Układ składa się z pięciu części na krzyż. naprawdę nie kłopot znaleźć wyciek.
Zaworek ciśnieniowy na pompie olejowej się zacina.
Kolego, przecież napisałem, że nie ma przedmuchów. Wyjmuje bagnet i efekt jest taki jakby silnik był wyłączony, nic nie bucha z tego otworu bagnetu. Z odmy ledwo co, prawie nic na wolnych obrotach. Odma jest czysta bo sprawdzałem dokładnie.
Kolego tego od groma na allegro.Poszło na priv.
Napinacz jest w głowicy, na zewnątrz masz tylko sam nastawnik faz rozrządu mocowany na trzy śrubki nic więcej nie trzeba demontować.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Sama uszczelka. Śruby masz swoje.
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
Na połączeniu skrzyni biegów z silnikiem skrapla się olej. Dość zaolejona jest prawa strona od strony turbiny. Pokrywa skrzyni korbowej jest szczelna. Jakieś pomysły? Uszczelniacz na wale? Zdjęcia załączam poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/5090344700_... https://obrazki.elektroda.pl/3207425300_... https://obrazki.elektroda.pl/6426217000_...
Panie szymian1234 , skrzynia AG4 (01N) inaczej pracuje niż ZF5HP19FL, a taką ma bklosik . Sprzęgło hydrokinetyczne ma duże znaczenie przy szarpaniu z 2 na 3, ponieważ w ZF przy zmianie biegu właśnie z dwójki na trójkę lock-up (w sprzęgle) przejmuje rolę prowadzącą. Sprzęgło hydrokinetyczne nie jest nie zniszczalne, psuje się jak każdy mechanizm wykonany...
Dokładnie, wyciek był z pod obudowy simeringu, dzieki za podpowiedz.
Chyba najprościej to zobaczyć skąd jest ten wyciek , tu nie ma co gdybać ..
Powinienem był napisac to wcześniej. Gdyby było za dużo oleju to wywaliło by nadmiar i problem by zniknął. Ale tutaj wyrzuca do tego stopnia że skrzynia przestaje przerzucać biegi. Udało mi sie znaleźć warsztat gdzie naprawiaja automaty, jestem umówiony na jutro. Co do uszczelniacza to sam tego nie zrobie - nie mam warunków.
Sprawa załatwiona. Uszczelki na chłodnicy oleju.
serwis mnie skroi od razu z 2000 euro Nie wystarczy....
Passat B5 to najczęściej wycieki. Tektura pod auto i zostawić na chodzie na 20-30 min.
Wymień odmę silnika i wyciek zniknie
Nieszczelna oś klap kolektora ssącego przy siłowniku pneumatycznym powoduje,, wyrzucanie " oleju z kolektora . Można z tym jeździć albo wymienić kolektor .
Uszczelniono egr
sprawdź turbinę w jakim stanie interkuler niema oleju
robiłem takiego t4 miał zaciety zawór w pompie olejowej na zimnym silniku miał 8 barów cisnienia oleju
tak, pokrywe zaworów
Witam, jak sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej, ponieważ w jej okolicach i okolicach miski widać wyciek oleju.
Na mrozie gdy odpalam auto mam wyciek oleju spod wymiennika ciepła w Passacie bezyna GT 2L 1991r 16V. Jest to wyciek chwilowy. Czy wie ktoś jaka jest przyczyna, czy to może filtr oleju???
Jakby turbina to waliłby czarny dym ,tak myślę . Turbina się ładnie włącza powyżej 2000 obr .Teraz byłem na przeglądzie i spaliny są w normie .Passat z 2000r.
Więc pęknięta odma między podstawą filtra a pokrywą zaworów, przypadkowo urwany bagnet, i największy na99% uszczelnienie pomiędzy chłodniczką oleju a podstawą. Dodano po 14 Po odpaleniu auta olej leciał jak z kranu.
