Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Może to być przepływomierz powietrza albo filtr paliwa Dodano po 2 Nie doczytałem się, filtr nowy i przepływka też to sory :)
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem do silnika w efekcie czego silnik zasysa mniej powietrza...
Odłączyłem odmę z układu doładowania. Jak na razie auto nie wchodzi w tryb awaryjny. Wyczyszczę jeszcze węże przy wylocie z turbiny i sprawdzę, czy z powrotem zajdą olejem. Jeśli tak - turbo do regeneracji. Wymienię jeszcze wężyki podciśnienia.
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Ja mam taki pomysł żeby sprawdzić w grupie 003 co tam widać.Do tego kontrola podciśnień i prawidłowości połączeń a nie jakieś dmuchanie.A zawór EGR w b5 wygląda inaczej niż na zdjęciu.
Nie ma EGR zlikwidowane całkowicie i zaślepione wyjście z kolektora wydechowego. A co w takim razie z zaworem N239, który sterował EGR i pośrednio wpływ na zawór N18 i dalej na N75? Jak wygląda kwestia wężyków, bo ewidentnie jakby któryś był niepodłączony i brak podciśnienia?
Witam mam takie pytanie czym się różni zawór podciśnienia turbiny w passat 1.9 101 km avb.o nr 1J0906627 A od 1J0906627 . Bo zauważyłem że są z różnymi literkami.
Świece żarowe sprawne,zawór N 75 podmieniony,wężyki podciśnienia posprzedażne,,gruszka wymieniona i dalej bład
Są 2 sposoby sprawdzenia, odpięcie samej wtyczki z N18 (zawór podciśnienia od EGR), odpięcie przewodu podciśnienia i zaślepienie go, chodzi o upewnienie się czy np. N18 nie przepuszcza.
W jaki sposób się zajął? Przepływomierz na pewno w najbliższym czasie będzie do wymiany, ale prócz tego jest problem ze sterowaniem turbo. Skoro się zajął to albo zrobił to źle, albo jest problem w drodze podciśnienia(stawiam na to 1). Możesz na próbę podmienić zawory n18 z n75 to powinno wszystko wyjaśnić.
Podciśnienia wszystkie szczelne, zawór sterujący turbiną sprawny? Na dolocie żadnych nieszczelności?
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany podciśnieniem. http://obrazki.elektroda.pl/5869054600_1...
Witam, Mam dziwny przypadek związany ze spadkiem podciśnienia. Z dnia na dzień po nocy, przy pierwszej jeździe zauważyłem brak mocy, przeszukałem wszystkie wężyki podciśnienia myśląc że któryś się przetarł (chociaż w lato wymieniałem wszystkie tak na wszelki wypadek). Ale wszystkie wężyki wyglądały w porządku, doszedłem do punktu gdzie wpina się wężyk...
Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1.9TDI BLS 105km z 2006r. Robiłem remont silnika, przy okazji pozbyłem się chłodnicy spalin. Potrzebuje pomocy/schematu jak prawidłowo podłączyć przewody podciśnienia, tak aby turbo prawidłowo pracowało. Dodam, że mam nowy zawór N75 oraz nowy przepływomierz BOSCH. W necie znalazłem taki obrazek, ale nie bardzo...
Błąd 17549 pojawia się gdy sygnały z sond lambda ,czujnika podciśnienia, przepływomierza , oraz danych o otwartych zaworach EGR i EVAP nie zgadzają się względem siebie dla dla danych obrotów i otwarcia przepustnicy. Powodem tego najczęściej jest dziura w dolocie ,dziura w przewodach podciśnienia łącznie z serwem , zaniżający wartości przepływomierz...
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
A więc tak!~ Recyrkulacja nie moze być połączona z podciśnieniem do turbiny bo to nie będzie działac powinieneś mieć dwa zawory sterujące. co do podłaczeń to poszukaj tu: www.diakom.ru
Zależy czy zawór jest otwarty czy zamknięty... przewód między siłownikiem a zaworem jest albo podłączony do podciśnienia albo otwarty na przelot.
Nie znacie się miałem taki sam problem passat 1.9tdi 97r. 110KM i co się okazało wężyk od podciśnienia spadł z końcówki nałożyłem wężyk ścisnąłem opaską żeby nie spadał i chodzi bez zarzutów. Też podejrzewałem zawór N75 od sterowania łopatkami turbiny, EGR itp.
