Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Masz zielony, czy czerwony?
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
W swoim autku masz japońską skrzynię firmy Aisin Warner TF61SN . W Google jest trochę informacji na temat wymiany czy też kontroli stanu oleju.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
To sprawdź kompresję bo może nawet nie jesteś świadomy że np. jeden gar ci nie pali, sprawdź też ciśnienie oleju...
a probowales odlaczyc akumulator? prawdopodobnie przy masce silnika powinna byc krancowka ktora po otwarciu maski kasuje lampke { przypominajaca o okresowym sprawdzeniu oleju
Na jałowych powyżej 1bara i przy 2000obr powyżej 2barów. Oczywiście silnik rozgrzany.
Sprawdź styki, może są zabrudzone i gdzieś nie łączy.
witam tak w sumie to moj post z tym passatem tylko pisalem od znajomego glowica nie byla planowana a odrzutnik oleju jest zalozony to ta plastikowa oslona
Zalej go wyłącznie olejem silnikowym, próba pracy na napędowym skończy się śmiercią panewek i uszkodzeniem przylgni cylindra. A wiertarką możesz odpalać silnik od wsk-i a nie 4 cylindrowego diesla, miałbyś większe szanse na powodzenie odpalając go na sznurek :P I na koniec dodam że jeżeli to motor z passata b2 to jest to 1.6 a nie 1.9. Pierwsze odpalenie...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Forum jest po to, aby też szukać...
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
Trzeba sprawdzić wymienioną maglownicę, czy się nie poci.
Sprawdź pompę paliwa w baku. Słychać ją powinno być po przekręceniu kluczyka.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Daj kabelek tego czujnika do masy i zobacz czy ustąpi.
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Olej. Gorąca strona turbiny puszcza.
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Nie przegrzałeś go ?
Polecam Valvoline 10/W40 MAX LIFE.
Jeśli ciśnienie jest dobre to padł czujnik .Pozdrawiam
Napinacz jest w głowicy, na zewnątrz masz tylko sam nastawnik faz rozrządu mocowany na trzy śrubki nic więcej nie trzeba demontować.
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Sprawa z kontrolką ciśnienia nie jest taka prosta. Tu występuje dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. Szczerze mówiąc czytałem o tym miesiąc temu i nie zagłębiałem się w to, bo nie dotyczyło mnie to (Passat'95 benzyna) z uwagi na brak problemu (ODPUKAĆ !). zrzuty:
Nie wiem czy był przeprowadzony pomiar ciśnienia przed naprawą ? Zrób to przynajmniej teraz ,zmierz ciśnienie na cylindrach na ciepłym silniku potem ponownie tylko nalej z 1 cm ³ oleju do cylindra ,jeżeli ciśnienie wzrośnie masz uszkodzone pierścienie.Kiedyś opłacało się wstawiać tuleje z łady 1300 i nowe pierścienie do starych tłoków wszystko...
Hej moja rada to taka : jak bedziesz zalewał olej po tym zabiegu to już uzywaj z tej samej półki lub nizej nie lej lepszego bo wyplucze osady w silniku a czym to grozi to pisać chyba nie musze - doświadczylem tego na wlasnej skórze kilka latek temu
Sprawdz poziom oleju w silniku to zgasnie. Prawdopodbnie nie otwierałes maski dłuższy czas? Małe wyjaśnienie-kontrolka ma na celu przypominanie włascicielowi o kontroli poziomu oleju co pewien czas. Tak naprawde wystarczy że uniesiesz i zamkniesz maske i bedzie ok. Ale olej też sprawdz... Pozdrawiam
Ściągasz miskę, rozrząd, przedni dekiel z simeringiem i zakładasz łańcuch
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
stawiam na przekaznik oznaczony w skrzynce numerem 19 lub jego obwod chyba 109 :?:
jeśli to FL to możesz smiało sprawdzic komunikacje miedzy sterownikami wchodząc np 17,08 i kanał 125 i do góry. tam bedziesz miał komunikacje miedzy sterownikami i tak samo jest jesli bedziesz to sprawdzał w sterowniku poduszek lu silnika czy ABS-u. chodzi mi że jesli tak sprawdzisz to będziesz dobrze widział czy i gdziue naprawde tej komunikacji brak...
wysłałem ci na email jak usunąć tą usterkę.:D
Myślę że może być to spowodowane przez wadliwy układ paliwowy, w przypadku mojego passata po wymianie oleju i filtrów kabinowych wszystko wróciło do normy i śmiga ponownie aż miło.
Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu. Efekt - regeneracja turbosprężarki, duże koszty...
Na początek miska w dół i trzeba sprawdzić smok i samą pompę.
No to albo pękła chłodniczka albo wywaliło uszczelkę pod nią albo pod filtrem. Co mało prawdopodobne. Nie ma tam żadnego węża którym płynie olej. NIe wymienił ci ktoś oleju ostatnio?
Cześć. A pamiętasz, jak do tego doszedłeś, bo mam podobny problem.
Kolego standartowy problem w vagu.Macha.Reszta pw
przepraszam chodzi o poziom zwiększania poziomu oleju w silniku
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
witam mam pytanko kolega ma golfa 4 2001 rok TDI 90 km. i po przekręceniu kluczyka w stacyjce kontrolka oleju najpierw świeci na czerwono i po 3 sekundach świeci na żółto i 5 razy mrugnie i zgaśnie i już nie świeci więcej aż do następnego przekręcenia stacyjki. błąd jest taki ale błąd czytałem na wejściu w zegarach ( czujnik temperatury i poziomu oleju...
Witam, po wymianie czujnika oleju ( był błąd na liczniku, po wymianie zniknął) nie pokazuje temperatury oleju na FISie w passacie b6. Czy wiecie co może być tego przyczyną? Wcześniej działała temperatura na starym czujniku.
Taki mały kawałek na pewno jest już w misie olejowej. Przy wymianie oleju można zdjąć misę i wyciągnąć ten plastik i dokładnie wyczyścić smok oleju.
Na yt są filmiki szukaj po skrzynie nie po aucie :)
skoro nie jest równo, jak patrzysz od strony rozrządu to musisz jeszcze raz sprawdzić czy dobrze założyłeś łańcuszek z napinaczem, tam się łatwo można walnąć o ząbek między wałkami, gdy napinacz nie ma ciśnienia oleju
Były Delphi, Denso , Valeo, Sanden, Mahle. Do wyboru. Jeśli jest gwarancja a olej u ciebie nie jest szarawy to może być po regeneracji. Też montowałem i nie było większych problemów. Najważniejsze to zalać dodatkową ilością oleju pag - więcej niż zalecana przez producenta - wtedy obędzie się bez przygód.
wywala mi komunikat na wyswietlaczu: OIL PRESSURE podlaczylem komputer ale poza EGR nie wyskoczyl zaden blad, live data nie przygladalem się, podlaczylem z ciekawosci manometr pod czujnik cisnienia oleju no i mam 2 bary na wolnym obrotyach, ale jak zwiekszam obroty to pojawia sie cisnienie do 4 barow a powyzej 2000 obrotow wyskakuje komunikat. A wlasnie...
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.
Witam. A czytałeś kolego co oznacza żółta-pomarańczowa( bo my faceci podobno różnie widzimy kolory- Ja normalnie😉) kontrolka świecąca, mrugająca w B5...?
Wolne obroty- 1,2 do 1,6 bar Przy 2000 obr/min-2,5 do 4,5 bar Przy temperaturze oleju 80*C. Gdzie mierzone? ;) to nie szklanka wody, że ciśnienie będzie stałe w całej objętości. druga sprawa, że ciśnienie mierzone dla biegu jałowego jest inne niż ciśnienie pod obciążeniem... To, że na jałowym spada może być spowodowane milionem rzeczy, od zapchanego...
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Coś jest nie tak jak powinno,nie jestem w stanie Ci pomóc przez internet znajdź dobrego mechanika na miejscu niech pobada posłucha może coś znajdzie. Nie jeździj na takim rozżedzonym oleju bo zatrzesz silnik . Sorki.
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
Passat 1996 – 99 OEL – Wymiana oleju Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. Rys.1. Włączyć zapłon. Zwolnić przycisk [A]. W polu wyświetlacza licznika przejechanych kilometrów pojawiają się litery „OEL” lub „OIL”. Dla modeli z zegarem cyfrowym, obracać przycisk [B] w prawo, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie „---„....
