Oczywiście tylko już z nowym korkiem wlewu oleju.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Przyczyn może być kilka: -pęknięte pierścienie -zatkany filtr powietrza -u ciebie najprawdopodobniej problem jest w pokrywie zaworów- przytkany separator oleju.
To sprawdź kompresję bo może nawet nie jesteś świadomy że np. jeden gar ci nie pali, sprawdź też ciśnienie oleju...
Nie, jak na ten silnik to bardzo dobry wynik, pod warunkiem że mierzone na gorącym oleju.
a probowales odlaczyc akumulator? prawdopodobnie przy masce silnika powinna byc krancowka ktora po otwarciu maski kasuje lampke { przypominajaca o okresowym sprawdzeniu oleju
Na jałowych powyżej 1bara i przy 2000obr powyżej 2barów. Oczywiście silnik rozgrzany.
Passat 1996 – 99 OEL – Wymiana oleju Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. Rys.1. Włączyć zapłon. Zwolnić przycisk [A]. W polu wyświetlacza licznika przejechanych kilometrów pojawiają się litery „OEL” lub „OIL”. Dla modeli z zegarem cyfrowym, obracać przycisk [B] w prawo, w polu wyświetlacza pojawia się wskazanie „---„....
Kolego niewiele można zrozumieć z tego co napisałeś o oleju. Nie ma to żadnego sensu. Jeśli dolewasz 0.5l na 2tys km to wychodzi 250ml na 1 tys km. Idealnie nie jest, ale to też nie tragedia. Podejmij auto pod komputer i sprawdź parametry silnika i pompowtryskow. Kopcenie na siwo może być od spalania oleju, ale i od tego że stare turbo napchalo oleju...
W swoim autku masz japońską skrzynię firmy Aisin Warner TF61SN . W Google jest trochę informacji na temat wymiany czy też kontroli stanu oleju.
Co z olejem?
W okolicach filtra oleju.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Forum jest po to, aby też szukać...
Jest to prowadzenie przewodu prądowego z rozrusznika do alternatora. Jest pusty w środku, nie ma w nim żadnego płynu czy oleju.
No to albo pękła chłodniczka albo wywaliło uszczelkę pod nią albo pod filtrem. Co mało prawdopodobne. Nie ma tam żadnego węża którym płynie olej. NIe wymienił ci ktoś oleju ostatnio?
Zejdź do kanału i sprawdź kabelki...na początek...
Widocznie coś działa jak zawór bezpieczeństwa pod wysokim ciśnieniem rozszczelnia się. Taki ubytek musi pozostawić po sobie ślady oleju.
Masz zielony, czy czerwony?
A ile tego oleju?
Jak bardzo na biało? Pozniej przechodzi? Czasem nie jest to para wodna? Jaki masz przebieg? Zrzuć przewód gumowy przed kolektorem ssącym i odpal silnik. Zobacz czy nie rzuca olejem.
Problem został, tylko jest tak, że podczas dłuższej trasy poziom paliwa nie zwiększa się, a podczas kręcenia po mieście zaczyna go przybywać., Chyba oleju?
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju i sprawdź jakie masz ciśnienie oleju w silniku.
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Polecam Valvoline 10/W40 MAX LIFE.
Masz uszkodzenie w części dyferencjału. Do dyferencjału stosujemy olej przekładniowy 75W90. Wlewamy wykręcając napęd szybkościomierza i na nim jest miarka stanu oleju.
jeżeli chcesz trzymać te auto zainwestuj w orginalne pierscienie i panewki bo nawet taka firma jak goetze mimo dobrej renomy wyrabia zamienniki bardzo dobrze ale materiał z jakiego są ich pierscienie pozostawia wiele do życzenia, podam swój przykład mam mercedesa w123 300d po wymianie pierscieni goetze spalanie oleju znikneło ale tylko na 15 000 km...
uszczelniacze? gniazda? Silnik jak zimny pali od strzala nawet po 4 dniach postoju, uklad szczelny paliwo sie nie cofa, powietrza lewego nie lapie. Vacum pompa? Silnik nie kopci na niebiesko, w filtrze paliwa nie ma oleju.