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Witam.Mam problem z passatem b5 fl 2.5 Tdi.od jakiegoś czasu zaczął wyświetlać się komunikat ABGAS WERKSTATT i zapala się kontrolka silnika.auto ciągnie do 3tyś obrotów i dalej brak mocy.Jak podłączyłem vag to wyświetlił się błąd 575 po skasowaniu błędu powraca jak wpada w błąd.Wymieniłem zawór N75 i dalej to samo. przewody podciśnienia też sprawdziłem...
No przecież miałeś już napisane że powietrze w pompie, musi je jakoś zasysać ze zbiorniczka. Zastanawiałem się już nad tym gdzie płyn miesza się z powietrzem. Wyraźnie widać że źródło powstawania piany jest w okolicy sitka, więc tam płyn miesza się z powietrzem, ewentualnie jakieś nieszczelności w maglownicy i tam zasysa powietrze ale nie widzę żadnych...
Z tego co pamiętam to tam jest podciśnieniowy EGR. Sprawdź czy po odpaleniu auta w wężyku który idzie do niego jest podciśnienie. Jeżeli jest to trzeba zrzucić rurę od przepustnicy i zobaczyć czy ten zawór się otwiera. Najlepiej to podać podciśnienie na gruszkę zaworu i zobaczyć czy się otwiera. Może masz uszkodzony elektrozawór i nie podaje podciśnienia,...
Witam! Przeszukałem całe forum, jednak mojego problemu nie znalazłem, a ręce już opadają, mechanicy natomiast rozkładają nie wiedząc co może być. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika przez ok 1km nie ma w ogóle mocy, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego...
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Witam . Ja mialem podobną usterkę w vw passat b5 , czyli brak mocy . Wszystkie wężyki podciśnienia byly zalożone nowe , a turbo się nie wlączalo. Sprawdzone bylo już prawie wszystko , tylko że od d-py strony . niepotrzebnie wymieniono zawór N 75 itp. Dopiero jak mechanik z ukrainy pomierzyl podciśnienia okazal się nieszczelny zawór podgrzewania paliwa,...
mam duży problem z moim Paskiem - bardzo szrpie go na wolnych obrotach jeśli natomiast odłączę silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) to pracuje stabilnie jakiś czas - jak sprawdzić ten zawór jeśli go podłączę do akumulatora to stuka ale jeśli dmuchnę w niego gdy jest wyłączony to jest nieszczelny, jeszcze jedno mierzyłem podciśnienie i gdy zawór...
zawór wyglada na sprawny i szczelny :) Podciśnienia chyba oki. Wiem że objawy wskazują na coś z turbem no ale skad ten 00550? Na czym polega działanie N108? Jak to odkręce z pompy to chyba nic mi sie nie wysypie? :D
(at)Kaniu123 udało się rozwikłać zagadkę? Mam aktualnie podobny problem... Masz receptę? U mnie odpowiedź przyszła po zmierzeniu kompresji... Na pierwszym nie było - lekko podgięty środkowy zawór ssący. To przez niego nie było podciśnienia w kolektorze dolotowym. Tobie to info się pewnie już nie przyda, ale przynajmniej jeden powód niedomagań jest...
Chyba nie potrzebnie zasugerowalem się zaworkiem z passata od kolegi.A u mnie standardowo delikatnie nierówne obroty na jałowym ale mi to raczej nie przeszkadza,czasem potrafi na skrzyżowaniu przy próbie ruszenia mocno spaść z obrotami a nawet zgasnąć to mi najbardziej przeszkadza.Dodam że nowe świece,kable,cewka,wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica,wymienione...
Witam. Mam passata b5 1998r. 1.8T i problem. Mianowicie jak go odpale to po chwili zgaśnie. Nie ma wolnych obrotów. W czasie jazdy czasami szarpie i tylko jak zdejmę nogę z gazu to gaśnie. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Przepustnica wymieniona - brak poprawy. W czasie jazdy czasami słychać jakby łapał lewe powietrze - podciśnienia sprawdzone. Co...
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia), wyczyszczony kolektor dolotowy (oraz cały dolot wraz...
Witam. Problem z Passatem jak wyżej: historia jest długa wymienione wszystkie przewody i zawory podciśnienia turbo zregenerowane wymieniony wałek rozrządu oraz uszkodzone szklanki przepływka podmieniana nowa oraz z innego auta wymieniony filtr paliwa sprawdzony wydech auto po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny diagnozy nie wykazują błędów jak...
