Najprawdopodobniej brak ładowania, pasek, albo alternator.
kolego Zdejmujesz pasek, odpalasz auto i masz wstępnie wyeliminowaną usterkę alternatora
fiat nie passat, zdejmij pasek alternatora i zapal
Ściągnij pasek osprzętu. Zobacz jak będzie bez niego - czy też będzie klekotał. Sprawdź sprzęgło na alternatorze czy czasem się nie zablokowało i nie kręci w 2 strony zamiast tylko w jedną kręci wirnikiem. Można też śrubować odłączyć wtyczkę na alternatorze choć demontaż paska to chwilą roboty.
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Akumulator ładowałeś, bo chyba niedomaga i alternator stawia opór?
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Da się sprawdzić regulator w warunkach domowych, czy trzeba od razu kupić nowy?
Przypadkiem pasek nie jest za krótki założony?? Jak masz wymiar to podaj.
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
Sam nieraz myłem alternator i nic się nie stało Może faktycznie wystarczy wymienić pasek.
Naciągnij dobrze pasek alternatora.
Pasek oczywiście nowy i dobrze napięty ?
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Zdjąć pasek wielorowkowy a potem wkładając np. śrubokręt blokujemy łopatki wirnika alternatora i sprawdzamy czy kółko się kręci. Jesli nie, to do wymiany !!!
Witam. Panowie proszę o podpowiedź. Muszę wymienić pasek wielorowkowy w swoim Passacie 1,8 '95 silnik ADZ. Pasek 6PK1150 lub jak kto woli Gates 68377 do napedu alternatora i sprężarki klimy. I mam pytanie. Czy wystarczy odchylić sprężyste ramię napinacza z rolką (między alternatorem a głowicą) by zdjąć i założyć pasek, czy jest jakieś inne rozwiązanie?...
tam tylko jest jedna Dodano po 1 Tam tylko jest jedna śruba od tyłu na imbus. Odkręć wisko zanim ściągniesz pasek, będzie ci prościej.
Witam, mam problem z piszczącym paskiem alternatora. Wiem, że jest trochę tematów na forum ale żaden nie rozwiązuje problemu. Chodzi o to, że pasek piszczy w przerwach ok 10sek ( 10 sek piszczy, następnie 10sek nie piszczy i tak cały czas) przy obciążeniu takim jak włączenie nawiewu tylko i wyłącznie ( wiadomo, jak jest więcej rzeczy włączonych to też...
Witam ... Mam problem ze swoim passat-em, wymieniłem napinacz, pasek od alternatora, rolkę jego (lecz była używana bo moja się rozsypała ) i cały czas się robi luźny pasek. Piszczy i cały czas silnik wchodzi mi na bardzo dziwne drgania i ma dziwne rotacje. Pasek ma odchyły do około 2 cm jak się patrzy na niego... nie wiem co jeszcze może być dlatego...
Problem rozwiazany. Zawinił regulator napiecia w alternatorze i pasek klinowy. Alternator nie ladowal podczas pracy silnika i cala elektryka byla zasilana tylko z akumulatora
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
To w astrze z 91 też występuje szeroki pasek a alternator zwykły.P
A pasek napędu pompy i alternatora? Płaski, czy zwykły klinowy? Bo takie efekty robią się po wymianie paska.
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
Problemem okazał się wyrobiony pasek klinowy. Po zakupie nowego i wymianie problem ustąpił. Pozdrawiam
Ta Lapa nie pasuje do tego alternatora. Sprężyna jest do napinania paska, gdzie u ciebie jest napinacz?
Ja bym obstawiał któraś rolka albo łożysko alternatora jak ściągniesz pasek to pokręć rolkami (normalnie ręką) będziesz słyszał która świruje
Witam serdecznie. Wybaczcie proszę ale nie miałem czasu na testy z tym alternatorem. Zamontowałem obecnie alternator od renault clio z nowym regulatorem na którym kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator tamten po wzbudzeniu daje napięcie 14,3-14-5V w zależności od obciążenia czyli w normie, bardzo szybko się wzbudza, nawet...
Sprawdź przy alternatorze , czy nie urwał się cienki kabelek (niebieski) i czy po tzw. kluczyku dochodzi do alternatora 12 V. Jeśli będzie ok., to alternator do przeglądu, może uległy uszkodzeniu diody lub regulator (regler). Sprawdź, czy Twój alternator ma tradycyjna rolkę pasową, czy rolkę ze sprzęgiełkiem, która często ulega awarii ( pasek napędza...
