Jeśli silnik "lekko" kręci, przy niższych temp. często zawiesza się zawór ciśnieniowy w pompie oleju powodując "podstawianie" popychaczy hydraulicznych.
Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju. Co to znaczy (podkreśliłem z twojego postu). Przecież jest otwór kontrolny do pomiaru stanu oleju. Co do "drżenia", masz przycięty zawór lock-up w płycie sterującej. Z praktyki wiem że zawór ten nie przycina...
Zawór ten znajduje się w pompie oleju i odpowiada za ciśnienie oleju , zacięcie tego zaworu opiłkiem metalu - zdarza się , powoduje niekontrolowany wzrost ciśnienia i między innymi uszkodzenie twojej chłodniczki , zazwyczaj towarzyszą temu inne objawy uniemożliwiające poprawną pracę silnika ,czasem ustępujące po chwili kiedy zawór się oczyści wskutek...
Po grających zaworach i czujniku ciśnienia można wnioskować, iż ciśnienie jest za słabe, to, ze ci ustało po "naprawie układu chłodzenia" to zwykły przypadek, wepnij się manometrem w miejsce czujnika oleju i sprawdź ciśnienie, jak będzie zbyt niskie, to do wymiany pompa oleju, ale przedtem spuść olej i zobacz jaki wypłynie, jak bardzo syf to, może po...
Zablokowany zawór przelewowy pompy oleju.
witam - moze sterownik ma slaba mase ta przy pokrywie zaworow \ one tego tez nie lubia. pozdrawiam. Dodano po 9 witam jeszcze raz -sprawdz jeszcze cisnienie w cylindrach.moze pierscionki zasniedzialy.moze pompa oleju jest otwarta i hydraulika nie otwiera zaworow,lub zatarty zaworek w pompie oleju i trzyma zawory zbyt dlugo otwartei tez brak cisnienia...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam forumowiczów. Pacjent jak w temacie VW Passat B5 FL 1.8T 150 KM silnik AWT. Przyjechał z powodu trudności z uruchomieniem silnika i nierówną pracą silnika. Wstępna diagnoza pokazała problem z czujnikiem położenia wałków rozrządu, zapłonem i regulatorem zmiennych faz rozrządu. Błędy wykasowałem, po odpaleniu (z trudnościami) i przegazowaniu pojawiały...
Do przejrzenia zawór w pompie oleju, a najlepiej wymienić pompę na nową. Za duże ciśnienie oleju podstawia popychacze zaworowe.
Już zam objawy: Uszkodzony zawór a pompie olejowej.
poziom oleju sprawdzany kilkakrotnie, jest prawie max. możliwe aby uciekało ciśnienie jak by pękły wałki i popychacze?? zawory zamykają komorę spalania na stałe chyba?? Więc co to za dziwne gulgotanie? takie nie za głośne, może normalna praca?? A pompa oleju na łańcuszku na dole silnika?? Ją za to winić? Tyle niewiadomych... Dziś popołudniem bedzie...
Jestem po wizycie u mechanika: do wymiany poszła pompa olejowa (rysy na powierzchniach wewnętrznych i podejrzany zawór przelewowy), panewki korbowodowe (wg źródła: www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?c... moje przypominają te z opisu kawitacji, czyli erozji warstwy łożyskowej spowodowanej nagłymi zmianami ciśnienia filmu olejowego), napinacz...
Zmierz najpierw ciśnienie oleju, może zaciął się zawór przelewowy w pompie i przy dodaniu gazu ciśnienie tak rośnie, że popychacze nie dają rady się opróżniać Miałem tak parę razy, co prawda w starych TD VW, jak ciśnienie dochodziło do 5 bar, to silnik gasł bez kompresji
Dziękuję za odpowiedź. Tak to wygląda u mnie bo robiłem zdjęcie po zdemontowaniu,nie widać by coś było wygięte lub złamane,u mnie w skrzyni gdy łapie za te talerze od przegubów i kręcę w jedną stronę to oś w pompie oleju kręci się,jutro przesune ramię od biegów przy skrzyni na drugi koniec ,bo na zdjęciu od ciebie widzę że to wycięcie zaworu manualnego...
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz po sprowadzeniu zamonotwał w nim instalacje gazową(...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Witam was wszystkich.Obleciałem już wszystkie fora dotyczące tego problemu i nadal brak odpowiedzi.Mam passata 92r variant z silnikiem 1.8 ABS.U mnie ten problem pojawił się gdy wymieniłem licznik bez obrotomierza z zegarkiem analogowym i kierunkami u góry (padł wskaźnik paliwa i temperatury,mostkowanie na płytce pomogło na chwile) na licznik bodajże...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Witam Posiadam następującego pacjenta passata b3 dwulitrową benzynę z automatem. Auto kupiłem z padniętym silnikiem więc nie dałem sprawdzić jak ten automat pracuje. Silnik ozdrowiał ale chciałbym żeby ktoś rozwiał moje wątpliwości co do pracy skrzyni. Sprawdzenie oleju w skrzyni: 1. rozgrzać olej w skrzyni, na vagu 50-70 stopni, stan oleju powinien...
