Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
A skąd w sprężarce Klimy olej silnikowy? w tych okolicach masz pompa vacum albo odpowietrzenie układu korbowodowego. A ciut wyżej jest kanał powrotny oleju z głowicy (to bardzo częsta usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą z tym przebiegiem). I bardziej bym właśnie stawiał na ten kanał albo na odpowietrzenie dołu silnika. Oczywiscie mowa o silniku...
Ściągasz miskę, rozrząd, przedni dekiel z simeringiem i zakładasz łańcuch
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Witam jest taka opcja że padła pompa tandemowa ,albo uszczelnienie pompek ,pozdrawiam
Olej. Gorąca strona turbiny puszcza.
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
A czy olej jest właściwy? Były jakieś "znaki ostrzegawcze" wcześniej? Stukanie, pukanie itd? Czekaj, czekaj, to nie jest ten silnik, co jest w nowym Passacie? Masz pompę oleju napędzaną łańcuchem?
Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju.
Została wymieniona pompa i jest ok dziękuję za podpowiedzi.
Zapchany smok pompy oleju.
Pompa oleju i pompa Vakum napęd z paska rozrządu.
Witam Koledzy odpisali na ten problem.Wymień pompe oleju koszt tej pompy ok100zł
Czyli stary olej/ filtr nie mogą być przyczyną zaświecenia się kontrolki? Jakie wartości ciśnienia powinien mieć silnik na zimnym i rozgrzanym w tym przypadku? Orientujecie się jakie przebiegi powinna wytrzymywać pompa oleju?
Pomijając niesprawność samego czujnika, to moja teoria jest taka, że może to być spowodowane słabym obiegiem oleju. Z tego co się zorientowałem, poziom oleju jest określany na podstawie temperatury. Ustrojstwo podgrzewa się do temperatury powyżej aktualnej temp oleju, a następnie jest chłodzone to aktualnej temp. oleju. No i niby poziom oleju wynika...
Tak jak piszesz, olej wyciekł z pompy oleju przez "sławetną" panewkę. Skrzynka do wymontowania z pojazdu, sprzęgło do regeneracji i pompa oleju w skrzyni do wymiany.
Zablokowany zawór przelewowy pompy oleju.
W 2.0TDI było dwa rozwiązania na kołach zębatych i na łańcuchu zabacz temat http://forum.vw-passat.pl/threads/67526-...
Powinno wzrosnąć. Tam jest napęd imbusowy? Nie wiem jaki jest napęd bo puki co wkręcony jest tylko manometr. Dodano po 26 Wystarczy zdjąć miskę żeby wyjąć pompę oleju ? Czy jeszcze rozrząd ?
W VW Passat b6 1.9 TDI 105 KM DPF podnosi mi sie poziom oleju. Mechanik mówi że to uszczelniacze pompowtrysków i przy okazji trzeba bedzie wymienić pompe vacum. Czy pompa Vacum ma coś wspólnego z podnoszącym sie poziomem oleju? Uszczelniacze to wiem że może się lać paliwo a co ma pompa do tego?
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Pompa tandemowa
Sprawdź pompę paliwa w baku. Słychać ją powinno być po przekręceniu kluczyka.
Moim zdaniem turbo do wymiany, miałem ostatnio takie trzy przypadki. Tam zaraz za turbo jest taka zwężka na przewodzie i dlatego tak się dzieje. Poza tym sprawdził bym ta twoim miejscu siśnienie oleju, co wpływa na uszkodzęnie turbo. W tych silnikach często uwalał się napęd pompy oleju( przez ostatni rok miałem jedno audi i 2 passaty). W zeszłym tygodniu...
Rozwiązano - pompa
Zacięty zaworek w pompie - wymiana pompy sprawa załatwiona
Jak żart jak to jest fakt o nie domykaniu zaworów przez regulatory hydrauliczne spowodowane za dużym ciśnieniem oleju. A winowajcą tylko zawór przelewowy w pompie.
Pompa oleju, filtr oleju, kondycja silnika, uszkodzony manometr.....
Jeśli masz olej w ropie to na pewno uszkodzona pompa vacum jeśli mechanik twierdzi że głowica ok. Ja miałem to samo. Wymieniłem całe uszczelnienie w pompie żeby nie robić sobie kosztów i to nic nie dało. Wymieniłem pompę vacum i problem oleju w paliwie zniknął.
