Opisywany efekt sugeruje pęknięty lub "przesilony" docisk. Chyba, że tarcza zaciera się na wałku sprzęgłowym.
Zatarta tuleja pedału sprzęgła ,możliwe ewentualnie zacierająca się tuleja suwliwa łożyska oporowego.
Książek do B5 jest ogrom ogromiasty w internecie na forach na chomiku. A jakież tam trzeba straszne skomplikowane narzędzia? Oprócz tego że przydał by się podnośnik kanałowy do skrzyni ale jak wyciągał skrzynie z uno to wytarga i z paska :) jak dobrze powpisujesz i poczytasz to znajdziesz nawet tutoriale http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&c...
Przez dziure po rozruszniku
Masz koło dwumasowe.
tam jest linka , a wszystko dziala za pomoca wysprzeglika montowanego na skrzyni.uwazam ze zaciela ci sie linka w pancerzu
sprawdź działanie czujników sprzęgła i hamulca czy sterownik silnika widzi położenie , często tempomat nie działa przez uszkodzony czujnik sprzęgła
Pompa jest przy pedale . Siłownik to wysprzeglik. Pompa jest na zatrzaskach. Do odpowietrzenia wystarczy osoba wciskająca pedał sprzęgła oczywiscie.
Podnosisz pedał do góry i odkręcasz odpowietrznik siłownika czasami jak jest dużo syfu to potrzebne jest niewielkie nadciśnienie w zbiorniczku ,następnie czekasz aż będzie płyn bez powietrza.No a zaraz nas pogonią!
Tylko ten szlam to może być okładzina cierna ze sprzęgła lock up.
To jest oś wirnika. Gwint normalny. Czym będziesz kręcić to Twoja sprawa. Bez specjalnego klucza i tak będzie ciężko, a i z nim czasem jest kłopot. Sprzęgiełko traktuj jak nakrętkę.
(at)marecki1311 , skrzynia out i kontrola wszystkiego jeszcze raz.
Witam. Miałem podobny objaw w swoim VW. Po wymianie wysprzęglika wszystko działało prawidłowo. Okazało się że po prostu się zużył. Sprawdź czy nie jest mokry. Często pękają uszczelniania i to może być powodem niedomagania.
Koło pasowe/rolka paska na alternatorze jest dobra??? To jest takie sprzęgło jednokierunkowe.
Sprawdź sprzęgło jednokierunkowe alternatora.
Pawel wawa a jak poznać po łapie sprzęgła ??
Jak je ma, też nie wiem czy je ma, natomiast precyzuję że może mieć dwa sprzęgła.
Wskazuje na uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego (konwewrtera).
Łapa sprzęgła pewnie będzie do wymiany.
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Jeśli nie ma wycieku z pompy, wysprzęglika lub przewodu, a płyn jest w zbiorniczku hamulcowym, to tylko sprzęgło. Ale wyjąć skrzynię w tym aucie to max dwie godziny.
Potrzebny dokładniejszy opis. Sprzęgło na lince czy hydrauliczne? Jeżeli hydrauliczne to sprawdz stan płynu hamulcowego.
witam jak zmieniasz sam konwerter to do tego jeszcze uszczelniacz pompy kup na serwisie najszybciej.przy demontowaniu skrzyni zacznij od wyciągnięcia rozrusznika i odkręcenia konwertera 3 śruby lub nakrętki nie pamiętam oczywiście przez otwór gdzie wkłada się rozrusznik.Pózniej linka kable poduszki łapy od poduszek i śruby od skrzyni i wszystko ładnie...
Sachs klepie w Meksyku, czasami to mam wrażenie że te sprzęgła rzeźbione są maczetą. Kiedyś zmieniałem w Fiacie sprzęgło sachsa to miał tak ostre kanty ze ręce może pociąć jak concertiną, to jest tragedia. Dwumasy w cenie około 1 tys. zł są po regeneracji to nie są żadne fabryczne tyle, że w pudełku luka albo sachsa. Jak pracuje nieprawidłowo to firma...
Właśnie był naprawiany sterownik i nie mam gdzie podmienić na inny aby sprawdzić. Jest to klima automatyczna climatronic, jak wspomniałem starszy model (jeszcze w połowie lat 90-tych był stosowany) Nie ma tam przycisku AC jest tylko AUTO, OFF i sterujące kierunkiem i mocą nadmuchu oraz nastawa temp. Podobno, jak mi udzielono informacji na innym forum,...
A jak inaczej wyciągnie? muszę rozdzielić silnik ze skrzynią
B5 ma już hydraulicznie sterowane sprzęgło.