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Dokładnie tak, w misce jest około 3 l oleju na zgaszonym reszta jest w skrzyni chłodnicy i konwerterze. Nie wykręcaj czasem tej czerwonej plastikowej rurki pod korkiem bo zleci wszystko. Poziom ustala się przy 40°C ale nawet jak spuścisz na zimnym będzie lepiej niż niewiadomy stan oleju.
Myślę że może być to spowodowane przez wadliwy układ paliwowy, w przypadku mojego passata po wymianie oleju i filtrów kabinowych wszystko wróciło do normy i śmiga ponownie aż miło.
Primo raz uszczelki się wymienia Primo dwa skąd w EGR olej??coś pluje olejem wydech lub turbina
Już mi się krew burzy, jak Cię nie stać na 100 zł to sprzedaj ten das auto i kup rower ukraina. Kupujesz szmelc ze złomu i się dziwisz.
Auto jest na LPG? Jaki zapach spalin? Czuć olejem?
witam tak w sumie to moj post z tym passatem tylko pisalem od znajomego glowica nie byla planowana a odrzutnik oleju jest zalozony to ta plastikowa oslona
Powody są dwa albo turbo albo dół silnika. Niebieski dym świadczy o spalającym się oleju. Pozdrawiam
Od spodu cały silnik i skrzynia biegów były zachlapane olejem. Zlokalizować wyciek-usunąć i po sprawie.
Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
Witam. A czytałeś kolego co oznacza żółta-pomarańczowa( bo my faceci podobno różnie widzimy kolory- Ja normalnie😉) kontrolka świecąca, mrugająca w B5...?
Witam Sprawdź przewody do czujników olelu,jeden przy fitrze oleju drugi na z boku głowicy silnika od strony skrzyni biegów.
Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Pierwsze z racji wieku auta pomiar faktycznego ciśnienia manometrem.
Witam serdecznie. Dzisiaj pojawił się problem w moim Passacie B6 2.0 TDI, 2005 rok. Wyskoczyła mi czerwona kontrolka oleju, więc wiem, że to niskie ciśnienie oleju, a w dodatku, jak jechałem jeszcze 15-20 km tym autem (wiem, pewnie głupota, jadąc dalej, lekceważąc ten komunikat), to słyszałem dziwne dźwięki pochodzące z silnika/wydechu, jakby świst...
Najczesciej przyczyną jest brudny filtr oleju😊
Uszczelki na pompkach ? - wszystko nowe pozakładane? - głowica nie powycierana w gniazdach pompowtryskiwaczy? Wałek rozrządu obejrzany? Popychacze? A jak kopci to śmierdzi ropą nie przepaloną czy olejem??
Witam, mam dziwną sytuacje w Passacie, mianowicie piszcząca kontrolka oleju. Jak przekroczę 2000 obr. to piszczy, jak dam na luz to przestaje. Wymieniłem dwa czujniki ciśnienia oleju
Zapchany smok pompy oleju.
Mylisz czujnik ciśnienia oleju z czujnikiem poziomu oleju.
Witam, po odpaleniu auto dostało metaliczny dźwięk po chwili olej zaczął lecieć ciurkiem z tylu silnika skąd może być wyciek dodam ze pompa olejowa nie była wymieniana i jest z tym imbusem, myśle ze się wyrobił i zaczął obracać bo wywaliło błąd od oleju
Najczęściej to czujnik poziomu oleju zwiera i pali bezpiecznik.
Sama uszczelka. Śruby masz swoje.
Coś jest nie tak jak powinno,nie jestem w stanie Ci pomóc przez internet znajdź dobrego mechanika na miejscu niech pobada posłucha może coś znajdzie. Nie jeździj na takim rozżedzonym oleju bo zatrzesz silnik . Sorki.
W tym miejscu jest kałuża oleju
Witam. Płyn chłodniczy ubywa? Jak wygląda miarka od oleju?
