I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
to jest diesel , nie benzyna , silnik benzynowy w samochodzie( civic) kręci max 7000 obrotów , silnik 1,9 diesel Vw passat 5000 obrotów , tu nie o ilość obrotów ale o moment obrotowy mi chodzi , teoretycznie z 3 można startować , jak pisałem wczesniej w poście to sprzęt do taniego lansu jest silnik 9 konny dla mnie wystarczający :)
Witam ! Po uruchomieniu alternator się nie wzbudza, dopiero po zwiększeniu obrotów, po wzbudzeniu stawia bardzo duży opór silnik nie może pracować, swobodnie na wolnych obrotach, proszę o poradę. Pozdrawiam
Witam. Mam pytanie, czy temperatura altermatora w VW Passat (Diesel 89 rocznik) po ok 10-15 minutach pracy silnika (wolne obroty lub jazda) może wynosić ok 70-80 st C?
Niestety nie , patrząc nawet na obroty obu silników diesel ma mniejsze niż bęzyna ale zakładając skrzynie z diesla do benzyniaka super sprawa ma muła ale za to prędkość około 20 % większą .
Mnie to wygląda na luźny sworzeń - na 1 obrót jedno twarde stuknięcie osłuchaj stetoskopem każdy cylinder oczywiście od zewnątrz.
A jeszcze kwestia obrotomierza.w liczniku z diesla obroty sa do 5tys a w benzynowym do 7 tys.czy jak do tego licznika z diesla wstawie tarczke z benzyny to bedzie on wlasciwie wskazywal obroty?
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Panie Nagar jest tą usterką od której bym zaczynał bo jeśli sprzęgło na waszych obrotach ok. to jest w porządku a skan był robiony ?
Tam jest trzy przewody miedzy dwoma kablami jest jak napisałem ,żebym ja to wiedział i rozumiał to musiałbym jeszcze się pouczyć,dziwne dla mnie jest to że n75 przestaje dawać podciśnienie i wtedy robi się błąd ,to może dostaje sygnał z gruchy i go wyłącza ale to tylko moje rozumowanie i pierwszy diesel
Tylko launch ? Dobre sobie... Jako uniwersal do francji tylko cdif jakoś sobie radzi i to nie ze wszystkim - silniki diesla. Miałem st6000 na testach.. w vectrze c pokazał obroty piętnaśie tysięcy z ogonem reszta parametrów też kosmos. Passat 1,9 Tdi !! walił błędem pamięci sterownika podczas gdy zablokowany był immo, z takich kwiatków jeszcze w 407...
Ja mam tak samo w dieslu ale w fordzie nie idzie go nagrzać ale to ogólnie cecha diesla (mówię o zimie) i to nie jednym. To cecha nie wada po prostu sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzynki gdzie energia idzie w ciepło . Dodano po 3 Nawet jak wrócę z trasy na wolnych obrotach spaliny to ledwo ciepłe (zima) PS i wręcz nawet nie czuć ich To cecha...
Witam, mam Passata vr6 mam problem z obrotami na biegu jałowym jest wszytko dobrze ale w czasie jazdy to obroty rosną bardzo powoli jak w dieslu i największe obroty to 4500, nie wiem co jest z nim. Mam przerobiony wlot powietrza, nie myślę ze to może być problem.
Koledzy pojechałem do mechanika i powiedziałem mu żeby mi pokazał gdzie znajduje sie zaworek n75 a on mówi nie wiem no to mu od razu podziękowałem. Może wy wiecie gdzie znajduje sie ten zaworek??? Nie śmiejcie sie ze mnie że nie wiem gdzie o jest dawno diesla nie miałem
W dieslu pomiar obrotów jest dokonywany przez pomiar częstotliwosci prądu z alternatora
Kolego, czy dane dot. odczytu ciśnienia w poszczególnych cylindrach są rzeczywiste. Moim zdaniem spora różnica i silnik może nierówno pracować, ale o tym niech się wypowiedzą fachowcy od diesli.
Dolot lekko zaolejony. szczelny, EGR nie ma to nie diesel :P zawór odpowietrzający ok. sonda też.
Rozrusznik do diesla to moc paru kW i odpowiednie obroty tak że bez niego nie ruszy.Natomiast olej silnikowy i to wtłoczony w kanał olejowy np.czujnikiem olejowym.
