Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Ostatnie pytanie...czy w moim wypadku warto sprawdzić wiązkę elektryczną do PD ??
Jeżeli układ zapłonowy masz 100% sprawy, a układ zasilania odpada, bo to samo dzieje się na benzynie i gazie, pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub sama głowica.
Na dzień dobry wtryski do sprawdzenia lub wymiany.
Tak, w autku zamontowano instalacje gazowa jakies 2 miesiace temu. Zamowilem nowe cewki oryginał firmy Bremi 137zl/szt po rabacie. Jutro napisze o efektach.
Nieszczelna odma
Volkswagen Passat B6 2.0 TSI, silnik pracuje nierówno na biegu jałowym, co może być przyczyną? Dodam, że gdy jadę już normalnie, jedzie.
Siemka, a powiedz czy przy tej nie równej pracy miałeś również niebieski tym z rury ?
Niestety nie
Co to za okazja, jak silnik kuleje? W dodatku zarówno samochód, jak i silnik to wyjątkowy niewypał.
mozesz podmienic z N18 ...
witam . sprawdz cisnienie sprezania.
Witam Panowie, mam ten sam problem w Silniku 2.0 Tdi CR 140km, można wiedzieć jak tutaj się sprawa rozwiązała ?
Nic nie zrobię, po prostu chciałem zaczerpnąć trochę wiedzy na ten temat, żeby doradzić coś kumplowi, bo bardzo się przejął tym problemem, to jego auto więc zrobi to co uzna za stosowne, i to na co go będzie stać, a ironia zupełnie nie potrzebna .
Oznaczenie silnika - AVF VW Passat B5 FL 2003 r. 131 KM.
Uszkodzony wtrysk
Niewesoło - sprawdź ciśnienie w silniku. Pozdrawiam.
Czyli obstawiasz na sterownik pompy?
Witam mam problem z moim passkiem. Auto ostatnio dużo stoi bo mam auto firmowe. jakiś czas temu robiłem rozrząd i wymieniałem regulator faz rozrządu. A teraz czasami nierówno pracuje a gdy nagrzeje sie do 90C to gdy jest ciepły dzień (w chłodne dni tez nie jest idealnie) to wariują juz obroty i na luzie gaśnie i jak by sie przydławiał gdy dodaje gazu....
gdzie znajduje sie ten czujnik?
Dla mnie jest to zła regulacja gazu (czy byłeś na pierwszej regulacji po założeniu gazu )
wymień uszczelkę pod głowicą
Że tak powiem odnowię temacik bo mam identyczne objawy: Silnik 1,9 TDI-PD AJM - błędów na VAG'u brak, autko podczas jazdy ciągnie normalnie, ale jak stoję na wolnych obrotach to leciutko falują obroty (między 870 - 940 wg VAG odczytane) poniżej zamieszczam logi / statycznie w chwilę po odpaleniu widać jak falują obroty : [URL=http://img143.imageshack.us/i/00000...
Głupoty gadasz! Podaj BIPy z bloku 23, padniętą masz najprawdopodobniej pompkę 3, pierwsza nadrabia. Jaki silnik? AVB, AVF, AJM?
Dzisiaj zauważyłem kolejny problem, a mianowicie taki, że po kilku dniach bez odpalania nie mogłem odpalić paska. Rozrusznik nie dał rady kręcić. Naładowałem go prostownikiem, później zmierzyłem napięcie na nim "na sucho". Był ok. 0.2V. Później uruchomiłem silnik i zmierzyłem na klemach napięcie ładowania. Było ponad 16V. Czy problemy z akumulatorem...
Czy wyciągnięcie cięgna przyspieszacza wtrysku przynosi poprawę pracy silnika?
Jesli masz wersje przejsciowa tego auta bo wlasnie wtym roku byla juz produkowana to zlacze jest z prawej strony kierownicy na wysokosci radia, taka plastokowa zaslepka jakis znaczek jest na niej ale nie pamietam jaki. Wg mnie winna tego stanu rzeczy jest instalacja gazowa w ktorej pewnie nie ma emulatora, ktory mial za zadanie oszukiwac sterownik....
Wtryskiwacz do wymiany
Przy wypalaniu dpf są podwyższone obroty biegu jałowego.
