Jest kilka czujników ptzy doborze trzeba zwracać uwagę na oznaczenie , mają też różne kolory pierścienia. O ile pamiętam to w czujniku są dwa termistory które mają po dwa styki. Podczas zmiany temp rezystancja termistorów zmienia się, infio to jest przekazywane do kontrolki z jednego i do wskaźnika z drugiego. Sprawdziłem w moim golfie to przy temp...
Czy ktoś sprawdzał jaką ma pokazywać temperaturę na podpiętym VAGU po odpięciu wtyki z czujnika temperatury. Pokaże temperaturę zastępczą(paliwa). Jak świece nie grzeją to sprawdź rano przed odpaleniem jaką widzi temperaturę.Ma być zbliżona do temperatury otoczenia.
Czujnik 2 pinowy. Brązowo-biały do masy, a fioletowo-czarny do pinu 3 w sterowniku.
ogólnie dostępny w sklepach powodzenia
Mysle ze wszystko wtym temacie zostalo powiedziane. Zimne luty czesto sa odpowiedzialne w zegarach VW za chwilowy lub calkowity brak dzilania wskaznika poziomu paliwa, temperatury silnika lub obrotomierza jesli takowy jest. Pozdrawiam.
Na zimnym silniku temperaturę płynu widać taką samą jak zewnętrzną?
Jak to jest silnik 2E, to ma już możliwość diagnostyki i można sobie sprawdzić VAG-iem jaką temp silnika widzi sterownik. Te czujniki przeważnie się psują w ten sposób, że sterownik twierdzi, że ciecz chłodząca ma 70 st, ciężko odpalić zimne auto, natomiast jak jest rozgrzane to się zalewa i dużo pali Masz rację.
jest to standardowy problem w passacie- brak styku w kosce łaczeniowej, kóra znajduje się przy głowicy silnika- wd 40 i jest oki
Pytanie czy sam to wymienię? Jest dużo zabawy? Sam oceń https://www.youtube.com/watch?v=DDq2chxT... potrzebujesz: -króciec z oringiem -baniak płynu do chłodnic może się przydać: -oring czujnika -dwie nowe opaski zaciskowe ślimakowe na węże -Passat z temperaturą płynu 30°C-50°C
Witam. Mam paska z silnikiem 2E, u mnie czujnik temperatury powietrza ma taką samą charakterystykę jak czujnik temperatury silnika,nie wiem jak jest u Ciebie ale może być tak samo.
Ja w AHU mam niebieski.
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
Porównaj odczyt z wskaźnika z odczytem ze sterownika silnika.
A czy ubywa płynu chłodniczego ?
Mam problem z silnikiem VW Passata 2.0 16V z 1990r i instalacją gazową. Zmieniają się obroty silnika, poszukuję czujnika temperatury silnika.
Masz osłonę plastikową pod silnikiem ? Na północy mają na miski olejowe założone osłony.
Brązowo-szary pin 53, brązowo-biały pin 52 (silnik BGW).
Jak do 80-82 C to normalna temperatura w TDI PD.
Cześć, -Zbyt niski poziom oleju lub niewłaściwa lepkość lub klasa jakości oleju silnikowego -Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - Zużyte panewki silnika lub pompa oleju -Zbyt wysoka temperatura pracy silnika -Uszkodzony zawór przelewowy układu smarowania silnika -Zatkany filtr siatkowy smoka pompy oleju
Kupiłeś nie taki lub uszkodzony to że nowy nie ważne robią dziadostwo. Wystarczy miernik i sprawdzić oporność. Kupiłeś po numerach z ori. bo były bez czujnika temperatury tylko poziom i nie wiadomo jaki silnik?
masa na silniku z przodu na bloku
Czujniki są dwa bo jeden jest od wskaźnika a drugi od włącznika świec żarowych. Co do wycieraczek to nie ma czujnika tylko pozycjoner w silniku wycieraczek. Pozdrawiam
Nagrzewnica czysta? Silniczki nagrzewnicy działają w pełnym zakresie? Temperaturę silnik utrzymuje?
miałem coś bardzo podobnego w galancie,to był jakis czujnik temperatury...
Jak sterownik silnika widzi przerwę w obwodzie czujnika temperatury silnika to włącza wentylatory.
poszykaj na glowicy tam gdzies powinien byc i sprawdz waszystki masy przy silniku
Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi silnik. Może być uszkodzony termostat lub czujnik temperatury.
