo mi pomógł , bo jako jedyny stwierdził , że powodem przeładowania przy sprawnych zaworach , gruszce i płynnie działającej geometrii jest założony odwrotnie pierścień sterujący łopatkami. Powiedz mi jeszcze proszę jak dobrze ustawić długość tej sztangi ?
Witam. Jak w temacie, czyli nierówna praca silnika na biegu jałowym w Passat 130km AVF. Obroty wahają się od 819 do 840. Komputer nie pokazuję żadnych błędów, wyczyściłem zawór EGR i N18 - nie ma poprawy. Stawiam na pompowtrysk, teraz pytanie który i czy wogóle dobrze obstawiam. Zrobiłem pomiary (dane rzeczywiste) ale nie zbyt wiem jak teraz to zdiagnozować....
To nie będzie wałek bo jak ściągnę wężyk od podciśnienia to nie strzela coś bedzie z egr albo z zaworem N18 czy jakos tak . o ten wężyk mi chodzi z góry http://www.justanswer.com/uploads/bensym... Może coś z podciśnieniem będzie ?
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Pokazany zawór ma być podłączony pod trójnik który prowadzi do N18 (tak wyczytałem), tylko ze nie mogę znaleźć nazwy tego zaworu bo mi przestał działać. Dźwigienka która jest pod tym zaworem nie rusza się po odpaleniu auta i w jeździe silnik wolno się nagrzewa a turbo działa tylko powyżej 3k obrotów i tryb awaryjny się włącza jak mocniej wcisnę pedał...
wywal katalizator niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga statyczny kat wtrysku ustaw
Jaki masz kod silnika?Czy cały czas ma takiego muła czy czasami mu przechodzi?Najpierw zobacz czy sztanga(popychacz)połączone z taką gruszką przy turbinie swobodnie się porusza około 2cm,Zawór nie koniecznie trzeba wymieniać, można te podmienić na próbę z n18,' najlepiej daj logi, powiedz nich kolega ci zrobie i bedzie wiadomo od czego zaczynać
Po logu 011 widać ze ma małe wysterowanie n75. Posprawdzaj wężyki podciśnienia i ewentualnie podmień na chwile n18 (zawór sterowania EGR) z n75 jak moc wróci to n75 walnięty. A i zapal auto ściąg wężyk z gruszki turbo i palcem sprawdź czy jest podciśnienie :)
Klapa gasząca już działa :-) na zimnym silniku przed usterka też działała a jak silnik sie nagrzał to przestawała i turbo przeładowywało wszystko wróciło do normy po wymianie czujnika cisnienia doładowania i temperatury 038 906 051 C więc myślę że ten czujnik też ma wpływ na klapę gaszącą . Przerabiałem już n75 n18 wszystkie węże podcisnienia a okazało...
Wiem ze odgrzewam temat, ale chce go zamknąć "rozwiązano", Otóż tak problem rozwiązałem, tym ze podczas zabawy z N75 z N18 i przewodami przez znajomego mechanika musiał mi coś źle podłączyć, a problemem okazał się filtr paliwa(mający ok roku), po wymianie filtra nie przerywał ale tryb awaryjny, podjechałem do kolegi co ma takiego passata jak mój i się...
Zawor EGR N18 to nie to samo co zawor turbiny N75 , a blad 17965 mowi o przekroczonej wartosci doladowania przez turbo .Wiec masz do roboty kierownice w turbince a nie przeplywka.
Witam wszystkich mam pytanie może być to przez zawór EGR ,gdy po odpaleniu silnika z rana mam kawałek pod górkę i jak ruszam to muszę dobrze operować sprzęgłem i gazem żeby nie zgasł i puści troszkę czarnego dymku ,sprawdzałem na vagu i zawór EGR nie domyka się ani nie otwiera do końca pokazuje 47% przy ON a OFF 75% albo na odwrót bo nie pamiętam ,...
Mam taką jakby sugestię do tego zaworku N75, ponieważ dzisiaj tak z głupoty postanowiłem poodczepiać wężyki od niego. Rozłączyłem dwa pierwsze wężyki ( jeden od gruszki a drugi dochodzący bodajże od zaworka N18) i postanowiłem pojechać na przejażdżkę Passatem ( wężyki nigdzie nie podłączyłem ) . Ku mojemu zdziwieniu samochód mimo że był dużo słabszy,...
zapomniałeś jeszcze o ewentualnych nieszczelnościach w dolocie a dodam, że EGR nie ma nic wspólnego z przechodzeniem sterownika w tryb pracy awaryjnej jaki opisujesz; potencjometr przepustnicy ? o ile mnie pamięć nie myli to przepustnica jest sterowana pneumatycznie a nie elektrycznie, jedynym elektrycznym urządzeniem jest elektrozawór N18 ale z niego...