Witam, kupilem niedawno passata z 90 roku z silnikiem rp, pod autem zobaczyłem dość duży wyciek oleju (chyba czerwonego) olej zaciaga od skrzyni biegów aż nakatalizator. Gdzie może być wyciek ? Silnik jest suchy, układ wspomagania też raczej szczelny.
cze wszystkim mam problem ktory pojawil sie dopiero po 2 latach od kupna auta. od tygodnia zauważyłem kropki oleju pod autem leko dociaglem korek spustowy bo myślałem że to z stamtąd a tu dupa cały czas się pojawiają po pozostawieniu auta po podróży rano pojawiają się nowe . Może ktoś pomóc na co zwrócić uwagę jak sprawdzić wyciek itp. jakieś fotki...
Tak jak piszesz, olej wyciekł z pompy oleju przez "sławetną" panewkę. Skrzynka do wymontowania z pojazdu, sprzęgło do regeneracji i pompa oleju w skrzyni do wymiany.
Jesli nie gubi oleju to go spala sprawa jest oczywista
Ta biała nakrętka służy do spuszczania wody wytrącone z oleju napędowego, spróbuj dokręcić powinno się doszczelnić (zakładam że filtr kiedyś wymieniany) jeśli nie to tylko wymiana filtra. pozdr
Nie pisz bzdur! Osad na korku nie musi mieć nic wspólnego z przedostawaniem się płynu do oleju...
Podcisnienie czy nadcisnienie ?
oby tylko to a miski nieda sie pospawac?duza jest dziura
Witaj na temat akumulatora otrzymałeś mam nadzieję wyczerpującą odpowiedz,co do wycieku oleju odkręć filtr oleju następnie chłodniczkę na górze jest uszczelka wymień dokręć nakrętkę dokręć filtr i gotowe.
Wymyj dekiel zaworów i tak gdzie jest zalane olejem. Sprawdź dokładnie z skąd masz wyciek? Ewentualnie pokaż jakieś zdjęcia tego wycieku.
Możliwe, ale najpewniej trzeba zdjąć pokrywy zaworów i wymienić uszczelki, łącznie z uszczelkami przestawiaczy faz rozrządu. Robota o tyle skomplikowana że trzeba rozpiąć rozrząd i podnieść wałki.
To jest dobrze.
Dokładnie tak. Przy mrozach często puszcza uszczelka. Dosłownie 2 dni temu pacjent vw passat 1,8t uziemiony przez uszczelkę pod filtrem oleju.
Napisz co z olejem ,zużyte pierścienie to branie oleju ,dymienie , wycieki z odmy .
Witam mam problem ubywa mi płynu chłodzącego, brak jakichkolwiek wycieków, szczególnie ubywa przy ostrzejszej jeżdzie ostatni po 200km ubyło 4l. Stan oleju nie podnosi się, nie dymi. Proszę o sugestie
wyciek oleju w okolicach turbiny wszystko obryzgane i plama pod samochodem skąd ten wyciek może być ??
Od spodu cały silnik i skrzynia biegów były zachlapane olejem. Zlokalizować wyciek-usunąć i po sprawie.
Ja stawiałbym na walniętą uszczelkę pod głowicą. Chłodnica oleju raczej nie ma połączenia z cieczą chłodzącą i jak będzie nieszczelna to będziesz miał z niej wyciek oleju na zewnątrz.
Auto ma przejechane 165tys. A i ostatnimi czasy pojawił się kolejny problem ucieka mi woda z chłodnicy , lecz nigdzie nie widać wycieku. Patrzyłem w zbiorniczku czy są może jakieś oczka oleju ale nie ma.
Nie masz wycieku oleju z silnika lub skrzyni na sprzęgło.
Jeżeli z odmy wycieka płyn chłodniczy to w silniku zamiast oleju powinieneś mieć mazię w kolorze kakao. Jeżeli nie to jest to woda.