Jak szybki jest przyrost ilości tego paliwa przedostającego się do oleju?
Wstępnie to szykuj się na najgorsze - przytarcie silnika i jego remont. W tych silnikach były wadliwe pompy oleju - ich napęd. Trzeba zweryfikować , może nie będzie tak źle....
Wycie sygnalizuje brak oleju, a piana zapowietrzenie pompa szatkuje olej wraz z powietrzem.
Ja jak już ciężko było stwierdzić gdzie jest problem to ze dwa razy odłączałem napęd pompy (tu jest słynny imbus) i przy zdjętej misce zanurzałem smok w oleju (jakiś pojemnik) i napędzałem pompę tak by miejsce gdzie uchodzi olej nadmiernie samo się pokazało. W nowszej wersji mam zrobiony pojemnik 2 litry wlewam olej i podłączam pod czujnik ciśnienia...
Właśnie zapomniałem napisać co już zrobiłem więc tak wymieniłem olej ten złoty nie czerwony następnie filtr oleju i nic z tego odkręciłem jeszcze rurkę oleju od chłodnicy i co ciekawe tam nic nie ciśnie olejem oczywiście po uruchomieniu silnika i teraz to już nie wiem co może być a może to pompa oleju
Kręcenie rozrusznikiem silnika bez cisnienia oleju uszkodzi panewki.
Środek sprężarki uszkodzony (prawdopodobnie zatarta). Do wymiany sprężarka. Jeśli zatarta przy wymianie sprężarki nie zapomnij o wymianie osuszacza, płukaniu układu i oleju.
Przy kontrolce OLEJU natychmiast WARSZTAT. Nawet się nie zastanawiaj i nie wnikaj. Zgadywanie zaczynać można od pompy oleju ale to tylko wróżenie z fusów.
Nigdy nie zalewam pompy przed montażem, natomiast zawsze smaruję zębatki olejem W tych pompach newralgicznym punktem jest zawór przelewowy i tam bym zaglądnął, czy nie został w pozycji otwartej
uszczelniacze? gniazda? Silnik jak zimny pali od strzala nawet po 4 dniach postoju, uklad szczelny paliwo sie nie cofa, powietrza lewego nie lapie. Vacum pompa? Silnik nie kopci na niebiesko, w filtrze paliwa nie ma oleju.
A czemu taki olej nie lepiej syntetyka zalać? Nie szkoda turbo? Mam nadzieję ze chociaż z pewnego źródła a nie z beczki. Bo jeżeli jakaś podróba to przy takich temperaturach może bardzo gęstnieć i może przycina zawór w pompie przez co ciśnienie rośnie. Swoją drogą ja tez bym pompę oleju podejrzewał a dokładniej zawór zwrotny - chyba tak to się nazywa,...
Niech mechanik wkręci manometr i sprawdzi jakie faktycznie jest ciśnienie , jak nie ma to niech dobierze się do pompy - były one wadliwe w 2.0TDI PD. P.s Trochę dziwi mnie że twoj mechanik o tym nie wie i zamiast zacząć od tego to ci pompę vacum wymienia.
A taka pompę można zregenerować?
Pompa oleju zdechla . Olej synetyk za 85zł hnmm....
Odczytaj błędy: gateway, immo, silnik. Sprawdź poziom oleju, sprawdź kolor paliwa, sprawdź pompę w zbiorniku paliwa, czy pracuje. Ma działać po włączeniu zapłonu, jak w benzynowych silnikach.
Zmierz cisnienie oleju w tym samochodzie, bo moze pompa sie konczy albo sie cos przytkalo. Pozdrawiam.
Wizyta w stacji diagnostycznej, niech zmierzą ci ciśnienie oleju w układzie smarowania przy rozgrzanym silniku, prawdopodobnie masz uszkodzona (zużytą) pompę olejowa.
Jeśli silnik "lekko" kręci, przy niższych temp. często zawiesza się zawór ciśnieniowy w pompie oleju powodując "podstawianie" popychaczy hydraulicznych.
Czyli ciśnienie oleju dalekie od nominału. Tu jest problem. Pytanie czy to pompa czy olej ucieka z panewek (za duży luz).
hmm szczerze nie zdejmowałem miski olejowej aby uwzględnić czy są tryby czy łańcuszek ale w serwisie po vin sprawdzano i niby już ten silnik bmp ma napęd pompy oleju na trybach.