Może tak powiem co wymieniłem po regeneracji pompowtrysków ponieważ wyskakiwał na desce check-engine no i fachura z VW powiedział że EGR nie działa prawidłowo więc kupiłem nowy lecz to nie pomogło pojechałem do następnego fachowca z komputerem błąd już nie wyskakuje ale nie równo pracuje. No i dalej grzebał stwierdzili że był jakiś zaworek wpięty nie...
czy to może być wina N18? Może, może być nawet wężyk. Dziś podłączyłem na "krótko" turbo, ominąłem n75 i takie oto logi To źle zrobiłeś bo to turbo z zaworem upustowym, i gruszka jest ciśnieniowa a nie podciśnieniowa.. Powinieneś dla testu zaślepić tylko wężyk z muszli wirnika, zrób tak i dopiero wstaw logi. Bo pominięcie powoduje szybsze upuszczenie...
W miejscu, które pokazałeś na obrazku u mnie widnieje: EKU04080 64 0025 Kolega który napisał powyżej, że jest naklejka w bagażniku, tam gdzie koło zapasowe, pisze że oznaczenie silnika to ALH. Teraz mi nie pozostaje nic innego, jak wzięcie się do roboty lub zlecić to komuś kto na tym się zna. Na forum VW wyczytałem, że gościowi zajęło to 6h (Passat)....
Witam. Mam problem iż ostatnio odłącza mi turbo w Passacie b5 1.9 tdi 110, ale tylko na 4 i 5 biegu. Kolega podłączył mi vaga i wyskoczyły mi takie błędy: 2 Faults Found: 01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference Zrobiłem logi EGR i turbiny,...
Sprawdzę jutro ten 53 możliwe, że idą gdzieś + blisko siebie i jest zwora z tymi innymi po zapłonie. Kierownice rozruszane, n18 jedynie odłączony ale w tym roczniku brak egr nie powoduje awaryjnego trybu. 00575 też nie ma, ewidentnie 1237 błąd wprowadza w awaryjny. Do południa dam znać co i jak.
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Witam Wczoraj w nocy rozebrałem dwa zaworki n18, n75 wyczyściłem je oraz przesmarowałem n75 był strasznie zabrudzony ciężko pracował teraz jest ok do tego wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe. W n18 ktoś kombinował i pokleił jeden wężyk do zaworu bo urwał jeden odczep, dostałem za darmo inny n18 który miał uszkodzone mocowania i zamieniłem...
Witam Mam problem z turbodoladowaniem czasami wpada w tryb serwisowy. EGR zaslepiony, zawory n18 z n75 podmienione szczelność ukladu sprawdzona, turbina jest po regeneracji, wezyki podcisnienia nowe, przeplywka nowa map sensor zakupiony uzywany wsadzony i dalej to samo. logi do oceny ponizej http://vaglogi.pl/log-011_to82MUA.html http://vaglogi.pl/log-010_PLli7.html...
Witam, Witam, Przesyłam komplet logów: Statyczne: - 001,003,004 http://vaglog.pl/log_192364.html - 007,013 http://vaglog.pl/log_192365.html - 018,023 http://vaglog.pl/log_192366.html Basic settings: - 003 http://vaglog.pl/log_192367.html - 011 http://vaglog.pl/log_192368.html Dytnamiczne: - 001,004 http://vaglog.pl/log_192369.html - 003,011 http://vaglog.pl/log_192370.html...
Do usera Sztomel przede wszystki ale i do innych również. Po dłuuuugim czasie dodaje logi zrobione dzisiaj. Pierwsze 3 na podmienionych zaworkach i wejściem w Notlauf, kolejne 3 to już normalnie ustawiony N75 i N18 i również z wejściem w Notlauf, bo nie szedł więcej jak max. ilość obrotów pokazana w tabeli. Proszę o rady. 003/008/010 http://vaglog.rtnet.pl/grelo1_7421.html....