Jak sprzęgło łapie przy końcu to znaczy, że jest do wymiany. Tam nie ma żadnej regulacji jak w polonezie. Gratuluję niskiego przebiegu. Sprawdź, od ilu obrotów przy depnięciu masz odcięcie mocy. Przy 120 km/h wypada na 5 biegu wbijać gaz w podłogę :) Powyżej 3000 obr diesel nie jest tak zrywny jak od 2000 do 3000. "Panie, klima sprawna tylko wąż trzeba...
Człowieku przeczytaj swój post i zastanów się nad nim !!! TO NIE FORUM WRÓŻEK !!! TU NIE MA JASNOWIDZÓW !!! Napis co to za silnik benzyna, czy diesel. Każdy silnik ma jakieś oznaczenie...
chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera Kolego to jest diesel
Jechałam kiedyś w trasę, passat b5 1,6 na gazie i jadąc cały czas na obrotach 1500, auto spalało ok 8l, jadąc na ok 2000-2500 spalało 10l gazu.
Sprawdz wszystkie punkty lutownicze: przy uzwojeniach i diodach moze gdzies lut poscil. Kiedyś w VW (Passat diesel) miałem podobną usterkę jak silnik pracował na wolnych obrotach to kontrolka swiecila jak dodałem gazu to kontrolka zaczynala naprzemian gasnac i zapalac sie, a przyczyna to odlutowane jedno z uzwojen. Pozdrawiam
Popuśc rurki na wtryskach o parę obrotów, tak żeby ich do końca nie odkręcic. Jedna osoba kręci a Ty patrzysz czy leci ropa ze wszystkich.
witam. Wiecej danych na temat silnika seria i typ (benz/diesel?) po tym co napisałeś niewiele można się zorientować o jakim silniku mówimy. pozd
Wszystkie Audi i VW w których są silniki PD, mają takie kompresory. jest na nich zawór wydatkowy sterowany PWM, a kółko nie posiada sprzęgła. Taa.. tylko pytanie brzmiało czy komp jest sterowany dyskretnie czy po CAN, myślisz że do sprężarki bez sprzęgłowej idzie informacja po CAN czy po prostu modulowane 12 V które otwiera zawór. Co do meritum z Climatronic'a...
Witam ja po zakupie mojego passata AVB 2001 1.9 T DI (i tutaj ciekawostka, o mocy 130 koni,silnik na pompowtryskiwaczach) w Irlandii, odrazu musiałem wymienic poduszki silnika (albo uchwyty silnika). Objaw nastepujacy- silne drgania całego srodka pojazdu na wolnych obrotach oraz w pewnym zakresie np,2000 rpm. Zaraz po zamówieniu czesci pojawił sie nastepujacy...
Silniki CR mają już max przy 1800 - 2000 obrotów, te z pompowtryskiwaczami prawie tysiąc wyżej. Przypominają charakterystyką silniki benzynowe. Zaprzeczenie elastyczności diesla. Pierwszy lepszy Passat z pompowtryskiwaczami ma maksymalny moment przy 1750-1900rpm... Największy moment występuje tam, gdzie jest turbosprężarka zaczyna wytwarzać najwyższe...
Passat B6 2.0 tdi CBAB + DSG. Zrobiony chip na 170 koni i program skrzyni zmodyfikowany, wyższy bieg wrzuca przy ~2200 obrotów, redukcja ~1400 obrotów.
Tak myśle, może winą było złej jakości paliwo? dwie pompy jedna po drugiej by trafiło? Nie. Sam je popsułeś. w zimie zamarzł to go wyjałem i przez zime jeździłem na takim małym plastikowym. po wymianie pompy mechanik dał zwykły, ale od benzyny. Załóż prawdziwy filtr od diesla, bo zatrzesz 3 pompę.
W takim razie postaram się upolować komputer możliwie najszybciej, a dlaczego ma pomóc na 2 dni? ^^ Jak dalej nie dojdę co jest nie tak to rozejrzę się za innym silnikiem... Wolałbym diesla, ale raczej dużo by wyszła taka przekładka, a do tego jeszcze w dowodzie zmienić :(
Witam To są prawa fizyki , pompa polana zimną wodą odpala silnik bo się kurczy wtedy daje większe ciśnienie przy większych obrotach też daje większe ciśnienie bo ze wzrostem prędkości wzrasta szczelność . Pompa wtryskowa do wymiany głowicy wysokiego ciśnienia lub regeneracji . javascript:emoticon(':cry:') co za bzdet :idea: daj se luz z dieslami albo...
fakt faktem to mi nie przeszkadza że świeci kontrolka bo po przygazowaniu gaśnie i alternator ładuje, ale co będzie jak przyjdzie zima? obroty mam jak to w dieslu czyli:900 zastanawia mnie jeszcze tej wolny konektor od regulatora napięcia czy nie powinien tam być podłączony dodatkowy przewód.