Witam panowie pomocy. Zaswiecila mi sie kontrolka oleju i napis motor oldtruck aus stop. Passat b6 2.0 tdi 170 km BMR. Wymienilem olej oraz wszystkie filtry i czujnik cisnienia. I nadal pojawia sie ta kontrolka. Wymienil mi mechanik takze pompe vacun i dalej to samo. Gdzie szukac rozwiazania co moze byc przyczyna. Z gory dziekuje za pomoc
Uszkodzenia samej gruszki też nie można wykluczyć. Nie robi Ci się przypadkiem majonez na korku oleju albo na bagnecie?
Hm. Jaki interwał został ustawiony to powiem Wam że szczerze nie wiem. Idzie to jakoś zmienić? Aby było np za 10 tyś? Równo z wymianą oleju?
Ani jednemu do głowy nie przyszło żeby sprawdzić płyn.Często ucieka na złączach pseudo chłodniczki oleju.
Witam Nie potrafię rozwiązać problemu zapalającej się kontrolki oleju w moim passacie. Zapala sie przy określonych obrotach silnika. Nie mam obrotomierza ale schemat jest do odczytania z prędkościomierza. I tak na kolejnych biegach począwszy od 3 dochodzę do ok 50km/h i zapala się lampka,odpuszczam gaz lub wrzucam 4 i gaśnie. Przyspieszam na 4 do 70...
Luzy skasowane, ale ze wstecznym dalej problem Dodano po 16 Czy wymiana oleju pomoże?
Dopóki będzie olej w silniku to nic się nie stanie poza dużym dymieniem co będzie skutkowało widocznym ubytkiem oleju na dłuższą metę .
Sprawdź połaczenia alternatora. Jeśli komp nie dostanie inf ze silnik pracuje, nie zgasi kontrolki oleju
A i zauważyłem ze teraz gdy są mrozy nie ma problemu dopiero jak się nagrzeje a może to kwestia oleju?
A sprawdziłeś czy nie ginie z niego prąd podczas kręcenia? Kostki stacyjki padaĺy w ten sposób, zwykle teź na rozruszniku gasĺy kontrolki oleju i ładowania.
W dolocie za turbiną jest olej ??? ( w kolektorze) bo jak tak to turbo pluje olejem ...
Nie widać śladów zapowietrzenia, ani złego ustawienia rozrządu, poza termostatem, trzeba by jeszcze sprawdzić kompresje na zimny silniku przed odpalenie oraz na ciepłym. Osobiście obstawiam pompowtryski, albo nie te albo zajechane. Na jakim oleju pracuje silnik?
Bede tan sam problem przerabial w golfie III z silnikiem 1.8 jakis tam mechanik stwierdzil ze uszczelka pod glowica,ale to raczej nie jest tego wina,uszczelka jednak bedzie wymieniona, ja jednak i tak bede sprawdzal reszte rzeczy jesli rozwiaze ten problem to go przedstawie w tym temacie. Pozdrawiam
Znikanie oleju, jest spowodowane najprawdopodobniej wytartymi / zużytymi pierścieniami. W tym przypadku, trzeba by zmierzyć ciśnienie w cylindrach.
prosedura kasowania przy wymianie oleju:
Będziesz miał takie auto odepnij czujnik predkości ,czy abs (tak aby nie było sygnału prędkości) i się przejedź i zobaczysz ,ze wskaźnik będzie latał góra-dół na zakrętach. To tak samo jak nie widzi obrotów to pokazuje brak cisnienia oleju. PS .golf4,passat b5 i wiele innych vw z tych lat na pewno tak ma.
Mam takiego samego Mercedesa. Chodzi Ci o ciśnienie oleju?
Po wyjęciu filtra ropa bez zanieczyszczeń piękny żółty kolor co do pompek nowe uszczelniacze auto nie kopci pali na strzał obroty równe bez falowania nowa pompa tandemowa luk zamieniony na bosch
Trzeba zadać sobie pytanie gdzie może mieć kontakt ropa z olejem?
[quote="LENIWIEC_PL"]Prosty zawór bez chłodzenia olejowego jak widać. [/quomający co Pokaż mi jakikolwiek EGR mający coś wspólnego z olejem.
Co znaczy zepsuta odma ? Wymienia ja się jakoś ?
Zablokowany zawór przelewowy pompy oleju.