Kolego proponuje posprawdzać podciśnienia i zawór N75, miałem podobny problem i okazał się zawór N75 , rozebrałem wyczyściłem i działa ,(dodam że rozebrać można go tylko raz bo przy składaniu trzeba skleić go klejem bo nie zaprasujesz go jak w ori).
Możesz sprawdzić szczelnośc membramy za pomocą zwykłej strzykawki podpinając do czrnego przewodu . Stan przewodów podciśnienia -widzę na zdjęciu terż nie najlepszy. Jeśli dżwigenka membramy będzie pracować na strzykawce albo na twoim silnym wdechu mebrama jest dobra. przyczyną mogą być przewody podciśnienia lub nie działający el. zawór podciśnienia...
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry VCDS w normie [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
sprawny sam zawór, niema nic wspólnego z mocą auta tylko podciśnienie tak ?? dobrze rozumiem ?? Dokładnie tak.
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Też mam ten sam problem w moim Passacie B8 2015 r. Salon Polska, kupiłem go w wrześniu 2024 z przebiegiem 120 tys. zrobiłem nim już 12 tys. km. Oczywiście początkowy serwis zrobiony: oleje, filtry, rozrząd, pasek pompy oleju itp. i nie umiem sobie z tym poradzić. Wymieniłem: gruszkę, zawór N75, przewody z podciśnienia łącznie z zaworem jednokierunkowym,...
Witam. Zawór N75 kupiłem nowy, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia i problem nie zniknął. Nadal wpada w tryb awaryjny. Jeżeli chodzi o czyszczenie VNT to robiłem to bardzo starannie, geometria chodzi płynnie. Sztanga w gruszce po zassaniu powietrza strzykawką stoi w miejscu także gruszka nie puszcza (nie jest nieszczelna). Macie jeszcze jakieś...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Witam! Podłącze się pod temat. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do ponownego zgaszenia(obojętne silnik ciepły czy zimny)....
Sprawdzane były połączenia pompka podciśnienia gruszka trzyma ładnie zawór n75 także wszystkie przewody wymienione i sprawne wymieniony n75 dalej to samo map sensor podmieniony to samo ręce opadają po prostu przepływie nawet podmienilem i dalej tak samo geometria dziala plynnie zdejmowalem i zakladalem wezyk od gruchy obserwujac geometrie i wyglada...
Zawór od gruchy jest dobry ? Jak będzie puszczał większe podciśnienie to będzie przeładowywać turbinę
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601 no i tryb awaryjny Co może być takiego złego w samej...
Brak odczytu podcisniena w dolcie skutkuje mniejszą iloscia dostarczanego paliwa no i spadkiem mocy , sprawdz na innym skanerze albo podmien , a może poprostu jest zatkany (twój dolot był bardzo zanieczyszczony) pozdrawiam Z całym szacunkiem ale nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. Nic nie jest zatkane, sprawdź cały układ podciśnienia wygląda to...
Skorzystałem z Waszych rad, po kompleksowych badaniach wiem że do wymiany jest zawór podciśnienia w kolektorze ssącym ( chyba tak to się nazywa). I teraz pytanie czy we wszystkich 1,8 montowane są takie same zawory? Byłem w sklepie jednak cena jaką mi zaproponowano jest zbyt wysoka. Szukam czegoś na allegro jednak nie mogę znaleźć... może ktoś na forum...
Poszukuje opis wyjść lub wtyczki przewodów podciśnienia. Zawór elektromagnetyczny(3C0 906 625) z Vw Passata 3C 2,0TDi 140KM (BKP). Za schematy z etki z góry dziękuje bo niestety ale są niedokładne. Pzdr.
Panowie minęło trochę czasu od zgłoszenia mojej awarii. SAprawa wygląda tak. 3 warsztaty samochodowe, sprawdzenie szczelności ukłądu podciśnienia, sprawdzenie wartości mierzonych i danej przeppływki, zawór n75 sprawny, turbo przeczyszczone, kierownica sprawna i mocy na niskich obrotach jak nie miał tak nie ma a przy 2200 obrótów tryb awaryjny. Ale biue...
Wg ETKA do silników PF i PB (które są w sumie bliźniakami) IACV 037 906 457 D. (at)robokop - nie chcę podważać tego co piszesz, ale u mnie w pasku miałem zawór z jakiegoś silnika bodaj z polo jak pisałem wyżej i niestety nie działał poprawnie, mimo że pasował na węże i mocowanie, to miał mniejszą średnicę tłoczka i chyba ECU brakowało zakresu regulacji...