Po rozebraniu skrzyni okazało się że jeden kosz stracił zęby :D
wygląda na klasyczne przeładowanie zrób jakąś diagnoze bo bez tego to lipa
Już Ci napisałem. Jeszcze trochę i zobaczysz olej pod autem. I będziesz szukał skrzyni...
Skoro czasem klima chodzi, to jedyną rzecz w układzi e klimatyzacji jaka może czasem działać a czasem nie, jest sprzęgło sprężarki. Sprawdź czy poprawnie działa. Jest załączane elektrycznie, także trzeba pokombinować i sprawdzić czy to problem z elektryką, czy sprzęgło do wymiany.
Niestety ale masz do regeneracji sprzęgło hydrokinetyczne, nie trzyma już lock-up.
16 z 1 albo 9 z 8 skrajne w naroænikach mostkujesz tzn. stały i po zapłonie. Bezpieczniki są jeszcze zboku schowka.
Nie masz wycieku oleju z silnika lub skrzyni na sprzęgło.
Rozwiązaniem problemu była wymiana czujnik sprzęgła (20zł)
Siłownik sprzęgła przecieka.
Jaki silnik?
WItam Mam passata b7 2012 r z przebiegiem 55 tys km. 2,0 tdi 140 km, Jeżeli chodzi o te wytarcia to mam to samo. Jestem w trakcie naprawy. Powodem wytarc jest wadliwie montowany pierścień docisku sprzegła. Pierścień docisku pęka, wygina się w stronę obudowy skrzyni biegów i po ok 1000 km powoduje jej przetarcie. Wynikiem tego jest sączenie się oleju...
Mam kanał w domu z silownika nie cieknie stan płynu bez zmian a sprzeglo działało tak samo u mnie akurat chodzi ciężko więc różnicy w naciśnięciu padalu nie było ale jak nacisnalem to się zachowywał tak jak bym nic nie wcisnął
Pompka ,siłownik,dziura.
Masz skrzynię biegów ZF5HP19FL. Niestety lock-up w sprzęgle hydrokinetycznym zużyte. Sprzęgło do regeneracji.
Wciśnięte sprzęgło a wyświetla się komunikat aby wcisnąć sprzęgło Podłącz diagnoskop i podglądnij parametry bieżące silnika i info o wciśnięciu pedału sprzęgła..
Poszukaj innego mechanika, zwalaj skrzynię biegów, masz typowe objawy z usterką skrzyni w B3 / B4. Może obejdzie się bez demontażu samej skrzyni, ale łapa sprzęgła jest do wymiany na 100%.
tym samym silniku Nie ten sam. Mechanicznie różnią się stopniem sprężania, ale zewnętrznie słupek taki sam. Skrzynie w Passatach B3 różne były, inna skrzynia = inne sprzęgło.
Np czujnik położenia pedału sprzęgła...
Małe pytanko.Chcę wymienić uszczelniacz na pompie sprzęgła, a nie wiem jak???proszę o pomoc.
Kupiłem cały zestaw. Koło zamachowe,tarcza i docisk.
Jak w temacie,przymierzam się do wymiany wysprzęglika na skrzyni z powodu wycieków płynu i mam pytanie jak prawidłowo odpowietrzyć sprzęgło bez specjalistycznych maszynek?
To wszystko też mam bo mam drugiego takiego passata . a koło zamachowe i sprzęgło podejdzie od 1.8? wielkie dzieki że mi napisałeś :)
w takim pasacie sprzęgło na linkę ?zazwyczaj hydrauliczne.
nie wiem od czego bu tu zacząć Od poprawienia postu. Dziwna maniera używania wielokropków. A potem od wymiany sprzęgła.
Passat 3C2 2.0 tdi BKP, sterownik silnika (pod zbiornikiem na wodę) pin A43 - do elektroniczny przycisk sprzęgła pin 2 (w 5-cio pinowym złączu za pedałem sprzęgła). Sygnał do bordnetz prawdopodobnie do C1 z 4-go pinu czujnika, pin 1 do masy, pin 3-ci do wtyczki ECU hamulca postojowego (w tunelu centralnym), pin 5 zasilanie (bezpiecznik SB20).
oki
Skrzynka do uratowania. Sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji i do wymiany (lub przeczyszczenia) zawór TCC.
Witam, w którym miejscu jest bezpiecznik od rozrusznika lub alternatora Passat B5 1,8 1997? Świeci się kontrolka akumulatora 3. dzień po wymianie sprzęgła. Pomoże ktoś?
Padła sprężarka klimatyzacji (zatarte sprzęgło). To padła sprężarka czy sprzęgło?
Czytałem 2 razy i nie widzę wpisu o wymianie przegubów wewnętrznych. Prosisz o pomoc i się ciskasz niepotrzebnie. Passata masz pewnie z przebiegiem 185 tys. Daj komuś kumatemu i zrobi . Może najzwyczajniej nie potrafisz złożyć sprzęgła.