Katalizator powoduje to ze do pewnego stopnia zużycia oleju auto nie kopci.
Przynajmniej on jest z prawdziwym przebiegiem:) od 1989 roku w rodzinie i był dbany i moze jeszcze pojeździ jutro się okaże u mechanika
Szukaj wycieku lub zobacz czy nie ma oleju w płynie chłodniczym.
delikatnie szarpał,ale delikatnie wymiana oleju nastąpiła na wskutek wycieku oleju ( przegnił przewód przy chłodnicy ),no i troszkę jeździłem z małą ilością oleju,..
Dziękuję bardzo za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie.Jeżeli będę miał jeszcze jakieś pytania to napiszę.
Moze to balne ale sprawdź czy w ukł. chłodzenia nie ma oleju.
został mi olej na dolewkę, ale mam go 3 litry 3 litry na dolewkę to bardzo dużo. Tym bardziej, że : Muszę tym autem jeździć jeszcze 2 miesiące + powrót do polski 1400km Załóżmy, że razem przejedzie auto 3 tyś km to musiałoby teraz bardzo palić olej ( zostawiając za sobą niebieską chmurę). Czy aż tak kopci ? Może są wycieki oleju ?
Gruszkę wciąga na max? Dolot cały masz szczelny bez widocznych wycieków oleju? EGR zamyka sie ?
Podobną teoria,że podczas produkcji passató B5,wersje Dieslowe miały lepsze blachy i całą reztę,niż wersje benzynowe....... Z moich obserwacji to tylko sanki w dieslach dłużej wytrzymują, bo zawsze zakonserwowane wyciekami oleju. Choć i w kilku dieslach wymieniałem z powodu korozji.
Mam wyciek oleju ze skrzyni automatycznej (Tiptronic) pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, czy wymiana uszczelniacza na wałku sprzęgłowym pomoże??? Czy to jest coś więcej???
Witam. Otóż mam problem w dniu dzisiejszym po powrocie z pracy wywaliło olej przed garażem (plama) wyciek oleju zdiagnozowałem z pod węża od ( tego kwadratu co dokręca się filtr podobno chłodniczka) . Dość spory wyciek cały olej przed garażem :( . Auto vw passat b5 1.8 20 v 125 km 97 rok. Czy miał ktoś taką przyczynę? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Szukam numeru referencji / OE lub OES /uszczelki pompy podciśnienia i paliwa VW passat 2002 1,9TD! 130KM . Jest wyciek oleju i trzeba wymienić . Czy może ktoś posiada takie informacje ? Chodzi mi o tę do pompy 038 145 209 H http://obrazki.elektroda.net/29_12888209... Pozdrawiam
No to kolego jak sam piszesz masz olbrzymi wyciek oleju ze skrzyni korbowej więc automatycznie masz nieszczelny układ odpowietrzania nie?
Witam wszystkich forumowiczów. Auto to Passat B5 1.9TDI 110KM silnik AFM 1999. Przebieg 438000. Znalazłem sporą ilość płynu chłodniczego tuż pod filtrem oleju. Chodzi dokładnie o wyciek płynu chłodniczego z silnika z prawej strony. Wyciek był przy zakupie auta ale sporadyczny lecz teraz już się pogłębił. Wysyłam zdjęcie bo zastanawiam się czy leci to...
Zużycie oleju to jest około litry na 8/9 tys kilometrów. Do tego jest gdzieś delikatny wyciek w okolicy turbo.
mam spoconą skrzynie od dolu ciemnym olejem a olej w skrzyni nowy. Więc masz wyciek oleju z silnika, może uszczelnienie wału puszcza.
Mechanik mówił że na pulpicie jak pokazuje mi że mam spalanie chwilowe 0.7 l to za dużo i to może być wina uszczelniaczy pompowtrysków powinno być mniej. Na zimnym odpala od strzała, na gorącym gorzej ale zwiększona dawka rozruchowa naprawiła ten problem i również pali od strzała. Co do pompy Vacum to nie wiem jak sprawdzić czy działa prawidłowo. Wycieków...