A tam nie ma Kolego dwóch czujników oleju czasem ? Jeden,koloru białego umieszczony w okolicach filtra: http://obrazki.elektroda.net/5_126063067... I drugi koloru czarnego wkręcony w głowicę: http://obrazki.elektroda.net/9_126063073... Do niego dochodzi kabelek o ile pamiętam koloru żółtego.(tutaj akurat coś przerabiałem więc kolor się...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam wiesz co było problemem u ciebie? Mam taki sam objaw i ten pólksiezyc w misce olejowej
Przed wymianą czujnika przydało by się zmierzyć czy czasem nie działa poprawnie i czy czasem faktycznie ciśnienie nie jest za niskie.
Najczęściej to czujnik poziomu oleju zwiera i pali bezpiecznik.
Dokładnie tak, w misce jest około 3 l oleju na zgaszonym reszta jest w skrzyni chłodnicy i konwerterze. Nie wykręcaj czasem tej czerwonej plastikowej rurki pod korkiem bo zleci wszystko. Poziom ustala się przy 40°C ale nawet jak spuścisz na zimnym będzie lepiej niż niewiadomy stan oleju.
A sprawdziłeś czy nie ginie z niego prąd podczas kręcenia? Kostki stacyjki padaĺy w ten sposób, zwykle teź na rozruszniku gasĺy kontrolki oleju i ładowania.
przesmaruj nową turbinę,tzn na wałek daj troszkę oleju silnikowego,, nic nie musisz ustawiać,ewentualnie sztangę ustawić/wyregulować
Witam. Czujnik poziomu/temperatury oleju też jest zasilany z tego bezpiecznika. Odłącz go na próbę.
504/507 w instrukcji ma taki być.
Uszkodzenia samej gruszki też nie można wykluczyć. Nie robi Ci się przypadkiem majonez na korku oleju albo na bagnecie?
Witam. Jaki masz silnik i który rok ?
Nie myl sprzęgła hydrokinetycznego ze sprzęgłem "A". Błąd P0811 wyraźnie wskazuje na usterkę kosza A, który zapina się od 1 do 4 biegu. Wymień filtr oleju i olej, to na początek, o ile już nie "spaliłeś" kosz A. Poznasz to po zapachu spuszczonego oleju, zapach spalenizny. Ps. powinieneś mieć pięciobiegową skrzynię ZF5HP19FL o ile silnik jest 130KM.
Dopóki będzie olej w silniku to nic się nie stanie poza dużym dymieniem co będzie skutkowało widocznym ubytkiem oleju na dłuższą metę .
Tak napinacz już pewnie ma dosyć nie trzyma oleju plus zużyty łańcuszek, przerabiałem temat wielokrotnie.
Zejdź do kanału i sprawdź kabelki...na początek...
Powiedz jeszcze czy zmierzone ciśnienie bylo na zimnym czy ciep[lym silniku
Czyli stary olej/ filtr nie mogą być przyczyną zaświecenia się kontrolki? Jakie wartości ciśnienia powinien mieć silnik na zimnym i rozgrzanym w tym przypadku? Orientujecie się jakie przebiegi powinna wytrzymywać pompa oleju?
Kiedyś wlewałem to wlazło 3.5litra
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
jeżeli chcesz trzymać te auto zainwestuj w orginalne pierscienie i panewki bo nawet taka firma jak goetze mimo dobrej renomy wyrabia zamienniki bardzo dobrze ale materiał z jakiego są ich pierscienie pozostawia wiele do życzenia, podam swój przykład mam mercedesa w123 300d po wymianie pierscieni goetze spalanie oleju znikneło ale tylko na 15 000 km...
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Witam, mam problem z VW Passat B5 FL, problem tkwi w automatycznej skrzyni biegów tip-tronic 5HP19, gdy samochód jest zimny to po włączeniu biegu wstecznego R skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, gdy samochód pochodzi z 10 min. lub poruszam trochę lewarkiem do zmiany biegów wszystko wraca do normy. Olej w skrzyni jest, wybierak sprawny bo wymieniałem,...
Witam Wszystkich czytających mój post. Mam problem z passatem B5 1.6 benzyna. Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju przy obrotach ponad 2tysiace. Gdy obroty spadną, kontrolka gaśnie. Mierzyłem ciśnienie oleju wkręcając manometr w miejsce czujnika oleju przy filtrze i pokazuje 2bary. Gdy dodam gazu ciśnienie troszeczkę się podnosi i zapala...
zobacz czy ci ten separator oleju nie podejdzie od jakiejś mniejszej benzyny np 1.6 albo 2.0 vw albo od innych auto dużo aut ma takie separatory.