Witam mam passata 1.9 Tdi 101 km AVB skrzynię 5 biegowa o znaczeniu EEN . Planuje wymianę sprzęgła i mam pytanie czy musi być sprzęgło od silnika AVB czy też można założyć od innego a jeśli tak to od jakiego 1.9 będzie pasowało bo jedni mówią że tylko od takiego musi być bo inna tarcza mniejsA większą. Dzięki z góry za podpowiedź.
Witam, chciałbym się dowiedzieć, czy do passata b5 1.8 125KM ADR można wstawić zwykłe sprzęgło, zamiast sprzęgła z kołem dwumasowym?
No to jak był cudowany to się przygotuj na wymianę turbiny, sprzęgła i nie wiadomo czego jeszcze. Sądzisz że ktoś zrobił sobie 140KM żeby jeździć jak emeryt?
Jeden i ten sam zbiorniczek płynu do hamulców i sprzęgła. Czasem leci z wyjścia do pompki sprzęgła, nigdy spod gumek pompki. Gumki dostepne z całym zestawem naprawczym pompy.
Nie tyle zgrzytanie co takie jakby klekotanie. Zresztą jutro po pracy nagram krótki filmik jak się zachowuje po wciśnięciu to sprzęgło.
W sprężarce nie ma żadnego czujnika a jest to zawór zmiennej wydajności, i elektrycznie jest sprawny bo widać w parametrach, że bierze prąd i błędu od niego nie ma. Masz uszkodzone/zerwane sprzęgło sprężarki bo wałek stoi. W tym typie sprężarki wałek ma się kręcić cały czas gdy silnik włączony (nawet jak klima wyłączona), nie ma tam sprzęgła elektromagnetycznego,...
Witam może sprzęgło ?
Więc trzeba szukać w układzie napędowym Przeguby wewnętrzne, skrzynia, sprzęgło
Siema , zrobiłem serwis klimie,mechanik wymienił olej,gaz sprawdził klimę i nie chodzi. Przejrzał układ i powiedział ze sprzęgło kompresora jest walnięte.Czy ma ktoś może schemat budowy kompresora i sprzęgła do VW Passata 03 1.9 tdi 130 konny kod silnika AVF?
ok dzięki za odpowiedz. A tak że już męczę temat to nie wiecie kto coś takiego robi w trójmieście lub w okolicach. Nie chce się natknąć na takiego samego partacza jak ten co mówił że te szarpania to od sprzęgła
Chodzi ci także o zasilanie? wiem ze w marce vw idzie uszczelka w okolicy sprzęgła i tamtędy można przecisnąć kabel zobacz zresztą sam.
Masz problem z prawidłowym wysprzęgleniem tak jak wyżej wsteczny jest niesynchronizowany. Za chwilę będzie problem z pozostałymi biegami zawsze możesz sprawdzić czy podpompowanie dwa trzy razy sprzęgła poprawia wrzucanie wstecznego.
Jak da gwarancje, powiedz mu że jak pomoże to mu zapłacisz. Albo wymień komplet sprzęgła z wysprzęglikiem. NIe kosztuje to majątku.
Przewód ze sterownika 55 kolor czarno/niebieski przy czujniku hamulca połączyć z czujnikiem sprzęgła pin1, a pin 2 do sterownika silnika 39. Nie zapomnij przekodować sterownika silnika.
Hmm??
Jeśli Twój czas jest wart mniej, niż kompletne sprzęgło, to wymieniaj samą tarczę. W razie czego będziesz podchodził do tematu drugi raz a przy odrobienie szczęścia przypalisz nową tarczę. Sam oceń.
A nie kończy się sprzęgło? efekt będzie podobny. Wsteczny nie jest synchronizowany w tej skrzyni.( na 99%)
Może być taki myk, że w przewodzie robi się coś w rodzaju zaworu jednokierunkowego. Wpadł jakiś brud, albo uszczelka krzywo wlazła, albo sam przewód gumowy w środku sparciał. Płyn wpływa do wysprzęglika, ale z niego nie powraca, dusisz noga i wpompowujesz kolejne dawki płynu. Sprawdź czy jak napompujesz i masz twardy pedał sprzęgła to czy po odkręceniu...
W VCDS sprawdź, czy masz sprawne czujnik sprzęgła i hamulca.
W passacie nie trzeba spuszczać oleju do wymiany sprzęgła.
Czujnik sprzęgła sprawny?
po usunięciu, po jakimś czasie wraca 00270 Po jakim czasie? Mój "traf" to za mało oleju w skrzyni (to tak po opisie)... Dla uławienia w kolejności szukania, patrz niżej: 00270 - Zawór elektromagnetyczny 7 (N94): - nieprawidłowy poziom oleju. - nieprawidłowy konwerter lub niewłaściwy, - mechanicznie uszkodzony zawór elektromagnetyczny 7 -N94-/zawór...