Witam, proszę o pomoc, mam Passata 1,6 b 97r b5 jest problem z uwagi na jego nie równa pracę, podczas zapalania. Po chwili pracuje równo i cicho, lecz w czasie jazdy, podczas zmiany biegów, kiedy obroty spadaj są spadki obrotów i powrót do obrotów jałowych, podczas jazdy na luzie, co mam robić.:
Mógłbyś te logi przynajmniej prze konwertować w programie CSVConv (masz go w pakiecie VCDS) i wrzucić w arkuszu exel bo aż oczy bolą .
Może byś chociaż napisał jaki to silnik.
Po wymienionych czujnikach, cewkach i świecach niestety przyszedł czas na wymianę rozrządu, myślę że po prostu łańcuch jest luźny, jak się jedzie i dociska gazu auto zachowuje się normalnie ale gdy tylko wrzucimy na luz pojawia się ponownie problem z obrotami i nierówna pracą silnika, jak tylko znajdę jakiegoś fachmana który to ogarnie dam znać
Podaj wartości ciśnienia sprężania na rozgrzanym silniku.
a wogóle który to rok tego passata i jaki masz tam silnik dokładnie ile KM
Kodowanie faktycznie raczej nic nie zmieni, bo w praktyce 5 cyfrowy kod, to model auta, wybór napędu i skrzyni biegów.Czyli zmiana sterownika silnika.........?
Witam wszystkich .Mam problem otóż mój passat przy uruchomianiu rano zimnego silnika ,szarpie odczuwalne na całym aucie przez chwile a później jest ok po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pracuje jak dawniej czy to wina pompo-wtrysku czy możne jakaś inna wada autko ma w tej chwili 235tys na liczniku proszę o rade co mam sprawdzić .bym zapomniał rano jak...
Pracowałem w serwisie Fiata. Zakładaliśmy gaz. Rzeczywiście chodzi tu o emulator. Co jakiś czas przyjeżdżał samochód z nierówno pracującym silnikiem. Wykasowanie błędów pomagało, ale nie pojawiały się one od razu po przełączeniu na gaz. To była kwestia kasy, jaką klient dysponował i to mu sie montowało. Oczywiście klient miał świadomość tego, co kupuje....
Czujnik temperatury? Napisz kolego dokładniej jak możesz..
Witam Kolegów. Na wstępie chciałem napisać że przeczytałem wszystkie możliwe już tematy na forum i niestety, nie wniosły one nic nowego do sytuacji. Mam problem ze swoim Passatem B5 1.6 AHL. Ostatnio pękła uszczelka pod głowicą. Silnik jest obecnie po remoncie, całkowita regeneracja głowicy, wymienione zostały pierścienia na tłokach na markowe Mahle...
I znowu słynny "silniczek krokowy" i brudna przepustnica
Ile moze kosztowac takie sprawdzenie pompek?
A jaki konkretnie błąd? sprawdzałeś na wiki ross-tech?
Passat b4
A sprawdzałeś koło od rozrządu na wale,tam lubi się popuszczać śruba co powoduje chaotyczne przestawianie się rozrządu podczas pracy i takie objawy a w konsekwencji ścięcie klina i klapa. W sumie bardzo częste w tym silniku.
popieram czasami wystarczy wymyć przepustnicę
wymieniłem zaworek na inny choć stary miał oporność 16 ohm czyli dobra. zawór egr wyczyszczony , rusza się ok. samochód ma dalej takie same objawy.Jak tylko podepne wężyk do egr to silnik szarpie.
A powiedzcie mi, dlaczego w grupie 18 czasem zdarzały się wskazania inne niż 0 tz 4. Z tego co wyczytałem to wartość musi być 0 (uczę się czytać logi). http://obrazki.elektroda.pl/6506573400_1...
Kolego tatoswinka po pierwsze ta sprężynka jest pod tym okrągłym kapslem co jest w zespole odmy na pokrywie zaworów. Bardzo musisz uważać przy jego ściąganiu bo łatwo połamać zatrzaski. Po drugie możesz odpiąć przewód od kol.ssącego i go zaslepić i spokojnie jezdzić. ja tak testowałem auto przez 4 dni i nic się nie działo. Tylko owiń sobie czymś tą...
Zapomniałem wtedy dopisać jak miałem ten problem. Jednak to była klapa sterująca powietrzem w kolektorze ssacym.
