przy automacie powinien wystepować przy skrzyni manualnej moze go niebyć
Czyli kostka do wymiany. Przekaźnik X nie ma z tym nic wspólnego, on właśnie odłącza zbędne odbiorniki w czasie rozruchu.
Poprawić połączenia masowe silnika, akumulatora i karoserii. Pomierzyć później spadki napięć w momencie rozruchu. Sprawdzić prędkość obrotową rozrusznika.
Z styku X są zasilane światła, dmuchawa, ogrzewana szyba tylna itd. Ten obwód jest pozbawiony zasilania w czasie rozruchu, ma to na celu odciążenie akumulatora przy uruchamianiu silnika, poza tym zachowuje się jak normalne 15, czyli + po stacyjce
Problem w tym, że nie ja tą skrzynię wymieniałem, tylko poprzedni właściciel, więc skrzyni nie mam. Doszukałem się gdzie się wpiąć jeśli jest kostka ze skrzyni automatycznej (drugie piny od "okrągłej" strony wtyczki 10 pin), ale u mnie już nie ma tej wiązki... Stąd pytanie gdzie ta wiązka prowadziła i gdzie się można wpiąć. Przekaźnik na rozpisce to...
Moze być to wina przekaźnika 109. Czy gdy przekręcasz kluczyk to pojawia się kontrolka świec żarowych? Jeżeli nie to problemu szukaj w tym przekaźniku. Możesz podłączyć żarówkę 5W pod zawór by mieć pewność że jest on zasilany w momencie rozruchu auta.
Przekaźnik ma 5 pinów (2 połączone ze sobą) --> https://www.carpartsdiscount.com/auto/pa... Samochód ma problem z zapalaniem bo komputer nie wlacza pompy paliwa (aby dobić cisnienie) po przekręceniu kluczyka na zapłon. Załącza pompę dopiero przy przekręceniu na rozruch. Samochód odpala OK...
dokładnie w tym miejscu go opisałeś go znalazłem ;)...jednak co do pomiaru nie jestem pewien bo kilka razy wskoczyło około 1,1 ale na kilkanaście pomiarów a po wymontowaniu z uchwytu i zmierzeniu dokładnym jednak nic nie pokazał ... niestety nie ma mi w tej chwili pomóc by zmierzyć napięcie przy rozruchu ale po południu to zrobię i dam znać
Pompa wtryskowa zużyta. Rozwiązanie albo pompę do regeneracji, taniej przeprogramować wsad w sterowniku (zwiększyć dawkę rozruchową) a najtaniej zamontować przekaźnik z opornikiem oszukującym sterownik co do wartości temperatury płynu chłodzącego przy rozruchu.
Nie będziesz miał konkretnego schematu, bo wciąż nie podałeś konkretnych danych samochodu. wiem że nie ma to znaczenia To się bardzo mylisz. gruby czarno żółty kabel Bez schematu wiadomo że z przekaźnika "X", czyli tego co wyłącza zbędne odbiorniki podczas rozruchu.
Bezpiecznik i przekaźnik pompy (167) jest dobry załącza się przy każdym włączeniu zapłonu. A może to być czujnik HELLA :?:
Nie mam o co bo nie jestem mechanikiem ale sprawdziłem jeszcze raz napiecie na zaworz N109 po włączeni zapłonu pokazuje stałe 10,5V po chwili odłącza przekaźnik mapięcie i jest zero podczas rozruchu napięcie skacze miedzy 5 a 8 V
A jak ma być dobrze, skoro duży przekaźnik podczas ciągłej pracy - a tak zapewne jest podłączony - ma pobór prądu około 100mA i akumulator klęka. Musi być tak podłączone, żeby przekaźnik działał dopiero przy próbie rozruchu. Radziłbym najpierw pogrzebać w wyszukiwarce, poczytać, a dopiero potem bawić się w odcięcia.
Teb błąd nie ma nic wspólnego z Twoim problemem z rozruchem Twojego silnika. O ile przyczyna wymienionego błędu może tkwić w braku komunikacji z modułem komfortu z przyczyn np. wilgoci o tyle problem z uruchomieniem silnika może wynikać z rozgrzaniem przekaźnika 219, który siedzi w plastikowej obudowie sterownika silnika a nie przekaźnika o nr 109 bo...