Póki sterownik wykrywa problemy z emisją spalin wyłącza egr, a w przypadku gdy istnieje ryzyko uszkodzenia silnika ogranicza moc. Poluzuj obejmę filtra cząstek przy turbo, tak aby gazy nie kumulowały się w filtrze, zrób mu adaptację filtra i czujnika różnicy ciśnień skasuj błąd i uruchom silnik. Zanim przeliczy masę osadów nagromadzonych w filtrze będziesz...
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich: turbinę...
Witam. Od jakiegoś czasu ponownie passek zaczął mi "wariować". Początkiem bieżącego roku borykałem się z tym, że samochód w ogóle nie przyspieszał. Został wyczyszczony zawór egr, sprawdzony n75 i wszystkie przewody podciśnienia ale jednak okazało się, że winowajcom był przepływomierz. Został on zmieniony w kwietniu lecz zaznaczam, że był on używany...
Witam, przepraszam że mnie długo nie odpowiadalem Ale miałem pewne problemy rodzinne itp. Ale do rzeczy.. ostatnio wymieniłem przewód od podciśnienia A mianowicie ten od " gruszki ". Nic to nie dało Ale jak wszedłem pod samochód to widziałem że ta gruszka za dobrze nie wygląda pokryta trochę rdza. Po jakimś czasie rozebralem zawór n75 i zobaczyłem że...
czyli tak jak mam podłączone jest dobrze?nie trzeba tych wężyków podłączać? Dodano po 1 a egr to ten zawór tak?
witam.....jestem tu początkujący i szukam porady....Otóż mam paska 2001r 101koni tdi.wieczorem zgasiłem a rano jak odpaliłem muł.....podłaczyłem komp i pokazał przepływke i zawór podcisnienia turba...po przekroczeniu tak 2500obr troche ożywał.zamieniłem przepływke z innego paska i ożył wiec zakupiłem nową i wszystko ok...ale niee długo...po przekroczeniu...
Ok. Osłonę silnika mam oczywiście. Zamówiłem już wężyki podciśnienia. Do piątku powinny dojść, więc jak przyjdą to wymienię na nowe i zrobię logi grupy 011 i wrzucę. Jeśli nadal będzie coś nie tak to jeszcze raz sprawdzę rurę intercoolera i wymienię zawór N75 i dalej będę logował aż do znalezienia i wyeliminowania przyczyny. Co do samej jazdy to tragedii...
dzisiaj po raz kolejny sprawdziłem wszystko podciśnienia zawory itp i wszystko ok :? ten zawór wyczyściłem i na krótko wygląda na to że działa narazie nie znam nikogo kto by miał auto z tym samym silnikiem więc podmianka na dzień dzisiejszy mi się nie uda ale będę próbował coś poszukać :( Najlepsze jest to że auto jak stoi to wszystko jest ok obroty...
Przyszedł dzisiaj nowy zawór i po sprawdzeniu poza turbiną maja takie same parametry .na podciśnieniu 0.74v bez podciśnienia 3.6 czyli zawór dobry,zamontowałem stary zawór według schematów ale musiałem użyć cienkiej nakrętki do blokady cięgła ponieważ ta oryginalna okazała się za szeroka i nie mogłem ustawić 0.7v,wychodzi chyba na to że coś się przestawiło...
Witam Sprawa wygląda następująco - auto jest przymulone, jak na 90KM słabo przyspiesza, do tej pory została sprawdzona turbina, wymienione przewody od podciśnienia,egr, górny zawór, który znajduje się za silnikiem(oznaczenia nie pamiętam), N75 przekładany sprawny-brak poprawy. W sumie przez przypadek bo przy wymianie świec(wszystkie przepalone) wyszła...
witam wiem że już podobne pytania są I CZYTAŁEM TROCHĘ na forum ale może teraz ktoś mi pomoże. wracałem ostatnio z trasy Przejechałem 500km i na powrocie moja maszyna straciła moc po dodawaniu gazu słabła.myślałem że to wina węży od podciśnienia i nie steruje turbo ale wszystko ok.podłączyłem pod kapa to wyskoczył błąd REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA...