Witam u mnie też mam podobny problem tylko że nie pokazuje w cale temperatury a nawet nie wiem gdzie go szukać tego czujnika może ktoś podpowie to jest 1.9 TDI 110 km z 98r
Po jakim czasie jazdy temperatura wzrasta??
To zasłoń chłodnicę /kartonem itp/ i zobacz czy wzrośnie temperatura płynu
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Dobrze rozumiem że leci ciepłe a jak silnik osiągnie temperaturę to zaczyna lecieć zimne ?
A co to sitko ma q... wspólnego z temperaturą silnika ?
Tak kolego,chłodnica jest fabryczna.A jakiej marki termostat jest najlepszy?Ten oryginalny ma temperaturę otwarcia 87stopni.
Pewnie, że uszkodzony termostat i silnik niedogrzany.
Witam wszystkich ..czy wie ktoś gdzi znajduje się czujnik temperatury silnika.
Sprawa prosta, silnik chodzi 2500obr , wisko zatrzymane, i co temperatura nie wzrasta? To gdzie sie podziewa? Za chwile zima więc objawy sie nasilą. Inna opcja to paproch w termostacie ale wtedy chłodnica by sie nagrzewałą prorcjonalnie a nie w pewnej chwili strzał temperatury.
Przy króćcu głowica - nagrzewnica https://allegro.pl/krociec-wody-vw-caddy...
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Po co do warsztatu. Jeżeli jesteś w Niemczech to cię wyśmieją. Tam nie regenerują turbin jak u nas tylko kupują nowe. Jedź sprawdzaj olej co np 300-400km Kontrolkę oleju obserwuj i temperaturę silnika. Jedź silnika nie zatrzesz.
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Raczej nie regulowac samego wskaźnika,zmierzyc opór czujnika na gorącym silniku i się wyjaśni,a paliwo dobrze pokazuje?
Dzięki za pomoc koledzy. Silnik mam 1.9 tdi 90km.
Witam. Mam problem tej zimy z moim vw a dokładnie chodzi mi o ogrzewanie. przy -10 temperatura na silniku po przejechaniu 100 km przy prędkości ok 90-100km/h utrzymuje się na poziomie 70-80" zeszłej zimy tego nie było w dodatku kiedy włączę ogrzewanie temperatura bardzo spada. Kolejny problem to taki że zeszłej zimy po powrocie z trasy parkuję autko...
Był wymieniany bo zaczął się nie dogrzewa i nie trzymał temperatury
z tego co mi wiadomo serwis vw montuje termostat wahler albo vernet,vernet do mniejszych pojemności silnika
Witam Panowie. Passat 2003 rok 1.9tdi. Wymieniona została nagrzewnica parę dni temu, teraz nie wiem czy to było czy nie, ale mam kilka problemów z nim mam nadzieję,że ktoś mnie naprowadzi. Błąd czujnika temperatury silnika ( na zegarach wskazówka się nie podnosi ) kod błędu 01039 - temp cieczy - nie jest aktualnie badana podmiana czujnika nic nie dała....
no pomysł jak najbardziej w porządku. a czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie temperatury silnika ??
a czujnik jest na wulocie cieczy przy glowicy czteroprzewodowy jesli silnik 2E lub dwa czujniki w zwyklym
witajcie jutro będę wiedział dokładnie jaki to jest silnik a co do termostatu to wymieniał go mechanik
Na szybko możesz zrobić tak że przed nastepnym odpaleniem silnika odłacz wtyczkę od czujnik temperatury płynu chłodniczego I sprawdź czy będzie jakaś poprawa
Info-Tech dla silnika AAA 2.8 VR6 podaje temperaturę otwarcia termostatu jako 80°C
Zdejmij wtyk z czujnika temperatury,włącz zapłon ,sprawdz czy załączy świece -jeżeli tak to masz uszkodzony czujnik temperatury silnika albo temperatura silnika jest za wysoka aby sterownik załączył świece,w końcu toTDI a nie TD.
Odzczytaj temperatury na zimnym silniku, powinne być zbliżone do temperatury otoczenia (paliwo, powietrze, silnik)
Witam. Mam problem ze wskazaniami temperatury cieczy. Na czujnik dochodzi napięcie 10V czyli z tego co wyczytałem jest prawidłowe. Czujnik jest czarno-żółty. Takie samo napięcie jest w miejscu podłączenia wskaźnika na desce rozdzielczej przy zimnym jak i przy ciepłym silniku. Powoduje to efekt w postaci pędzącej w górę wskazówki aż coś przeskakuje w...