Podcisnienie podłączyłeś??? do obudowy? Słucham?? Co miał tam podłączyć?? Tam nie ma żadnego podciśnienia! To jest wyjście ( ATM ) do N75 i N18 na przykład. Nie zamontowanie tego wężyka do filtra nie niesie żadnych konsekwencji a już tym bardziej Brak mocy... Dodano po 2 A autor tematu to tylko błędy umie czytać widzę, wejść proszę w parametry i już...
Jeszcze nie podałem się i nadal walczę z problemem. W kolejnych krokach zaślepiłem EGR w dwóch miejscach (kwasówka 4mm za kolektorem i 1.5mm przed EGR) oraz uszczelniłem połączenie przy EGR. Zamieniłem także miejscami dwa bliźniacze zawory N18 i N75. Po całej operacji wrażenia są następujące: 1.Auto na pewno zyskało na mocy i jest bardziej żwawe. 2.EGR...
Witam serdecznie od jakiegoś czasu borykam się problemami z passatem. Motor 1.9 tdi 1z 90km. Co się z nim dzieje? Brak mocy, muł Niestabilne obroty Potrafi zgasnąć Czasami ciężko odpala Otóż passat czasami jak się go odpali to wchodzi na obroty 1000-1300 ma buta, turbo pompuje, kopci dosyć sporo przy wysokich obrotach i wydaję mi się że silnik wtedy...
Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi się rozwiązać przyczyny. Dodam, że EGR mam zaślepiony...
Witam! Podłącze się pod temat. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego zgaszenia(obojętne silnik ciepły czy zimny)....
Witam. Po dłuższej przerwie powracam do tematu swojego pasia odnośnie tego, iż jest słaby. Na początek powiem co zostało wymienione: - Przemływomierz - Map Sensor - Wężyki wszystkie - Zaworki N75/N18 sprawdzone - Turbina - Intercooler Silnik pracuje jakby za twardo. Brakuje mu dynamiki. Dodam, że jest to 101KM zachipowane na 140KM. Po chipowaniu się...
Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega z A4. Moje auto to VW PASSAT 1.9 TDI 110km AFN, dziś nawet sprawdzaliśmy go dokładniej, wstępna diagnoza padła na POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU/PRZYSPIESZENIA. Dokładnie w momencie kiedy silnik rozkręcał się do 2500obr/min zaczynał dymić na niebiesko, zaczynało go szarpać i nie reagował na powolne dodawanie...
Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki. Pacjent to passat b6 2.0 tdi kod bmr. Dpf usunięty fizycznie i programowo. Ostatnio jadąc spokojnie przez miasto auto po prostu straciło moc. Zatrzymałem się u zauważyłem kłęby czarnego dymu przy przegazówce. Ledwo dotoczyłem się do domu i pozostawiłem auto na noc. Rano bez zmian z taką...
Info dla kolegów spierających się o rodzaj turbosprężarki w opisywanym silniku : kolega ma silnik o symbolu ALH (90 KM, sterownik o nr 038 906 012 M - widać to przecież w logach) więc ze zmienną geometrią (jedyny silnik o mocy 90 KM z turbo VNT montowany w Golfie 4 i A3, Seatach i Skodach. AHH montowany był tylko w Passatach B5 i Audi A4 B5). I odpowiedź...
Witam. Po raz kolejny mam problem ze swoim passatem. Auto nie ma mocy( wolno przyspiesza, słabo reaguje na pedał gazu, lecz nie wchodzi w tzw notlauf). Ciągnie normalnie do vmax. Jeździłem po mechanikach, coś grzebali diagnozowali itp itd lecz nic nie zrobili. Tylko wpędzili w koszta. Co zostało wymienione: - Zawór N18 oraz N75 - Przepływomierz - Sprawdzone...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Mój ALH czasami traci moc na ciepłym silniku jak jadę sobie w trasie. Wykonałem logi bloku 003, 008, 010, 011 blok 003 http://vw-passat.pl/vaglog/2523 blok 008 http://vw-passat.pl/vaglog/2524 blok 010 http://vw-passat.pl/vaglog/2525 blok 011 http://vw-passat.pl/vaglog/2526 prosze o analize, bo cos nie tak jest, wężyki ogląddłem i nie widac jakiegos...
passat sprząc passat passat sprzeglo passat passat 00928
piszczenie dysku twardego renault ręczny hamulec turbo diesla benzyny
vaillant usterki obrotomierz cinquecento sporting
Aktualizacja firmware Hisense i6454CB: instrukcje i porady Kody błędów serwonapędu KT270-G-20: diagnostyka i rozwiązania