Skoro bezpieczniki OK, to następny podejrzany jest tzw. przekaźnik odciążający styku X (na czas rozruchu silnika odłącza obwody, których działanie nie jest niezbędne). Przekaźnik standardowy na 40A (4 styki, niski). U mnie (Passat B4 1994) jest to czwarty od lewej w pierwszym rzędzie od góry - w Audi nie wiem. Przekaźnik sprawdzaj wyciągnięty - cewka...
w progu kierowcy idzie przewód zasilania pompy paliwa,powinien być koloru żółto-czerwonego,w momencie rozruchu powinno być na nim napięcie,jeżeli nie ma,a bezpieczniki są dobre,to powinien byc jeszcze przekaznik pompy paliwa i on moze być uszkodzony,powinien być na listwie po lewej stronie przy bezpiecznikach.
Tak bezpieczniki sprawdzone. Które to będą dokładnie gniazda? Jak podmieniłem mój przekaznik na przekaznik z Passata b5 (100%sprawny) to powinna chodzić jeśli była by to winna przekaznika? Czy musi być identyczny jak ten 614? Dziwne jest dla mnie to że pompka chodzi dobrze. Dopiero od pewnego momentu gdy paliwa jest mniej przestaje chodzić. A i jeszcze...
poszukaj 15-stki na radio prawdopodobnie zgubiło się napięcie po kluczyku na zasilanie LPG, a to co masz bez dopinania rozrusznika to jakieś resztki z niską wydajnością prądową która wystarczy dla przekaźnika. znając VWja to śniedzieją kostki za skrzynką bezpieczników. powypinaj wtyki i zobacz czy nie uleciał któryś kabel, lub nie ma zieleni ze śniedzi...
Witam szanownych forumowiczów. Mam problem ze zlokalizowaniem uszkodzenia powodującego niezałączanie wentylatora po włączeniu klimy. Sprawdziłem sam wentylator-jest dobry, sterownie z ECU również ok-przy teście załącza przekaźnik, do przekaźnika dochodzi zasilanie i jest przekazywane dalej, bezpieczniki ok. Czy w tym modelu jest jakiś zastaw przekaźników...
Na początek możemy wszyscy pogratulować właścicielowi, który na akumulatorze z najprawdopodobniej zerwaną celą próbował prostownikiem pamiętającym czasy Gierka odpalać passata na rozruchu. Wiadomo taki akumulator nie stanowi żadnego obciążenia więc zbyt wysokie napięcie poszło na instalację. Uwalił się mpdół komfortu, sterownik skrzyni automatycznej...
Bardzo masz namieszane. Gruby żołto -czarny powinien wychodzić że stacyjki i dochodzić do włącznika świateł . To jest plus po zapłonie ginący w momencie rozruchu. Jednocześnie jest to też plus na przekaźnik x który zasila wycieraczki i dmuchawę. Brak połączenia stacyjka- żółtoczarny gruby. Bezpiecznika nie ma w tym obwodzie. Ale jakim cudem masz drogowe...
Co tu można rysować? Przecież jak byk widać i z zasady działania przekaźnika wynika, że przecięty obwód obojętnie jakiej polaryzacji puszczamy przez spoczynkowo zwarte styki 30-87a. Na cewkę przekaźnika - styk 86 z alarmu jest podawana żółtym przewodem masa, a styk 85 łączymy najlepiej do nie gasnącego przy rozruchu plusa po stacyjce, w Twoim wypadku...
NIe prawda. Przynajmniej w silnikach 2E DIGIFANT po przekręceniu zapłonu pompka działa do momentu uzyskania odpowiedniego ciśnienia. Później się wyłącza. jestem tego pewien. Podobnie jest w aucie które keidyś miałem PONTIAC LE MANS. NIe powiem, czy we wszystkich tak jest, ale w tych dwóch napewno. Paliwo wraca spowrotem do zbiornika w momencie osiągniecia...
Passat b5 1.9 110 koni Problem w tym że odpala jak mu się zachce. Raz zapali bez problemu a raz trzeba długo kręcić a najczęściej to kręci aż akumulator padnie i nic. Myślałem że jak nie chce odpalić to z plaka da rade lub ze zmywacza ale też nie chce zapalić. Do tej pory wymieniłem przekaźnik 219 oraz czujnik temperatury. Nic to nie dało. Prąd na zaworze...