Pioart, pompa olejowa to nie pompa paliwowa czyli potocznie oleju napędowego....
Dzieki za podpowiedz a moglbym Cie prosic o dokladnie wutlumaczenie jak to instalacje podlaczyc bo bede to robil poerwszy raz a z elektryka mam malo do czynienia Dodano po 1 A czy przypadkiem moze to być zapchana pompa oleju mam na musli ssak
Błąd mówi o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Przyczyn może być kilka. Zbyt mało oleju, pompa, wałek, czujnik.. masz możliwość podłączenia Vaga? Jaki olej wlany?
Moze byc pompa oleju uszkodzona, albo smok zabrudzony, trzeba sprawdzic.
passat b6 1.9 tdi BXE 105 km Nie chcę być czarnowidzem ale to dość awaryjne silniki. Jaki przebieg na zegarach? Być może panewka korbowodu (oby nie). Jeśli ktoś oszczędzał na wymianie oleju w tym silniku i nie płukał z sadzy to mogą być panewki lub wytarte wałki rozrządu (awaryjne były pompy oleju).
Wpierw do nadgorliwego i niedouczonego użytkownika - "psikać" - http://www.sjp.pl/psika%E6. Dalej - nazywa się ten element bodajże odpowietrznikiem układu LDA, oryginalnie powinna być na nim gumowa czapeczka z dziobkiem, kierująca opary oleju na korpus pompy. Jeśli nie leje się stamtąd do przesady, to zostaw to w spokoju, inaczej to chyba taniej wyjdzie...
Po wyjęciu filtra ropa bez zanieczyszczeń piękny żółty kolor co do pompek nowe uszczelniacze auto nie kopci pali na strzał obroty równe bez falowania nowa pompa tandemowa luk zamieniony na bosch
Ale to w dużym skrócie opisywałem jak wymontować pompę ze skrzyni biegów. Nie opisywałem jak pompę oleju wymontować ze statora. Potrzebna będzie mała prasa hydrauliczna aby wyjąć zabezpieczenie (półpierścienie) sprężyny słonecznej, następnie wyjąć tłok pod, którym znajdują się śrubki mocujące pompę oleju.
Ta pompa bez odpowiedniego ciśnienia oleju nie pracuje prawidłowo. Musiałeś popełnić błąd przy montażu pompy do bloku silnika.
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
Sprawdzić ciśnienie oleju i raczej się nie łudzić, że pompa....
Prawdopodobnie sama pompa nie daje rady po nagrzaniu i rozrzedzeniu oleju.
Podepnij pod komp. i podaj kody błędów. Sprawdź też ciśnienie oleju. Ja profilaktycznie zalecam wymianę pompy oleju w tych silnikach.
Ok, dzięki, znam już wszystkie procedury. Ale po co demontować pompę wakum ?
Zobacz jeszcze na drodze żwirowej (żeby wpadł w poślizg i ABS się włączył). Moim zdaniem dalej okolice pompy i trzeba będzie odkręcać przewody tuż przy korpusie. Na bank zostało powietrze w przewodach. U siebie stosowałem patent z odsysarką do oleju. Wykorzystywałem stary płyn, później 0,5 butelki nowego. Czeka cię przelewanie. :>
W tym temacie o którym wspominałem gość czyścił pompę,wymieniał czyścił zawór ale na końcu wymienił pompę
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Zatarty BMP na dwóch panewkach nie z winy pompy oleju. Silnik 1.9 asz kosztował mnie 1000zł kompletny
Witam, po odpaleniu auto dostało metaliczny dźwięk po chwili olej zaczął lecieć ciurkiem z tylu silnika skąd może być wyciek dodam ze pompa olejowa nie była wymieniana i jest z tym imbusem, myśle ze się wyrobił i zaczął obracać bo wywaliło błąd od oleju
witam jak zmieniasz sam konwerter to do tego jeszcze uszczelniacz pompy kup na serwisie najszybciej.przy demontowaniu skrzyni zacznij od wyciągnięcia rozrusznika i odkręcenia konwertera 3 śruby lub nakrętki nie pamiętam oczywiście przez otwór gdzie wkłada się rozrusznik.Pózniej linka kable poduszki łapy od poduszek i śruby od skrzyni i wszystko ładnie...