Nigdy nie zalewam pompy przed montażem, natomiast zawsze smaruję zębatki olejem W tych pompach newralgicznym punktem jest zawór przelewowy i tam bym zaglądnął, czy nie został w pozycji otwartej
Witam. Zaczynając od początku - Passat B5 1,9 tdi, 130 km silnik AWX: Ubywał mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka, zero przecieków, chłodnica nowa (wymieniona pół roku temu), wymieniony czujnik temperatury podwójny (bo wyskakiwały błędy) a płyn nadal uciekał w tempie coraz większym - chociaż ustaliliśmy, że przez zbiorniczek wyrównawczy - znaczy robi się...
Czytam i czytam... i też walczę. a4/b5/ajm. Początkowo sądziłem, że wraz ze spadającą temp. jest coraz gorzej i tak zresztą było (co jest naturalne jak spadam temp.)... Po czasie doszedłem, że to jednak czas przestoju pomiędzy kolejnym odpaleniem ma większe znaczenie a temp. tylko dokłada swoje "2 grosze". Ciepły silnik w zimnie szybciej stygnie i bardziej...
passacik ma 320000 tys niby hihihi kupiłem go jak miał 220000 przez te 100000 nic nie dołożyłem tylko wymiany oleju, rozrządu,chodzi przecudnie i nie myśle o zmianie no i wkońcu ta awaria z tą kontrolką,dodam że na zimnym silniku przy wyżysz obrotach jak go przeciągne lubi czasami zgasnąć pisali że to zawór w pompie oleju że za duże ciśnienie daje i...
Jutro mam zamiar odkręcić pokrywę zaworów , wyczyść zawór egr i kupić wężyk od płynu chłodzenia do głowicy obok pompy vacum jest sparciały od oleju i vacum . Jak wymieniłem pompę paliwa i filtr paliwa to wlałem do zbiornika z 4 litry paliwa i zrobiłem tylko dla testu małą rundkę 500 m.
A czemu taki olej nie lepiej syntetyka zalać? Nie szkoda turbo? Mam nadzieję ze chociaż z pewnego źródła a nie z beczki. Bo jeżeli jakaś podróba to przy takich temperaturach może bardzo gęstnieć i może przycina zawór w pompie przez co ciśnienie rośnie. Swoją drogą ja tez bym pompę oleju podejrzewał a dokładniej zawór zwrotny - chyba tak to się nazywa,...
Mnie też podpierało zawory, szczególnie na zimnym po przegazowaniu (albo wyjazd z zaspy). Też dolałem środka do płukania silnika, i miska w dół - był zacięty zaworek przelewowy w pompie, ciśnienie przy max obrotach 6,5Bar. Przeczyściłem, nowy olej, filtry i już problem nie występuje. Trzeba sprawdzać po kolei i eliminować. vw passat b4, silnik 1z 90KM,...
tylko czujnik przy filtrze. A ile powinno wynosić skoro jest za małe? Dodano po 1 Czy te 0,3 bara to duży spadek ? Co robić? sprawdzać pompę czy zawory nie poleciały?
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
passat sprawdzone silniki benzynowe nawet 1.6 który według znawców jest za słaby rozmawiając z posiadaczami - nie sprawiający problemów z instalacją gazową bardzo dobrze współpracuje, wg mnie także pakowny w wersji kombi, zawieszenie - temat sporny sam byłem posiadaczem audi a4 b5 1.9tdi trochę cięższy przód przez silnik diesla, ale jako takiego problemu...
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...
Witam zrobiłem sprężarke do smarowania wykorzystałem pompe wspomagania od passata ale daje za duże ciśnienie ok 8at. potrzebne mi jest max3 nie da się niczym zredukowac tego ciśnienia potrzebna mi jest jakaś taka nie droga pomóżcie.. ;) Pompa wspomagania ma zawór ciśnieniowy, wystarczy odkręcić zaślepkę i wymienić sprężynę na słabszą lub skrócic (obciąć)...
Witam. Siedzę kilka dni i nie mogę znaleźć identycznego przypadku. Mam ibize 1.9 TDI silnik ASV. Jak ją kupiłem śmigał ładnie. Po ok 2 latach po zimnie mniej więcej zaczęła brać olej wiec zrobiłem uszczelkę pod głowicą ale dalej był problem. Okazało że turbina brała, po zrobieniu jej wszystko wróciło do normy. Samochodzik ładnie śmigał i nawet oleju...
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km,...