Więc pęknięta odma między podstawą filtra a pokrywą zaworów, przypadkowo urwany bagnet, i największy na99% uszczelnienie pomiędzy chłodniczką oleju a podstawą. Dodano po 14 Po odpaleniu auta olej leciał jak z kranu.
Zrób test zegarów.
sprawdź turbinę w jakim stanie interkuler niema oleju
Witam. Mam problem z migającą kontrolką cisnienia oleju w Passat b5 1.8 20V 115KM. ADR kontrolka zaczęła migać po odpaleniu silnika. I miga do jego wyłączenia. W warsztacie wymieniono mi pompĘ, tak na wszelki wypadek. Stara była ok, ciśnienie ok 5 bar. Nowa ma już 7 bar. Kolo stwierdził że problem jest z przewodem lub elektryką. Czy i gdzie szukać przewodów...
Witam zakupiłam passata b 5 2.8 v 6 nie pokazuje mi stanu oleju może być możliwość ze jest za krótki ? Ile powinien mieć centymetrów bagnet oleju ?
zacznij od wymiany oleju.....
Dpf czyszczony w profesjonalnej firmie, na maszynie płynem, z wydrukiem, wirus robiony w firmie tym się zajmującej na hamowni (grzebanie w EDC17 raczej wymaga drogiego sprzętu) z tego co wiem nie wyłączali układu EGR, który bierze też udział w regeneracji filtra. Powodem okazał się cieknący wtrysk - w taki sposób że pracował normalnie (końcówka), natomiast...
Witam, po wymianie czujnika oleju ( był błąd na liczniku, po wymianie zniknął) nie pokazuje temperatury oleju na FISie w passacie b6. Czy wiecie co może być tego przyczyną? Wcześniej działała temperatura na starym czujniku.
A zapach oleju ??
Jak wygląda zużycie oleju silnikowego?
Jeśli ciśnienie jest dobre to padł czujnik .Pozdrawiam
Nie że nie domykają, uderzają w popychacze a powinny się ślizgać tak najprościej wytłumaczyć, ogólnie rzecz nazywając prawdopodobnie luzy na zaworach, lub przelany silnik olejem,
Dzień dobry. Mam pytanie. Od 2015 roku jeździłem na oleju 5w30. Rok temu mechanik wymienił olej w Passacie b6 2,0 TDI na olej 10w40. Czy można wrócić do oleju 5w30?
Przy tym błędzie, wymieniałem cały napęd łańcuchowy z wariatorem i zaworem, klient nie skarży już się na ten problem. Ale wiem, że to utrapienie tych silników i nie koniecznie wina leży po stronie rozrządu-wariatora, czasem winne są oringi wariatora, czasem smarowanie (ciśnienie oleju).
Po co ma widzieć? On jest właścicielem warsztatu i wie lepiej, niż ci co u niego pracują. P.S. G12 daje nalot i trzeba być totalnym laikiem, żeby nie odróżniać płynu od oleju.
Barosensor masz w ECU , sprawdz wężyk łączący kolektor dolotowy ze sterownikiem. Nazbierało się tam trochę oleju.
Nie pisz bzdur! Osad na korku nie musi mieć nic wspólnego z przedostawaniem się płynu do oleju...
Wtryski bym sprawdził. Co mają wtryskiwacze do mieszania się oleju z paliwem?
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju
Czyli stary olej/ filtr nie mogą być przyczyną zaświecenia się kontrolki? Jakie wartości ciśnienia powinien mieć silnik na zimnym i rozgrzanym w tym przypadku? Orientujecie się jakie przebiegi powinna wytrzymywać pompa oleju?
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Zapala się też kontrolka niskiego ciśnienia oleju przy 1700 obrotach.
A nie bierze Ci oleju?
lampka od oleju
passat oleju passat ubytek oleju czujnik oleju passat
cordoba pompa paliwa sprawdzić agregat lodówki indesit szlifierka perles
akumulator macallister arduino sterowanie triakiem
Jakie klucze nasadowe kupić? Poradnik wyboru Centrala Nice MC424L - Brama nie reaguje na pilota