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Pasek rozrządu ma wewnątrz włókna szklane, praktycznie nie zmienia długości pod wpływem temperatury, natomiast koła na których pracuje rozszerzają się, dlatego gdy silnik jest gorący pasek jest mocniej napięty
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
Czy czujnik wskaznika temperatury przełożyłes od starego silnika?
Witam, skusiłem sie na wymiane silnika w moim dziadku, passat 93,benzyna 1,8 zagazowany, hm,przed wymiana nie działo sie nic co zaraz opisze,na wymienionym silniku, na postoju z uruchomionym silnikiem, wiatrak się włącza przy wskazaniach około 90 stopni, nic sie nie dzieje pozatym,może silnik pracować cały dzień i ok, włącza wiatrak i wyłącza, jest...
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
http://obrazki.elektroda.pl/1114953800_1... mam nadzieje że to pomorze. Jest to fragment z pracy inżynierskiej kolegi z forum passata.
Witam. Jeżeli jest poprawa to co to oznacza ?? Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego ??
Moze wiecej danych: - jaki silnik -rok produkcji.
sprawdź czujnik temperatury silnika
Passat b5 2004 r 2 0 tdi Gaśnie po zapaleniu silnika Do naprawy czujnik temperatury i 4 świeca To nie immobilizer, nie zapala się kontrolka Co może być przyczyną?
Auto zakupiłem 2,5 roku temu i wszytko było ok.Silnik sie nagrzewał w ok. 3 minuty. Teraz się coś powaliło. Bywa też że jak ma te 90 stopni to dmucha takim letnim powietrzem a dawniej jak miał te 90 to tak grzał że powietrze było gorące. Nie mam pojęcia co jest przyczyną. :/
Trzeba było jeszcze porównać temperaturę z licznika z temperaturą w silniku. Wygląda na uszkodzony termostat. Wskaźnik temperatury pokazuje 90 gdy temperatura silnika jest w przedziale 70-110 stopni.
Zaczął głośniej pracować z górnej części silnika i tak rytmicznie jak wtryski(wszystkie). Właśnie brałem pod uwage przestawiony wtrysk ale raczej przez ECU niż przez klin no chyba że pasek przeskoczył na pompie. A czy uszkodzenie elektroniki w tdi może spowodować wzrost temperatury silnika?
Witam jak można sprawdzić czujnik i przewody zasilające czujnik? Jest to czujnik 4-przewodowy odpowiadający za mierzenie temp silnika i sterowaniem wtrysku! Jakie wartości powinny być na przewodach we wtyczce do czujnika?
Podaj mi kod silnika to wyślę ci na prive schematy z ECU itd.(tu z tych roczników mam 9 typów)
Dziwne, że na kanale 130 w grupie engine pokazuje normalną temperaturę. Temperatura silnika 20stopni, temperatura płynu przy wyjsciu z chłodnicy 18 stopni, żadana temperatura silnika 110 stopni, temperatura zasysanego powietrza 8 stopni.
To może być winna czujnika temperatury silnika
Naprawdę dużo tego tylko chodzi mi o to czy ten czujnik ma coś wspólnego z nie równą pracę silnika. Bo to mi nic nie mówi po prostu nie znam się. Ale dzięki
Sprawdź jakie obroty rozrusznika widzie EDC. Czujnik zostaw w spokoju. Zobacz jak plai na ciepłym po odłączeniu czujnika temperatury silnika.
mówisz o czujniku temperatury cieczy czy jakim? Gdzie on jest dokładnie?
Ten silnik odpali od strzała bez świec. Ale tobie chodzi o gryzący dym i zapach niespalonego ON. A to już przy niedziałających świecach będzie. I przy okazji wykluczysz czujnik temperatury.
temperatura w zbiorniczku zmierzona ( 85-87 st. ), w tym samym momencie na wskazniku jest 105-110 st.