Tadjan moze być to wyślizgany pasek klinowy mniałem kiedyś podobną usterkę jak pracował na wolnych obrotach to go ładował a jak dostał powyżej 2500 to pasek sie ślizgał i wogóle nie ładował akumulatora. Pozdrawiam
Witam Kolegow! Padl mi regler w alternatorze (bosch 120A). Napiecie skacze od 10V do 18V (prawdopodobnie cos z diodami tez jest). Popalilo zarowki z przodu i z tylu. Pasek od alternatora poszarpany (2 rowki pekly). Pytanie czy regenerowac alternator czy kupic uzywke od passata b6 tyle ze 140A i przelozyc tylko sprzegielko (zdaje sie ma inny rozmiar)....
Zdejm pasek i pokręć wirnik ręką, czy nie wydaje jakichś dziwnych melodii i nie chodzi ciężko- może łożyska poleciały? V.
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
To nie wiskoza tylko sprzęgło jednokierunkowe - faktycznie często nawala, ale to najprostsze do sprawdzenia - zrzucasz pasek chwytasz za szajbę i w jedną ma ciągnąć wirnik w drugą nie, jak przy wolnobiegu.
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Ale pierdoły piszecie. Pasek tak jest mikrorowkowy, więc nie będzie ślizgał. ZADEN plus po kluczyku nie jest tam doprowadzany do alternatora.
Nie tyle napięcie ile prąd. Obydwa masz 90A, więc powinno być ok. Takie same nie są(po numerach widać), ale jeden może być zamiennikiem tego drugiego(np. nowszy-starszy). Jeżeli mocowania, koło pasowe(ilość rowków, szerokość i odsadzenie - ważne! - żeby pasek szedł w linii) pasują to powinno być OK.
Te wahania napięcia są zastanawiające, ja bym ściągnął wtyczkę z alternatora, wtedy na wolnych obrotach się nie wzbudzi, albo zdjął pasek napędu osprzętu i zobaczył czy dalej faluje
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
Pasek OK, połączenia OK. Wsadziłem pożyczony akumulator o zbliżonych parametrach (ma 4 lata) i alternator go ładuje. Ja stawiam na uszkodzenie akumulatora.
ok, przy probie wyjęcia rolki zauważyłem ze mam rozwalone sprzęgiełko alternatora wiec w sumie stawiam ze przez to spadł pasek. Niestety wychodzi ze ok 100zl za rolke lub 230 za napinacz + ok 150 za sprzęgiełko;/
zabepieczenie paska i napinacza.
Witam Mam taki problem. Wymieniam napinacz paska alternatora w moim VW PASSAT B5 1,9Tdi Ahu i nie mogę odkręcić wiskozy bo jest uszkodzona śrubę i obraca się klucz i jest mało miejsca. Czy może mi ktoś poradzi jak to mogę wykręcić
Robokop taki sam problem miałem , w jednym przypadku była sprężarka ( nieważne czy była włączona czy nie) w innym napinacz paska, co było częściej( nie samo koło tylko sprężyna ze śrubą) . Nie wiemy czy koło na alternatorze jest ze sprzęgłem???? Pozdrawiam.
Kolego na odległość trudno jest dać właściwą diagnozę, co wydaje takie dźwięki -trzeba to samemu osłuchać. Dziwne, że mechanik nie ustalił, może nie byłeś u mechanika. Jaki przebieg ma turbina i czy nie wymaga już czyszczenia lub regeneracji. Sprawdź (jeśli oczywiście masz ) sprzęgiełko w alternatorze, które mogło ulec awarii, a pasek wielorowkowy wówczas...
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
Ok przepraszam macie Rację Koledzy! Auto to passat b5fl 2002 rok, silnik 1.8 t. Chodzi o wymianę napinacza paska który napędza min. alternator (napinacz widać po otwarciu maski). Chodzi o to że wiem jak zwolnić i zdjąć z niego pasek ale z tego co oglądałem nie wyję wszystkich śrubek go mocujących ponieważ przeszkadza wiatrak od wisko (a może się mylę?)....