Od tdi potrzebują inny sygnał obrotów i z alternatora nie pójdzie,albo mu obrotek na maxa pójdzie ,albo wcale nie pamiętam już dokładnie .Pewne ,że nie zadzaiła.
Mnie też podpierało zawory, szczególnie na zimnym po przegazowaniu (albo wyjazd z zaspy). Też dolałem środka do płukania silnika, i miska w dół - był zacięty zaworek przelewowy w pompie, ciśnienie przy max obrotach 6,5Bar. Przeczyściłem, nowy olej, filtry i już problem nie występuje. Trzeba sprawdzać po kolei i eliminować. vw passat b4, silnik 1z 90KM,...
Czy któryś z was miał okazję jeździć w 307 2.0 bez. 307 nie ale 406 owszem i wiem jak jeździ a auta mają zbliżoną masę. Masz takie odczucie bo diesel inaczej rozwija moc i moment i nie trzeba go kręcić wysoko, tam gdzie Ty miałeś max moment w peugeocie w dieslu masz już odcinkę obrotów. Subiektywnie diesel lepiej ciągnie. Post był raportowany, usunąłem...
No i sprawa sie rozwiazala Walnieta byla ta pompa (tzw vacuum diesel pump) samochod juz odebrany smiga jak powinien tylko po kieszeni dostalem no ale bez tego by nie chodzil Dzieki za wasze zaangazowanie i podpowiedzi
Przepływomierz to ostatnie miejsce które mogło by paść.Odnośnie notaufa sprawdź N75 i dochodzące do niego wężyki.Dotyczy to tylko wejścia w tryb awaryjny.Sugestia na temat podpięcia vag jak najbardziej trafna.Kto pozatym zimnego doładowanego diesla tak okropnie męczy.Poczytaj sobie na temat obsługi silników TDI "Święte 10 przykazań".Kiedy był zmieniany...
jaki to silnik, jaki przebieg? diesel 2.0 140k 2011 przebieg to 220000 śilnik pracuje równo nic nie stuka tylko problem jest jak odpalam na zimnym że nie moze wskoczyć na obroty przez 15 sekund
co to znzczy "zapgrejduj instalkę gazową" i czemu mam czyścić silnik krokowy skoro po odłączeniu wtyku spadaja obroty czyli trzyma go napięcie a nie przycina się. DZIŚ ODPIOŁEM CZUJNIK SSANIA I TROCH LEPIEJ CHODZI A JAK ODEPNE PRZEPŁYWOMIERZ TO JEST OK NA GAZIE A NA PB GAŚNIE NA WOLNYCH, CZYLI COŚ DAJE SYGNAŁ SILNICZKOWI KROKOWEMU DLACZEGO JAK ZAŁORZW...
Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie: 1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz...
Witam W samochodzie nie działa mi prędkościomierz. Zegary są z 2 wyświetlaczami. Mam do kupienia takie same zegary ale są od Passata- benzyny. Czy będą działały w moim dieslu ? Oczywiście pomijam fakt braku kontrolki nagrzania świec. Zamontowanie zegarków od Passata benzyniaka jest jak najbardziej możliwe. Problemem będzie jak to juz wspomniałeś brak...
Witam !Mam Passata B6 2.0 TDI jak jest zimny jest ok.Nagrzewa się do ok 80 stopni,odcina go nie ma czym jechać turbo chodzi na jałowym ale wkręca się tylko do 3 tys obrotów.Obroty są na 1200 cały czas nie niżej ,ciężko go się odpala trzeba chwilke pokręcić i łapie obroty jak stary diesel .Wcześnie migała mi kontrolka świec żarowych ale tylko jak odpalałem...
Witam, Brat posiada Passat B5 Lf diesel silnik 1,9 TDI ,ma następujący problem- gdy samochód osiągnie powiedzmy na 4 3,5 tys odcina turbinę wchodzi jakby w tryb awaryjny, gdy wrzuci 6 i ma 120km jest dokładnie to samo . Wszystko jest powtarzalne. Auto ładnie śmiga ale jak osiągnie powyżej tych obrotów lub walnie 6 bieg i powyżej 120 km jest tak jak...
Najbardziej eko jest 5 bieg tak? Niekoniecznie. Tzok już Tobie napisał. Ja mam 6-cio biegową i przy różnych prędkościach i różnych biegach spalanie mam bardzo podobne. kolega ma benzyne na gazie 100 km w passacie i jest kierowcą zawodowym i on zawsze od 1500 jedzie na 5-tce bo mówi po co marnować paliwo Ja rzadko kiedy diesla spuszczam poniżej 1500...