Może po prostu kopułka rozdzielacza złapała wilgoć, sprawdzałeś to? Czasem się zapomina o najprostszych rzeczach. :)
Witam mam taki problem z autem jest to Passat B5 1.9 TDI 130 KM jak odpalę zimny to kopci na czarno i silnik nie równo pracuje jak się rozgrzeje problem znika. Wtryskiwacze są po regeneracji EGR nowy na allegro kupowałem czy on może być przyczyną? Dziękuję za pomoc jeżeli ktoś ma jakąś wiedzę i chce się podzielić
Przed wymianą filtra ten obaw tez był
Tu jest filmik na którym nagrałem jak silnik pracuję. https://youtu.be/fg3US2mz2lg
Nie, połączyć się z silnikiem, wejść w adaptacje, kanał 00, testuj, zapisz. Pojeździć na benzynie.
Odnośnie kostki miałem przypadek, że w momencie cofania kluczyka z rozrusznika na włączony zapłon odcinała zasilanie. Potrafiło nieźle zamieszania narobić. Zawór odcinający paliwo też może się przywieszać. Natomiast nierówna praca silnika może być spowodowana przestawionym rozrządem. Warto sprawdzić czy kąt wtrysku jest we właściwych widełkach (tylko...
Witam mam problem z pasatem nie można skasować błęndu 18263,P1855 na VAG u opis tego błendu jest przesyłanie magistrali danych monitorowanie oprogramowania nie wiem gdzie szukać przyczyny dodam ze auto nie pracuje dobrze na obrotach ok. 2000 zachowuje się jak by nie pracował na jednym tłoku i wywala następny błąd 17669,P1261 ten błąd daje się skasować...
Zmierz ciśnienie paliwa (3,2bar)
Witam Jak za pomocą VAG sprawdzić czy rozrząd został prawidłowo ustawiony. Czy ranne puszczanie dymu na niebiesko oraz nierówna praca silnika prze ok 15 sek możne być przyczyna źle ustawionego rozrządu??? Z góry dzięki za pomoc POZDRAWIAM
Podstawowe pytanie: który rok pojazdu, 1,9td czy 1,9tdi a najlepiej podaj symbol silnika.
Witam i doszedles ładu co było przyczyną tego szarpania silnikiem nie równej pracy
jak mogę to sprawdzić?
To jest passat b5 1.9tdi 110km z 98r nie znam się aż tak za bardzo ale wiem że silnik to afn
A passat generacji 1, 5 czy ostatniej? Tak samo gaz ?
Witam. Mam starego podczciwego passata 1,6TD-i rocznik 1989, i związany z nim problem. Otóż już od jakiegoś czasu nie pracuje silnik równo na wolnych obrotach, raz obroty są podwyższone po czym wraca do normy i tak na okrągło.Od czego by tu zacząć?
Witam problem dotyczy Passata B4 z 1995r. 1,9 TDI 110km chodzi głownie o nierówną pracę silnika (przerywa, kuleje) pomimo, że wymienione zostało praktycznie wszystko tzn: sprawdzone ciśnienie sprężania 30bar na każdym cylindrze, wyczyszczony układ paliwowy, nowy filtr paliwa oraz zaworek, wymieniona pompa paliwa bo wyglądało na nastawnik, brak ważnych...
Panowie, wymieniłem wtryskiwacz na inny sprawny i już żaden błąd z wypadania zapłonow się nie pojawia :) nawet po dłuższej jeździe :) ale nadal szarpie silnikiem jak na filmiku. Jedyny błąd jaki od czasu do czasu wyskoczy to sonda 3... Dodam jeszcze ze Passat jest z automatem i chodzi nierówno tylko na pozycji P i N, jeśli wrzuci mu się „D”...
W niektórych modelach Passata (A6 C4 też) tak było - jak były obydwie żarówki stopu "padnięte".
Witam Co byo przyczyną nieprawidowości w twoim aucie, bo mam takie same problemy. Passat 2.0 20V 130 KM silnik ALT spalanie ok 13l gazu i nierówna praca na wolnych obrotach.
Pewnie zdycha czujnik temperatury silnika, lub jego kostka połączeniowa. Miałem podobne objawy w VW Passacie i w Reno Clio- czyli nie jest to utsterka jednej marki... Pozdr.J.
Sprawdzilem wtryskiwacz rozruchowy. Szczelny. Termowylacznik tez sprawny. Ide sprawdzic zawor rozgrzewania silnika.