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Od wczoraj mam na zegarach Generator Werksttat i świeci się kontrolka ładowania. Stało się to nagle podczas jazdy. Sprawdziłem i tak Brak ładowania napięcie na zaciskach aku niecałe 12V Pasek napędzający jest cały i napędza altka bez problemu. Rolka jest cała żadnych drgań ,pisków szumów. Patrząc na alternator z góry przy zapalonym silniku widzę że...
co do zapłonu nie pomoge ci zbyt wiele ale z tym ocieraniem sprwadz dokładnie czy osłona paska gdzieś nie dostaje któregoś z kół zembatych no i czy wymieniałeś jeszcze inne paski tzn.np alternatora bo te jak są mocno napięte potrafią świstać przy zwiekszaniu obrotów .
Witam wszystkich tak jak w temacie jechałem z giełdy i zaświeciła mi sie kontrolka alternatora zatrzymałem i sprawdziłem pasek wielorowkowy i był dobry. Pojechałem do garażu i sprawdziłem napięcie na zgaszonym wyszło 12,25 a na zapalonym z załączonymi światłami od 12,25 do 13,07 co to może być odp.
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach. W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego. Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze...
Uwagi wcześniejsze dot. alternatora należy wziąć pod uwagę. Odnośnie napięcia na świecach żarowych, to jak wynika z fachowej literatury oraz własnych obserwacji (mam VW Passat 1,9 tdi ), o tej porze roku jest to działanie prawidłowe, w wyniku czego komora spalania jest dogrzewana, aby poprawić spalanie. M.in. dlatego w okresie zimowym, zaraz po uruchomieniu...
A w czym masz kolego "problem"? Skoro piszesz że pompa "cieknie" to chyba wiesz gdzie ona się znajduje? Na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek ,że "ona cieknie"? Jeśli nie wiesz gdzie jest pompa to znajduje się ona w tym silniku na wysokości i po stronie 2 cylindra ,napędzana jest paskiem "klinowym"przez koło pasowe wału korbowego.Musisz zluzować...
Jest jeszcze patent ze starym paskiem 4pk lub 6pk (alternatora) i dużym kluczem oczkowym 27 lub 30. Pasek owija się wokół koła i przeplata przez oczko klucza. Na drugim końcu łapie i zaciąga wtedy jak zadziałasz kluczem jak dźwignią zaciśnie się mocniej a klucz da dodatkową dźwignię do trzymania koła pasowego w miejscu.
jeśli ściągniesz pasek osprzętu (ten z wierzchu co alternator napędza) to nie przestawi się rozrząd bo rozrząd ma drugi pasek (z zębami w poprzek paska a nie wzdłuż)... pasek rozrządu zresztą powinien mieć osłonę i jego normalnie nie widać (żeby syf i kamyczki nie wpadły bo się by mógł urwać od tego)
Mam problem dotyczy ładowania, wydaje mio się że alternator nie daje wszystkiego z siebie, i tak jak auto pracuje na wolnych obrotach łądowanie jest 100% jak podkręcę mu obtoty jest dalej OK problem się zaczyna jak coś się włączy np. nawiew, światła czy wycieraczki albo kierunkowskazy łądowanie spada o połowę czyli do 50% pojechałem to sprawdzić i okazało...
Witam, kolejny raz chciałbym się czegoś dowiedzieć w sprawie mojego VW, bo w sumie o B3 jest bardzo mało. 1. Nie wiem czy mi się wydaje, czy to jednak prawidłowe odczucie, ale światła mijania tego samochodu świecą się dość słabo. O tyle o ile po zmroku na suchym asfalcie można coś dojrzeć, tak na mokrym, mogę jechać bez świateł i będzie prawie to samo....
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
Witam ,mam B3 1.9 u mnie kontrolka oleju zaczyna migać tylko po w jechaniu w kałuże.Później zaczyna piszczeć i po pewnym czasie samo przechodzi .Miganie kontrolki lub piszczenie nie jest spowodowane usterką związaną z olejem. Mogą być po zamieniane przewody na czujnikach,brak masy,niski poziom któregoś z płynów,luźny pasek alternatora a nawet któraś...