Kolega belcho99 ma trochę racji, ale nie samo gniazdo a podkładka termiczna przepuszcza powietrze z komory. Miałem coś takiego tylko u mnie silnik na wolnych jakby kichał co jakiś czas, podczas jazdy nie było zauważalne, po 4 m-cach puściła na stałe, po wymianie uszczelniaczy już nic nie "kicha" Na początek najlepiej wrzuć logi, nie zapomnij o synchro...
Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach. W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego. Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze...
Nie puszcza wogule dymka nawet przy pełnych obrotach Do podmiany przepływka na pewną, ewentualnie nową, jeśli rezultatu brak, pompa i wtryski do diesel serwisu, przy okazji demontażu, obejrzysz jak wałki wyglądają. Dodano po 2 Powiedz czy to Passat w full opcji z drewnianą kierownicą oraz skórą, gdzieś z zachodniopomorskiego?
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
Witam. Mam passata 1.9 TDI diesla oraz dwa problemy z nim. Pierwszy z nich to migająca kontrolka świec żarowych oraz stale paląca się check engine. Sprawdziłem skanerem i wyszedł błąd P0726, którego zresztą nie mogłem skasować. Czytałem na jego temat w sieci i trochę by się zgadzało z tym, że brak jest mocy-aby się rozpędzić do 2000 obrotów muszę trochę...
Diesel w odroznieniu od benzyny ma duzo wyzszy moment obrotowy. Co prawda w niskim i wąskim zakresie obrotów ale jednak. Dzięki temu łatwiej poradzi sobie z przewiezieniem ładunku niż benzyna. I tak długo jak nie będziesz chciał tego ładunku przewozić w zawrotnych prędkościach to te 200-250nm które tam w tym silniku jest powinno w zupełności wystarczyć.
Witam. Mam taki problem z passatem b5 1.8 20V. Problem jest taki: słabo wchodzi w obroty, nie ma mocy tak jak by coś go trzymało. Nie wiem już co robić! wymieniłem przepływomierz oraz przepustnice w kolektorze i nadal samochód jest zamulony. Mam zamontowany gas firmy Kme sekwencja. Może to przez gaz i jeszcze jedno silnik chodzi jak diesel jest bardzo...
Zarówno silniki benzynowe jak i diesle są kolizyjne. Cechy mają się spotkać co drugi obrót wałem korbowym. prezentowany tu silnik to 8 zaworowy AZM lub ALT. Też kolizyjny Można prosić o wytłumaczenie dlaczego silnik benzynowy jest kolizyjny? Wiem, że do 8 zaworowe są bezkolizyjne, chociaż niektóre 8 zaworowa są kolizyjne. Więcej zaworów to jest kolizyjny....
Pojechalem wyminic gruszke do warsztatu Diesel point. Panowie wymienili gruszke i ustawili. Samochod nie ma ma mocy,kazali szukac problemu gdzie indziej. Samochod nie jedzie na niskich obrotach,gdy gaz odpuszczam i wciskam ponownie jedzie normalnie. Przy braku mocy jak dociskam rzedzi cos pod maską
Popieram przed mowce. Jechałem 130 konnym dieslem i do setki troszkę gorzej idzie od 1.8t, lecz aż tak bardzo tego nie odczujesz lecz od 110km/h w górę 1.8T wprost miażdży tego diesla. Teoretycznie diesle mają mocny moment obrotowy przy niskich obrotach, lecz zwracam uwagę iż 1.8t jest jednym z nielicznych silników benzynowych które max moment obrotowy...
Kolego miałem taki stan z "szalejącym" obrotomierzem i kontrolkami w Passacie 1,9 tdi, ale jak się okazało sprawcą tego była kostka elektryczna w liczniku, z dużą ilością pourywanych pinów. Elektronik polutował piny i wszystko od 3 lat działa normalnie. Dodaję, że tego typu usterki w VW dieslach to normalka.
Pedał gazu masz jeszcze na linkę?Sprawdź też jeżeli występuje ssanie, może być na linkę lub automatyczne. Ssanie w dieslu podnosi wolne obroty i przyśpiesza kąt wtrysku.Aby upewnić się że to nie jest wina zbiornika podłącz filtr paliwa bezpośrednio do czystej bańki z ropą,Bańkę umieść np. nad skrzynią biegow.