W takich przypadkach dodaję do płynu 2 cm oleju z kontrastem UV , jedna jazda na próbę , 30 minut (lampa , okulary ) i wiesz gdzie wycieka , na koniec płukanie układu z resztek oleju .
Napisalem - zacznij- Być może są jakieś wycieki? Nie sądzę, aby silnik po 170 tyś km wymagał kapitalnego remontu.
Pytanie co to może być i czy mogę go odpalić żeby dojechać do mechanika Kontroluj poziom i zlokalizuj wyciek. Jeśli to na przykład zasilanie turbo to możesz je uszkodzić.
Nie jest to mechanizm do zmieniania biegu na wyższy i redukowania. Jest to przesuwka do zapadki parkingu. Jeżeli skrzynia nie ma wycieków oleju w tym miejscu to jeździć .
Skoro auto jeżdzi normalnie a silnik jest tak zachlapany, że trudno zdiagnozować skąd wycieka olej, to proponuję najpierw umyć porządnie silnik (silnik musi być gorący i mycie albo specjalnymi środkami, albo gorącą wodą i silnik NIE może pracować!). Po wysuszeniu/odparowaniu silnika, normalnie użytkować z tym, że często zaglądać z latareczką do komory...
tak poniewaz silnik zasysal bedzie fałszywe powietrze a skąd to fałszywe powietrze jeśli można wiedzieć ? silnik zasysa powietrze z filtra powietrza a z odmy opary + mgiełkę olejową; czy nieszczelność objawia się wyciekami oleju przy zaworze regulacyjnym odpowietrzenia skrzyni korbowej (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) ?
(at)ociz a wyciek oleju to przez to, że nie ma osłony czy coś innego? Wydaje mi się, że te drążki i cała przekładnia w oleju musi pracować.
Kolego tak jak domellus obstawiam na turbinę, skoro kompresja jest /bo pali na dotyk/ , wycieków brak ???, a kopci na czarno /czyli pali olej/.
Nagrzałem silnik i według wskazówek poprzedniego rozmówcy odpowietrzałem układ ale niestety i to nie pomogło. Zauważyłem jednak,że w zbiorniczku pływał malutki kawałem tak jakby uszczelki. Dziwne bo nie było widać plam oleju w płynie. Mam tylko wrażenie że ubywa trochę oleju w silniku. Proszę o radę ?
Będzie dobry. Skoro go nie widać na bagnecie to było go tam mało że smok nie mógł go zassać z miski. Ktoś nie sprawdzał oleju, masz wyciek bądź coś wciąga Ci olej - np. turbina.
Jeśli winna by była kompresja to ciężko by palił tylko na zimnym czy ciepły też? Tak jak mówiłem kopci dosłownie przez chwile... Jutro stawiam auto na warsztat, powiedzieli że zaczną od sprawdzenia swiec. I potem będą szukali głębiej.... A ubytki oleju sprawdza czy nie ma wycieku a potem turbo
Do tej pory oleju nie brał w ogóle. Przed każdą jazdą sprawdzałem poziom wody. I go uzupełniałem jak było potrzeba
Wygląda mi to na walniętą uszczelkę pod głowicą, skoro niema wycieków, ale zobaczymy co myślą inni użytkownicy forum. Sprawdź czy z tłumika nie leci para wodna i czy na korku wlewu oleju niema brązowo-białego szlamu.