Co do Alfy to się nie wypowiem, ale wybrał bym Passata, bo jestem fanem "wieśwagena". Pamiętaj tylko, że te roczniki 2,0 TDI VW miały problemy zdaje się "napędem" pompy oleju. pzdr
w zbiorniczki nie widać żadnego ruchu oleju. Jeśli pompa nie tłoczy, to wspomaganie skąd ma się wziąć.
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
witam - moze sterownik ma slaba mase ta przy pokrywie zaworow \ one tego tez nie lubia. pozdrawiam. Dodano po 9 witam jeszcze raz -sprawdz jeszcze cisnienie w cylindrach.moze pierscionki zasniedzialy.moze pompa oleju jest otwarta i hydraulika nie otwiera zaworow,lub zatarty zaworek w pompie oleju i trzyma zawory zbyt dlugo otwartei tez brak cisnienia...
Pompa w baku powinna dawać około 0.5 bara, jak zatkasz wężyk to wzrośnie do około 1 bara. Co do ginięcia ciśnienia na tandem pompie to w niej jest regulator. Na powrocie ma być 1 bar więc skoro na króćcu pomiarowym masz zbyt niskie ciśnienie, na drugiej pompie jest to samo to raczej oringi na pompowtryskiwaczach. Oleju czasem nie przybywa? Kanał który...
Czytasz ze zrozumieniem? Spuścił 7 litrów i dopiero połowa stanu...halo. Olej z ON był już wszędzie. Zlej wszystko do końca(to już i tak się do niczego nie nadaje). Zrzuć miskę olejową i wszystko będzie jasne. Jeżeli po zmianie uszczelek dalej się lało(zakładając, że mechanik wiedział co robi) zostaje tandem pompa paliwa i vacum.
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
Szukam numeru referencji / OE lub OES /uszczelki pompy podciśnienia i paliwa VW passat 2002 1,9TD! 130KM . Jest wyciek oleju i trzeba wymienić . Czy może ktoś posiada takie informacje ? Chodzi mi o tę do pompy 038 145 209 H http://obrazki.elektroda.net/29_12888209... Pozdrawiam
Sprawdź pompę oleju. Wewnętrzny tryb pompy, do którego wchodzą kły napędowe, jest na panewce. Jeżeli panewka wypadnie lub tryb dostanie zbyt duży luz poprzeczny, nastąpi wyłamanie kłów.
Nie ma. Albo zużyta pompa, albo zły pomysł z zalewaniem zielonym olejem, zamiast czerwonym Dextron II.
T5 dzięki. Mam jeszcze pytanie odnośnie tego silnika. Jak się demontuje i montuje zespół pompy oleju ? Jak to ustawić względem wału korbowego ?
Łańcuch też tam jest.Jak hałasuje to do wymiany z napinaczem. Prawda,jak masz ponad 300 tys najechane to możliwe.Inna przyczyna to ciśnienie oleju-tam lubiły zapychać się smoki,padały pompy olejowe.
Jedno ustaliłeś - układ paliwowy szczelny. Teraz czas wyczyścić wtryski. Wszystko po kolei. Już się przekonałeś, że pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Potem na inne rzeczy przyjdzie czas. Wtryski zafajdane olejem, a ty chcesz żeby silnik pracował poprawnie? Na co liczysz?
Podobne efekty daje pompa po pewnym przebiegu, a zmiana oleju przyspieszyła tą sprawę.
Teoretycznie mógłby się dostać między zwoje sprężyny zaworu które powinny go pokruszyć na drobne. Jeśli by tak się stało pokruszone kawałki mogły by spłynąć z olejem do misy. Większe kawałki zatrzyma siatka na smoku mniejsze pociągnie pompa. Ryzyko leży po twojej stronie. Mogę Ci powiedzieć że jedź bo nic się nie stanie , ale wiedz że to nie ja ryzykuje...
Docieranie na ostro to dobra metoda, ale tradycyjnie można wlać olej fabrycznie zalecany i uruchomić silnik na 15 minut spuścić olej i wlać ponownie na luzie niech pochodzi jakiś czas kontrolując temperaturę. Wtedy ponownie spuścić olej i wlać olej i wymienić filtr olejowy. Spokojnie pojeździć na dłuższej trasie bez przeciążeń zmieniając zakres pracy...