Logiem nic nie zdziałasz tu potrzeba porównać wartości z czujnika z manometrem. Czujniki podobnie jak przepływomierze są do różnych silników inaczej wyskalowane. Czujnik ciśnienia jest kluczowy dla turbo im wyższe ciśnienie doładowania to wyższe obroty turbo. Diesel przyjął by ciśnienie doładowania nawet 2-3 bary ogranicza się je dla ekologi na niepełnym...
Jeszcze nie spotkałem silnika Diesla z turbo w którym by nie ubywało oleju od wymiany do wymiany. Moim zdaniem zdrowa norma to od max do min przez 10kkm czyli około 1l, spalanie oleju przez silnik zależy od tego jak jeździmy samochodem, niskie czy wysokie obroty oraz krótkie odcinki czy długie trasy, jeżdżąc autkiem z nowym Turbo Dieslem na zimnym silniku...
Silnik Diesla 1.6 Dodano po 1 Zapomniałem jescze dodać, że dość mocno kopci w kolorze siwo-niebieskim, ale olej w normie. Dodano po 57 https://filmy.elektroda.pl/26_1473954736...
Witam. Mam problem z brakiem mocy w Passacie B6 już 2 miesiąc jeżdżę po mechanikach i nic. Zaczynając od początku, auto traciło moc podczas jazdy gdy wchodziło np na 4 tyś obrotów zapalała mi się wtedy kontrolka od świec żarowych. Od razu mówię, nie znam się za bardzo, więc oddałem auto do mechanika, wymienił świece niby było tydzień spokoju i znowu...
Powinno się. Nawet trzeba. Ale nie silnik diesla. Występują bardzo duże naprężenia paska w przypadku gdy dostanie "na już" obroty poprzez sprzęgło. Gdy dostanie obroty z rozrusznika, to jest to lżejsze i takie bardziej płynne i delikatne, nie robiące wrażenia na rolce czy napinaczu. W pychu jest to olbrzymie naprężenie w jednostce czasu. I w przypadku...
Witam, przebieg 120 tys. , silnik diesel Common-rail CFFB od jakiegoś czasu trzęsie na wolnych obrotach, ale nie zawsze. Nie ma różnicy czy ciepły czy zimny. Najbardziej jak pociąga obroty do 1k gdy np. klima tego potrzebuje albo filtr dopala. Widać że silnik cały lata i słychać jak pompa common rail zaczyna cykać głośniej w momencie dławienia - tak...
Sprawdź, czy ciepły płyn dochodzi do przewodów nagrzewnicy i czy ciepły też wychodzi. W razie potrzeby wymień filtr pyłkowy (kabinowy), od którego czystości zależy efekt nadmuchu powietrza przez dmuchawę, w tym również gorącego. Jeśli za poprawność działania reszty podzespołów związanych z grzaniem gwarantujesz, to dla informacji dodaję, że silniki...
witam mam problem z odpaleniem passata b4 diesla przy zimnym silniku niemozna go odpalic swiece pokazuje kontrolka ze grzeja ok ( wymienilem je na nowe ) a on niechce odpalac przy temp. okolo + 5 odpalajac czuc jakby chcial odpalic ale ale niedaje sie wkrecic na obroty przytym kopci tak jakby nieprzepalal paliwa jakby niegrzaly swiece ale tak jak pisalem...
Witam. Noszę się z zamiarem zakupu Merivy (oczywiście I generacji). Dotychczas nie dopuszczałem do myśli diesla, jednak teraz po pewnych przemyśleniach zastanawiam się ,że może warto. Mało jeżdżę w mieście a głównie na dłuższych trasach. Nigdy nie miałem diesla i obawiam się, że doznam szoku. Chodzi mi głównie o rozpędzanie auta. W internecie czytuję...
moze masz powietrze w ukladzie chamulcowym lub ubytki plynu, mozliwe tez ze ktorys czujnik abs'u jest walniety. Niestety z silniczkiem krokowym ci nie pomoge bo mam diesla. Ale z tego co wiem to moze to byc tez czujnik temperatury ktory podaje za niska temp. dla ukl. ster. silnikiem ( nawet jak jest cieply ) i zalacza wtedy ssanie.
Z tym dolewaniem benzyny do ropy to słyszałem o proporcjach 1 do 25 ale nie wiem bo nie korzystam .Tylko w zimie tankuję na shellu (mniejsze prawdopodobieństwo że ci wody dolewają bo mają lepsze formy kontroli nad tym procederem) na razie wystarcza. W lecie tankuję opał i śmigam bez problemów już mam 330 000 nakręcone i jakoś to się kula.Muszę jedno...