Witam serdecznie ! i proszę o pomoc Wymieniałem końcówki wtrysków na nowe org. "BOSCH" ,nowe swiece żarowe "BOSCH" ustawienie zapłonu. Po przejechaniu 400 km i uruchomieniu zimnego silnika nierówna metaliczna praca , brak mocy szarpanie. Na rozgżanym silniku samochód nieszarpie ,ale meteliczny dźwięk nie ustaje. proszę o pomoc. (Pasek rorządu nowy)
Ja bym się jednak przyjrzał temu EGR. Najlepiej tymczasowo go zaślep, w tym silniku jest to w miarę na wierzchu. Miałem dwa AVFy i nie miałem podobnych problemów. Jeśli wtryski ok, to ja bym szukał w osprzęcie recyrkulacji spalin, ew. doladowanie. Nikt Ci nie grzebał w sterowniku silnika ? ( tzn. tuning itp ) ? Jeśli tak to mam oryginały do tych modeli...
20 stopni uważa się silnik, że jest zimny. Nierówna praca silnika zimnego w Twoim przypadku może być spowodowana tym, że nie masz zrobionej wymiany oleju. Pozdrawiam.
Problem polega na tym że przy odpaleniu obroty skaczą trzęsie autem . Temperaturę płynu przed odpaleniem jaką widzi sterownik silnika? mechanicy rozkładają ręce To jest aż nieprawdopodobne, bo wszystkie warsztaty znają się na TDI.
Nikłe prawdopodobieństwo, że padły 4 pompowtryskiwacze i sterownik silnika. Mechanik oddał stary sterownik i pompowtryskiwacze?
Sprawdziłem przewody miernikiem, wtyczka też cała. Po odpięciu całkowitym sondy, auto zachowuje się tak samo jak by była wpięta, brak reakcji. Czy nierówna praca silnika spowodowana może być uszkodzoną sondą szerokopasmową?? Na zimnym silnik gaśnie, strzela przy dodaniu gazu.
Dodam że odkąd pojawiła się ta awaria to jakieś 2 razy samoczynnie zaczęło wiać ciepłym powietrzem. Ale to było do momentu zgaszenia silnika. Po odpaleniu problem powracał. A jeśli chodzi o ten kod błędu to jak go rozumieć?
Witam mam problem z passat 98r. 1.6 benz. nie równa praca silnika na wolnych obrotach, dziwny zapach spalin, . dziura w gazie przy 2000/3000 obr. Wymieniłem sonde lambda , bez zmian. komputer bez błedów!
przepływomierz jest przy filtrze powietrza i powinieneś się skupić na tym bo to urządzonko w twoim pasku jest odpowiedzialne między innymi za te usterki o których piszesz tj nierówna praca silnika , słabsza moc , szarpanie
To mogą być wtryski. Jeśli dogorywają to na 100% podają różne dawki co powoduje nierówną pracę cylindrów a to z kolei powoduje powstawanie wibracji silnika.
Witam. Miałem coś podobnego w passacie. Uszkodzona poduszka monowtrysku - lewe powietrze.
Witaj, czy oglądałeś dane odnośnie pracy filtra cząstek stałych??? temperatury na wlocie i wylocie różnica ciśnień zawartość osadów w filtrze??? Masz przepełniony filtr w znacznym stopniu, sterownik pewnie widzi przepełnienie powyżej 40% różnicę ciśnień ze 20mbar na biegu jałowym a zapewne przy 3000 obr/min około 100mbar; i to jest powód nieprawidłowego...
Samochód naprawiony. Polecam z czystym sumieniem mechanika w Poznaniu który naprawił mi passata, mechanik ma pojęcie od samochodach. Poniżej podaje dane mechanika: Garage. Wieczorek K. ul. Miśnieńska 22 60-169 Poznań
Witam od pewnego czasu wyrzuca mi błąd adaptacja w silniku 1.8adr 98rok mieszanki silnik nierówno pracuje Sonda przepływomierz czujnik położenia przepustnicy czujnik położenia wałka rozrządu czujnik temperatury oraz silniczek krokowy sprawne ktoś miał może taki problem? Z góry dziękuje za odpowiedź.
-hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu -drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię - nierówna, przerywana praca silnika - wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów - szarpanie auta przy ruszaniu - brak możliwości płynnego...
Na początek umyj przeplywomierz i przepustnice. Do tego sprawdź oscyloskopem ten czujnik wałka. Sprawdz w modulach zegarach i silniku komputerem przy nagrzanym do okolo 60 stopni silniku czy jest ta sama temperatura. Czy rozrzad byl robiony ?