Pasek będziesz słyszał że piszczy zaraz po uruchomieniu, możesz zrobić prostą próbę, odepnij kabelek od zacisku D+ alternatora i przez opornik 47R raz ten kabelek połącz do masy i tak się przejedź, lampka powinna cały czas się palić. Potem przez ten sam rezystor podepnij kabelek do plusa akumulatora, przy sprawnej instalacji ma zgasnąć i podczas jazdy...
witam posiadam passata b6 model 2006r 2.0tdi BMP z tego co mi wiadomo to napęd pompy oleju jest już na trybach i niepokoi mnie dziwna praca silnika i mam pytanie czym to może być spowodowane?, dodam ze pasek pk w celu weryfikacji był zdjęty bo początkowo myślałem ze to rolka napinacza paska pk lub sprzęgiełko pompy klimatyzatora lub sprzęgiełko alternatora...
Mam problem ok kilku dni zapala mi się i miga kontrolka od ładowania . wykluczam alternator gdyż zmieniałem 3 różne i na każdym są te same objawy pasek jest nowy klemy wyczyszczone nawet dokonałem zmiany akumulatora i dalej to już nie wiem co może być proszę o rady za miesiąc wybieram się z powrotem do polski a z taką usterką mam możliwość nie dojechania...
co do alternatora i silnika z kosiarki to mialem plan takie cos zrobic ale jest pare problemow. Przy "spieciu" paskim klinowym silnika i alternatora na stale bedzie problem z odpaleniem na sznurek - za duze opory paska wiec musi byc sprzeglo Kosiarka bez noza pracowac nie bedzie - trzeba dorobic kolo zamachowe problem ze sprzeglem - albo zastosowac...
Sprężarka ma swój osobny pasek, sprawdź alternator czy się nie rozleciał, może piwko przy wymianie mu zaszkodziło :) Przyjrzyj się też kołu na wale czy guma nie sparciała. A tak na marginesie to 110KM AFN czy 101KM AVB?
Jak będziesz kręcił filmik przyjrzyj się paskowi, i rolce napinającej. Zgaś silnik a ktoś niech obserwuje alternator lub ustaw kamerkę, po zatrzymaniu silnika alternator powinien się chwilę kręcić, sprawdzenie samego "tłumika" w rolce jest bardziej skomplikowane, ale możesz też zrzucić pasek i odpalić bez niego. Co co dymienia, przed naprawą też dymił?...
Kopać po pedele sprzęgła to tdi "lubią". Czy to wada czy objaw zbliżającej się awarii, tego bez wizji lokalnej(demontaż skrzyni i sprzęgła) jednoznacznie określić się nie da. Czasem zatarte sprzęgiełko alternatora potrafi nieźle poszarpywać i generować dziwne dźwięki. Ale to łatwe do zweryfikowania. Napinaczem trzęsie i pasek drży. Poduszka pod skrzynią...
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
Kupiłem ostatnio licznik do mojego passata 1.9 TD 92r z obrotomierzem (na linke). Wszystko działa poprawnie tylko obrotomierz zawyża o jakieś 300-400 obr/min. Byłem na stacji w celu sprawdzenia obrotów i podano mi że obroty mojego auta wynoszą 950 obr/min na biegu jałowym (czyli bobrze), a na obrotku pokazuje cały czas gdzieś około 1300 obrotów/min.Pytanie...
Witam.Auto jak wyżej.Pobór prądu 0.8 A.Wyjmowaliśmy bezpieczniki i przekaźniki pod maską oraz w kabinie po obu stronach deski-bez zmian.Odłączaliśmy alternator,pompę ABS,sterownik silnika,syrene alarmu,radio,wszystkie główne kostki w drzwiach,silnik klapy tylnej i wycieraczkę,tylne zaciski i nic.Jedynym winowajcą który podbijał pobór do nawet 3 A była...
założenie dwóch alternatorów to jeden problem, drugi to zrównoważenie ich.a trzeci to to że pas klinowy który założysz musi przenieść moc rzędu 2kW ze względu na : sprawność przeniesienia napędu paskiem klinowym (ok.60-85% w bardzo efektywnych napędach) oraz sprawności samego alternatora.robi się czasem tak że daje się dwa alternatory ale dwa identyczne...
No właśnie nie ma osłony pod silnikiem ale też dzięki temu dobrze widać czy coś się nie dzieje czy nie ma przecieków itd. Muszę gdzieś zerknąć jakie jeszcze zabawki są przy tym silniku przy tym aucie, czujnik wałka, wału, wiadomo świece cewki, pompa paliwa, sterownik silnika, ale chodzi mi o takie klasyki rozrusznik, alternator, no i pasek z napinaczem?...