Kolego twierdzisz, że jeździsz autkiem (dieslem) od niedawna, tak na marginesie ja mam takie samo autko. Orientujesz się, że Twoje auto posiada najsłabszy silnik (90 km) chyba, że masz podrasowane elektronicznie. W silnikach z turbiną występuje tzw. "dziura turbinowa" i w przedziale obrotów 1000 do ok. 1800 silnik jest mułowaty i dopiero od ok. 1900...
tu się mylisz, bo w b3 były silniki 1.9td (nie mylić z tdi) i one miały oznaczenia aaz (chociaż częściej te silniki są spotykane w passatach b4 i golfach III).To szarpanie występuje podczas jazdy, czy także na wolnych obrotach na postoju?? Możnaby sprawdzić jedną rzecz, ale podczas jazdy to nie bardzo jest możliwe- bo jeśli ktoś ma problemy np z uruchomieniem...
żeby nie ugotować turbiny jak wyłączyłeś już programowo jej chłodzenie(EGR) a czym jest ona chlodzona przy pelnym obciazeniu powyzej np. 3500 obr i dawce 60mg kiedy egr jest juz zamkniety? Zawór EGR działa zawsze w średnim zakresie obrotów i masz tu troche racji ale dobrze wiemy że nie wskazana jest dłuższa jazda dieslem na pełnym obciążeniu tak większość...
auto po mojej przeróbce na gazie sprawujęsię bez zarzutu, na benzynie bywa różnie. zimą będą kłopoty. ps. nie ma jak diesel. benzyna + gaz = kłopoty i złudna tania jazda awarie lambdy,emulatorów gazu, częste wymiany świec, kopółki, przwodów wysokiego napięcia, wymiana membran lub całego parownika i na dodatek droższy przegląd techniiczny i zajęty bagażnik...
Wita. Po przekroczeniu pewnej prętkości to jest ok 80km/h silnik traci moc z TDI robi sie zdechly diesel do tej predkości wszystko jest ok wchodzi na obroty przyśpiesza doskonale póznie jest lipa i tak zostaj nawet przy niskich prędkościach wyłaczam silnik i wraca do normy dopuki nie przekrocze tej 80-tki tak jak by przechodzil w tryb salo sie tak po...
Jak pare latek temu wozilem sie jeszcze omega A 2,3D i padl termostat w drodze to poszedlem do sklepu i akurat do omegi nie mieli. Ale mieli do Passata. Numer katalogowy identyczny jedynie temperatura sie roznil. Oryginalny w omedze mial 92 stopnie, passat chodzi na 87stopni. Jako ze to bylo pozna wiosna wzialem ten od passata bo co mialem zrobic. Mialo...
Jaki przepływomierz?? To jest silnik diesla starszej generacji. Pompa nie ma zadnej elektoniki. Tam przepływomierza nie ma. Jest tylko jakis włacznik na pompie wtryskowej zsynchronizowany z cięgnem gazu. Paliwo wchodzi prosto do pompy wtryskowej. Elektrozawór na pompie jest dobry. Pomijałem filtr, podłaczałem go na krótko z bańki z ropą i bylo tak samo.......
Witam, od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem, mianowicie rano jak wsiadam do auta i chce go odpalić to silnik nie odpala, nie ma znaczenia jaka jest temperatura na zewnątrz. Na szczęście mam zamontowany przycisk do podgrzewania świec (polecam na srogie zimy), przytrzymam go kilka sekund, przekręcę kluczyk i odpali za pierwszym obrotem. Oczywiście...
Ja mam passata u mnie obroty mają 9500 i tak jest w innych pasatach , w audi te obroty są troszkę mniejsze , więc te które masz (9000 ) powinno być ok , Wiec wydaje mi się że wszystko jest ok , i tak jak powiedział mechanik , być może dlatego masz takie odczucia ponieważ jeździłeś benzyniakiem więc teraz jest ci dziwnie , dieslem jeździ się troszkę...
Witam, Otóż zacznę od tego, że po odpaleniu samochodu obroty nie wskakuja na te "nominalne" 0.9 tylko np. 0.4 przez co samochodem strasznie trzęsie. Aby trochę wzrosły no to trzeba czekać aż się nagrzewa czyli powiedzmy 15 minut l. No i tu moje zdziwienie gdyż w passacie b4 1.9tdi taka sytuacja nie ma miejsca i obroty są od razu dobre a samochód wydaje...