Z rozruchem się zgadza ale (nie do końca jestem pewien) światła chyba są przez stacyjkę, nawiew itd przez przekaźnik odciążający tak jak było w golfach, passatach Z ciekawości sprawdzę później w schematach. a co do przekaźników to uważam tak jak ty i dodam że bez względu na to czy działało czy się popsuło zawsze montowałem w swoich autach
Witam wszystkich. Problem dotyczy elektryki a dokładniej modułu KOMFORT. Objaw jest taki, że po odpaleniu silnika przestają działać szyby.Przy sprawdzaniu modułu sondą (12V-sprawdzam napięcia) następuje załączenie przekaźników w module i wszystko działa tak jakby moduł się wyzerował. Sprawa dlamnie dziwna więc zwracam się o pomoc. Dodam tylko, że rozrusznik...
Odpowiedź dla kolegi robi31102 : jeśli nie zapala się nawet na moment kontrolka świec żarowych to musisz wyjąć przekaźnik 109, przeczyścić dokładnie pilniczkiem nóżki oraz zdjąć jego plastkową obudowę i poprawić lutownicą luty na jego płytce drukowanej, wtedy będzie komunikacja ze sterownikiem silnika i silnik odpali, faktycznie w baku masz wstępną...
Sam już nie wiem,włącznik wymieniłem i to samo.Mam jeszcze jeden problem i to poważniejszy po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach żarzy się cały czas kontrolka od ładowania akumulatora i po kilku dniach stania bez rozruchy traci prąd i nawet nie ruszy rozrusznikiem,jakieś 10 min pod prostownikiem i gra jak ta lala i sam nie wiem jaka jest przyczyna....
Witam. Koledzy pomóżcie bo cos mnie trafia już z tym samochodem . Ale od początku. Był sobie passat VR6 konstrukcja niezbyt udana urwał się pasek i właściciel stwierdził że przerzuci silnik z golfa. Mechanik mu miał to wszystko zrobić ale sprawa go przerosła i zrobił tylko silnik.Na instalację trafił do mnie. Za cholerę nie moge go uruchomić pompa w...
Witam i dzięki za wejście w dyskusję bo ten mój post wcześniej umieściłem samochody początkujący i przez miesiąc zero podpowiedzi . Teraz do rzeczy jak sprawdzić przekaźnik na płytce jest ich pięć ,zimne luty sprawdzone,odnośnie temperatury reduktora i temperatury gazu tak to były testy interfejsu w garażu bez jazdy na gazie.Parownik regenerowany był...
Ha, właśnie zapomniałem napisać wam najważniejsze, zaczęło się tak dziać po tym jak przy dużtch mrozach siadł mi akumulator tzn.rano przychodzę grzeje świece kręcę a on parę razy obrócił w żółwim tempie i padaka, podłączyłem prostownik z boosterem i zachechłałem po chwili, później okazało się jeszcze, że bezpiecznik od świec był spalony, więc kontrolka...
panowie,bez fantazjowania trzeba wziąć zwykły przekaźnik zapłonu o stykach 30-87a spoczynkowo zwartych i łączymy go następująco: w zależności jak na stykach cewki 85-86 jest ustawiona dioda gasząca łączymy sterowanie zaporowo do niej np. na styk 85 podajemy masę z ukrytego wyłącznika{nie przycisk ale dwupozycyjny wyłącznik},styk 86 łączymy ze stykiem...
To sprawdź zwarcie na wtrysku gdy nie odpala a oprócz błędów wałka nie było wcześniej jakiś błędów na wtryski albo przekaźnik główny ?
Witam, Mam problem z moim passacikiem,pisze nietypowy bo po sprawdzeniu ukladu zachowuje sie inaczej niz opisano w podobnych tematach. Problem zaczal sie od tego ze pewnwgo dnia stopil mi sie bezpiecznik od swiec zarowych i spalil przy okazji swoje opakowanie. Sprawdzalem wiele rzeczy i oto co udalo mi sie ustalic. 1.Przekaznik na pewno jest ok, 2.na...
Witam!! Bardzo dziękuje za pomoc w ustaleniu działania tego wtrysku rozruchowego, nigdy nie wpadłbym na to, że sterowany jest z rozrusznika – to bardzo ważna informacja. Jutro zabiorę się do ustalenia czy czujnik jest sprawny. Będę miał pewnie trochę kłopotu z ustaleniem przekaźnika czasowego. Mam bardzo dziwne zjawisko, mianowicie od pewnego...