Naprawdę dużo tego tylko chodzi mi o to czy ten czujnik ma coś wspólnego z nie równą pracę silnika. Bo to mi nic nie mówi po prostu nie znam się. Ale dzięki
Wtryski poszły na reklamacje. Gdy wsadziłem inne pompki na sprawdzenie ale od 105 silnik chodził w miarę równo,gdyż jedna lała ale nie miałem innego.
Słuchaj, tam wsadzisz sterownik od passata B3 1,8 ( silnik RP) , fiata tipo 1,4, 1,6, uno, peu 205, 309, ... :) każdy monojetronic tam wskoczy
sprawdź rozrząd czy pasek nie przeskoczył , wyprzedzenie zapłonu . a jeśli to nie pomoże szukaj nieszczelności w okolicach kolektora ssącego (lewe powietrze ) miałem podobny przypadek w passacie 99 r benz łapał lewe przez przewód od kolektora do serwa
To są przypadłości zimowe diesli.Ja mam to samo.Jak tylko mrozy miną wszystko wraca do normy.Sąsiad ma passata 2005 rok i przy -16 miał problemy z odpaleniem.Trzy razy musiał próbować.Podepnij pod vaga dla pewności,może coś pokaże ale wątpię.
...proponuje wrzucić logi na forum. nierówna praca to częsta przypadłość tego silnika Co do nierównej pracy silnika to się mogę zgodzić, ale czy prawidłowa modyfikacja mapy rozruchowej powoduje wskakiwanie silnika na wysokie obroty. Z tego co się orientuję to powinno się przesuwać mapę, aby dawka była podawana od 0 obrotów, a nie zwiększać ją. Czy...
może być, bo zalewa silnik Ok . Zgadza się że będzie zalewać silnik ale z tego co się orientuje to zalewany silnik kręci normalnie a tylko nie odpala względnie ma nie równą pracę a nie kręci jak obracany ręką:D
witaj nie chcę się powtarzać ale w paskach za twoje kłopoty odpowiedzialny jest komin (przepływomierz) jest to nikomu nie potrzebne badziewie które TYLKO PO TO zostało załozone w paskach aby się psuło a psuje sie co ok 50-60 tys. i niestety musisz to wymieniać bo tak zrobiły że się tego nie da regenerować To badziewie jest przy filtrze powietrza WAŻNE...
Wiem :) W Vectrze B mam jedną, kiedyś w Asconie miałem tez jedną A w Passacie są dwie, jedna "wyciąga" paliwo ze zbiornika a druga "wpycha" paliwo we wtryskiwacze. W każdym razie, w tym wypadku nierówna praca silnika,tracenie mocy dziwne odgłosy z pompy paliwa - miały przyczynę w odpowiednim braku ciśnienia w układzie paliwowym Może się to kiedyś komuś...
Witam. Istnieje problem, ponieważ po remoncie silnika oraz wymianie wtrysków w Passacie 1.9 tdi 90km automat. Gdy mam samochód na ''D'' i wciśnięty hamulec np na światłach to samochód buja na boki oraz kierownica lata jak nie wiem co. Jeszcze jak dojeżdżam do świateł i zaczynam hamować to również samochód buja na boki. Te wstrząsy są średnio odczuwalne....
Witam, w wyżej wymienionym samochodzie została zregenerowana pompa. Po zamontowaniu jak silnik jest jeszcze zimny, pracuje równo, ale po około 3 minutach pojawia się nierówna praca silnika. Pompa była ustawiana u różnych fachowców z użyciem komputera ale nikt nie wie w czym leży problem. Mechanicy określili że nie można ustawić pompy na odpowiednich...
Witam i dziękuję za pomoc Doszłam do problemu przyczyną nie równej pracy silnika są rysy na głowicy zrobione pompowtryskiem. Mocowany jest na jedną śróbe i to jest feler konstrukcji tych silników
Sprawdź podstawę wtrysku, potencjometr przepustnicy i jeśli masz możliwość podmień aparat zapłonowy. Mnie tak szkolił w Passacie z tym samym silnikiem "umierający" czujnik Halla. 11 litrów na trasie to trochę dużo. Mnie Passat palił niecałe 10 na trasie a 12 w mieście, no ale może "masz cięższą nogę" ;). Sprawdzenie, ew dołożenie masy na silnik to też...
passat nierówna praca nierówna praca passat nierówna praca passat benzyna
programator zmywarka elektrolux sterować klimatyzacja peugeot próżnia temperatura
Firmware ZTE MF258 - gdzie znaleźć plik? Jak zsynchronizować lokalny generator z siecią energetyczną