Te stuki terkotanie to może powodować jeszcze sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Zdejmij pasek i sprawdź. Powinno działać w jedną stronę. W drugą obmykać. Dwumas ogólnie na jałowym nie terkocze. Bardziej szarpie podczas ruszania. Dużo na ten temat jest na forum oktawia pl. Ale przeważnie jest tak że jak nie rozbierzesz to nie ma pewnosci. Z zamianą...
1. Podczas dokonywania pomiarów akumulatora przyjrzałem się alternatorowi. Zastanowił mnie krzywo biegnący pasek alternatora. Wówczas dopatrzyłem się, że alternator w ogóle nie jest przykręcony śrubą!!! Jak to się stało, który mechanik spartaczył??? Teraz to już nieważne. Mechanik wstawił śrubę, dokręcił nakrętką i po różnych próbach kontrolka akumulatora...
Dzięki za podpowiedź...czy jest to kosztowna naprawa? Czy ew można np zrobić to we własnym zakresie... Czy ten odgłos jest "stukania" też tym spowodowany? Turbina, przecież załącza sie chyba powyzej jakiś obrotów-a stuki, słychać na jałowych obrotach... Znalazłem na forum jeszcze taką opcje iż: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... Ale ok,...
ja mam forda oriona i miałem podobny problem a mianowicie jeśli pasek klinowy napedzajacy alternator i pompe wodna ślizgał się obrotomierz wstazywał około 1 tyś lub 0. być może i vw jest podobnie. Dodano po 2 PS. na początku obrotomierz wstazywał mi około 1 tys obrotów a jak przygazowalem lub po pewnym czasie pracy silnika - pokazywał rzeczywiste obroty...
Witam was panowie . Mam niesamowity problem z moim passatem . Zaczęło się wszystko od koła pasowego na alternatorze gdy jechałem to mi spadł pasek długo nie musiałem szukać bo gdy otworzyłem maskę od razu zobaczyłem co jest nie tak . Kupiłem koło pasowe i szybko wymieniłem gdy zakładałem pasek klinowy okazało się że napinacz jest rozwalony i się nie...
Mam problem ok kilku dni zapala mi się i miga kontrolka od ładowania . wykluczam alternator gdyż zmieniałem 3 różne i na każdym są te same objawy pasek jest nowy klemy wyczyszczone nawet dokonałem zmiany akumulatora i dalej to już nie wiem co może być proszę o rady za miesiąc wybieram się z powrotem do polski a z taką usterką mam możliwość nie dojechania...
Zgodnie z obietnicą chcę was poinformować ile kosztowała mnie wymiana uszczelki pod głowicę, rozrządu itp sprawy z tym związane trzymajcie się mocno ! 1100 zł!!! :D to nie pomyłka ! przy tym jeszcze wstawił nową pompę wody, pasek alternatora jakiś wąż, uszczelki i autko jak nowe !!!! :D :D :D polecam tego mechanika jest super, tanio, solidnie i szybko....
Witam, mam problem, jadąc do domu zaświeciła mi się kontrolka aku, sprawdziłem pasek był to nie pozostało nic innego jak dojechać do domu, alternator poszedł do regeneracji wymienili co trzeba i u nich na stole mierniczym 14.40-14.50V. Wstawiam do auta, odpalam i dalej kontrolka świeci, ładowanie na poziomie 11.30-11.60V. Zadzwoniłem do zakładu gdzie...
Z tym buzzerem świetna sprawa! Ja zrobiłem z tego co miałem pod ręką. do "elektrit": dobrze pomyślane, ale jeżeli jest tak jak myślę to co ze światłami w czasie jazdy w nocy gdy nagle zerwie się pasek klinowy i alternator przestanie się kręcić? Czy światła nie zgasną? Pozdrawiam Chyba, że przekaźnik został zamontowany z somopodtrzymaniem i wyłączy się...
Witam mam problem ze swoim paskiem mianowicie chodzi o to że po przejechaniu około 20-40 kilometrów różnie to bywa gdy silnik jest już dobrze rozgrzany na wolnych obrotach słychać z pod maski dosyć głośne metaliczne piszczenie gdy dodaje gazu to przestaje ale gdy obroty spadają znowu je słychać dodam że ostatnio był wymieniany rozrząd kompletny razem...