A więc napinacze łańcuchowe w głowicy z przestawieniem fazy. Ja bym zmierzył ciśnienie oleju na glowicach bo ono wymagane jest do prawidłowej pracy przestawiacza
Witam. Passat B4 ma podwójną kontrolę ciśnienia oleju. Czujnik ciśnienia przy głowicy powinien być koloru niebieskiego i po uruchomieniu silnika ma rozwierać. Czujnik przy filtrze koloru szarego na ciśnienie 0,9 ma zwierać po uruchomieniu silnika. Odepnij przewód od tego czujnika i zewrzyj do masy, jeżeli po uruchomieniu silnika i przekroczeniu 2 tys....
WItam Mam passata b7 2012 r z przebiegiem 55 tys km. 2,0 tdi 140 km, Jeżeli chodzi o te wytarcia to mam to samo. Jestem w trakcie naprawy. Powodem wytarc jest wadliwie montowany pierścień docisku sprzegła. Pierścień docisku pęka, wygina się w stronę obudowy skrzyni biegów i po ok 1000 km powoduje jej przetarcie. Wynikiem tego jest sączenie się oleju...
Lista komunikatów wyświetlacza 3B/3BG. - 29-05-09, 13:11 PRIORYTET 1 (Wyświetla czerwone symbole i dodatkowo trzy dzwięki ostrzegawcze) Ciśnienie oleju w silniku. STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Ciśnienie oleju. Wyłączyć silnik! Instrukcja obsługi.) Układ hamulcowy. STOP! BREMSFLUSSIGKEIT BETRIEBSANLEITUNG. (Stop! Płyn hamulcowy....
Pompa oleju, filtr oleju, kondycja silnika, uszkodzony manometr.....
Ta biała nakrętka służy do spuszczania wody wytrącone z oleju napędowego, spróbuj dokręcić powinno się doszczelnić (zakładam że filtr kiedyś wymieniany) jeśli nie to tylko wymiana filtra. pozdr
odłączyłem czujnik na spodzie miski. w tej chwili jest już podłączony. witam chciałbym go wymienić przy wymianie oleju więc jeszcze takie pytanie ceny tego czujnika wachają się od 60 zl do 300 co polecacie
Witam, po odpaleniu auto dostało metaliczny dźwięk po chwili olej zaczął lecieć ciurkiem z tylu silnika skąd może być wyciek dodam ze pompa olejowa nie była wymieniana i jest z tym imbusem, myśle ze się wyrobił i zaczął obracać bo wywaliło błąd od oleju
Wyciągnij filtr powietrza koleżko. Jeśli była cofka i napił się oleju jest do wyrzucenia. Błąd czujnika pojawia się, bo wychodzi poza zakres pomiarowy.
,,Oddałem auto do naprawy do mechanika który jak się okazało ma fatalne opinie,, tu jest twój problem . Głowica całiem mozliwe ze ma spore wypracowanie na gniazdach mocujących pompowtrysk z biegiem czasu nacina uszczelnienie wtrysku i ropa dostaje sie do oleju druga opcja vacupompa przepuszcza efekt ten sam .
Zrób test zegarów.
zapchany DPF. w moim przy wypalaniu i zapchanym filtrze przybywało oleju około litr na 1000 km.
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Sprawdź czy wtyczka od czujnika poziomu oleju się nie wypięła, czy sam czujnik ok. Gdzieś na forum tematycznym passata widziałem kiedyś do tego problemu też instrukcje poprawy zimnych lutów w liczniku.
Po co do warsztatu. Jeżeli jesteś w Niemczech to cię wyśmieją. Tam nie regenerują turbin jak u nas tylko kupują nowe. Jedź sprawdzaj olej co np 300-400km Kontrolkę oleju obserwuj i temperaturę silnika. Jedź silnika nie zatrzesz.
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
1. Czujnik temperatury zewnetrznej 2. Czujnik braku plynu chlodzacego 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiateł 4. Reset wskazan MFA 5. Masa – jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza –...
Zmierz manometrem ciśnienie oleju. Zobaczysz jakie jest faktyczne.
oleju passat czujnik oleju passat passat pompa oleju
plazm samsung tłumienność skuteczna obliczyć pojemność kabel
naprawa płyty sharp naprawa płyty sharp
Brama Nice nie zamyka się - diagnostyka i rozwiązania Volkswagen Polo 1.2 benzyna - przerywanie silnika przy 3000 obrotów