Dzięki wszystkim za podpowiedzi ostatni link w polo tez ma ten dzwięk tylko go zagłusza pasek rozrzadu . Ja ten dzwiek mam przed wymianą rozrzadu jak i po wymianie mój passek ma 250 nalatane bo była nówka kupiona z salonu.pozd ,dajcie jeszcze jakieś sugestię czy to łańcuszek pompy oleju czy coś innego.pozd
Sprawdź pasek napędzający pompę wspomagania, a po jego zdjęciu z kół pasowych również stan pompy, gdyż chyba w niej tkwi cały problem. Sprawdź równocześnie poziom oleju w zbiorniku pompy wspomagania i stopień jego "zużycia" (po kolorze, zanieczyszczeniu).
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
Z pompami jak z każdym urzadzeniem. Jak stoi to też się niszczy :-( Nie trza było ją traktować przekaźnikiem, ona lubi sobie czasami "popracować" w czymś "tłustym". Spróbuj ją zalać zwykłym olejem i ręcznie obrócić kilka razy by "poślizgała się" trochę. Potem wyp...cz ten przekażnik i zacznij ją używać zgodnie z przeznaczeniem. Ku pamięci - oszczędzanie...
Witam . Passat B5 1.8T oznaczenia nie znam. Brakło chłopakowi paliwa, zatankował i nie może odpalić. Rozrusznik kręci pompa " na słuch pracuje". Podczas kręcenia mruga kontrolka ręcznego. A podczas jazdy mrugała kontrolka oleju. O co chodzi???? Auto stoi na cpn................ Dlaczego mój temat został wrzucony do kosza???
Które wersje silników 2.0 TDI są awaryjne? Zasadniczo silniki 2.0 TDI można podzielić na trzy kategorie: najgorsze, godne uwagi i polecane. Najbardziej awaryjne są jednostki wyprodukowane przed 2008 rokiem, montowane w samochodach klasy średniej – mają one pompę oleju o wadliwej konstrukcji, przez silnik traci smarowanie i zaciera się turbosprężarka,...
Witam. Mam problem z migającą kontrolką cisnienia oleju w Passat b5 1.8 20V 115KM. ADR kontrolka zaczęła migać po odpaleniu silnika. I miga do jego wyłączenia. W warsztacie wymieniono mi pompĘ, tak na wszelki wypadek. Stara była ok, ciśnienie ok 5 bar. Nowa ma już 7 bar. Kolo stwierdził że problem jest z przewodem lub elektryką. Czy i gdzie szukać przewodów...
cujniki na 100% sprawne czy może to być wina pompy oleju panewki był załóżone nowe o nie widać sladów uszkodzeń
witam i dzieki za rady ale maglownica pompa wszystkie lacza i przewody sa suche w dwoch warsztatach sprawdzali wielkie zdziwienie i trzeba tak jezdzic tylkoko 50 zl butla oleju troche szkoda pozdrawiam
Według mnie to pisze też, że pompa chodzi głośniej niż przedtem, czyli jest zatarta, dlatego ma spadek ciśnienia i kierownica drży :idea: Kwestia odpowietrzenia to podałem link to strony forum Paska, a dalej do szukania służy wyszukiwarka, ale jeżeli komuś nie chce się szukać to proszę, opis odpowietrzania z forum Passata; "Po spuszczeniu oleju i założeniu...
niestesty nie wiem nie mam pojecia jesli to od tempomatu to sprawdz czy dzila i sprawdz czy w twolim aucie zalozona jest orginalna pompa ABSu z komputrem do tego,nic wiecej nie przychodzi mi na mysl
coś z góry może lać Może, jak najbardziej. Jeśli to TDI PD, to często sączy się spod tzw tandem-pompy z tyłu głowicy ale autor nie raczył zdradzić co to za silnik.
Jest znak OT widoczny na wałku po odkręceniu korka wlewu oleju ,ma być centralnie widoczny w otworze.
pompa oleju passat pompa oleju objaw passat passat zawór pompa oleju
katalizator wydech wytrzyma kondensator compaq 6720s bateria
service schematic sharp lc50le754e
Wolna strefa indukcyjna – jak działa, budowa, marki Bosch, Siemens, AEG, Electrolux, Samsung Telefon Maxcom wyłącza się przy ładowaniu na nowych bateriach 1250 mAh – różnice PCM, NTC, kompatybilność