VW Passat 1.8 pf 1988r lejące wtryski Na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów Mianowicie mam taki problem że kiedy przekręcę kluczyk niby wszystko jest dobrze ale kiedy powinien już przestać tłoczyć paliwo to nie przestaje tylko cały czas podaje je do komory spalania, nie wiem gdzie może leżeć przyczyna, czy walnięty jest zawór regulujący ciśnienie...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
Witam serdecznie Pacjent to AVB 1.9 TDI z 2002r. Od jakiegoś czasu samochód jakbym osłabł. Często jak się wciśnie pedał gazu mocniej to łapie jakby lekkiego muła i potem przyspiesza już normalnie tak jak trzeba. Wymieniłem ostatnio wszystkie wężyki podciśnienia (poprawiło się, ale to jeszcze nie to), filtr powietrza i filtr paliwa, wczoraj przełożyłem...
Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi się rozwiązać przyczyny. Dodam, że EGR mam zaślepiony...
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Denerwuje mnie czasami brak mocy i max prędkość 120 km jak wył zapłon wszystko wraca do normy, jest to dość niebezpieczne bo dzieje sie w czasie wyprzedzania , czasami ? takie rzeczy jak przepływomierz ,zawór n75 sprawdziłem błędów na kompie nie ma spr vagiem wsio ok został egr ! w 90 nie ma zmiennej geometrii łopatek na turbinie tak że mam to z głowy...
Bo za 700 pln nikt nie ustawia turbo na cacy. Zresztą nieraz zdarzało się obudowa turbo była wyjedzona przez wirnik (bo latał luźno). Po takim czymś obudowa na złom albo rozwiert i wstawienie większego wirnika (lekka hybryda) ale nikt tego nie robi bo to koszt. Więc ląduje nominalny wirnik luz między obudową a wirnikiem jest za duży i wydajność turbo...
Witam, mam problem - falują obroty na jałowym biegu. Objaw jest taki jakby silnik chciał zgasnąć. Najbardziej na zimnym silniku, na ciepłym jest lepiej, ale po dłuższym postoju znowu zaczyna falować. Obroty spadają poniżej 800rpm i podnoszą się do właściwych (840-860rpm). Auto pali bez problemu, ładnie ciągnie, jest moc. Korekcje pompowtrysków ładne,...
Witam. Ja mam podobny problem ale w Borze 1.9 ASZ. Turbina wyjęta wyczyszczona, VNT chodzi płynnie, aktuator też chodzi płynnie, wymieniona przepływka na nową (stara zdecydowanie zaniżała podawane wartości, turbo też przeładowywało ale nie było notlauf), wyczyszczony zawór N75, zamieniony z N18, sprawdzone przewody podciśnienia i turbo jak przeładowywało...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach pozycjonera: Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v Napięcie...
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo pacuje i kopcenie bardzo mocne na biało To sugerujesz ze woda dostaje...
To prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
zawór sie przycina od nadmiaru sadzy wyjac wyczyscic klape gaszaca oraz sam egr .
Witam. Siedzę kilka dni i nie mogę znaleźć identycznego przypadku. Mam ibize 1.9 TDI silnik ASV. Jak ją kupiłem śmigał ładnie. Po ok 2 latach po zimnie mniej więcej zaczęła brać olej wiec zrobiłem uszczelkę pod głowicą ale dalej był problem. Okazało że turbina brała, po zrobieniu jej wszystko wróciło do normy. Samochodzik ładnie śmigał i nawet oleju...
Witam i proszę o szybką pomoc, mam problem z moim passatem gdyż nie ma mocy, jedzie nie więcej jak 100, brak z podciśnieniem i brak sterowania na turbo, co może być powodem? Zawór n75 wymieniony na nowy oryginał i nowe wężyki, proszę o pomoc...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam. Mam problem z autem i już nie mam pomysłów co dalej robić. Mianowicie auto na biegu jałowym pracuje równo bez problemów. Niestety podczas przyspieszania bardzo mocno szarpie. Nie zależnie który bieg jest wbity ani jakie ma obroty efekt szarpania występuje. Sprawdzałem już kilka rzeczy i nie wiem co mogę sprawdzić dalej. Dodam że nie wyskakuje...
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Dokładnie. Wina leży prawdopodobnie w zaworze regulacji podciśnienia. Było to juz omawiane na forum. Nowy kosztuje 200 zł. w serwisie VW. Sam zmieniałem i pomogło.