Witam mam ten sam problem byłem u 3gazowników i 2 mechaników nadal to samo .Filtry gazu i powietrza ,świece ,przewody wn,cewka oraz regulator napięcia wymienione nie porwałem się na zregenerowany alternator i teraz nie wiem?Zostały mi jeszcze do sprawdzenia: 1. Szczotki i wirnik tzn ich koniec daje taki efekt. 2.Napinacz paska klinowego przy schodzeniu...
Podchodzi alternator ze sprzęgiełkiem od silników 1.9tdi 110 koni do 1998. Sprzęgiełko występuje w samochodach z klimatyzacją. Mam takie założone w swoim (passat B4, 1,9TDI 90KM). Też zmieniałem koło na wale i tulejki na napinaczu. Paski na krótsze i różnych firm z meszkiem nawet zakładałem. Dalej piszczy na zimnym. Sprzęgiełko dużo pomogło ale wyeliminować...
Witam. Mam problem zlicznikiem. Posiadam paska z 92r. 1.9D licznik Motometer zwykły z zegarkiem, dwie kontrolki migaczy. Kupiłem licznik od pasata tdi z 94r ten z szarymi tarczami, z obrotomierzem. wszystko działa pięknie tylko obrotomierz po uruchomieniu silnika pokazuje max pozycję. Na alternatorze jest wyjście W, do którego podpięta jest kostka....
Witam A wiec mam Paska z 91 roku 2.0 16V silnik 9A i mam taki problem że co 2 3 tygodnie przychodze rano a basek nie zapali i tak przez cały czas się powtarza. Pobór prądu na stacyjce to 4 A baz stacyjki 0.5 (radio ale tylko panel) napiećie troche małe bo 13.70V. I teraz co mam zrobić aby więcej ładował wiem że do wymiany jest regulator iszczotki czy...
Te Morel Tempo to niestety nie mam możliwości kupić po okazyjnych cenach, więc kieruje się ceną z allegro. A może jakieś DLS'y? Ewentualnie Powerbass'y? Kiedyś były bardzo cenione, ale jak jest dzisiaj to nie wiem. Sam kiedyś miałem Hertze ESK... ale nie odpowiadały mi zbytnio emitowane basy, jakieś takie "twarde" były. Co do auta to siedzi w nim wydajniejszy...
Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy) To wiele mówi o użytkowniku tego samochodu - jak można było doprowadzić do spalenia paska, przecież ten alternator nie pęka z dnia na dzień, hałasuje, pojawiają się problemy z ładowaniem. Od wystąpienia ewidentnych symptomów zacierania się wirnika do zablokowania...
wymienialem rok temu, bo tak naprawde to mi sie stalo to samo rok temu zima,przy ostrych mrozach(tak jak teraz) ale okazalo sie ze cos z klima bylo nie tak i na jakies rolce byla podkladka,niewiadomo wogole po co...(tak powiedzial mechanik),,,Dalem do jednego mechanika i po tygodniu meczarni sie poddaje...wiec zawiozlem auto do innego no i jakos sie...
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
Witam." Dla taniego jeżdżenia potrzebny jest oszczędny diselek " . Tak mi poradził mój mechanik, więc kupiłem Passata 2001 1.9 TDI 115KM Kombi. I zaczęło się. Używałem go na długich trasach nie zawsze autostradą. Często miałem odcinki górskie. I tu pytanie: Gdzie te konie ?115? chyba 11.5! Awaryjność Passata bardzo mnie zaskoczyła. Wymieniłem zawieszenie...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
ja mam A4 z silnikiem 115KM (AJM) z 2000r. przebieg aktualny prawie 840tys kk z czego w posiadaniu auta jestem 6 rok od 149tys kk. Do silnika do tej pory się nie dotykałem - non stop regularnie olej syntetyczny spełniający normę 505.00 502.00 - obowiązkowo i żaden inny (polecam motul albo mobil1). Z osprzetu wymieniłem po drodze: 1. zawór EGR - choć...
Sprawdź kolego kostkę-u mnie pomogło.Jest za alternatorem.Wcześniej miałem wymieniane "kółko"po którym chodzi pasek-z angielskiego pulley(powinno się kręcić tylko w jedną stronę).Mechanik wymienił i po jakimś czasie zapaliła się kontrolka ponownie.Za słabo była kostka wpięta.
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
pasek alternator passat napinacz pasek alternator passat passat alternator
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat kabel ethernet przerywa przewod ethernet
Plastikowa pokrywka na kondensatory wciągarki Einhell Ustawienie gaźnika w pilarkach Faworyt RG 5300