Jak dużo płynu ubywa? Wycieki czasem trudno zlokalizować, na postoju nie kapie a podczas jazdy odparowuje. Sprawdź majonez na korku po przejechaniu kilku kilometrów (2-3km) tak aby silnik się nie rozgrzał, jak za bardzo się rozgrzeje to majonez zniknie. Nie będzie to biały majonez tylko lekko zabielony rzadki olej na spodzie korka. Czy płyn bulgocze...
co do przgrzania silnika to ja mam passat i jezdze duzo z przyczepa samochod ma juz 300000 km przebiegu i jedyne co wymienialem to uszczelniacze na zworach silnik juz kilka razy przgrzalem i nic mi oleju nie bierze, a co do disli to nawt w ksiazce serwisowej pisza ze disel pobiera olej i sie go bardziej cisnie tym wiecej newet jak jest nowka z salonu
Post o EGR jest zawsze na czasie. W moim VW B5 po wymianie EGR szybko pojawił się ponownie olej. Pomogło czyszczenie odmy i przydławienie odpowietrzenia komory silnika czyli odprowadzenie oparów oleju, które metalową rurą trafiają do EGR. Ogólnie czyszczenie całego układu dolotowego nigdy nie zaszkodzi a mój B5 odzyskał moc aż sam się zdziwiłem.
To że silnik pożera olej nie oznacza że zaraz będzie kopcił jak zasłona dymna. Ile go bierze? W aucie jest LPG? Zazwyczaj przy zasilaniu silnika LPG nie widać dymienia tak jak przy PB. Przy LPG warto sprawdzić czy nie ma wycieku na wężach od parownika - tam często leci na łączniach. Nie wierze w wycieki oleju i brak śladu po nich - olej nie wyparuje...
Proszę o rade co może być przyczyną ubywania płynu chłodzącego pomimo braku wycieków na zewnątrz, Nadmieniam że do oleju silnikowego nie przedostaje się. Nadmieniam że mam założony gaz firmy Lowato.
Witam. Żona jadąc rano wczoraj do pracy sutkiem zadzwoniła, że zapalił się komunikat z ikoną oleju, jakby czerwony i napis BETRIESBS ANLEITUNG, zajechała do pracy, sprawdziliśmy olej silnikowy, było oki, ale wracając znowu się zapalił ten komunikat i obrotomierz zaczął wariować, poduszka się zapaliła i pali się cały czas, po odpaleniu silnika od razu...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
To że masz na tylnej szybie olej to znaczy ze masz wycieki z silnika. Wcale nie oznacza uszkodzonej turbiny. Czas odwiedzić polecany warsztat w okolicy.
Witajcie pytań odnośnię skrzyni biegów automatycznej tiptronic w passat b5-wybebesazyłem cała podłogę raczej wykładzinę,aby dobrać się do sterownika-podłoga byłą mokra,a na zegarach wyświetlały się wszystkie biegi-xlikwidowałem przeciek,wydarłem dywan do domu do wysuszenia,problemy znikły-pytanie-jak otworzyc te plastkikową skrzynkę ,wypiąc sterownik...
Mam podobny problem, można zalac gestrzym olejem ale to nie na długo da efekty, ja juz kilka tysiecuy zrobiłem bez oleju i jakos pompa chodzi, Jezeli jest mało oleju wyje, oleku brak przestaje. Nie jest to dobry pomysł ale ja sie nie ma na teraz kasy a trzeba jeżdzić :-( . Regeneracja maglownicy do Passata tez mija sie z celem bo koszt jest spory a...
A mógł bym wiedzieć gdzie będzie ten czujnik ciśnienia oleju? Bo z tego co wiem i słyszałem że jest dwa (chyba) i pytanie który to może tak chlapać? Wraz z kolegą trans-serwis chcemy ukierunkować twoje poszukiwania w kierunku pompy wtryskowej i wycieków ropy. Nie szukaj przyczyn w czujniku ciśnienia oleju bo jej tam nie znajdziesz. Silnik już umyłeś?