A nie lepiej kupić skrzynie ? Przy Twojej "energicznej" jeździe zapomniałeś chyba dobrze wysprzęglić i mogło dojść do uszkodzenia trybów. A jak jest z olejem w skrzyni?? Bo po rozbieranie skrzyni to nie takie proste... Może porada, Kup Pan sobie Nowe autko.... Po co pisać coś co ćię ośmiesza i pokazuje całą niewiedzę. "Lepiej milcząc wychodzić na głupka...
zobacz ułożyskowanie sprzęgła. Pozdrawiam
Czujnik sprzęgła masz bezpośrednio nad pedałem sprzęgła: http://obrazki.elektroda.net/66_12655807... Uważaj przy wyciąganiu (przekręcaniu), bardzo łatwo go uszkodzić. Pozdrawiam
Alternator sie kończy? Sprzęgło widzę, że nowe.
Docisk sprzęgła,ale wymień komplet.
Jak obroty rosną a auto stoi to jak myślisz co przenosi prędkość obrotową wału silnika na skrzynię biegów i dalej na koła jezdne po puszczeniu pedału sprzęgła ?
Witam mam Passata 1.6,1999r./Lpg.I gdy wciskam sprzęgło i dodaje gazu to auto dalej jedzie a biegi pod czas jazdy strasznie ciężko w chodzom a po wyżej 3tys obrotów momentalnie obroty skaczą w górę a auto nie przyśpiesza . Czy to możliwe ze sprzęgł do wymiany jak tak to można używane części zastosować i co bede musiał kupić żeby zrobić to raz a porządnie...
Czujniki masz sprawne? Mam na myśli sprzęgła i hamulca.
jaki to motor pod maską w ogóle? Obstawiam skończone sprzęgło
Chodzi Ci pewnie o efekt szarpania przy ruszaniu. Im bardziej rozgrzany tym bardziej jest to uciążliwe. Jak ruszasz z 2ki to powinno być lepiej lub z 1 tylko obroty wyższe trzymaj? Jak tak to znam tą przypadłość. Moja teoria jest taka ,że utwardzenie koła zamachowego jest wytarte i pomimo dobrej (niby) jeszcze dwumasy brak stuków itd koło bym na pewno...
Niestety nie ma innego sposobu jak zdjęcie skrzynie i ocena stanu sprzęgła.
O to chodził temat rozwiązany .
Podpora była sprawdzana wraz z poduszkami. Półosie również były sprawdzane, nawet wymieniane na inne. Czasami przy całkowitym wciśnięciu pedału gazu ślizga się na sprzęgle i drgań nie ma. Może to coś od sprzęgła ?..
DOKŁADNIE, JAK WCISNE SPRZĘGŁO TO SIĘ DEZAKTYWUJE
Zlokalizować wyciek. Wymienić uszkodzony (cieknący) element, Prawdopodobnie pompka lub siłownik.
Niedawno zmieniałem sprzęgło w Passacie 05 też 1.6 fsi i była tarcza ze sprężynami i zwykłym kołem zamachowym... Rozrząd to łańcuch dwie blokady na wałki od tyłu...
Jak wciśnięte sprzęgło to też?
rozrusznik ,półosie,dwumas,łozysko igiełkowe,pompa i siłownik sprzęgła.
A olej w skrzyni jest ? Można zacząć od sprawdzenia koła dwumasowego . Na odpalonym silniku, bieg w pozycji neutralnej tzw. "luz" , wcisnąć sprzęgło i puścić . Jeżeli podczas wciskania i puszczania sprzęgła nie słychać żadnych zmian w dźwięku pracy sprzęgła to można uznać że jest "sprawne" . Jak gasisz samochód np. na biegu neutralnym to nic nie hałasuje...
jaki jest wałek sprzęgła w passacie 1,8 b kombi z 92 r.I średnica tarczy
Trudno diagnozować jak się tego nie słyszy. Jakieś nagranie mogłoby pomóc. Metaliczny hałas może pochodzić zarówno od sprzęgła jak i alternatora.Także początkowa część układu wydechowego do sprawdzenia.
pompa sprzęgła passat passat czujnik sprzęgła przewody sprzęgła passat
rozrusznik sterowanie szumy nikon aktualizacja modemu
schemat zwrotnicy zderzak naprawa
ZRK AT9100 – korzyści z przestrojenia na CCIR, poprawa jakości FM, wzrost wartości vintage Citroën C5 2.0 HDI – błąd „Poprawa jakości spalin”, FAP, Eolys, DPF, EGR, kod U1118