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
Pożna jeszcze sprawdzić podciśnieniomierzem czy układ zawór- turbina osiąga swoje nominalne podciśnienie. Oczywiście jesćli ktoś posiada taki manometr. Ja wszedłem w posiadanie takowego przypadkiem i jestem szczerze zadowolony z tego prostego urządzenia.
Bardzo stary temat i fajnie że nie zamknięty. Chodź chłopaki błotem się poobrzucali, co wynika z naszej wschodnio europejskiej kultury to nie wytłumaczyli na czym polega różnica między N75 a N18. Bardzo dużo jest wypowiedzi, że są zamienne i nawet na alledrogo wciskają zaworki N18 jako N75, ale z tego co gdzieś wyczytałem to różnica podobno jest w średnicy...
Witam, przepraszam, że tak późno odpisuję, ale mam pełno spamu na poczcie i nie widziałem, że ktoś odpisał. Odessałem płyn, ponieważ zerwałem przewód hamulcowy i nie chciałem, żeby ten płyn ciekł. Niestety ten model nie posiada jeszcze tej funkcji odpowietrzania ABS, więc instrukcja, którą wysłałeś, nie działa. Wrzuciłem nawet zdjęcie, na którym widać,...
Panowie jestem nowy tutaj. mam też takiego passata z silnikiem z golfa 3 1.9 td. podłączyłem tak jak w etka i strasznie dymi i siły całkiem nie ma. o co chodzi?miałem wcześniej silnik 1.9 d i jak podłączyć te zawory magnetyczne i te podciśnienie żeby było ok?
Dzisiaj podpiąłem podciśnienie na stałe i może faktycznie ładnie ciągnął od dołu i przy zmianie biegu nie było turbo dziury ale jak złapał 3000obr/min zaczął strasznie dymić na czarno i tak jakby zaczęły stukać głośno zawory i nie chciał się wyżej wkręcać...
Witam mój problem z TDi-kiem (passat b5 2000r. 1.9 85KW) wygląda następująco . Czasem coś mu odbija i chyba wchodzi w tryb awaryjny(i wtedy strasznie muli ) , jak się go zgasi i odpali to znów jest ok . Co to może być ? Ten zaworek podciśnieniowy (chyba N75) zmieniłem na używkę ze szrotu i dalej to samo . Da się go sprawdzić na "sucho" ? Ja robiłem...
Schodzi podciśnienie z serwa. Uszkodzony któryś zawór. Raczej serwo powinno trzymać przynajmniej przez noc, najdłużej mi auto stało przez zimę na placu i po czterech miesiącach było jeszcze ciśnienia na dwa depnięcia (takie lekkie - do rozruchu). Dodano po 1 nawet jak na minute pójdę do sklepu to zaraz pedał też jest jak cegła. To może być niebezpiecznie,...
Elektrozawór N75 w jednej pozycji podaje podciśnienie a w drugiej ciśnienie atmosferyczne dla wyrównania. Praca jego polega na impulsowym podawaniu jednego i drugiego co powoduje płynną pracę sztangi. Po odpaleniu ma wciągać sztangę a po mocnym naciśnięciu gazu ma trochę odpuścić. Tak jest 110KM w 90KM jest inaczej.
kolego to co napisałeś to jest wielkie misz-masz. Jak bym miał Ci pomuc to musze wiedzieć do czego ten zawór służy. Po przewodach pneumatyki powinieneś dojść do tego. Przewody powinny być trzy, jeden to podciśnienie, drugi to odpowietrzenie a trzeci to właśnie albo do siłownika EGR lub Turbiny. nie napisałeś również jaki kłopot stwarza auto.
słupek silnika to ta całość metalowa, bez elektroniki sterującej. 1. posprawdzaj podciśnienie, czy wszędzie dochodzi 2. w szczególności czy zawór EGR działa swobodnie, nie zapieczony, obsmarowany, itp. 3. podciśnienie pchające "gruchę" turbiny, czy w całym zakresie się wychyla czy nie zapieczone? samą operacje można wykonać podpinając choćby 20ml strzykawkę,...
zawór podciśnienia astra citroen zawór podciśnienia zawór podciśnienia naprawa
zdjąć koło pasowe kalibracje baterii wyciek passat
brink renovent epson reset pampersa
Zgemma H17 Combo – oprogramowanie i obsługa T2-MI, testy OpenATV, PurE2, OpenPLi Peugeot 607 2.2 EW12J4 – momenty i kąty dokręcania głowicy, kolejność śrub, narzędzia