Zapewne masz sprzęgło hydrauliczne. Objaw wskazuje na to, że stara uszczelka tłoczka wysprzęglika straciła już swoją elastyczność w niskich temperaturach. Zobacz czy przypadkiem nie ubywa Ci płynu hamulcowego.
hmmm wedlug mnie moze byc tak termostat zamkniety silnik sie nagrzewa osiaga 90 stopni i otwiera sie termostat miesza sie plyn z plynem w chlodnicy w tym momencie spada temperatura i po chwili znowu sie nagrzewa do 90 stopni co ty na to? a tak ogolem co ci przeszkadza z ta temperatura
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Odpowiednio dobrany katalizator wiadomo ma znaczenie chodzi o Cpsi na 1 cal kwadratowy oczywiście sondy dobrej jakości .(Bosch NTK NGK DENSO) jeszcze jedna rzecz Czy w tym silniku jest urządzenie elektryczne wdmuchujący powietrze do silnika tzw. odkurzacz?(ma za zadanie jak najszybciej doprowadzić sondę lambda do temperatury roboczej )
17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus p1256 - 35-10 - - - intermittent 17664- Czujnik G62 temperatury płynu chłodzącego.Przerwa lub zwarcie z potencjalnym plusem.
Ssanie było w polonezie na benzynę, tu nie ma żadnego ssania, jedynie komputer dostosowuję dawkę paliwa i początek wtrysku do temperatury silnika.
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1) 18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie 16486 P0102 Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza – niskie wejście 16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania tylko tyle udało mi się wyszukać
Witam Opis styków T- czujnik temperatury L- kontrolka świec 85-masa 86-+ po stacyjce 30-+z akumulatora 50-rozrusznik Pozdrawiam.
Najlepiej sprawdź rano wszystkie czujniki powinny mieć podobną temperaturę.
Jak dla mnie możesz mieć problem z kompresją silnika, na zimno brakuje mu kompresji, buja się , dymi, potem olej uszczelni pierścienie i się uspokaja, dołóż do tego nie wydolne wtryski, i się wszystko poskłada i masz efekt, świece zostaw w spokoju, one i tak nie grzeją, chyba że temperatura płynu spada poniżej 5 stopni, a jak silnik w dobrej kondycji...
Co masz na myśli?
Sprawdź jaką temperaturę silnika widzi wtedy sterownik.
No ale gdzie tą temperaturę sprawdzałeś? Temperaura płynu w głodnicy lub naczyniu wyrównawczym nie musi być taka sama jak w silniku.
a gdzie czujnik temperatury cieczy w silniku AWX ?
Różnica powinna wynosić maksymalnie do 5°C różnicy. Jak jest większa to uszkodzony czujnik bądź zaśniedziałe stuki w kostce. Sprawdź jeszcze temperaturę na zimnym silniku dla G62 oraz G2.
Wskazanie temperatury płynu chłodzącego po can ze sterownika silnika , do licznika bezpośrednio podłączony czujnik poziomu płynu. Wg. schematu ilość gazu też po can ze sterownika gazu do sterownika silnika i do wskaźnika. Być może , że licznik z instalacją CNG nie pasuje do sterownika benzynowego.
W momencie kiedy świece nie grzeją jaką sterownik widzi temperaturę cieczy? O ile dobrze pamiętam w tych silnikach sterownik włącza świece tylko jeśli temperatura cieczy jest niższa od +9°C
Wina moze lezec po stronie licznika ktory jest slaba strona marki VW czesto przestaja dzialac wszazania obrotow, poziomu paliwa i temperatura plynu chlodzacego. Uklad odpowietrza sie sam. Mialem jeszcze miesiac passata z takim silnikiem tylko mlodszego i temperatura przy jezdzie waha sie w granicach 85- 90 stopni. Pozdrawiam.
Jeżeli to benzyna ( nie piszesz jaki silnik) to uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, miałem takie coś w passacie. Jeśli diesel to do wróżki.... ( nie znam się na dieslach :D) Pozdr.J.
Temperatura silnika poniżej 70, temperatura otoczenia poniżej 5, odpowiednie obciążenie alternatora. Grzalki nie ruszają w momencie odpalenia silnika tylko jakieś 2min po odpaleniu. Od tego są dwa przekaźniki bo są dwa stopnie mocy.
Za niska temperatura zewnętrzna, nie załączy klimy!
Tego Vaga to podpinał fachowiec czy amator?
passat temperatura silnika passat temperatura temperatura passat
cyfra moduł schemat prostownika elektronika limit polaczen
piecyk gazowy ferroli awaria epson l3150
Mikrofon do komputera – HyperX SoloCast, Blue Yeti, Shure MV7, USB czy XLR, wybór i parametry RJ45 T568B – kolejność kolorów, standard ANSI/TIA-568.2-D, Ethernet, PoE, Cat 5e/6/6A