Jak zrobisz własny silnik, przynajmniej wiesz co masz. Jeśli wyciek oleju nie poplamił paska, to nie trzeba go zmieniać. Ale ja dla spokojnego snu moich klientów doradzam po zakupie auta wymianę kompletu rozrządu, a potem co 60 tysięcy
Co do brania oleju to oczywiście że każdy silnik bierze olej... kwestia ile... wszystko powinno być w granicach rozsądku. Moim zdaniem 1l na 1000km to zdecydowanie za dużo. Jeżeli silnik ma kompresję (czytaj moc) to jak pisałem wcześniej są to przeważnie uszczelniacze lub turbina (pomijam oczywiście przypadek wycieku oleju na zewnątrz silnika)... Zresztą...
Napocztek płukanka jak zrobi na YouTubie. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Jeśli po pluka nce się poprawi ciśnienie idziemy dalej. Dajemy ceramizer i sprawdzamy ciśnienie Myjemy silnik sprawdzamy czy niema wycieków. Miska olejowa szelnosc poladzen miska dół silnika Pokrywa Górna walkow blok. Blok silnika dół silnika na uszczelce. Kolekror wydechowy blok....
Z tym alt to niewypał te silniki częsty wyciek to wariator zmiennej fazy poza tym jak to uszczelnisz to te silniki i tak sa łakome i maja konsumpcję oleju. Mialem kiedys paska alt du...y nie urywa ta moc a silnik drogi w naprawach 20 zaworkow głowica skomplikowana chlodnica oleju zmienne fazy masakra. Mam azm teraz silnik w pasku ma 14 koni mniej ale...
Bierz Octavie 1.8 20v 125km silnik na prawde odporny,czesci zawieszenia firmowe bardzo tanie,auto przy trasie potarfi spalac nawet 6 litrów po miescie troszke spala wiecej,w octavi ustreki jakie mogą sie pojawic:uszkodzenia czujnika wału,mechanizm szyb drbne wycieki oleju spod miski.Klimatyzacja nie najgorsza tania w serwisowaniu jak by cos sie stało
Rozkręciłem miskę olejową, filtr był strasznie zajechany. Cały olej został usunięty z układu, nawet ten z chłodnicy. Wszystko zostało poczyszczone, filtr założony nowy. W autodacie napisane jest, że: -Przy wymianie oleju metodą klasyczną ilość oleju wynosi 2,9l. -Przy wymianie oleju z całego układu ilość to 5,9l Początkowo znajomy nie doczytał drugiej...
Zacznie od początku żeby wszystko było jasne.Witam posiadam passata B5 kombi 1,6B+G 1999r. Jakieś 4 tyg temu miałem sytułace że zblokowało mi silnik z braku oleju .Autko scholowałem pod blok między czasie wlałem 2 L oleju i stał tak 2 tygodnie po tym czasie chciałem sprawdzić co poszło góra czy dłu silnika okazało się że silnik normalnie się rozblokował...
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju?
Pacjent: Volkswagen Passat B5 1.6 AHL, przebieg 180 000. Auto świeżo sprowadzone, będzie w nim wymieniany kompletny rozrząd, oleje, filtry. Problem: Podczas pierwszej jazdy testowej wszystko było ok, auto przejechało kilkadziesiąt kilometrów bez problemów. Lecz następnego dnia po przejechaniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu się silnika zapaliła się...
Tak jest LPG, podczas jazdy to nie wiem bo musiałbym biec za samochodem:) a jak chodzi na postoju to czuć tylko ciepłą parę wodną, oleju w ogóle nie czuć, jedynie co to przy porannym rozruchu widać jakby jasny dymek z rury przez krótką chwilę jak zejdzie z ssania to zanika, ale to może być również para, ranki są jeszcze chłodne - ciężko jest określić...
wyciek oleju passat wyciek passat wyciek oleju chłodnica oleju
antena ogrzewanie tylnej szyby cordoba pompa paliwa sprawdzić agregat lodówki indesit
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Lokalizacja sygnału dźwiękowego w Iveco Daily 3 Automatyczna konfiguracja Panasonic DMR-E53: Auto Set