Cyklicznie co ok. 1 sekundę wykonuje pomiar napięcia i na tej podstawie uruchamia przekaźnik. Jeśli napięcie zasilania przekroczy 13,5V układ włącza światła. Do układu podłącza się też syngał świateł postojowych, dzięki czemu po ich włączeniu wyłączają się światła dzienne. Przerost formy nad treścią i na dodatek oparty na błędnych założeniach. Skoro...
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
witam ,nie moze byc tak,ze silnik zapala normalnie,a po czasie nie daje oznak zycia, to ,ze swiece nie grzeja wskazuje na uszkodzony przekaznik swiec /nie wiem co mechanik wymienial/,a swoja droga swiece grzeja zawsze tylko na goracym silniku bardzo krotko,ale mimo wszystko nawet "bez" swiec silnik powinien probowac zapalac, wymien fitry ;paliwa , powietrza...
Stacyjke musisz sprawdzić ale prawdopodobnie będzie uszkodzony przekażnik w skrzynce z bezpiecznikami, stacyjki psują się często ale na polu od rozruchu silnika. Pozdrawiam
Zawsze styk 50 to plus , przerabiałem podobny temat w pontiaku i przyczyna było złe połaczenie stykow wychodzacych ze skrzyni biegow , oczywiscie rozruch tylko na P albo N .
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
No to zapewne przekaźnik od świec żarowych. U mnie takie cyknięcie jest po przekręceniu stacyjką i zapaleniu kontrolek i potem drugie cyknięcie za kilka sekund i zgaśnięcie kontrolki świec żarowych. No to zostaje dojść który to przekaźnik i wymiana najlepiej na jakiś używany bo na oryginalny ciężko trafić w sklepie.
Zegarowe to 200 000 tyś. Kompresja nie jest jak w samochodzie salonowym ale dwóch mechaników stwierdziło, że niby wporządku jeszcze! Zmierzyli to jakoś rozbierając silnik. To był mój błąd bo wzieli za to troszke pieniędzy, a kompresja nie ginie z piątku na sobote! Skoro w piatek przy temperaturze 11 stopni zapalił odrazu, a w sobote przy 10 musiałem...
Witam passat 1,6 TD 91r. po przekreceniu kluczyka, jest tylko jendo cykniecie(przekaznik od swiec zarowych), a poza tym cisza i brak kontrolek ... tzn. jest zaciagniety reczny a kontrolka sie nie swieci, zimny silnik a zolta kontrolka podgrzewania swiec nie zapala sie.... swiatla mijania i dlugie dzialaja, kierunkowskazow nie ma , ale o dziwo sa swiatla...
dokladnie panowie... MATEO027 ma racje!! tam jest switch wiec sterowane jest malym pradem a przekaznik zalaczajacy gaz jest w komputerze... wiec nie da rady! rozavw musisz sie pogodzic z ta centralka... a swoja droga to jak pada C?i pompa?? czy rozruch awaryjny czyms sie rozni od rozruchu bezposredniego z gazu?? rozwin ten problem bo nie rozumiem
Dzien dobry Mam problem z passatem B6. Przejdę może od razu do sedna. Nie działa wspomaganie, po włożeniu kluczyka w 2gą pozycję czerwona kierownica oraz 3x sygnał dzwiekowy. myslalem ze problem lezy w blokadzie kierownicy (nie mialem dostepu do vcds brak win7) wymienilem 2x przekaznik oraz 2x microswitch w blokadzie kierownicy lecz nadal to samo......
Rozrusznik znajdziesz od stacyjki kolor czarny z czerwonym paskiem albo na odwrot. sprawdz to lapiac sie kontrolka krokodylkiem za mase pojazdu a szpic czy igle kontrolki wbij w ten przewod i zakrec rozrusznikiem, w momencie krecenia zapali ci sie kontrolka jak auto odpali to kontrolka zgasnie. Kabel od pompy a jest to benz. rozumie to bedzie chyba...
przekaźnik rozruchu lodówka renault przekaźnik rozruchu przekaźnik blokady rozruchu
zasilanie konwertera multiswitcha szybkozłączka pneumatyczna przewodność mosiądzu
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Przerwa na świecy zapłonowej Junak 901RS: 0,6–0,7 mm Jak odblokować blokadę włącznika szlifierki Varo 10079 1200W?