Witam mam nie typowy problem .dziś po raz drugi w moim aucie doszło do sytuacji klekotu silnika.wyjezdzałem z podwurka i dojeżdżają do skrzyżowania ściskam sprzęgło i hamulec I nagle obroty spadły ,silnik zaczął strasznie klepać jakby chodził na dwa gary i do tego walił tłokami o zawory.ODrazu go zgasiłem i od razu odpaliłem i wszystko git.Co może być...
To teraz ja coś dam od siebie jako że Audi i Volkswagen to moje zainteresowania ale teraz już tylko Audi,Volkswagen się bez obrazy ale się zeszma*ił,marka niby dobra ale już gorsza a ceny wygórowane. Teraz odnośnie współpracy Audi--Volkswagen,jest tak Passat B5 Audi A4 B6 Podzespoły niby te same a klasa jazdy nieporównywalna,silnik audi ciągnie żwawo...
Siemka. Rozwiązanie mojego problemu było bardzo skomplikowane. Zaprowadziłem auto do najlepszego elektryka w okolicy. W ciągu 10 min zauważył, że z komputera nie wychodzi lub wychodzi tylko słabe napięcie na pompowtryski. Następnie zauważył słabe napięcie na sam komputer. Ostatecznie moje problemy rozwiązały 3 rzeczy. Komputer(zabawa w sofcie, podnoszenie...
Olej 10W40 liqui moly diesel. Jest prawie nowy. Silnik był płukany płukanka kilka mcy temu przed wymianą. Olej jest przezroczysty jak w benzynie. Brak przedmuchów, ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji. Zazwyczaj jeżdżę spokojnie ale wczoraj go mocno przegoniłem i po ponownym odpaleniu zastukał gdy chwilkę postał. Czyli był fest rozgrzany. Teraz go...
a w trasie jadąc szybciej mocniej obciążamy silnik przez co poprawia jego sprawność energetyczną dlatego spalinowe auta palą w trasie mniej a elektryki więcej.. A ja naiwny myślałem, że spalinowe palą mniej bo nie muszą tak często hamować, przyspieszać i stać pod światłami jak w mieście, natomiast elektryki mając odzysk energii w procesie hamowania...
czytam forum porady mam problem jak wiekszosc.Kupilem passata z 2002 roku tdi 100 koni.Przy obrotach powyzej 3 tys na 3 biegu jest male szarpniecie i spada moc.Gdy zgasze silnik i uruchomie ponownie na pierwszym i drugim biegu jest ok i zaraz po 3000 na trzecim znowu to samo.Auto pod male wzniesienie nie jedzie wiecej jak 60kmh a na prostej 140kmh.Zamienialem...
VW ma ceny zaporowe, ... niestety jeżeli szukasz dobrego oleju to polecam Motul, Valvoline, Texaco lub Liquid Moly (osobiście do diesli leje Motul, a do mojego G60 - Valvoline) Możesz zalać 10w40 - nic sie nie stanie, ale jak już było powiedziane wczesneij - silnik zrobiony od podstaw spokojnie syntetyka strawi :) Co do docierania to są 2 szkoły......
A ja miałem okazję użytkować Lagunę w benzynie.. Masa problemów, głownie elektronika.. Skończyła swój żywot gdy nagle sama zwiększyła obroty na maksimum i wypluła olej tłumikiem :] - Stwierdziła ze samobójstwo to najlepsze rozwiązanie :] Diesel do 15 tys zł ? Temat wielokrotnie wałkowany, tutaj i na innych forach/czasopismach itp Do 15 tys można znaleść...
Można by jeszcze zakombinować i z dwóch wsadów zrobić jeden :) jak już wcześniej wspomniałem porównywałem kiedyś wsady benzyny i diesla. W załączniku screen wsadu- zaznaczone kolorem miejsca to różnice pomiędzy wsadem benzyny i diesla. Komórki 120-170 moim zdaniem odpowiadają za wskazania obrotów i prędkości - widać to po ciągu różnic i tym że wartości...
Witam, Wiem że dużo już na forum już o tym było, ale takie problemu jeszcze nie widziałem. Radio JVC KD 722/721 wyjście RCA na przód, tył, sub. Na początku był tylko 1 RCA na sub i 2-kanałowy wzmak zmostkowany. Głośniki przód podłączone pod radio (zestaw odseparowany) - bez problemu. Podłączyłem drugi RCA i zamieniłem wzmak na 4 kanałowy Crunch GPX1000.4,...
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
W dieslu nie ma cięgna "ssania", jest przyspieszacz wtrysku stosowany tylko przy rozruchu a jego wpływ na zwiększenie obrotów jest niewielki i dostrzegalny głównie na wolnych obrotach,w td jest to dostrzegalne.Niepokojące jest miganie kontrolki temp.wody? sprawdź czy nie masz jakichś przecieków i czy poziom oleju czasem się nie podnosi (woda dostaje...
Ustawiłem 4,6 mg/r ( kanał 01 ) i jakoś dziwnie za szybko rosną obroty do 2 tyś. Może za dużo ?? Jak ustawić odpowiednio abym miał jak wcześniej spalanie 6-7. szkoda że nie zrobiłem logów Vagiem. Bo teraz mam spalanie ( tak pokazuje mi na MFA - 10l/100 ) A jak miałem ustawione 3-3,2 to auto było dynamiczne ale też wyskakiwało duże spalanie. Silnik AFN...
sprzeglo to stosuje sie najczesciej w silnikach diesla ze wzgledu na duza nieruwnomiernosc obrotu walu silnika podczas pracy na biegu jalowym , glownie spowodowana mala masa kola zamachowego . i dosyc niskimi wolnymi obrotani walu w dzisiejszych silnikach i ma na celu nieprzenoszenie szarpniec na wirnik alternatora podczas zaplonu mieszanki w cylindrach....
To pasek luźny musi być. U mnie tak skakał na starym pasku -coś masz z napinaczem nie tak. Pasek luźny to tak nie wyregulujesz. Skacze przy pomiarze ale 0,2 max. Zauważ jaki czas mały trwania wtrysku bardzo malutki 5,1 dla mnie za mały jak dla tego typu silnika diesla niech internauci poprawią mnie jak się mylę. Musisz to poprawić masz bloki pomiarowe...
Ok. Osłonę silnika mam oczywiście. Zamówiłem już wężyki podciśnienia. Do piątku powinny dojść, więc jak przyjdą to wymienię na nowe i zrobię logi grupy 011 i wrzucę. Jeśli nadal będzie coś nie tak to jeszcze raz sprawdzę rurę intercoolera i wymienię zawór N75 i dalej będę logował aż do znalezienia i wyeliminowania przyczyny. Co do samej jazdy to tragedii...
Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata Wyrazy współczucia - to wielki błąd jeśli osprzęt jest włoski. Po za tym skaleczyłeś sobie samochód. (...) dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego (...) czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji, poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam...
Witam wszystkich. Skoda 19TDi 90KM silnik AGR 2003/2004r. Ten sam problem. Było tak: Kilka kilometrów - na zimnym silniku wszystko OK. Nagrzał się. 90 stopni - próba wyprzedzenia. Udało się i za moment muł w przedziale 2300-3000obr. Spalanie wg kompa pokł. na poziomie 10-12 l/100km. Nie reagował na naciskanie gazu. Nie wchodził na obroty. Pomagało chwilowe...
Ja może trochę powieję starością... A mianowicie: Przez trzy lata jeździłem Golfem II 1.8 RP(90PS)[przebieg 210000km] Teraz posiadam Passata B4 kombi 1.9 TDI(90PS).[przebieg 278000km] Sporadycznie jeżdżę też Golfem III kombi 1.9TDI(90PS)[230000km] oraz Peugeot 406 kombi 2.2 HDI( ≈135PS).[210000km] Zima: Golf II(nie garażowany) - odpalał za pierwszym...
Na zimnym silniku, przeważnie rano, auto po uruchomieniu, dymi na niebieskawo- szary kolor. Podpiąłem się pod komputer, i sprawdziłem parę odczytów, nie potrafię natomiast ich zinterpretować. Dodam że auto mam od tygodnia 2001r 1.9 130KM przejechane 200kkm, wymieniony rozrząd przed zakupem + turbina. Na wolnych obrotach silnik trzęsie autem, jak w starym...
Awaria dwómasu objawia się szarpaniem podczas ruszania. Sprzęgło nie bierze tak miękko, auto rusza zrywami, Czasem może to być objaw podwichrowanej tarczy sprzęgłowej. Na to jest taki sposób, z piątego biegu ruszasz na sporym gazie tak ze dwa razy popuść sprzęgła tzw. przypalenie delikatne. Nie przesadzić😁 Jeżeli pomoże to tarcza przesadzić😁Za...
obrót diesel diesel obrót passat obrót
bezpiecznik termiczny schemat cieknie pojemnika proszek elektrozaczep brzeczy
bester prostownik schemat zamrażarka whirlpool
Parametry testera dla tranzystorów 2N6491 i 2N6488 Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza?